Sucker Punch کاهش گرافیک InFAMOUS:Second Son رو تکذیب کرد

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت


Jason Connell طراح ارشد بخش فنی بازی I:SS درباره ی گرافیک بازی در صفحه های اجتماعی خود توضیحاتی داد.توضیحاتی درباره ی نورپردازی و افکت ها و...اول از همه او شایعات مبنی بر کاهش گرافیک بازی نسبت به E3 2013 پاسخ داد.با توجه به گیم پلی که اخیرا لیک شده نورپردازی به خاطر بازه های مختلف روز متفاوت بوده.اما پاسخ Jason:

مسلما گرافیک بصری بازی نسبت به E3 کم نشده.ما اون منطقه رو به جای این که در زمان افتابی بگزاریم،در زمان غروب خورشید قرار دادیم
او همچنین درباره ی برخی از ویژگی های و افکت های گرافیکی توضیح داد که میتونیم در نسخه ی نهایی مشاهده کنیم.
جالبه که بدونید،در شب،چیزی به اسم تیرگی(الودگی) نور وجود داره.مخصوصا در شب های بزرگ...میبینیم که ابرها باعث تیره شدن نور میشن.مثلا در شهری مثل Seattle ...که سطح ابرها پایین هست ما سعی کردیم این ویژگی رو در شب قرار بدیم.

وقتی ما به سمت HDR و فیزیک های وابسته به نور پرداختیم،یکی از مزایای ان این بود که به شیوه ای بازی و دنیای اون رو رندر کردیم تادر معرض دوربین قرار گرفتن حس بشه.پس سعی کردیم تا همه چیز در تمام ساعات شبانه روز کیفیت مناسبی داشته باشه .

ما با اضافه کردن فیزیک های نور به بازی به واقع گرایانه تر شدن جزییات بازی افزودیم.
گروه مربوط به نور پردازی وقت زیادی رو صرف این کردند تا بفهمند که تاثیر نور برروی اشیا در ساعات مختلف شبانه روز چگونه است.این قسمت از کار بخش بزرگی از پیش تولید این پروژه بود
بزرگترین چلنج در این راه این بود که همه ی این ویژگی ها رو روی کاراکتر ها با اون کیفیت مورد نطر پیاده کنیم

اما جالب این هست که تفاوتی بین cutscenes و gameplay در نورپردازی وجود نداره!
درواقع تفاوتی نیست.یکی برروی کنترل کاراکتر (با دکمه های سمت راست) نظارت داشت و یکی برروی اسکریپت کردن fx با حالت سینماتیک.سیستم مشابه fx و نورپردازی مشابه...

یکی از جالبترین قسمت های انجین FX اضافه کردن مقداری (تصادفی) روشنایی به نور هست.
انجین FX باعث میشه ما مقدار متغیری روشنایی به نور اضافه کنیم،که متفاوت به نظر میاد

همچنین میدونیم که هر قسمت از شبانه روز با هم متفاوت هست!هردوم اسمان و نورپردازی متفاوتی دارند.
8 بازه زمانی تو بازی وجود داره...سخت افزار جدید،فیزیک های وابسته به نورپردازی،fx جدید.پروژه ی جالبی بود!
من واقعا از ساخت بازه های مختلف شبانه روز لذت برم!هر کدوم اسمان مخصوص خودشون رو دارند!واقعا ساختش جالب بود.

Connell توضیح داد که چگونه زمان های ایستای بازی(که باتوجه به مراحل تغییر میکنه و حالت داینامیک نداره(با گذر رمان شرایط اسمون و نورپردازی فرق نمیکنه،به مرحله مربوط هست)) بکار گرفته شده.و چجوری به نظر داینامیک میرسه.
من دراین باره روزها فکر کردم. بنا به دلایلی(مربوط به داستان) TOD ساکن رو اضافه کردیم،بعضی استثتا وجود داره.
اما برای داینامیک شدن TOD و حرکت ابرها وثت زیادی گذاشتیم،اما با روایت بازی ضد و نقیض بود

بزرگترین چلنج؟پاسخ Connell به این سوال ساخت شهر پوشیده از ابر هست!با وجود ظاهر غمناکش.
افزودن دود و مه به بازی برای من سخت بود!اسمون پوشیده از ابرهای خاکستری که با ظاهر اندوهگینش باید جذاب باشه!

و دراخر Connell توضیح داد که PS4 در ساخت این بازی چه کمک هایی کرده.
قدرت!راستش ...بدون توضیحات فنی! این خیلی پرقدرت هست.نورپردازی بیشتر،بازتاب های بیشتر،ذارت بیشتر ...یه چیز فوق العادست! Sucker Punch انجین احتصاصی خودش رو ساخته و از اون باری ساخت بازی هاش استفاده میکنه.اگرچه بعدا اون رو ارتقا میدیم تا از قدرت PS4 استفاده ی خوبی ببریم.

بدون شک I:SS یکی از بازی ها با ویژگی های فوق العاده ی گرافیکی بود که تا به حال دیدیم.زمان کمی مونده تا حرفای Connell رو تجربه کنیم با چشم خودمون ببینیم.21 March زمان عرضه بازی در امریکا و اروپا...
منبع
 
چیزایی تو این فروم نوشته میشه که آدم فکر میکنه شاید طرف از آتاری تا حالا رو ندیده الان یه دفه چشمش به جمال ps4 روشن شده یکی از بچه ها میگفت اینجا با کنسول فنا کل کل نکن چون اصلا هیچ منطقی به جز فن بازی و هورا کشدین برای چیزای الکی ندارن.
الان بارون تو iss یا kz sf با یه بازی نسل قبل که 4 یا 5 سال پیش اومده حتی روی ps3 با 360 اومد مقایسه کن. من این عکسارو خودم با کامپیوتر گرفتم کارت گرافیک من الان 200 هزار تومنم نیست فقط بارونو نگاه کن اگه بارون iss از 25 هزارتا قطعه تشکیل شده بارون تو این عسکا حتما از 25 میلیون تا قطعه ساخته شده.
59837104765635971848.jpg
05629366196442548652.jpg
شاید بارش باران روی هوا خوب باشه ! اما زمان اصابت به زمین خیلی مصنوعی جلوه می کنه ! در کل نمیشه گفت بارش بارون توی I:SS بد هست ! دیگه هر بازی مشکل خاص خودش رو داره ! :d راستی شما حتما یک نگاه به بازی های اُستاد کیج بنداز، یکی از بهترین بارش های باران توی بازی های ایشون هست ! Heavy Rain و Beyond Two Souls !
Beyond-Two-Souls-Ellen-Page-Acting.jpg
beyond-two-soul-3.jpg
پ.ن : Real Time هستند ! نه CG و کات سین !
 
چیزایی تو این فروم نوشته میشه که آدم فکر میکنه شاید طرف از آتاری تا حالا رو ندیده الان یه دفه چشمش به جمال ps4 روشن شده یکی از بچه ها میگفت اینجا با کنسول فنا کل کل نکن چون اصلا هیچ منطقی به جز فن بازی و هورا کشدین برای چیزای الکی ندارن.
الان بارون تو iss یا kz sf با یه بازی نسل قبل که 4 یا 5 سال پیش اومده حتی روی ps3 با 360 اومد مقایسه کن. من این عکسارو خودم با کامپیوتر گرفتم کارت گرافیک من الان 200 هزار تومنم نیست فقط بارونو نگاه کن اگه بارون iss از 25 هزارتا قطعه تشکیل شده بارون تو این عسکا حتما از 25 میلیون تا قطعه ساخته شده.
59837104765635971848.jpg
05629366196442548652.jpg

اقلا شما که زحمت کشیدی، یه مثال بهتر میزدی دوست عزیز.
این تصویری که شما گذاشتی کمترین حس ممکن از بارش باران رو هم منتقل نمیکنه. توی تصویری که خودتون گذاشتید اون قسمتی رو که با مربع قرمز مشخص کردم کاملا ترفند ساده سازندگان بازی رو مشخص میکنه. افکت باران در بازی که شما تصویرش رو گذاشتید تشکیل شده از یه Plane با حداکثر Transparency و حداقل چندضلعی ممکن، که روی اون یه تکستچر از ریزش اب قرار داده شده و صد البته اون تکستچر نیز انیمت گردیده.

05629366196442548652.jpg


در اون قسمت قرمز رنگ شما خیلی راحت میتونید ببینید که حتی تکستچر بکار رفته هم بسیار ضعیف کار شده و نتیجه کار شبیه این شده که آب در حال شُرّه کردن روی یک دیوار نامرئی است. (درست مثل شره کردن رنگ روی دیوار!)

من فکر کنم با کمی جستجو میتونستید مثال خیلی بهتری برای باران از بازی های PC بزنید
 
بازی 100 درصد خطی بدون گیمپلی و ویژگیهای دیگه که فشار روی سیستم میارن دیگه بدتر از این باشه جای تعجب داره.
خُب مگه من گفتم غیرخطی هست بازی !؟
بحث ایشون در مورد بارش باران بود منم گفتم بازی های دیگری هستند که این افکت رو خیلی زیباتر و قشنگ تر در محیط بازی پیاده سازی کردن، همین !
کار به دیگر قسمت ها هم نداشتیم...
 
بازی 100 درصد خطی بدون گیمپلی و ویژگیهای دیگه که فشار روی سیستم میارن دیگه بدتر از این باشه جای تعجب داره.

خوب این دفعه یه جوری می نویسم که دیگه پستم پاک نشه.این بازی 100 در صد بهترین گرافیک ممکن رو روی دستگاهی داره که بسیار از نظر اقتصادی برای شخص و خانواده ها به صرفست و همچین گرافیکی به نظر من بسیار عالی و فوقالعاده راضی کننده برای کسایی که کنسول دارن و تونسته فاصله رو با pc high end ها به حد اقل برسونه(با توجه به بودجه ی خرج شده);)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or