Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
من فقط میخوام بدونم دوستان چجوری مرحله های آخر رو با لول 20 و کمتر تموم کردم ! من با لول 40 جونم در اومد اون Draugr Death overlord هارو بکشم!!
 
من فقط میخوام بدونم دوستان چجوری مرحله های آخر رو با لول 20 و کمتر تموم کردم ! من با لول 40 جونم در اومد اون Draugr Death overlord هارو بکشم!!
خوب آخه بازی این طوری هم هست که هر چی لول شما بالاتر میره دشمن هاتون هم قویتر میشن و لول اونها هم بالاتر میره و اسلحه و زره بهتری پیدا می کنند. Oblivion هم اکثر Quest هاش همین طوری بود.

یعنی مثلا اگر با لول پایین می رفتید همون جا به جای اون موجودی که نوشتید چند تا Draugr معمولی میومدند سراغ تون.
 
من نمی تونم متوجه بشم که کدوم ماموریت اصلی کدوم جانبیه !! اصلا ً شیر تو شیر شده بازی ! :دی
راه حلی هست متوجه ماموریتها بشیم بابا همینجوری زبان انگلیسیم نیاز به تخم کفتر داره دیگه ماموریتها هم که قاطی پاتی میشه هنگ می کنم !!!
 
من نمی تونم متوجه بشم که کدوم ماموریت اصلی کدوم جانبیه !! اصلا ً شیر تو شیر شده بازی ! :دی
راه حلی هست متوجه ماموریتها بشیم بابا همینجوری زبان انگلیسیم نیاز به تخم کفتر داره دیگه ماموریتها هم که قاطی پاتی میشه هنگ می کنم !!!
ماموریت های کوچک توی بازی با عنوان Miscellaneous میان، یعنی فرعی و متفرقه. اما ماموریت هایی که بالای کلمه Miscellaneous هستند همه شون ماموریت های بزرگتر هستند، که یا به داستان اصلی بازی مربوط میشن، یا ماموریت های جانبی که دارای داستان کاملتر و جالب تر هستند. به نظر من داستان کوئست های جانبی توی بازی های الدر اسکرولز اصلا دست کمی از ماموریت های اصلی ندارند و حتی بعضی هاشون خیلی جالب ترند، ولی اگر دوست داری فقط داستان اصلی رو بازی کنی ، این لیست کامل Quest های داستان اصلیه:

Act I
Unbound
Before the Storm
Bleak Falls Barrow
Dragon Rising
The Way of the Voice
The Horn of Jurgen Windcaller

Act II
A Blade In The Dark
Diplomatic Immunity
A Cornered Rat
Alduin's Wall
The Throat of the World
Elder Knowledge
Alduin's Bane

Act III
The Fallen
Paarthurnax
Season Unending
The World-Eater's Eyrie
Sovngarde
Dragonslayer
Epilogue

از روی این نگاه کنی می تونی کوئست های داستان اصلی رو توی لیست کلی که با دکمه J میاد مشخص کنی. :)
 
  • Like
Reactions: Molana
ماموریت های کوچک توی بازی با عنوان Miscellaneous میان، یعنی فرعی و متفرقه. اما ماموریت هایی که بالای کلمه Miscellaneous هستند همه شون ماموریت های بزرگتر هستند، که یا به داستان اصلی بازی مربوط میشن، یا ماموریت های جانبی که دارای داستان کاملتر و جالب تر هستند. به نظر من داستان کوئست های جانبی توی بازی های الدر اسکرولز اصلا دست کمی از ماموریت های اصلی ندارند و حتی بعضی هاشون خیلی جالب ترند، ولی اگر دوست داری فقط داستان اصلی رو بازی کنی ، این لیست کامل Quest های داستان اصلیه:

Act I


Unbound
Before the Storm
Bleak Falls Barrow
Dragon Rising
The Way of the Voice
The Horn of Jurgen Windcaller

Act II
A Blade In The Dark
Diplomatic Immunity
A Cornered Rat
Alduin's Wall
The Throat of the World
Elder Knowledge
Alduin's Bane

Act III
The Fallen
Paarthurnax
Season Unending
The World-Eater's Eyrie
Sovngarde
Dragonslayer
Epilogue

از روی این نگاه کنی می تونی کوئست های داستان اصلی رو توی لیست کلی که با دکمه J میاد مشخص کنی. :)

آره من همون داستان اصلی رو میرم و چند تایی هم فرعی میرم که به امکاناتم اضافه بشه ...
اون ماموریتهایی که میگی خیلی باحالن رو هم اسمشون رو بگو تا ما هم حالشو ببریم ... :دی
 
داشتم ریز ریز بازی رو با mage ام ادامه میدادم که دیدم جلو جادوگر های آتش و یخ کم میارم شدید! به زور کانجریشن flame atronach و معجون های ضد آتش و ریجنریتر و غذا و صد تا ورد، 3 تا شون رو کشتم.
یارم رو که 3 تایی سرش میریزن و در جا زمین گیرش میکنن! رفتم دیدم درجه سختی بازی رو آخریشه! دیگه ما هم غیرتی شدیم و با همون رفتیم با هزار بد بدختی هر 3 رو کشتیم.

راستی کسی تا حالا twin souls رو امتحان کرده؟ من الان به عنوان میج در کانجریشن دیستراکشن پیشرو ام ولی بازم پدرم در میاد 3 تا میج رو بکشم. راستی بعد اون سه تا میج یه جاینت و یه اژدها ریختن سرم و دیگه با هزار بد بختی و خوردن آخرین قطره های معجون ام تونستم اژدها رو بکشم و از دست جاینت در برم... خیر سرم تازه رسیدم لول 14!!!
راستی یه lesser ward دارم. بیشتر موقع ها میشکنه. ببینم قوی ترش هم هست دیگه؟ من که وقت نکردم بگردم ببینم.
 
آره من همون داستان اصلی رو میرم و چند تایی هم فرعی میرم که به امکاناتم اضافه بشه ...
اون ماموریتهایی که میگی خیلی باحالن رو هم اسمشون رو بگو تا ما هم حالشو ببریم ... :دی

کلا می دونی که لذت RPG به داستان هاشه، بنابراین هر کوئستی که دیدی برات داستانش جالبه و کنجکاو شدی ببینی تهش چیه برو، مثلا من از The Golden Claw و Missing in Action خوشم اومد، ولی مساله اینجاست که ممکنه تو اینها رو برخورد نکرده باشی و مثلا یه چیزای جالب دیگه ای دیده باشی که من هنوز ندیدم. :دی

لیدیای من (همون خانومه که به قول بچه ها جایزه می گیریم) دیشب سر همین کوئست Missing in Action به رحمت ایزدی پیوست! سخته لامصب این کوئست!
128fs4765852.gif
 
من یه جاش گیر کردم نزدیک اوایل بازی

می گه لباسم برای مهمونی مناسب نیست از کجا لباس بخرم چی بخرم؟
همون ماموريت دلفي رو ميگي؟
وقتي با يکي از دوستاش ملاقات کردي، تعداد کمي از وسايلتو بهش ميدي و بقيه رو ميزاره يه جاي امن. بعد از اون با خود دلفي صحبت ميکني و لباسهاي مهموني رو بهت ميده. حالا بايد همونجا لباسارو بپوشي و سوار کالسکه بشي
داشتم ریز ریز بازی رو با mage ام ادامه میدادم که دیدم جلو جادوگر های آتش و یخ کم میارم شدید! به زور کانجریشن flame atronach و معجون های ضد آتش و ریجنریتر و غذا و صد تا ورد، 3 تا شون رو کشتم.
یارم رو که 3 تایی سرش میریزن و در جا زمین گیرش میکنن! رفتم دیدم درجه سختی بازی رو آخریشه! دیگه ما هم غیرتی شدیم و با همون رفتیم با هزار بد بدختی هر 3 رو کشتیم.
آره خيلي قوين
من تو يه کوئست که مجبور بودم با يکيشون بجنگم، از shout استفاده کردم و انداختمش پايين دره :d
کسي نميدونه اون جادوي mageهاي يخ که يه "تير بزرگ يخي" پرتاب ميکنن اسمش چيه؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or