PlayStation Street Fighter V Arcade Edition

  • Thread starter Thread starter Kainé
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
February 2016
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
68nc_sf_topic.png



rc7t_logo.png



vvqj_fsur_2.png

  • در بازی مکانیک جدیدی به نام V-Trigger قرار داده شده که اجازه ی استفاده از Stance های مختلف برای هر کرکتر را فراهم می آورد​
  • نت کد های بازی نسبت به SF IV پیشرفت قابل توجهی داشته اند​
  • بازی در سیزن اول دارای 22 کرکتر است که درسیزن دوم 6 کرکتر دیگر به این تعداد اضافه می شود​
  • مکانیزم V-Trigger که پیشتر با پر شدن خط EX meter قابل فعال سازی بود هم اکنون دارای Gauge جدیدی به نام V-Gauge است​
  • با پر شدن V-Gauge پلیر می تواند از مکانیک V-Trigger استفاده کرده که ظاهراً بر روی Ultra Move های کرکتر نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال کرکتر ریو در حالت عادی از Shinku Hadouken به عنوان Ultra Move استفاده می کند که این Ultra Move در حالت V-Trigger به Denjin Hadouken تبدیل می شود​
  • مکانیزم جدیدی تحت عنوان V-Skill نیز برای بازی معرفی شده که به کرکتر هایی مانند ریو اجازه ی Parry کردن و M.Bison اجازه منعکس کردن Projectile های حریف را می دهد​
  • نام Ultra Move ها به Critical Arts تغییر کرده و اینبار همانند Super Move ها با پر شدن EX Meter قابل استفاده هستند​
  • کرکتر ها و کانتنت هایی که بعد از عرضه برای بازی منتشر می شوند را می توان به صورت رایگان و با جمع آوری امتیاز در داخل بازی بدست آورد. همچنین می توان مثل سابق با پرداخت پول واقعی نیز آنها را خریداری کرد​
  • Capcom Fighters Network​
6yuv_logo_cfn.png
این سیستم قابلیت های زیر را در اختیار پلیر ها قرار می دهد :
با توجه به "Heat Map" می توانید مشاهده کنید که هر مبارزه در کدام نقطه از جهان در جریان است
می توانید از پروفایل هر کاربر دیدن کرده و از جزییات هر مبارزه آگاه شوید
می توانید با مشخص کردن رقبای خود در سراسر دنیا ، عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشید
می توانید دوستان خود را رجیستر کرده و پلیر های مورد علاقه ی خود را Follow کنید
می توانید در میان فایل های Replay جستجو کرده و Replay مورد نظر خود را مشاهده کنید
فرستادن دعوتنامه ی آنلاین
مشاهده ی آخرین پچ ها و اخبار تورنومنت ها
و بسیاری موارد کاربردی دیگر ...
ro5l_8.png


  • فردین (FaRd!N) عزیز بابت انجام هماهنگی های لازم
  • دوست خوبم علی (Safety & Peace) عزیز به خاطر تمام زحماتی که برای تاپیک کشیده
  • حامد (Hamed 3594) عزیز بابت تریلر و ویدیوها
 
آخرین ویرایش:
ازونجایی که تعداد ما SF فن ها زیاد نیست پیشنهاد می کنم که هممون به پلتفورم PC نقل مکان کنیم. اینجوری از این پراکندگی در میایم و می تونیم راحت تر با هم در ارتباط باشیم. الان تمام نسخه های SF رو میشه به واسطه GGPO به صورت آنلاین بازی کرد. (البته به جز SF1 و SF4:دی)
پیشنهاد بعدیم اینه که یکم از Lore و Story شخصیت ها بکشین بیرون و عوضش برین نحوه بازی کردن رو بشکافین :دی
الان به جای حرف زدن، به چند نفر Player و بازیکن احتیاج داریم که عمل کنن و پیگیر یاد گرفتن باشن. اگه پایه باشین، همونطور که به صلح و صفا یاد دادم می تونم به شما هم بازی رو آموزش بدم :دی

موافقم
من خودم همیشه میخواستم بازی رو اصولی یاد بگیرم اما نشد !
 
احسان البته الان چون لی تایید شده و نمیشه کاریش کرد:biggrin1: تفاوت اینجاست که اگر شخصیت مورد علاقه-م هم توی بازی نباشه، میتونم خودمو با بقیه وفق بدم چون خودمو محدود به یه شخصیت نمیکنم. حتی اگه اون شخصیت توی اون نسخه از نظر گیم پلی پرداخت خوبی نداشته باشه، میتونم براش جایگزین پیدا کنم چون اذیت میشم اگه اصرار کنم که حتما باید با ریو بازی کنم. توی همین 3s، من نمیتونم با ریو ارتباط برقرار کنم و اگر بیشتر سعی کنم، بیشتر ازش متنفر میشم. اینو میگم چون تجربه-م بیشتر از شماست:biggrin1: خودم هم اوایل دقیقا مثل تو بودم و هیچکس جز ریو برام مهم نبود. اصن انگار بقیه شخصیت ها رو نمیدیدم:biggrin1: اما وقتی وارد دنیای آنلاین میشی و با افراد مختلف با شخصیت های مختلف بازی میکنی، کم کم اون اشتیاق قبلتو از دست میدی. کم کم متوجه میشی از یه شخصیت دیگه خوشت میاد و میری که باهاش آشنا بشی:biggrin1: دوباره همین روند و اینجاست که متوجه میشی SF چقدر بزرگه:biggrin1: الان هم میدونی SF چقدر بزرگه، اما اون درک اصلی رو باید با چشم ببینی تا بفهمی.

خب علی فرقش اینجاست که دید شماها یه جورایی دید آنلاین رنک و مسابقه ایه :دی آره ، کسی که تنها دغدغه ـش رنک آوردن توی آنلاین و شرکت توی مسابقه و این جور چیزا باشه ، خواه ناخواه نتیجه گرا میشه :دی مثل خودت یه مدت با Adon بازی می کردی ، یه مدت رفتی سراغ Juri فک کنم ، همینجوری 3-4 تا کرکتر عوض کردی تا رسیدی به بالراگ :دی یعنی مثلاً برای تو اگه فلان شخصیت نتونه به جایگاهی که می خوای برسونتت به فحش هم نمی ارزه :دی
ولی برای من که کمتر آنلاین میشم و رنک و اینا آنچنان برام مهم نیست ، لذتی که از بازی با فلان کرکتر می برم بیشتر از اینه که دنبال کرکتری باشم که رنک آنلاین و این حرفهام رو بالاتر ببره :دی البته این به معنی این نیست که بخش داستان برام مهم تر از گیم پلیه ، به هیچ وجه (قبلاً هم در موردش صحبت کردیم). بیشتر دوست دارم کرکتری که ازش خوشم میاد رو مسترش بشم تا هی کرکترهای مختلف رو امتحان کنم و اونی رو انتخاب کنم که باهاش راحت تر بازی میکنم و نتیجه میگیرم :دی سر همین چون لی کلی پدرم در اومد تا فقط یادبگیرم چه جوری میشه کنترلش کرد ، در صورتی که میشد خیلی راحت رفت سراغ کرکتری که همون اول بیشتر به دست و بالم میشینه :دی ولی لذت اون اولی بیشتره :دی حالا قطعاً با اومدن SF V و کراس پلتفرم بودنش این جامعه ی SF بازی که می تونم (همه می تونن) باهاشون بازی کنم(ـن) بیشتر میشه ، ولی قطعاً اون زمان هم بازم Main ـم اوشونن :دی حتی اگه باهاش Fail بشم :

You go again, you fail faster, you fail better, you get stronger, you get smarter and then one day it finally happens

حالا نه فایتینگ بلکه هر بازی ای در وهله ی اول هدفش سرگرمیه (حداقل برای من که اینطوریه) ، معلوم هم نیست چند هفته ، چند ماه یا چند سال دیگه خود من توی دنیای گیمینگ حضور داشته باشم. پس به شخصه سعی میکنم یه هدف خاص یا یه خواسته ، جای اون لذت بردنه رو برام نگیره :دی
 
احسان هدف ما رنک آوردن نیست:d یعنی هیچکدوم از بچه های کلن طرف رنک نمیرن و نرفتن:d اصلا BP و PP همشون از دم صفره:d منظور من آنلاین بازی کردن با افراد خودیه. یعنی توی یه جمع خودمونی که خودمون باشیم (واج آرایی "خود" :d)
همشون هم یه Main دارن (صفا = ریو / آستا = بایسون / حمید = کودی / آبتین = ریو / سایلنت = زانگیف) ولی در عین حال همشون 3-4 تا زاپاس هم دارن:d
من چون از همه شخصیت ها خوشم میاد، برام مهمه بتونم رامشون کنم و باهاشون ارتباط برقرار کنم. یعنی عقیده دارم همه شخصیت ها خوبن و بد توشون نیست:d به خاطر همینه هر دوره با یکی کار میکنم و یه جورایی Main ثابت ندارم. وقتی هم با یه کرکتر مستر میشم و اینقدر باهاش بازی میکنم که دیگه عملا چیزی برام نمیذاره، ولش میکنم و میرم سراغ بعدی و به قبلی استراحت میدم:d چون احساس میکنم اون لحظه دیگه چیزی نمیتونم ازش بیرون بکشم و باید با بقیه بازی کنم و دید تازه ای پیدا کنم و دوباره بیام سراغ کرکتر قدیمی و بازم ازش نکته بکشم بیرون:d
حرف من اینه که حتما لازم نیست فقط با یه کرکتر لذت ببری. هیچوقت معلوم نیست با شخصیت بعدی چه اتفاقی میوفته. شاید بیشتر لذت ببری. مثلا من Main اولم Cody بود و مستر شدم باهاش. هنوزم هست ولی دوست داشتم خودم رو بهش محدود نکنم و تجربه بیشتر کسب کنم. به قولی نمیخوام درجا بزنم:d
پیشنهاد میکنم تو هم همینکارو کنی. یعنی Mainـت همون چون لی باشه و توی مسابقات هم ازش استفاده کن، اما بقیه شخصیت ها رو هم باهاشون بازی کن و یاد بگیر. یعنی اینطور بگم حیفه دنیای عظیم SF رو جستجو نکنی و پتانسیل عظیم شخصیت هاشو نبینی.
 
احسان هدف ما رنک آوردن نیست:d یعنی هیچکدوم از بچه های کلن طرف رنک نمیرن و نرفتن:d اصلا BP و PP همشون از دم صفره:d منظور من آنلاین بازی کردن با افراد خودیه. یعنی توی یه جمع خودمونی که خودمون باشیم (واج آرایی "خود" :d)
همشون هم یه Main دارن (صفا = ریو / آستا = بایسون / حمید = کودی / آبتین = ریو / سایلنت = زانگیف) ولی در عین حال همشون 3-4 تا زاپاس هم دارن:d
من چون از همه شخصیت ها خوشم میاد، برام مهمه بتونم رامشون کنم و باهاشون ارتباط برقرار کنم. یعنی عقیده دارم همه شخصیت ها خوبن و بد توشون نیست:d به خاطر همینه هر دوره با یکی کار میکنم و یه جورایی Main ثابت ندارم. وقتی هم با یه کرکتر مستر میشم و اینقدر باهاش بازی میکنم که دیگه عملا چیزی برام نمیذاره، ولش میکنم و میرم سراغ بعدی و به قبلی استراحت میدم:d چون احساس میکنم اون لحظه دیگه چیزی نمیتونم ازش بیرون بکشم و باید با بقیه بازی کنم و دید تازه ای پیدا کنم و دوباره بیام سراغ کرکتر قدیمی و بازم ازش نکته بکشم بیرون:d
حرف من اینه که حتما لازم نیست فقط با یه کرکتر لذت ببری. هیچوقت معلوم نیست با شخصیت بعدی چه اتفاقی میوفته. شاید بیشتر لذت ببری. مثلا من Main اولم Cody بود و مستر شدم باهاش. هنوزم هست ولی دوست داشتم خودم رو بهش محدود نکنم و تجربه بیشتر کسب کنم. به قولی نمیخوام درجا بزنم:d
پیشنهاد میکنم تو هم همینکارو کنی. یعنی Mainـت همون چون لی باشه و توی مسابقات هم ازش استفاده کن، اما بقیه شخصیت ها رو هم باهاشون بازی کن و یاد بگیر. یعنی اینطور بگم حیفه دنیای عظیم SF رو جستجو نکنی و پتانسیل عظیم شخصیت هاشو نبینی.

آها از این نظر میگی :دی این که 100% :دی اصن کسی که توی اون روستر عظیم SF فقط یه کرکترش رو امتحان کنه خودشو از یه گنج کله گنده محروم کرده :دی قطعاً منم لا به لای همه ی شخصیت ها می گردم و یکی دو تا رو به عنوان شخصیت دوم و سوم انتخاب میکنم ولی اصلیه چون لیه :دی حالا هی چون لی چون لی میکنم ، اینجور به نظر میاد که بقیه رو تست نکردم :دی اصن عظمت دنیای کرکترهای SF وصف نشدنیه و اینو خودم به چشم دیدم :دی هر کرکتری یه قابلیتی داره و متناسب با یه سبک بازی کردن هستن و مهم تر از همه اینکه همگی توی چیزی که هستن بالانس هستن :دی GameTrailers یه جمله ی خیلی قشنگی توی نقدش داشت که اینو به عینه توی بازی وقتی همه ی کرکترها رو تست کردم دیدم و هیچ وقت هم یادم نمیره :دی میگفت که SF به شدت بالانسه. اگه یه مسابقه رو ببازید ، شاید کرکترتون رو سرزنش کنید ، شاید بندازید گردن کنترلر ولی واقعیت اینه که واقعاً حریفتون از شما بهتر بوده و اگه یه مبارزه رو ببرید قطعاً متوجه این موضوع میشید که واقعاً لایق برد بودید :دی
تا کسی کل Roster رو امتحان نکنه و زیر و بمش رو در نیاره به این حرف نمیرسه :دی
 
از احسان جان و علی جان و دیگر دست اندرکاران بابت ایجاد تاپیک و پست اول تشکر فراوان می کنم :d

از اساتید عزیز یک سوال داشتم :d :

اگر سیستم مبارزات بعضی از فایترها و کرکترها (مثل Chun Li و Ryu و Ken:d) رو در USF IV اصولی بلد باشیم , راحت تر و بهتر با این فایترها و شخصیت ها در SF V مبارزات رو شروع می کنیم ؟ البته حضور Ken هنوز تایید نشده :d .

با عرض پورش و تشکر فراوان . :d


ازونجایی که تعداد ما SF فن ها زیاد نیست پیشنهاد می کنم که هممون به پلتفورم PC نقل مکان کنیم. اینجوری از این پراکندگی در میایم و می تونیم راحت تر با هم در ارتباط باشیم. الان تمام نسخه های SF رو میشه به واسطه GGPO به صورت آنلاین بازی کرد. (البته به جز SF1 و SF4:biggrin1:)
پیشنهاد بعدیم اینه که یکم از Lore و Story شخصیت ها بکشین بیرون و عوضش برین نحوه بازی کردن رو بشکافین :biggrin1:
الان به جای حرف زدن، به چند نفر Player و بازیکن احتیاج داریم که عمل کنن و پیگیر یاد گرفتن باشن. اگه پایه باشین، همونطور که به صلح و صفا یاد دادم می تونم به شما هم بازی رو آموزش بدم :biggrin1:​

درود بر شما :d

پایه ایم :d
 
آخرین ویرایش:
حرکات پایه که مسلما به SF V منتقل میشن و همیشه یکی هستن. مثلا شوریوکن، هادوکن، تاتسوماکی، کیکوکن و اسپینینگ برد کیک و ... جز به اصطلاح Signature Move های شخصیت ها و بخشی از هویتشون هستن و همیشه هستن. ولی باید دید تغییرات گیم پلی شخصیت ها چجوریه. مثلا الان میگن چون لی دیگه شارژی نیست که خب مسلما دیگه نمیشه به سبک IV باهاش بازی کرد. از همه مهتر باید ببینیم هسته اصلی گیم پلی توی SF V (که میگن اسمش V-Trigger هست) به چه صورته و تمامی استراتژی ها بر مبنای اون چیده میشه. مثلا توی IV از سیستم FADC استفاده شده بود و کلا باید به این سیستم مسلط میشدی تا بتونی انواع و اقسام کنسل کردن ها، خر کردن حریف (:d) و اجرای کمبوهای بزرگ رو پیاده کنی.
البته لازم به ذکره همین Signature Move ها هم دستخوش یه تغییراتی شدن و یه جورایی Upgrade شدن.
به طور کلی، هر شماره از SF سیستم به خصوص خودش رو داره و خیلی سخته بر اساس نسخه قبلی، توی نسخه جدید بازی کنی. توی Tekken و MK میشه، اما SF نمیشه:d چون اونا تکامل دهنده عناوین قبلیشون هستن ولی SF از بنیان عوض میکنه مکانیزمشو.
 
ازونجایی که تعداد ما SF فن ها زیاد نیست پیشنهاد می کنم که هممون به پلتفورم PC نقل مکان کنیم. اینجوری از این پراکندگی در میایم و می تونیم راحت تر با هم در ارتباط باشیم. الان تمام نسخه های SF رو میشه به واسطه GGPO به صورت آنلاین بازی کرد. (البته به جز SF1 و SF4:دی)
پیشنهاد بعدیم اینه که یکم از Lore و Story شخصیت ها بکشین بیرون و عوضش برین نحوه بازی کردن رو بشکافین :دی
الان به جای حرف زدن، به چند نفر Player و بازیکن احتیاج داریم که عمل کنن و پیگیر یاد گرفتن باشن. اگه پایه باشین، همونطور که به صلح و صفا یاد دادم می تونم به شما هم بازی رو آموزش بدم :دی

منم موافقم ، کلا توی فایتینگ هیچی بارم نیست :d ولی خیلی دوست دارم یاد بگیرم .
 
@.:BigBoss:.

در ادامه ی توضیحات علی ، منم اینو اضافه کنم که ملموس تر بشه :دی ببین در کنار حضور همیشگی حرکات مخصوص هر کرکتر ، شماره به شماره نحوه ی استفاده هاش فرق میکنه با هم :دی و به صرف دونستنشون نمیشه گفت میشه شماره ی بعدی رو هم راحت انجام داد یا نه ، چون ممکنه لینک ها متناسب با حرکات جدید فرق بکن :دی مثلاً توی IV حرکت J.HP چون لی به kakukyakurak (همون C.HP) وصل میشد و برای شارژ پایین استفاده میشد که همین باعث میشد بشه چسبوندش به Spinning Bird Kick :دی
یعنی اینجوری بود ، اول J.HP :

a5k0_chunli-diagonal-jump-heavy-punch.jpg


بعد C.HP :

kqwz_chunli-kakukyakuraku-2.jpg


توی حین این دو تا حرکت شارژ میکردی و بعد وسطش حرکت کنسل میشد توی یه Spinning Bird Kick :دی
ولی توی V ضربه ی C.HP شده مثل SF III یعنی اینجوری :



که استراتژی قبلی رو از بین میبره و نحوه ی بازی کردن باهاش عوض میشه :دی دقت کنی بین کسایی که بازی میکردن ، اون J.HP رو به یه سری ضربه ی مشت و بعدش به Hyakuretsukyaku لینک میکردن :دی کلاً توی هر شماره نحوه ی استفاده و کنار هم چیدن حرکات تا حدودی عوض میشه و مثل قبل نیست ولی Basic ـش همونه :دی اون V-Trigger ـیی هم که علی اشاره کرد که میشه منبع اصلی تفاوت SF V با قبلیا :دی
 
دوستان از بحث های موشکافانه تون لذت بردم. دمتون گرم واقعا.

یه چیزایی به نظرم رسید بگم و اینا.
یکی در مورد بحث به درد نخور بودن و زیادی بودن بعضی کرکترا یه نکته ای که به نظرم می رسه مساله Tier List هست. بعضی کرکترها در پنج شش نسخه SF4 در قعر تیرلیست بودن و این باعث میشه که بازیکن ها کمتر سراغ اینا برن و کمتر مورد توجه باشن.

راجع به بحث ِ چون لی و علاقه به یه کرکتر خاص و انتخابش به عنوان Main همه ی چیزایی که بچه ها گفتن به نظرم درست میاد. بهرحال یه ترکیبی از سلیقه و روحیه و مسائل فنی بازی هست دیگه. هر چند مسائل فنی مهم تره و توی اولویته.
 
کسی میتونه این ویدئو رو نگاه کنه؟

https://v.cdn.vine.co/r/videos/5380...p4?versionId=sWNbU8p5QaA5sWsR1XsZnBwqeM6yaley

لینک دانلود

گویا قراره برای هر شخصیت یکی از اینا داشته باشیم. البته دقیقا نمیدونم چی هست و چی قراره باشه یا هدفشون از عرضه این ویدئو چی بوده.

اوووووووووف ! عجب چیز خدایی بود :دی امیدوارم برای بقیه کرکترها هم بدن :دی

پ.ن : علی می دونی این خوراک چیه ؟ :دی یه Move List از KOF درست کرده بودن ، با این میشه یه چیز خوف برای SF ردیف کرد :دی
 
اوووووووووف ! عجب چیز خدایی بود :دی امیدوارم برای بقیه کرکترها هم بدن :دی

پ.ن : علی می دونی این خوراک چیه ؟ :دی یه Move List از KOF درست کرده بودن ، با این میشه یه چیز خوف برای SF ردیف کرد :دی
آره دقیقا:biggrin1: مخصوصا اینکه اون پایینش Stat های شخصیت رو زده:biggrin1: فقط موندم اون Blue Jade لقب چون لی شده؟:biggrin1:
 
آره دقیقا:biggrin1: مخصوصا اینکه اون پایینش Stat های شخصیت رو زده:biggrin1: فقط موندم اون Blue Jade لقب چون لی شده؟:biggrin1:

علی فک کنم لقب نباشه و یه ربطی به یه قابلیتی داخل بازی داشته باشه ، شایدم لقب جدید باشه :دی یا شاید ربطی به Stance های مختلف داشته باشه ، یه چیزی مثل Variation ها :biggrin1: شاید حرف اونو من باب روستر کاربردی یه ربطی به این هم داشته باشه :biggrin1: این به منوی انتخاب Variation می خورد خیلی :biggrin1: خیلی عجیب بود :biggrin1: چون از کرکتر نمونه حرکت هم نشون میداد :biggrin1: شایدم فقط یه معرفی ساده بوده :دی به شدت منتظر اطلاعات بیشترم :دی
 
علی فک کنم لقب نباشه و یه ربطی به یه قابلیتی داخل بازی داشته باشه ، شایدم لقب جدید باشه :دی یا شاید ربطی به Stance های مختلف داشته باشه ، یه چیزی مثل Variation ها :biggrin1: شاید حرف اونو من باب روستر کاربردی یه ربطی به این هم داشته باشه :biggrin1: این به منوی انتخاب Variation می خورد خیلی :biggrin1: خیلی عجیب بود :biggrin1: چون از کرکتر نمونه حرکت هم نشون میداد :biggrin1: شایدم فقط یه معرفی ساده بوده :دی به شدت منتظر اطلاعات بیشترم :دی
نه احسان گویا لقبه:biggrin1: الان برای M.Bison رو هم پیدا کردم. گویا قراره برای همه شخصیت ها بذارن. و یه چیز دیگه، میگن چون لی از اینترپل کناره گیری کرده (توی 3s) ولی اینجا دوباره زده اینترپل. نکنه داستان بعد از IV هست و همونجور که حدس میزدم، 3s رو نمیخوان آدم حساب کنن؟ (خدا کنه همینجوری باشه:bighug:).

M.Bison
 
نه احسان گویا لقبه:biggrin1: الان برای M.Bison رو هم پیدا کردم. گویا قراره برای همه شخصیت ها بذارن. و یه چیز دیگه، میگن چون لی از اینترپل کناره گیری کرده (توی 3s) ولی اینجا دوباره زده اینترپل. نکنه داستان بعد از IV هست و همونجور که حدس میزدم، 3s رو نمیخوان آدم حساب کنن؟ (خدا کنه همینجوری باشه:bighug:).

M.Bison

به به ، خیلی هم عالی :دی بسی هیجان زده ام :دی بقیه رو هم پیدا کردی بکوب سینه ی تاپیک :دی

===

اوه اوه این دیکتاتور اعظم چرا همه ی سیخونکاش تا خرخره پر بود :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or