Sucker Punch کاهش گرافیک InFAMOUS:Second Son رو تکذیب کرد

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت


Jason Connell طراح ارشد بخش فنی بازی I:SS درباره ی گرافیک بازی در صفحه های اجتماعی خود توضیحاتی داد.توضیحاتی درباره ی نورپردازی و افکت ها و...اول از همه او شایعات مبنی بر کاهش گرافیک بازی نسبت به E3 2013 پاسخ داد.با توجه به گیم پلی که اخیرا لیک شده نورپردازی به خاطر بازه های مختلف روز متفاوت بوده.اما پاسخ Jason:

مسلما گرافیک بصری بازی نسبت به E3 کم نشده.ما اون منطقه رو به جای این که در زمان افتابی بگزاریم،در زمان غروب خورشید قرار دادیم
او همچنین درباره ی برخی از ویژگی های و افکت های گرافیکی توضیح داد که میتونیم در نسخه ی نهایی مشاهده کنیم.
جالبه که بدونید،در شب،چیزی به اسم تیرگی(الودگی) نور وجود داره.مخصوصا در شب های بزرگ...میبینیم که ابرها باعث تیره شدن نور میشن.مثلا در شهری مثل Seattle ...که سطح ابرها پایین هست ما سعی کردیم این ویژگی رو در شب قرار بدیم.

وقتی ما به سمت HDR و فیزیک های وابسته به نور پرداختیم،یکی از مزایای ان این بود که به شیوه ای بازی و دنیای اون رو رندر کردیم تادر معرض دوربین قرار گرفتن حس بشه.پس سعی کردیم تا همه چیز در تمام ساعات شبانه روز کیفیت مناسبی داشته باشه .

ما با اضافه کردن فیزیک های نور به بازی به واقع گرایانه تر شدن جزییات بازی افزودیم.
گروه مربوط به نور پردازی وقت زیادی رو صرف این کردند تا بفهمند که تاثیر نور برروی اشیا در ساعات مختلف شبانه روز چگونه است.این قسمت از کار بخش بزرگی از پیش تولید این پروژه بود
بزرگترین چلنج در این راه این بود که همه ی این ویژگی ها رو روی کاراکتر ها با اون کیفیت مورد نطر پیاده کنیم

اما جالب این هست که تفاوتی بین cutscenes و gameplay در نورپردازی وجود نداره!
درواقع تفاوتی نیست.یکی برروی کنترل کاراکتر (با دکمه های سمت راست) نظارت داشت و یکی برروی اسکریپت کردن fx با حالت سینماتیک.سیستم مشابه fx و نورپردازی مشابه...

یکی از جالبترین قسمت های انجین FX اضافه کردن مقداری (تصادفی) روشنایی به نور هست.
انجین FX باعث میشه ما مقدار متغیری روشنایی به نور اضافه کنیم،که متفاوت به نظر میاد

همچنین میدونیم که هر قسمت از شبانه روز با هم متفاوت هست!هردوم اسمان و نورپردازی متفاوتی دارند.
8 بازه زمانی تو بازی وجود داره...سخت افزار جدید،فیزیک های وابسته به نورپردازی،fx جدید.پروژه ی جالبی بود!
من واقعا از ساخت بازه های مختلف شبانه روز لذت برم!هر کدوم اسمان مخصوص خودشون رو دارند!واقعا ساختش جالب بود.

Connell توضیح داد که چگونه زمان های ایستای بازی(که باتوجه به مراحل تغییر میکنه و حالت داینامیک نداره(با گذر رمان شرایط اسمون و نورپردازی فرق نمیکنه،به مرحله مربوط هست)) بکار گرفته شده.و چجوری به نظر داینامیک میرسه.
من دراین باره روزها فکر کردم. بنا به دلایلی(مربوط به داستان) TOD ساکن رو اضافه کردیم،بعضی استثتا وجود داره.
اما برای داینامیک شدن TOD و حرکت ابرها وثت زیادی گذاشتیم،اما با روایت بازی ضد و نقیض بود

بزرگترین چلنج؟پاسخ Connell به این سوال ساخت شهر پوشیده از ابر هست!با وجود ظاهر غمناکش.
افزودن دود و مه به بازی برای من سخت بود!اسمون پوشیده از ابرهای خاکستری که با ظاهر اندوهگینش باید جذاب باشه!

و دراخر Connell توضیح داد که PS4 در ساخت این بازی چه کمک هایی کرده.
قدرت!راستش ...بدون توضیحات فنی! این خیلی پرقدرت هست.نورپردازی بیشتر،بازتاب های بیشتر،ذارت بیشتر ...یه چیز فوق العادست! Sucker Punch انجین احتصاصی خودش رو ساخته و از اون باری ساخت بازی هاش استفاده میکنه.اگرچه بعدا اون رو ارتقا میدیم تا از قدرت PS4 استفاده ی خوبی ببریم.

بدون شک I:SS یکی از بازی ها با ویژگی های فوق العاده ی گرافیکی بود که تا به حال دیدیم.زمان کمی مونده تا حرفای Connell رو تجربه کنیم با چشم خودمون ببینیم.21 March زمان عرضه بازی در امریکا و اروپا...
منبع
 
کلا افت کیفیت در تمام سطوح دیده می‌شه...ساعاتی پیش:d


inFamousScreens.jpg



inFAMOUS-3.jpg



Infamous_screens.jpg


infamous_screens-3.jpg
 
بالاخره یه عده باید اون اسمشو نبری که موقع صحبت در مورد کاهش کیفیت بازیای انحصاریشون نسبت به E3 بهشون وارد شده بود + رزولوشن و ... رو یه جا خالی کنن، درکشون کنید ...

تصور کنید با این گرافیک یه gta جدید بسازن:|:
15994484605122303498.jpg

همین الان هم میتونی GTAـی با گرافیکی شبیه این بازی کنی ;;):d
 
چه گرافیکی دیوونه شدم خیلی عالیههههههههههه WOOOOOOOOOOOOOOOWWWWW:-o
این بازی دیوونه کنندست
اگه ساکر پانچ با این گرافیک میسازه پس ناتی داگ چی کار میخواد بکنه فکر کنم هر لحظه که دارم U4 بازی میکنم بگم WOOOOOOOW
 
بقیه موارد بازی رو نمیدونم و افرادی که تجربه میکنن باید نظر بدن ، ولی گرافیک بازی واقعاً زیباست ! یعنی هیچی رو در نظر نگیریم هم فوق العاده هست ، چه برسه با در نظر گرفتن این موارد :
1. محیط عظیم و Open World
2. موج اول بازی های این نسل
3. سازنده ای که خیلی هم غول گرافیکی نیست و بروبچ هم اکثراً توی بحث های گرافیکی بین First Party های سونی ، SuckerPunch رو مثال نمیزنن.
 
آخرین ویرایش:
بقیه موارد بازی رو نمیدونم و افرادی که تجربه میکنن باید نظر بدن ، ولی گرافیک بازی واقعاً زیباست ! یعنی هیچی رو در نظر نگیریم هم فوق العاده هست ، چه برسه با در نظر گرفتن این موارد :
1. محیط عظیم و Open World
2. موج اول بازی های این نسل
2. سازنده ای که خیلی هم غول گرافیکی نیست و بروبچ هم اکثراً توی بحث های گرافیکی بین First Party های سونی ، SuckerPunch رو مثال نمیزنن.

البته دیگه کم کم باید مثالش زد ! :d 2-3 سالی هم بیشتر نیست( از 2011 ) که سونی SP رو خریده و جزو استودیوهای First Party سونی شده :d
 
البته دیگه کم کم باید مثالش زد ! :d 2-3 سالی هم بیشتر نیست( از 2011 ) که سونی SP رو خریده و جزو استودیوهای First Party سونی شده :d

اصلا ربطی به خرید سونی نداره ربط به این داره سال 2009 و 2011 که به ترتیب شماره 1و2 امدن بازی های بزرگی از نظر گرافیکی داشتیم دیگه جایی نبود که کسی بخواد ازش طرفداری کنه یا مثال بزنن به ترتیب سال 2009 که MGS و GEOW2 داشتیم سال 2011 هم که KZ3 و Crysis .8-|
 
اصلا ربطی به خرید سونی نداره ربط به این داره سال 2009 و 2011 که به ترتیب شماره 1و2 امدن بازی های بزرگی از نظر گرافیکی داشتیم دیگه جایی نبود که کسی بخواد ازش طرفداری کنه یا مثال بزنن به ترتیب سال 2009 که MGS و GEOW2 داشتیم سال 2011 هم که KZ3 و Crysis .8-|
چرا اتفاقاً به نظرم وقتی یک استودیوی خیلی خوب رو شرکت بزرگی مثل سونی یا مایکروسافت میخره خیلی می تونه بهشون کمک بشه ! از همه نظر که بخوای حساب کنی. و SP هم از این قاعده مستثنی نیست ! :d
inFamous 1 هم که در سال 2009 اومد با این که گرافیک خوبی داشت ولی گرافیکش زیر سایه ی انحصاری هایی با گرافیک شاخ تر نظیر Uncharted 2 و Killzone 2 قرار می گرفت و گرافیکش مثل اونا به چشم نمی اومد و کسی از فَن ها برای فوق العاده نشون دادن گرافیک کنسولش نمی اومد از اون دو بازی نام برده بگذره و inFamous رو به عنوان گرافیک خارق العاده مثال بزنه ! inFamous 2 هم در سال 2011 هم یک گرافیک عالی داشت که باز هم به خاطر این که در سالی عرضه شد که Unchated 3 و Killzone 3 در انحصاری ها بودن کسی از فَن ها برای گرافیک کنسولش دیگه نمی اومد گرافیک عالی inFamous 2 رو مثال بزنه ! ولی بعد از inFamous 2 سونی اومد و SP رو خرید و این طور که پیداست به نفع طرفین شد و نتیجش رو هم داریم می بینیم که با توجه به مشاهدات یه چیز خیلی خیلی خفنی اینا از Second Son در آوردن که مطمئناً می تونه نتیجه ی همین همکاری بیشتر Sony و SP باشه ! :d الآن بنظرم میشه گفت که inFamous Second Son تا الآن بهترین گرافیک نسل حاضر رو داشته و بین بازی های معرفی شده هم فقط The Order باهاش رقابت می کنه و بهتره :d
البته اون GeoW 2 و MGS 4 که گفتی سال 2008 اومدن و قبول دارم که گرافیکشون خدا بود :d Crysis 2 در 2011 هم که گفتی خوب مولتی بود و بحث سر اینه که بین شرکت های First Party چه کسی گرافیک عالی و مثال زدنی داشت :d
 
گرافیکش که خوبه درش شکی نیست نسخه های یک و دو هم زمان خودشون گرافیک خوبی داشتن مسئله سر افت گرافیک نسبت به نمایش 2013 هست.
 
تا الآن بهترین گرافیک نسل حاضر رو داشته و بین بازی های معرفی شده هم فقط The Order باهاش رقابت می کنه و بهتره
یعنی الان ryse وجود نداره؟:دی هایپ میشید دیگه فکت صادر نکنید:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or