Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
واقعا بازی روانی شده ....
به نظرم همه ما RPG بازا رو سربلند کردن .

یکم اطلاعات از بازی بدم ... البته خط داستانی نیست نترسین ...

تا اینجای داستان من عضو گروه هایی همچون : Companion - empire legion - thives guild - blood brotherhood - college -و اینا شدم ... نحوه اشنایی با هر کدوم هم به همون اندازه قشنگه که تو بازی بهتون ماموریت میدن ..
یعنی Side Quest ها هم به همون اندازه که Main Quest ها قشنگ هستن قشنگن ...

هنوز جز چنتا باگ خیلی کوچولو نتونستم ایراد خاصی از بازی بگیرم ...

فقط بهره بردن از تمام لذت این بازی به اینه که بفهمین چی میگن ... پس پیشنهاد میکنم که حداقل انگلیسیتون در حد اماتور باشه ...

همانطور که میدونید بیشتر از چن هزار دیالوگ در این بازی وجود داره که انتخاب هر کدوم از اونها در گفتگو ها میتونه خط داستانی بازی رو تغییر بده ...

تا اینجای داستان من واقعا سوپرایز شدم و هرچی جلوتر میرم سوپرایز تر میشم
 
تا جایی که من رفتم، در مورد گروهها فقط انتخاب بین Stormcloak ها و Empire Legion هاست که با هم نمیخوره: یعنی انتخاب یکیش باعث حذف امکان انتخاب دیگری میشه. همون طور که می دونین منازعه ی این دو گروه بخش اصلی جنگ داخلی Skyrim به حساب میاد. اینو گفتم که بدونی هر کدوم از این دو رو که انتخاب کنی، باز هم میتونی عضو بقیه گروهها (thieves، companion، و ...) بشی؛ به نظر نمی رسه که عضویت توی هیچ یک از گروه ها رو خط اصلی داستان اصلی بازی (اژدهاکشی) تأثیر چندانی داشته بشه - البته این مقید به درک من از رابطه بین جنگ داخلی و داستان اصلی بازیه که چندان به هم ربط ندارن. پس به نظر من، با خیال راحت به هر گروهی که خوشت میاد ملحق شو. در هر صورت پیشنهاد میکنم حتماً خودتون رو وارد جنگ داخلی کنید و با انتخاب یکی از دو گروه بالا موضع بگیرید. میدونم کار چندان راحتی نیست، چون انتخاب هر کدوم مستلزم نادیده گرفتن چیزای زیادیه که شاید حین بازی بهشون دل بستین؛ با این حال، تا این جای کار، نبردای گروهی مربوط به جنگ داخلی skyrim بسیار لذتبخش بودن. {من شخصاً stormcloakها رو انتخاب کردم: به دلیل کاریزماتیک بودن رهبرش و nord بودن هیروم، و البته حمایت از خرده فرهنگای اقلیت! :peace:}

پ.ن: این دسته از بازیبازها باید برن همون FPSشون رو بازی کنن. RPG یعنی حل شدن تو جهانی که بازی برات آفریده، خلق شخصیت و انتخابهای خاکستری، نه تموم کردن بازی تو یه روز.
کاریزماتیک ؟ :d :
برادر Ulric زده خیلی قشنگ با نامردی شاه بزرگ Skyrim رو که جوون هم بوده کشته، بعد هم که تمام سنت ها و ... Nord ها و Skyrim رو هم زیر پا گذاشته، بقیه نژاد ها رو هم که کلا موجود زنده حساب نمیکنه، حالا بهش میگی کاریزماتیک ؟ :d حداقل Empire به سنت های Nord ها و بقیه نژاد ها و خود Skyrim احترام میذاره نمونش هم General Tullis که برای هر کاری میگه من در حدش نیستم و از این دستیارش که Nord هست اول میپرسه که مدلشون چجوریه ؟ :d نه اینکه Empire خوب باشه، اما بین بد و بدتر مسلما Empire بده میشه ! :d
 
من یه سوال داشتم.
این main quest ها برای همه یکی هستن؟
یعنی همه یک داستان رو تجربه می کنن؟ به عبارتی همه به یک هدف میرن؟
مثلا اول بازی اگه بین دو انتخاب imperial رو انتخاب کنیم، داستان تغییر می کنه یا اینکه در نهایت باید بریم پیش jarl ؟
پایان ماموریت اصلی واسه همه یکیه؟
ممنون میشم جواب بدید.
 
آقا یه چیزی بگم بگرخید :دی
چیز مهمی نیست و ربطی به داستان نداره ( میتونید بخونید) :
ما از یه بابایی دزدی کردیم بعد تو یکی از مراحل بودم یه دفعه سه نفر ریختن سر ما ... بعد که کشتمشون دیدم تو وسایل یکیشون یه کاغذ هست ... خوندم فهمیدم همونی که من ازش دزدیده بودم
این سه نفر رو اجیر کرده بوده که بیان ما رو گوشمالی بدن ... آخرش هم نوشته شده بود اگه زدید کشتیدش هم مشکلی نداره :دی
به نقشه های گنجی که توی بعضی جاها پیدا میشه دقت کردید؟ Treasure Map
اگه برید دنبالش چیزای خوبی گیرتون میاد :دی
 
من یه نقشه گنج دارم توش نقاشی خونه با یه فلش قرمز کشیده از کجا باید بدونم اون محل کجاست؟!
باید خودت اونجارو دیده باشی قبلا که بدونی کجاست ... مثلا من یه دونه پیدا کردم توی عکسش دم ِ یه آسیاب بود .... این آسیاب رو قبلا دیده بودم میدونستم کجاست ... طبق نقشه، همونجایی که گفته بود رو گشتم گنج قارون رو پیدا کردم. :دی
 
کاریزماتیک ؟ :d :
برادر Ulric زده خیلی قشنگ با نامردی شاه بزرگ Skyrim رو که جوون هم بوده کشته، بعد هم که تمام سنت ها و ... Nord ها و Skyrim رو هم زیر پا گذاشته، بقیه نژاد ها رو هم که کلا موجود زنده حساب نمیکنه، حالا بهش میگی کاریزماتیک ؟ :d حداقل Empire به سنت های Nord ها و بقیه نژاد ها و خود Skyrim احترام میذاره نمونش هم General Tullis که برای هر کاری میگه من در حدش نیستم و از این دستیارش که Nord هست اول میپرسه که مدلشون چجوریه ؟ :d نه اینکه Empire خوب باشه، اما بین بد و بدتر مسلما Empire بده میشه ! :d


معنی کاریزماتیک هیچ ربطی به این خصوصیات منفی که به درستی هم اشاره کردی نداره! :punish:مثلاً هیتلر هم فاشیست بوده و هم کاریزما. کاریزما یعنی پُرجذبه. فکر نکنم کسی باشه که بین Ulrif و Tullis، به کاریزما بودن دومی رأی بده ;). حالا این که شخصیت کاریزماتیک رو بپسندی یا بیشتر به جنبه های نیکوکارانه ی طرف توجه داشته باشی سلیقه ایه.

نکته ی دوم این که
Ulrif، شاه رو تو یه دوئل جوانمردانه و داوطلبانه کشت. اون معتقد بود که شاه به اندازه ی کافی لیاقت حکومت بر Nordها رو نداره و برای اثبات این قضیه، مسأله ی دوئل رو پیش کشید، شاه هم قبل کرد و کشته شد!

در مورد باقی دلیلهای Ulrif برای طغیان بر ضد Empire بهتره کوئست مربوط به ملحق شدن به Stormcloak ها رو بازی کنی، چون خیلی از دلایل حین صحبت با اعضای این گروه مشخص میشه. با این حال، انتخاب همیشه خاکستریه و من هم تمام دلایل اونا رو منطقی نمیدونم.

در مورد Empire هم اینو بگم
که تبانیشون با Thalmor :evil1:(درست نوشتم؟!) برای این که شر بدونیشون کافیه. ;)
 
آخرین ویرایش:
معنی کاریزماتیک هیچ ربطی به این خصوصیات منفی که به درستی هم اشاره کردی نداره! :punish:مثلاً هیتلر هم فاشیست بوده و هم کاریزما. کاریزما یعنی پُرجذبه. فکر نکنم کسی باشه که بین Ulrif و Tullis، به کاریزما بودن دومی رأی بده ;). حالا این که شخصیت کاریزماتیک رو بپسندی یا بیشتر به جنبه های نیکوکارانه ی طرف توجه داشته باشی سلیقه ایه.

نکته ی دوم این که
Ulrif، شاه رو تو یه دوئل جوانمردانه و داوطلبانه کشت. اون معتقد بود که شاه به اندازه ی کافی لیاقت حکومت بر Nordها رو نداره و برای اثبات این قضیه، مسأله ی دوئل رو پیش کشید، شاه هم قبل کرد و کشته شد!

در مورد باقی دلیلهای Ulrif برای طغیان بر ضد Empire بهتره کوئست مربوط به ملحق شدن به Stormcloak ها رو بازی کنی، چون خیلی از دلایل حین صحبت با اعضای این گروه مشخص میشه. با این حال، انتخاب همیشه خاکستریه و من هم تمام دلایل اونا رو منطقی نمیدونم.

در مورد Empire هم اینو بگم
که تبانیشون با Thalmor :evil1:(درست نوشتم؟!) برای این که شر بدونیشون کافیه. ;)

دوئل رو یه جا وسطش میگه جوانمردانه نبود :d از نظر nord ها یعنی جنگ تن به تن اما این زد با Shout کشتش :d ! وقتی هم که Whiterun میگه سنت هست بیا با نبرد تن به تن میگه نه :d ! پادشاه Whiterun هم میگه دلیلش واضحه چون مرد نیست ! :d دقیقا برعکس وقتی با Empire بازی میکنی هم دلایلی کاملی میاره که شورش بد هست :d ! از جمله کشتن بقیه نژاد ها و ...
Thalmor ها هم حرف بدی نمیزدن :d سرزمینشون رو گرفتن حالا حق میخواستن وگرنه با بقیه نژاد ها میجنگیدن که Empire مجبور میشه برای حفظ بقیه صلح کنه ! منتها از نظر بدی Empire صد در صد بدتره ! چون خودشون هم میگن قصد فقط استفاده از Skyrim در جهت منافع امپراطوری هست و اصلا مهم نیست که باشه یا نباشه ، یا همه نژاد ها کشته شن :d منم همین رو میگم که اینجا طرف خوب وجود نداره
 
وقتی کلیک راست یعنی دفاع رو میزنی باز هم جونت کم میشه تو اوایل بازی مال همه همین جوری کمک کنید
با دفاع کردن جونت کمتـــر کم میشه! نه اینکه اصلا کم نشــه.ولی اگه میخواهی دفاع کردنت قوی بشه و اصلا کم نشه
از توی قابلیت هات block رو کامل کن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or