Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
این Missing in Action راه حلی جز خونریزی نداره؟! من فکر کردم یکم لول آپ بشم میتونم طرف رو همینجوری آزاد کنم!
باید یه راه حل بدون خونریزی داشته باشه، یعنی بازی این جوری میگه، ولی من که هر چی زور زدم نتونستم پیداش کنم و مجبور شدم برم سراغ خشونت. شاید اگه مهارت های کسی بالاتر بره (خصوصا Speech) راه حلش رو بشه پیدا کرد. :)
اقا بازی چرا انقدر باگ داره ادم رو خسته میکنه خدایی
انقدرها هم زیاد نیست ها...
اگه زیاده پس چرا به تور ما نمی خوره؟ من تا حالا بالای 30-20 ساعت بازی کردم، فکر کنم فقط یکی دو بار بازی ام بیرون پریده و هیچ مشکل دیگه ای ندیدم...
ممنون و یه سوال دیگه این کتابایی رو که جمع میکنیم جایی لازم داریم یا ارزش نداره و بفروشمشون؟
نه می تونی بفروشی شون. البته یادت باشه بعضی هاشون رو اگر بخونی مهارت هات بالا میره و بعضی هاشون هم یه جادو بهت یاد میدن، ولی اگر بعد از استفاده توی آیتم هات باقی موندند دیگه کار خاصی باهاشون نداری و می تونی بفروشی شون. :)
 
دوستان تو این بازی میشه دو تا جادو رو با هم قاطی کرد
و یکی میشه تمام کارایی این جادو هارو به فارسی بنویسه برای کسانی که نمی دونن این جادو ها به چه درد می خوره مثل من
 
باید یه راه حل بدون خونریزی داشته باشه، یعنی بازی این جوری میگه، ولی من که هر چی زور زدم نتونستم پیداش کنم و مجبور شدم برم سراغ خشونت. شاید اگه مهارت های کسی بالاتر بره (خصوصا Speech) راه حلش رو بشه پیدا کرد. :)

انقدرها هم زیاد نیست ها...
اگه زیاده پس چرا به تور ما نمی خوره؟ من تا حالا بالای 30-20 ساعت بازی کردم، فکر کنم فقط یکی دو بار بازی ام بیرون پریده و هیچ مشکل دیگه ای ندیدم...

نه می تونی بفروشی شون. البته یادت باشه بعضی هاشون رو اگر بخونی مهارت هات بالا میره و بعضی هاشون هم یه جادو بهت یاد میدن، ولی اگر بعد از استفاده توی آیتم هات باقی موندند دیگه کار خاصی باهاشون نداری و می تونی بفروشی شون. :)

من مشکلم این نیست که از بازی بپره بیرون بعضی quest ها بهو باگ میشن میرم بیرون میام دوباره تو بازی درست میشن اینه که ازیت میکنه.
 
300 تا Capacity هم زیاده یه کم با فکر بازی کنید هر چی رو زمین پیدا میکنید بر ندارید سعی کنید اجناسی که ارزش پولی زیادی دارن رو بردارید مثلا لباس Mage ها وزنش خیلی کم هست قیمتش هم چند برابر یه Sword یا Axe که 10 15 وزن داره سلاح هم زیاد با خودتون نبرید یه خونه بخرید و هر چی که دارید بریزید توش و سر فرصت به قیمت خوب بفروشید این طوری Capacity هم زیاد میارین.
 
سلام بچه ها یه توی یکی از غار ها سه تا موجود رو در میاد اونا رو درست می کنم ولی میخوام اکتیو رو بزنم میگه CLOW .... نیاز هست(اولشو نمیدونم) کسی می تونه کمک کنه؟
 
آره من همون داستان اصلی رو میرم و چند تایی هم فرعی میرم که به امکاناتم اضافه بشه ... اون ماموریتهایی که میگی خیلی باحالن رو هم اسمشون رو بگو تا ما هم حالشو ببریم ... :دی
داستان دوم اصلی بازی رو اگه بخوای بری باید یا عضو Legion بشی یا Stromcloak و جنگ این دوتا رو ادامه بدی تا یکیشون برنده شه
 
دوستان من مثل امیر علی یا دارم side quest میرم یا این که تو جنگ درگیرم پیشنهاد میکنم حتما سریع درگیر این جنگ ها بشین که خیلی حال میده.
 
سلام بچه ها یه توی یکی از غار ها سه تا موجود رو در میاد اونا رو درست می کنم ولی میخوام اکتیو رو بزنم میگه CLOW .... نیاز هست(اولشو نمیدونم) کسی می تونه کمک کنه؟
معمولا عقبتر توي غارها ميشه پيدا کرد
برگرد و همه صندوقها و جسدها رو چک کن
اگرم اسم کامل clow رو بگي بهت ميگم دقيقا چطوريه
 
همون ماموريت دلفي رو ميگي؟
وقتي با يکي از دوستاش ملاقات کردي، تعداد کمي از وسايلتو بهش ميدي و بقيه رو ميزاره يه جاي امن. بعد از اون با خود دلفي صحبت ميکني و لباسهاي مهموني رو بهت ميده. حالا بايد همونجا لباسارو بپوشي و سوار کالسکه بشي

آره خيلي قوين
من تو يه کوئست که مجبور بودم با يکيشون بجنگم، از shout استفاده کردم و انداختمش پايين دره :d
کسي نميدونه اون جادوي mageهاي يخ که يه "تير بزرگ يخي" پرتاب ميکنن اسمش چيه؟

اره دقیقا دلفین می گم با کی حرف بزنم؟ هر کسی اون کنارها هست حرف زدم کسی محل نمی ده سوارم می شه نمیاد که بریم

در کل با کی حرف بزنم که وسایل اضافمو بگیره
 
اره دقیقا دلفین می گم با کی حرف بزنم؟ هر کسی اون کنارها هست حرف زدم کسی محل نمی ده سوارم می شه نمیاد که بریم

در کل با کی حرف بزنم که وسایل اضافمو بگیره
وقتي به اينجا رسيدي يعني با يارو صحبت کردي. هموني که توي شهر ديديش و باهاش درباره مهموني صحبت کردي. اواسط صحبت ازت ميخواد که وسايل ضروري خودت رو بهش معرفي کني (که منو Items باز ميشه، مثل حالت trade) بعد مياي بيرون و دوباره با دلفي صحبت ميکني و بهت لباس ميده (يه لباس معمولي و کلاه و کفش) بايد اونها رو بپوشي و بري پيش دلفين و سوار کالسکه بشي
 
  • Like
Reactions: s.1

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or