SPOILER: The MGS V TPP Spoiler Thread

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
:d

این تاپیک واقعا نیازه؛ یعنی واسه هر بازی ای واقعا نیازه که یه تاپیک باشه در مورد داستان یک بازی بحث بشه بدون اینکه تو تاپیک اصلی چیز بزرگی اسپویل بشه.

نکات:

1- اسم تاپیک مشخصه؛ همه چی در مورد داستان بازی و بحث در موردش، حتی نکات غیر داستانی مثلا یه سری از ویژگی های گیم پلی و امکانات که شاید کسی نخواد بدونه و خودش میخواد کشفش کنه، این جا بحث میشه کلا.

2- از تگ اسپویلر لازم نیست استفاده کنید.

این آخرین هشدار بود. اگه هنوز بازی رو تموم نکردید این جا وارد نشید.
 

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
هشدار! هشدار! اگه بازی رو تموم نکردین، متن رو نخونین!!!

شروع بازی واقعاً عالی بود و نوید یه تجربه خفن و جذاب از نظر داستان پردازی رو میداد، ولی حیف که بعدش این قضیه به بن بست خورد.
از Quiet خیلی خوشم اومد و کاراکتر جالبی داشت، هرچند این لخت بودنش خیلی مسخره بود، هرچند مثلاً یه بهانه ای هم براش جور کرده بودن. کل بازی به کنار، اون تیکه آب بازی با Big Boss من رو منهدم کرد!! :D یکی از ضایع ترین حرکات سری MGS بود، ولی خوشبختانه تعداد این حرکات نسبت به نسخه های قبلی کمتر شده بود. :D ولی گذشته از این قضیه، کاراکتر جالبی بود و از اواسط بازی راحت تر میشد باهاش ارتباط برقرار کرد و در نهایت هم نشون داد خانوم بسیار با کمالات و وفاداری هست.
Code Talker هم کاراکتر باحالی بود و فکر کنم سوژه های زیادی برای ملت درست کنه! انقدر که روی یه سری از کلمات مثل Vocal Cord Parasites و Dine و ... تأکید میکرد و توی هر جمله 2،3 بار اینا رو میگفت. :D اون بحث های همبرگر هم فوق العاده بود!!! =)) فکر نمیکردم انقدر از ایشون خوشم بیاد! :D
Skull Face برخلاف چیزی که توی GZ و اوایل TPP ازش دیدیم، در نهایت تبدیل شد به یه کاراکتر بدبخت و بیچاره که هیچ اثری از یه villain قدرتمند و بزرگ نداشت و بعید میدونم در آینده ملت زیاد ازش اسم ببرن.
Eli یا Liquid در کنار Psycho Mantis، دو تا از کاراکترهای ناامیدکننده بازی برای من بودن. چقدر انتظارات از اینا داشتم. فکر میکردم روابط پیچیده و جالبی بین این دو تا با Big Boss برقرار میشه و نحوه تبدیل اون ها از دشمن به دوست رو می بینیم، ولی آخرش دست در دست همدیگه به دیار غربت رفتن و Sahelanthropus رو هم با خودشون بردن!
انتظارم از کاراکتر Ocelot هم بیشتر از اینا بود. کلاً خودش هم نمیدونست اون وسط چیکار میکنه و کاراکتر مسخره ای داشت توی این بازی. بگذریم از اینکه من تا مدت ها صداش رو با Miller اشتباه میگرفتم! :| :D
یادش بخیر چقدر انتظارات از داستان بازی داشتم. جوری که کوجیما بازی رو تبلیغ میکرد، خیلی ها (تقریباً همه) فکر میکردن توی بازی شاهد تغییر رفتار Big Boss هستیم و اینکه چطوری از یه آدم خوب و درستکار تبدیل به یه کاراکتر شیطانی میشه. ولی در نهایت چی شد؟ اصلاً این Big Boss نبود و یه جناب دکتر بی نام و نشان بود که باید 50،60 ساعت باهاش بازی میکردیم تا آخرش مثلاً سورپرایز بشیم و بفهمیم این حسین قلی بوده نه Big Boss! کلاً این بازی گند زد به حسی که نسبت به Big Boss داشتم و این کاراکتر رو برام خراب کرد. آقا برای خودش سوار موتور شد و رفت و یه ملتی رو به امان خدا سپرد.
توی نسخه های قبلی اتفاقات ریز و درشت جالبی می افتاد. MGS1 که پر از حوادث عجیب بود. توی MGS2 کاراکتر اصلی کلهم عوض میشد و سورپرایز عظیمی بود. MGS3 هم لحظات جالب زیادی داشت و پایانش هم به شدت خاطره انگیز بود. MGS4 هم با اون بخش Shadow Moses و پایانش از یادها نمیره. ولی اینجا خبر خاصی از این چیزها نبود و پایانش برای من بیشتر شبیه یه ترول عظیم بود تا سورپرایز. فقط یکی دو تیکه به یاد موندنی داشت مثل صحنه های آخر Quiet توی بیابون و همین طور اونجایی که باید نیروهای خودت رو به خاطر بیماری بکشی، ولی خب اونجا هم تو Big Boss نیستی و بدلش هستی و تأثیر اون بخش هم از بین میره.
بازی از نظر باس هم زیر خط فقر بود. 4 نسخه اول از این نظر فوق العاده بودن و هرکدوم باس هایی داشتن که کسی فراموششون نمیکنه. ولی اینجا چی داشتیم؟ یدونه Quiet بود که با اینکه باس خوبی بود، ولی چیز خیلی جالب توجهی نداشت. یدونه هم Sahelanthropus که به شدت عالی بود و بسی لذت بردم. به جز اینا چیز دیگه ای هم بود که یادم نیست؟! :D انتظار داشتم یه باس خفن پایانی داشته باشیم، ولی هیچ... اصلاً از هر زاویه ای به پایان بازی نگاه میکنم، یه حس پوچ و الکی بهم دست میده که انگار ناتمام بوده. در این حد که مثلاً بازی 3 بخش داشته باشه و بعد از GZ و TPP، سال بعد بخش سوم MGSV رو ببینیم! بابا حداقل یه نیمچه تصویری از David یا همون Solid Snake نشون میدادی. :( ما رو بگو که توی اون تریلر فکر میکردیم دو تا برادر رو کنار همدیگه دیدیم. :( در کل داستان بازی خیلی ناامیدم کرد.
راستی اگه اشتباه نکنم کوجیما گفته بود بازی چیزهای خیلی خفنی داره که طوفان به پا میکنه و تابو محسوب میشه و ...، ولی واقعاً خبری از این چیزا نبود! اگه منظورش اون بچه سربازها بوده که هیچی! :D حتی نمیتونستی بهشون شلیک کنی و مأموریت تموم میشد. توی GZ از این نظر چیزهای خیلی فجیع تری دیده بودیم ولی اینجا خبری نبود.
لازم به ذکره که هنوز نوارهایی که بعد از پایان بازی آزاد میشن رو گوش نکردم به جز نوار اول. انقدر اعصابم خورد بود که اومدم بیرون. :|
در کل بازی از هر نظر عالی باشه، از نظر داستان با انتظارات من فاصله خیلی زیادی داشت و اصلاً اون حسی که سر نسخه های قبلی داشتم رو بهم نداد.
با اینکه خیلی شکایت دارم از داستان بازی، ولی این صحنه خیلی خوب بود. :( و البته از طرف دیگه مثل سیلی ای بود که بر صورتم خورد و بهم گفت تمام این 50،60 ساعت داشتی با یه کاراکتر دیگه بازی میکردی، نه Big Boss محبوب MGS3...



با تک تک حرف هات موافقم آریا. گند زد، چنان گندی زد که من ترجیح میدم به کلی فراموش کنم اصلا چنین بازی وجود داره.

مرتیکه عقده twist داره. همین عقده ـش باعث میشه به هر نحوی شده یه تویستی بچپونه تو داستان فقط به خاطر تویست بودن، نه به خاطر اینکه توجیهی تو داستان داشته باشه یا چیزی رو توضیح بدی. که تو این مورد اونقدر احمقانه بود که کل داستان سری رو زیر سوال برد.
این بازی نشون داد که یه دکتر ساده که معلوم نیست از کجا اومده میتونه Big Boss بشه و همه حافظه، اخلاقیات و مهمتر از اون همه توانایی ها رزمی Big Boss رو هم داشته باشه. این یعنی هر خری میتونه تبدیل به Big Boss بشه. اینجاست که ارزش Big Boss پوچ میشه. تناقض بعدی اینکه اینجا خود BB با این کلون سازی از خودش موافق بود و شخصا یه نفر رو تبدیل به خودش کرد، ولی از بچه های ژنتیکی خودش که کلونش هستن متنفره و میگه اونا مثل من نیستن. این رو کجای دلم بذارم؟

داستان Liquid هم که یه جوک مسخره بود، فقط بودن که باشن، بعدا هم در رفتن به ناکجا آباد. هیچ مفهومی نداشت.
 

ahmad1376

کاربر سایت
Feb 26, 2012
167
با تک تک حرف هات موافقم آریا. گند زد، چنان گندی زد که من ترجیح میدم به کلی فراموش کنم اصلا چنین بازی وجود داره.

مرتیکه عقده twist داره. همین عقده ـش باعث میشه به هر نحوی شده یه تویستی بچپونه تو داستان فقط به خاطر تویست بودن، نه به خاطر اینکه توجیهی تو داستان داشته باشه یا چیزی رو توضیح بدی. که تو این مورد اونقدر احمقانه بود که کل داستان سری رو زیر سوال برد.
این بازی نشون داد که یه دکتر ساده که معلوم نیست از کجا اومده میتونه Big Boss بشه و همه حافظه، اخلاقیات و مهمتر از اون همه توانایی ها رزمی Big Boss رو هم داشته باشه. این یعنی هر خری میتونه تبدیل به Big Boss بشه. اینجاست که ارزش Big Boss پوچ میشه. تناقض بعدی اینکه اینجا خود BB با این کلون سازی از خودش موافق بود و شخصا یه نفر رو تبدیل به خودش کرد، ولی از بچه های ژنتیکی خودش که کلونش هستن متنفره و میگه اونا مثل من نیستن. این رو کجای دلم بذارم؟

داستان Liquid هم که یه جوک مسخره بود، فقط بودن که باشن، بعدا هم در رفتن به ناکجا آباد. هیچ مفهومی نداشت.
کاملا درسته عظمت بیگ باس رو زیر سوال برد
الان من تریلر هایی که تا قبل عرضه بازی باهاشون زندگی میکردم
و از تک تک صحنه هاشون لذت میبردم رو بعد از پایان بازی نمیتونم
نگاه کنم
.................................................................................................................................................................................................................................
شخصیت اسکال فیس با اون همه عظمت و کارها و صحبت هایی که توی Ground Zeroes کرد
توی TPP چکار کرد؟ غیر از دو تا صحنه که فقط چند کلمه حرف میزنه و سایکو مانتیس میاد یا صحنه مرگش
ایده اسکال فیس کلیت داستان در مورد زبان و خیلی چیز های دیگه روی کاغذ ایده های بودن که توی
هیچ صنعتی نظیر نداشتن ولی عملی شدشون واقعا خوب در نیومده
................................................................................................................................................................................................................................
یه نکته مهم دیگه درمورد وجود دو بیگ باس:
{کسانی که میگن این نسخه ابهامات و اینکه چطور بیگ باس بعد از کشته شدنش به دست
سالید در MG1 دوباره توی MG2 حظور داره رو برطرف میکنه}
در جواب مگه اصلا دوباره زنده شدن بیگ باس ابهامی داشت که این نسخه برطرفش کنه
مگه همه ما قبول نداشتیم که بیگ باسی که توی کدک با سالید صحبت میکنه همون
بیگ باس Outer Heavenه مگه الان اینکه بیگ باس بعد از سوخته شدنش توی MG2
- توسط زیرو زنده نگه داشته شد تا ایوا و رایدن با استفاده از اعضای بدن لیکویید و سالیدوس
دوباره زندش کنن ابهامی داره؟ که مرگ ودوباره زنده شدن قبلی اش ابهامی داشته باشه؟
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
یه نکته مهم دیگه درمورد وجود دو بیگ باس:
{کسانی که میگن این نسخه ابهامات و اینکه چطور بیگ باس بعد از کشته شدنش به دست
سالید در MG1 دوباره توی MG2 حظور داره رو برطرف میکنه}
در جواب مگه اصلا دوباره زنده شدن بیگ باس ابهامی داشت که این نسخه برطرفش کنه
مگه همه ما قبول نداشتیم که بیگ باسی که توی کدک با سالید صحبت میکنه همون
بیگ باس Outer Heavenه مگه الان اینکه بیگ باس بعد از سوخته شدنش توی MG2
- توسط زیرو زنده نگه داشته شد تا ایوا و رایدن با استفاده از اعضای بدن لیکویید و سالیدوس
دوباره زندش کنن ابهامی داره؟ که مرگ ودوباره زنده شدن قبلی اش ابهامی داشته باشه؟
دقیقاً! اصلاً اون ابهامی نداشته که بخواد برطرف بشه! :D در دنیای فیلم و بازی و کمیک و ... خیلی مرسوم هست که یه کاراکتری میترکه و بعدش دوباره برمیگرده. قضیه مردن و برگشتن Big Boss توی Metal Gearهای کلاسیک هم همین بوده. یعنی یه villainـی بود که توی نسخه اول ترکید و نسخه دوم برگشت تا مثلاً حس و حال خفنی به بازی میده و بگه من انقدر قدرتمند هستم که باز اومدم سراغت. هیچ نقشه و ایده حیرت انگیزی هم پشت بازگشت دوباره Big Boss توی MG2 نبوده که بگیم کوجیما از 30 سال پیش قصد خاصی از این کار داشته و یه دفعه توی Phantom Pain این قضیه رو مشخص کرده! :D مثل همون اتفاقی که برای Volgin افتاد و توی MGS3 مثلاً فکر کردیم پودر شده، ولی باز به یه طریقی شاهد بازگشتش بودیم. یا Gray Fox که اگه اشتباه نکنم توی نسخه های کلاسیک میمیره (خودم بازی نکردم) ولی توی MGS1 به شکل دیگه ای برمیگرده.
کوجیما فقط میخواست یه سورپرایز خفن برای MGSV آماده کنه و چیزی بهتر از ماجرای دو تا Big Boss پیدا نکرد. چیزی که گند زد به کاراکتر Big Boss و نه تنها نشون داد یه پزشک میتونه با ژانگولربازی تبدیل به خفن ترین سرباز قرن بشه که کسی رقیبش نیست، بلکه خود Big Boss هم برای رسیدن به اهدافش راضی میشه سربازها و اطرافیانش رو ول کنه و یه بنده خدایی رو شستشوی مغزی بدن که مثلاً جاش رو بگیره و خطری برای خود Big Boss پیش نیاد.
کلاً ما منتظر بودیم ماجراهای ناگفته بین Peace Walker (یا Ground Zeroes) و MG1 رو ببینیم که شخصیت Big Boss چه اتفاقاتی براش می افته، ولی به جاش با یه کاراکتر جدید روبرو شدیم که حالا باید یه بازی دیگه بسازن تا تازه ماجراهای این کاراکتر جدید رو بفهمیم که چطوری از اینجا به MG1 رسید!
 

ahmad1376

کاربر سایت
Feb 26, 2012
167
دقیقاً! اصلاً اون ابهامی نداشته که بخواد برطرف بشه! :D در دنیای فیلم و بازی و کمیک و ... خیلی مرسوم هست که یه کاراکتری میترکه و بعدش دوباره برمیگرده. قضیه مردن و برگشتن Big Boss توی Metal Gearهای کلاسیک هم همین بوده. یعنی یه villainـی بود که توی نسخه اول ترکید و نسخه دوم برگشت تا مثلاً حس و حال خفنی به بازی میده و بگه من انقدر قدرتمند هستم که باز اومدم سراغت. هیچ نقشه و ایده حیرت انگیزی هم پشت بازگشت دوباره Big Boss توی MG2 نبوده که بگیم کوجیما از 30 سال پیش قصد خاصی از این کار داشته و یه دفعه توی Phantom Pain این قضیه رو مشخص کرده! :D مثل همون اتفاقی که برای Volgin افتاد و توی MGS3 مثلاً فکر کردیم پودر شده، ولی باز به یه طریقی شاهد بازگشتش بودیم. یا Gray Fox که اگه اشتباه نکنم توی نسخه های کلاسیک میمیره (خودم بازی نکردم) ولی توی MGS1 به شکل دیگه ای برمیگرده.
کوجیما فقط میخواست یه سورپرایز خفن برای MGSV آماده کنه و چیزی بهتر از ماجرای دو تا Big Boss پیدا نکرد. چیزی که گند زد به کاراکتر Big Boss و نه تنها نشون داد یه پزشک میتونه با ژانگولربازی تبدیل به خفن ترین سرباز قرن بشه که کسی رقیبش نیست، بلکه خود Big Boss هم برای رسیدن به اهدافش راضی میشه سربازها و اطرافیانش رو ول کنه و یه بنده خدایی رو شستشوی مغزی بدن که مثلاً جاش رو بگیره و خطری برای خود Big Boss پیش نیاد.
کلاً ما منتظر بودیم ماجراهای ناگفته بین Peace Walker (یا Ground Zeroes) و MG1 رو ببینیم که شخصیت Big Boss چه اتفاقاتی براش می افته، ولی به جاش با یه کاراکتر جدید روبرو شدیم که حالا باید یه بازی دیگه بسازن تا تازه ماجراهای این کاراکتر جدید رو بفهمیم که چطوری از اینجا به MG1 رسید!
BIG LIKE
در تائید حرف های قبل بخشی از تاپیک "داستان کامل سری MGS" نوشته امید عزیز میارم:
بعد از نابودی metal gear، اسنیک در پیام شوکه کنند‌ه ای از سوی‌‌ Fox hound متوجه میشود رهبر و مرد پشت جریانات metal gear کسی‌ نبود جز فرمانده و رهبر او Big Boss!!
او snake را در تمامی این اتفاقات زیر نظر داشته.
بیگ باس به اسنیک گفت که اصلا قرار نبود او به این حد برسد و metal gear را نابود کند و در واقع فرستادن او به این دلیل بود که جهان را گمراه کند و او مهره ای بیش نبود.
اسنیک که از خیانت بیگ باس شوکه شده بود و به خشم آماده بود با او مبارزه می کند و او را شکست میدهد و میکشد(برای بار اول!)
با نابودی metal gear و کشتن big boss داستان این بازی به اتمام میرسد .
تا قبل از TPP ماهیچ مشکلی با این موضوع نداشتیم (یک بیگ باس)
اما حالا به همچین اتفاقی میگیم میسسینگ لینک واینکه TPP رفعش کرد
واقعا قضیه دو بیگ باس قضیه پوچی هست و با کمال احترام به کوجیما باید بگم
اینبار نتونست یه متالگیر بی نقص خلق کنه
 

only4you_mehr

کاربر سایت
Jul 23, 2006
244
نام
مهرداد
من نمیدونم این اپیزود های بخش دوم بازی رو کجای دلم بذارم . یعنی هیچ راه دیگه ای به جز تکرار مراحل قبلی نداشت کوجیما ؟ یجورایی شاید کونامی حق داشت اخراجش کرد :D
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
با تک تک حرف هات موافقم آریا. گند زد، چنان گندی زد که من ترجیح میدم به کلی فراموش کنم اصلا چنین بازی وجود داره.

مرتیکه عقده twist داره. همین عقده ـش باعث میشه به هر نحوی شده یه تویستی بچپونه تو داستان فقط به خاطر تویست بودن، نه به خاطر اینکه توجیهی تو داستان داشته باشه یا چیزی رو توضیح بدی. که تو این مورد اونقدر احمقانه بود که کل داستان سری رو زیر سوال برد.
این بازی نشون داد که یه دکتر ساده که معلوم نیست از کجا اومده میتونه Big Boss بشه و همه حافظه، اخلاقیات و مهمتر از اون همه توانایی ها رزمی Big Boss رو هم داشته باشه. این یعنی هر خری میتونه تبدیل به Big Boss بشه. اینجاست که ارزش Big Boss پوچ میشه. تناقض بعدی اینکه اینجا خود BB با این کلون سازی از خودش موافق بود و شخصا یه نفر رو تبدیل به خودش کرد، ولی از بچه های ژنتیکی خودش که کلونش هستن متنفره و میگه اونا مثل من نیستن. این رو کجای دلم بذارم؟

داستان Liquid هم که یه جوک مسخره بود، فقط بودن که باشن، بعدا هم در رفتن به ناکجا آباد. هیچ مفهومی نداشت.
قبلا تو همین تاپیک گفتم،الان هم میگم،چرا کسی به چپتر یک اشاره نمیکنه؟در ضمن مدیک یکی از بهترین سربازای MSF بوده و "هر خری" نبوده.خودمن هم اوایل به هیچ عنوان از اندینگ خوشم نیومد،ولی یلافاصله بعدش نوارهارو (Truth records) گوش دادم.باز یخورده توجیه میکنه اندینگ رو.
برگشتن یسری از شخصیت ها حداقل دلیل داشته،گری فاکس سایبورگ میشه،وولگین رو مانتیس برمیگردونه...بیگ باس تو MG1 میمیرهو تو MG2 برمیگرده.بدون دلیل خاصی.
این الان یه پلات هوله.این ایده ی ونوم یخورده بد پیاده شد وگرنه من از کلیت ایده خوشم اومد.
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
هیچ نقشه و ایده حیرت انگیزی هم پشت بازگشت دوباره Big Boss توی MG2 نبوده که بگیم کوجیما از 30 سال پیش قصد خاصی از این کار داشته و یه دفعه توی Phantom Pain این قضیه رو مشخص کرده! :D

مگه تو سال 98 که سایکو به سالید اسنیک گفت اینده رو پیش بینی می کنم که به سمت خودت اسلحه می گیری و ده سال بعد تو 2008 اتفاق افتاد این قضیه رو کوجیما ننوشته بود ؟ :D اینم راه دوری نمی ره بخوایم قبول کنیم . :D البته نه اینکه بگم من دارم از اندیگ این بازی حمایت می کنم . من خودم از اولین مخالفان این اندینگ بودم و کامنت هاش موجود هست . ولی به نظر من کوجیما یکی از دلایل انتخاب این اندینگ و این مسیر داستانی توجیه اون مردن و دوباره برگشتن بیگ باس تو سری بازی باشه .
 

ahmad1376

کاربر سایت
Feb 26, 2012
167
قبلا تو همین تاپیک گفتم،الان هم میگم،چرا کسی به چپتر یک اشاره نمیکنه؟در ضمن مدیک یکی از بهترین سربازای MSF بوده و "هر خری" نبوده.خودمن هم اوایل به هیچ عنوان از اندینگ خوشم نیومد،ولی یلافاصله بعدش نوارهارو (Truth records) گوش دادم.باز یخورده توجیه میکنه اندینگ رو.
برگشتن یسری از شخصیت ها حداقل دلیل داشته،گری فاکس سایبورگ میشه،وولگین رو مانتیس برمیگردونه...بیگ باس تو MG1 میمیرهو تو MG2 برمیگرده.بدون دلیل خاصی.
این الان یه پلات هوله.این ایده ی ونوم یخورده بد پیاده شد وگرنه من از کلیت ایده خوشم اومد.
اصلا مدیک بهترین سرباز msf ایا مدیک بود که موفق شد مادر نیرو های ویژه (خودتون میدونید کیو میگم) رو شکست بده؟
ایا مدیک بود که اعضای کبرا سرباز هایی که باعث پیروزی متفقین توی جنگ جهانی دوم شدن رو شکست بده؟
ایا مدیک Shagohod و ولگین رو نابود کرد؟
ایا مدیک متالگیر راکسا و زیک و پیس واکر و... رو نابود کرد؟
مشکل اینه که مدیک هیچ شخصیت پردازی نداره و بازی هم سعی نمیکنه
هیچ شخصیتی براش بسازه فقط کلون بیگ باس هست اون هم بدون هیچ دلیل موجهی
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,382
نام
محمد
قبلا تو همین تاپیک گفتم،الان هم میگم،چرا کسی به چپتر یک اشاره نمیکنه؟در ضمن مدیک یکی از بهترین سربازای MSF بوده و "هر خری" نبوده.خودمن هم اوایل به هیچ عنوان از اندینگ خوشم نیومد،ولی یلافاصله بعدش نوارهارو (Truth records) گوش دادم.باز یخورده توجیه میکنه اندینگ رو.
برگشتن یسری از شخصیت ها حداقل دلیل داشته،گری فاکس سایبورگ میشه،وولگین رو مانتیس برمیگردونه...بیگ باس تو MG1 میمیرهو تو MG2 برمیگرده.بدون دلیل خاصی.
این الان یه پلات هوله.این ایده ی ونوم یخورده بد پیاده شد وگرنه من از کلیت ایده خوشم اومد.
طرف اسمش دکتر هست بعد از بهترین سرباز های MSF بوده؟:| تو GZ هم نشون دادن وظیفه اش مداوای مجروح هایی که تو هلیکوپتر بیگ باس بودن و احتمالا خودش بوده! اصلا نجنگیده بوده که بگیم سرباز است!:|
اگه به حساب اینکه بیگ باس بزرگترین سرباز قرن بیستم بوده بزاریم والا من مشکلی نمیبینم!
 

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
قبلا تو همین تاپیک گفتم،الان هم میگم،چرا کسی به چپتر یک اشاره نمیکنه؟در ضمن مدیک یکی از بهترین سربازای MSF بوده و "هر خری" نبوده.خودمن هم اوایل به هیچ عنوان از اندینگ خوشم نیومد،ولی یلافاصله بعدش نوارهارو (Truth records) گوش دادم.باز یخورده توجیه میکنه اندینگ رو.
برگشتن یسری از شخصیت ها حداقل دلیل داشته،گری فاکس سایبورگ میشه،وولگین رو مانتیس برمیگردونه...بیگ باس تو MG1 میمیرهو تو MG2 برمیگرده.بدون دلیل خاصی.
این الان یه پلات هوله.این ایده ی ونوم یخورده بد پیاده شد وگرنه من از کلیت ایده خوشم اومد.

نه خیر اینطوری نمیشه یه نفر رو از غیب در بیارن بگن این بهترین سرباز MSF بوده. اینو بهش میگن داستان پردازی مزخرف. باید اول به شخصیت طرف پرداخته بشه، باید نشون بدن که چطور این بابا بهترین سرباز MSF بوده. ضمنا اگه بهترین سرباز بوده چرا مدیکه آخه؟ باز مثلا اگه یه نفر شناخته شده بود مثل Gray Fox اینطور مسخره نمیشد.
برگشتن Volgin هم که یه چرند دیگه بود، این ضعف کوجیماست که نتونست دوتا دونه Villain جدید درست کنه، ورداشته همون قدیمی ها رو بازیافت کرده.

همون Skull Face تو چپتر یک هم مسخره کارش تموم شد، بازی اینطور نشون میده که عجب شخصیت سرسخت و عوضی هست ولی زرتی یه تیر آهن میوفته روش و گیر میکنه بعد از بقیه میخواد که بکشنش. 8-|
 

ahmad1376

کاربر سایت
Feb 26, 2012
167
بعلاوه بیگ باس توی MG2 هم میمیره ولی توی MGS4 بر میگرده
دلیش هم چیزی بیشتر از چند خط نیست که هممون میدونیم
حالا مشکلی داشت که کوجیما چند خط هم برای مرگ و دوباره زنده شدن
اول بیگ باس مینوشت و به جای تئوری دو بیگ باس میومد به اختلافات بیگ باس با میلر
توسعه OH و تبدیل شدن N.a.k.e.d Snake به Big Boss MG1 و MG2 وهمچنین زیرو و اسکال فیس
وکلا اون چیز هایی که قبل از عرضه بازی فکر میکردیم بازی درباره اونهاست میپرداخت

- - -ویرایش - - -

اصلا چرا ولگین چرا سایکو مانتیس چرا الی؟
احساس میکنم فقط توی بازی بودن که چندتا ماموریت بیشتر بشه
هرکی میدونه لطفا جواب بده حضور دوباره این شخصیت ها توی بازی باعث
شد چی به بازی یا کلا سری متالگیر اضافه بشه؟
 

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
مدیک قرار نبوده که کلا جایگزین بیگ باس باشه،فقط قرار بوده به عنوان یه بدل مدتی جای بیگ باس رو پر کنه.زمینه اش رو داشته(یعنی واقعا به نظرتون تنها کاری که یه "مدیک" توی ارتش میتونه بکنه دوا درمونه؟) برای یه مدتی با تقویت عضلاتش و هیپتونیزم و blah blah blah از خطرات احتمالی که امکان داشته برای بیگ باس پیشگیری کنه و یجورایی پیشمرگ بیگ باس باشه،نه یه جایگزین کامل!وگرنه خب بیگ باس ونوم رو به امان خدا میسپرد میرفت دنبال کار و زندگیش.

حتما اسکال فیس باید تو یه نبرد حماسی و "خفن" کشته میشد تا شخصیت پردازیش کامل بشه؟اصلا مگه اسکال فیس یه سرباز بوده که بخواد جور دیگه ای بمیره؟یه mastermind یکی از زیرگروه های سایفر بود.
طرف داره زجر میکشه،از بیگ باس میخواد بکشتش.چیز عجیبی توش نمیبینم.یه حسی داره بهم میگه اندینگ اصلی رو قضاوتتون درباره کل بازی اثر میذاره.از نظر خود من هم اندینگ میتونست بهتر باشه و نقایص بزرگی داره،ولی با این حال گند نمیدونمش و داستان کلی بازی رو به هیچ عنوان تو سری بدترین نمیدونم.
 

ahmad1376

کاربر سایت
Feb 26, 2012
167
مدیک قرار نبوده که کلا جایگزین بیگ باس باشه،فقط قرار بوده به عنوان یه بدل مدتی جای بیگ باس رو پر کنه.زمینه اش رو داشته(یعنی واقعا به نظرتون تنها کاری که یه "مدیک" توی ارتش میتونه بکنه دوا درمونه؟) برای یه مدتی با تقویت عضلاتش و هیپتونیزم و blah blah blah از خطرات احتمالی که امکان داشته برای بیگ باس پیشگیری کنه و یجورایی پیشمرگ بیگ باس باشه،نه یه جایگزین کامل!وگرنه خب بیگ باس ونوم رو به امان خدا میسپرد میرفت دنبال کار و زندگیش.

حتما اسکال فیس باید تو یه نبرد حماسی و "خفن" کشته میشد تا شخصیت پردازیش کامل بشه؟اصلا مگه اسکال فیس یه سرباز بوده که بخواد جور دیگه ای بمیره؟یه mastermind یکی از زیرگروه های سایفر بود.
طرف داره زجر میکشه،از بیگ باس میخواد بکشتش.چیز عجیبی توش نمیبینم.یه حسی داره بهم میگه اندینگ اصلی رو قضاوتتون درباره کل بازی اثر میذاره.از نظر خود من هم اندینگ میتونست بهتر باشه و نقایص بزرگی داره،ولی با این حال گند نمیدونمش و داستان کلی بازی رو به هیچ عنوان تو سری بدترین نمیدونم.
خداییش اسکال فیسی که توی GZ بود کجا این یکی کجا دست کم توقعم
با توجه به چیزی که ازش دیده بودم بیشتر بود
اگه یادتون باشه توی گرند زیروس اینهمه پاز و چیکو رو شکنجه داد
تا بفهمه زیرو کجاست اما بعد از اینکه فهمید توی TPP چکار کرد؟
توی نوار های اخری بازی میگه فقط مسمومش کرد ولی ...
شخصیت با این همه پتانسیل حیف نیست فقط تو چهارتا نوار حضور داشته باشه؟
خیلی کم توبازی حضور داشته باشه و بعد خیلی معمولی بمیره (البته منظورم از معمولی مرد یعنی مثل یک ادم معمولی مرد
وگرنه کارگردانی اون صحنه فوق الاده بود هرچند حقش بود ولی اینکه دست و پاش رو باشاتگان زد دلم براش سوخت)
بدون اینکه بتونه هیچکدوم از نقشه هاش رو پیش ببره
و بعد از اون سایکو مانتیس والی مثلا جاشو پر کنن
یعنی رسما کوجیما نقد رو ول کرده دنبال نسیه هست
 

armintn

کاربر سایت
Jan 11, 2012
1,614
نام
Armin
دوستان اگه این اندینگ اصلی و از بازی بگیریم و درش بیاریم اونوقت نظرتون راجع به بازی چیه . اگه کلا چیزی به اسم مدیک وجود نداشته باشه و خود بیگ باس بوده باشه که همه این کارها رو کرده . یعنی کلا اون اندینگ و بریزیم دور به نظرتون داستان بازی چجوریاست؟!
این اندینگ تنها کاری که کرد یه تنه زد کل اعتباری و که بیگ باس توی این سالها بدست آورده بود و همه ی ابهتش رو خراب کرد . خیلی راحت به یارانش پشت کرد و رفت یه جایی خودش و گم و گور کنه و یه بدبختی رم انداخت اون وسط که ...
کل قضیه کلون سازی از بیگ باس هم زیر سوال میره وقتی به همین راحتی میشه با دستکاری حافظه و ... یکی در حد بیگ باس به وجود آورد . همه اینا درست . اما اگه اون اندینگ چند دقیقه ای و نادیده بگیریم به نظرتون باز هم داستان بازی به این بدی که می گید هست ؟
من که مشکلی با روایت بازی نداشتم . اتفاقا اینکه هر ماموریت بازی یه داستان داشت که خود بازی کن باید روایتش می کرد . نوع انجام ماموریت و ... خیلی دراماتیک بود . قشنگ می شد برای هرکدوم از ماموریت ها یه داستانی نوشت که خود گیمر توش نقش اصلی باشه . به نظرم کوجیما می خواسته خود گیمر و جای بیگ باس بذاره و بگه شمایید که باید این داستان و روایت کنید . حالا اینکه چقد موفق بوده و چقدر نه رو در طول زمان بهش میرسیم ولی به نظر من این نوع روایت مشکلی نداشت و هرچند خودم از مکالمات توی کدک بیشتر خوشم میومد تا نوارکاست ( به دلیل زمان بندی که کدک ها داشتن - مثلا قبل یه باس فایت خفن مکالمه داشتیم . یا وقتی داشتیم به یه جایی وارد می شدیم که هیچ شناختی ازش نداشتیم یا... کلا کدک ها به نظرم توی شماره های قبلی توی بهترین موقعیتها چیدمان شده بودن ) گوش دادن به نوارکاست ها به دلیل اینکه زمان بندی معینی نداره و هرکی امکان داره پس و پیش و... و توی شرایط مختلف گوششون بده به نظرم از لحاظ کارکرد نسبت به مکالمات کدک ها ضعیف ترن هرچند محتوای کاست ها شاید خیلی خفن تر از کدکها باشه .
در هر صورت بیاید راجع به خود داستان بدون در نظر گرفتن این اندینگ زور چپون شده بحث کنیم . این اندینگ فقط کلی سوال بی جواب به وجود میاره و در نهایت خاطرات اکثر ما رو از یکی ازمحبوب ترین کاراکترهای ( واسه خودم محبوبترینه) کل دوران گیمریمون رو مخدوش می کنه .
در ضمن قبول دارم اسکال فیس ویلین خفنی نبود . مردی در آتش!:d (ولگین) هم که از همون تریلرای اولیه ای که ازش اومد خیلیامون حدس زدیم که هویت واقعی این کاراکتر کیه و کلا حضورش باسمه ای بود.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر