Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
دوستان داستان اصلی بازی چن ساعته ؟! من 3 4 ساعت بازی کردم داستان اصلی فک کنم تموم شد الان دارم Quest ها رو میرم :دی فک کردم یه 2 3 ساعت دیگه جا داره :دی
 
آقا من میخوام یه چند تا ماد بریزم ولی میگه بریز توی data بعد که میریزم اونجا میگه از توی لانچر data files رو بزن و تعید کن ولی توی لانچر data file ّرای من خاموشه چرا؟





***اگر data files غیرفعال هست
مسیر زیر برید

Documents>My Games>Skyrim>SkyrimPrefs
و بعد از نوشته [Launcher] متن پایینی را اصافه کنید
bEnableFileSelection=1
 
  • Like
Reactions: Rey Mysterio_619
من تازه بازی رو شروع کردم .. دیشب با کلی بد بختی تونستم اون معمای در باز کردن و حل کنم.

ولی اونقدر که روی جزیات وقت گذاشتن روی سیستم مبارزات دقت کافی نیست .. وقتی سیستم مبارزه رو با بازی *magic and might dark messiah مقایسه می کنم !..حرفی برای گفتن ندار .شاید اگه دید سوم شخصی در کار نبود این مبارزات بهتر و حساب شده تر می شد و *کشتن یه غول بلند قد با یه سپر و شمشیر خیلی بیشتر میچسبید

در کل میشه گفت این بازی یه نفس تازه ای در کالبد بی جان سبک نقش آفرینی دمید..*:-b
 
خط داستانی اصلی که به طور عمده 2 تاست: یکی فردیه (قضیه ی ظهور دوباره ی اژدهاها و اژدهاکشی شخصیت اصلی داستان که خودتون به جاش بازی میکنید)، و دومی اجتماعی (جنگ داخلی در Skyrim: بین طرفداران Empire و جدایی طلبا Stormscloaks). هر دو داستان ظرایف و اشارات خاص خودش رو داره که خودت باید تجربشون کنی و این طور نیست که کسی بهت بگه فلان کارو انجام بدی بهتره. در کنار این دو پلات، تا دلت بخواد مأموریتهای جانبی هست که به لحاظ جذابیت داستانی نه تنها کم از دو پلات اصلی ندارن، که به نظر من بعضیهاشون حیرت انگیزتر هم هستن. به این همه اضافه کن امکان عضویت در گروههای مختلف (thieves، companions, dark brotherhood و ...) رو ... دنیای skyrim رو خودت باید بسازی و به پیش ببری.
مرسی دوست عزیز پس فکر کنم تا مدتها سرگرممون کنه:)
تازه از این سبک خوشم اومده دوستان اگه بازی اینطوری سراغ دارین معرفی کنین:x
 
آقایون من میخام برم کالج ولی اون دم درب از من test میگیره. میگه جادوی آتش بزن. من هم یه جادوی آتش فقط دارم.اونم که میزنم هیچ اتفاقی نمی افته.فکر کنم spell رو ندارم. از کجا باید spell گرفت؟ راستی قسمت majic من اصلا conjuration نداره!!! چرا؟
 
آقایون من میخام برم کالج ولی اون دم درب از من test میگیره. میگه جادوی آتش بزن. من هم یه جادوی آتش فقط دارم.اونم که میزنم هیچ اتفاقی نمی افته.فکر کنم spell رو ندارم. از کجا باید spell گرفت؟ راستی قسمت majic من اصلا conjuration نداره!!! چرا؟
college of winterhold? اون جادوی آتش نمیخواد،مجیک Fear می‌خواد. اگه داریش تو قسمت مجیک‌هات برو قسمتillusion اونجا هست. اگه نداریش از همون دختر بخرش،فک کنم سی‌ تا گلد می‌خواد فقط.
 
دوستان داستان اصلی بازی چن ساعته ؟! من 3 4 ساعت بازی کردم داستان اصلی فک کنم تموم شد الان دارم Quest ها رو میرم :دی فک کردم یه 2 3 ساعت دیگه جا داره :دی

اینکاره نیستی :d زور رفتی داستان تموم کردی ؟ :d ! بعد میگی 3-4ساعت دیگه ؟ :d !
به شخصه بیخیال داستانم فعلا و میرم از اینا گیر میارم :d :

62270930893126957316.jpg

50480060488214020578.jpg
حیف برم سراغ داستان :d
 
اینکاره نیستی :d زور رفتی داستان تموم کردی ؟ :d ! بعد میگی 3-4ساعت دیگه ؟ :d !
من نگفتم بازی 3 4 ساعته مردک :دی گفتم داستان اصلی یا همون داستانه فردی بازی 3 ساعته دیگه . مگه نیست ؟! :دی
 
من نگفتم بازی 3 4 ساعته مردک :دی گفتم داستان اصلی یا همون داستانه فردی بازی 3 ساعته دیگه . مگه نیست ؟! :دی
نه فکر نکنم.فکر کنم نزدیک به 19 ساعت باشه.
من خودم نزدیک 60 ساعت تا آلان بازی کردم.و تازه ActII رو از داستان اصلی شروع کردم! بازی اینقدر گستردست بازی وقت ها دوست داری اصلا بازی نکنیش :دی

دوستان بهتون پیشنهاد میکنم ماموریت های معبد ها رو انجام ندین! هم به شدت طولانی هست و هم به شدت خاله زنکی!!!
مثل مثلا پیدا کردن یک حلقه ی گم شده ی ازدواج،یا جلوگیری از جدا شدن دو تا زوج،یا بهم رسیدن دو تا روح ـه عاشق
کلا خیلی سره کاریــه ماموریت معبدها.بیشتر بدرد ـه دخترها میخوره
 
من نگفتم بازی 3 4 ساعته مردک :دی گفتم داستان اصلی یا همون داستانه فردی بازی 3 ساعته دیگه . مگه نیست ؟! :دی
این لیست Quest های داستان اصلی بازی هستش:
Act I
Unbound
Before the Storm
Bleak Falls Barrow
Dragon Rising
The Way of the Voice
The Horn of Jurgen Windcaller

Act II
A Blade In The Dark
Diplomatic Immunity
A Cornered Rat
Alduin's Wall
The Throat of the World
Elder Knowledge
Alduin's Bane

Act III
The Fallen
Paarthurnax
Season Unending
The World-Eater's Eyrie
Sovngarde
Dragonslayer
Epilogue

تازه اگر به قول دوست مون جنگ داخلی رو جزء کوئست های اصلی حساب نکنیم...

اینها معمولا کوئست های سخت تری هم هستند. شما چه جوری این همه کوئست رو توی سه ساعت رفتی؟ توصیه می کنم ساعت رو یه نگاهی بکنی، چون کلا یه مشکل شناخته شده موقع بازی کردن بازی های الدر اسکرولز اینه که آدم فکر می کنه یک ساعت گذشته، در صورتی که بلند میشه و می بینه فردا صبحه! :دی

البته کلا هم داستان اصلی انقدرها اهمیتی نداره و همیشه کوئست های جانبی زیادی وجود دارند که داستان شون قشنگ تر از داستان اصلیه. Oblivion هم همین بود (کلا RPG همینه)! بزن تو کار بقیه اش. :دی
 
یک سوال:
من تو کوئست های های وینتر هولد staff of mangus رو بدست اوردم بعدش رفتم اون یارو الف که اسمش انکو یا همچین چیزی بود رو کشتم بعدش این پیرمرده بهم یک لباس داد بعد دیگه هیچ کوئستی داده نشد.الان کوئست های وینتر هولد تموم شد؟
 
بچه‌ها یه سوال فنی دارم:biggrin1:،فرقDragon armor باDaedric armor دقیقاً تو چی‌ هست؟:biggrin1:هر دوشونsmithing 100 میخوان.Daedric می‌دونم کلا چی‌ هست.ولی‌ Dragon رو نمیدونم. می‌خوام ببینم کدوم بیشتر واسعم مناسب هست اونو بسازم.:biggrin1:
مثل اینکهDaedric نود می‌خواد.:biggrin1::biggrin1:
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or