آخرین ویرایش:
به نظرتون زمین خوردن اینجور بازیا باعث میشه دیگه ساخته نشن؟ من یکم بعید میدونم این قضیه روباید سردر این صنعت و سلیقه مخاطباش رو گل گرفت که باعث شده راکاستدی از اون گیمپلی و اتمسفرهای سنگین بتمن برسه به این آشغال!!
امیدوارم بازی مثل گاتمنایت و اورنجرز با کله بخوره زمین که دیگه همچین استعدادها و تیمهای خفنی روی این زبالهها کار نکنن!
sefton hill یکی از معدود کارگردان هایی ـه که دنبال میکنم، و واقعا تو این 12 سال تا حالا این شکلی ندیده بودم این آدم رو! به جرات میتونم بگم بیچاره کردن طرفو، اصن آدمی نبود که این طوری شکسته بشه! :خب با خیال راحت با Rocksteady خداحافظی کنین، حتی قرار هست برای یه مدت طولانی از SS پشتیبانی کنن ( البته اگه موفق بشه، که احتمالا بخاطر خوش ساخت بودنش موفق میشه). فرض کن یکی از بهترین استودیو های داستان محور رو به زور مجبورشون کنی بازی سرویس محور بسازن. :/ این بازی باید سال های آخر نسل پیش عرضه میشد نه الان. نگو Rocksteady خیلی وقت پیش تموم شده منتهی ما فن ها نمیخواستیم این واقعیت رو قبول کنیم. Sefton Hill هم معلومه نخواسته وسط توسعه از استودیو بزنه بیرون منتظر مونده بود تا مراحلش تموم شه بعد.
اینکه دوستان میگن اینا باید باز هم Batman میساختن اصلا درست نیست. خودشون گفته بودن داستان ما با این سگانه تموم شد و همینطور برای اعضا هم تکراری شده. WB این همه IP خاک خورده داشت که میتونست راکستدی رو مسئول ساختش میکرد ولی حیف... DNA اینها شدیدا به متریکس و TMNT میخورد واقعا حیف شد.
شخصا هرچقدر هم طول بکشه باید منتظر Sefton Hill و Jamie Walker موند.
RIP Rocksteady 2004-2022
من ۳۰ مداداش گلم
نمیدونم چند سالته
شاید از من بزرگتری
ولی من ۲۶ سالمه
کلی بازی بعد از TLoU 2 و RDR2 اومده...
چیز هایی ک یادم مونده فقط:
Elden Ring
Bayonetta 3
Metroid Dread
High on Life
Hi-Fi Rush
Soul Hacker 2
Deathloop
Returnal
Tales of Arise
Psychonuts 2
و....
خیلی بازی های خوبی اومدن و درحال اومدن هستن...
من ۳۰ م
من منظورم از بازی یعنی jaw dropping یه چیز به یاد ماندنی
یه چیزی که وقتی بهش فک میکنی it gives u chills
تقریبا تمام بازی هایی که گفتی بازی های خوبین که خودمم بازی کردم و خوشم اومده ولی اینا همیشه بودن. اون المان jaw dropping صنعت بازی دیگه نیست و فک نکنم برگرده.
چیزایی مثه بایوشاک اینفینیت و بتمن و جی تی ای و rdr و tlou و witcher
جالبه که از XC همچین حسی گرفتی. من خودم نمیتونم ارتباط برقرار کنم.میدونی Jaw-Dropping بودن و... بنظرم کاملا Subjective هست...
من شخصا از Elden Ring و Xenoblade Chronicles 3 همین حس هارو گرفتم...
پ.ن: Elden Ring در ابعاد بزرگتر و در صنعت گیم همون مواردی ک گفتی رو انجام داده...
حالا ابعاد شخصی ک بماند...
و اینکه سبک تکراری OW رو یک تکونی داد به نقل از بسیاری از منتقدین و نوینش کرد...
جالبه که از XC همچین حسی گرفتی. من خودم نمیتونم ارتباط برقرار کنم.
الان عملا بازی ها چهار دسته ن واسه من.
۱) شاهکار ها که حتما بازی میکنم و بعد rdr و tlou چیزی نیومده. اینا میشن generation defining اینا میشن خاطره و چیزایی که هر وقت بهشون فک میکنم give me chills
۲) بازیهای بسیار خوش ساخت مثه returnal ratchet gow horizon eden ring. اینارم حتما بازی میکنم و لذت میبرم اینا حدود ۵ درصد صنعت گیمن.
۳) بازیهایی که میدونم خوبن ولی به من نمیخورن مثه بایونتا و دویل می کرای و xc و دث استرندینگ و همینا ولی احترام قایلم واسشون. اینا هم حدود ۵ درصد صنعت هستن.
۴ )آشغالای بی ارزشی که وقت صرف کردن واسشون توهین به شخصیت خودم میدونم.قریب به ۹۰ درصد بازی های این چن ساله. نمونه ش assassin's creed watch dogs gotham knights
حالا اونایی که دسته یک رو develop میکنن چن استودیو خاص هستن. راک استار ناتی داگسی دی پراجکتراک استدیکن لوین
دو تاش که رفتن قاطی باقالیا الان فقط امیدم به این سه تاست.
آره خیلی هم بازی خوبی بود همون ماه اول دور و بر ۲۰۰ ساعت بازیش کردم. نمیارمش تو گروه red dead ولی بازی واقعا عالی ای بودباهات موافقم
سلیقه ی شخصی هست کاملا...
Elden Ring رو بازی کردی ؟
تو کدوم استودیو ها رو در نظرت داری؟ ازین دوتایی که گفتی نینتندو یه شرکت خیلی عالی و مبتکر و فرام سافتویر یه consistent brilliant ه. ولی بازم تو دسته راک استار و اینا نمیان به نظرم.قطعا بیشتر از سه تا دولوپر الان دارن بازی Generational Defining میسازن
بی انصاف نباشیم
حالا اگه نینتندو و فرام سافتور رو قبول ندارید اگه بخوایم ایندی ها رو حساب کنیم خدایی بیشتر از این حرفان
من فک کنم از خود سران راک استار هم بری بپرسی بگن نینتندو رو تخم چشم ما جا داره آخه رو چه حسابی نینتندو در دسته راک استار نمیتونه باشه؟ نصف آی پی های نینتندو ژانر دیفاینینگ بودن. اصلا خیلی از مفاهیم صنعت بازی به لطف نینتندو معنی پیدا کرده و گسترش یافته. لجندری ترین بازی ساز تاریخ مال نینتندوئه. بهترین بازی دهه گذشته هم برای نینتندو بوده به نقل از اکثریت رسانه های گیمی. دیگه باید چیکار بکنن اینا؟تو کدوم استودیو ها رو در نظرت داری؟ ازین دوتایی که گفتی نینتندو یه شرکت خیلی عالی و مبتکر و فرام سافتویر یه consistent brilliant ه. ولی بازم تو دسته راک استار و اینا نمیان به نظرم.
من متوجه منظورت شدم ، منظور شما اَبر-بازیهایی هست که هر چند سال میبینیم مثل GTA, RDR ,elder scrolls , falout ، Witcher ...آره خیلی هم بازی خوبی بود همون ماه اول دور و بر ۲۰۰ ساعت بازیش کردم. نمیارمش تو گروه red dead ولی بازی واقعا عالی ای بود
تو کدوم استودیو ها رو در نظرت داری؟ ازین دوتایی که گفتی نینتندو یه شرکت خیلی عالی و مبتکر و فرام سافتویر یه consistent brilliant ه. ولی بازم تو دسته راک استار و اینا نمیان به نظرم.
در عوض پتانسل بتمن با انجمن جغدها معلوم میشد
داستان دارک در کنار پیچ تاپ
یکی از بهترین کمیک های بتمن همون انجمن جغدها هست
View attachment 285569
sefton hill یکی از معدود کارگردان هایی ـه که دنبال میکنم، و واقعا تو این 12 سال تا حالا این شکلی ندیده بودم این آدم رو! به جرات میتونم بگم بیچاره کردن طرفو، اصن آدمی نبود که این طوری شکسته بشه! :
View attachment 285579
من نمیفهمم واقعا تو اون WB خراب شده این چند سال چه اتفاقایی افتاده چرا این قدر آدم بی لیاقت فلان شده در راس ـش قرار گرفتن!
استودیویی که کلا 3 تا گیم ساخته (بدون احتساب Urban Chaos: Riot Response که صرفا ورودشون بود به صنعت گیم) و هر 3 تا هم شاهکار بودن، رو واقعا چه جوری تونستین این طوری به فاک بدین نامردا !!
راست میگی واقعادر ضمن، از نظر شخصی خود من Elden Ring از RDR2 گیم بهتریه و تجربه عمیق تری برام داشته. در نتیجه خیر، چیزی به ته خط نرسیده. ما همچنان بازی های بزرگ و خفن داریم میبینیم.
همین فرام سافت در یک دهه گذشته چنان پیشرفت و تاثیرگذاریی داشته که باور نکردنیه. اتفاقا تاثیر بازی های فرام سافت در حال حاضر تقریبا روی تمامی بازی های اکشن ادونچر قابل رویته. بیخود نیست که اصطلاح Souls Like رو اینروزها انقد زیاد میشنویم. اگه اینا جریشن دیفاینینگ محسوب نمیشن پس چی میشه دیگه.
دقیقا منظورم همینه ماکان جانمن متوجه منظورت شدم ، منظور شما اَبر-بازیهایی هست که هر چند سال میبینیم مثل GTA, RDR ,elder scrolls , falout ، Witcher ...
حرفت درسته هر نسل که میگذره فاصله انتشار بین همچین بازیهایی خیلی بیشتر میشه.
بحث نوآوری و خلاقیت بزاریم کنار طبق معمول بودجه ساخت و تبلیغات بالا که سال به سال سرسام آور تر میشه و همینطور زمان طولانی توسعه دلیل اصلیه.
واقعا لوکینگ فروارد تو زلدای جدید و استارفیلد. استاکر ۲ هم احتمالا خفن باشه. کلا تو این بازی هایی که گفتی به ماکروسافت خوش بین ترم.از zelda بگیر تا استارفیلد
دیابلو 4 ، FF16
Baldur's Gate 3
Spider-Man 2
RE 4 remake
Street Fighter 6
STALKER 2
Alan Wake 2
Hades 2