Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
خوب گیم پلیش رو دیدم خارق العادست این بازی. انصافا تو سبک rpg رقیب نداره. به نظرم کاندیدای goty حتما هستش. با جو و حال و هوای افسانه ایه بازی خیلی حال میکنم.
 

[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]

[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"] [/TD]
 
  • Like
Reactions: koorosh sh
زمانی که ما ابلیویون رو بازی کردیم . با سخت افزار اندکی که داشتیم . دیدن اون گرافیک و اون Open World واسه ما کلی حرف بود. اخه جالبی اون بازی اینه که واقعا طراحی و رنگ امیزی و لوکیشن ها و از همه مهمتر Quest ها بی نهایت زیبا بود . امکان نداشت خسته شی ... فقط بستن دروازه های جهنمی یکم حرص اور بود . جدا از اون موتور بازی , گرافیکی خیلی قوی داشت و Optimize بود . نژاد ها , داستان , Brotherhood ها همگی عالی بودن . ما فقط برای اینکه بازیو کامل بریم . نیاز به راحت 2.3 ماه وفت داشتیم . .. هرچند که امکان نداش کسی باشه که بازیو 100% تموم کرده باشه . همیشه یه چیز جدید داشت . . حتی میتونستی شغل دزدیو انتخاب کنی که بعد یه مدت Lvl میرفت بالا .... موندم کیا این همه ماموریت و خلق و طراحی کردن ...


جدا از اینها چیزایی که من میبینم . . . از عکسا حال و هوای یه ابلیویون دیگه میده .... اما اینبار نه دروازه های جهنمی ... بلکه اژدها ...

فقط امیدوارم گرافیکو ببرن بالا و هیمنطور عاری از باگ باشه ... چون بعد از ابلیویون اگه یادتون باشه Fallout اومد.... تو Fallout خیلی چیزا تغییرو پیشرفت کرد اما باگاشم به ما حال اساسی دادن ... حالا باید انتظار داشت که شاهکار بعدی چی میشه ....

فکر کنم یه ارتباطایی وجود داشته باشه ... اخر ابلیویون که یادتون هست ... بعد از کمک به پادشاه و برملا شدن راز پادشاه که همون پسرش بود ما شدیم ناجیو سر اخر ....

پسر فدا شد تا شهر نجات پیدا کنه اما اگه یادتون باشه چی تبدیل به سنگ شد?:d

شدیدا منتظر اطلاعات بعدی از این بازی هستم .. :D
 
یک سری اطلاعات جدید :

Both the Stormcloaks and the Riverwood Tavern Warrior Clan are factions able to be joined
» There are thousands of face-paint options.
» You can get random in-game NPCs to join you on your quests.
» Alchemy labs will be more realistic than in Oblivion.
» There are a total of six crafting stages.
» Spells are learned by reading spell tomes and/or by purchasing them from merchants.
» Lock-picking has been improved.
» You can choose to either spend or save perk points.
» Animal companions are available for your character.
» Bees in the game can be harvested in beehives.
» Perks no longer stop at level 50.
» The amount of poisons has increased
 
یک سری اطلاعات جدید :



ترجمه :


شما قادر خواهید بود که به هر دو قبیله Stormcloaks و جنگجویان Riverwood ملحق بشید..

بیش از هزاران ایتم صورت یا همون اجزای چهره وجود دارد .. ( اول بازی معمولا چهره رو طراحی میکنین )

شما میتونید به صورت تصادفی از NPC های داخل بازی در انجام دادن Quest ها کمک بگیرید. ( در Fallout :NV شاهد Followers بودید )

اسپل ها یا قدرت های جادویتون معمولا بعد خوندن کتاب های طلسم یا بدست اوردن اونا توسط تجار حاصل میشود .

سیستم باز کردن قفل ها بهبود پیدا کرده است .

شما میتونید انتخاب کنید که یا Perk هاتونو استفاده کنید یا اونارو ذخیره کنید .. (Perk : یه سری قابلیت ها بود که یا استعداد هاتونو تقویت میکرد یا یه نمونه استعداد بهتون اضافه میکرد )

حیوانات همراه برای کارکتر های شما وجود دارد . ( شاهد یه نمونه سگ در Fallout 3 بودید اگه یادتون باشه ) ...

ازمایشگاه های کیمیاگری بسیار نسبت به ابلیویون واقع گرایانه تر و زیبا تر شده است .

There are a total of six crafting stages : اینو من نتونستم ترجمه کنم اما فکر میکنم همون قابلیت ها باشه .... نمیدونم اگه کسی میدونه بگه :D

حشرات در بازی میتونن قابل برداشت باشند ... ( فکر میکنم منظرورش مثل ابلیویون بود که سم یا گوشت یا موم میتونستیم بگیریم از اجسادشون )

Perk ها قابلیت بیشتر از 50 واحد رو دارند . ( معمولا بیشتر از 50 تا نمیشدند.)

مقدار سم ها در بازی افزایش پیدا کرده ....

-------------------

حالا بگذریم اگه این قابلیت ها هم اضافه نمیشد که دیگه کجای بازی نو اوری داشت ...

البته اینا زیاد مهم نیست ... بشتر از همه داستان بازی مهمه که هنوز چیزی درز نکرده ....

اگه اخبار انگلیسی وجود داشت دوستان پ. خ کنید تا ترجمه کنم. . با تشکر از Lord عزیز
 
ترجمه :

...

There are a total of six crafting stages : اینو من نتونستم ترجمه کنم اما فکر میکنم همون قابلیت ها باشه .... نمیدونم اگه کسی میدونه بگه :D
...

6 مرحله واسه كرفتينگ وجود داره. (كرفتينگ يعني ساخت صنايع دستي مثل شمشير و ...)

...
Bees in the game can be harvested in beehives : حشرات در بازی میتونن قابل برداشت باشند ... ( فکر میکنم منظرورش مثل ابلیویون بود که سم یا گوشت یا موم میتونستیم بگیریم از اجسادشون )

...

اينجا هم منظورش زنبوره كه ميشه تو كندوها برداشتشون كرد.
 
  • Like
Reactions: Cont
[TABLE="class: cms_table"]
[TR]
[TD="class: cms_table_font-small, width: 25%, bgcolor: #FFFFFF, align: center"]
[/TD]
[TD="class: cms_table_font-small, width: 25%, bgcolor: #FFFFFF, align: center"]
[/TD]
[TD="class: cms_table_font-small, width: 25%, bgcolor: #FFFFFF, align: center"]
[/TD]
[TD="class: cms_table_font-small, width: 25%, bgcolor: #FFFFFF, align: center"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
نمیدونم کسی این رو گذاشته یا نه ! :دی
مقایسه نژادها در 3 نسخه اخیر بازی :

ایول! واقعا چقدر ارک ها و Argonian ها و Khajiit ها با حال تر از Oblivion شدند ها! البته فکر کنم برای گرفتن Detail هر چه بالاتر باید به فکر تعویض GTX 260 عزیزم باشم!
4awydycjh68ltbhlh5d.gif

با با اریا این ها را نزار داغون میشه ادم پس کی میاد l-)
راست میگه دیگه! عین این می مونه که جلوی کسی که روزه است هی کباب بره و شیشلیک بخوری!
4awydycjh68ltbhlh5d.gif

ترجمه :


سیستم باز کردن قفل ها بهبود پیدا کرده است .

شما میتونید انتخاب کنید که یا Perk هاتونو استفاده کنید یا اونارو ذخیره کنید .. (Perk : یه سری قابلیت ها بود که یا استعداد هاتونو تقویت میکرد یا یه نمونه استعداد بهتون اضافه میکرد )

حیوانات همراه برای کارکتر های شما وجود دارد . ( شاهد یه نمونه سگ در Fallout 3 بودید اگه یادتون باشه ) ...

ازمایشگاه های کیمیاگری بسیار نسبت به ابلیویون واقع گرایانه تر و زیبا تر شده است .

There are a total of six crafting stages : اینو من نتونستم ترجمه کنم اما فکر میکنم همون قابلیت ها باشه .... نمیدونم اگه کسی میدونه بگه :D
ایول حمایت میشه از تغییرات! خصوصا اینایی که این بالا Quote کردم! اون Crafting هم معنی اش دقیقا همونیه که علیرضا گفت.

البته یه سری چیزای دیگه هم توی بعضی سایت ها اومده:

- در مبارزات تن به تن روی وزن و فیزیک خیلی کار شده.

- برای تکمیل کردن Quest ها راه های بیشتری وجود داره.

- حتی ساده ترین کاراکترهای کنترل شونده توسط کامپیوتر (یا همون NPC ها) هم پیچیده تر از Oblivion هستند.

- در بازی شاهد حضور آوازه خوان ها و شاعرها هستیم!

- جابجایی سریع از روی نقشه (Fast Travel) نیاز به پول دارد.

البته بعضی تغییرات جزئی اند، ولی اینایی که قرمز کردم واقعا مهم و امیدوار کننده اند. :)
[TABLE="class: cms_table"]
[TR]
[TD="class: cms_table_font-small, width: 25%, bgcolor: #FFFFFF, align: center"]
[/TD]
[TD="class: cms_table_font-small, width: 25%, bgcolor: #FFFFFF, align: center"]
[/TD]
[TD="class: cms_table_font-small, width: 25%, bgcolor: #FFFFFF, align: center"]
[/TD]
[TD="class: cms_table_font-small, width: 25%, bgcolor: #FFFFFF, align: center"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
4awydycjh68ltbhlh5d.gif
 
  • Like
Reactions: Cont and uriel
نژاد ها

اینم از نژاد ها:
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Pre-Release_Content#August_24_Race_Screenshots

برید پایین صفحه عکس های August 24 Race

من که شاخ در آوردم! اونطوری که فکر می کردم نبود :( ، ولی انتظاری بیشتر از این نداشتم! :|
ولی بی خیال. از هر NPC که تو بازی خوشم نیومد، ماد خورش می کنم! :دی
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or