اون بی اف داره که
من تا گفت ویت مای بویفرند مکالمه رو دیگه باهاش ادامه ندادم
قبلا برای fo4 هم چنین کاری رو انجام داده بودنStarfield includes a heartfelt tribute to one fan who didn't get to play
طرفداری که به خاطر سرطان نتونسته بود به انتشار بازی برسه و فوت شده بود از طرف بتسدا توی بازی یک یادبودی براش قرار دادن. ایشون چندماه قبل گفته بود توی ردیت، که سرطان ریه داره و بعد یک ماه فوت میکنه.
View attachment 307506
ردیت دردناک :
Reddit - Dive into anything
مراسم شب حجله رو پشت درهای بسته برگزار کردین یا اشکارا؟بعد از 42 ساعت بانو Sarah Morgan رو در Paradiso Resort به عقد و نکاح دائم خودم درآوردم.
مجلس کوچک و خانوادگی بود.
پ.ن. یه راهنمایی کوچیک: زیاد با کاراکتر از لحاظ احساسی جلو نرید وگرنه Lock میشه و همهجا همراهتون هست و تا بعد از عروسی نمیشه ماموریتهای کاراکترهای دیگه رو رفت.
با این اوصاف احتمال داره رکورد پلیر همزمان سایبرپانک رو هم بشکونه...
همه مشکلاتی که گفتی برای منم بود ولی بعد از نصب کردن دوباره اما این بار رو SSD همه مشکلات از بین رفت و بازی الان خیلی روون و خوبهتجربم راجب 5 ساعت اول بازی.
قبل از اینکه شروع کنم خیلی هایپ بودم و با تعریفی که از بچه های اینجا دیدم کلا انتطارم خیلی رفت بالا از بازی و شاید همین باعث شد که یکم نظرم عوض بشه.
گرافیک بازی روی Ultra بنظرم در 2023 معمولی حتی ضعیف حساب میشه. تکسچرها کم کیفیت, متریال و شیدر ها کاملا معمولی و تکنیکهای رندری که استفاده شده مثل میمیک صورت و چهره در حین صحبت کردن تا اینجایی که من دیدم برای 2017-2018 و حتی پایینتر سیستم ذرات و پارتیکل در حده پلی استیشن 2. مدلها و مشها کاملا معمولی. اگر بدون اطلاع قبلی پلی میکردم اینطور حس میکردم که بازی برای مثلا 2018 باشه.
رابط کاربری UI بنظرم روون نیست و نیاز به زدن دکمه های زیاد برای یک کار سادس. حتی افکتهای رابط کاربری هم طولانیه مثلا وقتی میخواین از یک منویی خارج بشین حدود 1 ثانیه افکت صوتی پخش میشه و انیمیشن خارج شدن ازون منو رو باید ببینید که این برای من خیلی عذاب آوره. فونت استفاده شده داخل UI برای دکمه ها هم خیلی داغونه.
تنظیمات روشنایی و contrast/gamma در بازی نیست و بعضی از مکانهای بازی بسختی دیده میشدن که دلیلش contrast کم و حالت کدری صفحه بود.(میدونم flash light در بازی هست ولی مشکل کنتراست و کدر بودن با اون حل نمیشه)
صدا گذاری و دیالوگ ها در مواقعی که زیر نویس داشتم به گوشم نمیرسید و چند ده متری مونده بود که به اون منبع صوتی برسم.
باگهای ریز فیزیکی برای اشیاع مثل لرزش اشیاع روی زمین به حالت ویبره یا فرورفتن و بیرون آمدن (حالت لاستیکی) موقع حرکت پلیر حس میشه یا مثلا interact کردن با NPC ها که نیازه حتما تا ناموس بری تو صورتشون برای نمونه اون NPC پشت بار که طبیعتا باید از اینطرف بار بتونی باهاش interact کنی ولی باید حتما بری اون پشت و تو صورتش interact کنی.
امیدوارم جلوتر نظرم عوض بشه ولی تا اینجای کار کاملا دور از انتطار بود.
من خودم مخالف این هستم که استدیوهای بازیسازی هجوم بیارن به سمت یک انجین و بهتره تا جایی که میتونن رو انجین خودشون کار کنن که نمونه اخیرش هم پتانسیل بسیار بالای NorthLight انجین هست که پیشرفت بسیار چشم گیری در همه زمینه ها داشته و بهترین گزینه موجود برای رفع نیاز بازیهای رمدی هست. از طرف دیگه UNREAL ENGINE طی چند ساله به صورت رسمی تبدیل شده به Industry standard و همین تعریف به معنای این هست که Epic Games به عنوان دپارتمان یا کمپانی مادر در زمینه گرافیکی موظف هست نیازهای تمامی دولوپرها که با این انجین کار میکنن برطرف کنه و همین پشتیبانی قوی باعث میشه روز به روز طیف وسیعی از بهبودهارو شاهد باشیم در صورتی که اگه یک انجینی به قول معروف in-house توسط خود استدویی ساخته شده باشه با ترک غیر منتظره چندیدن مهندس ارشد یا برنامه نویس کلی از پروسه بازیسازی ضربه شدید میخوره و به دلیل مشکلات تکنیکی خیلی از محتویات یا حذف میشن یا به تاخیر میفتن تا راه حل مجددی براش پیدا کنن.۱) یکسریه گفته بودن که کاش استارفیلد رو با انریل انجین میساختن که جان ازdf جواب داده:
View attachment 307405
درضمن تجربه جهان باز بودن بازیها با ue4 رو یادمون نرفته که...(ردفال )
۲) اجرای استارفیلد روی راگ ally خیلی خوب بوده:
همینطور استیم دک: