The Last of Us [پست اول حتماً خوانده شود]

  • Thread starter Thread starter Akiba
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

کدامیک را بعنوان شاخص ترین مورد در TLOU پیش بینی میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    1,025
آخه عرضه ی بازی بزرگ برای لانچ یه کنسول جدید هم اشتباهه :دی اکثراً هم به همین دلیل اوایل هر نسل شاهد تعداد زیادی IP جدید هستیم :دی چون لانچ تایتل بودن به فروش بازیهای بزرگ صدمه میزنه واسه همین حداقل یکی دو سال بعد از عرضه ی کنسول بازیهای بزرگ روش میان :دی چون اون اوایل بازی هر چقدر هم سیستم سلر باشه به زور شاید فروش کنسول به یکی دو میلیون بخواد برسه حالا چند نفر از اونا بخوان اون بازی خاص رو تهیه کنن بماند :دی اینه که بازیای بفروش مثل آنچارتد و جی تی و گاو و ... اگر لانچ بیان خیلی شیک و تر و تمیز فروششون منهدم میشه حالا وای به حال بقیه :دی
من که نگفتم بیان از IP های بزرگشون واسه لانچ تایتل استفاده کنن. میگم حالا که قراره اون سه بازی که مثال زدم، تو سال آخر PS3 و قبل از PS4 بیان، بهتره روی PS4 هم باشن.
بعدش هم حرفت تناقض داره. چون TLoU یه IP جدیده دیگه. یعنی طبق حرف خودت هم بهتره رو PS4 عرضه بشه :دی حالا لانچ تایتل هم نبود که چه بهتر. 1 سال بعدش مثلا بیاد.

مورد بعدی هم اینکه به نظرم شرایط این نسل یکم فرق می کنه و می ارزه که یکی دو تا بازی، قربانی بشن واسه System seller شدن. یعنی اگه واقعا قرار باشه هم PS4 و هم XBOX بعدی تو آخر امسال برن به بازار، نتینتندو هم که قطعا سه چهار تا، ماریو و زلدا و ... ردیف می کنه ، پاییز امسال و تعطیلات یه جنگ واقعی میشه بین این سه تا. تجربه ی دو سه نسل قبل هم ثابت کرده که چقدر مهمه که اولش تو فروش سخت افزار جلو بیفتی. اتفاقا فکر می کنم هم سونی و هم MS این موضوع رو درک کردن و حداقل یکی دو تا بازی از IP های بزرگشون رو لانچ تایتل میارن. مثلا سونی قراره یه بازی از یکی از سه IP مهم فعلیش (Kz : SF) رو لانچ تایتل بذاره.
البته منظورم این نیست که TLoU شکست تجاری میخوره یا همچین چیزی. من فکر می کنم مدل تجاری خوب و امتحان پس داده واسه همچین بازیهایی که پتانسیل بالایی دارن چیزیه که تو همین نسل، تقریبا همه ی سازنده ها امتحانش کردن (از جمله خود سونی) : ساخت IP جدید تو دو سال اول ، بعد که معروف و محبوب شد، ساختن دنباله و پول در آوردن ازش. نمونه هاش هم خیلی زیاده. از Uncharted بگیر تا مولتی پلتفرم هایی مثل ME و Bioshock و AC و MW و ... .

مجددا ابراز امیدواری می کنم این بازی رو PS4 هم بیاد که من مجبور نشم به خاطرش آخر نسلی یه PS3 بگیرم دوباره :دی
 
آیا تجربه و قدمت ناتی داگ با بازیسازان ایرانی برابر است ؟
باشد که رستگار شوید :دی

این چیزی نیست که فقط بازیسازهای ایرانی تجربه اش کرده باشن. به هر حال باید یه مثالی می زدم دیگه. خیلی از بازیسازها و بازی های بزرگ خارجی هم درگیر چنین موضوعی شدن. مثلاً شما Medal Of Honor: Warfighter رو نگاه بکن. مدال هم واقعاً بازی بدی نبود. اما قربانی 2 تا چیز شد. تبلیغاتی که بازی رو خیلی بزرگتر از چیزی که بود، نشون می دادن و دوم رقابت نابرابر با یه رقیب قوی!

به هر حال یه حقیقتی وجود داره و اون هم اینه که اخبار و تبلیغاتی که از TLOU اومده تا حالا، این بازی رو در نظر ما خیلی بزرگ کرده. حالا حرف من اینه که اگه بازی دقیقاً اون چیزی که ما فکر می کنیم، نباشه، افسرده می شیم! همین! :دی
 
من که نگفتم بیان از IP های بزرگشون واسه لانچ تایتل استفاده کنن. میگم حالا که قراره اون سه بازی که مثال زدم، تو سال آخر PS3 و قبل از PS4 بیان، بهتره روی PS4 هم باشن.
بعدش هم حرفت تناقض داره. چون TLoU یه IP جدیده دیگه. یعنی طبق حرف خودت هم بهتره رو PS4 عرضه بشه :دی حالا لانچ تایتل هم نبود که چه بهتر. 1 سال بعدش مثلا بیاد.

مورد بعدی هم اینکه به نظرم شرایط این نسل یکم فرق می کنه و می ارزه که یکی دو تا بازی، قربانی بشن واسه System seller شدن. یعنی اگه واقعا قرار باشه هم PS4 و هم XBOX بعدی تو آخر امسال برن به بازار، نتینتندو هم که قطعا سه چهار تا، ماریو و زلدا و ... ردیف می کنه ، پاییز امسال و تعطیلات یه جنگ واقعی میشه بین این سه تا. تجربه ی دو سه نسل قبل هم ثابت کرده که چقدر مهمه که اولش تو فروش سخت افزار جلو بیفتی. اتفاقا فکر می کنم هم سونی و هم MS این موضوع رو درک کردن و حداقل یکی دو تا بازی از IP های بزرگشون رو لانچ تایتل میارن. مثلا سونی قراره یه بازی از یکی از سه IP مهم فعلیش (Kz : SF) رو لانچ تایتل بذاره.
البته منظورم این نیست که TLoU شکست تجاری میخوره یا همچین چیزی. من فکر می کنم مدل تجاری خوب و امتحان پس داده واسه همچین بازیهایی که پتانسیل بالایی دارن چیزیه که تو همین نسل، تقریبا همه ی سازنده ها امتحانش کردن (از جمله خود سونی) : ساخت IP جدید تو دو سال اول ، بعد که معروف و محبوب شد، ساختن دنباله و پول در آوردن ازش. نمونه هاش هم خیلی زیاده. از Uncharted بگیر تا مولتی پلتفرم هایی مثل ME و Bioshock و AC و MW و ... .

مجددا ابراز امیدواری می کنم این بازی رو PS4 هم بیاد که من مجبور نشم به خاطرش آخر نسلی یه PS3 بگیرم دوباره :دی

آخه اینکه میگی هم روی PS3 بیان هم روی PS4 یه وقت و هزینه و برنامه ریزی جدا می خواد چون بالاخره باید تفاوت این دو نسخه مشهود باشه :دی اگر همینا رو بخوان پورت کنن که Epic Fail میشه :دی
نه تناقضی نیست همین تلو به عنوان IP جدید می تونست برای نسل بعد باشه ولی الان که داره روی کنسول نسل حاضر میاد لانچ تایتل شدنش بی معنی میشه :دی
نه دیگه نینتندو الان کلی از عرضه ی WiiU ـش گذشته که می خواد ماریو و زلدا رو بیاره وسط ولی سونی و ماکرو هنوز کنسولی نفروختن که بخوان بازی دهن پر کنی براش بدن :دی ولی با یه لاین آپ خیلی خوب می تونن همون اول کار رو تموم کنن :دی ماکرو مگه کار 360 رو با هیلو شروع کرد توی این نسل ؟ :دی کلاً لاین آپ قوی و داشتن لانچ تایتل های زیاد و متنوع می تونه به فروش اولیه ی کنسول خیلی بیشتر از حروم شدن یه IP پرفروش کمک کنه :دی کیلزون هم که اصلاً بازی پر فروشی نیست :دی شماره های قبلی هر کدوم به زور یکی دو میلیون فروختن :دی اینم که خدا به دادش برسه که شماره ی فرعی هم هست :دی
نه می دونم :دی منظورت رو گرفتم :دی ولی ساختن یه بازی برای این نسل برای سازنده خیلی سودآور تره تا ساختن IP جدید توی اول نسل بعد :دی حالا ناتی زیاد داره وسواس به خرج میده و گرنه بودن امثال اسنژن و جاجمنت که صرفاً برای جمع کردن فروش انتهای نسل ساخته شدن :دی
:دی
این چیزی نیست که فقط بازیسازهای ایرانی تجربه اش کرده باشن. به هر حال باید یه مثالی می زدم دیگه. خیلی از بازیسازها و بازی های بزرگ خارجی هم درگیر چنین موضوعی شدن. مثلاً شما Medal Of Honor: Warfighter رو نگاه بکن. مدال هم واقعاً بازی بدی نبود. اما قربانی 2 تا چیز شد. تبلیغاتی که بازی رو خیلی بزرگتر از چیزی که بود، نشون می دادن و دوم رقابت نابرابر با یه رقیب قوی!

به هر حال یه حقیقتی وجود داره و اون هم اینه که اخبار و تبلیغاتی که از TLOU اومده تا حالا، این بازی رو در نظر ما خیلی بزرگ کرده. حالا حرف من اینه که اگه بازی دقیقاً اون چیزی که ما فکر می کنیم، نباشه، افسرده می شیم! همین! :biggrin1:
نکته دقیقاً همینجاست که بازی در نظر ما بزرگ نشده :دی بازی خودش بزرگ هست :دی وقتی بعد از 5-6 سال یه بازی میاد جایزه ی صداگذاری میگیره یعنی واقعاً یه چیزی هست :دی وقتی تا الان این همه بازخورد مثبت از طرف سایتها و مجلات داشته یعنی واقعاً یه چیزی هست :دی جدا از اینکه بازیهای ناتی همیشه بزرگتر از چیزی بودن که دیدیم ، مشکلی که همه نگرانش هستن فاصله ی بازی با تبلیغات نیست (چون قطعاً بازی همونی هست که باید باشه) مشکل اشباع شدن المان های به کار رفته توی این سبک توی همین چند وقت اخیره !
 
نکته دقیقاً همینجاست که بازی در نظر ما بزرگ نشده :دی بازی خودش بزرگ هست :دی وقتی بعد از 5-6 سال یه بازی میاد جایزه ی صداگذاری میگیره یعنی واقعاً یه چیزی هست :دی وقتی تا الان این همه بازخورد مثبت از طرف سایتها و مجلات داشته یعنی واقعاً یه چیزی هست :دی جدا از اینکه بازیهای ناتی همیشه بزرگتر از چیزی بودن که دیدیم ، مشکلی که همه نگرانش هستن فاصله ی بازی با تبلیغات نیست (چون قطعاً بازی همونی هست که باید باشه) مشکل اشباع شدن المان های به کار رفته توی این سبک توی همین چند وقت اخیره !

من نمی گم بازی بزرگ نیست. 100% بازی بزرگیه. من حرفم اینه که این بازی این قدر چنین حاشیه هایی داشته که بعضی ها شروع کردن در موردش به توهم زدن! :دی مثلاً این قضیه NeoGAF رو که یادتونه. الان بعضیا فکرایی در مورد بازی می کنن که خود ND بهش فکر نکرده، چه برسه به این که بخواد ساخته باشدش! :دی

اتفاقاً من مشکلم بیشتر با همین موضوع هست تا اشباع شدن المان ها در بازی های هم سبک! خود آنچارتد هم وقتی اومد المان های عجیب و جدیدی نداشت و در واقع کنار هم قرار گرفتن المان های مختلف یه سری از بازی های موفق و صد البته پرداخت بهتر همون المان ها در آنچارتد باعث شد این بازی خیلی به چشم بیاد و موفق باشه. و ND نشون داده که توی کنار هم گذاشتن این عناصر و پرداخت اونها واقعاً استاده و من نگرانی در این مورد ندارم. یه بازی رو تصور کن که شخصیت پردازی در حد لی و کلمنتاین + روایت در حد Bioshock + عناصر اکشن ادونچر در حد Uncharted + خشونت در حد Manhunt + و واقع گرایی فراتر از حد هر بازی که تا حالا دیدیم رو کنار هم قرار بده و هر کدوم رو به اوج برسونه. (به قول یه بنده خدایی "و این شدنیست! :دی )
این رو هم بگم که به نظر من نباید TLOU رو یه بازی survival horror بدونیم و با بازی های اون سبک مقایسه کنیم. به نظر من TLOU بیشتر یه بازی اکشن ادونچر مثل Uncharted هست تا یه بازی در سبک بقا! فقط بعضی از عناصر واقع گرایی و خشونت توش تقویت شده و یه مقدار ارهان رو برده به اون سمت! همه نسخه های Uncharted هم زامبی داشتن، هم مبارزه تن به تن، هم عناصر Platform، هم حل معما و هم تیراندازی! :دی الان TLOU هم همه اینا رو داره، فقط در بعضی از جنبه ها مثل خشونت و واقع گرایی و ... دست خوش تغییرات شده.

نهایتش این که 100% بازی بزرگیه اما ممکنه با اون چیزی که تو ذهن خیلیاس یکی نباشه. نمی گم، ضعیف تر باشه، یکی نباشه! :دی مثلا یکی انتظار اکشن ادونچر داره و یکی انتظار بقا! حالا این بازی هر کدوم باشه، اون یکی انتظارش برآورده نشده. حالا اگه هیچ کدوم از این دوتا نباشه که دیگه هیچ چی، و البته اگه هر دوتا باشه که 8->
البته می دونم که تفاوتهای نظرات این قدر فاحش نیست. طبیعتاً کسی انتظار فوتبال نداره از TLOU. :دی این مثال رو زدم که منظورم رو بهتر برسونم.
 
تنها ترسی که در مورد TLOU وجود داره همین هایپ بسیار بسیار عظیم طرفدارا باشه،یه عنوانی مثل Walking Dead در سکوت خبری و بدون حاشیه وارد بازار میشه و با داستان بی نظیرش [ جدای از تمام کمی و کاستی ها ی دیگه که زیر سایه ی سادگی و گمنام بودن ناشر و سازندش نسبت به غول های دنیای گیم پنهان میشه ] GOTY میشه ولی در مورد TLOU کافیه یه کاستی کوچیک وجود داشته باشه ! مطمئن باشید هجمه ی فوق العاده منفی علیه ی ND به وجود میاد. 219 صفحه [ بیش از 3200 پست ] قبل از عرضه ی بازی توی همین بازیسنتر خودمون در مورد TLOU ! بی سابقه بوده ! واسه ی کدوم بازی بچه ها مانگا ساختن ؟ شاید 70% پست ها هم قربون صدقه رفتن ـه ND و SONY بوده.پس این ترس دَم ـِه انتشار بازی خیلی طبیعیه ! با توجه به سابقه و اون چیزی که تا الان در مورد TLOU و اتمسفر خاصش بیرون اومده شک ندارم انتظارات برآورده میشه فقط کافیه یه تِم حماسی به همراه یه پایان غیر قابل پیش بینی و خفن داشته باشه که دیگه همه رستگار شــَن. :d
 
سلام

به نظر من TLOU میخاد یه سبک جدیدی از بازی کردن را معرفی کنه که آماده تر به سوی PS4 حرکت کنیم .

چون اگه بخاهیم از PS3 یه دفعه به PS4 کوچ کنیم سرگیجه میگیریم به نظر من TLOU را آماده می کنند تا از این سرگیجه کم بشه .
اگه بازیهایی مانند
Deep Down را بدون هیچ امادگی بروی PS4 ببینیم مطمئن باشید مریض میشیم .... :d

اینروزها بیشتر بازیخورهای انحصاری سونی منتظر خرداد ماه هستند شما چطور ؟؟؟

باتشکر
 
من نمی گم بازی بزرگ نیست. 100% بازی بزرگیه. من حرفم اینه که این بازی این قدر چنین حاشیه هایی داشته که بعضی ها شروع کردن در موردش به توهم زدن! :دی مثلاً این قضیه NeoGAF رو که یادتونه. الان بعضیا فکرایی در مورد بازی می کنن که خود ND بهش فکر نکرده، چه برسه به این که بخواد ساخته باشدش! :دی

اتفاقاً من مشکلم بیشتر با همین موضوع هست تا اشباع شدن المان ها در بازی های هم سبک! خود آنچارتد هم وقتی اومد المان های عجیب و جدیدی نداشت و در واقع کنار هم قرار گرفتن المان های مختلف یه سری از بازی های موفق و صد البته پرداخت بهتر همون المان ها در آنچارتد باعث شد این بازی خیلی به چشم بیاد و موفق باشه. و ND نشون داده که توی کنار هم گذاشتن این عناصر و پرداخت اونها واقعاً استاده و من نگرانی در این مورد ندارم. یه بازی رو تصور کن که شخصیت پردازی در حد لی و کلمنتاین + روایت در حد Bioshock + عناصر اکشن ادونچر در حد Uncharted + خشونت در حد Manhunt + و واقع گرایی فراتر از حد هر بازی که تا حالا دیدیم رو کنار هم قرار بده و هر کدوم رو به اوج برسونه. (به قول یه بنده خدایی "و این شدنیست! :دی )
این رو هم بگم که به نظر من نباید TLOU رو یه بازی survival horror بدونیم و با بازی های اون سبک مقایسه کنیم. به نظر من TLOU بیشتر یه بازی اکشن ادونچر مثل Uncharted هست تا یه بازی در سبک بقا! فقط بعضی از عناصر واقع گرایی و خشونت توش تقویت شده و یه مقدار ارهان رو برده به اون سمت! همه نسخه های Uncharted هم زامبی داشتن، هم مبارزه تن به تن، هم عناصر Platform، هم حل معما و هم تیراندازی! :دی الان TLOU هم همه اینا رو داره، فقط در بعضی از جنبه ها مثل خشونت و واقع گرایی و ... دست خوش تغییرات شده.

نهایتش این که 100% بازی بزرگیه اما ممکنه با اون چیزی که تو ذهن خیلیاس یکی نباشه. نمی گم، ضعیف تر باشه، یکی نباشه! :دی مثلا یکی انتظار اکشن ادونچر داره و یکی انتظار بقا! حالا این بازی هر کدوم باشه، اون یکی انتظارش برآورده نشده. حالا اگه هیچ کدوم از این دوتا نباشه که دیگه هیچ چی، و البته اگه هر دوتا باشه که 8->
البته می دونم که تفاوتهای نظرات این قدر فاحش نیست. طبیعتاً کسی انتظار فوتبال نداره از TLOU. :دی این مثال رو زدم که منظورم رو بهتر برسونم.

من همینجا رسماً قول میدم هر چی تا الان دیدیم از آرت ورک بگیر تا دمو های از پیش رندر شده و ... همگی داخل بازی هستن بدون هیچ کم و کاستی :دی هر جا رو می خوای بده امضا کنم :دی ببین حتی اون اوایل یه کات سین برای معرفی بازی نشون دادن ملت از اوج حیرت کُپ کرده بودن ! تمام المان های اون تریلر داخل بازی بود ! از برداشتن دونه دونه ی گلوله ها از توی وسایل و اسلحه تا حمله ی الی از پشت با چاقو و یا حتی زدن ملت با چوب و اینکه بر اثر ضربات چوب بشکنه و ... یعنی دارم میگم حتی تمام چیزهایی که توی تریلر رونمایی بازی دیدیم مستقیماً داخل بازی بود بقیه چیزها که بماند :دی
تنها نکته همون اشباع شدنه :(
---
آقا پای مانگا رو وسط نکشید :دی رسماً برای هر بازی مهمی یه فن آرت دادم بیرون حالا اینجا حس فن آرت نیومد مانگا دادیم بیرون (LOL) :دی جدا از اینکه مانگای فن مید انحصاریه >:)
 
من همینجا رسماً قول میدم هر چی تا الان دیدیم از آرت ورک بگیر تا دمو های از پیش رندر شده و ... همگی داخل بازی هستن بدون هیچ کم و کاستی :دی هر جا رو می خوای بده امضا کنم :دی ببین حتی اون اوایل یه کات سین برای معرفی بازی نشون دادن ملت از اوج حیرت کُپ کرده بودن ! تمام المان های اون تریلر داخل بازی بود ! از برداشتن دونه دونه ی گلوله ها از توی وسایل و اسلحه تا حمله ی الی از پشت با چاقو و یا حتی زدن ملت با چوب و اینکه بر اثر ضربات چوب بشکنه و ... یعنی دارم میگم حتی تمام چیزهایی که توی تریلر رونمایی بازی دیدیم مستقیماً داخل بازی بود بقیه چیزها که بماند :دی
تنها نکته همون اشباع شدنه :(
---
آقا پای مانگا رو وسط نکشید :دی رسماً برای هر بازی مهمی یه فن آرت دادم بیرون حالا اینجا حس فن آرت نیومد مانگا دادیم بیرون (LOL) :دی جدا از اینکه مانگای فن مید انحصاریه >:)
منم پاش رو امضا میکنم هرچی هست:دی
چیزی که مشخصه قبل از عرضه ی بازی های ناتی داگ همیشه این بحث ها بوده مخصوصا موقع عرضه آنچارتد فکر کنم این سیاست خوده ناتی داگ باشه که با این کار ایجاد اخبار بکنه و چون مثله همیشه بازیهاش از اون چیزی که نشون میده برترن بهتر باشه و موقع عرضه بترکونه
خلاصه من توی دموهای اخیر مخصوصا pax دیدم که یه سری آلمان های بازی حذف شده مثلا همون برداشتن تیر که دوستمون گفتن دیگه انیمیشن ها اونجوری نیست مثله بازی های دیگه تیر رو برمیداره امیدوارم نسخه نهایی اینجوری نباشه چون این موضوع خیلی وقته رو مخمه
 
منم پاش رو امضا میکنم هرچی هست:دی
چیزی که مشخصه قبل از عرضه ی بازی های ناتی داگ همیشه این بحث ها بوده مخصوصا موقع عرضه آنچارتد فکر کنم این سیاست خوده ناتی داگ باشه که با این کار ایجاد اخبار بکنه و چون مثله همیشه بازیهاش از اون چیزی که نشون میده برترن بهتر باشه و موقع عرضه بترکونه
خلاصه من توی دموهای اخیر مخصوصا pax دیدم که یه سری آلمان های بازی حذف شده مثلا همون برداشتن تیر که دوستمون گفتن دیگه انیمیشن ها اونجوری نیست مثله بازی های دیگه تیر رو برمیداره امیدوارم نسخه نهایی اینجوری نباشه چون این موضوع خیلی وقته رو مخمه

البته عزیز دل برادر توی دموی Pax شما اصولاً اسلحه ای نمی بینی که بخوای مثل دموی E3 از توش تیر برداری :دی توی دموی Pax همه کلیکر هستن و به ازای کشتنشون 2 الی 3 تا دونه گلوله روی زمین میندازه به عنوان جایزه :دی خب وقتی دکمه میزنی از روی زمین گلوله ها برداشته میشن دیگه برداشتن گلوله هم که قر و فر نداره :دی
تاکید میکنم تا الان هیچ چیزی وجود نداره که قبلاً توی بازی دیده باشیم و الان از بازی حذف شده باشه ، هیچی :دی
 
من همینجا رسماً قول میدم هر چی تا الان دیدیم از آرت ورک بگیر تا دمو های از پیش رندر شده و ... همگی داخل بازی هستن بدون هیچ کم و کاستی :دی هر جا رو می خوای بده امضا کنم :دی ببین حتی اون اوایل یه کات سین برای معرفی بازی نشون دادن ملت از اوج حیرت کُپ کرده بودن ! تمام المان های اون تریلر داخل بازی بود ! از برداشتن دونه دونه ی گلوله ها از توی وسایل و اسلحه تا حمله ی الی از پشت با چاقو و یا حتی زدن ملت با چوب و اینکه بر اثر ضربات چوب بشکنه و ... یعنی دارم میگم حتی تمام چیزهایی که توی تریلر رونمایی بازی دیدیم مستقیماً داخل بازی بود بقیه چیزها که بماند :دی
تنها نکته همون اشباع شدنه :(
---
آقا پای مانگا رو وسط نکشید :دی رسماً برای هر بازی مهمی یه فن آرت دادم بیرون حالا اینجا حس فن آرت نیومد مانگا دادیم بیرون (LOL) :دی جدا از اینکه مانگای فن مید انحصاریه >:)

من هم رسماً همین جا قول می دم از لحاظ اشباع شدن سبک با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و همه چی بسیار بهتر از اون بهترین عناوینی هست که المان ها مشابه دارن. :دی
احسان به جای این که بحث کنی، یه تاریخ برای عرضه قسمت دوم مانگا اعلام کن! :دی در ضمن به فکر ترجمه هم باش! حالا من هر چی می گم، تو هی اهمال کن! :دی
 
من هم رسماً همین جا قول می دم از لحاظ اشباع شدن سبک با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و همه چی بسیار بهتر از اون بهترین عناوینی هست که المان ها مشابه دارن. :دی
احسان به جای این که بحث کنی، یه تاریخ برای عرضه قسمت دوم مانگا اعلام کن! :دی در ضمن به فکر ترجمه هم باش! حالا من هر چی می گم، تو هی اهمال کن! :دی

طی دو سه روز آینده قسمت 2 میاد توی تاپیک تاریخ دقیقش رو هم روز قبل از عرضه مشخص می کنم :دی وصال نزدیک است :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or