Multi Platform The Elder Scrolls V: Skyrim (Special Edition)

سازنده
Bethesda
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
tes-v.jpg



Developer : Bethesda Softworks
Publisher : Bethesda Softworks
Genre : RPG
Release date : 11/11/2011​

بعد از مدت ها از اعلام آقای تاد هاوارد طراح ارشد Bethesda مبنی بر استفاده از موتور جدید برای عنوان TES V که Creation نام دارد ،بالاخره GameInformer لیستی از قابلیت ها و تغییرات آن نسبت به موتور قبلی شرکت یعنی Gamebyro منتشر کرد ، که بازه ی گسترده ای از تغییرات عظیم گرافیکی تا ساختار ماموریت ها ، هوش مصنوعی و تعامل با NPC ها را شامل می شود ، مشروح این تغییرات به شرح زیر است :


گرافیک :

ساختن دنیای عظیم Elder Scrolls همیشه نیاز به آخرین پیشرفت های گرافیکی داشته است ، که نورپردازی دینامیک و سایه های پویا و گسترده بخشی از آنند .

طبق گفته ی تاد هاوارد در بازی جدید به لطف موتوری قدرتمند شاهد یک نورپردازی پویای بسیار پیشرفته به همراه سایه هایی خواهیم بود که به صورت پویا برای همه ی اشیاء موجود بوده و به باورپذیر تر شدن همه چیز کمک بسیاری کرده اند .

دیگر پیشرفت عظیم بازی در بخش گرافیکی ساختار جدید گیاهان و واکنش آن ها نسبت به فعالیت های محیطی است ، به طور مثال درختان نسبت به وزن و ابعاد خویش به طور متفاوتی نسبت به باد های در حال وزش ! واکنش نشان خواهند داد !

از دیگر وِیژگی های محیطی این موتور می توان به بازسازی پدید های طبیعی چون برف و باران به صورت کاملا پویا و مبتنی بر شرایط جوی اشاره کرد.

مطمئنا شما ویژگی Draw Distance بی نظیر Oblivion را به یاد دارید ، حالا تاد هاوارد قول داده تا در بازی جدید با یک دورنمایی فوق العاده قدرتمند ، طبیعی و پیشرفته طرف خواهیم بود که با توجه به کوهستانی بودن بافت سرزمین Skyrim بسیار ضروری به نظر می رسد.

رفتار NPC ها :

یکی از بزرگترین انتقاداتی که به OBLIVION و بعد ها FALLOUT 3 وارد بود و در مقایسه با آثار BIOWARE بسیار مشهود ، نحوه ی تعامل با شخصیت های مختلف و سیتم انتخاب دیالوگ ها بود ، در اسکای رم ، NPC ها هنگام صحبت دیگر فقط مقابل شما بی حرکت نخواهند ایستاد بلکه در حین انجام دادن کار خود با شما به صحبت خواهند چرداخت ، همچنین همه ی NPC های بازی شاغل بوده و مثلا ممکن است یکی کارگر معدن باشد ! همچنین بسته به ویژگی های شخصیتی آن ها ممکن است شاهد رفتارهای متفاوتی از آن ها باشید !

در SKYRIM برخلاف OBLIVION رفتار ها NPC ها با شما نسبت به روابطتان تنظیم می شود ، مثلا ممکن است نیمه شب سرزدن به یک دوست با استقبال او مواجه شود اما برای فردی که شما را نمی شناسد شما شاید یک دزد یا یک مزاحمید !

Animations :

طبق گفته ی تاد هاوارد Skyrim از یک ساختار بسیار پیشرفته و هنرمندانه در بخش انیمیش به کمک موتور مشهور HAVOK استفاده خواهد کرد و اولین عنوانی خواهد بود که این سطح تکنولوژی را در چنین ابعادی به کار میگیرد .

این تکنولوژی به سازندگان اجازه میدهد تا نرم ترین و طبیعی ترین حرکت ها را برای شخصیت ها رقم زده و آنها را قابل باورتر از قبل کنند.

همچنین این سیستم اجازه ی خلق انیمیشن های میتنی بر موقعیت را موتور داده و به هیچ وجه شاهد انیمیشن ها ی از پیش تعیین شده و اسکرپیت نویس شده نخواهیم بود .

یکی از ارکان این بازی را DRAGON های معروف سری تشکیل خواهند داد که به گفته ی هاوارد شاهد حرکات شگفت انگیز و بسیار طبیعی از آن ها خواهیم بود.

ساختار ماموریت ها :

OBLIVION و بازی قبل از آن یعنی MORROWIND هر دو از ساختار مشابهی برای ماموریت های جانبی بهره می بردند که تصادفی بودن آن بعضا باعث غیر قابل انجام دادن آن ماموریت برای یک شخصیت با کلاس و Level خاص آن می شد ، همچنین کشته شدن شخصیت ماموریت دهنده باعث غیرقابل انجام دان شدن آن ماموریت برای همیشه می شد ، اما SKYRIM ساختار کاملا متفاوتی برای ماموریت های جانبی خواهد داشت ، در SKYRIM ، ماموریت های جانبی بسته یه شخصیت ، کلاس ،نژاد و Level شما به شما پیشنهاد خواهند شد و به جذابیت کار خواهند افزود و با این ساختار اکثر بازی کنندگان را به انجام ماموریت ها مشتاق خواهد کرد .

همچنین مشکل عناوین قبلی یعنی کشته شدن فرد ماموریت دهنده بر طرف شده و در صورت وقوع این اتفاق یکی از دوستان یا بستگان او این کار را انجام خواهد داد ، که البته بسته به شرایط پیش آمده نحوه ی تعامل او با شما متفاوت خواهد بود !


TESV : SKYRIM در نوامبر سال 2011 میلادی توسط شرکت BETHESDA SoftWorks برای پلتفورم های PC و XBOX 360 و PS3 منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
اما ای کاش این 8 اشتباه باشه و جاش 18 باشه! :/
نه بابا به فکر ما هم باش!!!18 تا دیگه خیلی زیاده!!!
اما از حرف های تاد هوارد میشه فهمید که خیلی هم نباید زیاد باشه چون خداییش خیلی رو بازی کار کرده و فکر نکنم اون مشکلات تویoblivion توش باشه.
فقط باید امیدوار بود...
 
عجیبه سیستمه پایینی میخواد ! دیگه مدتهاست از GTX260 گذشتیم رفته ! باید منتظر موند و دید چه طور از اب در میاد ! البته تو TES گرافیک بالا مهم نیست --- Gameplay و داستان و هنر بازی انقدر بالاست که دیگه گرافیک رو خیلی مورد توجه قرار نمیده ....
 
http://www.bethblog.com/index.php/2011/10/24/skyrim-live-action-trailer/
من سرعت نتم پوکیده شما اگه تونستید ببینید و بگید! :دی


8sylrn9bmrjxou9mgwe4.jpg

Elder Scrolls V: Skyrim
HD SD
آقا ممنون، بالاخره تونستم ببینمش...
عجب چیزی بود! تبلیغات به این می گن، آدم رو سر حال میاره!! :دی
اون یارو سربازه که کلاهشو در میاره میگه فرار کنید برام یکم آشنا میزد... :دی

ادیت: ببینم قبلاً گفته شد اژدها ها می تونن به شهر ها حمله کنن؟ یعنی به صورت random و اینا؟!
 
آخرین ویرایش:
فقط امیدوارم تا اونجایی که ممکنه ساده باشه وگرنه مثل بعضی بازی ها گستردگی بازی هم بازیکن رو زده میکنه چون توان یادگیری رو در زمان اندک از اون میگیره
 
فقط امیدوارم تا اونجایی که ممکنه ساده باشه وگرنه مثل بعضی بازی ها گستردگی بازی هم بازیکن رو زده میکنه چون توان یادگیری رو در زمان اندک از اون میگیره
کـــدوم بازی RPG بـــوده که به خاطر گستردگیــش بازیکن ازش زده بشــه؟اتفاقا تـــو بازی های نقش آفرینی هرچی محیط بزرگتـــر باشه بازی لذت بخــش تر میشه!
 
عجب عظمتی داره این دفترچه بازی !!!!!!!!!!


[TD="class: font-small, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"]

[/TD]
[TD="class: font-small, width: 25%, bgcolor: #ffffff, align: center"] [/TD]
 
PipBoy3000_v2@
خود تاد هاوارد قبلا گفته بود که اژدها ها بعضا و به صورت رندوم به شهرها حمله خواهند کرد و نکته ی جالب اینجاست که روش کشتن هر اژدها با اون یکی متفاوته :دی و با کشتن هر اژدها یک قابلیت Dragon Shout فعال خواهد شد .
 
درودمن زیاد بازیباز نیستم و تا حالا بین سبکهای مختلف بازیهایی که دیدم بازیهای RPG از همه جالبتر اومده به نظرم چون هم سرو ته دارن و همم اینکه مخاطب رو مشغول بازی با صفحه کلید نمیکنه و بیشتر بهش فرصت واسه فکر کردن میده. و1چیز دیگه هم اینکه به آدم هایی مثل من که زیاد انگلیسیشون خوب نیست خیلی کمک واسه یادگیری می کنه.حالا یه سوالی داشتم از اساتید RPG باز:اونم اینه که مثلا تو بازی Oblivion وقتی بازی رو شروع میکنید از همون اول میری سراغ Quest های اصلی یا با quest های فرعی لولتون رو میبرید بالا و بعدا سراغ Questهای اصلا میرین؟ممنون میشم اگه روند بازی کردنتون رو یه شرح کوچکی بدین.
 
کوئستهای اصلی کوئستهای استاندارد هستن و درجه سختیشون در Oblivion کاملا هماهنگ با شما بالا میره (بگذریم از اینکه هرچی level شما بالاتر بره، تمام حریفها قویتر میشن یا با قویترها عوض میشن، زره و اسلحه های بهتری پیدا میکنی و ...)
ولی مثلا توی ماموریت فرعی یکی از shrine ها که level موردنیازش 2 هست، باید با 5-6 تا خون آشام بجنگی :d
باز از بین کوئستهای فرعی، کوئستهای faction ها (گروه ها) استانداردتر هستن.
کوئستهای اصلی کوئستهای استاندارد هستن و درجه سختیشون در Oblivion کاملا هماهنگ با شما بالا میره (بگذریم از اینکه هرچی level شما بالاتر بره، تمام حریفها قویتر میشن یا با قویترها عوض میشن، زره و اسلحه های بهتری پیدا میکنی و ...)
ولی مثلا توی ماموریت فرعی یکی از shrine ها که level موردنیازش 2 هست، باید با 5-6 تا خون آشام بجنگی :d
باز از بین کوئستهای فرعی، کوئستهای faction ها (گروه ها) استانداردتر هستن.

بهتر بود این سوالو توی تاپیک Oblivion میپرسیدی:
http://forum.bazicenter.com/showthread.php?t=506&page=208
 
  • Like
Reactions: WILD GOAT

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or