PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
خبر از ساخت سریالی از last of us چند روز پیش به بیرون درز کرده بود که قراره تمرکز اصلی رو بزاره رو مادر الی و گذشته جوئل و ارتباط این دو باهم و از این جور چیزا
گفتم بد نیست همینجا بگم که با تشکر از نیل دراکمن که قراره روی این پروژه نظارت داشته باشه ( تهیه کننده و نویسندگی رسما سپرده شده به شخص شخیص نیل دراکمن ) و انتخاب کارگردانی درخور ( کارگردان چرنوبیل ) و شبکه ای شایسته به نام HBO ، امیدوارم اثری که در پیش رو داریم اثری باشه در حد و اندازه ی اسم با مصمای این سری
حالا تمرکز طرفدارا رفته رو انتخاب نقش های شخصیت های اصلی که برای این سریال قراره جای جوئل و الی و آنا و ... بازی کنن و ظاهر بشن
به نوعی این اثر قراره تکمیل کننده last of us part 2 باشه و مهمه که در موردش خیلی باید نگران باشیم و به نوعی اثریه که با ظرافت خاصی باید باهاش برخورد بشه . چون از اون پدر و مادر دارای اصیل صنعت گیمه بالاخره . بزرگترین قدم و وسواسی که سازنده بهتره بالاترین تمرکز رو بهش اختصاص بده انتخاب نقش های اصلی برای این سریاله که الحق به شدت حساس هم هست
131578 131579 131580 131581

راستش شاید اینجا جای عرض چنین مباحثی نباشه اما امیدوارم سازنده در لیست انتخاب بازیگراش ، جایی رو هم برای هیوجکمن باز کرده باشه و نگاه ویژه ای رو بهش داشته باشه . هیوجکمن در prisoners و Logan با جوئل کمترین تفاوت رو داره و در خیلی از سکانس های این دو اثر این مرز تفاوت رو به زیر صفر میرسونه و خودش رو به مرز شباهت ها و مو نزدن ها نزدیک میکنه . به نوعی نمی شه این دو اثر رو ندید و به فکر last of us و جوئل نیفتاد ( واقعا جوئل درون روح این بازیگر در جریانه و کاملا با دیدن بازی هاش میشه فهمید و حس کرد ) . متاسفانه برای دیگر نقش ها مثل نقش الی به دلیل عدم شناخت زیاد نمی تونم هیچ اظهار نظری داشته باشم اما اینکه انتخاب بازیگر برای ایفای نقش الی کار بسیار بسیار مشکل و دشواریه ( واقعیتی که نمیشه انکار کرد ) اما باید به سازنده این نوید رو داد که برای ایفای نقش جوئل بهترین گزینه ، هیوجکمن هستش و علاوه بر هیوجکمن هم جیمی لنیستر و چندتای دیگه که اسمشون رو نمی دونم هستن که شباهت فوق العاده بالائی به جوئل دارن . مشکل دیگه عادت کردن ما به صدای تروی بیکر و اشلی جانسون در نقش این دو افسانه هستن و خب هرکی برای این دو نقش استفاده بشه ، سخته بتونه اون‌ صدایی که انتظار داریم رو مو به مو با جزئیات بالا و ریز بیان کنه
به هر حال نکاتی بود که لازم دونستم راجع به این اثر در حال ساخت بنویسم
امیدوارم در آینده ای نه چندان دور از دیدن این سریال و در کنارش بازی با Last of us part 2 لذت کافی رو ببریم
( من از سال 2015 رو به این طرف با دیدن بازی هیوجکمن در فیلم prisoners یاد جوئل میفتادم . خیلی دوست دارم آرزویی که در ذهنم وجود داره به واقعیت تبدیل بشه و روزی هیوجکمن رو در قالب این شخصیت ببینم . هیچ وقت فکرش رو نمیکردم Last of us بخواد تبدیل به یه پروژه فیلم یا سریال بشه اما حالا که این نهایت آمالم برآورده شده ، امیدوارم با انتخاب هیوجکمن برای ایفای این نقش ، مارو به شدت شگفت زده و خوشحال و کیفور کنن . به هر انتخابی باید احترام گذاشت اما به شخصه گفتم که دوست دارم هیوجکمن رو ببینم . چون به نوعی با دیدنش یاد جوئل خود به خود میفتم . حیفه از این پتانسیل و استعدادی که در لوگان و زندانیان دیده شد ، استفاده نکرد و رها بشه به نوعی )
در کل منتظر و در عین حال امیدواریم
 
آخرین ویرایش:
خبر از ساخت سریالی از last of us چند روز پیش به بیرون درز کرده بود که قراره تمرکز اصلی رو بزاره رو مادر الی و گذشته جوئل و ارتباط این دو باهم و از این جور چیزا
گفتم بد نیست همینجا بگم که با تشکر از نیل دراکمن که قراره روی این پروژه نظارت داشته باشه و انتخاب کارگردانی درخور و شبکه ای شایسته به نام HBO ، امیدوارم اثری که در پیش رو داریم اثری باشه در حد و اندازه ی اسم با مصمای این سری
حالا تمرکز طرفدارا رفته رو انتخاب نقش های شخصیت های اصلی که برای این سریال قراره جای جوئل و الی و آنا و ... بازی کنن و ظاهر بشن
به نوعی این اثر قراره تکمیل کننده last of us part 2 باشه و مهمه که در موردش خیلی باید نگران باشیم و به نوعی اثریه که با ظرافت خاصی باید باهاش برخورد بشه . چون از اون پدر و مادر دارای اصیل صنعت گیمه بالاخره . بزرگترین قدم و وسواسی که سازنده بهتره بالاترین تمرکز رو بهش اختصاص بده انتخاب نقش های اصلی برای این سریاله که الحق به شدت حساس هم هست
View attachment 131578View attachment 131579View attachment 131580View attachment 131581

راستش شاید اینجا جای عرض چنین مباحثی نباشه اما امیدوارم سازنده در لیست انتخاب بازیگراش ، جایی رو هم برای هیوجکمن باز کرده باشه و نگاه ویژه ای رو بهش داشته باشه . هیوجکمن در prisoners و Logan با جوئل کمترین تفاوت رو داره و در خیلی از سکانس های این دو اثر این مرز تفاوت رو به زیر صفر میرسونه و خودش رو به مرز شباهت ها و مو نزدن ها نزدیک میکنه . به نوعی نمی شه این دو اثر رو ندید و به فکر last of us و جوئل نیفتاد ( واقعا جوئل درون روح این بازیگر در جریانه و کاملا با دیدن بازی هاش میشه فهمید و حس کرد ) . متاسفانه برای دیگر نقش ها مثل نقش الی به دلیل عدم شناخت زیاد نمی تونم هیچ اظهار نظری داشته باشم اما اینکه انتخاب بازیگر برای ایفای نقش الی کار بسیار بسیار مشکل و دشواریه ( واقعیتی که نمیشه انکار کرد ) اما باید به سازنده این نوید رو داد که برای ایفای نقش جوئل بهترین گزینه ، هیوجکمن هستش و علاوه بر هیوجکمن هم جیمی لنیستر و چندتای دیگه که اسمشون رو نمی دونم هستن که شباهت فوق العاده بالائی به جوئل دارن . مشکل دیگه عادت کردن ما به صدای تروی بیکر و اشلی جانسون در نقش این دو افسانه هستن و خب هرکی برای این دو نقش استفاده بشه ، سخته بتونه اون‌ صدایی که انتظار داریم رو مو به مو با جزئیات بالا و ریز بیان کنه
به هر حال نکاتی بود که لازم دونستم راجع به این اثر در حال ساخت بنویسم
امیدوارم در آینده ای نه چندان دور از دیدن این سریال و در کنارش بازی با Last of us part 2 لذت کافی رو ببریم
( من از سال 2015 رو به این طرف با دیدن بازی هیوجکمن در فیلم prisoners یاد جوئل میفتادم . خیلی دوست دارم آرزویی که در ذهنم وجود داره به واقعیت تبدیل بشه و روزی هیوجکمن رو در قالب این شخصیت ببینم . هیچ وقت فکرش رو نمیکردم Last of us بخواد تبدیل به یه پروژه فیلم یا سریال بشه اما حالا که این نهایت آمالم برآورده شده ، امیدوارم با انتخاب هیوجکمن برای ایفای این نقش ، مارو به شدت شگفت زده و خوشحال و کیفور کنن . به هر انتخابی باید احترام گذاشت اما به شخصه گفتم که دوست دارم هیوجکمن رو ببینم . چون به نوعی با دیدنش یاد جوئل خود به خود میفتم . حیفه از این پتانسیل و استعدادی که در لوگان و زندانیان دیده شد ، استفاده نکرد و رها بشه به نوعی )
در کل منتظر و در عین حال امیدواریم
نگاه اگه به سریال ها یا فیلم هایی که از رو بازی ها میسازن دقت کرده باشی مطمعن میشی که همیشه پرت ترین ادما که هیچ شباهتی با بازی اصلی ندارن رو انتخاب میکنن و درکمال تعجب هم میبینی که از انتخاب چرتی که کردن حمایت هم میکنن
همین الان مطمعن باش بازیگرایی که قراره نقش این دوتا رو بازی کنن ذره ای شباهت بهشون ندارن
 
نگاه اگه به سریال ها یا فیلم هایی که از رو بازی ها میسازن دقت کرده باشی مطمعن میشی که همیشه پرت ترین ادما که هیچ شباهتی با بازی اصلی ندارن رو انتخاب میکنن و درکمال تعجب هم میبینی که از انتخاب چرتی که کردن حمایت هم میکنن
همین الان مطمعن باش بازیگرایی که قراره نقش این دوتا رو بازی کنن ذره ای شباهت بهشون ندارن
اشتباه نکن
این پروژه قضیش با بقیه خیلی فرق داره ( به نوعی این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست ) قاطیش نکنید با بقیه
با توجه به بسیار مهم بودن این پروژه ( هم برای طرفدارا هم برای سونی ) نیل دراکمن به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده در کنار تیم سازندگان قرار خواهد داشت ، اما با این تفاوت که این بار کریگ مازن (نویسنده و خالق سریال مشهور چرنوبیل) اونو در این مسیر همراهی خواهد کرد
پس به این پروژه باید به چشم باقی آثار دیگه نگاه نکنی . با دید مخصوص و ویژه ای بهش نگاه کن
این پروژه ، خود کارگردان اصلی بازی یعنی نیل دراکمن رو در بهترین و حساس ترین و حیاتی ترین جایگاه ویژه قرار داده
از این لحاظ در این بخش نباید کوچکترین ایرادی رو بهش خرده بگیریم
HBO هم شبکه منحصر به فردی هستش و خودش رو بارها ثابت کرده
به علاوه این اثر در قامت یه سریال ( نه فیلم برخلاف آنچارتد) داره تهیه و ساخته میشه و این خودش گویای ویژه و مخصوص بودنش برای سونیه
 
آخرین ویرایش:
جیسن شرایر در مورد تبعات کرانچ تو ناتی داگ و دلیل رفتن ۷۰ درصد دیزاینرهایی که رو U4 کار میکردن از استودیو نوشته.

As Naughty Dog Crunches On The Last Of Us II, Developers Wonder How Much Longer This Approach Can Last

تو مقالش با سیزده نفر از اعضای حال و سابق ناتی داگ مصاحبه کرده.
مثل این که شرکت به هیچکی نمیگه شب ها یا تو تعطیلات کار کنن ولی مدیریت دنبال معتاد به کارها هست و اغلب این جور افراد رو تو شرکت تشویق میکنه که همین باعث میشه همه برخلاف میلشون خیلی بیشتر از حد معمول کار کنن.
فشار اینقدر زیاد که بعضی از افرادی که رو بازی کار میکنن گفتن دوست دارن بازی شکست بخوره!
 
جیسن شرایر در مورد تبعات کرانچ تو ناتی داگ و دلیل رفتن ۷۰ درصد دیزاینرهایی که رو U4 کار میکردن از استودیو نوشته.

As Naughty Dog Crunches On The Last Of Us II, Developers Wonder How Much Longer This Approach Can Last

تو مقالش با سیزده نفر از اعضای حال و سابق ناتی داگ مصاحبه کرده.
مثل این که شرکت به هیچکی نمیگه شب ها یا تو تعطیلات کار کنن ولی مدیریت دنبال معتاد به کارها هست و اغلب این جور افراد رو تو شرکت تشویق میکنه که همین باعث میشه همه برخلاف میلشون خیلی بیشتر از حد معمول کار کنن.
فشار اینقدر زیاد که بعضی از افرادی که رو بازی کار میکنن گفتن دوست دارن بازی شکست بخوره!
آدم میمونه چی بگه... درسته ما همیشه میگیم هر کسی نظری داره و این حرفا ولی واقعا حمایت و دفاع از چنین چیزی برای من یکی کاملا غیر قابل درکه. دقت کنید طبق چیزی که کوتاکو میگه کرانچ از سال 2018 شروع شده و احتمالا تا زمان عرضه که اواسط 2020 هست هم ادامه داره. این وسط بابت آنچارتد لاست لگسی هم انگار کلی تحت فشار قرار گرفتن اعضای استودیو... یادمه تو مصاحبه ای که بازیسنتر با ساسان سپهر (تهیه کننده فنی استودیوی رمدی) داشت یه صحبت جالبی کرد، میگفت که کرانچ رو قبلا تجربه کرده ولی هیچ توجیهی نداره این قضیه مقصرش هم خود تهیه کننده ها هستن و اگه این اتفاق بیوفته باید جلوش گرفته بشه. اگه حوصله یا وقتشو ندارید کل مطلب رو بخونید، فقط این قسمت رو یه نگاه بندازید تا متوجه بشید چرا 70 درصد دیزاینرها ترجیح دادن استودیو رو ترک کنن:

Worst of all for some of Naughty Dog’s developers were the times when a high-level decision might lead to their work being scrapped without them even knowing it. An artist might be working on a building in The Last of Us II’s post-disaster version of America without realizing that their scene was cut or overhauled. They might not find out for days or even weeks, leading to hours and hours of wasted work—a demoralizing feeling compounded by the other stresses of production. Contradicting direction has also been a common occurrence at the studio. During the development on Uncharted 4, Straley and Druckmann had divergent visions over whether a sneaking scene should have guards in it, leading to three weeks of wasted work for three people.
 
جیسن شرایر در مورد تبعات کرانچ تو ناتی داگ و دلیل رفتن ۷۰ درصد دیزاینرهایی که رو U4 کار میکردن از استودیو نوشته.

As Naughty Dog Crunches On The Last Of Us II, Developers Wonder How Much Longer This Approach Can Last

تو مقالش با سیزده نفر از اعضای حال و سابق ناتی داگ مصاحبه کرده.
مثل این که شرکت به هیچکی نمیگه شب ها یا تو تعطیلات کار کنن ولی مدیریت دنبال معتاد به کارها هست و اغلب این جور افراد رو تو شرکت تشویق میکنه که همین باعث میشه همه برخلاف میلشون خیلی بیشتر از حد معمول کار کنن.
فشار اینقدر زیاد که بعضی از افرادی که رو بازی کار میکنن گفتن دوست دارن بازی شکست بخوره!

131785

یکی از خفن ترین استفاده از Pun های انگلیسی که تا حالا دیدم :D

پ.ن: دفعه آخری که سر کرانچ بحث کردم برای بار اول یکی رو تو انجمن مجبور شدم بندازم تو لیست سیاه :| که بعد چند ماه درآوردم از بس به درد نخوره لیست سیاه انجمن :دی
 
View attachment 131785

یکی از خفن ترین استفاده از Pun های انگلیسی که تا حالا دیدم :D

پ.ن: دفعه آخری که سر کرانچ بحث کردم برای بار اول یکی رو تو انجمن مجبور شدم بندازم تو لیست سیاه که بعد چند ماه درآوردم از بس به درد نخوره لیست سیاه انجمن :|:D
حالا میبینی فردا حکم اخراجش میاد :))
.
.
.
.
.
.
Just Kidding :دی
 
آدم میمونه چی بگه... درسته ما همیشه میگیم هر کسی نظری داره و این حرفا ولی واقعا حمایت و دفاع از چنین چیزی برای من یکی کاملا غیر قابل درکه. دقت کنید طبق چیزی که کوتاکو میگه کرانچ از سال 2018 شروع شده و احتمالا تا زمان عرضه که اواسط 2020 هست هم ادامه داره. این وسط بابت آنچارتد لاست لگسی هم انگار کلی تحت فشار قرار گرفتن اعضای استودیو... یادمه تو مصاحبه ای که بازیسنتر با ساسان سپهر (تهیه کننده فنی استودیوی رمدی) داشت یه صحبت جالبی کرد، میگفت که کرانچ رو قبلا تجربه کرده ولی هیچ توجیهی نداره این قضیه مقصرش هم خود تهیه کننده ها هستن و اگه این اتفاق بیوفته باید جلوش گرفته بشه. اگه حوصله یا وقتشو ندارید کل مطلب رو بخونید، فقط این قسمت رو یه نگاه بندازید تا متوجه بشید چرا 70 درصد دیزاینرها ترجیح دادن استودیو رو ترک کنن:
هر کی اهمیت میده به استودیو باید در نظر بگیره که چهار تا تار مو بیشتر تو مثلا ابروی جول ارزش از دست رفتن این همه استعداد رو نداره.
ناتی اگه با همین فرمون بره اعتبارش زیر سوال میره و طبیعتا باعث فرار نخبه های بیشتری میشه و در آخر کیفیت کارها پایین تر میاد.
 
یارو اگه اشتباه نکنم از اکتبر 2019 دیگه جزو استدیو نیست
بیخود نیست اومده همچین توییتی داده :D
خوب پس هیچی تو اکانت Linkedin هیچ حرفی از جداییش نزده فک کردم هنوز تو استدیو هستش خیلی عجیب میشد قضیه قشنگ با تریلری رد شده از رو استدیو ....
 
هر کی اهمیت میده به استودیو باید در نظر بگیره که چهار تا تار مو بیشتر تو مثلا ابروی جول ارزش از دست رفتن این همه استعداد رو نداره.
ناتی اگه با همین فرمون بره اعتبارش زیر سوال میره و طبیعتا باعث فرار نخبه های بیشتری میشه و در آخر کیفیت کارها پایین تر میاد.

کرانچ اصولا به خاطر چهار تا تار مو یا ایجاد جزئیات بیشتر به وجود نمیاد

به خاطر سوء مدیریته. جوریه که هر چی طبق برنامه پیش نره کارها بیشتر کرانچ پیش میاد، خط خوردن یه ایده، به مشکل خوردن کارگردان های بخش های مختلف با هم، حادثه های غیرمترقبه، افزایش فشار از طرف مختلف، مشکل مالی و غیره و غیره... تو خود مقاله هم به نظرم خوب توضیح داده. هر چی هم به کارمندهای رده پایین تر سازمان میرید، بیشتر نمود پیدا می کنه این قضیه چون بیشتر تو معرض این خطاهای مدیریتی اند (من والا رشته ام مدیریت نیست، ولی داداشم سر این پایان نامه اش باعث شد من با خیلی از این کانسپت ها آشنا شم :D)
و اوج فاجعه جاییه که تاخیر بزنی به کارت تا با کرانچ جبران کنی این خطاها رو

مسلما اعضای ارشد استدیو با این شرایط نه تنها کنار میان بلکه حال هم می کنن و تن شون میخاره برای چالش :D... چون بالاخره عاشق کارشون اند و به جرئت بدون عشق نمیشه کارهایی به دقت آنچارتد 4 و دلست زد... ولی اینو اصلا نمیشه در مورد اعضای عادی هم گفت

خلاصه این که میشه با جزئیات بالا با همین میزان و کرانچ کمتر هم بازی ناتی داگی زد
 
هر کی اهمیت میده به استودیو باید در نظر بگیره که چهار تا تار مو بیشتر تو مثلا ابروی جول ارزش از دست رفتن این همه استعداد رو نداره.
ناتی اگه با همین فرمون بره اعتبارش زیر سوال میره و طبیعتا باعث فرار نخبه های بیشتری میشه و در آخر کیفیت کارها پایین تر میاد.
ناتی داگ به ریزه کاری ها و جزئیاتش معروفه ولی ولی بعضی از ریزه کاری هایی که بهش اهمیت میده واقعا الکیه
مثلا تو انچارتد 4 میگفتن پشما سینه نیتن هم انیمیشن داره و با حرکت باد تکون میخورن:| خب که چی برادر؟:| انصافا کی تو بازی به همچین چیزی دقت کرد:|
 
اقا اگه 70 درصد دیزاینرای با سابقه ND رفتن که با نبود بروس و جداشدن اینا شاید واقعا Tlou 2 مثل بازیای قبلی ND نترکونه که:D امیداورم بترکونن تیمی که سر Tlou 2 هست الان که این حرفای علیه ND رو بشوره ببره:D
 
اقا اگه 70 درصد دیزاینرای با سابقه ND رفتن که با نبود بروس و جداشدن اینا شاید واقعا Tlou 2 مثل بازیای قبلی ND نترکونه که:D امیداورم بترکونن تیمی که سر Tlou 2 هست الان که این حرفای علیه ND رو بشوره ببره:D

نه این جوری هم نبوده
همه طراح ها رو نگفته
گفته جدا از طراح های ارشد
تیم 20 نفره طراح های بازی که موقع ساخت آنچارتد 4 بودند، 14 نفرشون بعدش از استدیو رفتن
(که بازم زیاد بوده و استدیو رو دچار مشکل کرده تا یه مدتی... ولی حل شده هر چی بوده)
 
  • Like
Reactions: pxc33
دیگه این حرفا خیلی تکراری شده. مخصوصا حمایت بچه های بازی سنتر از کارکنان مظلوم که در نهایت خود همونا میرن بازی رو day one میخرن.
مقاله های بود در مورد چین و ترکهای ایغور که در کمپ های کار اجباری مجبور به تولید میشن. حالا شما بیا و گوشی هووایی و شیائومی نخر.
کبالت 90 درصد توسط کودکان کار به اجبار و به صورت برده داری از افریقا میاد. حالا شما بیا هرچی موبایل و لپتاپ داری بریز دور و دیگه نخر. این میشه حمایت واقعی نه اینکه سر فن بازی برای استودیو های کنسول حریف میاین از مبانی انسانی مایه میذارین.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or