نمایشگاه/رویداد The Game Awards 2025

از شایعه تا واقعیت، نمایش کدام عناوین شما را هیجان زده می کند (3انتخاب)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    178
  • نظرسنجی بسته شده است .

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر فعال
2025.jpg

بهترین بازی سال​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (Sandfall Interactive/Kepler Interactive) (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Donkey Kong Bananza (Nintendo EPD/Nintendo)
  • Hades II (Supergiant Games)
  • Hollow Knight: Silksong (Team Cherry)
  • Kingdom Come: Deliverance II (Warhorse Studios/Deep Silver)

بهترین کارگردانی بازی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Split Fiction

بهترین روایت​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • Silent Hill f

بهترین کارگردانی هنری​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین موسیقی و آهنگسازی​

  • Lorien Testard, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Christopher Larkin, Hollow Knight: Silksong
  • Darren Korb, Hades II
  • Toma Otowa, Ghost of Yōtei
  • Woodkid و Ludvig Forssell, Death Stranding 2: On The Beach

بهترین طراحی صدا​

  • Battlefield 6 (برنده)
  • Clair Obscur: Expedition 33
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Silent Hill f

بهترین اجرا​

  • Jennifer English, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Ben Starr, Clair Obscur: Expedition 33
  • Charlie Cox, Clair Obscur: Expedition 33
  • Erika Ishii, Ghost of Yōtei
  • Konatsu Kato, Silent Hill f
  • Troy Baker, Indiana Jones and the Great Circle

نوآوری در دسترس‌پذیری​

  • Doom: The Dark Ages (برنده)
  • Assassin’s Creed Shadows
  • Atomfall
  • EA Sports FC 26
  • South of Midnight

بازی‌های تاثیرگذار​

  • South of Midnight (برنده)
  • Consume Me
  • Despelote
  • Lost Records: Bloom & Rage
  • Wanderstop

بهترین بازی آنلاین ادامه‌دار​

  • No Man’s Sky (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • Marvel Rivals

بهترین جامعه طرفداری​

  • Baldur’s Gate 3 (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • No Man’s Sky

بهترین بازی مستقل​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Absolum
  • Ball x Pit
  • Blue Prince
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین بازی مستقل (اولین بازی سازنده)​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Blue Prince
  • Despelote
  • Dispatch
  • Megabonk

بهترین بازی موبایل​

  • Umamusume: Pretty Derby (برنده)
  • Destiny: Rising
  • Persona 5: The Phantom X
  • Sonic Rumble
  • Wuthering Waves

بهترین بازی واقعیت مجازی/افزوده​

  • The Midnight Walk (برنده)
  • Alien: Rogue Incursion
  • Arken Age
  • Ghost Town
  • Marvel’s Deadpool VR

بهترین بازی اکشن​

  • Hades II (برنده)
  • Battlefield 6
  • Doom: The Dark Ages
  • Ninja Gaiden 4
  • Shinobi: Art of Vengeance

بهترین بازی اکشن/ماجراجویی​

  • Hollow Knight: Silksong (برنده)
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Indiana Jones and the Great Circle
  • Split Fiction

بهترین بازی نقش‌آفرینی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Avowed
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • The Outer Worlds 2
  • Monster Hunter Wilds

بهترین بازی مبارزه‌ای​

  • Fatal Fury: City of the Wolves (برنده)
  • 2XKO
  • Capcom Fighting Collection 2
  • Mortal Kombat: Legacy Kollection
  • Virtua Fighter 5 R.E.V.O. World Stage

بهترین بازی خانوادگی​

  • Donkey Kong Bananza (برنده)
  • LEGO Party!
  • LEGO Voyagers
  • Mario Kart World
  • Sonic Racing: CrossWorlds
  • Split Fiction

بهترین بازی شبیه‌سازی/استراتژی​

  • Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles (برنده)
  • The Alters
  • Jurassic World Evolution 3
  • Sid Meier’s Civilization VII
  • Tempest Rising
  • Two Point Museum

بهترین بازی ورزشی/مسابقه‌ای​

  • Mario Kart World (برنده)
  • EA Sports FC 26
  • F1 25
  • Rematch
  • Sonic Racing: CrossWorlds

بهترین بازی چندنفره​

  • Arc Raiders (برنده)
  • Battlefield 6
  • Elden Ring Nightreign
  • Peak
  • Split Fiction

بهترین اقتباس​

  • The Last of Us: Season 2 (برنده)
  • A Minecraft Movie
  • Devil May Cry
  • Splinter Cell: Deathwatch
  • Until Dawn

مورد انتظارترین بازی​

  • Grand Theft Auto VI (برنده)
  • 007 First Light
  • Marvel’s Wolverine
  • Resident Evil Requiem
  • The Witcher IV

بهترین خالق محتوا​

  • MoistCr1TiKaL (برنده)
  • Caedrel
  • Kai Cenat
  • Sakura Miko
  • The Burnt Peanut

بهترین بازی ورزش‌های الکترونیک​

  • Counter-Strike 2 (برنده)
  • DOTA 2
  • League of Legends
  • Mobile Legends: Bang Bang
  • Valorant

بهترین ورزشکار ورزش‌های الکترونیک​

  • Chovy – Jeong Ji-hoon (League of Legends) (برنده)
  • brawk – Brock Somerhalder (Valorant)
  • f0rsakeN – Jason Susanto (Valorant)
  • Kakeru – Kakeru Watanabe (Street Fighter)
  • MenaRD – Saul Leonardo (Street Fighter)
  • Zyw0o – Mathieu Herbaut (Counter-Strike 2)

بهترین تیم ورزش‌های الکترونیک​

  • Team Vitality – Counter-Strike 2 (برنده)
  • Gen.G – League of Legends
  • NRG – Valorant
  • Team Falcons – DOTA 2
  • Team Liquid PH – Mobile Legends: Bang Bang
  • Team Vitality – Counter-Strike 2
 
آخرین ویرایش:
@m.d.makan
-شما استاد هستید و من شاگرد ناخلف شما اما حرف من ساده است، با برچسب‌هایی مثل هیتر و داستان‌های مشابه، فضای بحث را سمی نکنیم، خیلی‌ها می‌گویند رفتار مدیران باعث فراری دادن کاربران شده است، اما واقعیت این است که خود کاربران بیش از هر چیز، کاربران دیگر را فراری می‌دهند.
-وقتی درباره‌ی آزادی، به‌ویژه آزادی بیان صحبت می‌کنیم، باید یادمان باشد آن را شخصی‌سازی نکنیم. آزادی بیان یعنی نقد نظر، نه حمله به فرد یعنی شنیدن مخالفت، نه حذف مخالف.
 
  • Like
Reactions: Zack.Fair
نظرسنجی‌های ResetEra و Neogaf هم این مدلی هستن و جالبه که با وجود فضاهای کاملاً متفاوتی که این دو تا انجمن دارن، کیفیت مراسم از دیدِ هیچ‌کدوم افتضاح نبوده. :دی

ResetEra

71ab14_25res.jpg


Neogaf

71ab14_25neo.jpg


کلاً اکثر جاهایی که دیدم، نظرات تقریباً این مدلی بوده که مراسم خیلی خفنی نبوده، ولی بد هم نبوده و یه چیز متوسط یا نسبتاً خوب بوده. به جز توئیتر که اون هم میزان رأی‌هاش جالبه. سال‌های قبل تعداد رأی‌های این نظرسنجی‌های جف کیلی بین ۱۸۰ هزار تا ۲۴۰ هزار تا بود و امسال یه دفعه بیشتر از ۴۰۰ هزار تا شده! ایشالا که خیره! :دی
 
جالبه این دوستان یه سبک مشخصی هم دارن، اوایل اولترا پی سی فن هستن و عشق rgb بستن توی کیس و به کنسول می گن قوطی و جعبه و این چیزا بعد می رن منتهی الیه اون سمت اسپکتروم سمت پلی استیشن و فقط سوم شخص ست پیس دار سینماتیک می پسندن و به هرچیزی غیر این می گن اشغال و مقوا و ... بعدش هم یه مدت طولانی ای بن می‌شن و بعد خیلی آروم و ساکت بر می‌گردن :دی
تو بازیسنتر من بالای ۱۰ تا کاربر پرکار این سبک یادمه :دی
به‌به‌ سهامدار عزیزی دیگر از E33. اینجا کسی منو نمیشناسه علاقه ای هم به این موارد ندارم. سریال کاراگاهی هم زیاد نبین خدایی خوب نیست:دی چیزایی که گفتی شاید کارایی که خودت میکردی :-?? 8-| حقیقتا اینقدر بیکار نیستم:دی شاید شما باشی.
 
  • Like
Reactions: Isildur
خیلی خدا بود واقعا یکش:دی هنوز یادمه تق تق شمشیر. ولی روزی دوباره میرم سراغش:-"
نه در حق خودت جفا نکن.
واقعیش صدای قابلمه های بهتری میده:دی:
پیرو اینکه یکی از بچه ها بالاتر گفته بود مبارزات نسخه قبلی خنده دار بود و صدای قابلمه میداد.
این مبارزات با این آرمورهای فلزی طور دیگه ای قرار نیست که اتفاق بیفته:

View attachment Kingdom Come- Deliverance II - انجمن های بازی سنتر.mp4

@m.d.makan
-شما استاد هستید و من شاگرد ناخلف شما اما حرف من ساده است، با برچسب‌هایی مثل هیتر و داستان‌های مشابه، فضای بحث را سمی نکنیم، خیلی‌ها می‌گویند رفتار مدیران باعث فراری دادن کاربران شده است، اما واقعیت این است که خود کاربران بیش از هر چیز، کاربران دیگر را فراری می‌دهند.
-وقتی درباره‌ی آزادی، به‌ویژه آزادی بیان صحبت می‌کنیم، باید یادمان باشد آن را شخصی‌سازی نکنیم. آزادی بیان یعنی نقد نظر، نه حمله به فرد یعنی شنیدن مخالفت، نه حذف مخالف.
نه آقا این چه حرفیه ، بحث استاد و شاگردی نیست.
هممون گیمریم و به دنبال سرگرمی.

هرکسی از خودش اختیار داره که هر نظری در مورد چیزی که بخواد داشته باشه ، درست یا غلط.
اما خب وقتی ادبیات طرف مقابل اینطوره که به بعضی میگن سهامدار و... خب جواب متقابلش میشه هیتر و...

من با سهامدار و... به راحتی کنار میام ولی به نظرم برای کسی که هیچکدوم از بازی ها رو تجربه نکرده و جهت تخریب یکی از بازیها اون یکی رو برجسته میکنه کلمه هیتر و... حتی کمه.
البته من فراستی رو جدیدا ترجیه میدم ، چون بعضا این کار رو خیلی با ظاهر علمی هم انجام میدن:دی
 
آخرین ویرایش:
این طرز فکر پرستش وارمون و سیاه سفید دیدنمون درست شه ما ایرانیا، کل زندگیمونم درست میشه :)
طرف حتی بازیهایی که خودش تو نظرسنجی این تاپیک زده نمایش نداشتن، بازیهای مورد علاقه ش شلغم هم جایزه نگرفته بعد گویی مجبوره با یه اقلیت که به کامشون بوده چنین مراسمی همسو بشه و مساله فقط این نیست که تاییدم شه متوسط یا دقیقترش متوسط رو به پایین بوده، تاپیکو بخونید در حد E3 های نسل هفت تحویل گرفتن و هرکسم میگه چه وضع جایزه دادن بود از خجالتش چند نفری دراومدن.
 
من بالای 7 بار god of war 4 رو تموم کردم 1 بار red dead redemption 2 رو ، منی که داور TGA نیستم تو این یک بار فهمیدم که با هر متر ، معیار و استانداردی rdr2 باید بازی سال میشد
اما خب حالا که نشده گله ای نیست هر دو عنوان شاهکار بودن مطمعنم اگه راک استار هم زیر مجموعه پلی استیشن بود با من هم نظر بودین
در مورد سریال tlou که جایزه برد خب طبیعه با انتخاب های حیرت انگیز بازیگران باید هر سال جایزه درو کنن
----
بازی که امسال حقش بود goty شده جای حرفی نیست اما سطح مراسم اومده پایین و با این روند ممکنه جایگاهش رو بین بعضی از بازیساز ها و تماشاگر ها از دست بده
من هنوز هم بابت نبردن جایزه rpg توسط بازی tkd2 ناراحت هستم نمیشه به راحتی از کنارش رد شد
مگه gow 2018 فقط tga رو برد؟ اون سال ۱۹۰ تا سایت دیگه هم بهترین بازیشونو gow 2018 انتخاب کردن :D
در این که RDR2 شاهکاره شکی نیست ولی اینکه چرا بهترین بازی اون سال نشد هم دلایل مشخصی داره.
 
این Expedition دیگه اونقدر گنده نیست که سایر عناوین نتونن جایزه ای توی هیچ بخشی بگیرن
الان همین Death Stranding 2: On The Beach با امتیاز ۹۰ چجوری توی هیچ بخشی جایزه نمیگیره .
 
مگه gow 2018 فقط tga رو برد؟ اون سال ۱۹۰ تا سایت دیگه هم بهترین بازیشونو gow 2018 انتخاب کردن :D
در این که RDR2 شاهکاره شکی نیست ولی اینکه چرا بهترین بازی اون سال نشد هم دلایل مشخصی داره.
قطعا اگر دلیلش این بود متاش 97 نمیشد . بین 100 تا نقد حتی یک منتقد هم به این مورد که بهش میگید ایراد، اشاره نکرد و از 100 نقد 57 نمره کامل 10 گرفت که فکر کنم هیچ بازی دیگه ای اینطوری و با این نسبت نمره کامل کسب نکرده‌. اون ویدیو به طرز خنده داری وایرال شد درحالیکه هیچ اساس و منطقی پشتش نبود، چرا که حداقل چندتا منتقد باید بهش اشاره میکردند.
اون بازی به دلیل ستینگ و سبک وسترن که داشت بهترین لول دیزاین ممکن براش طراحی شده بود. اگر هر جور دیگه ای طراحی میشد به حالت سینمایی که رکن اساسی بازی بود ضربه میخورد. کافیه تصور کنید وسط مراحل سینماتیک بازی قرار بود پلیر بره و جنگلوک بازی دربیاره و کارهای عجیب غریب بکنه اون موقع دیگه اون صحنه های خاص که تو ذهن همه مونده به وجود نمی اومد. البته gta فازش فرق داره و همیشه آزادی عمل بیشتری داره ولی یک بازی تو سبک وسترن ساختنش کار هرکسی نیست و همه بازیهای وسترن دیگه بجز rdr که تاحالا ساخته شدند یه سری بازی بشدت متوسط و ضعیف بودند و خلق یک بازی تو سبک وسترن توسط راکستار و با این کیفیت فقط از عهده خودشون برمیاد و خلاص.

در مورد گوتی هم بگم ، فاز این جایزه اصلا این نیست که بخاطر اینجور مسائل جایزه را از بازی خاصی بگیرن..
گوتی یه جایزه ای هست که به بازیهایی میدن که یه ساختارشکنی جدیدی کرده باشه که gow 2018 دقیقا همین کار رو نسبت به نسخه های قبلیش کرده بود.
نسخه اول rdr گوتی برده بود و اینجا دیگه یه قانون نانوشته هست که به نسخه دوم هرچقدر هم کامل تر و پیشرفته تر باشه گوتی نمیدن و تا بشه سعی میشه به بازی دیگه ای داده بشه که نوآوری ایجاد کرده.
عین همین اتفاق برای خود رگناروک هم افتاد و با همون متا و حتی با اینکه گیم‌پلی و جزییات بهتری نسبت به نسخه 18 داشت اما گوتی نبرد.
 
آخرین ویرایش:
مگه gow 2018 فقط tga رو برد؟ اون سال ۱۹۰ تا سایت دیگه هم بهترین بازیشونو gow 2018 انتخاب کردن :D
در این که RDR2 شاهکاره شکی نیست ولی اینکه چرا بهترین بازی اون سال نشد هم دلایل مشخصی داره.


بله اون زمان دو تا از غول های یوتیوب NakeyJakey و videogamedunkey عملا RDR 2 رو کوبیدن ( dunkey نمره 3/5 داد :)) NakeyJakey خودت فرستادی ) اما پارسال هر دو نفر توبه کردن :D

dunkey یه ویدیو 21 دقیقه ای در ستایش داستان / گرافیک / شخصیت پردازی / دنیا و... RDR2 منتشر کرد ( این طولانی ترین ویدیو دانکی در مورد یه بازیه :D )


NakeyJakey عملا اعتراف کرد که دیدگاه اشتباهی نسبت به RDR 2 داشته



رفتاری که اون زمان با RDR2 شد نمونه‌ای روشن از بحث JRPG چند صفحه قبل که دوستان اجازه ندادن شکل بگیره :D

بعضی از گیمر ها / منتقدا ( مثل NakeyJakey و videogamedunkey در سال 2018 ) بازی ها رو براساس محتوای که ارائه میده یا وعده های که استودیو دادن بررسی نمی کنن بلکه بر اساس چیزی که تو ذهن خودشون ساختن / انتظار داشتن داخل بازی باشه بررسی می کنن :-??
راکستار هیچ وقت وعده نداده بود که ازادی عمل بی نهایت میده / RDR 2 طراحی مرحله غیر خطی داره / ساختار ماموریت ها نسبت به ابر شاهکار های قبلی استودیو تغییر کرده و.... اما عده ای طوری رفتار کردن که انگار راکستار چنین وعده های داده و RDR 2 قرار بود در تنوع گیم پلی و روش های متفاوت انجام ماموریت ها با MGS V رقابت کنه :))

تقریبا تمام اون افراد بعد از چند سال بالاخره فهمیدن که اشتباه می کردن ( دو نمونه اش غول های یوتیوب NakeyJakey و videogamedunkey ) وقتی این ابر شاهکار بر اساس محتوای که ارائه میداد بررسی کردن ( نه چیز های که تو ذهن خودشون ساخته بودن و انتظار داشتن داخل بازی باشه ) حرفی به جز تحسین / ستایش ابر شاهکار راکستار از دهن اشون بیرون نمیاد

بحث JRPG هم همین :-??دوستان که یه زمانی عاشق سبک JRPG بودن در گذر زمان به دلایل مختلف عملا این عشق به نفرت تبدیل شده , حالا E33 به عنوان بهانه ای می بینن تا نفرت خودشون توجیه کنن :D حاظر نیستن JRPG ها به عنوان چیزی که هستن بپذیرن و انتظار دارن تمام چیز های که پایه های سبک JRPG بوده رو رها کنن و از چیزی که خودش کپی بزرگان ژاپنی ( به دلایل مختلف بزرگ شده ) کپی کنن :-??ای کاش چیزی برای کپی کردن داشت :-?? هیچ چیزی برای الهام گرفتن / کپی کردن نداره :-??
Final Fantasy X بازی کنید
سری Xenoblade بازی کنید
star ocean till the end of time بازی کنید
ایده های JRPG های 25 سال پیش به عنوان انقلاب داستان گویی نسل 9 معرفی می شه :-?? با داستانی که پایه اش کلا روی هواست :D همه چیز با یه جادوی که هیچ منطقی نداره توجیه می شه و هیچ کس مشکلی با این حفره عمیق نداره :Dاگه استودیو های ژاپنی این کار می کردن چه اتفاقی می افتاد ؟ همون واکنش های نانو ماشین MGS 4 ( چند سال استاد کوجیما رو مسخره می کردن ) تکرار میشه :D
-------------------
بحث گوتی هم گفتم
روند انتخاب بهترین بازی سال یه فرایند منطقی نیست که بشه اثبات کرد این بازی حق اش بود بهترین بازی سال بشه و فلان بازی حق اش نبود :D یه فرایند کاملا احساسیه :D گیمر / منتقد با یه بازی حال می کنه و فارغ از هر بحث فنی / منطقی اون بازی به عنوان بازی سال معرفی می کنه

RDR2 در تمام موارد نسبت به GOW 2018 برتری داره , با وجود برتری کامل چرا جوایز بیشتری نگرفت ؟ خیلی ساده است منتقدا / سایت های که جایز دادن با گیم پلی واقع گرایانه / کندی RDR 2 حال نکردن :)) همین
 
آخرین ویرایش:
من فکر می کنم جایزه رو اون سال بخاطر حس نوستالژی که داشتن به gow 2018 دادن چون حتی تو ایران هم یادمه بچه 5 ساله gow بازی می کرد. همه با gow بزرگ شده بودن نتیجتا طبیعی می تونست باشه که این حس درشون قوی باشه و یکی هم بخاطر همه گیر بودن سبک gow.
در غیر این صورت تنها ساختارشکنی که نسخه 2018 نسبت به قبل به ذهن من می رسه تغییر دوربین اون بود.
 
  • Like
Reactions: Arios 22
سال ۲۰۱۸ حق RDR2 بود. GOW 2018 حتی بهترین بازی تو فراچایز GOW هم نیست چه برسه بهترین بازی اون سال. RDR2 بدون هیچ آپدیت نسل نهمی هنوز بازی زنده ای هست و پلیرها و کانتنت هایی که ازش هست بمراتب بیشتر از GOW 2018 این دیگه نظر شخصی نیست فکته. ولی جوایز TGA اونقدر هم مهم و معتبر نیست که در موردش بحث کنیم. من بیشتر این شو رو بخاطر معرفی هاش و جایگزینی E3 میبینم. اگه معرفی ها رو از این شو بگیرن کسی این مراسم رو نگاه نمیکنه بخاطر جوایز ولی اگه عکسش اتفاق بیفته همچنان بیننده داره.

از طرفی همین GOTY شدن E33 باعث شد من بخرمش و بخوام بازیش کنم. نمیدونم چرا انقدر هیت میدید به بازی مگه BG3 نوبتی نبود چرا انقدر هیت نگرفت؟
 
قطعا اگر دلیلش این بود متاش 97 نمیشد . بین 100 تا نقد حتی یک منتقد هم به این مورد که بهش میگید ایراد، اشاره نکرد و از 100 نقد 57 نمره کامل 10 گرفت که فکر کنم هیچ بازی دیگه ای اینطوری و با این نسبت نمره کامل کسب نکرده‌. اون ویدیو به طرز خنده داری وایرال شد درحالیکه هیچ اساس و منطقی پشتش نبود، چرا که حداقل چندتا منتقد باید بهش اشاره میکردند.
اون بازی به دلیل ستینگ و سبک وسترن که داشت بهترین لول دیزاین ممکن براش طراحی شده بود. اگر هر جور دیگه ای طراحی میشد به حالت سینمایی که رکن اساسی بازی بود ضربه میخورد. کافیه تصور کنید وسط مراحل سینماتیک بازی قرار بود پلیر بره و جنگلوک بازی دربیاره و کارهای عجیب غریب بکنه اون موقع دیگه اون صحنه های خاص که تو ذهن همه مونده به وجود نمی اومد. البته gta فازش فرق داره و همیشه آزادی عمل بیشتری داره ولی یک بازی تو سبک وسترن ساختنش کار هرکسی نیست و همه بازیهای وسترن دیگه بجز rdr که تاحالا ساخته شدند یه سری بازی بشدت متوسط و ضعیف بودند و خلق یک بازی تو سبک وسترن توسط راکستار و با این کیفیت فقط از عهده خودشون برمیاد و خلاص.

در مورد گوتی هم بگم ، فاز این جایزه اصلا این نیست که بخاطر اینجور مسائل جایزه را از بازی خاصی بگیرن..
گوتی یه جایزه ای هست که به بازیهایی میدن که یه ساختارشکنی جدیدی کرده باشه که gow 2018 دقیقا همین کار رو نسبت به نسخه های قبلیش کرده بود.
نسخه اول rdr گوتی برده بود و اینجا دیگه یه قانون نانوشته هست که به نسخه دوم هرچقدر هم کامل تر و پیشرفته تر باشه گوتی نمیدن و تا بشه سعی میشه به بازی دیگه ای داده بشه که نوآوری ایجاد کرده.
عین همین اتفاق برای خود رگناروک هم افتاد و با همون متا و حتی با اینکه گیم‌پلی و جزییات بهتری نسبت به نسخه 18 داشت اما گوتی نبرد.
توی همون جمله گفتم RDR2 شاهکاره و شکی نیست داخلش. همونطور که خودت هم اشاره کردی گوتی رو به بازی ای میدن که نوآوری داشته باشه (یا چیز جدیدی باشه) و موافقم. گوتی شدن E33 هم به همین دلیل از ۱۰۰ کیلومتری مشخص بود :D. مشکل RDR2 این بود که توی فرمول راکستار که از زمان GTA IV دیدیم تغییر خاصی ایجاد نشد که این ویدیو هم همینو میگه. به دنباله هم گوتی دادن قبلا :D TLoU Part 2
بله اون زمان دو تا از غول های یوتیوب NakeyJakey و videogamedunkey عملا RDR 2 رو کوبیدن ( dunkey نمره 3/5 داد :)) NakeyJakey خودت فرستادی ) اما پارسال هر دو نفر توبه کردن :D

dunkey یه ویدیو 21 دقیقه ای در ستایش داستان / گرافیک / شخصیت پردازی / دنیا و... RDR2 منتشر کرد ( این طولانی ترین ویدیو دانکی در مورد یه بازیه :D )


NakeyJakey عملا اعتراف کرد که دیدگاه اشتباهی نسبت به RDR 2 داشته



رفتاری که اون زمان با RDR2 شد نمونه‌ای روشن از بحث JRPG چند صفحه قبل که دوستان اجازه ندادن شکل بگیره :D

بعضی از گیمر ها / منتقدا ( مثل NakeyJakey و videogamedunkey در سال 2018 ) بازی ها رو براساس محتوای که ارائه میده یا وعده های که استودیو دادن بررسی نمی کنن بلکه بر اساس چیزی که تو ذهن خودشون ساختن / انتظار داشتن داخل بازی باشه بررسی می کنن :-??
راکستار هیچ وقت وعده نداده بود که ازادی عمل بی نهایت میده / RDR 2 طراحی مرحله غیر خطی داره / ساختار ماموریت ها نسبت به ابر شاهکار های قبلی استودیو تغییر کرده و.... اما عده ای طوری رفتار کردن که انگار راکستار چنین وعده های داده و RDR 2 قرار بود در تنوع گیم پلی و روش های متفاوت انجام ماموریت ها با MGS V رقابت کنه :))

تقریبا تمام اون افراد بعد از چند سال بالاخره فهمیدن که اشتباه می کردن ( دو نمونه اش غول های یوتیوب NakeyJakey و videogamedunkey ) وقتی این ابر شاهکار بر اساس محتوای که ارائه میداد بررسی کردن ( نه چیز های که تو ذهن خودشون ساخته بودن و انتظار داشتن داخل بازی باشه ) حرفی به جز تحسین / ستایش ابر شاهکار راکستار از دهن اشون بیرون نمیاد

بحث JRPG هم همین :-??دوستان که یه زمانی عاشق سبک JRPG بودن در گذر زمان به دلایل مختلف عملا این عشق به نفرت تبدیل شده , حالا E33 به عنوان بهانه ای می بینن تا نفرت خودشون توجیه کنن :D حاظر نیستن JRPG ها به عنوان چیزی که هستن بپذیرن و انتظار دارن تمام چیز های که پایه های سبک JRPG بوده رو رها کنن و از چیزی که خودش کپی بزرگان ژاپنی ( به دلایل مختلف بزرگ شده ) کپی کنن :-??ای کاش چیزی برای کپی کردن داشت :-?? هیچ چیزی برای الهام گرفتن / کپی کردن نداره :-??
Final Fantasy X بازی کنید
سری Xenoblade بازی کنید
star ocean till the end of time بازی کنید
ایده های JRPG های 25 سال پیش به عنوان انقلاب داستان گویی نسل 9 معرفی می شه :-?? با داستانی که پایه اش کلا روی هواست :D همه چیز با یه جادوی که هیچ منطقی نداره توجیه می شه و هیچ کس مشکلی با این حفره عمیق نداره :Dاگه استودیو های ژاپنی این کار می کردن چه اتفاقی می افتاد ؟ همون واکنش های نانو ماشین MGS 4 ( چند سال استاد کوجیما رو مسخره می کردن ) تکرار میشه :D
-------------------
بحث گوتی هم گفتم
روند انتخاب بهترین بازی سال یه فرایند منطقی نیست که بشه اثبات کرد این بازی حق اش بود بهترین بازی سال بشه و فلان بازی حق اش نبود :D یه فرایند کاملا احساسیه :D گیمر / منتقد با یه بازی حال می کنه و فارغ از هر بحث فنی / منطقی اون بازی به عنوان بازی سال معرفی می کنه

RDR2 در تمام موارد نسبت به GOW 2018 برتری داره , با وجود برتری کامل چرا جوایز بیشتری نگرفت ؟ خیلی ساده است منتقدا / سایت های که جایز دادن با گیم پلی واقع گرایانه / کندی RDR 2 حال نکردن :)) همین
NakeyJakey سر حرفش که خطی بودن مراحل بود هست هنوز. راکستار وعده نداده بود ولی نسل که عوض شده بود:D. رفتار خاصی هم با RDR2 نشد متای 97 گرفت اخر سال هم کلی سایت گوتی دادن بهش.ضعف RDR2 بیشتر از گیم پلی کندش بود که حقیقتا جاش نیست اینجا دوباره نقدش کنیم. در مورد گوتی هم درسته. فقط بازی هم نیست جوایز فیلم و سریال هم همینه اکثرا.
 
من فکر می کنم جایزه رو اون سال بخاطر حس نوستالژی که داشتن به gow 2018 دادن چون حتی تو ایران هم یادمه بچه 5 ساله gow بازی می کرد. همه با gow بزرگ شده بودن نتیجتا طبیعی می تونست باشه که این حس درشون قوی باشه و یکی هم بخاطر همه گیر بودن سبک gow.
در غیر این صورت تنها ساختارشکنی که نسخه 2018 نسبت به قبل به ذهن من می رسه تغییر دوربین اون بود.
اگر واقعا فکر می کنی تنها تغییر زاویه دوربین بود به نظرم یا سه گانه رو بازی نکردی یا سری نورث رو ، کاری که کوری با gow کرد (ریبوت یکی از بزرگرتین ip های سونی اگر نگیم بزرگترین ، تغییر سبک روایت بازی و پذیرفتن ریسک به اون بزرگی که ip که انقدر جا افتاده بیای به این شدت بکوبی از نو بسازی ) نه تنها کسی تا حالا نکرده بلکه حالا حالا هم نخواد کرد ، RDR2 هر چقدر هم خوب باشه نسخه کامل شده سری قبله ، مثل تمام بازی های دنبال دار امسال که رقابت کردن با E33 اکثر دنباله بودن ، بردن گوتی صرفا به معنی بهترین بودن نیست وگرنه که متای hades 2 از همشون بالاتر بود.
 
توی همون جمله گفتم RDR2 شاهکاره و شکی نیست داخلش. همونطور که خودت هم اشاره کردی گوتی رو به بازی ای میدن که نوآوری داشته باشه (یا چیز جدیدی باشه) و موافقم. گوتی شدن E33 هم به همین دلیل از ۱۰۰ کیلومتری مشخص بود :D. مشکل RDR2 این بود که توی فرمول راکستار که از زمان GTA IV دیدیم تغییر خاصی ایجاد نشد که این ویدیو هم همینو میگه. به دنباله هم گوتی دادن قبلا :D TLoU Part 2

NakeyJakey سر حرفش که خطی بودن مراحل بود هست هنوز. راکستار وعده نداده بود ولی نسل که عوض شده بود:D. رفتار خاصی هم با RDR2 نشد متای 97 گرفت اخر سال هم کلی سایت گوتی دادن بهش.ضعف RDR2 بیشتر از گیم پلی کندش بود که حقیقتا جاش نیست اینجا دوباره نقدش کنیم. در مورد گوتی هم درسته. فقط بازی هم نیست جوایز فیلم و سریال هم همینه اکثرا.
البته تو توضیحم گفتم اگر بازی با ارزش دیگه باشه که به اون بدن قطعا به دنباله نمیدن که خب سال ۲۰۲۰ هم رقیب بزرگ دیگه ای نبود که ارزش گوتی شدن داشته باشه.
منظورم هم از جایزه گوتی جایزه مراسم گیم اوارد بود که سال ۲۰۱۳ vgx یا همون vga سابق یا همون tga فعلی به gta v دادند، پس اون دنباله جایزه دار نبود.
در مورد خطی بودن مراحل هم توضیح دادم چیز دیگه ای غیر از اون می‌کردند، ارزش داستانی و سینمایی بازی بشدت افت میکرد. با اینکه اون یوتبرها بعدها گفتند که اشتباه فکر میکردند اما من مطمئنم همین ویدیوها تاثیر خودشو روی راکستار گذاشته چون اطلاعاتی که راجب gta 6 خوندم طراحی مراحل به شدت آزادی عمل بالایی خواهد داشت بهرحال قدرت سخت افزار نسل فعلی هم بهشون کمک کرده
 
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or