PlayStation Stellar Blade

سازنده
Shift UP
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
خب من امروز صبح بازی رو تموم کردم. پایان بازی رو دوست داشتم و جالب بود و نمرم هم به بازی یه چیزی بین 7.5 تا 8 هستش.

اما راجب خود بازی...

اولا که فرعی های بازی بیشتر شبیه فچ کوئستن و عموما هیچ ویژگی خاصی ندارن که خیلی تو چشم باشن و متمایز باشن. وقتایی که محیط بازی بزرگ میشد واقعا اعصابم به هم می‌ریخت چون این محیط بزرگ رو به معمولی ترین شکل ممکن طراحی شده و فقط یک محیط بزرگه که عملا ویژگی محیطی خاصی نداره و فقط باید بری توش یه سری ماموریت فرعی انجام بدی که شبیه فرعی نیستند اصلا. حالا به خاطر موسیقی و کامبت خیلی خوب بازی قابل تحمل میشن ولی اذیت هم میکنن. به نظرم طراحی انمی خیلی خوبه ولی آرت استایل بازی رو دوس نداشتم زیاد. به نظرم محیطهای بازی آرت استایل خاصی ندارن و خیلی معمولین. جز کامبت و موسیقی که به نظرم عالین و داستان بازی که خوبه بقیه چیزای بازی تو همون معمولی بودن سیر میکنن. گاهی بازی تلاش میکنه که یه تنوعی ایجاد کنه ولی لول دیزاین بازی هم چیز خاصی نیست و خیلی خیلی معمولیه.
گرافیک بازی تر و تمیزه و پالیشه ولی تو محیط های بزرگ یه سری تکسچر میبینی اینقدر بدن که انگار لود نشدن و واقعا رو مخ آدم میرن. موسیقی بازی فوق العاده هست قشنگ تو موقعیت‌های مختلف حال آدم رو جا میاره. کامبت بازی هم خیلی خوبه ولی خب مسلما در حد بهترین ها نیست.
درکل به نظر من همون متای 82 یا 83 حق بازیه خصوصا وقتی آدم میبینه که سوشیما با اون کیفیت هم متاش 83 شده نمیتونه نمره بالاتری رو برای این بازی متصور بشه.
 
خب من امروز صبح بازی رو تموم کردم. پایان بازی رو دوست داشتم و جالب بود و نمرم هم به بازی یه چیزی بین 7.5 تا 8 هستش.

اما راجب خود بازی...

اولا که فرعی های بازی بیشتر شبیه فچ کوئستن و عموما هیچ ویژگی خاصی ندارن که خیلی تو چشم باشن و متمایز باشن. وقتایی که محیط بازی بزرگ میشد واقعا اعصابم به هم می‌ریخت چون این محیط بزرگ رو به معمولی ترین شکل ممکن طراحی شده و فقط یک محیط بزرگه که عملا ویژگی محیطی خاصی نداره و فقط باید بری توش یه سری ماموریت فرعی انجام بدی که شبیه فرعی نیستند اصلا. حالا به خاطر موسیقی و کامبت خیلی خوب بازی قابل تحمل میشن ولی اذیت هم میکنن. به نظرم طراحی انمی خیلی خوبه ولی آرت استایل بازی رو دوس نداشتم زیاد. به نظرم محیطهای بازی آرت استایل خاصی ندارن و خیلی معمولین. جز کامبت و موسیقی که به نظرم عالین و داستان بازی که خوبه بقیه چیزای بازی تو همون معمولی بودن سیر میکنن. گاهی بازی تلاش میکنه که یه تنوعی ایجاد کنه ولی لول دیزاین بازی هم چیز خاصی نیست و خیلی خیلی معمولیه.
گرافیک بازی تر و تمیزه و پالیشه ولی تو محیط های بزرگ یه سری تکسچر میبینی اینقدر بدن که انگار لود نشدن و واقعا رو مخ آدم میرن. موسیقی بازی فوق العاده هست قشنگ تو موقعیت‌های مختلف حال آدم رو جا میاره. کامبت بازی هم خیلی خوبه ولی خب مسلما در حد بهترین ها نیست.
درکل به نظر من همون متای 82 یا 83 حق بازیه خصوصا وقتی آدم میبینه که سوشیما با اون کیفیت هم متاش 83 شده نمیتونه نمره بالاتری رو برای این بازی متصور بشه.
بازی 3 تا پایان داره
کدومش رو رفتی ؟ تو اسپویل بگو
 
زیاد به اون قضایای سانسور و توجه نکنید یه چیزی بود گذشت...مطمئنا برای فروش بیشتر و تبلیغ بوده والا تا یادمه بعضی انیمه ها و بازیهای ژاپنی پر بوده اینجور لباسها.

از همون قدیم هم یه استراتژی توی ذهنم بود اما هیچ کس ازش استفاده نمی کرد....

کافی بود موقع مبارزه شخصیت مقابل با یه چیز تیز مث چاقو یا حتی نوک ناخن یه ضربه به گوشه شرت یا سوتین طرف بزنه تا پاره بشه و از پاش بیوفته و طرف از خجالت و حیا!!!!!! فرار کنه یا حداقل نتونه با تمرکز مبارزه کنه!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

بعد بعضیا میگن صنعت گیمینگ به واقعیت نزدیک شده...هی....
 
آخرین ویرایش:
والا تا یادمه توی بعضی انیمه ها و بازیهای ژاپنی اینجور لباسها بوده.

از همون قدیم هم یه استراتژی توی ذهنم بود اما هیچ کس ازش استفاده نمی کرد....

کافی بود موقع مبارزه شخصیت مقابل با یه چیز تیز مث چاقو یا حتی نوک ناخن یه ضربه به گوشه شرت یا سوتین طرف بزنه تا پاره بشه و از پاش بیوفته و طرف از خجالت و حیا!!!!!! فرار کنه یا حداقل نتونه با تمرکز مبارزه کنه!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

بعد بعضیا میگن صنعت گیمینگ به واقعیت نزدیک شده...هی....
تو فکر میکنی یکی مثل ایشون که اینقدر لاته که با بیکینی به عنوان آرمور میاد با این دشمنها مبارزه میکنه گوشه لباسش که پاره شد و باقی چیزها نمایان شد از خجالت فرار میکنه ؟
 
تو فکر میکنی یکی مثل ایشون که اینقدر لاته که با بیکینی به عنوان آرمور میاد با این دشمنها مبارزه میکنه گوشه لباسش که پاره شد و باقی چیزها نمایان شد از خجالت فرار میکنه ؟

از لحاظ تکنیکی ثابت شدست.
فرار هم نکنه کافیه شرتش کنده بشه اونوقت با یه دست باید کل مبارزاتشو انجام بده چون با اون یکی باید پوشش بده.
میدونی همین چقدر روی مبارزاتش تاثیر داره؟
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: saeedonly
من با آدام بر علیه مادر sphere متحد شدم. شما کدوم پایان رو رفتی؟ چطوری بود اون؟
من PS5 ندارم و تو یوتوب دیدم :D بیشتر منظورم این بود که بازی پایان های دیگه ای هم داره
 
آخرین ویرایش:
بازی رو تموم کردم .برای من تجربه کاملا لذت بخشی بود.یه جاهایی یاد byonetta میوفتم و شاید nier و همینطور چاشنی سولزبورن.همچنین یه سری باس ها یاد سکیرو.من اسم این عناوین رو کنارش آوردم تا بگم یک قدم پشت همچین بازی های قوی ای برای من قرار داره البته نه کنارش ولی این که میشه مجموعه مکانیزم های این بازی ها رو در این بازی تجربه کرد.واقعا به سازنده های بازی احترام میزارم که همچین تجربه قشنگی رو رقم زدن برام و حتی قبل بازی فکر نمیکردم بتونه انقدر برام لذت بخش باشه.
امتیاز من ۸۸
 
موج انتقادات کاربران در قبال سانسورهای Stellar Blade

ظاهرا خریداران سونی رو بابت وعده دروغ درباره سانسور نشون بازی مورد انتقاد قرار دادن! سونی هم قصد داره پول این خریداران رو برگردونه

پ.ن : آقا اگر بازی رو خریدید سریع پولتون رو پس بگیرید از این فرصت طلایی استفاده کنید پولتون رو زنده کنید اینجوری سونی هم یکم ادب میشه
 
آخرین ویرایش:
منم دیشب یک دور تموم کردم و با اشتیاق زیاد هم رفتم NG+. باید بگم که تا اینجا خیلی حال کردم و برای من بهترین بازی امساله تالان (چیزی دیگه ای هم بازی نکردم) :D از لحاظ فنی، با توجه به این که هدف تجربه 4k آپسکیل شده و 60fps بوده و با انجین تجاری UE توسط شرکتی که اولین تجربه ساخت عنوان AAAش هست، واقعا خوبه، از لحاظ بصری خیلی چشم نوازه مخصوصا محیط های داخلی، مدل انمی ها و کاراکتر ها به خصوص بانو EVE خیلی خوبه و همینطور بازی به شدت پالیش شده و عاری از باگ و مشکلات فنی و (تقریبا) بدون لودینگه، کاملا درحد استاندارد بازی های فرستی پارتی سونی. داستان و شخصیت پردازی کاراکتر ها هم خوبه و پایان بازی رو دوست داشتم، و EVE برای من به یکی از آیکون های PS تبدیل شد :D موسیقی های بازی هم عالیه و پخش شدنش حین گشت و گذار، کامبت یا داخل کمپ ها حس خوبی میده. نقطه قوت اصلی هم که گیم پلی و کامبته که ترکیبی از sekiro و god of war های جدید هست. روی درجه سختی normal از gow کمی سخت تره مخصوصا وقتی تعداد انمی ها زیاد میشه که البته برای سولزپلیر ها چالش خاصی نداره، حداقل روی این درجه سختی و parry/dodge window بزرگی داره. لول دیزاین رو دوست نداشتم که اونم احتمالا به خاطر تجربه کم تیم سازنده و کارگران بوده، ترکیب مراحل نیمه خطی و جهان باز ایده بدی نیست ولی جوری پیاده نکردن که حس یکپارچگی و seamless بودن بده و به اندازه کافی درگیر نمیکنه، یه جورایی حس بازی موبایلی میده، اگه فقط همون حالت نیمه خطی مثل سولز رو انتخاب میکردن و تمرکز رو میذاشتن رو طراحی این سبک مراحل خیلی بهتر میشد. یه سری پازل ساده و بامزه هم داره که تنوع خوبی ایجاد کردن تو گیم پلی، همینطور پلتفرینگ هم داره ولی متاسفانه بعضی جاها کمی بی منطق سخت و شانسی میشه. تنوع و طراحی محیط ها هم قابل قبوله مخصوصا محیط های شهری که اتمسفر و حس آخرالزمانی خوبی دارن. exploration تو محیط های بازی rewarding و لذت بخشه، فقط side quest ها به نظرم اضافی بودن (دقیقا مثل FFXVI) و اکثرا فچ کوستن. شخصی سازی کاراکتر اعم از مو و عینک و گوشواره و لباس های EVE عالیه و مشخصا با "هدف" و جزییات و دقت بالایی طراحی شدن :D اون لباسی رو هم که تو پچ اول یه ذره پوشیده تر کردن، درمقابل یه سری لباس دیگه که جلوتر به دست میاد، پوشش کامل حساب میشه! :D NG+ بازی هم پرپیمونه و علاوه بر لباس و skill های جدید، درجه سختی hard هم باز میشه برای کسایی که چالش و لذت بیشتر از کامبت بازی میخوان. photo mode هم فعلا نداره که امیدوارم زودتر اضافه کنن 8->🍑

خلاصه این بازی هیچ ادعایی نداشته و قرار نبوده Nier 2.0 باشه و فقط باافتخار گفتن که از اون الهام گرفتن، که در این کار هم کاملا موفق بودن و تجربه شبیه به اون، با گرافیک و کامبت خیلی بهتر ارائه دادن. من به این بازی نمره 9 میدم و اون 1 نمره ای هم که کم کردم فقط به خاطر مشکلات لول دیزاین و یه سری مشکلات ریز دیگست که بالاتر گفتم. و در آخر، ارزش تجربه کردن قطعا داره ولی با یه تخفیف ۲۰-۳۰ درصدی، ارزشش چندبرابر میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or