PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,152
نام
حامد
با وجود این که من سال ها با غمه شخصیت ها و بازیی مثل متال گیر زندگی کردم.
ولی این بازی یه کار دیگه با من کرده.
الان چند روز که هنوزم ته دلم غمباد کرده. بغض دارم و کلا در تعادل نیستم.

خیلی دارک بود خیلی
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
من از بازی های طولانی خوشم نمیاد اما این بازی اصلا منو خسته نکرده . همه چیز بازی بالانس هست ‌ .
جایی که لازمه احساسات بر می انگیزه در جای دیگه داستان سرایی می کند و جایی که نیازه اکشن و اکتشاف . همه چیز حساب شده هست . واقعا بازی های خطی با غنای داستانی یک چیز دیگه هستند . لست دو تکامل بازی های خطی هست .
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
خب منم فعلاً یه ۶ ساعتی بازی کردم و... الله اکبر! :|
الآن اونجا هستم که با وانت دو تا سگ میارن! :D اون بخش رو فکر کنم تقریباً پاکسازی کردم ولی هنوز خودم از نزدیک با سگ‌ها درگیر نشدم.
واقعاً سطح کیفیت تک‌تک بخش‌های بازی توی این ساعات اولیه انقدر بالا بوده که اگه همین‌طور ادامه داشته باشه، فکر کنم بعد از تموم کردنش برای یه مدت از بازی کردن استعفا بدم تا این قشنگ هضم بشه! :D یعنی واقعاً سخت میشه بعد از تجربه همچین چیزی، به سرعت سراغ خیلی از بازی‌های دیگه رفت و لذت کامل رو تجربه کرد.
در مورد گرافیک و اینا که کلاً چیزی نگم بهتره! :D فقط در این حد می‌تونم بگم که اگه سخت‌افزار سال ۲۰۱۳ همچین چیزی تحویل‌مون میده، سخت‌افزار ۲۰۲۰ قراره چیکار کنه؟! :| اون هم در حالی که از همون اوایل نسل می‌گفتن کنسول‌های این نسل پیشرفت نجومی نداشتن و از اول کار پردازنده‌هاشون ضعیف بود و نمی‌دونم گرافیک‌شون فلان بود و...، ولی کنسول‌های بعدی از این جهات در حد خیلی خوبی هستن و شاید بشه منتظر یه سری اتفاقات با SSD هم بود.
بخش‌های فنی و صداگذاری حیرت‌انگیز و موسیقی‌های زیبا و کارگردانی درجه یک و... هم به کنار، عجب گیم‌پلی‌ای داره بی‌شرف! :| واقعاً یکی از لذت‌بخش‌ترین گیم‌پلی‌هایی که توی این مدت تجربه کردم رو ارائه میده و ترکیبش با اتمسفر درجه یک باعث میشه یه چیز عجیبی تحویل آدم بده که کمتر مشابهی داره.
مبارزات سرد بازی واقعاً جذاب هستن و خیلی قشنگ اون حس زد و خورد را منتقل می‌کنن و چقدر هم هیجان دارن. از اون طرف هم گان‌پلی غوغاست و به بهترین شکل ممکن حس استفاده از سلاح‌ها رو به آدم انتقال میده. یه تعادل واقعاً ظریفی بین سنگین بودن و سرعت عمل داره که توی بازی‌های زیادی ندیدم. یعنی از یه طرف حس سنگین و خوبی به آدم میده و شُل و ول نیست و از اون طرف هم زیادی سنگین نیست که اعصاب‌خوردکن بشه و آدم حس کنه در حال رانندگی با کامیونه! رسماً و شرعاً میشه بازی رو از این نظر یه تکامل اساسی برای ناتی‌داگ دونست و فوق‌العاده کار کردن.
در مورد داستان هنوز نمی‌تونم نظری بدم ولی با چیزی که توی ساعات اولیه تجربه کردم، اگه همین کیفیت ادامه پیدا کنه و حتی داستان در حد کارهای ایرج ملکی هم باشه باز نمی‌دونم چطوری میشه زیر ۷ و ۸ به این بازی داد! الآن یکی میاد میگه داستانش از کارهای ملکی هم بدتره و اون‌هایی که تعریف کردن رشوه گرفتن یا در حال مصرف مواد بودن و... ولی به هر حال تا خودم تجربه نکنم نمی‌تونم چیزی در این مورد بگم. :D
راستی اگه یه تروفی هم برای «شکوندن ۱۰۰۰ شیشه» می‌ذاشتن فکر کنم راحت تا وسط‌های بازی گرفته بودمش! مثل دیوونه‌ها هی میرم شیشه می‌شکونم! یه حس خیلی خوبی داره و آدم رو بدجوری ارضا می‌کنه! :D
راستی(۲) چه کار خوبی کردن که بین دشمن‌ها یه جور ارتباط نزدیک ایجاد کردن. قبلاً توی تریلرهای بازی دیده بودمش، ولی توی خود بازی بیشتر میشه قضیه رو لمس کرد و این روابط بین دشمن‌ها، حرف زدنشون با همدیگه و صدا زدن اسم همدیگه باعث میشه یه حالت طبیعی‌ای پیدا کنن. یعنی از قالب یه مشت کاراکتر مصنوعی و بی‌مصرف دربیان و وقتی یکی‌شون تیر می‌خوره و اون یکی با ناراحتی اسمش رو صدا می‌زنه، یه حسی از زنده بودن شخصیت‌ها به مخاطب دست میده که طرف در حالی مُرده که جونش برای بقیه اهمیت داشته و همین‌طوری یه تیکه گوشت متحرک نبوده که وقتی تیر بخوره و منهدم بشه، بقیه همراهانش به فلان‌شون باشه و کاریش نداشته باشن.
 
آخرین ویرایش:

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,920
نام
نـــــــویـــــــــد
یه تعادل واقعاً ظریفی بین سنگین بودن و سرعت عمل داره که توی بازی‌های زیادی ندیدم. یعنی از یه طرف حس سنگین و خوبی به آدم میده و شُل و ول نیست و از اون طرف هم زیادی سنگین نیست که اعصاب‌خوردکن بشه و آدم حس کنه در حال رانندگی با کامیونه! رسماً و شرعاً میشه بازی رو از این نظر یه تکامل اساسی برای ناتی‌داگ دونست و فوق‌العاده کار کردن.

دقیقا منم شدید مشکل دارم با الکی سنگین کردن همه چیز برای القای حس متفاوت ولی تو این بازی به قول خودت یه بالانس عجیبی برقرار کردن که نمیتونی عاشقش نشی و امیدوارم همه نوت‌برداری کنن :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
در مورد داستان هنوز نمی‌تونم نظری بدم ولی با چیزی که توی ساعات اولیه تجربه کردم، اگه همین کیفیت ادامه پیدا کنه و حتی داستان در حد کارهای ایرج ملکی هم باشه باز نمی‌دونم چطوری میشه زیر ۷ و ۸ به این بازی داد! الآن یکی میاد میگه داستانش از کارهای ملکی هم بدتره و اون‌هایی که تعریف کردن رشوه گرفتن یا در حال مصرف مواد بودن و... ولی به هر حال تا خودم تجربه نکنم نمی‌تونم چیزی در این مورد بگم. :D
.

Oh , my sweet summer child :|

View attachment 107835-e86549d509efae9d12b4a9606289ec04.mp4
 

AxeL90

کاربر سایت
Aug 27, 2014
505
فک کن خسته و کوفته بعد کشیک شب بیای خونه با ذوق و شوق بنشینی پا کنسول بعد با صحنه تکان دهنده دیوونه کننده(و کلی صفت دیگه که میشه بهش نسبت داد) مرگ جوئل روبرو بشی ، یعنی لعنت بهت نیل لعنت بهت ، چه فضاسازی مریضی هم داشت یادم نمیاد تو مدیوم گیم همچین صحنه ی مریضی با همچین فضاسازی رئالی دیده باشم ، عملا مثل یه پتک بود وسط فرق سرم ، جوری که هنوز گیجم اصلا دست و دلم به بازی نمی ره ،البته با توجه به واکنش ها که این چن وقت منتظر مرگ جوئل بودم ولی نه به این زودی و نه این شکلی حتی نتونست یه دیالوگ بگه فقط یه نگاه به الی و بوم :| اینارو باید یه جا می گفتم و الا میترکیدم. کلی میتونم در مورد همین تایم کوتاه صحبت کنم ولی همش تحت تاثیر این صحنه قرار گرفت . از کارکرد موزیک تو این صحنه هم نمیشه گذشت واقعا تاثیر شو چن برابر کرد
یه مورد خارج اسپویل مطرح کنم ، به نظرتون بازی از نسخه قبل ساده تر نیست ؟ حداقل برا من اینجوری بوده تا حالا، فک میکنم یه دلیلش چاقوی الی باشه ، تو نسخه قبل باید این مورد رو مدیریت میکردیم ولی خوب الان نامحدود در اختیارمونه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
فک کن خسته و کوفته بعد کشیک شب بیای خونه با ذوق و شوق بنشینی پا کنسول بعد با صحنه تکان دهنده دیوونه کننده(و کلی صفت دیگه که میشه بهش نسبت داد) مرگ جوئل روبرو بشی ، یعنی لعنت بهت نیل لعنت بهت ، چه فضاسازی مریضی هم داشت یادم نمیاد تو مدیوم گیم همچین صحنه ی مریضی با همچین فضاسازی رئالی دیده باشم ، عملا مثل یه پتک بود وسط فرق سرم ، جوری که هنوز گیجم اصلا دست و دلم به بازی نمی ره ،البته با توجه به واکنش ها که این چن وقت منتظر مرگ جوئل بودم ولی نه به این زودی و نه این شکلی حتی نتونست یه دیالوگ بگه فقط یه نگاه به الی و بوم :| اینارو باید یه جا می گفتم و الا میترکیدم. کلی میتونم در مورد همین تایم کوتاه صحبت کنم ولی همش تحت تاثیر این صحنه قرار گرفت . از کارکرد موزیک تو این صحنه هم نمیشه گذشت واقعا تاثیر شو چن برابر کرد
یه مورد خارج اسپویل مطرح کنم ، به نظرتون بازی از نسخه قبل ساده تر نیست ؟ حداقل برا من اینجوری بوده تا حالا، فک میکنم یه دلیلش چاقوی الی باشه ، تو نسخه قبل باید این مورد رو مدیریت میکردیم ولی خوب الان نامحدود در اختیارمونه
روی چه درجه سختی ، روی هارد یه سختی بالانسی بهت میده ،، یعنی نه خیلی سخت که آزار دهنده بشه و نه آسونه که بتونی راحت رد کنی .... اول بازیه نگران نباش ... سورپرایز و چالش های زیاد تو مسیر برات تدارک دیدن
 

Un_Tlou

کاربر سایت
Jul 27, 2019
1,285
فک کن خسته و کوفته بعد کشیک شب بیای خونه با ذوق و شوق بنشینی پا کنسول بعد با صحنه تکان دهنده دیوونه کننده(و کلی صفت دیگه که میشه بهش نسبت داد) مرگ جوئل روبرو بشی ، یعنی لعنت بهت نیل لعنت بهت ، چه فضاسازی مریضی هم داشت یادم نمیاد تو مدیوم گیم همچین صحنه ی مریضی با همچین فضاسازی رئالی دیده باشم ، عملا مثل یه پتک بود وسط فرق سرم ، جوری که هنوز گیجم اصلا دست و دلم به بازی نمی ره ،البته با توجه به واکنش ها که این چن وقت منتظر مرگ جوئل بودم ولی نه به این زودی و نه این شکلی حتی نتونست یه دیالوگ بگه فقط یه نگاه به الی و بوم :| اینارو باید یه جا می گفتم و الا میترکیدم. کلی میتونم در مورد همین تایم کوتاه صحبت کنم ولی همش تحت تاثیر این صحنه قرار گرفت . از کارکرد موزیک تو این صحنه هم نمیشه گذشت واقعا تاثیر شو چن برابر کرد
یه مورد خارج اسپویل مطرح کنم ، به نظرتون بازی از نسخه قبل ساده تر نیست ؟ حداقل برا من اینجوری بوده تا حالا، فک میکنم یه دلیلش چاقوی الی باشه ، تو نسخه قبل باید این مورد رو مدیریت میکردیم ولی خوب الان نامحدود در اختیارمونه
بازی رو نرمال یا ایزی نرو که خیلی آسونه من رو هارد رفتم بار اول اونم خیلی چالش نداشت به نظرم به جز چند قسمت حتما رو سوروایو برو که لذت اصلی اونه نمیدونم فاز ناتی داگ چیه Grounded نذاشته برای بازی کاش با آپدیت اضافه کنن
 
  • Like
Reactions: AxeL90

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
خب منم فعلاً یه ۶ ساعتی بازی کردم و... الله اکبر! :|
الآن اونجا هستم که با وانت دو تا سگ میارن! :D اون بخش رو فکر کنم تقریباً پاکسازی کردم ولی هنوز خودم از نزدیک با سگ‌ها درگیر نشدم.
واقعاً سطح کیفیت تک‌تک بخش‌های بازی توی این ساعات اولیه انقدر بالا بوده که اگه همین‌طور ادامه داشته باشه، فکر کنم بعد از تموم کردنش برای یه مدت از بازی کردن استعفا بدم تا این قشنگ هضم بشه! :D یعنی واقعاً سخت میشه بعد از تجربه همچین چیزی، به سرعت سراغ خیلی از بازی‌های دیگه رفت و لذت کامل رو تجربه کرد.
در مورد گرافیک و اینا که کلاً چیزی نگم بهتره! :D فقط در این حد می‌تونم بگم که اگه سخت‌افزار سال ۲۰۱۳ همچین چیزی تحویل‌مون میده، سخت‌افزار ۲۰۲۰ قراره چیکار کنه؟! :| اون هم در حالی که از همون اوایل نسل می‌گفتن کنسول‌های این نسل پیشرفت نجومی نداشتن و از اول کار پردازنده‌هاشون ضعیف بود و نمی‌دونم گرافیک‌شون فلان بود و...، ولی کنسول‌های بعدی از این جهات در حد خیلی خوبی هستن و شاید بشه منتظر یه سری اتفاقات با SSD هم بود.
بخش‌های فنی و صداگذاری حیرت‌انگیز و موسیقی‌های زیبا و کارگردانی درجه یک و... هم به کنار، عجب گیم‌پلی‌ای داره بی‌شرف! :| واقعاً یکی از لذت‌بخش‌ترین گیم‌پلی‌هایی که توی این مدت تجربه کردم رو ارائه میده و ترکیبش با اتمسفر درجه یک باعث میشه یه چیز عجیبی تحویل آدم بده که کمتر مشابهی داره.
مبارزات سرد بازی واقعاً جذاب هستن و خیلی قشنگ اون حس زد و خورد را منتقل می‌کنن و چقدر هم هیجان دارن. از اون طرف هم گان‌پلی غوغاست و به بهترین شکل ممکن حس استفاده از سلاح‌ها رو به آدم انتقال میده. یه تعادل واقعاً ظریفی بین سنگین بودن و سرعت عمل داره که توی بازی‌های زیادی ندیدم. یعنی از یه طرف حس سنگین و خوبی به آدم میده و شُل و ول نیست و از اون طرف هم زیادی سنگین نیست که اعصاب‌خوردکن بشه و آدم حس کنه در حال رانندگی با کامیونه! رسماً و شرعاً میشه بازی رو از این نظر یه تکامل اساسی برای ناتی‌داگ دونست و فوق‌العاده کار کردن.
در مورد داستان هنوز نمی‌تونم نظری بدم ولی با چیزی که توی ساعات اولیه تجربه کردم، اگه همین کیفیت ادامه پیدا کنه و حتی داستان در حد کارهای ایرج ملکی هم باشه باز نمی‌دونم چطوری میشه زیر ۷ و ۸ به این بازی داد! الآن یکی میاد میگه داستانش از کارهای ملکی هم بدتره و اون‌هایی که تعریف کردن رشوه گرفتن یا در حال مصرف مواد بودن و... ولی به هر حال تا خودم تجربه نکنم نمی‌تونم چیزی در این مورد بگم. :D
راستی اگه یه تروفی هم برای «شکوندن ۱۰۰۰ شیشه» می‌ذاشتن فکر کنم راحت تا وسط‌های بازی گرفته بودمش! مثل دیوونه‌ها هی میرم شیشه می‌شکونم! یه حس خیلی خوبی داره و آدم رو بدجوری ارضا می‌کنه! :D
راستی(۲) چه کار خوبی کردن که بین دشمن‌ها یه جور ارتباط نزدیک ایجاد کردن. قبلاً توی تریلرهای بازی دیده بودمش، ولی توی خود بازی بیشتر میشه قضیه رو لمس کرد و این روابط بین دشمن‌ها، حرف زدنشون با همدیگه و صدا زدن اسم همدیگه باعث میشه یه حالت طبیعی‌ای پیدا کنن. یعنی از قالب یه مشت کاراکتر مصنوعی و بی‌مصرف دربیان و وقتی یکی‌شون تیر می‌خوره و اون یکی با ناراحتی اسمش رو صدا می‌زنه، یه حسی از زنده بودن شخصیت‌ها به مخاطب دست میده که طرف در حالی مُرده که جونش برای بقیه اهمیت داشته و همین‌طوری یه تیکه گوشت متحرک نبوده که وقتی تیر بخوره و منهدم بشه، بقیه همراهانش به فلان‌شون باشه و کاریش نداشته باشن.
با توجه به شناختی که از سلیقه ت دارم ، حالا مونده که بگرخی :D. حتما به گفتگوهای غیر از کات سین ها و همینطور نوت های تو بازی دقت کن.
 

AxeL90

کاربر سایت
Aug 27, 2014
505
روی چه درجه سختی ، روی هارد یه سختی بالانسی بهت میده ،، یعنی نه خیلی سخت که آزار دهنده بشه و نه آسونه که بتونی راحت رد کنی .... اول بازیه نگران نباش ... سورپرایز و چالش های زیاد تو مسیر برات تدارک دیدن
بازی رو نرمال یا ایزی نرو که خیلی آسونه من رو هارد رفتم بار اول اونم خیلی چالش نداشت به نظرم به جز چند قسمت حتما رو سوروایو برو که لذت اصلی اونه نمیدونم فاز ناتی داگ چیه Grounded نذاشته برای بازی کاش با آپدیت اضافه کنن
من با توجه به نسخه قبل رو نرمال شروع کردم :D ، ولی میذارم رو هارد دیگه
 
  • Like
Reactions: Un_Tlou and vaan 2

kiarash2001

کاربر سایت
Aug 22, 2007
110
فک کن خسته و کوفته بعد کشیک شب بیای خونه با ذوق و شوق بنشینی پا کنسول بعد با صحنه تکان دهنده دیوونه کننده(و کلی صفت دیگه که میشه بهش نسبت داد) مرگ جوئل روبرو بشی ، یعنی لعنت بهت نیل لعنت بهت ، چه فضاسازی مریضی هم داشت یادم نمیاد تو مدیوم گیم همچین صحنه ی مریضی با همچین فضاسازی رئالی دیده باشم ، عملا مثل یه پتک بود وسط فرق سرم ، جوری که هنوز گیجم اصلا دست و دلم به بازی نمی ره ،البته با توجه به واکنش ها که این چن وقت منتظر مرگ جوئل بودم ولی نه به این زودی و نه این شکلی حتی نتونست یه دیالوگ بگه فقط یه نگاه به الی و بوم :| اینارو باید یه جا می گفتم و الا میترکیدم. کلی میتونم در مورد همین تایم کوتاه صحبت کنم ولی همش تحت تاثیر این صحنه قرار گرفت . از کارکرد موزیک تو این صحنه هم نمیشه گذشت واقعا تاثیر شو چن برابر کرد
یه مورد خارج اسپویل مطرح کنم ، به نظرتون بازی از نسخه قبل ساده تر نیست ؟ حداقل برا من اینجوری بوده تا حالا، فک میکنم یه دلیلش چاقوی الی باشه ، تو نسخه قبل باید این مورد رو مدیریت میکردیم ولی خوب الان نامحدود در اختیارمونه

هارد کن بازی تا بفهمی سختی چیه
هارد پلاس اگه تموم‌کردی یعنی کارت دارسته
من دهنم صاف شده تا نیمه دوم بازی رسیدم


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
سوال در مورد آخر بازی:
الی آخر بازی چجوری فهمید لو ترنسه و him صداش زد؟ سوتیه داستانه؟ چون یادم نمیاد جایی بهش گفته باشن
 

-Poormaz-

کاربر سایت
Oct 6, 2009
4,093
نام
پوریا
سوال در مورد آخر بازی:
الی آخر بازی چجوری فهمید لو ترنسه و him صداش زد؟ سوتیه داستانه؟ چون یادم نمیاد جایی بهش گفته باشن

برای اینکه Abby گفت: "بیخیال اون (him) شو، اون (He) هیچ ربطی به این قضیه نداره." نکته ی دیگه که اصلا ترنس نبود، فقط سر رو تراشید و خودش رو شبیه پسرا کرده بود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر