نمایشگاه/رویداد The Game Awards 2025

از شایعه تا واقعیت، نمایش کدام عناوین شما را هیجان زده می کند (3انتخاب)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    178
  • نظرسنجی بسته شده است .

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر فعال
2025.jpg

بهترین بازی سال​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (Sandfall Interactive/Kepler Interactive) (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Donkey Kong Bananza (Nintendo EPD/Nintendo)
  • Hades II (Supergiant Games)
  • Hollow Knight: Silksong (Team Cherry)
  • Kingdom Come: Deliverance II (Warhorse Studios/Deep Silver)

بهترین کارگردانی بازی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Split Fiction

بهترین روایت​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • Silent Hill f

بهترین کارگردانی هنری​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین موسیقی و آهنگسازی​

  • Lorien Testard, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Christopher Larkin, Hollow Knight: Silksong
  • Darren Korb, Hades II
  • Toma Otowa, Ghost of Yōtei
  • Woodkid و Ludvig Forssell, Death Stranding 2: On The Beach

بهترین طراحی صدا​

  • Battlefield 6 (برنده)
  • Clair Obscur: Expedition 33
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Silent Hill f

بهترین اجرا​

  • Jennifer English, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Ben Starr, Clair Obscur: Expedition 33
  • Charlie Cox, Clair Obscur: Expedition 33
  • Erika Ishii, Ghost of Yōtei
  • Konatsu Kato, Silent Hill f
  • Troy Baker, Indiana Jones and the Great Circle

نوآوری در دسترس‌پذیری​

  • Doom: The Dark Ages (برنده)
  • Assassin’s Creed Shadows
  • Atomfall
  • EA Sports FC 26
  • South of Midnight

بازی‌های تاثیرگذار​

  • South of Midnight (برنده)
  • Consume Me
  • Despelote
  • Lost Records: Bloom & Rage
  • Wanderstop

بهترین بازی آنلاین ادامه‌دار​

  • No Man’s Sky (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • Marvel Rivals

بهترین جامعه طرفداری​

  • Baldur’s Gate 3 (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • No Man’s Sky

بهترین بازی مستقل​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Absolum
  • Ball x Pit
  • Blue Prince
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین بازی مستقل (اولین بازی سازنده)​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Blue Prince
  • Despelote
  • Dispatch
  • Megabonk

بهترین بازی موبایل​

  • Umamusume: Pretty Derby (برنده)
  • Destiny: Rising
  • Persona 5: The Phantom X
  • Sonic Rumble
  • Wuthering Waves

بهترین بازی واقعیت مجازی/افزوده​

  • The Midnight Walk (برنده)
  • Alien: Rogue Incursion
  • Arken Age
  • Ghost Town
  • Marvel’s Deadpool VR

بهترین بازی اکشن​

  • Hades II (برنده)
  • Battlefield 6
  • Doom: The Dark Ages
  • Ninja Gaiden 4
  • Shinobi: Art of Vengeance

بهترین بازی اکشن/ماجراجویی​

  • Hollow Knight: Silksong (برنده)
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Indiana Jones and the Great Circle
  • Split Fiction

بهترین بازی نقش‌آفرینی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Avowed
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • The Outer Worlds 2
  • Monster Hunter Wilds

بهترین بازی مبارزه‌ای​

  • Fatal Fury: City of the Wolves (برنده)
  • 2XKO
  • Capcom Fighting Collection 2
  • Mortal Kombat: Legacy Kollection
  • Virtua Fighter 5 R.E.V.O. World Stage

بهترین بازی خانوادگی​

  • Donkey Kong Bananza (برنده)
  • LEGO Party!
  • LEGO Voyagers
  • Mario Kart World
  • Sonic Racing: CrossWorlds
  • Split Fiction

بهترین بازی شبیه‌سازی/استراتژی​

  • Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles (برنده)
  • The Alters
  • Jurassic World Evolution 3
  • Sid Meier’s Civilization VII
  • Tempest Rising
  • Two Point Museum

بهترین بازی ورزشی/مسابقه‌ای​

  • Mario Kart World (برنده)
  • EA Sports FC 26
  • F1 25
  • Rematch
  • Sonic Racing: CrossWorlds

بهترین بازی چندنفره​

  • Arc Raiders (برنده)
  • Battlefield 6
  • Elden Ring Nightreign
  • Peak
  • Split Fiction

بهترین اقتباس​

  • The Last of Us: Season 2 (برنده)
  • A Minecraft Movie
  • Devil May Cry
  • Splinter Cell: Deathwatch
  • Until Dawn

مورد انتظارترین بازی​

  • Grand Theft Auto VI (برنده)
  • 007 First Light
  • Marvel’s Wolverine
  • Resident Evil Requiem
  • The Witcher IV

بهترین خالق محتوا​

  • MoistCr1TiKaL (برنده)
  • Caedrel
  • Kai Cenat
  • Sakura Miko
  • The Burnt Peanut

بهترین بازی ورزش‌های الکترونیک​

  • Counter-Strike 2 (برنده)
  • DOTA 2
  • League of Legends
  • Mobile Legends: Bang Bang
  • Valorant

بهترین ورزشکار ورزش‌های الکترونیک​

  • Chovy – Jeong Ji-hoon (League of Legends) (برنده)
  • brawk – Brock Somerhalder (Valorant)
  • f0rsakeN – Jason Susanto (Valorant)
  • Kakeru – Kakeru Watanabe (Street Fighter)
  • MenaRD – Saul Leonardo (Street Fighter)
  • Zyw0o – Mathieu Herbaut (Counter-Strike 2)

بهترین تیم ورزش‌های الکترونیک​

  • Team Vitality – Counter-Strike 2 (برنده)
  • Gen.G – League of Legends
  • NRG – Valorant
  • Team Falcons – DOTA 2
  • Team Liquid PH – Mobile Legends: Bang Bang
  • Team Vitality – Counter-Strike 2
 
آخرین ویرایش:
-خیلی جالب است، ما عملا با دو دسته روبه‌رو هستیم، کسانی که با بازی حال کرده‌اند و کسانی که به‌نحوی حال نکرده‌اند.
جالب‌تر این‌جاست که آن‌هایی که با بازی حال کرده‌اند، آمده‌اند ده صفحه طومار نوشته‌اند که چرا این بازی خوب است، چه کرده و چگونه یک سبک منسوخ را متحول کرده. خب، کرده که کرده، اما وقتی کسی از بازی خوشش نیامده، چرا این‌همه اصرار برای توجیه او؟ طرف بازی را تجربه کرده و دوست نداشته، آیا حتما نفهمیده! که حالا باید طومار نوشت و برچسب هیتر! زد و از این حرف‌های صد من یک غاز تحویلش داد؟ این‌ها بیشتر حاصل ذهنی سربسته و ذوب‌شده در تعصب کورکورانه است.

-جالب‌تر این‌که عده‌ای هم با بازی حال کرده‌اند، اما معتقدند این بازی لیاقت این حجم از جایزه را نداشته و خب، حق هم دارند. اصلا چرا همه باید با یک رویکرد موافق باشند استقلال فکری و شخصیت این وسط کجاست؟
آیا فردیت باید کنار گذاشته شود و همه فقط چون اکثریت موافق‌اند، بیایند تعریف کنند؟! اگر کسی انتقاد کرد، فورا هیتر است؟

-طرف به الدن رینگ و دلست بابت گوتی شدن انتقاد می‌کند، اما به این بازی نباید هیچ نقدی وارد باشد، چون با ده میلیون بودجه و سی نفر ساخته شده؟ خب که چی سیلک سانگ با چهار نفر ساخته شده پس چرا کسی آن‌جا این استدلال را نمی‌آورد؟

-از نظر شما بهترین بازی سال است؟ بسیار هم عالی. بنشینید و کیفش را ببرید. این موضوع در تاریخ هم ثبت شده و هیچ‌کس نمی‌تواند این حقیقت را از شما بگیرد. اما این، دلیلی نمی‌شود که دیگران حق نداشته باشند نظر متفاوتی داشته باشند.
 
IMG_۲۰۲۵۱۲۱۴_۰۱۵۱۴۵.jpg

در مورد E33 به نظرم بیشتر از کیفیت خود بازی چیزی که واقعاً تحسین برانگیزه، داستان‌هایی هست که در مورد سازنده‌ها و نحوه تشکیل استودیو وجود داره. اینکه با یه تیم کوچیک ۴ نفره ساخت بازی رو شروع کنی و برای استخدام صداپیشه ها تو ردیت پست بزنی. یا موسیقی ساز بازی رو‌ توی فروم کاملا گمنام پیدا کنی که قبلا هیچ‌ تجربه ای توی بازی سازی نداشته. یا مثلا نویسنده بازی رو که از بین کسایی که برای صداپیشه های بازی تست داده بودند پیدا کنی که اون هم اصلا شغلش چیز دیگه ای بوده و اصلا تجربه ای توی صنعت گیم نداشته. وقتی با این شرایط و به عنوان اولین بازی استودیو تازه تاسیس شده همچین بازی باکیفیتی می‌سازی واقعا شاهکار کردی. بنظرم این یکی از وجه تمایزهای بازی به غیر از کیفیتش نسبت به بقیه رقبا بود.

البته میشه گفت یکم خوش شانس هم بودند و بازی توی بهترین موقع و بهترین سال ممکن ریلیز شد. سالی که بقیه رقبا با اینکه بازی‌های خوب و قوی بودند، همه یا دنباله بودند یا اون وجه تمایز و نوآوری E33 نداشتند. مثلاً اگر بازی سال دیگه منتشر می‌شد، با وجود بازی‌های بزرگی که قراره بیاد احتمالاً به این اندازه جوایز رو نمی‌بردند. امیدوارم بازی بعدیشونم به همین اندازه با کیفیت و خوب باشه.
 
-خیلی جالب است، ما عملا با دو دسته روبه‌رو هستیم، کسانی که با بازی حال کرده‌اند و کسانی که به‌نحوی حال نکرده‌اند.
جالب‌تر این‌جاست که آن‌هایی که با بازی حال کرده‌اند، آمده‌اند ده صفحه طومار نوشته‌اند که چرا این بازی خوب است، چه کرده و چگونه یک سبک منسوخ را متحول کرده. خب، کرده که کرده، اما وقتی کسی از بازی خوشش نیامده، چرا این‌همه اصرار برای توجیه او؟ طرف بازی را تجربه کرده و دوست نداشته، آیا حتما نفهمیده! که حالا باید طومار نوشت و برچسب هیتر! زد و از این حرف‌های صد من یک غاز تحویلش داد؟ این‌ها بیشتر حاصل ذهنی سربسته و ذوب‌شده در تعصب کورکورانه است.
کسی اصرار نمی کند همه از بازی خوششان بیاید. ولی نقد کردن بازی با ایرادهای بنی اسراییلی گرفتن آن هم زمانی که بازی را هم تجربه نکرده اند فرق دارد.
نمی شود بازی را تجربه نکنید و صرفا چون از لوگو و سبک بازی خوشتان نمی آید، راه بیفتید و در همه تاپیک ها بازی را به باد فحش بگیرید. هر چیزی اصولی دارد حتی انتقاد و نقد.

چقد سخته اینطوری نوشتن :D:D

.​
 
کسی اصرار نمی کند همه از بازی خوششان بیاید. ولی نقد کردن بازی با ایرادهای بنی اسراییلی گرفتن آن هم زمانی که بازی را هم تجربه نکرده اند فرق دارد.
نمی شود بازی را تجربه نکنید و صرفا چون از لوگو و سبک بازی خوشتان نمی آید، راه بیفتید و در همه تاپیک ها بازی را به باد فحش بگیرید. هر چیزی اصولی دارد حتی انتقاد و نقد.

چقد سخته اینطوری نوشتن :D:D

.​
کلا به نظرم خیلی وقتا با خودمون تعارف داریم. مثلا ممکنه یکی با استایل بازی حال نکنه اصلا متنفر باشه. میاد کلی حرف سرهم میکنه که مثلا این تنفرش واسه بقیه منطقی و فنی جلوه کنه. در صورتی که خیلی راحت میشه اومد گفت آقا من یه نگاه انداختم حال نکردم. یا اصلا من از فرانسویا بدم میاد. لازم نیست حتما رو همه چی پوسته فنی کشید :D

مثلا یه صحبتی درمورد جنیفر انگلیش شد. میشه خیلی راحت اومد گفت آقا من از این بدم میاد تو هر بازی ای هم باشه بایکوته. به نظرم کاملا اوکیه این قضیه هیشکی حق نداره بگه تو احمقی که از فلان چیز خوشت نمیاد یا بدت میاد یا هرچی.
مثلا من از اریکا ایشی اصلا خوشم نمیاد. اونجا که جنیفر انگلیش جایزه گرفت اون حرکات فوق کرینجش واقعا حالمو بد کرد. ولی جاییم هیچوقت نیومدم پاچه GoY رو بگیرم بگم این بازی از لحاظ لور و مکانیزم های گیمپلی مشکل داره واسه همین آشغاله بازی نکنید.
===============================

در کل اگه بی دلیل هم از یه چیزی بدتون میاد همونو بگید. وقتی میخواید مثلا قضیه رو عمیق و فنی و یه جورایی دلایل تنفر رو بیارید رو کاغذ اون وقته که باید توضیح بدید چرا. :D
 
خب میبینم که دوستان هیتشون نسبت به گرافیک و گیم پلی و اینا تموم شد، زدن تو کار ایراد به زندگی شخصی دوبلو صدای بازی و اینکه کجا فرو میکنه!😀

جالبه تا قبل از این مراسم من نمیدونستم جنیفر انگلیش همچین گرایشی داره! و البته به منم ربطی نداره و نخواهد داشت. داریم گیممون رو میزنیم و لذت میبریم. این بانو هم صدای زیبایی داره و امیدوارم توی بازی های دیگه هم کارش رو ادامه بده
 
به نظرم اگر از اول میگفتن با زندگی شخصی جنیفر انگلیش مشکل دارن و نفرتشون از بازی هم به همین دلیله دیگه بحثی شکل نمیگرفت. ولی خب لااقل الان فهمیدیم جریان چی بوده :D چه سو استفاده ابزاری کردن از جنیفر برای گرفتن جایزه‌ی گوتی از این همه سایت و مجله. خیلی کارشون زشت بوده.
به خاطر این که خانم جنفیر انگلیش اون جوریه از بازی نفرت ندارن. برای این که از بازی بدشون میاد یا به هر دلیلی نیاز به ابراز نفرت دارن، باید دنبال هر دستاویزی برای نفرت ورزی نسبت بهش استفاده کنن.
مگر نه تا هفته پیش کسی نمی‌دونست جنیفر انگلیش از سوراخ‌های بدنش به چه شکلی بهره می‌بره و هر شب با کی لب به لب میشه.
-خیلی جالب است، ما عملا با دو دسته روبه‌رو هستیم، کسانی که با بازی حال کرده‌اند و کسانی که به‌نحوی حال نکرده‌اند.
جالب‌تر این‌جاست که آن‌هایی که با بازی حال کرده‌اند، آمده‌اند ده صفحه طومار نوشته‌اند که چرا این بازی خوب است، چه کرده و چگونه یک سبک منسوخ را متحول کرده. خب، کرده که کرده، اما وقتی کسی از بازی خوشش نیامده، چرا این‌همه اصرار برای توجیه او؟ طرف بازی را تجربه کرده و دوست نداشته، آیا حتما نفهمیده! که حالا باید طومار نوشت و برچسب هیتر! زد و از این حرف‌های صد من یک غاز تحویلش داد؟ این‌ها بیشتر حاصل ذهنی سربسته و ذوب‌شده در تعصب کورکورانه است.

-جالب‌تر این‌که عده‌ای هم با بازی حال کرده‌اند، اما معتقدند این بازی لیاقت این حجم از جایزه را نداشته و خب، حق هم دارند. اصلا چرا همه باید با یک رویکرد موافق باشند استقلال فکری و شخصیت این وسط کجاست؟
آیا فردیت باید کنار گذاشته شود و همه فقط چون اکثریت موافق‌اند، بیایند تعریف کنند؟! اگر کسی انتقاد کرد، فورا هیتر است؟

-طرف به الدن رینگ و دلست بابت گوتی شدن انتقاد می‌کند، اما به این بازی نباید هیچ نقدی وارد باشد، چون با ده میلیون بودجه و سی نفر ساخته شده؟ خب که چی سیلک سانگ با چهار نفر ساخته شده پس چرا کسی آن‌جا این استدلال را نمی‌آورد؟

-از نظر شما بهترین بازی سال است؟ بسیار هم عالی. بنشینید و کیفش را ببرید. این موضوع در تاریخ هم ثبت شده و هیچ‌کس نمی‌تواند این حقیقت را از شما بگیرد. اما این، دلیلی نمی‌شود که دیگران حق نداشته باشند نظر متفاوتی داشته باشند.
بدیهی است که پیچیدگی ذهن انسان باعث می‌شود هر کسی با چیز متفاوتی ارتباط بگیرد؛ چیزی که برای یکی جذاب است، برای دیگری می‌تواند کاملاً آزاردهنده باشد. این مسئله نه عجیب است و نه قابل انکار. اما نفرت‌پراکنی، مقوله‌ای جداگانه است و ربطی به سلیقه شخصی ندارد.


من خودم از ابتدا تا انتهای تلوپ ۲ خوشم نمی‌آید. نه با شیوه روایتش ارتباط می‌گیرم، نه با حضور زامبی‌ـمامبی‌ها، نه با ایدئولوژی‌ای که سعی می‌کند تزریق کند. تم رنگی بازی را دوست ندارم، مدل موی دراکمن توی ذوقم می‌زند، حتی رنگ قاب بازی هم به دلم ننشسته.
حجمش روی PC آزاردهنده است، دماغ دینا هم اعصابم را خرد می‌کند و خلاصه بگویم، از هیچ بخشش لذت نمی‌برم. هیچ‌وقت هم برنامه‌ای برای تمام‌کردنش نداشته‌ام؛ مگر این‌که کلیکرها را کلاً حذف کنند و به‌جایش خرس‌های مهربان بگذارند.


با این حال، یادم نمی‌آید که بابت افتخاراتش فشاری خورده باشم یا موقع جایزه‌گرفتنش به فکر نفرت‌پراکنی افتاده باشم.
هیچ‌وقت هم سعی نکرده‌ام روی مخ طرفدارهایش راه بروم؛ حتی با این‌که خود مدل طرفداری‌شان هم به نظرم افراطی و اغراق‌آمیز است و چندان خوشایندم نیست.


اگر آن سال، بازی مورد علاقه من جایزه بهترین بازی سال را می‌برد، طبیعتاً خوشحال می‌شدم. اما این‌که تلوپ ۲ جوایز مهم‌تری را برده، برایم قابل درک است و با آن مشکلی ندارم.


تمام.


کل بحث دقیقاً همین‌جاست.


ایراد گرفتن به گیم‌پلی، روند پیشرفت، طراحی مراحل و امثال این‌ها کاملاً طبیعی و قابل دفاع است.
اما چسبیدن به بودجه بازی، تعداد نفرات تیم سازنده، یا این‌که AA بوده نه AAA، بیشتر شبیه ایراد بنی‌اسرائیلی است تا نقد جدی؛ مسخره‌بازی‌ای که هیچ چیز به بحث اضافه نمی‌کند. و تنها طنزی آبکی و بی‌مزه و در عین حال فراموش شدنی به تاریخ اضافه می‌کند.
 
-خیلی جالب است، ما عملا با دو دسته روبه‌رو هستیم، کسانی که با بازی حال کرده‌اند و کسانی که به‌نحوی حال نکرده‌اند.
جالب‌تر این‌جاست که آن‌هایی که با بازی حال کرده‌اند، آمده‌اند ده صفحه طومار نوشته‌اند که چرا این بازی خوب است، چه کرده و چگونه یک سبک منسوخ را متحول کرده. خب، کرده که کرده، اما وقتی کسی از بازی خوشش نیامده، چرا این‌همه اصرار برای توجیه او؟ طرف بازی را تجربه کرده و دوست نداشته، آیا حتما نفهمیده! که حالا باید طومار نوشت و برچسب هیتر! زد و از این حرف‌های صد من یک غاز تحویلش داد؟ این‌ها بیشتر حاصل ذهنی سربسته و ذوب‌شده در تعصب کورکورانه است.

-جالب‌تر این‌که عده‌ای هم با بازی حال کرده‌اند، اما معتقدند این بازی لیاقت این حجم از جایزه را نداشته و خب، حق هم دارند. اصلا چرا همه باید با یک رویکرد موافق باشند استقلال فکری و شخصیت این وسط کجاست؟
آیا فردیت باید کنار گذاشته شود و همه فقط چون اکثریت موافق‌اند، بیایند تعریف کنند؟! اگر کسی انتقاد کرد، فورا هیتر است؟

-طرف به الدن رینگ و دلست بابت گوتی شدن انتقاد می‌کند، اما به این بازی نباید هیچ نقدی وارد باشد، چون با ده میلیون بودجه و سی نفر ساخته شده؟ خب که چی سیلک سانگ با چهار نفر ساخته شده پس چرا کسی آن‌جا این استدلال را نمی‌آورد؟

-از نظر شما بهترین بازی سال است؟ بسیار هم عالی. بنشینید و کیفش را ببرید. این موضوع در تاریخ هم ثبت شده و هیچ‌کس نمی‌تواند این حقیقت را از شما بگیرد. اما این، دلیلی نمی‌شود که دیگران حق نداشته باشند نظر متفاوتی داشته باشند.
هرکسی می‌تونه از بازی انتقاد کنه.
کی گفته که نمیتونه؟

ولی کو نقد؟

اگه به کسی برچسب هیتر و... زده میشه اونیه که خودش میگه من بازی نکردم ولی این بازی اینجاش فلانه و اونجاش بهمانه.
بازی موبایلیه.
هرچی ازش ویدئو میبینم نمیتونه در حد گوتی باشه.
سبک ترن بیسد و گوتی ؟
اونور آبیه میگه اینتراکتیو مووی...
یکی دیگه میگه همچنان بازی نکردم ولی بهش نمیخوره که از متافور بهتر باشه و مشخصه توطئه در کاره که ژاپنی‌ها گوتی نگیرن.
دوستی میگه بازی AA و کم خرج باید گوتی بشه؟
یکی میگه کپی پیست jrpg های دیگست و هیچی از خودش نداره.

@Nothing
فکر کنم به تاپیک دیگه رو خوندی و اومدی اینجا پست دادی.
وگرنه فکر نکنم یک نفر نقدش رو بر اساس تجربه ای که از بازی داشته رو اینجا نوشته باشه و کسی بهش گفته باشه هیتر.

کنار این تو یک بازی حداقل نزدیک به ۴۰ ساعته و بیشتر اگه کسی دو ساعت اول اون رو تجربه کنه و بگه گیم پلی بازی رو دوست ندارم ، داستانش جذاب نیست ، به خاطر اینکه درجه سختی داره خوشم نیومد ، دنیا و شخصیتهاش رو دوست نداشتم ، باسفایتهاش فلانه و...

خب این شخص هم اول انگشت اتهام به خودش برمیگرده چون هیچی از بازی رو تجربه نکرده و اومده داره نقد می‌کنه.
ایشون حتما هیتر نیست ولی نقدش هم از درجه اعتبار ساقطه.

این مواردی که لیست کردم برآیند نظرات فراستی های اینجا و فروم‌های دیگه مثل استیم و سابردیتهای مختلفه.
 
برداشتم اینه برخی از تنظیمات پیش فرض بیرون نیومدن و تصورشون اینه بازی انحصاریه! غیر این نمی شه برداشت دیگه ای از کامنت هاشون داشت چون هیچ منطقی جز دستاویز قرار دادن مواردی که برای به گند کشیدن تاپیک های دیگه ازش استفاده می کنن ندارن. DS2 و GoY هیچ جایزه ای نگرفتن پس من با همین منطق شما باید خشتک جف و عوامل رو بکشم روی سرشون! به درودیوار زدن چیزی رو تغییر نمی ده، ولی با تجربه بازی شاید نظرتون تغییر کنه و مهمتر اینکه، اونموقع بحثای درستی شکل می گیره و سطح تاپیک هم مثل کانالای دوزاری پایین نمیارید!
 
در مورد ۳۳ که حرف زیاد زده شد و در نهایت به نظرم اتفاق خوبیه برای صنعت گیم‌ که بازیای ایندی کاندید گوتی میشن و برنده هم میشن. خصوصا اگه دنبال بازیای سینگل‌پلیر باشیم. دیگه به دوره‌ای رسیدیم که بشه با اطمینان گفت گرافیک برای اکثریت اولویت نیستش. با این قیمت سخت‌افزارا هر روز این موضوع پر رنگ‌تر هم خواهد شد.

اما نکته‌ی عجیب مراسم نمایش های‌گارد بود.‌من نمیدونم کدوم آدم نادانی پیشنهاد داده بود که این بازی نمایش آخر باشه! مثلا یکی از اعضای استودیو رفته بود خونه جف کیلی با یه چمدون پر از دلار و گفته بود بازی مارو آخر نمایش بده؟! :D اصلا قابل درک نیست چون اول از همه خود بازی ضربه‌ی ناجوری خورد. دیگه کسی نمیگفت چه شوتر جالبی بود وقتی بیاد حتما تجربش میکنم. همه فحش میدادن :D شما تصور کن این بازی جاش با دیوینیتی عوض میشد. هم توجه لازم رو میگرفت و ملت خیلی بیشتر در مورد بازی حرف میزدن و هم تعداد قابل توجهی که عصبانی شدن ازین انتخاب به عنوان نمایش آخر، با خاطره‌ای خوش مراسم رو به پایان میرسوندن! من واقعا دوس دارم اون نوابغی که این تصمیم رو گرفتن خودشونو نشون بدن.
 
البته این هم فراموش نکنید که یک عده از این ناراحتن که رکورد بت دو عالم TLOU تو جوایز زده شده و از این حرص میخورن که چطور یک عنوان بدون داشتن آنچنان ادعایی با چنین گیمپلی اومده ثابت کرده که همه چیز چهارتا جزییات گرافیکی رو ریش و خاکی شدن پاچه شلوار کرکتر نیست
صد البته که اگه برچسب Only on Playstation رو کاور بازی بود الان شاهد افسانه سرایی ها و تفاسیر و تعاریف دهن پر کن بودیم
این توهمات چیه دی: دقیقا اونایی که به e33 هیت دادند نه تنها سونی فن نبودن بلکه سونی هیترم هستند. تو این تاپیک من هرچی سونی فن دیدم از این بازی e33 حمایت کرد. شما اومدی زرنگ بازی در بیاری این وسط یه هیت هم بدی به فنای سونی و پارت۲ که تیرت به خطا رفت.
 
البته این هم فراموش نکنید که یک عده از این ناراحتن که رکورد بت دو عالم TLOU تو جوایز زده شده و از این حرص میخورن که چطور یک عنوان بدون داشتن آنچنان ادعایی با چنین گیمپلی اومده ثابت کرده که همه چیز چهارتا جزییات گرافیکی رو ریش و خاکی شدن پاچه شلوار کرکتر نیست
صد البته که اگه برچسب Only on Playstation رو کاور بازی بود الان شاهد افسانه سرایی ها و تفاسیر و تعاریف دهن پر کن بودیم
هرچند جایزه RPG، شایسته تر بود که به KC2 می‌دادند ولی کوبیدن این عنوان و زیرسوال بردن یکی از قدیمی‌ترین سبک های صنعت گیم، رفتار فراستی گونه است
می دونم خیلی دلت پره :D ولی اشتب زدی!
 
  • Like
Reactions: Remastered
خوبه خوبه بهانه ها داره جور میشه که دوباره پای GOW 2018 و پارت دوم Tlou کشیده بشه وسط! لذت بخشه که میبینم هنوز هستن کسایی که بابت موفقیت این ۲تا بازی شاهکار دارن حرص میخورن و یادشون نرفته این قضیه رو! :D
یکی پای ۲۰۱۸ وسط میکشه که بگه RDR 2 بازی سال رو نبرد تا GOW رو ترول کنه و یکی دیگم به Tlou اشاره میکنه. محض یاداوری و حرص خوردن بیشتر این جماعت فقط بگم که فصل دوم Tlou امسال توی TGA جایزه برد تا یبار دیگه اسم نیل دراکمن بیفته سر زبونا! قرص فشار فراموش نشه :D
------
توهین به زندگی شخصی صداپیشه های گیمها هم بار اول نیست پیش میاد. سر GOY چقدر به اون خانم که بشدت زیبا صداپیشگی کرده بود توهین شد و حتی توی گیم اواردز هم که یه گوشه نشسته بود و بدون هیچ حاشیه ای پاپ کورنشو میخورد اینجا بهش توهین کردن و از اون عکسش میم ساختن. بماند توی دنیای واقعی که کاراکتر بشدت فان و دوست داشتنی داره.
این جماعت فقط نشون میدن که چقدر سطح پایین و چیپ هستن که به ظاهر و زندگی شخصی ادمایی که ازاری به کسی نرسوندن و حتی سعی در غالب کردن مدل زندگیشون به کسی ندارن، گیر میدن. زشتی و ابتذال رو میشه در وجود همچین جماعتی به وضوع دید.
 
آخرین ویرایش:
اما نکته‌ی عجیب مراسم نمایش های‌گارد بود.‌من نمیدونم کدوم آدم نادانی پیشنهاد داده بود که این بازی نمایش آخر باشه! مثلا یکی از اعضای استودیو رفته بود خونه جف کیلی با یه چمدون پر از دلار و گفته بود بازی مارو آخر نمایش بده؟! :D اصلا قابل درک نیست چون اول از همه خود بازی ضربه‌ی ناجوری خورد. دیگه کسی نمیگفت چه شوتر جالبی بود وقتی بیاد حتما تجربش میکنم. همه فحش میدادن :D شما تصور کن این بازی جاش با دیوینیتی عوض میشد. هم توجه لازم رو میگرفت و ملت خیلی بیشتر در مورد بازی حرف میزدن و هم تعداد قابل توجهی که عصبانی شدن ازین انتخاب به عنوان نمایش آخر، با خاطره‌ای خوش مراسم رو به پایان میرسوندن! من واقعا دوس دارم اون نوابغی که این تصمیم رو گرفتن خودشونو نشون بدن.
دقیقاً هم بازی با این نمایش آسیب دید و هم مراسم! :دی
شاید در نهایت بازی خوبی باشه (البته متأسفانه این جور چیزها با سلیقه من جور نیستن) ولی نمایشش اصلاً جالب نبود. یعنی خیلی وقت‌ها حتی بازی‌های آنلاین هم برای امثال من که آفلاین هستیم نمایش‌های باحالی دارن، ولی این خیلی بی‌روح و شل و ول بود.
از طرف دیگه هم گند زد به TGA. کلاً بشر این مدلیه که بخش پایانی هر چیزی براش خیلی تأثیرگذاره. یه فیلم متوسط با یه پایان عالی می‌تونه تا ابد توی ذهن آدم بمونه، یا یه سریال خوب با پایان ضعیف می‌تونه تبدیل به یه اثر ناامیدکننده بشه. همچین مراسم و کنفرانس‌هایی هم معمولاً بازی پایانی رو یه جوری انتخاب می‌کنن که مخاطب کلی ذوق و شوق پیدا کنه و تا مدت‌ها توی ذهنش بمونه که فلان مراسم با فلان بازی تموم شد.
نمی‌گم باید حتماً با چیزی در حد Half-Life 3 تموم می‌کردن ولی بین بازی‌های مراسم هم چیزهای بهتری به عنوان پایان‌دهنده وجود داشتن. از Divinity که اشاره کردی و تریلرش واقعاً عالی بود، تا مثلاً ریمیک Tomb Raider که اگه لو نمی‌دادن و می‌ذاشتن توی بخش پایانی، خیلی جذاب‌تر از این Highguard بود. یا حتی Star Wars: Fate of the Old Republic با اینکه تریلر بی سر و تهی داشت و چند قرن تا انتشارش مونده، ولی بمب خبری خوبی بود و هم طرفدارهای جنگ ستارگان رو خوشحال می‌کرد و هم اهالی نقش‌آفرینی رو که قراره بعد از سال‌ها برگردن به دوران جمهوری قدیم، اون هم به کارگردانی کیسی هادسن که قبلاً با Knights of the Old Republic و سری Mass Effect عالی کار کرده بود.
کاش یه روزی لو بره که جریان چی بوده! :دی از طرفی نمی‌تونم باور کنم که بدون هزینه عظیم تونسته باشن رضایت مسئولین TGA رو برای نمایش پایانی جلب کنن و از طرف دیگه به قیافه‌شون نمی‌خوره از این پول‌ها داشته باشن، چون ناشر بزرگی پشت بازی نیست و گویا خودشون می‌خوان منتشرش کنن. شاید هم یکی از فک و فامیل جف کیلی توی تیم تولید حضور داره و گفته حاجی بیا یه تبلیغی برای ما بکن، ولی در نهایت این قضیه تأثیر منفی گذاشت و بدتر شد! :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or