Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
درودمن زیاد بازیباز نیستم و تا حالا بین سبکهای مختلف بازیهایی که دیدم بازیهای RPG از همه جالبتر اومده به نظرم چون هم سرو ته دارن و همم اینکه مخاطب رو مشغول بازی با صفحه کلید نمیکنه و بیشتر بهش فرصت واسه فکر کردن میده. و1چیز دیگه هم اینکه به آدم هایی مثل من که زیاد انگلیسیشون خوب نیست خیلی کمک واسه یادگیری می کنه.حالا یه سوالی داشتم از اساتید RPG باز:اونم اینه که مثلا تو بازی Oblivion وقتی بازی رو شروع میکنید از همون اول میری سراغ Quest های اصلی یا با quest های فرعی لولتون رو میبرید بالا و بعدا سراغ Questهای اصلا میرین؟ممنون میشم اگه روند بازی کردنتون رو یه شرح کوچکی بدین.

اصولان یه ضرب نمیرن تا اخر بازی بغلش فرعی ها رو میرن که لول اپ کنن و بازی رو بگردن و جاهای مختلف تو مپ باز کنن
 
  • Like
Reactions: WILD GOAT
درودمن زیاد بازیباز نیستم و تا حالا بین سبکهای مختلف بازیهایی که دیدم بازیهای RPG از همه جالبتر اومده به نظرم چون هم سرو ته دارن و همم اینکه مخاطب رو مشغول بازی با صفحه کلید نمیکنه و بیشتر بهش فرصت واسه فکر کردن میده. و1چیز دیگه هم اینکه به آدم هایی مثل من که زیاد انگلیسیشون خوب نیست خیلی کمک واسه یادگیری می کنه.حالا یه سوالی داشتم از اساتید RPG باز:اونم اینه که مثلا تو بازی Oblivion وقتی بازی رو شروع میکنید از همون اول میری سراغ Quest های اصلی یا با quest های فرعی لولتون رو میبرید بالا و بعدا سراغ Questهای اصلا میرین؟ممنون میشم اگه روند بازی کردنتون رو یه شرح کوچکی بدین.

به چیز خوبی اشاره کردی یک ار پی جی باز حرفه ای اول کار سخت ترین درجه بازیو انتخاب میکنه و بعد با انجام 1 ماموریت اصلی که نیاز به انجام اون هست تا جای که بازی کاملا در دستش قرار بگیره ادامه میده و بعد شروع میکنه به پایان رساندن تمام مراحل فرعی و بعد به سراغ اصلیا میره. با این کار لولهای شما ارتقاء پیدا میکنه و دانش شما از گیم و محیطش بیشتر میشه و همچنین لذت بیشتر از بازی خواهید برد و بعد به سراغ مراحل اصلی بروید البته توجه داشته باشید با پایان رساندن مراحل اصلی مراحل فرعی بیشتری آزاد خواهد شد که به شما کمک میکنه در ماموریت اصلی جدیدتر بهتر و با دانش بیشتری وارد عمل شوید.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: WILD GOAT

[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]

[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
 
  • Like
Reactions: mahi58
به به این بازی مثل الماس می درخشه و چشمان من تحمل نگاه کردن به این همه زیبای که در انتظار ما RPG بازهاست رو ندارد. آخره هنر و ظرافته.
 
من زیاد از سیستم lvlup اش (اونطور که توضیح دادن) خوشم نیومد. امیدوارم زیاد منو نا امید نکنه. بنظر ایده حذف یسری skill ها هم بیخود ترین ایده ممکن هست. (که 2 تا skill آکروباتیک و ورزش حذف شده) ولی کار خوبی کردن که انچنتینگ رو دوباره آوردن. اسمیثینگ هم خیلی خوب گذاشتن. بریم اصلحه بسازیم!
یسری هم شنیدم که سیستم تیراندازی و شمشیر زدنش، کنترلش خیلی خشکه. ولی از جادو کلی تعریف کردن.
امیدوارم این همه تعریف و انتظار ارزشش رو داشته باشه.

ادیت: اگه نا امیدم هم بکنه بازم میشینم می خورمش. دیگه هر چی باشه بهتر از TES IV که هست! :دی
 
من زیاد از سیستم lvlup اش (اونطور که توضیح دادن) خوشم نیومد. امیدوارم زیاد منو نا امید نکنه. بنظر ایده حذف یسری skill ها هم بیخود ترین ایده ممکن هست. (که 2 تا skill آکروباتیک و ورزش حذف شده) ولی کار خوبی کردن که انچنتینگ رو دوباره آوردن. اسمیثینگ هم خیلی خوب گذاشتن. بریم اصلحه بسازیم!
یسری هم شنیدم که سیستم تیراندازی و شمشیر زدنش، کنترلش خیلی خشکه. ولی از جادو کلی تعریف کردن.
امیدوارم این همه تعریف و انتظار ارزشش رو داشته باشه.

ادیت: اگه نا امیدم هم بکنه بازم میشینم می خورمش. دیگه هر چی باشه بهتر از TES IV که هست! :دی

نمیدونم رفیق اما سیستم لول آپ زیاد هم مهم نیست و وقتی این امر خیلی مهمه که با لول آپ شدن چه مقدار تجربیات برای صرف کردن داده بشه وگرنه لول اپ شدن یا مقدار جادو رو بیشتر میکنه یا خون رو یا استقامتو وگرنه هیچی نداره همیشه تو و دشمنانت در مراحل بالاتر در یک سطح هستید و چاشنی کار عملکرد درست و زیرکی بالای شما در از پیش راه برداشتن دشمنان و حل معماهای پیچیده خواهد بود تا لول آپ های بیهوده با صرف شدن غلط بر تجربیات مورد نیاز در کلاس خاص و همانطور که یک جادوگر اصلا نیازی به بالا بودن سطح خونش نداره و بیشتر باید روی مقدار استقامت و جادوش کار کنه با اینکه شاید با لول آپ شدن یک مقداری به اون اختصاص بگیره پس زیاد نگران سیستم لول آپ نباش منظور سازندگان هم از لول آپ همین بوده که یک جادوگر نیازمند به چه خصوصیاتی هستش تا خودش خودکار افزوده بشه تا روند رو به جلوی ما گیمرهای حرفه ای این سبک باز تر باشه.
 
  • Like
Reactions: Dysphoria
نمی دونم چرا به دلم افتاده که این بازی از اکثر سایت ها 10 می گیره! یعنی واقعا با این همه تریلر و عکس و مصاحبه و ... که دیدم واقعا هر روز بیشتر از قبل به کامل بودنش ایمان آوردم! شوخی که نیست! مرشد دنیای بازی هستش این گیم، با این همه سابقه و بازی هایی که یکی از یکی قشنگ تر و تمیز تر بودند و هی برطرف کردن ایرادهای بازی قبلی و... تا رسیدیم به نسخه پنجم در 2011.
2zqdf8w.gif



[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]

[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]

156fs428254.gif


10 روز تا ولگردی در skyrim:d

156fs428254.gif
 
آقا میگن بازی لیک شده !!!

با قلب من بازی نکنید !!!

کسی خبر رسمی داره یا نه ؟؟ به نظرم خبر فیک باشه ولی خوب خبرایی هست ...

ما که بازی اگه لیک بشه هم منتظر میمونیم با دوستان بزنیم :دی ... این ویدئوی 20 دقیقه‌ای اول بازی رو کسی نداره ... شدیدا تو کفم :x ...
 
آقا میگن بازی لیک شده !!!

با قلب من بازی نکنید !!!

کسی خبر رسمی داره یا نه ؟؟ به نظرم خبر فیک باشه ولی خوب خبرایی هست ...

ما که بازی اگه لیک بشه هم منتظر میمونیم با دوستان بزنیم :دی ... این ویدئوی 20 دقیقه‌ای اول بازی رو کسی نداره ... شدیدا تو کفم :x ...


درود

نسخه xbox لیک شده

ما فعلا باید منتظر بمونیم
 
@ MR TASH
اینم حرفیه. یکم قانع شدم. ولی بدم میاد وقتی بازی رو ساده تر می کنن! چرا باید skill ها با هم ترکیب شن یا حذف شن؟ بنظرم کار زیاد جالبی نیست. البته باید دید چه perk هایی در اختیار مون میزارن. یهو دیدی همونا بهتر از skill عمل کرد.
ولی هنوزم با حذف skill مخالفم. کار مسخره ایه! به جای اینکه مسله رو حل کنن، صورت مسله پاک کردن!
 
@ MR TASH
اینم حرفیه. یکم قانع شدم. ولی بدم میاد وقتی بازی رو ساده تر می کنن! چرا باید skill ها با هم ترکیب شن یا حذف شن؟ بنظرم کار زیاد جالبی نیست. البته باید دید چه perk هایی در اختیار مون میزارن. یهو دیدی همونا بهتر از skill عمل کرد.
ولی هنوزم با حذف skill مخالفم. کار مسخره ایه! به جای اینکه مسله رو حل کنن، صورت مسله پاک کردن!
میدونی دوست من وقتی اسم از یک ار پی جی مدرن به میان میاد نباید خیلی به فکر لول اپ ها بود و یا قوانین کامل و اصلی یک ار پی جی خالص و باید بیشتر اونارو به سیستم خودکار و طرح ریزی شده بازی سپرد و از داستان بازی و مهارتهای خود و تجربیات خود لذت برد. اما وقتی از یک بازی ار پی جی کلاسیک حرف به میان بیاد اونوقته که سیستم لول آپ و دیگر موارد و قوانین D&D همه و همه مهم و کارآمد برای پیشبرد بازی میشه کلا در بازیهای مدرن ار پی جی باید از اوپن وردی لذت ببری و دستان بازی رو از دل صخرها و کوها و دریاها و غارها بکشی بیرون تا اینکه بیشتر به فکر لول آپ ها و دیگر قوانین باشی.
 
دوستان به نظر شما نسخه xbox(امروز اومده تو بازار) رو بخرم یا صبر کنم واسه PC
LORD OF THE RINGS هم اومده که چرته. فقط میمونه آقا SKYRIM .خیلی زور داره یه PC شاخ داشته باشی ولی بری با XBOX بازی کنی.
ممکنه نسخه PC هم امروز فردا لیک بشه.؟
5 سال انتظار ELDER SCROLLS جدید رو کشیدم و حالا خاطرات شیرین OBLIVION برایمان زنده می شود(morrowind و daggerfall و arena که بماند...)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or