اینقدری که استارفیلد فشل بودن و محدودیت های انجین رو نشون همه پلیرها داد اسکایریم ، فالوت 3/وگاس تو زمان انتشارشون این کار رو نکردن.
واقعا تو یکسری از محدودیتهایی که Creation داره اینه که با ارفاغ نسل هفتیه ، اگه نگیم شش.
@K I 1 1 E R
اما انصافا فیزیک این بازیها برای جلب توجه نیست.
همه بازیها باید این مقدار از فیزیک و حتی خیلی پیشرفته تر رو داشته باشن.
ناسلامتی این فیزیکی بود که ما تو نسل هفت تجربه کردیم.
حتی کمی قبل تر از اون با هاف لایف 2 و...
اینکه باقی استودیوها و کمپانی ها یادشون میره که فیزیک و AI پیشرفته برای بازیهاشون طراحی کنن و همچنان تو قبل از نسل هفت موندن رو که نباید چماق کنیم و بزنیم تو سر بتسدا که چرا تو این کار رو میکنی که بار پردازشی بازی بره بالا.
مشکل اصلی به نظر من اینه که بتسدا روی انجین پایه ای سرمایه گذاری کرد که از لحاظ طراحی بالاخره یه توانی داشته و تا یه جایی میتونسته به روز باشه.
حالا هر چقدر هم به روزش میکنه ولی یکسری مشکلات خیلی پایه ای هستن و به راحتی قابل فیکس شدن نیستن.
در مقابل اونقدری هم روش سرمایه گذاری کرده و نتیجه هزاران ساعت کدنویسی و هزینه اضافه کردن ویژگیهای متفاوت به اون این شده که برای خیلی از ویژگیهایی که ارائه میده ــ که بازیهای اونها بر این اساس شناخته شدن ــ انجین دیگه ای وجود نداره که بخواد جایگزین Creation بشه.
============
یکی از معقوله های اصلی بهینه کردن بازی اینه که شما ببینی چه چیزی رو چه مکانی نیاز داری و آیا اون چیز ارزش فدا کردن قابلیت اصلی گیمیت رو داره یا نه ؟ مثلا الان اینکه قابلمه بزاری رو سر NPC یهو کور میشه مهم تره یا اینکه بازی فضایی تا فیها خالدون پر شده از لودینگ ؟
آره وجود این آبجکتها تو گوشه و کنار خونه ها یا... و امکان برداشتنشون به عنوان یه شی فیزیکی حتما فخر فروشی هم داره.
شاید اینکه بگی واقعا به این مورد نیازی نیست هم یه جورایی منطقی باشه.
ولی همه اینها به ایجاد ایمرژن خیلی کمک میکنه.
برای همین تجربه RPGهای بتسدا با بقیه کاملا فرق میکنن و این بازیها عمق گیم پلی متفاوتی دارن.
حالا فقط آبجکتها نیستن ، هوش مصنوعی NPCها و الگوی رفتاریشون هم جزو همین ویژگیهاست که بار پردازشی میخواد.
چندتا انجین/بازی RPG دیگه میشه نام برد که درشون NPCها همچین رفتاری داشته باشن؟:
View attachment How To Get The BEST Weapon At Level 1 In TES Oblivion Remastered.mp4