PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
دیگه این حرفا خیلی تکراری شده. مخصوصا حمایت بچه های بازی سنتر از کارکنان مظلوم که در نهایت خود همونا میرن بازی رو day one میخرن.
مقاله های بود در مورد چین و ترکهای ایغور که در کمپ های کار اجباری مجبور به تولید میشن. حالا شما بیا و گوشی هووایی و شیائومی نخر.
کبالت 90 درصد توسط کودکان کار به اجبار و به صورت برده داری از افریقا میاد. حالا شما بیا هرچی موبایل و لپتاپ داری بریز دور و دیگه نخر. این میشه حمایت واقعی نه اینکه سر فن بازی برای استودیو های کنسول حریف میاین از مبانی انسانی مایه میذارین.
حالا سوالی که من دارم اینه که مگه این افرادی که از زیاد کار کردن گلایه دارن اسلحه روی سرشون هست ؟ یا خانوادشونو گروگان گرفتن کار نکنن نمی دنشون ؟ :D کار سخته سنگینه شما استعفا بده برو دنبال یه کار دیگه ! ادا اصولا و مذخرفات چیه که یارو چون زیاد کار کرده دوست داره بازی زمین بخوره . بیشتر به تخیلات ذهن ژورنالیست ها می خوره این حرف ها تا واقعیت! اونم توی کارای هنری مثل گیم ساختن ! مثلا طراح اسلحه های بازی که داره با عشق و علاقه کارشو انجام‌می ده و اسلحه دیزاین می کنه چون کارش زیاده دوست داره بازی نه موفق بشه و نه فروش کنه :)) یا فلان لول دیزاینر فلان قسمت چون کارش سنگین شده دوست نداره کسی موفقیت زحماتشو ببینه ! واقعا این جوک هایی که تعریف می کنن تو کار های هنری مثل ساخت گیم چه معنی داره ؟ شنونده باید عاقل باشه !
 
  • Like
Reactions: pxc33
حالا فعلا از تخیلات ژورنالیست ها بیایید بیرون، اینا رو از زبون کسی بشنوید که چند سال اون جا بوده :دی

131796

131797

131798

خلاصه که جیسون شرایر و کوتاکو و انیماتور سابق و شرایط استخدامی خود ND و سه ماه تاخیر بدون کاهش سرعت روند کاری و... رو کنار هم بذاریم...
گرفتن این نتیجه که وضعیت کرانچ تو ناتی داگ نه تنها "وجود داره" بلکه "عادی نیست" به نظرم قابل درکه :دی
 
دوستان دقت داشته باشین سوء مدیریت=کرانچ=بد در رفتن اسم استدیو=فراری دادن نیرو های مستعد=زیر بار نرفتن برا استخدام در استدیو=پایین اومدن کیفیت کار الان شما مثلا یکی مثل بایوور رو نگاه کنید کرانچ و سوء مدیریت کشوندتتش به اینجا این قضیه توی بلند مدت اثر منفی داره شاید Tlou2 بیاد و شاهکار از آب در بیاد ولی بالاخره این زخم اگه بهش رسیدگی نشه یـ جا کار دستشون میده بعدم اگه مسئله ی مهمی نبودی استدیو ها واسه نگه داشتن آبروی خودشون دست به هر کاری نمیزدن ولی میبیند مثلا CDPR و راکستار میان شفاف سازی میکنن و قول بهتر شدن شرایط رو میدن ....
 
آخرین ویرایش:
اقا اگه 70 درصد دیزاینرای با سابقه ND رفتن که با نبود بروس و جداشدن اینا شاید واقعا Tlou 2 مثل بازیای قبلی ND نترکونه که:D امیداورم بترکونن تیمی که سر Tlou 2 هست الان که این حرفای علیه ND رو بشوره ببره:D
تنها عضور ارشدی که بعد از استارت تلو جدا شده، لید دیزاینر بازی بوده... که اونم اگه درست یادم باشه میخواسته روی پروژه های شخصیش کار کنه....
..........
من کاری به درست یا غلط بودن کرانچ ندارم، ولی تا روزی که بشر زنده است تو کار های پروژه ای کرانچ هم هست... با بیانیه و همدردی و روشن فکری هم تغییری نمیکنه...
بیرون گود نظر دادن راحته، ولی کرانچ اکثر اوقات غیر قابل پیش بینیه...

درست مثل وقتی که بازی داشت میرفت گلد بشه که یهو یه جای کار رو بوش در اومد، مجبور شدن سه ماه تاخیر بزنن،
 
  • Like
Reactions: pxc33
دیگه این حرفا خیلی تکراری شده. مخصوصا حمایت بچه های بازی سنتر از کارکنان مظلوم که در نهایت خود همونا میرن بازی رو day one میخرن.
مقاله های بود در مورد چین و ترکهای ایغور که در کمپ های کار اجباری مجبور به تولید میشن. حالا شما بیا و گوشی هووایی و شیائومی نخر.
کبالت 90 درصد توسط کودکان کار به اجبار و به صورت برده داری از افریقا میاد. حالا شما بیا هرچی موبایل و لپتاپ داری بریز دور و دیگه نخر. این میشه حمایت واقعی نه اینکه سر فن بازی برای استودیو های کنسول حریف میاین از مبانی انسانی مایه میذارین.
الان من نخرم باقی اون چند میلیون نفر بخرن چه فرقی میکنه؟ این الان راه حل طلایی که به ذهن شما رسید؟ :D
شما نگران نباش اگر همین روند ادامه پیدا کنه نیازی نیست من نخرم چند سال دیگه افت کیفیت بازی ها رو دیدی خودتم نمیری سراغشون.
استودیویی که تو اوج دلیل نمیشه همیشه تو اوج بمونه تنها چیزی که نیاز داره یه مقدار ازین سیاست های احمقانه و چهار نفر مثل شماست که هر اشتباهی کردن پشتشون وایسته تا با کله برن ته دره.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Ehsan95_76
من همین الان داخل کرانچم ساعت 3 شبه 2 روزه از کارگاهم نزدم بیرون .
اونم تو این کرونا.
تو این سرما.
فردا هم باز باید بمونم اینجا :D

خلاصه اینکه

love you all boys

و در اخر :

سگ بزنه به سرتاپا ریاست جدید playstation
:D

دلم نصفه شبی به خاطر این وضعه playstation یهو گرفت :(
 
حالا سوالی که من دارم اینه که مگه این افرادی که از زیاد کار کردن گلایه دارن اسلحه روی سرشون هست ؟ یا خانوادشونو گروگان گرفتن کار نکنن نمی دنشون ؟ :D کار سخته سنگینه شما استعفا بده برو دنبال یه کار دیگه ! ادا اصولا و مذخرفات چیه که یارو چون زیاد کار کرده دوست داره بازی زمین بخوره . بیشتر به تخیلات ذهن ژورنالیست ها می خوره این حرف ها تا واقعیت! اونم توی کارای هنری مثل گیم ساختن ! مثلا طراح اسلحه های بازی که داره با عشق و علاقه کارشو انجام‌می ده و اسلحه دیزاین می کنه چون کارش زیاده دوست داره بازی نه موفق بشه و نه فروش کنه :)) یا فلان لول دیزاینر فلان قسمت چون کارش سنگین شده دوست نداره کسی موفقیت زحماتشو ببینه ! واقعا این جوک هایی که تعریف می کنن تو کار های هنری مثل ساخت گیم چه معنی داره ؟ شنونده باید عاقل باشه !

من چند سال تو کارای پروژه ای بودم، سالای اول به خاطر قرار داد ها یا تصمیم پیمان کار ها بین چند کار مختلف جا به جا می شدیم... ارزوش به دلم مونده بود اتمام یه پروژه رو ببینم که آخرش چند باری لذتش رو بردم... خنده دار ترین حرفی بود که تو عمرم شنیدم، که کاری که چند سال به سختی روش زحمت کشیدی آرزو کنی شکست بخوره.... این دیگه از کجا در اومد، بیشتر شبیه آرزوهای ناتی داگ هیتر ها بود
 
  • Like
Reactions: Kiami and pxc33
تنها عضور ارشدی که بعد از استارت تلو جدا شده، لید دیزاینر بازی بوده... که اونم اگه درست یادم باشه میخواسته روی پروژه های شخصیش کار کنه....
..........
من کاری به درست یا غلط بودن کرانچ ندارم، ولی تا روزی که بشر زنده است تو کار های پروژه ای کرانچ هم هست... با بیانیه و همدردی و روشن فکری هم تغییری نمیکنه...
بیرون گود نظر دادن راحته، ولی کرانچ اکثر اوقات غیر قابل پیش بینیه...

درست مثل وقتی که بازی داشت میرفت گلد بشه که یهو یه جای کار رو بوش در اومد، مجبور شدن سه ماه تاخیر بزنن،
اکثر پروژه ها کمابیش کرانچ دارن ولی مدتشون دو سال نمیشه در ضمن شما فکر کن بعد از اون استرس و فشاری که سر دوباره از صفر ساختن آنچارتد به تیم وارد شد دوباره بیای دو سال اینجوری اعضای تیم تحت فشار بذاری.
فراموش نکنیم که نابغه ای مثل بروس استریلی به خاطر همین سیاست های غلط استودیو الان کارش به اینجا رسید که چند سال فاصله گرفت بعیدم هست دوباره بتونه جایگاهش بدست بیاره.

من چند سال تو کارای پروژه ای بودم، سالای اول به خاطر قرار داد ها یا تصمیم پیمان کار ها بین چند کار مختلف جا به جا می شدیم... ارزوش به دلم مونده بود اتمام یه پروژه رو ببینم که آخرش چند باری لذتش رو بردم... خنده دار ترین حرفی بود که تو عمرم شنیدم، که کاری که چند سال به سختی روش زحمت کشیدی آرزو کنی شکست بخوره.... این دیگه از کجا در اومد، بیشتر شبیه آرزوهای ناتی داگ هیتر ها بود
یعنی کلا از نظرت امکانش صفر یه دولوپر یا دیزاینری که حقوق میگیره به خاطر سخت گیری کارفرماش آرزو کنه پروژه شکست بخوره؟ یعنی حتما طرف ناتی داگ هیتر بوده خبرنگار و سایتی که همه چیشون اعتبارشون اومدن به خاطر فن بازی دروغ گفتن؟
 
آخرین ویرایش:
اکثر پروژه ها کمابیش کرانچ دارن ولی مدتشون دو سال نمیشه در ضمن شما فکر کن بعد از اون استرس و فشاری که سر دوباره از صفر ساختن آنچارتد به تیم وارد شد دوباره بیای دوباره دو سال اینجوری اعضای تیم تحت فشار بذاری.
فراموش نکنیم که نابغه ای مثل بروس استریلی به خاطر همین سیاست های غلط استودیو الان کارش به اینجا رسید که چند سال فاصله گرفت بعیدم هست دوباره بتونه جایگاهش بدست بیاره.
خوب اون مسئله سر رویا پردازی های امی هینینگ به وجود اومد... من هنوزم سر اون موضوع به هینینگ هیت می‌ورزم...

ولی همیشه اینطوری نیست، بعضی مواقع کرانچ به خاطر اشتباهات خود نیروهای به وجود میاد،
حالا من مثال کار خودم رو میزنم یه کاتینگ پلن داده بودم به برش کار و رفتم، بعد از ظهر رفتم سراغش دیدم هر جور عشقش کشیده لوله ها رو برش، پرسیدم چرا همچین کردی، گفت صلاح دیدم اینطوری بهتره....
از شدت عصبانیت داشتم بالا میوردم، دو هفته پروژه رو تاخیر زد همین صلاح دیدش :-j
یا کسایی بودن کند کار میکردن، ولی کیفیت کارشون عالی بود، هیچ رجکتی نداشتن، ولی خوب این مسائل اوکی تا لحظه ای که کارفرما میاد میگه من تا فلان زمان این و این رو میخوام... یه عده هم سر تبلی و زیر کار در رفتن که این وظیفه مدیریت پروژه است شناسایی و تصویه شون کنه، دیگه همه اشتباهات و کیفیت و کمیت رو هم جمع میشه که شما به زمان بندی نرسی و باید بخشی از کار رو با فشار کار کنی... اختیار و کنترلش دست هیچ کس تو خود مجموعه نیست...

بعضی مواقع هم یه کاری زنجیره ای باید انجام بشه نمیتونی بگی امروز یه بخشش رو انجام میدم فردا و پس فردا هم اینو و اونو ، مجبوری همش رو یه بار انجام بدی و چند نفری این وسطی جونشون در بیاد

.
یعنی کلا از نظرت امکانش صفر یه دولوپر یا دیزاینری که حقوق میگیره به خاطر سخت گیری کارفرماش آرزو کنه پروژه شکست بخوره؟ یعنی حتما طرف ناتی داگ هیتر بوده خبرنگار و سایتی که همه چیشون اعتبارشون اومدن به خاطر فن بازی دروغ گفتن؟

صد در صد... یعنی واقعا حتی کارگرای پادو و صفر هم وقتی نتیجه کارشون رو میدیدن، میشد برق چشاشون رو دید چه برسه کسایی که با دانششون چیزی رو میسازن، با کسایی که مدیریت میکنن، یا کسایی که واقعی شدن ایده هاشون رو میبینن...

برای من باور نکردنیه کسی بخواد شکست زحماتش رو ببینه...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: pxc33
الان من نخرم باقی اون چند میلیون نفر بخرن چه فرقی میکنه؟ این الان راه حل طلایی که به ذهن شما رسید؟ :D
شما نگران نباش اگر همین روند ادامه پیدا کنه نیازی نیست من نخرم چند سال دیگه افت کیفیت بازی ها رو دیدی خودتم نمیری سراغشون.
استودیویی که تو اوج دلیل نمیشه همیشه تو اوج بمونی تنها چیزی که نیاز داره یه مقدار ازین سیاست های احمقانه و چهار نفر مثل شماست که هر اشتباهی کردن پشتشون وایسته تا با کله برن ته دره.
منو قضاوت نکن که چهار نفر مثل من پشت استودیو هستن. از کجای حرف من به این نتیجه رسیدین که من با این سیاست موافقم؟
حرف من کلا مفهوم دیگه ای داشت. گفتم خیلی ها با محصول نهایی خوشحالن و یا عده ای میان حرف های انسان دوستانه رو میزنن که فقط بحث های رقابت کنسول وار و ترولشون رو برنده شده باشن.
اتفاقا هر یک نفر بر اساس وجدان خودشه که از چیزی پشتیبانی کنه. تاثیرش در حد همون یه نفر هم در وجدان خودش نمود پیدا میکنه.
مثل سیرک هایی که 1800 میلادی میومدن با سیاه پوست ها رفتار های عجیب میکردن. حالا یکی بگه من میرفتم و میدیدم. اگر من نرم که فرقی نمیکنه بازم اون نمایش در حال اجراست.
 
ادا اصولا و مذخرفات چیه که یارو چون زیاد کار کرده دوست داره بازی زمین بخوره .

عجیبه.. این تو متن مقاله شرایر که نبود
تو صحبت ها جاناتان کوپر هم نبود، اتفاقا کلی از بازی هم تعریف کرد و معتقد بود چیز توپیه آخرش (جدا از قربانی هایی که گرفته :دی)

نمیدونم این یه تیکه از کجا دراومد
 
  • Like
Reactions: Ehsan95_76
خوب اون مسئله سر رویا پردازی های امی هینینگ به وجود اومد... من هنوزم سر اون موضوع به هینینگ هیت می‌ورزم...

ولی همیشه اینطوری نیست، بعضی مواقع کرانچ به خاطر اشتباهات خود نیروهای به وجود میاد،
حالا من مثال کار خودم رو میزنم یه کاتینگ پلن داده بودم به برش کار و رفتم، بعد از ظهر رفتم سراغش دیدم هر جور عشقش کشیده لوله ها رو برش، پرسیدم چرا همچین کردی، گفت صلاح دیدم اینطوری بهتره....
از شدت عصبانیت داشتم بالا میوردم، دو هفته پروژه رو تاخیر زد همین صلاح دیدش :-j
یا کسایی بودن کند کار میکردن، ولی کیفیت کارشون عالی بود، هیچ رجکتی نداشتن، ولی خوب این مسائل اوکی تا لحظه ای که کارفرما میاد میگه من تا فلان زمان این و این رو میخوام... دیگه همه اشتباهات و کیفیت و کمیت رو هم جمع میشه که شما به زمان بندی نرسی و باید بخشی از کار رو با فشار کار کنی... اختیار و کنترلش دست هیچ کس تو خود مجموعه نیست...

بعضی مواقع هم یه کاری زنجیره ای باید انجام بشه نمیتونی بگی امروز یه بخشش رو انجام میدم فردا و پس فردا هم اینو و اونو ، مجبوری همش رو یه بار انجام بدی و چند نفری این وسطی جونشون در بیاد
درسته حرفت ولی مسئله اینجا یه بریدن ساده نبوده دو سه سال هنینگ داشته رو پروژه کار میکرده این یعنی اشتباه مدیریتی و اشتباه دیگه مدیریتی این بوده که بازی رو بیشتر تاخیر نزده و فشار بیشتر کرده.

منو قضاوت نکن که چهار نفر مثل من پشت استودیو هستن. از کجای حرف من به این نتیجه رسیدین که من با این سیاست موافقم؟
حرف من کلا مفهوم دیگه ای داشت. گفتم خیلی ها با محصول نهایی خوشحالن و یا عده ای میان حرف های انسان دوستانه رو میزنن که فقط بحث های رقابت کنسول وار و ترولشون رو برنده شده باشن.
اتفاقا هر یک نفر بر اساس وجدان خودشه که از چیزی پشتیبانی کنه. تاثیرش در حد همون یه نفر هم در وجدان خودش نمود پیدا میکنه.
مثل سیرک هایی که 1800 میلادی میومدن با سیاه پوست ها رفتار های عجیب میکردن. حالا یکی بگه من میرفتم و میدیدم. اگر من نرم که فرقی نمیکنه بازم اون نمایش در حال اجراست.
بحث وجدان شخصی رو کنار بذاریم باید به راه حلی فکر کرد که کارساز باشه و بتونه این روند تغییر بده نخریدن یه عده کم تفاوتی ایجاد نمیکنه. اعتراض و فشار رسانه و فن ها میتونه بهشون فشار بیاره سیاستشون عوض کنن.

عجیبه.. این تو متن مقاله شرایر که نبود
تو صحبت ها جاناتان کوپر هم نبود، اتفاقا کلی از بازی هم تعریف کرد و معتقد بود چیز توپیه آخرش (جدا از قربانی هایی که گرفته :D)

نمیدونم این یه تیکه از کجا دراومد
Yet there are also those developers, some of whom still work at Naughty Dog today, who say that there’s a part of them that actually wishes this game would fail.
 
درسته حرفت ولی مسئله اینجا یه بریدن ساده نبوده دو سه سال هنینگ داشته رو پروژه کار میکرده این یعنی اشتباه مدیریتی و اشتباه دیگه مدیریتی این بوده که بازی رو بیشتر تاخیر نزده و فشار بیشتر کرده.


بحث وجدان شخصی رو کنار بذاریم باید به راه حلی فکر کرد که کارساز باشه و بتونه این روند تغییر بده نخریدن یه عده کم تفاوتی ایجاد نمیکنه. اعتراض و فشار رسانه میتونه بهشون فشار بیار سیاستشون عوض کنن.
خوب این مسائل زنجیره ایه، همین الان ملت شاکین که چرا اکثرا استودیو های سونی این نسل فقط یه بازی دادن بیرون... ناتی داگ به عنوان بهترین استودیو سونی جور کش شده...
به هر حال همه این اتفاقات میوفته به خاطر رضایت مصرف کننده و این انتظارات ماست که یه جورایی سر منشا همه این عوامله
 
خوب این مسائل زنجیره ایه، همین الان ملت شاکین که چرا اکثرا استودیو های سونی این نسل فقط یه بازی دادن بیرون... ناتی داگ به عنوان بهترین استودیو سونی جور کش شده...
به هر حال همه این اتفاقات میوفته به خاطر رضایت مصرف کننده و این انتظارات ماست که یه جورایی سر منشا همه این عوامله
خوب دقیقا هدف همچین مقاله هایی تغییر دیدگاه من مصرف کننده و اون استودیوی تولید کنندست.
سونی این نسل کم انحصاری نداشت به علاوه چند تا از استودیو هاش یا بازی نساختن یا کلا یه سیستم سلر ساختن.
من حاضرم همین tlou2 رو پنج ماه تاخیر بزنن و اون استودیو که خودش داره انتظارات من بالامیبره باید مسئولیت پذیرای بیشتری در قبال اعضاش داشته باشه.
راکستار به اون بزرگی یدونه بازی داد این نسل.
حرف من این که بحث اخلاقم کنار بذاریم هزینه ای که این سیاست ها برای استودیو داره داره به ضرر خودش تموم میشه.
اولین قدمش این که شما به عنوان یه فن دست از حمایت از این سیاست برداری.
 
  • Like
Reactions: Ehsan95_76
خوب دقیقا هدف همچین مقاله هایی تغییر دیدگاه من مصرف کننده و اون استودیوی تولید کنندست.
سونی این نسل کم انحصاری نداشت به علاوه چند تا از استودیو هاش یا بازی نساختن یا کلا یه سیستم سلر ساختن.
من حاضرم همین tlou2 رو پنج ماه تاخیر بزنن و اون استودیو که خودش داره انتظارات من بالامیبره باید مسئولیت پذیرای بیشتری در قبال اعضاش داشته باشه.
راکستار به اون بزرگی یدونه بازی داد این نسل.
حرف من این که بحث اخلاقم کنار بذاریم هزینه ای که این سیاست ها برای استودیو داره داره به ضرر خودش تموم میشه.
اولین قدمش این که شما به عنوان یه فن دست از حمایت از این سیاست برداری.
همون راک استار هم آه و ناله کارمندانش رو به آسمون بود... خیلی هاشون به خاطر روزی 8 ساعت کار کردن مینالن...

حالا قطعا و طبیعتا تو اکثر استودیو ها کرانچ هست، ولی چرا اینقدر بابت این موضوع داره به ناتی داگ حمله میشه رو من درک نمیکنم...

این داستان ها، و مقالات و توییت ها و غیره دیگه بازگو کردن شرایط کاری یا انتقاد ازش نیست... رسما حمله رسانه ای به یه مجموعه است...
................
اما در منظر من مخاطب فقط احترام به همچین استودیویی بیشتر میشه که انقدر تلاش میکنن و سخت کار میکنن تا بهترین و با کیفیت ترین بازی رو به همون قیمتی به دست من برسونن که خیلی از استودیو و ناشر های دیگه مشتی بازی اشغال یا ناقص رو میدن
 
  • Like
Reactions: Kiami and pxc33

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or