نمیدونم دوتا فیلم 28 Days Later و 28 Weeks Later رو دیدید یا نه ولی خیلی دوست دارم بازی محتوایی مثل این دو فیلم داشته باشه! این دو فیلم از لحاظ کارگردانی شاهکار بودند! ازخشونت بالای بازی استقبال میشه>:d< دوست دارم هر چی تو Uncharted فانتزی کار کردند اینجا دلمون رو بهم بزنند! البته بعید میدونم به این شدت خشونت بازی رو بالا ببرند! البته خوب این اولین بار ND تو این سبک بازی میسازه.
چرا؟؟؟؟
توی بازی که تا حالا سگ نبوده.
توی بازی شخصیت اول سیاه پوست نیست.
توی بازی شخصیت اول کچل نیست.
توی فیلم یه دختر بچه نیست.
توی بازی یه ماشین قرمز نیست.
توی بازی موجودات جهش یافته ی کچل وجود نداره.
توی بازی یارو روی این جک و جونورا آزمایش نمیکنه.
توی فیلم ویل اسمیت دنبال مهمات نمیگرده.
توی بازی آهو وجود نداره.
توی بازی شیر وجود نداره.
توی فیلم توی شهر غیر از اون 2 تا و اون سگه کسه دیگه ای نیست.
توی بازی پل بروکلینی نیست.
بازم بگم؟؟؟؟
---------- نوشته در 01:00 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:53 PM ارسال شده بود ----------
قاتلی بی رحم رستگار می شود؟!
----------------------------------
آخرین تریلری که از The Last of US منتشر شده و Troy Baker و Ashley Johnson را مشغول کار بر روی ورژن اولیه تیزر VGA 2011 بازی نشان می دهد نکاتی را فاش می کند؛به این صورت که Joel به نحوی در دنیای بازی شناخته شده است و شاید شخصیتی مشهور و به بیان دیگر celebrity ای در این دنیای پسا آخرالزمانی باشد؟!
قبلاً ناتی داگ گفته بود که Ellie به نحوی "رستگاری Joel" است.دیالوگ Ellie در این تریلر به این ترتیب است:
"او(منظور Joel است) خلافکاری خشن،قاتلی بیرحم و یک شکنجه گر نامیده شده است،من؟برای من او فقط Joel است.در زمان او تو هیچ ترسی از اینکه توسط باقی مردم شکار شوی نداشتی و برای دختری مثل من طبیعی نبود که برای جمع کردن اشیا مرده ها را زیرورو کند؛یقیناً نیازی نبود که نگران اینها باشی."
بازیگر نقش Joel در مصاحبه ای اشاره کرده است که اغلب افراد رابطه بازی و کارکترها را کاملاً اشتباه درک کرده اند:"فکر می کنم چیزی که در این چند روز گذشته که این تریلر را عرضه کرده ایم به نظرم آمده این است که مردم فکر می کنند می دانند بازی از چه قرار است.آنها فکر می کنند که می دانند Joel و Ellie چه کسانی هستند و چه رابطه ای بین آنها وجود دارد.نگاه کردن به قضیه از این منظره جالب و لذت بخش است چراکه فکر نمی کنم هیچ کسی واقعاً این مسائل را بداند."
چرا؟؟؟؟
توی بازی که تا حالا سگ نبوده.
توی بازی شخصیت اول سیاه پوست نیست.
توی بازی شخصیت اول کچل نیست.
توی فیلم یه دختر بچه نیست.
توی بازی یه ماشین قرمز نیست.
توی بازی موجودات جهش یافته ی کچل وجود نداره.
توی بازی یارو روی این جک و جونورا آزمایش نمیکنه.
توی فیلم ویل اسمیت دنبال مهمات نمیگرده.
توی بازی آهو وجود نداره.
توی بازی شیر وجود نداره.
توی فیلم توی شهر غیر از اون 2 تا و اون سگه کسه دیگه ای نیست.
توی بازی پل بروکلینی نیست.
بازم بگم؟؟؟؟
نمیدونم دوتا فیلم 28 Days Later و 28 Weeks Later رو دیدید یا نه ولی خیلی دوست دارم بازی محتوایی مثل این دو فیلم داشته باشه! این دو فیلم از لحاظ کارگردانی شاهکار بودند! ازخشونت بالای بازی استقبال میشه>:d< دوست دارم هر چی تو Uncharted فانتزی کار کردند اینجا دلمون رو بهم بزنند! البته بعید میدونم به این شدت خشونت بازی رو بالا ببرند! البته خوب این اولین بار ND تو این سبک بازی میسازه.
چرا؟؟؟؟
توی بازی که تا حالا سگ نبوده.
توی بازی شخصیت اول سیاه پوست نیست.
توی بازی شخصیت اول کچل نیست.
توی فیلم یه دختر بچه نیست.
توی بازی یه ماشین قرمز نیست.
توی بازی موجودات جهش یافته ی کچل وجود نداره.
توی بازی یارو روی این جک و جونورا آزمایش نمیکنه.
توی فیلم ویل اسمیت دنبال مهمات نمیگرده.
توی بازی آهو وجود نداره.
توی بازی شیر وجود نداره.
توی فیلم توی شهر غیر از اون 2 تا و اون سگه کسه دیگه ای نیست.
توی بازی پل بروکلینی نیست.
بازم بگم؟؟؟؟
نمیدونم دوتا فیلم 28 Days Later و 28 Weeks Later رو دیدید یا نه ولی خیلی دوست دارم بازی محتوایی مثل این دو فیلم داشته باشه! این دو فیلم از لحاظ کارگردانی شاهکار بودند! ازخشونت بالای بازی استقبال میشه>:d< دوست دارم هر چی تو Uncharted فانتزی کار کردند اینجا دلمون رو بهم بزنند! البته بعید میدونم به این شدت خشونت بازی رو بالا ببرند! البته خوب این اولین بار ND تو این سبک بازی میسازه.
The Last of Us در آخرین شماره Game Informer
-------------------------------------------------
تیم دوم ناتی داگ وقتی شکل گفت که درخواست های مکرری هم از داخل و هم از خارج استودیو برای دادن لایسنس موتور بازی انجام شد اما موتور بازی فاقد toolset ابزارهای برنامه نویسی و documentation جهت تسهیل ساخت بازی با این موتور بود به همین دلیل تنها راه به کارگیری تکنولوژی آنها برای ساخت یک بازی جدید،تشکیل یک تیم دوم بود.علت دیگر این کار این بود که ناتی داگ نمی خواست تعدادی از کارکنانش به خاطر کار کردن روی نسخه های متعدد سری Uncharted،ناتی داگ را به مقصد استودیویی جدید ترک کنند.به همین دلیل ایجاد یک تیم دوم به این اشخاص کمک می کرد که روی بازی جدیدی کار کنند.برخلاف بیشتر سازنده ها دو تیم ناتی داگ کاملاً از هم مستقل اند و کارکنان دو پروژه با هم جابجا نمی شوند.تیم دوم در ابتدا قصد داشت دنباله ای برای Jack & Daxter بسازد.ایده J&D جدید شدیداً توسط ناتی داگ مورد بررسی قرار گرفته بود اما نهایتاً ناتی داگ احساس کرد مسیری که آنها در پیش گرفته اند در نهایت منجر به ساخت یک J&D ضعیف می شود.به همین دلیل این پروژه کنار گزاشته شد.
سناریوی اول:
در بخشی از نمایش بازی می بینیم که Joel و Ellie سوار یک کامیون کوچک هستند که ناگهان به مانعی سر جاده می رسند که مسیر را باریک کرده است.سپس چند نفر که شکمشان را محکم گرفته اند به سمت کامیون آنها می دوند و از آنها تقاضای کمک می کنند.Ellie از Joel می خواهد که کامیون را متوقف کند تا به این افراد کمک کنند اما Joel از این کار خودداری می کند و می گوید که آنها در واقع راهزن هایی هستند که می خواهند وسایل آنها را بدزدند.همینکه Ellie و Joel می خواهند آنها را رد کنند راهزن ها تفنگ هایشان را بیرون می آورند و شروع به شلیک کردن می کنند.Joel و Ellie تقریباً موفق به فرار از دست آنها می شوند اما در آخرین لحظه کامیونشان با یک اتوبوس تصادف کرده و به جلوی یک مغازه برخورد می کند.راهزن ها Joel و Ellie را به زور از کامیون پیاده می کنند و یک مبارزه بزرگ شکل می گیرد و این بخش از دمو در همین جا به پایان می رسد.
شخصیت اصلی قابل بازی The Last of Us فردی به نام Joel است؛یک قاچاقچی مواد و اسلحه.Ellie نیز دختر 14 ساله و یتیمیست که در پانسیونی واقع در منطقه قرنطینه(QZ) نظامی زندگی می کند و عاشق چیزهایی مثل CD و کتاب است که به دنیای قبل از هجوم قارچ ها تعلق دارند و دائماٌ خودش را به دردسر می اندازد.چنانچه هرگونه علامتی مبنی بر عفونت قارچی در شخصی مقیم QZ به چشم بخورد بلافاصله اعدام می شود.اگرچه عفونت قارچی از طریق تنفسی هم انتقال می یابد اما باید غلظت زیادی از قارچ در یک حجم محدودی از هوا وجود داشته باشد تا عفونت به طریق تنفسی انتقال یابد به همین دلیل در بازی نمی بینیم که همگان از ماسک استفاده کنند.بازی درحالی آغاز می شود که Joel به دلیلی نامعلوم می پذیرد که Ellie را از اردوگاه خارج کند اما اوضاع خوب پیش نمی رود و نظامی ها تعقیبشان می کنند.Joel می خواهد Ellie را تنها رها کند اما یکی از دوستانش که رو به مرگ بود از او درخواست می کند که Ellie را به جایی امن ببرد.Joel این کار را می کند و سپس این دو سعی می کنند پنهان شوند اما موفق به این کار نشده و به ناچار به سمت غرب فرار می کنند و کل کشور را می پیمایند.رابطه بین این دو شخص الهام گرفته از فیلم هایی چون True Grit و Road to Perdition است و ایده اصلی بازی از بسط دادن رابطه بین نیتان دریک و Tenzin در Uncharted 2 به یک concept جدید شکل گرفته است.
سناریوی دوم:
GI صحنه مبارزه ای را توصیف می کند که مطابق آن،combat بازی به شدت مبتنی بر melee به نظر می رسد چراکه Joel از مشت و لگد،آجر،چوب و ... برای زدن دشمنانش استفاده می کند.فشنگ کمیاب است اما یک عدد فشنگ برای کشتن دشمنان کافیست.برای واقعی تر به نظر آمدن بازی،بازیسازها می خواهند که با اصابت یک گلوله دشمنان بمیرند و باز هم همین واقعی تر کردن بازی سبب شده که فشنگ در بازی به شدت کمیاب باشد.
به نظر می رسد درجه سنی بازی M باشد.اینجا بخشی از اتفاقاتی که در یک مبارزه در بازی رخ داده را می خوانیم:"Joel با آرنج به فرد مهاجم ضربه می زند و میز را برمی گرداند.او فرد مهاجم را به روی خرده شیشه ها می کوبد و درحالیکه خون بالا آورده از جایش بلند می شود."در حین مبارزه همگی مدام مشغول فحش دادن هستند علی الخصوص Ellie.منتظر شنیدن کلماتی نظیر:"motherfu*ckers"،"fu*ck"،"fu*ck face" باشید.
AI بازی از یک سیستم "تعادل قدرت" استفاده می کند که برطبق آن چنانچه سلاح گرمی در دست داشته باشید دشمنان در کاور پناه می گیرند و یا سعی می کنند شما را دور بزنند اما چنانچه سلاح سردی در دست داشته باشید یا بی سلاح باشید به سمت شما هجوم می آورند و سعی می کنند با برتری در نفرات بر شما غلبه کنند.علاوه براین آنها به اتفاقاتی که در مبارزه رخ می دهد نیز واکنش نشان می دهند به عنوان مثال چنانچه دوست آنها را بکشید خشمگین می شوند،وقتی در خطر باشند به همدیگر هشدار می دهند و وقتی برتری عددی را از دست می دهند می ترسند.همچنین در حین مبارزه می توان یک جسم سخت مثلاً یک آجر بزرگ را به سمت سر یک دشمن پرتاب کرد و بعد از گیج شدنش با چند ضربه با یک تخته چوبی کارش را تمام کرد.این موضوع به صورت همکاری دو کارکتر هم ممکن است به چشم بخورد.مثلاً Ellie یک آجر را به سمت سر دشمن پرتاب می کند و سپس Joel با تخته چوبی وارد عمل می شود.بازیسازها روی AI کارکتر Ellie به شدت تمرکز کرده اند چراکه می خواهند او جزئی از مبارزات باشد.او به شما هشدار می دهد و گاهاً شما را از مخمصه نجات می دهد.جالب اینکه توانایی های او در مبارزه با جلو رفتن بازی پیشرفت می کند هرچند که هنوز توضیحی درباره جزئیات آن داده نشده است.تمام سعی بازیسازها این است که Ellie شخصیتی نباشد که تنها به اسکورت کردن و زنده نگه داشتنش فکر کنید.هیچکس از این کار لذت نخواهد برد.
سناریوی سوم:
بعد از شکست مهاجمین،Ellie و Joel وسایلشان را جمع کردند.Ellie از Joel پرسید که او چطور می دانست که این یک تله است و Joel در جواب گفت که او خودش قبلاً این حقه را به کار می بسته.Ellie می پرسد که آیا Joel قبلاً آدم های بیگناه زیادی را کشته و Joel سعی می کند از پاسخ به این سوال طفره برود.Ellie می گوید که این طفره رفتن Joel را پاسخ مثبت به سوالش تلقی می کند و Joel می گوید که Ellie هرجور که بخواهد می تواند استنباط کند.سپس Joel و Ellie به سمت یک پل،که محل ورود به منطقه قرنطینه است شروع به حرکت می کنند.تعداد زیادی ماشین منهدم شده با اجسادی درون آنها به چشم می خورد.Ellie می پرسد که آیا این هم کار راهزن هاست و Joel در پاسخ می گوید که به احتمال بیشتر این کار نیروهای نظامی است و علتش هم احتمالاً این است که آنها اجازه نمی دهند هرکسی وارد منطقه قرنطینه شود.
علاوه بر اینها پلتفرمینگ و حل کردن پازل نیز در بازی وجود خواهد داشت.این بخش ها در دمو غایب بودند اما با حضور دو کارکتر در بازی همخوانی دارند.باید این نکته را خاطر نشان کرد که این بخش ها کاملاً مبتنی بر واقعیت اند و بنابراین نباید انتظار پرش های عظیمی نظیر آنچه که نیتان دریک انجام می دهد را داشته باشیم.
نمایش بازی بیشتر روی دشمنانی تأکید داشت که انسان های معمولی بودند و نه گونه های آلوده شده ای که در تریلر بازی دیدیم.طبق گفته های Evan Wells،یکی از رؤسای ناتی داگ هدف از این کار این بوده که "تمرکز اصلی بازی روی آنها خواهد بود".
اگرچه بازی IP جدیدی برای استودیو محسوب می شود اما شاید خبری از sequel برای این بازی نباشد.creative director،Neil Druckmann بازی در این باره گفته:"داستان بازی مستقل است و وابسته به بازی دیگری نخواهد بود.داستان بازی نیمه کاره به پایان نمی رسد.کارکترها و مسیری که پیموده اند با پایان یافتن داستان بازی به انتهای راه می رسند."هرچند در جای دیگری می خوانیم که ناتی داگ گفته که IP،The Last of Us جدیدیست که ناتی داگ قطعآً در آینده ساپورتش خواهد کرد.
ساپورت آنلاین از سوی ناتی داگ تأیید شد
ناتی داگ تأیید کرده که نوعی قابلیت آنلاین در بازی وجود خواهد داشت.اینکه این قابلیت چه خواهد بود را باید دید.
Bruce Straley کارگردان بازی می گوید:"ما نوعی اجزاء آنلاین در بازی خواهیم داشت.ما داریم روی ایده هایی کار می کنیم اما هنوز چیزی را تثبیت نکرده ایم اما مطمئنیم که فوق العاده خواهد بود."
Game Informer در پیش نمایشش از بازی انتهای سال 2012 را زمان انتشار بازی ذکر کرده درحالیکه پیشتر شنیده بودیم که تاریخ انتشار بازی انتهای 2012 یا ابتدای 2013 خواهد بود.سونی در واکنش به این موضوع اعلام کرده که تاریخ انتشار بازی حاصل گمانه زنی های GI است و نه تاریخ اعلام شده از سوی آنها.
باز هایپ زدایی احسان شروع شد !:biggrin1: یادته قبل عرضه آنچارتد 3 هم این حرفارو میزدی ؟ :d مثل اینکه هنوز به قدرت ناتی داگ پی نبردی !
فقط این وسط صبر کردن تا عرضه بازی سخته :d همین !