Multi Platform The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

سازنده
Virtuos
تاریخ انتشار
April 2025
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
اما انصافا فیزیک این بازیها برای جلب توجه نیست.
همه بازیها باید این مقدار از فیزیک و حتی خیلی پیشرفته تر رو داشته باشن.
ناسلامتی این فیزیکی بود که ما تو نسل هفت تجربه کردیم.
حتی کمی قبل تر از اون با هاف لایف 2 و...

اینکه باقی استودیوها و کمپانی ها یادشون میره که فیزیک و AI پیشرفته برای بازیهاشون طراحی کنن و همچنان تو قبل از نسل هفت موندن رو که نباید چماق کنیم و بزنیم تو سر بتسدا که چرا تو این کار رو میکنی که بار پردازشی بازی بره بالا.

مشکل اصلی به نظر من اینه که بتسدا روی انجین پایه ای سرمایه گذاری کرد که از لحاظ طراحی بالاخره یه توانی داشته و تا یه جایی میتونسته به روز باشه.
حالا هر چقدر هم به روزش میکنه ولی یکسری مشکلات خیلی پایه ای هستن و به راحتی قابل فیکس شدن نیستن.

در مقابل اونقدری هم روش سرمایه گذاری کرده و نتیجه هزاران ساعت کدنویسی و هزینه اضافه کردن ویژگیهای متفاوت به اون این شده که برای خیلی از ویژگیهایی که ارائه میده ــ که بازیهای اونها بر این اساس شناخته شدن ــ انجین دیگه ای وجود نداره که بخواد جایگزین Creation بشه.

داشتن فیزیک یـ چیز ـه اینکه هر آبجکت رو بشه بلند کنی بزار یـ جایی دیگه و موتور دائم بخواد اینا رو Track کنه یـ چیز دیگه ! هیچ کسی مشکلی با AI پیشرفته و فیزیک به شرطی که جای درست استفاده بشه نداره مشکل اینجاست که آیا Trade Off چیزی که 1 درصد هم درگیری مستقیم با گیم پلی نداره تو مقیاس OW ارزشش رو داره یا نه ؟ باز اگه حداقل بتزدا از این به اصطلاح فیزیک توی گیم پلی استفاده میبرد و میکردش نقطه قوت شماره یک خودش میگفتیم ارزشش رو داشته ولی وقتی از همون اول صرفا ساخت چهار تا Meme و کلیپ استفاده میشه تا فقط قدرت فیزیک رو نشون بده از نظر من اصلا ارزشش رو نداره

آره وجود این آبجکتها تو گوشه و کنار خونه ها یا... و امکان برداشتنشون به عنوان یه شی فیزیکی حتما فخر فروشی هم داره.
شاید اینکه بگی واقعا به این مورد نیازی نیست هم یه جورایی منطقی باشه.
ولی همه اینها به ایجاد ایمرژن خیلی کمک میکنه.
برای همین تجربه RPGهای بتسدا با بقیه کاملا فرق میکنن و این بازیها عمق گیم پلی متفاوتی دارن.

حالا فقط آبجکتها نیستن ، هوش مصنوعی NPCها و الگوی رفتاریشون هم جزو همین ویژگیهاست که بار پردازشی میخواد.
چندتا انجین/بازی RPG دیگه میشه نام برد که درشون NPCها همچین رفتاری داشته باشن؟:
انصفا هیچ فخر فروشی نداره :دی و صرفا یـ نیمچه Charm قضیه محسوب میشن :دی بازیا بتزدا ته تهش رو که بگیری Action ARPG محسوب میشن با گیم پلی حول محور Loot کردن و Junk ذخیره کردن که چیزی خیلی یونیکی هم نیست ولی خوب به قول خودش پدر سوختش it just works :دی با همه این حال بازم فک نمیکنم 1 درصد پلیر واسشون اهمیت داشته باشه که تو توالت همسایه بقلیشون میتونن جنس جا ساز کنن یا نه :دی البته اگه این جا ساز کردن مواد تو توالت همسایه باعث ایجاد ری اکشن تو دنیای بازی بشه اونوقت میگیم دنیای بازی پویا هستش (البته همینم باید به یـ شکل دیگه انجام بشه تا بیخود و بیجهت بازی رو سنگین نکنه) ولی الان با این سیستم فعلی ته تهش به درد چهار تا کلیپ و Meme خنده دار میخوره . در مورد کلیپی هم که گذاشتی هم فک نمیکنم دنبال کردن AI تو کل مپ کارخاصی باشه اینجا بیشتر بر میگرده به دیزاین و سیستمایی که واسه بازی نوشتن که میشه اینجور Exploits ـش کرد که خوب چیز جالب و متفاوتی به نظر میاد. ولی از اون طرف همین قضیه باعث میشه بتزدا چهار تا دهکده رو به عنوان شهر بزرگ به پلیرا غالب کنه
 
درود
دوستان مباحث تخصصی و بسیار جالبی گفتند.
به شخصه وقتی میام اینجا واقعاً از خوندنشون لذت می‌برم

به عنوان یک طرفدار که سالهاست طبع گیمینگش خوابیده، و متاسفانه هیچ بازی‌ ای نتونسته به میادین برش گردونه.
نواقصی که دوستان از بازی‌ های بتسدا نام میبرن شاید تنها دلیلیه که هنوز میتونم گاهی اوقات بازی کنم.

اون گستردگی و اختیار حین بازی، اگر برداشته بشه به قول دوستمون این فرانچایزهای بتسدا، می‌شن یه بازی مثل سایر بازیها.

به امید روزی‌ که فرصت تجربه The Elder Scrolls VI با همین وسعت اما بهینه سازی بهتر رو داشته باشم.
 
انصفا هیچ فخر فروشی نداره :دی و صرفا یـ نیمچه Charm قضیه محسوب میشن :دی بازیا بتزدا ته تهش رو که بگیری Action ARPG محسوب میشن با گیم پلی حول محور Loot کردن و Junk ذخیره کردن که چیزی خیلی یونیکی هم نیست ولی خوب به قول خودش پدر سوختش it just works :دی
آخه خودت گفتی فیزیک تو بازیهای اینها گیمیکه و بیشتر برای جلب توجهه.
الان حرف خودت رو نقض کردی:دی
من خواستم حین تایید ضمنی حرفت ادامه بدم و مطلب خودم رو بگم.
با همه این حال بازم فک نمیکنم 1 درصد پلیر واسشون اهمیت داشته باشه که تو توالت همسایه بقلیشون میتونن جنس جا ساز کنن یا نه :دی البته اگه این جا ساز کردن مواد تو توالت همسایه باعث ایجاد ری اکشن تو دنیای بازی بشه اونوقت میگیم دنیای بازی پویا هستش (البته همینم باید به یـ شکل دیگه انجام بشه تا بیخود و بیجهت بازی رو سنگین نکنه) ولی الان با این سیستم فعلی ته تهش به درد چهار تا کلیپ و Meme خنده دار میخوره . در مورد کلیپی هم که گذاشتی هم فک نمیکنم دنبال کردن AI تو کل مپ کارخاصی باشه اینجا بیشتر بر میگرده به دیزاین و سیستمایی که واسه بازی نوشتن که میشه اینجور Exploits ـش کرد که خوب چیز جالب و متفاوتی به نظر میاد.
خب دقیقا خودت جواب خودت رو میدی.
حرف منم همینه که این ویژگی که هوش مصنوعی اینطور نوشته بشه و رفتار و عکس العمل NPC ها به هم چطور باشه حتما کار خاصی نداره و استودیوهای دیگه هم میتونن انجام بدن.
ولی این رو تو چندتا بازی RPG دیگه میتونی ببینی؟

منظورم اینه که همه این موارد از هوش مصنوعی و طراحیش ، رفتار و کارهایی که انجام میدن هم جزو همون مواردیه که بار پردازشی داره.
فقط اون آبجکتها و فیزیکی که براشون تعریف شده نیست.

میخوام بگم از این موارد زیادتر هم هست و مجموع همه این ویژگیهاست که بازیهای اینها رو خاص کرده و عمق لازم رو به اونها داده که هیچ بازی دیگه ای شبیه به اینها نیست.

خلاصه اگه داریم در مورد حذف کردن یکسری عوامل از بازیهای بتسدا برای بهینه کردن انجین یا کم کردن لودینگ و... صحبت میکنیم (تازه اگه این موارد مثل فیزیک آبجکتها ارتباط مستقیمی با لودینگ داشته باشه!) پس باید بتسدا دست به قیچی بشه و کلی ویژگی از بازی بعدی حذف کنه.
چون بخش به بخش بازیهای بتسدا از این موارد که به نظر بار پردازشی اضافه به نظر میرسن وجود دارن.
ولی از اون طرف همین قضیه باعث میشه بتزدا چهار تا دهکده رو به عنوان شهر بزرگ به پلیرا غالب کنه
واقعا همینطوره.
از محدودیتهای انجین و نسل هفتی بودنش که تو پست قبلی گفتم یکیش همینه که خیلی تو ذوق میزنه.
یعنی تو استارفیلد شهرهای بازی واقعا آب روریزی بودن.
اگه این بخش رو تو TES 6 از لحاظ فنی به روز کنن و انجین همچین کششی داشته باشه خودش بزرگترین آپدیتیه که بازیهای اینها از زمان آبلیویون میتونه گرفته باشه.
 
جای جای بازیم مثلا تو فال اوت 4 پر از دم و دستگاهی هست که (اکثر اوقات) وزنم سنگین شده و بعد مجبور شدم این ور اون ور جاساز کنم، حالا نه لزوما توالت :D اما تعداد زیادی کمد و کتاب خونه و کابینت و فولان هست که وقتی لوتم بیش از حد سنگین میشه اون جا جاساز میکنم تا بعدا بیام بردارم یا نمیدونم حتی جاهای خاص که درگیری شکل میگیره (مثل لوکیشن هایی که اشغال میشند و باید کلییر کنی یا نقاط استراتژیک مرکزی مپ نزدیک جاهای مهم)

وقتی Legit و بدون ماد مخصوصا بازی میکنی این امکانات پایه ای به شدت رو گیم پلی تاثیر دارند، عجیبه که به این موضوع توجه نمیکنید، یا وقتی رو سخت ترین درجه بازی میکنی چنان به کوچک ترین لوت هات وابسته میشی (مخصوصا قبل OP شدن) که واقعا نمیتونی حتی از یک دونه اش هم دل بکنی، یا ازشون مستقیم استفاده میکنی یا با عنوان متریال برای داد و ستد و کسب کارنسی و نتیجتا خرج کردن برای به دست اوردن متریال بهتر.... یعنی بار ها شده وسط بازی متوجه این موضوع شدم که چقدر این پویایی متریال و جایگاه های جاسازی تو دنیای بازی مفیده و حس غوطه وری به ادم میده، الکی الکی هزار ساعته اشون که نمیکنیم :دی

برای یک بازی با تمرکز رو لوت اینا واقعا نقطه قوت نیست؟

این جدای از به شدت بهتر کردن ایمرشن بازی، وقتی بحث ساخت و ساز و ستلمنت مطرح میشه باز هم اهمیت بیشتری پیدا میکنه، شما تصور کنید یک مپ خیلی بزرگ داریم، درونش چندین و چند ستلمنت؛ خب وقتی ابجکت ها کاربرد خاص خودشون رو داشته باشند شخصیت خودشون رو داشته باشند هر کدوم دقیق یک جای خاصی به کار برند، در دنیای بازی همیشگی باشند فیزیک داشته باشند و قابل انتقال باشند، چقدر دسترسی و توانایی و امکانات برای ساخت و مدیریت این ستلمنت ها بیشتر میشه؟ وقتی شما جای جای مپ بتونی لوت کنی و اون لوت رو به صورت حساب شده ذخیره منتقل یا استفاده کنی، ایا رو سیستم ساخت و سازت تاثیر مثبت نداره؟ حتی دنیای واقعی هم همینه و وقتی لوجستیک قوی داری با متریال سالم در دسترس و قابل انتقال در یک سیستم پویا اون وقت راحت تر میتونی توسعه انجام بدی،

پس حتی رو گیم پلی و پویایی اش هم این زنده بودن بازی و ابجکت ها موثر هست، و نتیجه این میشه یک دنیای به شدت غنی با چگالی بالا که تاثیر پذیری زیاد و امکانات مدیریتی کافی هم در اختیارت قرار میده، دنیایی که از سر تا پاش از در و دیوارش "کار" برای انجام دادن برای تحریک و Stimulate کردن سیستم پاداش مغز گیمر وجود داره، این به شدت هماهنگ هست حتی با اینکه تقریبا هر ان پی سی در بازی های بتزدا زندگی خاص خودش رو داره و صرفا یک عروسک نیست که وقتی باهاش حرف میزنی جواب بده، همه اینا بخشی از سیستم نقش افرینی بتزدا هستند، اینطوری در این دنیا نقش افرینی میکنی در کنار نرتیو و فکشن ها... نقش افرینی اینجا فقط نرتیو و تاثیر انتخاب ها نیست... کل دنیا بخشی از نقش افرینی بتزداست...

اصن این شبیه ساز انگاری مدل بتزدا، این پویایی و اجازه شخصی سازی که نتیجتا به گیمر از اون دنیا میده، به شدت رو وابستگی و غرق شدن گیمر تو بازی تاثیر داره، رسما تو بازی بتزدا پلیر "حکومت" میکنه، رو همه چی کنترل داری این حتی در ماد پذیری و باز بودن دست پلیر رو پی سی برای کد و اینا هم خودش رو نشون میده، همه ی اینا بخشی از هویت اصلی بازی های بتزداست، وگرنه چه فرقی بود بین بتزدا و باقی؟ بدیهیاته واقعا... و مشخص هست که از قبل با همین هدف بازی ها به این صورت طراحی شده از همون نسل هفت تا حالا... یعنی خواست بازیساز هست که بازی اینطور بشه و اره، به شدت هم جواب داده و میده و نتیجه اش شده عشق ملت و غرق شدن ملت در بازی های بتزدا به مدت چند صد ساعت در طول چندین و چند سال... حتی این همه ماد مستقل که دنیای خودش رو در بازی های بتزدا داره هم در امتداد همین گسترده و باز و وسیع بودن بازی های بتزداست، حتی رندوم ایونت های خاص و خلاقانه بازی از نوازنده ای که تو دشت ازت سکه میگیره و اواز میخونه و میگه (قبول داری تو طبیعت اواز خوندن یک چیز دیگه است؟) در مقابل روستا که این رو نمیگه و کلافه و عجول جواب میده، تا باقی هم بخشی از این حس پویایی بازی هست که به عناوین مختلف بازتاب پیدا میکنه...

ادا کجا بود :D شوخی میکنین؟ :D

این ها از ویژگی های خاص دنیاهای بتزدایی هست، بازی های بتزدا اگر فقط نقش افرینی جهان باز بود چه فرقی با باقی بازی های نزدیک به خودش داشت؟ اگر فقط جهان باز بود چه فرقی با جهان باز ها میکرد؟ همه چی که گیم پلی لحظه به لحظه نیست، و مجموع این سیستم گیم پلی هست که هویت یک بازی رو شکل میده، خیلی مهمه که بازی ها شبیه هم نباشند، اصلا قرار نیست بازی بتزدا شبیه بازی راک استار یا یوبی سافت یا بازی های دیپ سیلور مثلا باشه، اینا هر کدوم باید هویت خاص خودشون رو داشته باشند، اشتباه ترین رویکرد این هست که بازی هارو شبیه هم بخوایم...

مشکل پرفورمنس بتزدا باید از طریق دیگر حل بشه، یک ورزشکار حرفه ای که چاق شده باید با رژیم و تمرین لاغر کنه، نه لیپو ساکشن و جدا کردن بخش های مهم هویتی فیزیکی و ورزشی از خودش...
 
آخرین ویرایش:
خیلی حرفای منفی راجب عملکرد بازی رو سری اس شنیدم ، ولی خودم که دارم بازی میکنم به جز ۳۰ فریم بدون نکته منفی نمیبینم تازه بنظرم کیفیتش خوبه! رزولیشن بدی نداره و انتظارم پایین تر بود

کسی دیگه ام هست که رو سری اس بازیش کنه؟
 
  • Like
Reactions: dark souls
جای جای بازیم مثلا تو فال اوت 4 پر از دم و دستگاهی هست که (اکثر اوقات) وزنم سنگین شده و بعد مجبور شدم این ور اون ور جاساز کنم، حالا نه لزوما توالت :D اما تعداد زیادی کمد و کتاب خونه و کابینت و فولان هست که وقتی لوتم بیش از حد سنگین میشه اون جا جاساز میکنم تا بعدا بیام بردارم یا نمیدونم حتی جاهای خاص که درگیری شکل میگیره (مثل لوکیشن هایی که اشغال میشند و باید کلییر کنی یا نقاط استراتژیک مرکزی مپ نزدیک جاهای مهم)

وقتی Legit و بدون ماد مخصوصا بازی میکنی این امکانات پایه ای به شدت رو گیم پلی تاثیر دارند، عجیبه که به این موضوع توجه نمیکنید، یا وقتی رو سخت ترین درجه بازی میکنی چنان به کوچک ترین لوت هات وابسته میشی (مخصوصا قبل OP شدن) که واقعا نمیتونی حتی از یک دونه اش هم دل بکنی، یا ازشون مستقیم استفاده میکنی یا با عنوان متریال برای داد و ستد و کسب کارنسی و نتیجتا خرج کردن برای به دست اوردن متریال بهتر.... یعنی بار ها شده وسط بازی متوجه این موضوع شدم که چقدر این پویایی متریال و جایگاه های جاسازی تو دنیای بازی مفیده و حس غوطه وری به ادم میده، الکی الکی هزار ساعته اشون که نمیکنیم :دی

برای یک بازی با تمرکز رو لوت اینا واقعا نقطه قوت نیست؟

این جدای از به شدت بهتر کردن ایمرشن بازی، وقتی بحث ساخت و ساز و ستلمنت مطرح میشه باز هم اهمیت بیشتری پیدا میکنه، شما تصور کنید یک مپ خیلی بزرگ داریم، درونش چندین و چند ستلمنت؛ خب وقتی ابجکت ها کاربرد خاص خودشون رو داشته باشند شخصیت خودشون رو داشته باشند هر کدوم دقیق یک جای خاصی به کار برند، در دنیای بازی همیشگی باشند فیزیک داشته باشند و قابل انتقال باشند، چقدر دسترسی و توانایی و امکانات برای ساخت و مدیریت این ستلمنت ها بیشتر میشه؟ وقتی شما جای جای مپ بتونی لوت کنی و اون لوت رو به صورت حساب شده ذخیره منتقل یا استفاده کنی، ایا رو سیستم ساخت و سازت تاثیر مثبت نداره؟ حتی دنیای واقعی هم همینه و وقتی لوجستیک قوی داری با متریال سالم در دسترس و قابل انتقال در یک سیستم پویا اون وقت راحت تر میتونی توسعه انجام بدی،

پس حتی رو گیم پلی و پویایی اش هم این زنده بودن بازی و ابجکت ها موثر هست، و نتیجه این میشه یک دنیای به شدت غنی با چگالی بالا که تاثیر پذیری زیاد و امکانات مدیریتی کافی هم در اختیارت قرار میده، دنیایی که از سر تا پاش از در و دیوارش "کار" برای انجام دادن برای تحریک و Stimulate کردن سیستم پاداش مغز گیمر وجود داره، این به شدت هماهنگ هست حتی با اینکه تقریبا هر ان پی سی در بازی های بتزدا زندگی خاص خودش رو داره و صرفا یک عروسک نیست که وقتی باهاش حرف میزنی جواب بده، همه اینا بخشی از سیستم نقش افرینی بتزدا هستند، اینطوری در این دنیا نقش افرینی میکنی در کنار نرتیو و فکشن ها... نقش افرینی اینجا فقط نرتیو و تاثیر انتخاب ها نیست... کل دنیا بخشی از نقش افرینی بتزداست...

اصن این شبیه ساز انگاری مدل بتزدا، این پویایی و اجازه شخصی سازی که نتیجتا به گیمر از اون دنیا میده، به شدت رو وابستگی و غرق شدن گیمر تو بازی تاثیر داره، رسما تو بازی بتزدا پلیر "حکومت" میکنه، رو همه چی کنترل داری این حتی در ماد پذیری و باز بودن دست پلیر رو پی سی برای کد و اینا هم خودش رو نشون میده، همه ی اینا بخشی از هویت اصلی بازی های بتزداست، وگرنه چه فرقی بود بین بتزدا و باقی؟ بدیهیاته واقعا... و مشخص هست که از قبل با همین هدف بازی ها به این صورت طراحی شده از همون نسل هفت تا حالا... یعنی خواست بازیساز هست که بازی اینطور بشه و اره، به شدت هم جواب داده و میده و نتیجه اش شده عشق ملت و غرق شدن ملت در بازی های بتزدا به مدت چند صد ساعت در طول چندین و چند سال... حتی این همه ماد مستقل که دنیای خودش رو در بازی های بتزدا داره هم در امتداد همین گسترده و باز و وسیع بودن بازی های بتزداست، حتی رندوم ایونت های خاص و خلاقانه بازی از نوازنده ای که تو دشت ازت سکه میگیره و اواز میخونه و میگه (قبول داری تو طبیعت اواز خوندن یک چیز دیگه است؟) در مقابل روستا که این رو نمیگه و کلافه و عجول جواب میده، تا باقی هم بخشی از این حس پویایی بازی هست که به عناوین مختلف بازتاب پیدا میکنه...

ادا کجا بود :D شوخی میکنین؟ :D

این ها از ویژگی های خاص دنیاهای بتزدایی هست، بازی های بتزدا اگر فقط نقش افرینی جهان باز بود چه فرقی با باقی بازی های نزدیک به خودش داشت؟ اگر فقط جهان باز بود چه فرقی با جهان باز ها میکرد؟ همه چی که گیم پلی لحظه به لحظه نیست، و مجموع این سیستم گیم پلی هست که هویت یک بازی رو شکل میده، خیلی مهمه که بازی ها شبیه هم نباشند، اصلا قرار نیست بازی بتزدا شبیه بازی راک استار یا یوبی سافت یا بازی های دیپ سیلور مثلا باشه، اینا هر کدوم باید هویت خاص خودشون رو داشته باشند، اشتباه ترین رویکرد این هست که بازی هارو شبیه هم بخوایم...

مشکل پرفورمنس بتزدا باید از طریق دیگر حل بشه، یک ورزشکار حرفه ای که چاق شده باید با رژیم و تمرین لاغر کنه، نه لیپو ساکشن و جدا کردن بخش های مهم هویتی فیزیکی و ورزشی از خودش...
شوت کردن تاد هاوارد رژیم و تمرین حساب میشه یا لیپوساکشن؟
تاد هاوارد مثل انجین بتزدا قابلیت و موفقیت زیاد داشته ولی به درد نسل جدید نمیخوره.
 
  • Smile
Reactions: MrElectricWizard
gimmick مثلا به اون چارتا هندونه و در و تخته ای میگن که تو Shadows بدون هیچ پایه فیزیکی ای به طور کاملا اسکریپت شده مثلااا تیکه تیکه میشه نه فیزیک بتزدایی
فیزیک بازیای بتزدا رو بگیری در واقع روح بازی رو گرفتی بعضی چیزا تاثیر حسیشون خیلی بیشتر از اونه که بتونی بشینی حساب کنی مثلا این قابلیت چه کارکردی تو گیم پلی داره اون اصلا قرار نیست "کارکردی" داشته باشه خودش اصل داستانه اینقد عمیقا داره با ذهنت کار میکنه و تحت تاثیرشی که شاید فقط به طور سلبی از روی تجربه میتونی آگاهانه بفهمی چقد مهمه(مثلا بشینی یکم همین شدوز رو بازی کنی)
 
خیلی حرفای منفی راجب عملکرد بازی رو سری اس شنیدم ، ولی خودم که دارم بازی میکنم به جز ۳۰ فریم بدون نکته منفی نمیبینم تازه بنظرم کیفیتش خوبه! رزولیشن بدی نداره و انتظارم پایین تر بود

کسی دیگه ام هست که رو سری اس بازیش کنه؟
منم رو اس بازی می‌کردم ولی بقدری افت فریم داشت که نتونستم تحمل کنم تا زیر 20 میومد حتی فک کنم دیگه بی‌خیالش شدم
الان با این آپدیت آخری روان تر شده ؟
 
منم رو اس بازی می‌کردم ولی بقدری افت فریم داشت که نتونستم تحمل کنم تا زیر 20 میومد حتی فک کنم دیگه بی‌خیالش شدم
الان با این آپدیت آخری روان تر شده ؟
youtube.com/watch?v=D-BO7u2FaRg

DF آپدیت آخری رو تست کرده.
میگه همچنان روی سری اس و ایکس استاتر/افت فریم داره (Traversal هم هستن) ولی خیلی شرایط بهتری داره.
احتمالا تو چندتا آپدیت بعدی بهتر میشه.
===========

این ویدئوی Act man رو حتما ببینین:
 
آخرین ویرایش:
من جریان جادو هاشو درست نفهمیدم ، همشو فقط میشه رو L1 تنظیم کرد که هربار ست کنی فقط یکیشو میتونی با R1 یوز کنی؟

اینجوری که یجوریه
شورتکات های دیگه ای نداره ؟
 
من جریان جادو هاشو درست نفهمیدم ، همشو فقط میشه رو L1 تنظیم کرد که هربار ست کنی فقط یکیشو میتونی با R1 یوز کنی؟

اینجوری که یجوریه
شورتکات های دیگه ای نداره ؟
در لحظه فقط میشه یک اسپل رو استفاده کرد.
برای سوییچ کردن دوباره باید اسپل جدید رو انتخاب کنی.
 
  • Like
Reactions: Roozbeh psp
یکی از طراح های سابق بتسدا... با اشاره به شوخی هایی که با لودینگ های بازی هاشون می شه... میگه فکر نکنید واقعا اعضای سازنده دوست دارن همچین کاری کنند...یا تنبلن...بلکه بخاطر اینه عناوین بتسدا عمیق هستند...نمی توان همیشه همه چیزو باهم داشت... در نتیجه این لودینگ ها ضروری ان(باز برای فنای سر سخت بتسدا قابل قبوله...ولی برای من هنوز قابل درک نیست:دی مخصوصا که نسل های زیادی رو سپری کردیم...و تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده...نمی شه بگیم با بودجه و هزینه مناسب بتسدا نمی تونسته این مشکل رو حل کنه... چه برسه باز سه سال دیگه وارد نسل ده می شیم...همچین چیزی تو بازی های آیندشون باز یک نکته منفی حساب می شه)
1000004032.jpg
 
این بتسدا برام جدیده.
چی شده که اینها اینقدر به Skyblivion اشاره میکنن؟



یعنی یه درصد از شانس این تیم اسکایبلیویون رو به تیم های ماد ساز Falloutها میدادن شرایط Fallout London یا پروژه های قبلی مثل Frontier و... خیلی بهتر از این بود.
Frontier که خودشون خرابکاری کردن ولی برای لندن رسما با خبر ندادن آپدیت نسل بعدی برای F4 زدن ترکوندنشون.

البته بتسدا رابطش با تیمهای مادسازی نه اینکه بد باشه ، خیلی دولوپر از همین تیمها جذب کرده ولی این حد از ارجاع دادن اونهم تو ویدئوی رسمی رو تا حالا نداشتیم.
قبلا هم تو خبر داشتیم که به کل تیمشون نسخه ریمستر رو هدیه داده.

این تاد اون تاد همیشگی نیست :D
=========

ولی هر چه که هست من رو بیشتر راغب میکنه که برای این پروژه هیجان داشته باشم.
چون بر خلاف ریمستر این یکی واقعا ریمیک آبلیویونه تو انجین اسکایریم.
همه چی از اول ساخته شده و کلی مکانیک که همراه اسکایریم معرفی شدن یا بهبود داشتن رو به اون اضافه کردن.
مثل ریمستر فعلی نیست که هسته بازی همون نسخه اصلیه.


View attachment The Elder Scrolls Skyblivion _ Official Release Year Announcement Trailer.mp4
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or