Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
با این قسمت از حرفت کاملا موافقم :d>:d<
کلا این همه سازندها زحمت می کشند که یک بازی با گرافیک خوب بسازند و این همه موتور بازی سازی در دنیا روز به روز به روز میشه و ایجاد میشه برای اینکه گرافیکشو با بهترین روش بهینه سازی به رخ گیمرهای هارد کور و دیگر سازندها در این عرصه بکشاند، بعد این همه رنج و تلاش و سختی پیرامون جزئیات گرافیکی درون کنسولها بی معنی میشه و این اصلا درست نیست. من هم برای همین مخالف کنسولها هستم. در این روزها انحصار سازی بازیها برای کنسولها فقط و فقط برای فروش بیشتر کنسولها توسط کاربران است وگرنه کنسول هیچ حرفی برای گفتن نداره و نخواهد داشت در مقابل جزئیات گسترده ای pc.
 
  • Like
Reactions: hosein me
کلا این همه سازندها زحمت می کشند که یک بازی با گرافیک خوب بسازند و این همه موتور بازی سازی در دنیا روز به روز به روز میشه و ایجاد میشه برای اینکه گرافیکشو با بهترین روش بهینه سازی به رخ گیمرهای هارد کور و دیگر سازندها در این عرصه بکشاند، بعد این همه رنج و تلاش و سختی پیرامون جزئیات گرافیکی درون کنسولها بی معنی میشه و این اصلا درست نیست. من هم برای همین مخالف کنسولها هستم. در این روزها انحصار سازی بازیها برای کنسولها فقط و فقط برای فروش بیشتر کنسولها توسط کاربران است وگرنه کنسول هیچ حرفی برای گفتن نداره و نخواهد داشت در مقابل جزئیات گسترده ای pc.
این حرفارو باید با آب طلا بچسبونن سر در بازی سنتر !!!
PC FOR EVER !!!!
 
شما چرا متوجه نیستید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما به گرافیک کنسولی این بازی کاری نداریم . اصلا بسیار هم مزخرفه . کاغذ !! خوب شد !!!!
حرف ما اینه که چرا باید بازی رو که قول گرافیک بالاتر برای PC به کاربرای PC داده بودن بیاد و یکدفعه برای کنسول منتشر کنن که بعدا برای PC از کنسول پورت بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه 2 نسخه این بازی برای کنسول و PC از هر نظری مخصوصا گرافیک یکسان باشه مثل کرایسیس 2 اونوقت معلوم خواهد شد که PC GAMER ها رو ......م خودشون هم حساب نکردن .
طرف نرفته 2 تا کارت SLI کنه بعد بیاد پورت کنسول کاغذ مقوا ی قوطی رو بازی کنه که .
FOREVER PC.
 
شما چرا متوجه نیستید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما به گرافیک کنسولی این بازی کاری نداریم . اصلا بسیار هم مزخرفه . کاغذ !! خوب شد !!!!
حرف ما اینه که چرا باید بازی رو که قول گرافیک بالاتر برای PC به کاربرای PC داده بودن بیاد و یکدفعه برای کنسول منتشر کنن که بعدا برای PC از کنسول پورت بشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه 2 نسخه این بازی برای کنسول و PC از هر نظری مخصوصا گرافیک یکسان باشه مثل کرایسیس 2 اونوقت معلوم خواهد شد که PC GAMER ها رو ......م خودشون هم حساب نکردن .
طرف نرفته 2 تا کارت SLI کنه بعد بیاد پورت کنسول کاغذ مقوا ی قوطی رو بازی کنه که .
FOREVER PC.
شما کارتت 460 هست؟ یه سال دیگه وقتی DOOM 4 و امثال اون اومدن و سیستمت جلو اونا زار زد و مجبور شدی یه یکی دو میلیون مجددا خرج سیستمت بکنی بعد اونوقت هم قدر pcت رو میدونی؟!
مسئله کاملا مشخصه! pc بدرد عموم گیمرا نمیخوره چون اکثرا قدرت خرج سالیانه رو ندارن. اونا چیزی میخوان که راحت و بدون درد سر باهاش چندین سال کار کنن.
کنسولها همیشه برای اوایل هر نسل ایدهال هستن و pc هم همیشه برای اواخر هر نسل.ولی کسایی که واقعا pcگیمر هستن بیشتر از اینکه عاشق خرجای فضایی برای گرفتن فریمهای فضایی باشن، عاشق بازیهای انحصاری pc مثل ژانر RTS و بعضا fps هستن.
 
کلا این همه سازندها زحمت می کشند که یک بازی با گرافیک خوب بسازند و این همه موتور بازی سازی در دنیا روز به روز به روز میشه و ایجاد میشه برای اینکه گرافیکشو با بهترین روش بهینه سازی به رخ گیمرهای هارد کور و دیگر سازندها در این عرصه بکشاند، بعد این همه رنج و تلاش و سختی پیرامون جزئیات گرافیکی درون کنسولها بی معنی میشه و این اصلا درست نیست. من هم برای همین مخالف کنسولها هستم. در این روزها انحصار سازی بازیها برای کنسولها فقط و فقط برای فروش بیشتر کنسولها توسط کاربران است وگرنه کنسول هیچ حرفی برای گفتن نداره و نخواهد داشت در مقابل جزئیات گسترده ای pc.

این حرفارو باید با آب طلا بچسبونن سر در بازی سنتر !!!
PC FOR EVER !!!!
در مورد صحبت جناب تاش :
1 : ربطش به این تاپیک ...
2 : کنسول واسه گیم ساخته شده ، پس حق داره که به عنوان دستگاهی واسه بازی کردن استفاده بشه ... و شرکت‌ها هم واسشون راحت‌تره بازی رو واسه کنسول مخصوص بازی بسازن و به طبع فروش بیشتر و محبوبیت بیشتر براشون داره .
3 : نسبت کاربرای کنسول بیشتر از PCـه ( جدای از Pirate ) ، پس شرکتها تمرکزشون رو بیشتر رو کنسول قرار میدن ...
4 : به نظرم نمیاد فلسفه به وجود اومدن کنسول فقط انحصارطلبی و یا سودجویی یه شرکت باشه ... مسملا قسمت عمده‌ی دنیای PC دست مایکروسافت‌ـه و میتونه به راحتی رو PC مانور بده و با قیمت‌های گزاف بازی‌ها و انواع و اقسام وسایل اضافی ( ماوس و کیبورد و ... ) رو بفروشه و از اونطرف هم هر روز یکی مثل انویدیا و AMD زرت و زرت کارت گرافیک جدید بدن و نسل جدید بسازن و صنعت گیم میره به فضا ... نزدیکای مریخ ... اون وقت کی میتونه بازی بسازه و بازی کی بفروش میره ... هیچ کی ... کی میتونه بازی کنه ... درصد خیلی کمی از جامعه بزرگ گیمرها ...
5 : این حرفا رو باید با چی و کجا نوشت ...

طرف نرفته 2 تا کارت SLI کنه بعد بیاد پورت کنسول کاغذ مقوا ی قوطی رو بازی کنه که .
به بثتدا ربطی داره که جناب عالی کارت SLI بستی ... باید بری یقه انویدیا رو بگیری که چرا زرت و زرت کارت گرافیک میدی ... در حالی که میدونی کاربردی نداره ...
هنوز که هنوزه استاندارد PC اینه :
Ram : 2 Gigabyte
CPU : Dual Core , >2.0 GHz
Video Card : 512 Megabyte Video Memory , Pixel Shader Model 3.0 Support , DX9 Support



دوستان متعصب PC ... یه کم منطقی فکر کنین .

پ.ن : منم تنها دستگاه Video Game که دارم کامپیوتره ... مثل خیلی‌های دیگه ولی هرگز نمیتونم قبول کنم که کنسول مزخرفه ... و هرگز نمیتونم با کنسول بازی کنم ...
پ.ن : طبق سرچهای من تاد هاوارد قبلا ( و همچنین الان ) گفته بوده که بازی روی PC دارای گرافیک بهتری خواهد بود ... یعنی اگه View Distance تو کنسول خیلی کمه تو PC هر چقدر که کاربر بخواد هست ... ولی هیچ آپشن گرافیکی برتر نسبت به کنسول نخواهد داشت ...
پ.ن : چند تا از دوستان در مورد آپشنهای گرافیکی آبلیوین اظهار لطفی داشتند ...
این عکس گویای همه چیز هست ....

VS-VideoOptions.jpg


به نظرم نمیاد چندان خفن باشه ... فقط تنها فرقی که با ورژن کنسول داره اینه که میتونید مقدار اینا رو کم یا زیاد کنید ... همین ...
 
به نظرم نمیاد چندان خفن باشه ... فقط تنها فرقی که با ورژن کنسول داره اینه که میتونید مقدار اینا رو کم یا زیاد کنید ... همین ...
اصلا چیز خفنی نیست : 28 تا آپشن گرافیکی فقط موجود در عکس .
نمیدونم هدفتون از اینکه نوشتید ، چیه ؟! :
تنها فرقی که با ورژن کنسول داره اینه که میتونید مقدار اینا رو کم یا زیاد کنید
شما که به قول خودتون pc gamer هستید و کنسول ندارید چرا دارید Fan Console در میارید ، اگه تاحالا با کنسول بازی کرده باشید ، به نحو اینکه گفتید فقط کم و زیاد کنید ، فردی که با Pc گیم میزنه و گیمر هست دوست دارید تا detail واقعی رو ببینه پس نمیتونه با گرافیک 512 یا رم 2 دووم بیاره ، اگه شما میتونید ، بردباری ـتون رو تحسین میکنم :
1 _ یا کنسول دارید !
2 _ یا گیمر واقعی نیستید که این حرف رو میزنید :
هنوز که هنوزه استاندارد PC اینه :
Ram : 2 Gigabyte
CPU : Dual Core , >2.0 GHz
Video Card : 512 Megabyte Video Memory , Pixel Shader Model 3.0 Support , DX9 Support
در حالی این حرف رو میزنید که بازی BF3 محتاج 4 گیگ رم برای بهبود اجرا هست ،
همین کم و زیاد کردن این رول ها باعث میشه که گرافیک از زیر زمین تا کهکشان تفاوت داشته باشه ،
حالا کاری با بقیه حرف هاتون ندارم ، فقط خواستم در مورد قسمت آخر حرفتون که واقعا تعجب آور بود یه نظر بدم ، فقط یه نظر بود و بس
 
من نمیدونم چرا همه به گرافیک بازی گیر دادن! بابا گیم پلی بچسبید که اگه ساده بشه 100 تومن هم ارزش نداره:d
آخ حرف دل ما رو زدی!
و حرف دل من ...
واسه یه فن فقط خود بازی مهمه و واسه یه آدمی که میخواد از بازی لذت ببره گیم‌پلی ... ولی واسه آدمی که فقط میخواد آپشن گرافیکی ببینه هیچ چیزی اهمیت نداره به جز آپشن‌های گرافیکی ....

اصلا چیز خفنی نیست : 28 تا آپشن گرافیکی فقط موجود در عکس .
نمیدونم هدفتون از اینکه نوشتید ، چیه ؟! :

شما که به قول خودتون pc gamer هستید و کنسول ندارید چرا دارید Fan Console در میارید ، اگه تاحالا با کنسول بازی کرده باشید ، به نحو اینکه گفتید فقط کم و زیاد کنید ، فردی که با Pc گیم میزنه و گیمر هست دوست دارید تا detail واقعی رو ببینه پس نمیتونه با گرافیک 512 یا رم 2 دووم بیاره ، اگه شما میتونید ، بردباری ـتون رو تحسین میکنم :
1 _ یا کنسول دارید !
2 _ یا گیمر واقعی نیستید که این حرف رو میزنید :

در حالی این حرف رو میزنید که بازی BF3 محتاج 4 گیگ رم برای بهبود اجرا هست ،
همین کم و زیاد کردن این رول ها باعث میشه که گرافیک از زیر زمین تا کهکشان تفاوت داشته باشه ،
حالا کاری با بقیه حرف هاتون ندارم ، فقط خواستم در مورد قسمت آخر حرفتون که واقعا تعجب آور بود یه نظر بدم ، فقط یه نظر بود و بس
28 تا اینا هستن :
View Distance Including : Fading Object , LOD Distant
Shadow : Grass Shadow , Object Shadow
Bloom Lightening
HDR Lightening
Water Details
Anti-Aliasing

خودت با ویچر 2 مقایسه کن ... ( حداقل با کرایسیس که 1 سال اختلاف دارن ) ...

در مورد BF3
Minimum requirements for Battlefield 3


  • OS: Windows Vista or Windows 7
  • Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
  • RAM: 2GB
  • Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
  • Graphics card memory: 512 MB
  • Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
منبع

در مورد اون قسمت اول حرفتون هم جوابم خیلی واضحه ... سیستم من اینه ... تا الان تو هیچ بازی‌ـی مشکل نداشتم ... ( البته هنوز ویچر 2 رو بازی نکردم ولی تابستون حتما بازی خواهم کرد )
CPU : Core 2 Dou E4500 , 2.2GHz
Ram : 2GB DDR2 800
Graphic Card : XFX 8600GTS 256mb
Monitor CRT : 1024x768
مطمئنا اسکایریم رو مثل شیر اجرا خواهد کرد ( البته اگه تا اون موقع عوض نشه )

پ.ن : مطمئنید پست منو کامل خوندید ....
2 : فقط جواب یه نظر بود و بس ...
 
من نمیدونم چرا همه به گرافیک بازی گیر دادن! بابا گیم پلی بچسبید که اگه ساده بشه 100 تومن هم ارزش نداره:d
درسته ، گیم پلی یکی از ارکان اصلی یه بازی محسوب میشه اما بحث این تاپیک تو این چند صفحه اخیر چسبیده به گرافیک بازی که اصلا ما نمبینیم در مورد خود SKYRIM بحث بشه و فقط در مورد گرافیک داریم بحث میکنیم ، ولی در مورد گیم پلی که The Elder Scrolls خیلی عالی هست .
-=========-
خوب دوست گل من با اون رزولوشن معلومه مثل شیر اجرا میکنه .
;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or