Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
درسته ، گیم پلی یکی از ارکان اصلی یه بازی محسوب میشه اما بحث این تاپیک تو این چند صفحه اخیر چسبیده به گرافیک بازی که اصلا ما نمبینیم در مورد خود SKYRIM بحث بشه و فقط در مورد گرافیک داریم بحث میکنیم ، ولی در مورد گیم پلی که The Elder Scrolls خیلی عالی هست .
خوب این یه چیزه عادی شده تو بخش PC دیگه ملت فقط برای گرافیک بازی میکنن کاری ندارن گیم پلی چیه داستان چیه موزیک های بازی چیه البته من نمیگم کار اشتباهی میکنن کسی که برای PC خرج میکنه انتظار گرافیک در حد اندازه ای PC هم داره ولی تو یه Rpg گرافیک مهم نیست اصلا گیم پلی که به چشم میاد که باید ساعت های زیادی پاش وقت بذاری تو یه بازی Rpg انقدر درگیر نوع مبارزات ایتم ها کارکتر ها Quest ها دیالوگ ها داستان و این چیزها میشی که گرافیک برات بی اهمیت میشه. حالا میخواد Skyrim بره Crysis رو هم بگیره وقتی گیم پلی ساده و پیش پا افتاده ای داشته باشه فکر کنم همه Rpg بازهای واقعی از بازی دل زده بشن.
 
خوب این یه چیزه عادی شده تو بخش PC دیگه ملت فقط برای گرافیک بازی میکنن کاری ندارن گیم پلی چیه داستان چیه موزیک های بازی چیه البته من نمیگم کار اشتباهی میکنن کسی که برای PC خرج میکنه انتظار گرافیک در حد اندازه ای PC هم داره ولی تو یه Rpg گرافیک مهم نیست اصلا گیم پلی که به چشم میاد که باید ساعت های زیادی پاش وقت بذاری تو یه بازی Rpg انقدر درگیر نوع مبارزات ایتم ها کارکتر ها Quest ها دیالوگ ها داستان و این چیزها میشی که گرافیک برات بی اهمیت میشه. حالا میخواد Skyrim بره Crysis رو هم بگیره وقتی گیم پلی ساده و پیش پا افتاده ای داشته باشه فکر کنم همه Rpg بازهای واقعی از بازی دل زده بشن.

دقیقا همینه
برای من هیچوقت گرافیک و این جور چیزا مهم نبوده ونیست
اگه کسی فقط برا گرافیک می خواد بازی کنه همون نکنه بهتره
این بازی اصلا کاغذ دیوای باشه هم مهم نیست
من یه داستان و یه گیم پلی خفن میخوام یه RPG شاخ
تاپیک witcher هم همین کارو کردین 20000 صفحه فقط گفتین گرافیک فلان است بهمان است
جان هرکی دوست دارین دیگه این یکی رو این جوری نکنین
سر هرچی میشه پای این گرافیک رو با یه سری بحث بی فایده برای کنسول بودن و pc بودن میندازین وسط

بابا خود بازی رو عشق است از گرافیک که چیزی در نمیاد:d
 
خوب این یه چیزه عادی شده تو بخش PC دیگه ملت فقط برای گرافیک بازی میکنن کاری ندارن گیم پلی چیه داستان چیه موزیک های بازی چیه البته من نمیگم کار اشتباهی میکنن کسی که برای PC خرج میکنه انتظار گرافیک در حد اندازه ای PC هم داره ولی تو یه Rpg گرافیک مهم نیست اصلا گیم پلی که به چشم میاد که باید ساعت های زیادی پاش وقت بذاری تو یه بازی Rpg انقدر درگیر نوع مبارزات ایتم ها کارکتر ها Quest ها دیالوگ ها داستان و این چیزها میشی که گرافیک برات بی اهمیت میشه. حالا میخواد Skyrim بره Crysis رو هم بگیره وقتی گیم پلی ساده و پیش پا افتاده ای داشته باشه فکر کنم همه Rpg بازهای واقعی از بازی دل زده بشن.
اتفاقا یه RPG باز اگر به فکر گرافیک فضایی از بازیه مورد علاقش باشه ، کاملا در اشتباهه ولی عکس این قضیه صادقه یعنی اگه یه کمپانی RPG خودش رو با گرافیک عالی عرضه کنه نه تنها اشتباه نکرده بلکه باعث میشه طرفدارهای بیشتری جذب کنه مثل The Witcher 2
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or