نمایشگاه/رویداد The Game Awards 2025

از شایعه تا واقعیت، نمایش کدام عناوین شما را هیجان زده می کند (3انتخاب)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    178
  • نظرسنجی بسته شده است .

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر فعال
2025.jpg

بهترین بازی سال​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (Sandfall Interactive/Kepler Interactive) (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
  • Donkey Kong Bananza (Nintendo EPD/Nintendo)
  • Hades II (Supergiant Games)
  • Hollow Knight: Silksong (Team Cherry)
  • Kingdom Come: Deliverance II (Warhorse Studios/Deep Silver)

بهترین کارگردانی بازی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Split Fiction

بهترین روایت​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • Silent Hill f

بهترین کارگردانی هنری​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Death Stranding 2: On The Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین موسیقی و آهنگسازی​

  • Lorien Testard, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Christopher Larkin, Hollow Knight: Silksong
  • Darren Korb, Hades II
  • Toma Otowa, Ghost of Yōtei
  • Woodkid و Ludvig Forssell, Death Stranding 2: On The Beach

بهترین طراحی صدا​

  • Battlefield 6 (برنده)
  • Clair Obscur: Expedition 33
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Silent Hill f

بهترین اجرا​

  • Jennifer English, Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Ben Starr, Clair Obscur: Expedition 33
  • Charlie Cox, Clair Obscur: Expedition 33
  • Erika Ishii, Ghost of Yōtei
  • Konatsu Kato, Silent Hill f
  • Troy Baker, Indiana Jones and the Great Circle

نوآوری در دسترس‌پذیری​

  • Doom: The Dark Ages (برنده)
  • Assassin’s Creed Shadows
  • Atomfall
  • EA Sports FC 26
  • South of Midnight

بازی‌های تاثیرگذار​

  • South of Midnight (برنده)
  • Consume Me
  • Despelote
  • Lost Records: Bloom & Rage
  • Wanderstop

بهترین بازی آنلاین ادامه‌دار​

  • No Man’s Sky (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • Marvel Rivals

بهترین جامعه طرفداری​

  • Baldur’s Gate 3 (برنده)
  • Final Fantasy XIV
  • Fortnite
  • Helldivers 2
  • No Man’s Sky

بهترین بازی مستقل​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Absolum
  • Ball x Pit
  • Blue Prince
  • Hades II
  • Hollow Knight: Silksong

بهترین بازی مستقل (اولین بازی سازنده)​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Blue Prince
  • Despelote
  • Dispatch
  • Megabonk

بهترین بازی موبایل​

  • Umamusume: Pretty Derby (برنده)
  • Destiny: Rising
  • Persona 5: The Phantom X
  • Sonic Rumble
  • Wuthering Waves

بهترین بازی واقعیت مجازی/افزوده​

  • The Midnight Walk (برنده)
  • Alien: Rogue Incursion
  • Arken Age
  • Ghost Town
  • Marvel’s Deadpool VR

بهترین بازی اکشن​

  • Hades II (برنده)
  • Battlefield 6
  • Doom: The Dark Ages
  • Ninja Gaiden 4
  • Shinobi: Art of Vengeance

بهترین بازی اکشن/ماجراجویی​

  • Hollow Knight: Silksong (برنده)
  • Death Stranding 2: On the Beach
  • Ghost of Yōtei
  • Indiana Jones and the Great Circle
  • Split Fiction

بهترین بازی نقش‌آفرینی​

  • Clair Obscur: Expedition 33 (برنده)
  • Avowed
  • Kingdom Come: Deliverance II
  • The Outer Worlds 2
  • Monster Hunter Wilds

بهترین بازی مبارزه‌ای​

  • Fatal Fury: City of the Wolves (برنده)
  • 2XKO
  • Capcom Fighting Collection 2
  • Mortal Kombat: Legacy Kollection
  • Virtua Fighter 5 R.E.V.O. World Stage

بهترین بازی خانوادگی​

  • Donkey Kong Bananza (برنده)
  • LEGO Party!
  • LEGO Voyagers
  • Mario Kart World
  • Sonic Racing: CrossWorlds
  • Split Fiction

بهترین بازی شبیه‌سازی/استراتژی​

  • Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles (برنده)
  • The Alters
  • Jurassic World Evolution 3
  • Sid Meier’s Civilization VII
  • Tempest Rising
  • Two Point Museum

بهترین بازی ورزشی/مسابقه‌ای​

  • Mario Kart World (برنده)
  • EA Sports FC 26
  • F1 25
  • Rematch
  • Sonic Racing: CrossWorlds

بهترین بازی چندنفره​

  • Arc Raiders (برنده)
  • Battlefield 6
  • Elden Ring Nightreign
  • Peak
  • Split Fiction

بهترین اقتباس​

  • The Last of Us: Season 2 (برنده)
  • A Minecraft Movie
  • Devil May Cry
  • Splinter Cell: Deathwatch
  • Until Dawn

مورد انتظارترین بازی​

  • Grand Theft Auto VI (برنده)
  • 007 First Light
  • Marvel’s Wolverine
  • Resident Evil Requiem
  • The Witcher IV

بهترین خالق محتوا​

  • MoistCr1TiKaL (برنده)
  • Caedrel
  • Kai Cenat
  • Sakura Miko
  • The Burnt Peanut

بهترین بازی ورزش‌های الکترونیک​

  • Counter-Strike 2 (برنده)
  • DOTA 2
  • League of Legends
  • Mobile Legends: Bang Bang
  • Valorant

بهترین ورزشکار ورزش‌های الکترونیک​

  • Chovy – Jeong Ji-hoon (League of Legends) (برنده)
  • brawk – Brock Somerhalder (Valorant)
  • f0rsakeN – Jason Susanto (Valorant)
  • Kakeru – Kakeru Watanabe (Street Fighter)
  • MenaRD – Saul Leonardo (Street Fighter)
  • Zyw0o – Mathieu Herbaut (Counter-Strike 2)

بهترین تیم ورزش‌های الکترونیک​

  • Team Vitality – Counter-Strike 2 (برنده)
  • Gen.G – League of Legends
  • NRG – Valorant
  • Team Falcons – DOTA 2
  • Team Liquid PH – Mobile Legends: Bang Bang
  • Team Vitality – Counter-Strike 2
 
آخرین ویرایش:
اره اینطوره همینطور که به ضعیف ترین و اورریت ترین اثر تاریخ فرامسافتور که صرفا به خاطر اپن ورد بودن و راحت شدن و کژوال شدن گوتی دادن که دل کژوال گیمر و یوتیوبر جماعت نوب رو بدست بیارن وگرنه بلادبورن که بهترین و عمیق ترین اثر تاریخ فرامسافتوره(حتی به گفته خود اوستا میازاکی که اونو بهترین بازی ای که ساخته میدونه) گوتی نشده
شاید منظورمو بد رسوندم، می گم تغییراتی که gow 2018 داشت همه شون تو بازی های دیگه هم می تونستی پیدا کنی. اصلا بیسیک همه عناوین نسل 8 بود و هنوزم هست. همون انچارتد و لست اونارو داشت. به همین خاطر شاید اثرگذاری حس نوستالژی و اینکه اولین بار دوربین بازی اون تغییر بزرگ رو کرده بود باعث شد داورا ( که دوستان دیگه هم می گن انتخاب گوتی یه چیز حسی هست تقریبا) به gow 2018 بدن اون سال. (بین RDR2 و GOW)
 
  • Like
Reactions: Arios 22
از AI درمورد سطح کیفی مراسم TGA امسال پرسیدم:
بر اساس نظرسنجی رسمی برگزارکننده، مراسم TGA 2025 با واکنش منفی گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد و از نظر کیفی در سطح پایینی ارزیابی شده است.

مهم‌ترین نشانه این موضوع، نتایج یک نظرسنجی است که جف کیلی، مجری و برگزارکننده مراسم، بلافاصله پس از پایان برنامه در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.

📊 نتایج نظرسنجی و مقایسه با سال قبل

آمار این نظرسنجی که صدها هزار رأی دریافت کرد، حکایت از نارضایتی قابل توجه دارد:

· حدود 38٪ از رأی‌دهندگان به مراسم نمره D یا پایین‌تر دادند.
· تنها حدود 16٪ نمره عالی A به آن اختصاص دادند.
این نتایج در مقایسه با سال 2024 که 44.4٪ نمره A و تنها 16.1٪ نمره D یا پایین‌تر داده بودند، افت چشمگیری را نشان می‌دهد.

🔍 دلایل اصلی انتقادات

منابع مختلف، چند دلیل کلیدی برای این واکنش منفی ذکر کرده‌اند:

· افت کیفیت نیمه دوم: انتقاد اصلی به ریتم کند و افت کیفیت نیمه دوم مراسم وارد شده است. بسیاری از مخاطبان احساس کردند لحظات هیجان‌انگیز پس از میانه برنامه کاهش یافت.
· انتخاب نامناسب رونمایی پایانی: رونمایی از بازی «هایگارد» (Highguard) به عنوان آخرین اعلامیه مراسم، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. بسیاری معتقد بودند این یک شوتر رایگان چندنفره، برای بستن یک مراسم بزرگ «انتظارات را برآورده نکرد» و «سورپرایز نهایی محسوب نمی‌شود».
· کم‌رنگ بودن بخش جوایز: همانند سال‌های گذشته، این انتقاد مطرح است که مراسم بیشتر شبیه یک شوی تبلیغاتی است و زمان کافی به تجلیل از توسعه‌دهندگان برنده و سخنرانی آنان اختصاص نمی‌یابد.

💎 جمع‌بندی

در مجموع، اگرچه مراسم از نظر فنی و تعداد رونمایی‌ها قوی بود و رکورد بیننده نیز داشت، اما نظرسنجی مستقیم از مخاطبان نشان می‌دهد رضایت عمومی به شدت کاهش یافته و کیفیت کلی آن در سطح پایین‌تری نسبت به سال قبل ارزیابی شده است. دلایل این موضوع عمدتاً مربوط به ساختار و ریتم اجرای برنامه است.
 
از AI درمورد سطح کیفی مراسم TGA امسال پرسیدم:
بر اساس نظرسنجی رسمی برگزارکننده، مراسم TGA 2025 با واکنش منفی گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد و از نظر کیفی در سطح پایینی ارزیابی شده است.

مهم‌ترین نشانه این موضوع، نتایج یک نظرسنجی است که جف کیلی، مجری و برگزارکننده مراسم، بلافاصله پس از پایان برنامه در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.

📊 نتایج نظرسنجی و مقایسه با سال قبل

آمار این نظرسنجی که صدها هزار رأی دریافت کرد، حکایت از نارضایتی قابل توجه دارد:

· حدود 38٪ از رأی‌دهندگان به مراسم نمره D یا پایین‌تر دادند.
· تنها حدود 16٪ نمره عالی A به آن اختصاص دادند.
این نتایج در مقایسه با سال 2024 که 44.4٪ نمره A و تنها 16.1٪ نمره D یا پایین‌تر داده بودند، افت چشمگیری را نشان می‌دهد.

🔍 دلایل اصلی انتقادات

منابع مختلف، چند دلیل کلیدی برای این واکنش منفی ذکر کرده‌اند:

· افت کیفیت نیمه دوم: انتقاد اصلی به ریتم کند و افت کیفیت نیمه دوم مراسم وارد شده است. بسیاری از مخاطبان احساس کردند لحظات هیجان‌انگیز پس از میانه برنامه کاهش یافت.
· انتخاب نامناسب رونمایی پایانی: رونمایی از بازی «هایگارد» (Highguard) به عنوان آخرین اعلامیه مراسم، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. بسیاری معتقد بودند این یک شوتر رایگان چندنفره، برای بستن یک مراسم بزرگ «انتظارات را برآورده نکرد» و «سورپرایز نهایی محسوب نمی‌شود».
· کم‌رنگ بودن بخش جوایز: همانند سال‌های گذشته، این انتقاد مطرح است که مراسم بیشتر شبیه یک شوی تبلیغاتی است و زمان کافی به تجلیل از توسعه‌دهندگان برنده و سخنرانی آنان اختصاص نمی‌یابد.

💎 جمع‌بندی

در مجموع، اگرچه مراسم از نظر فنی و تعداد رونمایی‌ها قوی بود و رکورد بیننده نیز داشت، اما نظرسنجی مستقیم از مخاطبان نشان می‌دهد رضایت عمومی به شدت کاهش یافته و کیفیت کلی آن در سطح پایین‌تری نسبت به سال قبل ارزیابی شده است. دلایل این موضوع عمدتاً مربوط به ساختار و ریتم اجرای برنامه است.
منم پرسیدم و اینا رو گفت :D :D :

اگر بخوام بی‌تعارف و روشن بگم، TGA امسال نسبت به دو سه سال قبل واقعاً جمع‌وجورتر و کم‌اشتباه‌تر بود و چند دلیل مشخص داشت که کنار هم باعث شد مخاطب حس کنه «کیفیت بالاتر» شده. مهم‌ترین‌هاش ایناست:

1) پیسینگ (ریتم) بهتر

سال‌های قبل مراسم زیادی کش می‌اومد؛ بازی‌ها معرفی می‌شدن اما پشت‌سرش تبلیغات طولانی می‌ذاشتن و وسطش آدم خسته می‌شد.
امسال ساختار خیلی منظم‌تر بود: معرفی → موزیک → جایزه → معرفی بعدی. این باعث شد تماشاگر گم نشه و حس «کندی» نداشته باشه.

2) کمبود تبلیغ اضافی
برخلاف سال‌های قبل که آدم حس می‌کرد نصف مراسم تبلیغه، امسال تبلیغات هم کوتاه‌تر بود، هم بهتر پخش شده بود تا تو ذوق نزنه. این خودش کلی به کیفیت حسّی کمک کرد.

3) بازی‌ها و تریلرهای قوی‌تر
خیلی از سال‌ها بازی‌های مهم لو رفته بودن یا چیزی غافلگیرکننده نبود. امسال چند سورپرایز واقعی دیدیم، تریلرهای باکیفیت و چند معرفی سنگین. این خودش باعث میشه مردم بگن «چقدر خوب بود».

4) افت کمتر مجری و حاشیه
جف کیلی چند سالی بود که گاهی زیادی طول می‌داد یا صحبت‌های اضافه داشت. این دفعه کنترل‌شده‌تر بود، شوخی‌های بی‌ربط کمتر، وقت‌کشی کمتر.

5) موسیقی زنده و اجراها باکیفیت‌تر
بخش‌های موسیقی امسال واقعاً کیفیت خوبی داشت. ارکستر قوی، صداگذاری خوب، نورپردازی و دوربین بهتر… این بخش‌ها برخلاف سال‌هایی که خیلی سریع رد می‌شدن، این بار واقعاً «کار شده» به نظر می‌اومدن.

6) تنوع بخش‌ها و چیدمان درست
بین جایزه‌ها، اجراهای موسیقی، تریلرهای AAA، معرفی بازی مستقل و سخنرانی‌ها تعادل بود. نه یه‌هو پنج تا جایزه پشت هم، نه پنج تا تریلر سنگین پشت هم.

7) کم بودن حاشیه‌های سیاسی و صنفی
سال‌هایی بود که کلی بحث بایکوت، صحبت‌های اعتراضی، حاشیه‌های عجیب یا فحش خوردن استودیوها وسط مراسم میومد. امسال تقریباً حاشیه به حداقل رسیده بود.

---

اگر بخوام خلاصه کنم:
این‌بار مراسم "بی‌سروصدا"، "منظم" و "پُر از محتوای خوب" بود. همین باعث شد کیفیتش بهتر حس بشه.
اگر خواستی، می‌تونم نکات منفی امسال یا مقایسه دقیق با TGA 2022 و 2023 رو هم برات بیارم.


+

بیخیال خداییش.....هوش مصنوعی که با یه پرامپ متفاوت جواب متفاوتی میگیری شد معیار؟؟؟؟ خوبه باز نپرسیدی چرا EX33 چرت بوده تا دلایل اونم بگه و اینجا بیاریش:D:D


.
 
آخرین ویرایش:
احساس می‌کنم بازی Bradley the Badger اون طور که باید و شاید دیده نشد که علتش به جز اینکه سبک پلتفرمر توی روزگار فعلی همه‌پسند نیست (به جز آثار نینتندو! :دی)، احتمالاً این بوده که بازی رو توی بخش قبل از مراسم اصلی نمایش دادن و خیلی‌ها توجه خاصی به اون بخش ندارن.
چیز جالب و بامزه‌ای به نظر می‌رسه و المان‌های پلتفرمر و اکشن و پازل رو با یه گرافیک خوش آب و رنگ ترکیب کرده و پُر از ارجاعات مختلف به بازی‌های معروفه. :دی از Bloodborne و Cyberpunk 2077 تا The Last of Us.

171d15_251.jpg

1dac15_252.jpg

c5a215_25zeresda3.jpg


فعلاً خبری از نسخه کنسولی نیست، چون احتمالاً هنوز ناشری ندارن ولی ایشالا به زودی اون نسخه‌ها هم معرفی بشن.
الآن رفتم یه نگاهی کردم که ببینم آدم خاصی توی استودیوی سازنده بازی (Day 4 Night) هست یا نه، که چشمم به خبری از پارسال خورد. مؤسس استودیو کریستین کانتامسا هست که توی کارنامه‌ش بازی‌های متنوعی وجود داره، از جمله نسخه اول Red Dead Redemption که ایشون طراح ارشد بازی و یکی از نویسنده‌هاش بوده! :دی یکی از طراحان مراحل GTA: San Andreas و یکی از اعضای مهم تیم تولید Manhunt 1&2 هم بوده و همین‌طور کارگردان بخش‌های سینمایی و یکی از نویسنده‌های داستان Middle-Earth: Shadow of Mordor.
یه نفر دیگه به نام دیوید سولیانی هم جزو اعضای اصلی تیم تولید هست که توی کارنامه‌ش نسخه‌های مختلف Rayman و Mario + Rabbids به چشم می‌خورن. موسیقی‌های بازی هم کار گرنت کرکهوپ هستن که از قدیمی‌های صنعت بازیه و از دوران GoldenEye 007 و Banjo-Kazooie تا Yooka-Laylee برای بازی‌ها موسیقی تدارک می‌دیده. :دی

 
تاپیک واقعا کمدی خالص شده:دی در ابتدا شاهد تلاش بی وقفه دوستان برای زیر سوال بردن E33 و دستاورداش با مضحک ترین استدلال های ممکن بودیم. بعد دیدن کافی نیست، کل مراسم رو بردن زیر سوال:دی حالا تا اینجاش هم قابل درک بود که بالاخره برنده شدن E33 برا یه سری زور داشته و سعی کردن از این طریق انتقام بگیرن... ولی کمدی اصلی اونجایی شروع شد که یهو تا سال ۲۰۱۸ رفتیم عقب و پای گاو و RDR2 هم این وسط باز شد:دی دیگه تاپیک تبدیل شده به منطقه انتقام گیریهای قدیمی! یکی از سونی بدش میاد فرصت رو غنیمت دیده بیاد بگه حق گاو نبوده، اونیکی فن سونیه میگه چرا GoY برنده نشده E33 چیه دیگه!! یکی انتقام روح ژاپن رو میخواد میگیره، یکی هم انتقام اکشن سینمایی!!! دیوونه خونس رسما:دی
صد البته این داد و فریادها بیشتر داره حقانیت E33 و تحولی که ایجاد کردش رو برام اثبات میکنه:دی
 
تاپیک واقعا کمدی خالص شده:دی در ابتدا شاهد تلاش بی وقفه دوستان برای زیر سوال بردن E33 و دستاورداش با مضحک ترین استدلال های ممکن بودیم. بعد دیدن کافی نیست، کل مراسم رو بردن زیر سوال:دی حالا تا اینجاش هم قابل درک بود که بالاخره برنده شدن E33 برا یه سری زور داشته و سعی کردن از این طریق انتقام بگیرن... ولی کمدی اصلی اونجایی شروع شد که یهو تا سال ۲۰۱۸ رفتیم عقب و پای گاو و RDR2 هم این وسط باز شد:دی دیگه تاپیک تبدیل شده به منطقه انتقام گیریهای قدیمی! یکی از سونی بدش میاد فرصت رو غنیمت دیده بیاد بگه حق گاو نبوده، اونیکی فن سونیه میگه چرا GoY برنده نشده E33 چیه دیگه!! یکی انتقام روح ژاپن رو میخواد میگیره، یکی هم انتقام اکشن سینمایی!!! دیوونه خونس رسما:دی
صد البته این داد و فریادها بیشتر داره حقانیت E33 و تحولی که ایجاد کردش رو برام اثبات میکنه:دی
کلا فشار هیچوقت از بین نمیره فقط از یه TGA به TGA بعدی منتقل میشه! گوتی های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ آنچنان زخمی به این جماعت زده که بعدها برای نوه هاشون مثلا میشینن تعریف میکنن که GOW و Tlou فلان سال برنده شدن و رویه هیت دادن رو به نسل بعدیشون منتقل میکنن! :-j
دیدن ترول E33 جواب نمیده رفتن گشتن زندگی شخصی یکی از صداپیشه هاشو دراوردن که فاز کاراگاه گجت بیان بگن ما ووک این بازی رو برملا کردیم چقدر خفنیم چقدر ما میدونیم چقدر ما خاصیم! دو روز دیگه ادعای پیغمبری هم میکنن! :D
بعضیاشون یجوری دارن فشار میخورن که میگن برنده شدن E33 ینی زوال و سقوط صنعت گیم! سطح یه عده رو ببین فقط! :D
 
این سونی فن ها هم که توهم توطئه دارن هر کی هر چی میگه سریع ربطش میدن به سونی :D

بابا ول کنید 90% بازی ها مال سونی هست خب مشخصه وقتی ادم گیر بده ناخداگاه میره سمت انحصاری های سونی دیگه چه حرفیه این
من اصلا هنوز باورم نمیشه که سونی یا مایکرو فن و این چیزا توی سال 2025 وجود داشته باشه


این یه چیز طبیعیه که یه عده ناراحت و عصبانی باشن چون یه بازی گوتی شده که سلیقه 90-80% آدما نیست و طرف نمیتونه تجربش کنه
سر بالدرز گیت گفتن حالا یه سال اشکالی نداره مال این باشه اما دوباره دادن به یه بازی tb rpg که فقط 5 درصد گیمرها تاحالا این سبک رو تجربه کردن !



فکر کن تو کلا از قرمه سبزی بدت بیاد بعد یه اشپز بیاد بهترین قرمه سبزی کل دنیا رو بسازه بعد هی بهت به زور بگن برو یه بشقاب بخور
نه داداش اون نمیتونه تجربه کنه چون کلا از قرمه سبزی بدش میاد و مهم نیست اون بهترین قرمه سبزی تاریخ باشه حتی

پس اونایی که هیت میدن کاملا حق دارن خدایی ;))
 
  • Like
Reactions: jdepp
خطاب به اون دوستمون که E33 رو با متافور و باقی jrpg ها مقایسه میکنه و میگه کپی پیسته ، حقش نیست و...
با کونامی دعوای ناموسی ولی فرضی داره و جدیدا هم زده تو خط ai (تازه کشفش کرده :D )...

من رو یاد اون کلیپی میندازه که بچه میگفت: کاکو ماااااااا لج میکنم.

-------------
زک جان ، ای هم انجمنی خوب من، ایندفعه از ai بپرس چطور اینقدر نگاه منفی نداشته نباشیم و نسبت به چیزی که تجربش نکردیم اظهار نظر نکنیم و همینطور بیخود کینه شترمرغی(از شتری حادتره:D) ازش نداشته باشیم؟
 
خطاب به اون دوستمون که E33 رو با متافور و باقی jrpg ها مقایسه میکنه و میگه کپی پیسته ، حقش نیست و...
با کونامی دعوای ناموسی ولی فرضی داره و جدیدا هم زده تو خط ai (تازه کشفش کرده :D )...

من رو یاد اون کلیپی میندازه که بچه میگفت: کاکو ماااااااا لج میکنم.

-------------
زک جان ، ای هم انجمنی خوب من، ایندفعه از ai بپرس چطور اینقدر نگاه منفی نداشته نباشیم و نسبت به چیزی که تجربش نکردیم اظهار نظر نکنیم و همینطور بیخود کینه شترمرغی(از شتری حادتره:D) ازش نداشته باشیم؟
این که نمیتونید قبول کنید یه چیزی که خوب هست لزوما یونیک ترین و نوآورانه ترین و تک ترین چیز نیست خیلی خنده داره. قشنگ عین شو رانر سریال TLOU که میخواست از بازی تعریف کنه رسما گفت قبل از TLOU بازی داستان محور در جهان وجود نداشته.
 
این که نمیتونید قبول کنید یه چیزی که خوب هست لزوما یونیک ترین و نوآورانه ترین و تک ترین چیز نیست خیلی خنده داره. قشنگ عین شو رانر سریال TLOU که میخواست از بازی تعریف کنه رسما گفت قبل از TLOU بازی داستان محور در جهان وجود نداشته.
کی همچین ادعایی کرده؟

اما اینکه کاربرها و کلا افرادی رو داریم که کلا میخوان مخالفت کنن حتی بدون اینکه کمترین شناخت از چیزی که دارن باهاش مخالفت میکنن رو داشته باشن... این یک فکته.
بیس رو میگیرن روی مخالفت و هرچی منبع ، نظر ، نتایج سرچ و AI و... رو میارن که با تئوری پیش فرضشون هماهنگ باشه.
این خنده دار نیست ، نه؟
 
آخرین ویرایش:
این یه چیز طبیعیه که یه عده ناراحت و عصبانی باشن چون یه بازی گوتی شده که سلیقه 90-80% آدما نیست و طرف نمیتونه تجربش کنه
سر بالدرز گیت گفتن حالا یه سال اشکالی نداره مال این باشه اما دوباره دادن به یه بازی tb rpg که فقط 5 درصد گیمرها تاحالا این سبک رو تجربه کردن !


پس اونایی که هیت میدن کاملا حق دارن خدایی ;))
نه اصلا طبیعی نیس و نشون میده چقدر یه عده تفکرات کودکانه ای دارن ( که مختص گیم نیس و تو کل ابعاد زندگیشونم همینن)
هر کی با هر چی حال نکنه اجازه نداره همینطوری و بی دلیل تو یه محیط عمومی مثه انجمن اسپم بفرسته و تو هر تاپیکی که اسم بازی که باهاش حال نکرده بیاره و جو رو بهم بزنه. (نقد بازی فرق داره و اوکی هست)

ما هم از خیلی سبکا خوشمون نمیاد و حال نمیکنیم باهاش، ولی قرار نیس صرفا چون باهاش حال نمی کنیم اعصاب ملت رو خرد کنیم.​
وجو سونی فن یا مایکرو فن تو 2025 خیلی عادیتره تا وجود همچین افرادی تو سال 2025 :D

.​
 
این که نمیتونید قبول کنید یه چیزی که خوب هست لزوما یونیک ترین و نوآورانه ترین و تک ترین چیز نیست خیلی خنده داره. قشنگ عین شو رانر سریال TLOU که میخواست از بازی تعریف کنه رسما گفت قبل از TLOU بازی داستان محور در جهان وجود نداشته.
تو اول برو خودت بازی رو انجام بده بجای اینکه بر اساس کامنتهای Reddit در مورد داستان بازی اظهار فضل کنی، بعد بیا اینجا در مورد یونیک بودن و نوآوری داستان سرایی کن برامون:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or