Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
دوستان گفته میشه بازی بین اول شخص و سوم شخص سوئیچ میشه می خواستم بدونم اگه رو سوم شخص بزاری کیفیت بازی میاد پایین یعنی اصلا حال میده یا نه
 
sسلام دوستان کسی می تونه نحوه کشتن همون ازدهای اول رو بگه (من لول 5 هستم اژدها اتیش میندازه و سریع خون تموم میشه))ممنون

لول شما کمی پایین هست . من قبل از رسیدن به اژدها ساید کوئیست های بازی و انجام دادم .که می شه گفت زیاد هستند . و لول 13 که رسیدم اژدها رو به راحتی کشتم .در ضمن اگه به dungeon های بازی برید لباسهای خوبی پیدا می کنید


دوستان گفته میشه بازی بین اول شخص و سوم شخص سوئیچ میشه می خواستم بدونم اگه رو سوم شخص بزاری کیفیت بازی میاد پایین یعنی اصلا حال میده یا نه

حالت سوم شخص خیلی بهتر شده . هنگام مبارزه اول شخص و هنگام گشت و گذار سوم شخص بهتره
 
  • Like
Reactions: mrbahram
کلا تا لول چند میشه اپ شد من خودمو کشتم 30 شد از 29 تا 30 قشنگ یه روز طول کشید یکی تو اسپویلر بیاد یه عکس از باس اخر بازی بذاره یه باس زدم خیلی مشکوک میزد فکر کنم باس اخر بود :d خیلی سخت بود
دوستان بیان بگن هیروشون رو چه جوری اپ کردن من اول خواستم مثله یه نقش افرینی باز قدیمی میج کار کنم دیدم حال نمی ده newgame زدم heavy armor + two handed کار کردم شده یه چیزی تو مایه های کونان :|
 
sسلام دوستان کسی می تونه نحوه کشتن همون ازدهای اول رو بگه (من لول 5 هستم اژدها اتیش میندازه و سریع خون تموم میشه))ممنون
من هم با همين لول کشتمش
بستگي به نژادي داره که انتخاب کردي، مثلا ممکنه orc انتخاب کرده باشي اما به جاي جنگيدن با تبر داري با شمشير ميجنگي، يا dark elf باشي و از جادوي آتش استفاده نکني
 
  • Like
Reactions: mrbahram
سلام یکمی راهنمایی براتون دارم امیدوارم حالشو ببرید.
این بازی در حقیقت دنیایی هست که هر ثانیه شما رو شوکه میکنه. همیشه چیز جدیدی در راهه و دلیلشم درس هایی هست که تیم بتیستا از سری قبلی یعنی oblivion گرفتن.
وقتی شما عضو گروه guide ها میشین اونا به شما قدرتی میدن که میتونید تبدیل به یک گرگ بسیار قدرتمند بشین. این قدرت همیشگی هست یعنی از مانای شما و قدرت هاتون کاسته نمیشه ولی به شما اجازه نمیده از اینورتری استفاده کنید . زره ندارید و اینکه به شکل یک گرگ بزرک با سرعتی زیاد و کارایی هایی منحصر به فرد میتونید همه دشمنان رو نابود کنید.
اگر به شکا گرگ در بیاید هر کسی حتی بهترین دوستان شما هم دشمنانتان میشوند چون همه شکه هستن پس در هر جایی استفاده نکنید.
2- این بازی کاملا برای قشری طراحی شده که سری قبل را بازی کرده اند. اسپل ها خیلی منحصر به فرد هستند. شما اجازه داری از دو نوع اسپل به صورت همزمان یا یک نوع به صورت دو دستی استفاده کنید که قویتر میشود. حال چطور باید اسپل را انتخاب کرد تا بهترین باشد.
یک نوع اسپل به اسم اسپل های وارد یا ward وجود دارند که یکی از این نوع ها lesser ward هست. این اسپل بر روی یکی از دستانتان قرار میگیرد یا هردو . یک محافظ جادویی که نمیگذارد هیچ اسپلی بر شما تاثیر بگیرد. پس محافظ عالیی هست. اما دست دیگر شما خالیست پس با دست دیگر از اسپا های حمله ای یا attake گونه استفاده کنید مثل flame یا ice یا shock که همزمان سپر و ضربه را با هم دارید.
همیشه با اسپل بودن کار بیهوده ایست چون همه دشمنان شما جادو ندارند پس سعی کنید هم با سلاح هم با اسپل با هم کار کنید.
اسپلی به اسم health هم طبق سنت همیشگی وجود دارد که خون شما را ریجستر میکند. اما اینبار اسپل با تفاوتی اندک متوالی از مانای شما کم کرده به خون شما اظافه میکند ولی نوع سابق که به صورت یک باره بر شما تاثیر بپذیرد هم هست.
3- هر بار که لول اپ شوید میتوانید ده عدد پویت به یکی از سه عنوان خون مانا و استامینا، فقط یکی اظافه کنید. اگر به استامینا که با رنگ سبز مشخص است اظافه کنید قادر خواهید بود 5 پوند بیشتر کالا حمل کنید .
لول ها انقدر تغییرات کرده اند که حدود یک ساعت میکشد تا متوجه شوید.
لول ها به صورت perk اینباز جذابیتی را به بازی اظافه کرده اند. حال شما قادر هستید چند لول را که به ان علاقه دارید انتخاب کنید . برای مثال شخصی با سپر و شمشیر لذت میبرد. میتواند تمرگز خود را روی one-hand weapon و block جلب کند. ان موقع هست که با هر لول اپ و بالا بردن لول های این دو توانایی میتواند perk مربوطه را بگیرد که هر مرحله هم به لول بالاتر احتیاج دارد و هم به لول اصلی.
برای مثال در پرکی مربوط به block که برای سپر هست به شما اجازه میدهد در مقابل تیر کمان ایستادگی کنید ، در مقابل اسپل ها مقاوم تر شوید و در نهایت در اخرین باعث میشود که اکثر افرادی که توسط سپر شما به عقب رانده میشوند بر روی زمین پرتاب شوند. و همینطور هر توانایی با گرفتن perk مربوطه پیشرفت خواهد کرد و شما را قادر میکند حرکات جدید داشته باشید.
نکته : در هر لولی شما میتوانید با مراجعه به افراد دانا و توانا در زمینه خاص هر با پنج لول را در یک توانایی بالا ببرید و سریع تر لول اپ شوید پس هر بار که لول اپ شدید سعی کنید با پول پیش شخص خاص رفته و توانایی خود را بالا ببرید.
4 - در بازی تعداد زیادی dragon وجود دارد که مبنای اصلی بازی و ساخت اسکایریم هستند. هر بار که یکی را بکشید روح اژدها وارد بدن شمل میشود و شما dragonborn میشوید. قدرتی که جدا از اسپل شماست و نفس شما را تخت تاثیر قرار میدهد نه مانای شما را. حال این قدرت ها هر بار توسط اساتید مرموز در بازی به شما اموزش داده میشود و پایه اصلی ان روح اژدهایی هست که ان را کشته و دریافت کرده اید. قدرت هایی از قبیل firebearth یا clearsky که هر کدا ویژگی خاصی دارند و در شرایطی انچنان قدرت دارند که همه را متحیر خواهند کرد. ولی cooldown دارند و دائم نمیشود از انان استفاده کرد ولی متنوع اند. این قدرت ها شما را در بازی استثنایی کرده اند زیرا کسی در کل بازی همچین قدرتی ندارد و دلیل اصلی منحصر به فرد بود شما در داستان بازی و خود بازی همین است.
5 - طبق یکی از مصاحبه های تد هاوارد در یکی از شبکه های ماهواره ای وی گفت که همین رمز های در دسترس برای بازیکنان کافیست که منظورش رموز چیت هستند و بازیکنان پی سی که میشود تفسیر کرد که این بازی اساسا برای کنسول طراحی شده و گرافیک بازی و جریانات جالب پشت پرده نشان داده بلاجبار بوده با اینکه وی اساسا به پی سی علاقه بیشتری دارد.
6- هر چه در بازی لول بگیرید خود شما قویتر میشوید ولی دشمنان جدید ، سلاح های جدید و ارمور و کالا های جدید به بازی اظافه میشوند. اما طبق ایین کهن بهتر است با کوئست های فرعی شروع کنید که قدرتتان برای بازی اصلی بالاتر رود. برخی اوقات بازی سازان طبق اینکه شما قبلا این کوئست ها را رد کرده اید از شما اسکیل های بالا میخواهند که ممکن است در ان ها دچار مشکل شوید.
00000
باز هم در بازی وقتی دزدی میکنید نمیتوانید ایتم ها را بفروشید بر خلاف fallout این سری فقط اجازه میدهد ایتم های دزدی در محل هایی که افراد مال خر هستند فروخته شود. این ایتم ها در اینونتری شما بر روی ایتم با نام stolen موجود هست. هر ایتم نام خاص دارد و اسم گروه این ایتم ها هم در بالای سمت چپ ان ذکر شده. مثل heavy armor یا light armor و ...
این بازی مارایی های fallout را با خود به همراه اورده. شما قارد هستید سلاح خود را تیز و بهتر کنید و یا سلاح بسازید. حتی میتوانید قدرت های جادویی هر سلاح را بیرون کشیده وارد سلاح دیگری کنید. همه اینها باید در محا خاصی انجام شود. اکثر ان ها در اهنگری ها موجود هستند ولی برخی از انان در محل های خاصی هستند.
برای انجام اسکیل های خاصی هم وجود دارد که باید حتما ان را کسب کنید.
اسپل ها و لول ها با خواندن کتاب هایی خاص اظافه و بالا میروند. اما از روی قیمت کتاب میتوانید حدث بزنید که کتاب برای چیست.
با سپاس از همه شما باز هم در ادامه راهنمایی هایی خواهم گذاشت
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: POOYA1989
حوب دوستان HD texture pack بازی هم منتشر شد میتونید از سایت پایین بگیرید گفته میشه این پک تمام مشکلات رو بر طرف و تسکچرهای بازی رو خیلی بهتر میکنه . البته باید در سایت عضو بشید موفق باشید .

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=419/#content




اینم چند تا عکس از تفاوتشون
 
آخرین ویرایش:
کوروش جان در حال دانلود هست 200 مگه تموم شد میگم چجوریاست

درود .

این فولدر TEXTURE رو کجا باید بریزیم ؟ من تو فولدر خود بازی فولدر مشابه ندیدم !!!!!
ریختم تو دایرکتوری بازی اما چیز خاصی ندیدم تو بازی !
الان ریختم تو فولدر DATA !!!!

؟؟؟
 
درود .

این فولدر TEXTURE رو کجا باید بریزیم ؟ من تو فولدر خود بازی فولدر مشابه ندیدم !!!!!
ریختم تو دایرکتوری بازی اما چیز خاصی ندیدم تو بازی !
الان ریختم تو فولدر DATA !!!!

؟؟؟

هنوز نتونستم دان کنم یه عکس از فولدر بازی و این پک دانلودی بزار تا بگم
 
درود .

این فولدر TEXTURE رو کجا باید بریزیم ؟ من تو فولدر خود بازی فولدر مشابه ندیدم !!!!!
ریختم تو دایرکتوری بازی اما چیز خاصی ندیدم تو بازی !
الان ریختم تو فولدر DATA !!!!

؟؟؟

توی همون لینکی که فرهاد گذاشته بود توضیح داده که باید محتویات فایل فشرده رو باز کنید و بریزید توی پوشه Data.
 
توی همون لینکی که فرهاد گذاشته بود توضیح داده که باید محتویات فایل فشرده رو باز کنید و بریزید توی پوشه Data.

درود .
محتویات فایل فشرده یک فولدر به اسم TEXTURE هست . باید باز هم محتویات فولدر تکسچر رو داخل فولدر دیتا بریزیم ؟ یا با همون فولدر خودش ؟
 
آخرین ویرایش:
درود .
محتویات فایل فشرده یک فولدر به اسم TEXTURE هست . باید باز هم محتویات فولدر تکسچر رو داخل فولدر دیتا بریزیم ؟ یا با همون فولدر خودش ؟ اونجا هیچ توضیحی نداده بود

آره، این رو دقیق توضیح نداده ولی از این یه تیکه اش:

If you already have a texture mod, merging the texture folders will not mess with other files unless you already have new or unpacked Solitude textures

این طور بر میاد که باید همون پوشه Texture رو بدون هیچ تغییری بریزید توی Data. ضمن این که روال کلی هم همینه و شما ساختار پوشه ای موجود در داخل چیزی که دانلود کردید رو معمولا تغییر نمی دین. :)


پ.ن: هر کی تست کرد یه اطلاعات کلی بده که بازی بهتر میشه یا نه، و این که آیا افت فریم میده و بازی رو سنگین می کنه؟ در چه حدی؟ ممنون. :)
 
  • Like
Reactions: POOYA1989

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or