Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
کسی Forbidden Legend رفته؟ تو آخرین لوکیشن (Saarthal) که باید بری دنبال آخرین Gauldur Amulet در باز نمیشه و کلید میخواد نمیدونم باگه من جایی رو اشتباه کردم رفته رو اعصاب:|
 
کسی Forbidden Legend رفته؟ تو آخرین لوکیشن (Saarthal) که باید بری دنبال آخرین Gauldur Amulet در باز نمیشه و کلید میخواد نمیدونم باگه من جایی رو اشتباه کردم رفته رو اعصاب:|
خوب این باگ نیست و همه این مشکل رو دارن این ماموریت باید با یه ماموریت دیگه که ازmage guild بری که برات در رو باز کنن یا این که با جادو بازش کنی.

بچه‌ها یه سوال فنی دارم:biggrin1:،فرقDragon armor باDaedric armor دقیقاً تو چی‌ هست؟:biggrin1:هر دوشونsmithing 100 میخوان.Daedric می‌دونم کلا چی‌ هست.ولی‌ Dragon رو نمیدونم. می‌خوام ببینم کدوم بیشتر واسعم مناسب هست اونو بسازم.:biggrin1:
مثل اینکهDaedric نود می‌خواد.:biggrin1::biggrin1:
dragon aromor از daedric کلا 2 تا armor کم تر میده
 
خوب این باگ نیست و همه این مشکل رو دارن این ماموریت باید با یه ماموریت دیگه که ازmage guild بری که برات در رو باز کنن یا این که با جادو بازش کنی.
کجا به این مورد اشاره شده؟
 
دوستان من وقتی اولین اژدهارو کشتم .بعد از اون به یه ماموریت هست که بالا کوهها هاست اونجا یه راهب هست که میگه که استخانهای اژدهارو به ما نشان بده من هرکاری میکنم بازم هرفاشو تکرار میکنه .
میشه راهنمایی کنید.
 
دوستان من وقتی اولین اژدهارو کشتم .بعد از اون به یه ماموریت هست که بالا کوهها هاست اونجا یه راهب هست که میگه که استخانهای اژدهارو به ما نشان بده من هرکاری میکنم بازم هرفاشو تکرار میکنه .
میشه راهنمایی کنید.
Tab برن برو قسمت Magic بعد Shouts بزن Unrelenting Force انتخاب کن برو حلو همون راهبه و Z رو بزن...
 
من نگفتم بازی 3 4 ساعته مردک :دی گفتم داستان اصلی یا همون داستانه فردی بازی 3 ساعته دیگه . مگه نیست ؟! :دی



آقا، به پیر، به Ulrif، این آر.پی.جی اصلاً برای رکوردزدن ساخته نشده! :punish: افتخار نیست زود تمومش کردی، برعکس، نشون میده اصلاً با این شیوه از بازی آشنا نیستی؛ اتفاقاً بد هم نشد، یاد می گیری حالا: آر.پی.جی یعنی "آرام بازی کردن، پیکار و جُست و جوی مدام;)".
:horse: (آره، حتا باید به پهن اسبت هم توجه کنی و از مخلوط شدنش با برف و خون لذت ببری!) راستی این Elders Scroll چرا زوبین (نیزه) اضافه نمیکنه به سلاحها!
 
آقا، به پیر، به Ulrif، این آر.پی.جی اصلاً برای رکوردزدن ساخته نشده! :punish: افتخار نیست زود تمومش کردی، برعکس، نشون میده اصلاً با این شیوه از بازی آشنا نیستی؛ اتفاقاً بد هم نشد، یاد می گیری حالا: آر.پی.جی یعنی "آرام بازی کردن، پیکار و جُست و جوی مدام;)".
:horse: (آره، حتا باید به پهن اسبت هم توجه کنی و از مخلوط شدنش با برف و خون لذت ببری!) راستی این Elders Scroll چرا زوبین (نیزه) اضافه نمیکنه به سلاحها!

تو یکی از مصاحبه هاشون گفته بودن خیلی از موارد به خاطر ضعف سخت افزاری تو قسمت AI و محسبات و انیمیشن فعلا نمیتونن اضافه کنن که احتمالا شامل اینم میشه ! چون اصولا تو همچین بازیی یه ذره محاسباتش سنگین تر میشه برای نیزه
 
این لیست Quest های داستان اصلی بازی هستش:
Act I
Unbound
Before the Storm
Bleak Falls Barrow
Dragon Rising
The Way of the Voice
The Horn of Jurgen Windcaller

Act II
A Blade In The Dark
Diplomatic Immunity
A Cornered Rat
Alduin's Wall
The Throat of the World
Elder Knowledge
Alduin's Bane

Act III
The Fallen
Paarthurnax
Season Unending
The World-Eater's Eyrie
Sovngarde
Dragonslayer
Epilogue

تازه اگر به قول دوست مون جنگ داخلی رو جزء کوئست های اصلی حساب نکنیم...

اینها معمولا کوئست های سخت تری هم هستند. شما چه جوری این همه کوئست رو توی سه ساعت رفتی؟ توصیه می کنم ساعت رو یه نگاهی بکنی، چون کلا یه مشکل شناخته شده موقع بازی کردن بازی های الدر اسکرولز اینه که آدم فکر می کنه یک ساعت گذشته، در صورتی که بلند میشه و می بینه فردا صبحه! :دی

البته کلا هم داستان اصلی انقدرها اهمیتی نداره و همیشه کوئست های جانبی زیادی وجود دارند که داستان شون قشنگ تر از داستان اصلیه. Oblivion هم همین بود (کلا RPG همینه)! بزن تو کار بقیه اش. :دی

آقا شرمنده :دی تازه فهمیدم . مشکل اینجاست که بازی همه کوئست ها رو با هم آورده کوئست های داستانی و اصلی از بقیه جدا نیستن . مثلا من الان کوئست این برادرای Companion رو نمی تونم با کوئست اصلی تشخیص بدم . مادی چیزی نیست برا این حالت ؟ اینطوری باید هی نگاه بیاندازم به لیست کوئست های اصلی بازی تو نت :دی من الان تازه فهمیدم فقط ACT 1 رو تموم کردم بعله :دی

البته کلا هم داستان اصلی انقدرها اهمیتی نداره و همیشه کوئست های جانبی زیادی وجود دارند که داستان شون قشنگ تر از داستان اصلیه. Oblivion هم همین بود (کلا RPG همینه)! بزن تو کار بقیه اش.
biggrin1.gif

من Oblivion رو خیلی بازی نکردم . 15 16 ساعت . سیستمم ذغالی بود :دی دیگه گذشت ازش . ایشالله سر ِ این جبران می کنیم :دی
 
آقا شرمنده :biggrin1: تازه فهمیدم . مشکل اینجاست که بازی همه کوئست ها رو با هم آورده کوئست های داستانی و اصلی از بقیه جدا نیستن . مثلا من الان کوئست این برادرای Companion رو نمی تونم با کوئست اصلی تشخیص بدم . مادی چیزی نیست برا این حالت ؟ اینطوری باید هی نگاه بیاندازم به لیست کوئست های اصلی بازی تو نت :biggrin1: من الان تازه فهمیدم فقط ACT 1 رو تموم کردم بعله :biggrin1:
اگه حواست به بازی باشه راحت میتونی بفهی Main Quest ها کدوم هستن یا Side Quest
Misscellaneous ها هم که هیچ. الان من 150 ساعت بازی کردم تازه سر Acti II هستم lvl 55 تا دلت بخواد Side رفتم! قشنگ دست این Lydia بگیر:d برو بچرخ ایتم جمع کن بزن تو کار Smithing یا Alchemy یا برو Join شو به گروه ها خودت بنداز وسط Civil War :d این یعنی RPG بازی کردن:d
 
آقا شرمنده :دی تازه فهمیدم . مشکل اینجاست که بازی همه کوئست ها رو با هم آورده کوئست های داستانی و اصلی از بقیه جدا نیستن . مثلا من الان کوئست این برادرای Companion رو نمی تونم با کوئست اصلی تشخیص بدم . مادی چیزی نیست برا این حالت ؟ اینطوری باید هی نگاه بیاندازم به لیست کوئست های اصلی بازی تو نت :دی من الان تازه فهمیدم فقط ACT 1 رو تموم کردم بعله :دی
آهان، پس این طور! هی من میگم مگه میشه 4-3 ساعت؟! :دی

فرهود جان، بچه ها این مشکل رو زیاد داشتند و خیلی سوال شده بود، برای همین راهنمای کامل کوئست ها و این که اصلی ها رو از فرعی ها چطور تشخیص بدیم رو توی راهنمای منوها و استفاده از آیتم های اسکایریم (قسمت دوم یا همون ژورنال) نوشتم. :)
 
آهان، پس این طور! هی من میگم مگه میشه 4-3 ساعت؟! :دی

فرهود جان، بچه ها این مشکل رو زیاد داشتند و خیلی سوال شده بود، برای همین راهنمای کامل کوئست ها و این که اصلی ها رو از فرعی ها چطور تشخیص بدیم رو توی راهنمای منوها و استفاده از آیتم های اسکایریم (قسمت دوم یا همون ژورنال) نوشتم. :)
ممنون محمود ماهی جان ! :دی فقط یه سوال که دارم این که این لول آپ ها چجورین ؟ مثلا من الان لول 39 Two Handed Weapons رو گرفتم ولی فقط تونستم یدونه پرکشو بگیرم . چرا ؟ چرا نمی تونم بقیه رو بگیرم ؟
 
ممنون محمود ماهی جان ! :دی فقط یه سوال که دارم این که این لول آپ ها چجورین ؟ مثلا من الان لول 39 Two Handed Weapons رو گرفتم ولی فقط تونستم یدونه پرکشو بگیرم . چرا ؟ چرا نمی تونم بقیه رو بگیرم ؟
زیر هر پرک نوشته به چه لولی برای ارتقا نیاز داره.اگه به اون لول رسیده باشی پرک به رنگ ابی در میاد و میتونی ارتقاش بدی ولی اگه رنگ ارغوانی باشه هنوز به لول مورد نظر نرسیدی.بهترین راه لول اپ هم استفاده بیشتر از two-hand است
 
ممنون محمود ماهی جان ! :دی فقط یه سوال که دارم این که این لول آپ ها چجورین ؟ مثلا من الان لول 39 Two Handed Weapons رو گرفتم ولی فقط تونستم یدونه پرکشو بگیرم . چرا ؟ چرا نمی تونم بقیه رو بگیرم ؟

زیر هر پرک نوشته به چه لولی برای ارتقا نیاز داره.اگه به اون لول رسیده باشی پرک به رنگ ابی در میاد و میتونی ارتقاش بدی ولی اگه رنگ ارغوانی باشه هنوز به لول مورد نظر نرسیدی.بهترین راه لول اپ هم استفاده بیشتر از two-hand است

74578214771147175082.gif


همینی که سیاوش گفت + این که Perk اول اسلحه های دودستی که قدرت ضربه های کاراکتر رو افزایش میده 5 مرحله ای هستش. یعنی شما می تونید 5 بار اون Perk رو بزنید که هر بار فکر می کنم 20 درصد قدرت اسلحه های دودستی رو می بره بالاتر (اگر یک بار بگیرید می نویسه 1/5 و دو بار 2/5 و الی آخر). :)

اگه درست یادم باشه با مهارت 39 می تونید چند تا از پرک های دیگه Two-Handed رو هم بگیریدها...
89.gif




----------------------------------------------------------
پ.ن: الان رفتم توی بازی چک کردم، دقیقا چند تا از پرک های دیگه با مهارت 39 قابل گرفتن هستند. این عکس رو ببین:



اگر بهش دقت کنی می بینی که همونطور که سیاوش گفت یه تعدادی از پرک ها آبی هستند که اگر Level اصلی کاراکترت بالا بره (مثلا از 10 بشه 11) می تونی با هر لول یکی شون رو انتخاب کنی. اونهایی که بالا هستند و قرمز رنگند رو باید از 39 مهارتت بیشتر بشه تا بتونی بگیری. :)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or