Ooops
کاربر سایت
من که نگفتم بیان از IP های بزرگشون واسه لانچ تایتل استفاده کنن. میگم حالا که قراره اون سه بازی که مثال زدم، تو سال آخر PS3 و قبل از PS4 بیان، بهتره روی PS4 هم باشن.آخه عرضه ی بازی بزرگ برای لانچ یه کنسول جدید هم اشتباهه اکثراً هم به همین دلیل اوایل هر نسل شاهد تعداد زیادی IP جدید هستیم چون لانچ تایتل بودن به فروش بازیهای بزرگ صدمه میزنه واسه همین حداقل یکی دو سال بعد از عرضه ی کنسول بازیهای بزرگ روش میان چون اون اوایل بازی هر چقدر هم سیستم سلر باشه به زور شاید فروش کنسول به یکی دو میلیون بخواد برسه حالا چند نفر از اونا بخوان اون بازی خاص رو تهیه کنن بماند اینه که بازیای بفروش مثل آنچارتد و جی تی و گاو و ... اگر لانچ بیان خیلی شیک و تر و تمیز فروششون منهدم میشه حالا وای به حال بقیه
بعدش هم حرفت تناقض داره. چون TLoU یه IP جدیده دیگه. یعنی طبق حرف خودت هم بهتره رو PS4 عرضه بشه حالا لانچ تایتل هم نبود که چه بهتر. 1 سال بعدش مثلا بیاد.
مورد بعدی هم اینکه به نظرم شرایط این نسل یکم فرق می کنه و می ارزه که یکی دو تا بازی، قربانی بشن واسه System seller شدن. یعنی اگه واقعا قرار باشه هم PS4 و هم XBOX بعدی تو آخر امسال برن به بازار، نتینتندو هم که قطعا سه چهار تا، ماریو و زلدا و ... ردیف می کنه ، پاییز امسال و تعطیلات یه جنگ واقعی میشه بین این سه تا. تجربه ی دو سه نسل قبل هم ثابت کرده که چقدر مهمه که اولش تو فروش سخت افزار جلو بیفتی. اتفاقا فکر می کنم هم سونی و هم MS این موضوع رو درک کردن و حداقل یکی دو تا بازی از IP های بزرگشون رو لانچ تایتل میارن. مثلا سونی قراره یه بازی از یکی از سه IP مهم فعلیش (Kz : SF) رو لانچ تایتل بذاره.
البته منظورم این نیست که TLoU شکست تجاری میخوره یا همچین چیزی. من فکر می کنم مدل تجاری خوب و امتحان پس داده واسه همچین بازیهایی که پتانسیل بالایی دارن چیزیه که تو همین نسل، تقریبا همه ی سازنده ها امتحانش کردن (از جمله خود سونی) : ساخت IP جدید تو دو سال اول ، بعد که معروف و محبوب شد، ساختن دنباله و پول در آوردن ازش. نمونه هاش هم خیلی زیاده. از Uncharted بگیر تا مولتی پلتفرم هایی مثل ME و Bioshock و AC و MW و ... .
مجددا ابراز امیدواری می کنم این بازی رو PS4 هم بیاد که من مجبور نشم به خاطرش آخر نسلی یه PS3 بگیرم دوباره