Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
سلام دوستان اخه چقدر یه بازی میتونه کامل و باحال باشه گرافیک بازی نمیدونم چرا 10 دقیقه اول بده ولی الان بهش 10 میدم فقط یکی از دوستان لطف کنه توضیح کلی درباره گروه ها و نژاد ها بده خیلی خوب میشه....
 
سلام دوستان اخه چقدر یه بازی میتونه کامل و باحال باشه گرافیک بازی نمیدونم چرا 10 دقیقه اول بده ولی الان بهش 10 میدم فقط یکی از دوستان لطف کنه توضیح کلی درباره گروه ها و نژاد ها بده خیلی خوب میشه....
گرافیک کمترین چیزی که من در یک بازی RPG اهمیت میدم ولی با این حال گرافیک این بازی بسیار زیباست.
نژاد های بازی که همون اول داری کاراکتر رو میسازی نکات مثبت و منفی هر نژاد رو نوشته.
در مورد گروه ها هم زیاد اطلاعات ندارم چون هنوز زیاد بازی رو نرفتم ولی گروه های زیادی در بازی وجود داره که میتونی عضو هر کروم بشی و براشون quest های مختلفی انجام بدی و هر کدام هم مزایایی داره
 
دوستان یه کم در مورد نژاد و ریس و اینا توضیح بدید اول بازی ..من هنوز شروع نکردم..

oblivion رو یادمه اکثر چیزاش رو اولش همینجوری انتخاب کرده بودم...

البته نژاد رو من فقط انسان دوس دارم ..در مورد بقیش توضیح بدید :دی
 
چرا بعضی از ساید کوئست ها بر روی نقشه مشخص نمیشن!!؟
روی هر کوئست که رفتی، با دکمه M میتونی به محلش بری، اگر جایی رو نشون نداد، یعنی اینکه فعلا مکان خاصی نداره.
مثلا اگر فلان شخص رو جایی دیدی، تازه آپدیت کوئست روی نقشه شاید بیاد
 
روی هر کوئست که رفتی، با دکمه M میتونی به محلش بری، اگر جایی رو نشون نداد، یعنی اینکه فعلا مکان خاصی نداره.
مثلا اگر فلان شخص رو جایی دیدی، تازه آپدیت کوئست روی نقشه شاید بیاد
منظورم همینه! وقتی در ژورنال یک سائید کوئیست رو انتخاب میکنم و روی show in map کلیک میکنم جایی رو نشون نمیده!!
=
 
منظورم همینه! وقتی در ژورنال یک سائید کوئیست رو انتخاب میکنم و روی show in map کلیک میکنم جایی رو نشون نمیده!!
=

احتیاج به تحقیقات بیشتر تو جاهای مختلف داره ! یا اینکه یه کار مشخص هست که باید انجام بدی یا چیزی رو بگیری که دیگه باید بگردی تا پیدا شن !
 
درود .

بلاخره بازی بعد از 25:55:48 ثانیه تموم شد !

این هم چند عکس از اتمام بازی ( خطر اسپویل شدیدا)

در یک کلام شر دراگون ها از دنیای اسکایریم کنده شد .
بازی بی سر و ته بود .
کسی که زاده ی اژدها بود فقط تونست قدرت نهایی رو بدست بیاره و وارد دنیای اژدها ها بشه و با نیرویی که بدست آورده بود Aldain رو شکست بده .
و در این راه البته اژدهایی هم بهش کمک کرد .
اما خبری از stuff نشد و بازی تموم نشد ! این یعنی شما می تونید برید و ماموریت های جانبی رو انجام بدید
که شخصا برای من تا همینجاش بسه .
در کل بازی خوبی بود .
دنیای بی پایان اسکایریم هم به پایان رسید .
:d


 
اول به نکته ای جالب اشاره کنم که خیالتون راحت این بازی تموم میشه ولی سیر کننده نیست. من الان دومین مرتبه هست که بازی میکنم دفعه اول طبق روال همه با one - hand weapon و heavy armor و block و ایندفعه یک دزد هستم که تمرکزم رو بردم روی pick pocket و فن اصلیمم در نبرد ها اسپل ها هست. رفتم سراغ شیمی و مواد و پول دراوردن. جالبه بگم دفعه بعدی که تموم کنم میرم سراغ یه شخصیت دیگه و توانایی ها دیگه.
بازی کمتر از 10 ساعت تموم میشه ولی فقط کوئست اصلی حداقل 30 ساعت کوئست های فرعی وقتتونو میگیره .

---------- نوشته در 01:51 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:50 AM ارسال شده بود ----------

میدونید در کوئست های فرعی شما چیز هایی رو میگیرید و میبینید که اگر بدونید میفهمید بازی یعنی چی!!!!
من نمیگم پیشنهاد میکنم خودتون دنبالش کنید. پیزایی رو میبینید و به دست میارین که کلا یک بازی تمام عیار رو براتون به بار میاره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or