PlayStation The Last of Us Part II

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:
View attachment 140158
من نمیفهمم تهدید مرگ اینا چیه دیگه :| خیلی حیفه که این بیچاره تو این ۴ سال اینقدر اذیت شده ولی بازم نخواسته که تو جهت آب شنا کنه. به نظرم اگه بازی موفق شد باید دراکمن هم توی مقام خیلی بزرگی از نظر احترام و ... قرار بگیره.
پستش جنبه فان داره :D یارو به دراکمن گفته که امیدوارم هیچوقت دری به که به ظرفی که لازم داری میخوره رو پیدا نکنی :D

منظور در این ظرفاست که هر وقت لازمشون داریم پیدا نمیشن:

 
گفته بودن کمپین تبلیغاتی بازی دوباره قراره بیوفته!
اونموقع که خبری نبود میدونستیم امار فروش رو میترکونه چه برسه به الان:D
اینایی هم میگن وای بهمان نمیخریم... یک عده محدودن وگرنه اونی که میخواد بخره میخره.

مسئله مهم اینکه از داستان در آینده قراره به نیکی یاد بشه یا نه؟
چون یادم نمیاد بازی ناتی داگ باشه اینقدر نظرات نسبت به داستان اش منفی باشه.
این خیلی مهمتره از فروشه چون در هر صورت علاقه خیلی ها بخاطر خود همین داستانه!
توی تاریخ عناوین اینطوری توی سینما بودن که خیلی مردم ازشون متنفر بودن ولی موفق شدن و هنوزه که هنوزه همه میپرستنشون و به سینمای کالت تبدیل شدن. مثلا کوبریک سر A Clockwork Orange اینقدر تهدید به مرگ شد که کلا اکران فیلم توی انگلیس رو بوسید گذاشت کنار. تازه اون موقع سال ۱۹۷۲ بود و چیزایی که توی اون نشون داد خیلی تابو‌تر بودن تا الان. پازولینی هم دوهفته بعد اتمام کار فیلم Salo کشته شد و شایعات میگن که به قسمتی از ویدیوی فیلم دست فرد دیگه‌ای بوده و این نمیخواسته لو بره.
 
آخرین ویرایش:
گفته بودن کمپین تبلیغاتی بازی دوباره قراره بیوفته!
اونموقع که خبری نبود میدونستیم امار فروش رو میترکونه چه برسه به الان:D
اینایی هم میگن وای بهمان نمیخریم... یک عده محدودن وگرنه اونی که میخواد بخره میخره.

مسئله مهم اینکه از داستان در آینده قراره به نیکی یاد بشه یا نه؟
چون یادم نمیاد بازی ناتی داگ باشه اینقدر نظرات نسبت به داستان اش منفی باشه.
این خیلی مهمتره از فروشه چون در هر صورت علاقه خیلی ها بخاطر خود همین داستانه!
والا اینجور که خودشون از خروجی بازی پشماشون ریخته بعید میدونم چیزی بشه که به نیکی یاد نشه :D باید منتظر بمونیم ببینبم چی میشه
 
پستش جنبه فان داره :D یارو به دراکمن گفته که امیدوارم هیچوقت دری به که به ظرفی که لازم داری میخوره رو پیدا نکنی :D

منظور در این ظرفاست که هر وقت لازمشون داریم پیدا نمیشن:

دقیقا تنها کلمه‌ای که معناشو نمیدونستم و رفتم گشتم همین بود :)) گوگل ترنسلیت هم کلا یه چیز دیگه اورد واسم ولی خب درنهایت اشاره‌اش به اون مسائل واقعیه ولی تیکه میندازه بهشون کلا :D
 
  • Smile
Reactions: only sony
دقیقا تنها کلمه‌ای که معناشو نمیدونستم و رفتم گشتم همین بود :)) گوگل ترنسلیت هم کلا یه چیز دیگه اورد واسم ولی خب درنهایت اشاره‌اش به اون مسائل واقعیه ولی تیکه میندازه بهشون کلا :D
این تهدیدها همیشه وجود داشتن و مخصوصا الان هم که دراکمن دست روی موضوع حساسی گذشته باید انتظار داشته باشه کسایی مثل مسیحی‌های افراطی بهش حمله کنن. حتی سر چیزهای خیلی مسخره‌تر مردم دوولوپرها رو تهدید به قتل میکنن. کامیونتی منیجر Volition توی دیسکوردش حضور فعالی داشت و میگفت روزی نیست که بخاطر عدم معرفی Saints Row 5 پیام‌های تهدید به قتل و فحش از مردم دریافت نکنیم. :D

با توجه به وضعیت ويژه بازی و لیک‌هایی که چند وقت پیش هم شد خود دراکمن باید انتظار چنین هیتی رو داشته باشه. از طرفی انقد وضعیت کامیونیتی بازی تاکسیک هست که ناتی‌داگ حتی جرئت نکرده کامنتای زیر ویدیو گلد شدن بازی رو باز بذاره.
 
من زیاد حال و حوصله‌ی ترول ندارم، وگرنه اینا ۳۰٪ مهارتم در این زمینه هست! :(:D
ولی جدا از این شوخی‌ها، به شخصه خیلی اعصابم خورد میشه وقتی اخبار کرانچ و اوضاع افتضاح استودیوها رو می‌خونم. یعنی آدم با چیزهایی روبرو میشه که بعضی وقت‌ها میگی واقعاً در این حد ارزش داره که بازیسازها از زندگی‌شون مایه بذارن؟ مخصوصاً مقاله‌های جیسون شرایر که چیزهای خیلی کاملی در این زمینه نوشته.
در مورد ناتی‌داگ هم قبلاً گفتم، واقعاً امیدوارم اوضاع استودیو بهتر بشه و کرانچ از این حالت دربیاد. نمی‌تونم بگم صفر بشه، چون خیلی سخته توی این دوره زمونه کرانچ رو به صفر رسوند ولی حداقل دیگه حالت جهنمی هم نداشته باشه.
فقط این وسط مشکلم با این ماجراها اینه که اکثراً زوم کردن روی ناتی‌داگ و کاری با بقیه استودیوها ندارن. برین مقالات مختلف رو بخونین، چیزهایی راجع به استودیوهایی مثل راک‌استار و ندررلم نوشته میشه که دست کمی از ناتی‌داگ نداره و از بعضی جهات فجیع‌تر هم هست، ولی توی بازیسنتر کمتر کسی از مظلومیت کارمندهای اونجاها صحبت می‌کنه و بیشتر دوستان گیر دادن به ناتی‌داگ و اصلاً یه اوضاعی شده که اینجا تا میگی کرانچ، همه یاد ناتی‌داگ می‌افتن.
یا مثلاً سر همین قضیه لیک‌ها، زیاد دیدم افرادی رو که توی ریست‌ارا می‌گفتن ایول چقدر خوب شد و حق‌شونه و چون کرانچ داشتن، پس حالا لیک‌ها هم عذاب خداوند هست که داره ازشون انتقام می‌گیره! یعنی در این حد بی‌ربط. یا مثلاً تاپیک زده بودن که TLoU2 رو به خاطر کرانچ نخریم و بایکوت کنیم! آخه برادر من، بخوای بایکوت کنی که باید نصف بازی‌های معروف هر سال رو ول کنی نه فقط TLoU2. یعنی طرف در حالی که داره از اسب‌سواری وسط دشت‌های RDR2 لذت می‌بره، میاد میگه TLoU2 رو تحریم کنیم و اگه بهش بگی راک‌استار خدای کرانچ هست هم بهش برمی‌خوره! یا قبلاً هم گفتم، بخوایم بایکوت کنیم احتمالاً باید موبایل‌مون رو هم بندازیم توی جوب، چون کارگرهای چینی اون موبایل رو توی شرایطی به شدت بدتر از کارمندهای ناتی‌داگ تولید کردن. نمیشه که همین‌طوری عشقی بگیم همه‌چیز کرانچی‌ش خوبه و مشکلی نداره و این وسط فقط ناتی‌داگ اخ و پیفه!
ولی به هر حال فعلاً جَو کوبوندن این استودیو داغ هست و هرکی از راه می‌رسه باید یه مشت و لگدی تو صورت ناتی‌داگ بزنه! :D
نه استعدادت زیاده تو این زمینه بیشتر ترول کن ازین به بعد :D
این فیلم whiplash و black swan هر دفعه میبنم دقیقا به این مسئله فکر میکنم که برای رسیدن به greatness باید sacrifice کرد:D این تفکر یه مقدار افراطی و از لحاظ اخلاقی و مدیریتی و... درست نیست ولی از اهرام ثلاثه بگیرید تا ریکوییم موتزارت همه حاصل رنج و عذاب بودن. حتی چند وقت پیش که یه تد تاک داشتم از یکی از دانشجوهای هاروارد میدیدم بنده خدا بغض کرده بود میگفت وضعیت روانی دانشجوها خوب نیست و یکی خودکشی کرده اینجا! میخوام بگم هر کسی یه تحملی داره یکی مثل نیل عاشق این رنج و یکی مثل بروس نمیتونه کنار بیاد و این ربطی به نابغه بودن جفتشون نداره. حالا سوال اصلی که هیچکی نمیتونه جواب بده این که آیا این کرانچ ها باعث میشه در آینده ناتی همین پرفورمنس داشته باشه یا مثل اون دانشجوی هاروارد دست به خودکشی میزنه.
پ.ن: نظرم این کرانچ با اون کرانچ اپل فرق اساسی داره چون اینجا از کسی سو استفاده نمیشه به نظرم. طرف تصمیم بگیره میتونه بهترین استودیو ها استخدام بشه اما نیروی کار چینی که برای اپل کار میکنن عملا برای زنده موندن دارن تلاش میکنن و این عملا یعنی بردگی.
 
View attachment 140146
عکسی که Kurt Margenau از اعضای ناتی‌داگ توی توییتر به اشتراک گذاشت و همه روی تلو ۲ کار می‌کنن تو این عکس:x ۴۰۰ ۵۰۰ نفر زیر کرانچ که شلاق میخورن هرروز :D
View attachment 140147
اینم عکس بچه‌ها وقتی که ۲۰ نفر بودن و روی jak 2 کار می‌کردن. بروس هم که تو عکس هس :((

خدایی باید یه خسته نباشی جدی به نیل گفت، کتک زدن این همه کارمند ناراضی کار آسونی نیست. حساب کن از صبح که میاد شرکت هرکیو یه دیقه هم کتک بزنه نزدیک 8 ساعت باید یه کله کار کنه. خیلی سخته. این نشون میده موفقیت اتفاقی نیست.

یعنی آدم با چیزهایی روبرو میشه که بعضی وقت‌ها میگی واقعاً در این حد ارزش داره که بازیسازها از زندگی‌شون مایه بذارن؟

به نظر من داره:D یعنی کلا اگه بیای تاریخچه زندگی همه آدم های موفق، یا کمپانی های بزرگ رو نگاه کنی میبینی موفقیت در ازای یه کار زیاد و تلاش بیشتر از حد معمول بدست امده. کرانچ هم از خیلی قبل بوده، یادمه سر GT5 میگفتن 6 ماه آخر اعضای استدیو رسما لحاف تشک هاشونو آورده بودن استدیو همونجا میخوابیدن که بازی تموم بشه برسه به زمان مقرر، اما الان این نسل خیلی دارن شلوغ کار میکنن و روش مانور داده میشه.

قسمت عجیبش هم اینه، شما نوعی وقتی میری رزومه میدی برای کار تو ND، میدونی اینجا استدیو نیو نیست و نمیخوای روی فاویان فنری 2 و محیط بان محیط بانان کار کنی، اینجا یه استدیو خیلی خفنه و قرارم هست پوستت رو به وقتش بکنن، و البته در ازاش هم یه حقوق خوب، با مزایای عالی گیرت میاد، همچنین کردیت ساخت، و با در نظر گرفتن همه این ها قبول میکنی بری اینجا کار کنی. دیگه غر زدن برای چیه؟ من از این بدم میاد، یکی اگه خیلی شاکیه میتونه نره اینجاها کار نکنه و یه استدیو متوسط تر رو انتخاب کنه که فشار کمتری روشه و میتونه با آرامش بیشتری کار کنه.

کلا باید این رو در نظر گرفت، استدیوهای بزرگ فشار بیشتری رو تحمل میکنن. الان ND یه پرستیژ خاصی داره و همه منتظرن ببینن TLoU2 چیکار میکنه. متای 89 برای خیلی از بازی ها شاهکاره، انحصاری های رقیب متاشون بشه 89 به خدا بنده نیستن، اما Last 2 بخواد بشه 89 یا حتا 90 همه بهش به چشم یه شکست نگاه میکنن! وقتی انقدر انتظار ازت بالاست و میدونی داری برای فن بیسی بازی میسازی که ازت فقط انتظار شاهکار دارن نه هیچ چیز دیگه، معلومه دهنت سرویسه و باید دوبرابر تلاش کنی! بخوای با گشاد بازی و سخت گیری نچندان زیاد کار کنی نتیجه میشه مثل خیلی از بازی های بزرگ دیگه که این نسل همه افت محسوسی داشتن و صرفا یه سایه ای از چیزی ان که قبلا بودن.

از طرف دیگه اینجوریم نیست که بگی بجای کرانچ کردن نیرو بیشتر اضافه کنن، چون این رو هم خیلی شنیدم تکرار میکنن، نیرو اضافه کردن الزاما به معنای پیشرفت کار نیست، مهم نیروییه که تو استدیو رشد گرده باشه و با فرهنگ کاری آشنا باشه، وگرنه نیرویی که از بیرون میاد تا بخواد به خودش بجنبه ببینه چی به چیه یه سال گذشته و به اون پروژه گند زده. بحث منیج این آدم ها هم هست، همین الان کنترل یه تیم 400 نفره سرطانه، بخواد بیشتر هم بشه کی میاد اینارو منیج کنه؟ به هر صورت مخلص کلام نابرده رنج گنج میسر نمیشود:D
 
آخرین ویرایش:
خیلی غافلگیر شدم وقتی فهمیدم تعداد دیسلایک ها از لایک ها، روی ویدیو گلد شدن بازی بیشتر شده!
View attachment 140157

یک درصدیش که صد در صد بخاطر انحصاری بودن بازیه....ولی اینکه هنوزم اثر لیک ها تا این اندازه مونده خبر خوبی نمیدونم‌.
امیدوارم با لانچ بازی درصد زیادی از نظرات منفی رو بشوره.
وگرنه اگه اونموقع هم نظرات اینطور باشه که کلا داستان بازی 50/50 از آب در میاد:/
زود اومدن نقد ها هم خیلی میتونه اثرگذار باشه.
احتمالا یوزراسکور بازی رو گند بزنن بهش و بخاطر لیک ها 0 ردیف کنن . ولی نقدهای منتقدها بیاد میتونه جو رو مثبت کنه
 
View attachment 140146
عکسی که Kurt Margenau از اعضای ناتی‌داگ توی توییتر به اشتراک گذاشت و همه روی تلو ۲ کار می‌کنن تو این عکس:x ۴۰۰ ۵۰۰ نفر زیر کرانچ که شلاق میخورن هرروز :D
View attachment 140147
اینم عکس بچه‌ها وقتی که ۲۰ نفر بودن و روی jak 2 کار می‌کردن. بروس هم که تو عکس هس :((
چقدر آسیایی دارن، ولی 10 تا سیاه پوست بیشتر پیدا نکردم... 20 سال پیش دو تا کارمند زن داشتن، الان بیش از 1/3 اعضای استودیو زن هستن، شاید بشه گفتی نیمیش زن و آسیایی هست، بعد انتظار دارید بازی ها تغییر نکنن... نقش زن ها پر رنگ تر نشه؟؟ همش زیر سر نیل دراکمن خود نمای عشق شهرته؟
 
خیلی غافلگیر شدم وقتی فهمیدم تعداد دیسلایک ها از لایک ها، روی ویدیو گلد شدن بازی بیشتر شده!
View attachment 140157

یک درصدیش که صد در صد بخاطر انحصاری بودن بازیه....ولی اینکه هنوزم اثر لیک ها تا این اندازه مونده خبر خوبی نمیدونم‌.
امیدوارم با لانچ بازی درصد زیادی از نظرات منفی رو بشوره.
وگرنه اگه اونموقع هم نظرات اینطور باشه که کلا داستان بازی 50/50 از آب در میاد:/
زود اومدن نقد ها هم خیلی میتونه اثرگذار باشه.
در عرض چند ساعت چه کردن....:|
۲۰۲۰-۰۵-۰۵ ۱۵.۳۰.۳۰.png
الان شد 22k دیسلایک:/
 
  • Like
Reactions: FUTURE and Dinosaur
در عرض چند ساعت چه کردن....:|
View attachment 140175
الان شد 22k دیسلایک:/
اینا رو جدی نگیرین! :D
معمولاً این جور وقت‌ها یه عده میرن کمپین راه میندازن توی بعضی جاها مثل چمیدونم ردیت و 4chan یا فلان شبکه‌ی اجتماعی و ملت رو تشویق می‌کنن که گله‌ای بریزن یه جایی دیسلایک بزنن یا فحش بدن و این جور چیزا! :D
الآن رفتم یه نگاهی کردم، کلاً این صفحه‌ی ناتی‌داگ توی یوتیوب توی سال‌های اخیر در اون حد بیننده نداشته و بیننده‌های ویدیوهای قبلی‌شون توی ۳،۴ سال اخیر خیلی بالا نبوده. کلی ویدیو با زیر ۱۰ هزار بیننده داره و مثلاً چیز جذاب‌تری مثل ویدیوی بازی کردن TLoU توسط اعضای استودیو نهایتاً ۴۰،۵۰ هزارتا بیننده داشته، ولی این یکی که جذابیت تصویری هم نداره و یه پیام پندآموز هست، به ۱۶۰ هزار بیننده رسیده که نشون میده در کنار طرفدارهای بازی و دنبال‌کننده‌های معمولی اون صفحه، خیلی‌های دیگه هم ریختن اونجا برای عرض ارادت و دیسلاک زدن یا شاید فحاشی و... من پیام‌ها رو نخوندم، ولی برام عجیب نیست اگه اونجا رو به معدن اسپویل هم تبدیل کرده باشن.
همون‌طور که گفتم نگران این چیزا نباشین. اگه بازی خوب باشه و مشکل خاصی نداشته باشه، مثل نسخه‌ی قبلی محبوبیتش هم بالا خواهد بود و فروش خوبی می‌کنه. هیترها هم می‌شینن گریه‌شون رو می‌کنن و پیش خودشون میگن ایشالا دفعه‌ی بعد. :( اگه بازی مشکل داشته باشه هم که دیگه کاریش نمیشه کرد و باید باهاش کنار بیایم! فقط نکته اینجاست که انقدر سطح کار ناتی‌داگ توی این سال‌ها بالا بوده که به قول ماکان اگه میانگین امتیازهای بازی زیر ۹۰ بشه هم یه عده براش سنگ قبر سفارش میدن! :D
 
آخرین ویرایش:
IMG_۲۰۲۰۰۵۰۵_۱۶۵۳۱۱.png

ولی راجع به تهدید مرگ، من بعد از جریان پارسال کیوتو انیمیشن واقعا میترسم از این پیام ها، هنوزم یاد اتفاق پارسال میفتم منقلب میشم، حداقل تو ژاپن بعد از اون ماجرا این پیغام ها تهدید آمیز رو جدی گرفتن و پیگیری میکنن... موجودات روانی تو این سیاره خیلی زیادن...
............

یکی از دوستام اومد بهم میگفت بعد از دیدن اسپویل ها اینطوری شدم، اونطوری شدم... دیگه سمت بازی نمیرم.... بهش گفتم تو که با دیدن اسپویل اینطوری و اونطوری شده، بری سمت بازی چطوری میشی.... به فکر فرو رفت

خلاصه هایپه که داره میریزه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or