Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
بازی کرش می‌کنه یا از زمان گذشته برمیگرد؟ خوب نباید ماسک آخر رو بردارین که.
وقتی‌ هر هشت تا رو پیدا کردین برین اون محل بعدا زمین یهWooden mask هست اونو بردارین بپوشین که برین زمان گذشته،بعدا هشت تا ماسک رو بذارین،Wooden mask لازم نیست بذارین،فقط اون هشت تا اصلی‌ کافی‌ هست.

راستش من الان کلا 8 تا دارم ماسک که یکیشون رومیپوشم میره زمان گذشته بعد می خوام ماسکارو بزارم رو هشتمی اینو میگه you lack the required item
الان من این ماسکارو دارم hevenoraak krosis nahkriin OTAR rahgot vokun volsung با Wooden mask که وقتی میزارمش میره زمان گذشته بعد می خوام بزارمش ارور میده/:)
 
راستش من الان کلا 8 تا دارم ماسک که یکیشون رومیپوشم میره زمان گذشته بعد می خوام ماسکارو بزارم رو هشتمی اینو میگه you lack the required item
الان من این ماسکارو دارم hevenoraak krosis nahkriin OTAR rahgot vokun volsung با Wooden mask که وقتی میزارمش میره زمان گذشته بعد می خوام بزارمش ارور میده/:)
خوب دیگه :دیWooden mask که ماسک نیست،یکیشو ندارین از ماسک هارو
 
حالا اسمش چیه از کجا پیداش کنم هر چی دیدم رو گرفتم یعنی میشه 9 تا ماسک Wooden mask که شکل ماسک رو داره /:)
Morokei مونده باید برین همونLabyrthian ،اونجا هست
اگه اینو گرفته باشین و بازم میگه احتمالا باگه :دی باید با چیت آیتم رو add کنین
 
ممنون تنها مسئله که منو میخ کوب کرده اینه درش قفله :(( هرچی غول و ادم دورو برش بود کشتم کلیدش نیست که نیست یه جا هم رفتم چند تا stafe داد که کلید جزئشون نبود =((
 
دوستان من تو اون ماموریت که سه تا گردننبند رو باید با هم ترکیب کنیم هر سه تا محافظ رو شکست دادم ولی نمیدونم چیکار باهام کرن که آرچریم که لول 75 بوده یهو شده لول 15!!!
هیچجوری هم درست نمیشه نه با معجون نه با عبادت نه استراحت!!!
چیکار کنم؟؟؟:((
 
ممنون تنها مسئله که منو میخ کوب کرده اینه درش قفله :(( هرچی غول و ادم دورو برش بود کشتم کلیدش نیست که نیست یه جا هم رفتم چند تا stafe داد که کلید جزئشون نبود =((
باید ماموریت‌های College of winterhold رو بری تو یکی‌ از ماموریت‌های آخرش باز می‌شه
 
دوستان این Windhelm اصا Quest مهمی داره غیر ِ Quest ـه استورم کلاک ها ؟ :|
کوئست که داره، ولی خوب خیلی مهم نیست. یدونه کوئست داشت که من سرویس شدم تا ردش کردم:d
راجع به کشته شدن عده ای توی windhelm بود که شما باید مثل یه کاراگاه نشانه ها رو جستجو میکردین تا ردی از قاتل بدست بیارین.
ولی در کل آره کوئست داره مثلا اون آهنگره خودش یه کوئست داره، یا اگه توی شهر بگردی یه چند نفر هستن که کوئست بهت میدن. در ضمن پیش خود ulfric هم بری بهت ماموریت میده که اگه مثلا 5 نفر رو توی اون شهر بهشون کمک کنی( حالا هرجور که میخواد باشه، مثلا بعضیا کوئست دارن بعضی ها هم مثلا گدا هستن و میتونی بهشون پول بدی) شما رو thane اون شهر میکنه.
 
آخرین ویرایش:
کوئست که داره، ولی خوب خیلی مهم نیست. یدونه کوئست داشت که من سرویس شدم تا ردش کردم:d
راجع به کشته شدن عده ای توی windhelm بود که شما باید مثل یه کاراگاه نشانه ها رو جستجو میکردین تا ردی از قاتل بدست بیارین.
ولی در کل آره کوئست داره مثلا اون آهنگره خودش یه کوئست داره، یا اگه توی شهر بگردی یه چند نفر هستن که کوئست بهت میدن. در ضمن پیش خود ulfric هم بری بهت ماموریت میده که اگه مثلا 5 نفر رو توی اون شهر بهشون کمک کنی( حالا هرجور که میخواد باشه، مثلا بعضیا کوئست دارن بعضی ها هم مثلا گدا هستن و میتونی بهشون پول بدی) شما رو thane اون شهر میکنه.

اونا که کوئست به حساب نمیان :دی یه کوئست خوب بیشتر نداشت هر چه قدر گشتم :دی اونم برای اون بابا کیمیاگره بود :دی که بازم مالی نبود در کل .
پ.ن : دوستان مادی نیست برای بازی که تمام Cave ها و بنا ها رو Reset کنه تا توشون دوباره بشه Farm کرد ؟ :|
 
اونا که کوئست به حساب نمیان :دی یه کوئست خوب بیشتر نداشت هر چه قدر گشتم :دی اونم برای اون بابا کیمیاگره بود :دی که بازم مالی نبود در کل .
پ.ن : دوستان مادی نیست برای بازی که تمام Cave ها و بنا ها رو Reset کنه تا توشون دوباره بشه Farm کرد ؟ :|
Farm کرد؟ :دی

همه چیز بازی هر سی‌ روز به وقت بازیReset میشن
 
نه بابا خیلی از Cave های بازی یا همین بنا منا ها مال ِ من Reset نشدن ! :| مثه Ustengrav که اول بازی رفتمش :|
Most dungeons will repopulate over time. This can happen in as little as a week for a location you left midway through, and may not happen for a month or more (if ever) for a dungeon you have cleared
کاملا شانسی هست وقتRespawn شدن ظاهراً :دی یه چیز دیگه هم اینکه اگه الان بری ببینی‌ خالی‌ هست بیای دوباره باید یماه اینا صبر کنی‌ تاRepopulate بشه :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or