یه سوال مهم دارم.
Gotham knights و SS:KtJL جفتشون کو آپ محورن. الان بعد چرا یکی رو میکوبید یکی رو تعریف میکنید؟ تریلر هم چون ننوشت InGame یا in-engine پس میشه احتمال داد CG باشه. سوال اینه:
Tell me why?
من جزو این دسته نیستم، حقیقت به هر دوتاشون شک دارم ولی چندتا مسئله هست.
راکاستدی با بتمن و ژانر سوپرهیرویی همون کاری رو کرد که ویچر با ژانر نقشآفرینی. یه جملهای که اینقدر تو نقدهای متفاوت تکرار شده که تبدیل به inside joke شده اینه که «این بازی(ها) به شما حس بتمن بودن میده»
اینقدر نکات ریز و درشت راجع به کاراکتر بتمن، مخفیکاری، ابزارها، راستر دشمنها، داستان، موسیقی، کاراکترهای ثانویه و سایدکیکها رو راکاستدی خوب از آب درآورد که به وزنهای تبدیل شده برای خودش. یجور اعتماد متقابل بین استدیو و مخاطبانش شکل گرفته که مثلا میدونیم مثل ناتیداگ، چیز بدی نمیسازن. (هر چند میگم شخصا ترجیح میدادم اون خط داستانی آخر Arkham Knight و Court of Owls دست اینا بود… میدونم تکراری میشه فرمولش ولی نظر شخصیه و داستان قویایه Court of Owls، مخصوصا که تو هر ۳تا بازیشون جوکر حرف اول رو میزد و حضور پررنگ داشت).
از اون طرف WB Montreal تنها تجربهش Arkham Originsئه که موقع لانچ خیلی مشکل داشت. جدای از مشکل فنی، داستانش به مذاق خیلیها خوش نیومد و خب چون filler بود بین سیتی و نایت، نه تغییر محسوسی کرد (بنظرم اشتباهه) و نه نوآوری خاصی (بازم بنظرم اشتباهه) - این شده که اوریجینز این وسط حالت بچه ناخواسته تو این یونیورس باهاش رفتار میشه که حتی ریمسترش هم نکردن برخلاف سیتی و اسایلم
نظر شخصی من رو اگر بخواید، اوریجینز بهترین نسخه سری آرکهامه و حاضرم بحث هم بکنم ? درسته جذابیت سیتی و اون بخشهای پرزرق و برق نایت رو نداشت ولی به عنوان یک پکیج بنظرم از همهشون بهتر بود ولی نظرم تو اقلیت محضه. اینه که کلا خیلی اعتمادی بهشون نیست. این + چشمانداز این ۲-۳ سال که battle royaleها، arena shooterها، و از همه بدتر GaaSها همهچیز رو قبضه کردن باعث میشه خیلی اعتمادی بهشون نباشه. تو همین معرفی GK هم باز یک حالت خامی و بیتجربه بودنی موج میزد. اون صیقل راکاستدی توش نبود، شخصا از طراحی کاراکترهاش هم خوشم نیومد. همون حسی که نسبت به مدلهای کاراکتر Avengers بود که انگار چندتا بازیگر لباسای اونها رو پوشیدن.