در کل بازی های خود تاد خدای بازین . هنوز ملت دارن ابلیون واسکایرم و فالوت ۳ بازی میکند .من خودم هنور همه رو نصب دارم فالوت ۴ اسکایرم ابلیون رو بک وارد ۳۶۰ و ... کدوم بازی رو دیدیم یک کامیونیتی ۱۳ سال بپرسته ؟ اسکایرم . هنوز برام سواله چطوری ساختنش .تاد وقتی خودش کارگردانه داستان فرق داره .فالوت ۴ رو من هفت هشت ساله دارم بازی میکنم هنوز کویست میجورم تو جهان بازی و هنوز محیط توش کشف میشه . برای همین اینقد محبوبن و استارفیلد هم دسته کمی نخواهد داشت.
ملت زندگی کردن تو whiterun تو مگاتاون تو دایاموندسیتی جواهر کامنولث .... اون تم اسکایرم وقتی اژدها بالا سرت رد میشه هنوز تو گوشمه . اینا خط دادنه به دنیای بازی چه انحصاری باشن یا نباشن بازی های خود بتسزدا مهم هستن .
جالبه من بعضی جاها میدیدم اشاره به no man sky میشه NMS از نظر من بدترین و بی روح ترین و وقت حروم کن ترین بازی تاریخ بود .من سالها دنبالش کردم چون بعد از مس افکت دنبال اسپیس Odyssey بودم مذخرف بود اولا تدر طی چندسال بعد از ریلیزش ساخته شد با هفته ای یک اپدیت عظیم که هی اضاف میکرد به بازی چیز هایی که اخرش روح بهش ندادن . حالا جاش نیست اون رو نقد کنم من هیچ وقت بهش وصل نشدم .(نظر شخصی )
مقایسه اکشن Rpg بتسزدا با یک چیزی مثل no man sky یک جک است که خنده دار هم نیست . از دایرکت استارفیلد با اون سمفونی ارکسترایی حماسه میبارید از no man sky هیچی نمیباره .
تاد بازی هاش روح دارن شخصیت های فالوت ۴ یار های همرات مثل نیک ولنتاین یا هنکاک که عالی نوشته شدنه یا پایپر و .
این ها npcهایی هستند که واقعا یاد ادم میمونه داستان هاشون و شخصیت پردازیشونو دیاوگ هاشون . طرف میگهاز ۲۵ سال پیش به فکر توسعهبازی بودنه . با این سوابق Rpgهاشون که همه gotyشدنه بعید میدونم استارفیلد درحد بزرگان قبلی نباشه
چه خوب میگه داک دلیل اینکه ابلیون و اسکایرم و بازی های بتسزدا تاپ فایوش هستن چون یک چیزی درباره اون حس کشف کردن ناشناخته ها توی دنیای بازیهاشون است که تو بقیه نیست .
داشتم fallout 3 رو بازی میکردم ( بکوارد عجب چیزی هست) که این موسیقی شاهکار هر بار در منو بازی نواخته میشه
چیزی هم که بارز هست برای من در مورد استارفیلد فارغ از اون عظمت و گیمپلی هیولایی و جاه طلبانه ای که ساختند(که امیدوارم موفق بشه و بشه بازی نسل) اون موسیقی لعنتی بازی هستش که آدم رو در کسری از ثانیه به همون فضا میبره. خدا لعنتت کنه تاد هاوارد اگر این بازی رو موفق منتشر نکنی! دهن من که از حالا آب افتاده.
اینو یکی از بچه ها یکی دوماه پیش تو اون یکی تاپیک گذاشته بود، اون زمان میگفتم انتظارم از استارفیلد دقیقا همینه، حالا بعد نمایش دیگه یه جورایی مطمئن شدم از این قضیه
خیلی کم پیش میاد آدم غرق ویو بازیا بشه، آخرین بار فک میکنم RDR2 بود که دوس داشتم بشینم فقط منظره رو تماشا کنم، بازیا بتسدا هم کم نمیزارن تو این زمینه.
از Fallout 3 و اون شبای جذاب ترکیب شده با اون اتمسفر کریپیش گرفته تا کوهستان و شفقای قطبی اسکایریم
من اصلا مشکلات وکمبود ها ی روز عرضه برای من مهم نیست به هیچ وجه
این بازی با این دنیاسازی یک بازی عمری هست که میتواند چندین چند مکانیک جدید داستان جدید و... به بازی افزوده شود پتانسیل این بازی برای گنجاندن ایده های جدید در این بازی بسیار عالی هست امیدوارم این بازی مانند همه ی بازی مایکروسافت که پشتیبانی خوبی بگیرد اگر بتوانند تجربه ی بازی را به مرور seemless تر (نمیدانم اصطلاح درستی هست یا نه) کنند جدا فوق العاده میشود
تو همین مصاحبه تاد تایید کرد چیزی حدود ۱۰ درصد سیارات حیات دارن.یعنی تقریبا ۱۰۰ تا. پس شانس خوبی وجود داره که هر کدوم از این صد تا از نظر پوشش گیاهی و جانوری ، یونیک باشن.
هر سیاره هم بیوم های مختلفی داره
میگه، استارفیلد بهشت مودرهاست
تو 10 درصد سیارات حیاته
هیچ ماشین و حیوانی که بشه ازش سواری گرفت، وجود نداره
با چهار نفر از اعضای اون کانستلیشن میشه عاشقانه بازی( همون سه حرفی) کرد
ماهیگیری نیست
ایستگاه رادیویی محلی داریم
میتونی سفینه دزدی رو کاستومایز کنی ولی قبلش باید رجیستر بشه.
ساخت سفینه و outpost یا همون سنگر، جزییاتش زیاده
با جستجوی تو سیارات و سیستم میشه کسب درآمد کرد، احتمالا منظورش استخراج مواد معدنی و ... هست.
_____
حیات حتما به معنای انسان و حیوان نیست، یعنی گیاه و درختم داشته باشه، حیات محسوب میکنن.