Sucker Punch کاهش گرافیک InFAMOUS:Second Son رو تکذیب کرد

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت


Jason Connell طراح ارشد بخش فنی بازی I:SS درباره ی گرافیک بازی در صفحه های اجتماعی خود توضیحاتی داد.توضیحاتی درباره ی نورپردازی و افکت ها و...اول از همه او شایعات مبنی بر کاهش گرافیک بازی نسبت به E3 2013 پاسخ داد.با توجه به گیم پلی که اخیرا لیک شده نورپردازی به خاطر بازه های مختلف روز متفاوت بوده.اما پاسخ Jason:

مسلما گرافیک بصری بازی نسبت به E3 کم نشده.ما اون منطقه رو به جای این که در زمان افتابی بگزاریم،در زمان غروب خورشید قرار دادیم
او همچنین درباره ی برخی از ویژگی های و افکت های گرافیکی توضیح داد که میتونیم در نسخه ی نهایی مشاهده کنیم.
جالبه که بدونید،در شب،چیزی به اسم تیرگی(الودگی) نور وجود داره.مخصوصا در شب های بزرگ...میبینیم که ابرها باعث تیره شدن نور میشن.مثلا در شهری مثل Seattle ...که سطح ابرها پایین هست ما سعی کردیم این ویژگی رو در شب قرار بدیم.

وقتی ما به سمت HDR و فیزیک های وابسته به نور پرداختیم،یکی از مزایای ان این بود که به شیوه ای بازی و دنیای اون رو رندر کردیم تادر معرض دوربین قرار گرفتن حس بشه.پس سعی کردیم تا همه چیز در تمام ساعات شبانه روز کیفیت مناسبی داشته باشه .

ما با اضافه کردن فیزیک های نور به بازی به واقع گرایانه تر شدن جزییات بازی افزودیم.
گروه مربوط به نور پردازی وقت زیادی رو صرف این کردند تا بفهمند که تاثیر نور برروی اشیا در ساعات مختلف شبانه روز چگونه است.این قسمت از کار بخش بزرگی از پیش تولید این پروژه بود
بزرگترین چلنج در این راه این بود که همه ی این ویژگی ها رو روی کاراکتر ها با اون کیفیت مورد نطر پیاده کنیم

اما جالب این هست که تفاوتی بین cutscenes و gameplay در نورپردازی وجود نداره!
درواقع تفاوتی نیست.یکی برروی کنترل کاراکتر (با دکمه های سمت راست) نظارت داشت و یکی برروی اسکریپت کردن fx با حالت سینماتیک.سیستم مشابه fx و نورپردازی مشابه...

یکی از جالبترین قسمت های انجین FX اضافه کردن مقداری (تصادفی) روشنایی به نور هست.
انجین FX باعث میشه ما مقدار متغیری روشنایی به نور اضافه کنیم،که متفاوت به نظر میاد

همچنین میدونیم که هر قسمت از شبانه روز با هم متفاوت هست!هردوم اسمان و نورپردازی متفاوتی دارند.
8 بازه زمانی تو بازی وجود داره...سخت افزار جدید،فیزیک های وابسته به نورپردازی،fx جدید.پروژه ی جالبی بود!
من واقعا از ساخت بازه های مختلف شبانه روز لذت برم!هر کدوم اسمان مخصوص خودشون رو دارند!واقعا ساختش جالب بود.

Connell توضیح داد که چگونه زمان های ایستای بازی(که باتوجه به مراحل تغییر میکنه و حالت داینامیک نداره(با گذر رمان شرایط اسمون و نورپردازی فرق نمیکنه،به مرحله مربوط هست)) بکار گرفته شده.و چجوری به نظر داینامیک میرسه.
من دراین باره روزها فکر کردم. بنا به دلایلی(مربوط به داستان) TOD ساکن رو اضافه کردیم،بعضی استثتا وجود داره.
اما برای داینامیک شدن TOD و حرکت ابرها وثت زیادی گذاشتیم،اما با روایت بازی ضد و نقیض بود

بزرگترین چلنج؟پاسخ Connell به این سوال ساخت شهر پوشیده از ابر هست!با وجود ظاهر غمناکش.
افزودن دود و مه به بازی برای من سخت بود!اسمون پوشیده از ابرهای خاکستری که با ظاهر اندوهگینش باید جذاب باشه!

و دراخر Connell توضیح داد که PS4 در ساخت این بازی چه کمک هایی کرده.
قدرت!راستش ...بدون توضیحات فنی! این خیلی پرقدرت هست.نورپردازی بیشتر،بازتاب های بیشتر،ذارت بیشتر ...یه چیز فوق العادست! Sucker Punch انجین احتصاصی خودش رو ساخته و از اون باری ساخت بازی هاش استفاده میکنه.اگرچه بعدا اون رو ارتقا میدیم تا از قدرت PS4 استفاده ی خوبی ببریم.

بدون شک I:SS یکی از بازی ها با ویژگی های فوق العاده ی گرافیکی بود که تا به حال دیدیم.زمان کمی مونده تا حرفای Connell رو تجربه کنیم با چشم خودمون ببینیم.21 March زمان عرضه بازی در امریکا و اروپا...
منبع
 
گرافیکش که خوبه درش شکی نیست نسخه های یک و دو هم زمان خودشون گرافیک خوبی داشتن مسئله سر افت گرافیک نسبت به نمایش 2013 هست.
این چیزی که در موردش صحبت می کنی رو فقط خودت دیدی !! حالا خوبه این همه بچه ها Gif و عکس "مادر بگرید"ـی گذاشتن وگرنه شاید خیلیا حرفت رو باور می کردن که بازی واقعاً گرافیکش Downgrade شده ! سر این بازی واقعاً نمی تونی کسی رو راضی کنی که گرفیکش افت کرده !

یعنی الان ryse وجود نداره؟
biggrin1.gif
هایپ میشید دیگه فکت صادر نکنید:d
"الآن بنظرم میشه گفت" رو نقل قول نکردی و میای میگی فکت صادر کردم ؟!! :d هم Ryse هست هم Killzone Shadow Fall ولی اگه همه ابعاد رو در نظر بگیری به نظر من که Second Son با این که Open World هست گرافیک بهتری رو داره نمایش میده !
 
چرا اتفاقاً به نظرم وقتی یک استودیوی خیلی خوب رو شرکت بزرگی مثل سونی یا مایکروسافت میخره خیلی می تونه بهشون کمک بشه ! از همه نظر که بخوای حساب کنی. و SP هم از این قاعده مستثنی نیست ! :d
inFamous 1 هم که در سال 2009 اومد با این که گرافیک خوبی داشت ولی گرافیکش زیر سایه ی انحصاری هایی با گرافیک شاخ تر نظیر Uncharted 2 و Killzone 2 قرار می گرفت و گرافیکش مثل اونا به چشم نمی اومد و کسی از فَن ها برای فوق العاده نشون دادن گرافیک کنسولش نمی اومد از اون دو بازی نام برده بگذره و inFamous رو به عنوان گرافیک خارق العاده مثال بزنه ! inFamous 2 هم در سال 2011 هم یک گرافیک عالی داشت که باز هم به خاطر این که در سالی عرضه شد که Unchated 3 و Killzone 3 در انحصاری ها بودن کسی از فَن ها برای گرافیک کنسولش دیگه نمی اومد گرافیک عالی inFamous 2 رو مثال بزنه ! ولی بعد از inFamous 2 سونی اومد و SP رو خرید و این طور که پیداست به نفع طرفین شد و نتیجش رو هم داریم می بینیم که با توجه به مشاهدات یه چیز خیلی خیلی خفنی اینا از Second Son در آوردن که مطمئناً می تونه نتیجه ی همین همکاری بیشتر Sony و SP باشه ! :d الآن بنظرم میشه گفت که inFamous Second Son تا الآن بهترین گرافیک نسل حاضر رو داشته و بین بازی های معرفی شده هم فقط The Order باهاش رقابت می کنه و بهتره :d
البته اون GeoW 2 و MGS 4 که گفتی سال 2008 اومدن و قبول دارم که گرافیکشون خدا بود :d Crysis 2 در 2011 هم که گفتی خوب مولتی بود و بحث سر اینه که بین شرکت های First Party چه کسی گرافیک عالی و مثال زدنی داشت :d

اول از همه بحث سر انحصاری بودن نیست بحث سر بازی های با گرافیک عالی روی کنسول که در زمان خودش با وجود اینکه عالی بوده رقیب عالی کم نداشته فقط همین .;) دوم اصلا بحث سر کیفیت کار استدیو نیست بحث سر اینکه در اون سال بازی خوب کم نداشتم فقط همین به خاطر همین کسی به این عنوان از نظر گرافیکی توجه نکرده .;)
سوم این افکار First Party بندازین دور بازی که خوب باشه خوبه حالا چه میخواد مولتی پلتفرم باشه چه میخواد انحصاری باشه .;) MGS4 هم First Party نبود اما به عنوان انحصاری عرضه شد با این وجود بازی گرافیک خوبی داشت .;)
 
این تریلر 8 دقیقه ای از گیم پلی بازی که در شب هست رو ببینید،به دل من یکی که نشست:)

http://nl.media2.multiplayer.it/fil...d-son-video-gameplay-preview-ufficiale.hi.mp4

لینک رو در IDM کپی کنید تا دانلود بشه،برای نمایش تنها هم فقط کافیه روش بزنید. (کیفیت 720P)

پ.ن: تنها چیزی که در مورد این تریلر منو آزار میده کشتن مردم عادی توسط کسی که کنترل رو به دست گرفته هست،البته یه باگ کوچیک هم دیده شد که مهم نیست و با گذر زمان بر طرف می شه.
 
آخرین ویرایش:
اول از همه بحث سر انحصاری بودن نیست بحث سر بازی های با گرافیک عالی روی کنسول که در زمان خودش با وجود اینکه عالی بوده رقیب عالی کم نداشته فقط همین .;) دوم اصلا بحث سر کیفیت کار استدیو نیست بحث سر اینکه در اون سال بازی خوب کم نداشتم فقط همین به خاطر همین کسی به این عنوان از نظر گرافیکی توجه نکرده .;)
سوم این افکار First Party بندازین دور بازی که خوب باشه خوبه حالا چه میخواد مولتی پلتفرم باشه چه میخواد انحصاری باشه .;) MGS4 هم First Party نبود اما به عنوان انحصاری عرضه شد با این وجود بازی گرافیک خوبی داشت .;)

NO ! 8-| باو حرفم رو درست متوجه نشدی :d
من که با این چیزایی که میگی موافقم و حرفی هم نیست ولی مسئله اینه که اون چیزی که من از کامنت آریا نقل قول کردم در مورد inFamous بین بازی های Exclusive و First Party دیگه ی PS3 بود و دقیقاً هم حرف در مورد انحصاری بود نه چیز دیگه ! :d من هم کاملاً با حرفش موافق بودم و یه چیز گذاشتم روش :d
من متوجه کامنتت شدم و گفتم که اتفاقاً ربط به زیرشاخه شدن داره ! فکر کن که بودجه ی بیشتر , کارمند بیشتر , کمک های بیشتر از قبل داشته باشن پس راحت تر می تونن بازی بسازن و ایده هاشونو پیاده کنن ! :d من افکارم رو بر روی این مسائل مشغول نمی کنم ولی میشه گفت که همین زیر شاخه شدن در اکثر مواقع می تونه کمکی باشه به Studio ! در مورد MGS4 هم که بله درست میفرمایید بنده مخالفتی ندارم با این موضوع و همونجا هم گفتم که گرافیکش خدا بود :d
 
نمیدونم چرا رو بارون خوب کار نمیکنن kzsf بارون جالبی نداره افکت بارون این بازیم جالب نیست.
راست میگی خوب نیست،یه چیزی در حد Mother of God ـه!
KZ:SF
I:SS
http://uploadax.com/images/79099059099700095208.gif
http://uploadax.com/images/15238288835758116430.gif
http://uploadax.com/images/53125810965173132330.gif
-
@KnightX
اولی که بارون kz sf بود که خیلی ضایعه یه سری خط سفید فقط از جلو دوربین رد میشه دقیقا همون چیزیه که من میگم ضایعه.
گیف چهارم دقیقا همون بارون ضایعی بود که من میگم یه سری خط سفید که تو عمق تصویر نیست فقط از جلو دوربین رد میشه
این بازی کلهم ضایع هست،بیخیال.
 
آخرین ویرایش:

چه هایپ سازی مصنوعی ای!
این گیفایی که گذاشتی اصلا دیدی خودت؟
اولی که بارون kz sf بود که خیلی ضایعه یه سری خط سفید فقط از جلو دوربین رد میشه دقیقا همون چیزیه که من میگم ضایعه.

95859893062357241014.jpg


گیف دوم که درباره رفلکشن بود
گیف سوم داشت انجین بازی جهت سایه ها و ضریب خیسی دیوار تغییر میداد
79315988060185354529.jpg


گیف چهارم دقیقا همون بارون ضایعی بود که من میگم یه سری خط سفید که تو عمق تصویر نیست فقط از جلو دوربین رد میشه
87357123341834996651.jpg


76793662830661405424.jpg
 
^^دوربين مخفيه؟؟!!
من به kz كاري ندارم ولي اين گيفي كه دوستمون از افكت بارون infamous ss گذاشته يا حتي عكس اخري كه مثلا خودت گشتي و جدا كردي و گذاشتي داره افكت خيلي عاليه بارون و تاثير ش رو روي محيط كه خيلي عالي كار شده رو تو infamous نشون ميده .
شما لطف كن يه بازي ow رو ازش تصوير يا گيف بزار كه افكت بارونش بهتر از infamous ss باشه .
 
من کاملا از بازی راضیم!به غیر از
!_درختا بد کیفیتن!
2_تو یه تصویر dra distance رو نشون میده که مکان های دور واقعا بی کیفیتن
در هر صورت اونقدر هم مهم نیست!امیدوارم گیمپلیش خطی نباشه!
 
بازی نه تنها کاهش گرافیک نداشته بلکه طبق گفته ی ساکرپانچ افزایش هم داشته , البته اکثره عکس هایی که لیک میشه اصلا کیفیت خوبی ندارند ولی این اسکرین های 1080 اخیر که کیفیتش هم عالی بود نشون داد که چقدر گرافیک عالیه و حتی بهتر هم شده
 
چیزایی تو این فروم نوشته میشه که آدم فکر میکنه شاید طرف از آتاری تا حالا رو ندیده الان یه دفه چشمش به جمال ps4 روشن شده یکی از بچه ها میگفت اینجا با کنسول فنا کل کل نکن چون اصلا هیچ منطقی به جز فن بازی و هورا کشدین برای چیزای الکی ندارن.
الان بارون تو iss یا kz sf با یه بازی نسل قبل که 4 یا 5 سال پیش اومده حتی روی ps3 با 360 اومد مقایسه کن. من این عکسارو خودم با کامپیوتر گرفتم کارت گرافیک من الان 200 هزار تومنم نیست فقط بارونو نگاه کن اگه بارون iss از 25 هزارتا قطعه تشکیل شده بارون تو این عسکا حتما از 25 میلیون تا قطعه ساخته شده.
59837104765635971848.jpg
05629366196442548652.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or