Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
منم نگفتم کسی نمیخره ( لحن گفتنم بد بود ) ، اگه خودم میتونستم حتما میخریدم ولی فعلا فقط دنبال اون مجمسه‌ش هستم ( اون کوچیکه نه اون نورد ) ... ولی یه کم منطقی بخوایم فکر کنیم بتثدا خیلی دیگه زیادی سودجویانه نگاه میکنه ... اون مجسمه‌های نورد ( که احتمالا مثل فالوت 3 هر کدوم حداقل 3000$ خواهند بود ) نمونه‌ی بارزی از این سیاسته ... که صد البته همون روز اول همش فروش خواهد رفت ...
یعنی چی آخه، چه منطقی حکم می کنه که یه کمپانی یه چیز لوکس می سازه و برای فروش میگذاره میشه سودجو؟ چیزی که لوکس هست مشخصه برای کسایی که کالکشن جمع می کنن طراحی میشه و اصولا کسی که کالشکن جمع می کنه قیمت جنس چندان ارزشی براش نداره و از اون سمت کیفیت جنسی که به دستش می رسه چندین برابر حالت معمولی ـه و محصول یه چیز unique ـی میشه که دست هر کسی نیست! اصولا تعریف ـت از یه کمپانی ایراد داره، چون همه شرکت ها برای به دست آوردن سود دست به طراحی و ارائه یه محصول می زنن نه برای خوش کردن دل من و شما!
 
یعنی چی آخه، چه منطقی حکم می کنه که یه کمپانی یه چیز لوکس می سازه و برای فروش میگذاره میشه سودجو؟ چیزی که لوکس هست مشخصه برای کسایی که کالکشن جمع می کنن طراحی میشه و اصولا کسی که کالشکن جمع می کنه قیمت جنس چندان ارزشی براش نداره و از اون سمت کیفیت جنسی که به دستش می رسه چندین برابر حالت معمولی ـه و محصول یه چیز unique ـی میشه که دست هر کسی نیست! اصولا تعریف ـت از یه کمپانی ایراد داره، چون همه شرکت ها برای به دست آوردن سود دست به طراحی و ارائه یه محصول می زنن نه برای خوش کردن دل من و شما!

آبلیوین و مورویند که تو دوره‌ی اولیه‌ی DLC بودند همه DLCها ضعیف بودند و اصلا ارزش نداشتند ولی بت گذاشته بود واسه فروش ( حتی به جرئت میتونم بگم KoTN هم اصلا ارزش خرید رو نداشت نسبت به آبلیوین ) ...
من به شخصه از این سیاست خوشم نمیاد ... یه زمانی بود که شرکتها کلی کار قرعه‌کشی میکردند و همین استایل مجمسمه‌ها رو به عنوان جایزه‌ی قرعه‌کشی میزاشتن و کلی هم مشتری که برنده میشد حال میکرد ولی این نوع فروش به نظرم جالب نیست ( نظر شخصی ) ...
من خیلی دنبال تی‌شرتهای شرکتهای مختلف و برندها و اسمای مختلف میرم و میخرم ولی خیلی کم دیدم که مثلا لینوکس بیاد تاکس رو ( همون پنگوئن مشهور ) عروسک 2 متری بسازه و بزاره فروش ...
عمدتا واسه موضوعای خیلی خاص یه تعداد خیلی محدود شیء خاص میسازن و میزارن حراج ... ولی نه واسه فالوت 3 و اسکایریم و احتمالا هر نسخه‌ی جدیدی که بدن بیرون ...
 
این ویدئو جدیدی GT از گیم پلی گذاشته رو حتما بگیرید
واقعا موسیقی توی این بازی حماسی و زیبااست و این شماره خیلی بهتر از شماره قبل کار شده
تنها مشکلی که من با این تریلر دارم اینه که بریده بریده هست و نمی دونم چرا کامل نیست و فقط موقعیت های حساس رو نشون میده
من میخوام بدونم که دقیقا کشتن یه دراگون چه شکلی هست ولی این کاری که اینا می کنن همه چی رو خراب می کنه
بعد جونش هم کم نمی شه که باز آدم نمی فهمه چقدر ممکنه مبارزه با اینها سخت باشه
ولی بازم 100 درصد ارزش دیدن داره.
البته من که دیشب گذاشتم دانلود بشه برعکس از 3 به 1 گرفته و پارت های 1و 2 رو هنوز ندیدم
 
همون 3تایی که توی «کتاب چهره» لینکشو از یوتیوب گذاشته بودن؟ (عجب آدرسی دادم :d)
دیشب پارت 2 رو تا وسطش نگاه کردم و کاملا مطمئن شدم همون فیلم E3 است، مگه اینکه این یه نکته های کوچیکی اضافه داشته باشه (چون نسخه پشت درهای بسته بود دیگه؟)
چون همه انیمیشنهاش دقیقا تکراری بودن، تا آخرش نگاه نکردم. چیزی اضافه شده؟

پ.ن: البته کیفیت صدا و تصویر هم خیلی بهتر شده بود :d
انیمیشن کشتن اژدهاشم مثل E3 باشه، به این صورته که توی یه انیمیشن از پیش طراحی شده، دووکین میره روی سره اژدها، پوزه هاش رو به هم میچسبونه، بعد از کمی کشمکش یه پرش فضایی میکنه و تبر رو صاف میره رو کله اژدها (اژدهای آتش)
اژدهای یخ هم که خیلی معمولی و بدون انیمیشن خاصی کشته میشه، با شمشیر و جادو و shout
 
همون 3تایی که توی «کتاب چهره» لینکشو از یوتیوب گذاشته بودن؟ (عجب آدرسی دادم :d)
دیشب پارت 2 رو تا وسطش نگاه کردم و کاملا مطمئن شدم همون فیلم E3 است، مگه اینکه این یه نکته های کوچیکی اضافه داشته باشه (چون نسخه پشت درهای بسته بود دیگه؟)
چون همه انیمیشنهاش دقیقا تکراری بودن، تا آخرش نگاه نکردم. چیزی اضافه شده؟

پ.ن: البته کیفیت صدا و تصویر هم خیلی بهتر شده بود :d
انیمیشن کشتن اژدهاشم مثل E3 باشه، به این صورته که توی یه انیمیشن از پیش طراحی شده، دووکین میره روی سره اژدها، پوزه هاش رو به هم میچسبونه، بعد از کمی کشمکش یه پرش فضایی میکنه و تبر رو صاف میره رو کله اژدها (اژدهای آتش)
اژدهای یخ هم که خیلی معمولی و بدون انیمیشن خاصی کشته میشه، با شمشیر و جادو و shout
پارت 1و 2 رو تا حالا ظاهرا نشون ندادن ولی پارت سه رو زیاد پخش شده
یه خوبی هم که داره تاد هاوارد یه توضیحاتی میده و توی منوی بازی هم میره و یه سری اسپل ها رو توضیح میده که فکر نمی کنم تا حالا این قسمت ها پخش شده باشه
البته من هنوز پارت یک و دو رو ندیدم ولی از توضیحاتی که نوشته و شاتی که گذاشته شده کاملا جدید به نظر میاد
 
یه سری گیم پلی جدید از بازی تو سایت گیم اسپات اومده پیشنهاد میکنم حتما ببینید. یعنی فوق العادست بازی. من عاشق افسانه ها هستم و این بازی اونو به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده. از نظر من GOTY امسال همین بازیه.
 
اگه موسیقی اش بهتر از Oblivion باشه که شاهکاره! خود Oblivion موسیقی هاش فوق العاده مناسب و عالی بود...

کلا بهتر از Oblivion بودن کاریه که فقط از Skyrim بر میاد. ببینیم چی کار می کنند! :دی
 
  • Like
Reactions: uriel
یه سری گیم پلی جدید از بازی تو سایت گیم اسپات اومده پیشنهاد میکنم حتما ببینید. یعنی فوق العادست بازی. من عاشق افسانه ها هستم و این بازی اونو به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده. از نظر من GOTY امسال همین بازیه.

ولی خیلی بعید می تونم بتونه امتیازی بالاتر از Portal 2 کسب کنه ! احتمال زیاد GOTY امسال portal 2 میشه .
البته منم خیلی منتظر skyrim هستم و امیدوارم گندی که به IPهای امسال خورده شده تا حالا به این یکی اصابت نکنه !
 
ولی خیلی بعید می تونم بتونه امتیازی بالاتر از Portal 2 کسب کنه ! احتمال زیاد GOTY امسال portal 2 میشه .
البته منم خیلی منتظر skyrim هستم و امیدوارم گندی که به IPهای امسال خورده شده تا حالا به این یکی اصابت نکنه !
آره درست میگی portal 2 که خیلی عالی بود و میانگین نمراتش تو متا فکر کنم از بقیه ی بازی ها بالاتر باشه. من فکر میکنم رقابت برای goty امسال بین همین دو بازی باشه. البته RAGE رو هم اضافه کن;).
 
آخرین ویرایش:
BETHESDA هميشه با بيشترين دقت سري بازي هاي ELDER SCROLLS رو ساخته و هر قسمت شاهد يه خلاقيت و پيشرفت بوديم.
مطمئنا اين شماره همبهترين RPG خواهد بود و طرفداراشو نا اميد نميكنه
 
BETHESDA هميشه با بيشترين دقت سري بازي هاي ELDER SCROLLS رو ساخته و هر قسمت شاهد يه خلاقيت و پيشرفت بوديم.
مطمئنا اين شماره همبهترين RPG خواهد بود و طرفداراشو نا اميد نميكنه
من که وقتی Morrowind رو بازی کردم، هر چی تعصب رو Oblivion داشتم پرید. Morrowind کلاً خیلی بیشتر حالت "نقش آفرینی" داشت.
ولی در کل منم امیدوارم! :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or