یک سری اطلاعات تقریباً نو و جدید پیرو نمایش گیم پلی بازی به منتقدین و آخریت پادکست PSBlog بدست اومده که درج میکنم :
- The Last of US بسیار متفاوت از آخرین ساخته استدیو Naughty Dog یعنی سری Uncharted خواهد بود .
- شخصیت های درون بازی سوپر قهرمان یا دارای توانایی های زیاد تر از حد نرمال نیستند، کرکتر اصلی بازی یعنی Joel حتی در سطح Nathan Drake هم نخواهد بود . تمام رفتار ها و توانائیی هایی که شما در بازی مشاهده خواهید کرد از قبیل مبارزات و... برگرفته شده از واقعیت خواهند بود همچنین الهام بخش ناتی داگ برای ساخت مبارزات فیلم بسیار زیبا No Country for Old Men میباشد .
- ناتی داگ در پی این هست نوع وحشت درون بازی از نوع آرام باشه، جوری که شما صدای قدم ها و نفس نفس زدنتون رو احساس کنید و هچنین استفاده از همین مورد برای پیدا کردن و وجود دشمنان در محیط . با ایجاد صدا شما به راحتی توسط دشمنان شناسایی خواهید شد !
- Build یا آخرین ساخت از دموئی که دیدیم و همچنین گیم پلی نمایش داده شده به منتقدین مربوط به 6 ماه پیش یا ماه ژانویه بوده است .
- سیستم هوش مصنوعی یا AI بازی که پیش از این با نام Balance-of-Power از آن یاد شده بود بشدت به حس واقعی شدن رفتار دشمنان کمک کرده به طوری که آنها با توجه به محیطی که درش حضور دارن، تعدادشون و همچنین سلاح و توانائی که شما در مقابل آنها استفاده خواهید کرد رفتار های متفاوتی از خود نشان خواهند داد .
-الی 14 سالشه .
- ناتی داگ در پی این نیست که الی رو به عنوان یک کرکتر ترسو و دستو پا گیر معرفی کنه، الی توانائی های خاص خودش رو داره و برخی اوقات خودش رو به دل خطر میزنه یا حتی شمارو از موقعیت ناهواری که درش قرار دارید نجات میده . اون خیلی خوب میتونه از خودش مراقبت کنه .
- استراتژی های فراوان و مشخصی برای مبارزات وجود دارد از قبیل مخفی کاری، Hand-to-Hand Combat، استفاده از سلاح گرم/سرد و...
- اگر بیش از اندازه از یک سلاح استفاده کنید آن در نهایت خراب و ناکارامد خواهد شد !
- مهمات درون بازی بشدت کمیاب است و دشمنان با یک یا نهایتاً دو گلوله از پای در خواهند آمد که این مورد به حس هرچه واقعیتر شدن بازی و همچنین ارزش مهمات بسیار خواهد افزود . البته این مهم در مورد دشمنان یا NPC هائیست که انسان هستند، ما هنوز چیزی در مورد زامبی یا هیولاهای موجود در بازی و اینکه تا چه حد مقاوم یا خطرناک خواهند بود نمیدونیم .
- گرافیک بازی در بالاترین حد خودش قرار داره و همچنین Cut-Scene ـی که چند روز پیش نمایش داده شده تماماً in-Game و از جنس گرافیک داخل بازی می باشد .
در E3 با اطلاعات و نمایش کاملی از بازی همراه خواهیم بود, همچنین ناتی داگ قول رونمائی رسمی از تاریخ عرضه بازی در این فستیوال را داده است .
PlayStation Blogcast 025: The Last of Us Explore the Future of Oddworld – PlayStation Blog