PlayStation *SPOILER ALERT* گفتگو در مورد داستان The Last of Us Part II (پست اول با دقت خوانده شود)

اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
 

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
خب بلاخره تموم شد تبریک میگم به هرکسی اینو تموم کرده، آخر بازی خیلی کمدی بود الی ابی رو از بالا میاره پایین باهم میرن توی ساحل آبی میخواد بره الی میگه بیا مبارزه کنیم آبی قبول نمیکنه چاقو میذاره روی گلوی اون بچه تا آبی قبول میکنه، آبی دندوناش تیزن مثل گرگ دوتا از انگشت های الی رو با دندون قطع میکنه (توی فیلم هندی هم این صحنه ها رو نمی‌بینیم) بعد در حین خفه کردن یه لحظه شاید چند صدم ثانیه قیافه جول با گیتار میاد جلوی چشمش بعد میبخشتش (من فکر کردم لابد توی خوابی چیزی میبینه جول میگه نه انتقام منو نگیر، یا جول ناراحته) این یه ثانیه که جول با گیتار اومد جلوی چشمش سریع فهمید انتقام خوب نیست گفت برو، این مبارزه آخر هم اینقدر مربع زدم ساعدم درد گرفت،من توی تاپیک اصلی نمره نمیدم چون دوستان ناراحت میشن بخوام نمره بدم با ارفاق 7.5 میدم گیم پلی خوبه انیمیشن ها عالیه بازی خیلی متنوع هست ولی مینی مپی نداره قسمت‌های با ابی زجر کامله، گرافیک بازی خوبه ولی منو تحت تاثیر قرار نداد، خیلی موقع ها از بس محیط بزرگه آدم قاطی میکنه کجا بره، توی صحنه هایی هم که باید مخفی کاری اگه مخفی کاری نکنی یه مشت آدم میریزن سرکله آت، بعد یه سری اسلحه ها دکورن مثل هفت تیر باید کلی تیر بزنی تا بمیره دشمن، بازی میتونست خیلی کوتاه‌تر باشه بنظرم همون قسمت که آبی میتونست سر این دوتا رو ببره باید سر میبرید تموم میشد میرفت، من دیگه از این IP زده شدم صد درصد شماره بعدی هم ساخته میشه بخاطر دلایل تجاری من به خودم عهد کردم که سمت شماره بعدی نرم چون از این بازی‌های آب بندی و فرسایشی متنفرم
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
مطمئنی ویدیو درست دیدی ؟
اول ویدیو یه مثال ریاضی می زنه
هر عددی که دوست داری انتخاب کن
ضربدر 3
بعلاوه 6
تقسیم بر 3
جواب بدست امده رو منهای عدد اولیه کنه
جواب =2
مهم نیست تو چه عددی انتخاب میکنی جواب در هر شرایطی عدد 2
Tlou part 2 هم دقیقا همین

دو بار با سگ بازی میکنی بعد گیمر مجبور می‌کنه در نقش الی اون سگ بکشه

دینا باردار از اون طرف پلیر مجبور با همین مربع یه زن باردار دیگه mel بکشه

در تمام طول بازی بدون حق انتخاب گیمر مجبور به انجام کار های می‌کنه که دوست نداره



یا مثلا این که چرا تو بازی زیاد پشت هم مربع زده میشه تو درگیری نزدیک
کجای ویدیو این ها رو گفته :-??
در تمام مدت گیم پلی و زمانی که دشمنی پلیر رو می گیره و برعکس و کات سین ها مربع تکرار می شه
مربع در واقع همون QTE
بعد از مدتی برای این دوستمون تبدیل به جوک شده که هر اتفاقی در بازی می افته با چند تا مربع حل می شه

در مورد پرسپکتیو
من پیشنهاد میکنم ویچر 2 بازی کنی
فگر کنم شما علاوه بر این که حرف های من و اون ویدیو رو درست متوجه نشدی دست به بازی هم نزدی :D
اولا اول شما سگ میکشی مثل سگ های دیگه و فکری روشون نمیکنی. بعد بازی داستان این سگ بخصوص رو توضیح میده. این باعث میشه شمایی که مخاطبی به این فکر کنی تو درگیری جنگ و هر چی ما هیچ ایده ای از بک استوری طرفی که میکشیم نداریم و همین کشیدن ماشه رو راحت تر میکنه. حالا یه همچین مفهوم ارزشمندی که کارگردان بهش رسیده رو بیار بذار کنار نقد دوزاری که شما برای تأیید حرفت میذاری.
یارو میگه بازی باعث میشه کاری رو بکنم که نمیخوام جالب اینجاس کارگردان دقیقا همین میخواد همین اذیت شدن شما موقع جنگیدن با الی همین احساسی که تو طول دو نسخه بازی کردن الی باعث شده درون شما بوجود بیاد این احساس میتونستی راجع به هر کدوم از اون دشمنای معمولی داشته باشی اگه داستانش سختی هاشون عقایدشون مثل الی درک میکردی. خوب عزیزم اگه ناراحت میشی این صحنه ها رو مبینی همیشه doom هست برای بازی کردن.
مثل این میمونه که مثلا جنگ black water تو got منتقد ها بیان بگن نه چرا کرکتر محبوب ما رو بدون این که ما بخوایم جلوی هم قرار داده :D

در مورد اون قضیه مربع هم بشین ویدیو رو از دقیقه ۹ یه بار دیگه نگاه کن.

در مورد پیشنهادتم نه مرسی وقت ندارم ما داریم راجع این بازی صحبت میکنیم.

کلا اکثر دوستانی اینجا شروع کردن ترول و ... از جمله خود شما تو تاپیک بازی قبل از عرضه مخالف قضیه همجنسگرایی الی بودید و کلی راجع به انحطاط جوامع غربی صحبت کردی. تعجبی از شماها نیست چرا الان این اشکالات آبکی رو میگیرید. من یکی دو نفر بین شماها دیدم که خیلی اتفاقا قبولشون دارم و این برام عجیب که چجوری نسخه این بازی رو پیچیدن اونا.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
فگر کنم شما علاوه بر این که حرف های من و اون ویدیو رو درست متوجه نشدی دست به بازی هم نزدی :D
اولا اول شما سگ میکشی مثل سگ های دیگه و فکری روشون نمیکنی. بعد بازی داستان این سگ بخصوص رو توضیح میده. این باعث میشه شمایی که مخاطبی به این فکر کنی تو درگیری جنگ و هر چی ما هیچ ایده ای از بک استوری طرفی که میکشیم نداریم و همین کشیدن ماشه رو راحت تر میکنه. حالا یه همچین مفهوم ارزشمندی که کارگردان بهش رسیده رو بیار بذار کنار نقد دوزاری که شما برای تأیید حرفت میذاری.
یارو میگه بازی باعث میشه کاری رو بکنم که نمیخوام جالب اینجاس کارگردان دقیقا همین میخواد همین اذیت شدن شما موقع جنگیدن با الی همین احساسی که تو طول دو نسخه بازی کردن الی باعث شده درون شما بوجود بیاد این احساس میتونستی راجع به هر کدوم از اون دشمنای معمولی داشته باشی اگه داستانش سختی هاشون عقایدشون مثل الی درک میکردی. خوب عزیزم اگه ناراحت میشی این صحنه ها رو مبینی همیشه doom هست برای بازی کردن.
مثل این میمونه که مثلا جنگ black water تو got منتقد ها بیان بگن نه چرا کرکتر محبوب ما رو بدون این که ما بخوایم جلوی هم قرار داده :D

در مورد اون قضیه مربع هم بشین ویدیو رو از دقیقه ۹ یه بار دیگه نگاه کن.

در مورد پیشنهادتم نه مرسی وقت ندارم ما داریم راجع این بازی صحبت میکنیم.

کلا اکثر دوستانی اینجا شروع کردن ترول و ... از جمله خود شما تو تاپیک بازی قبل از عرضه مخالف قضیه همجنسگرایی الی بودید و کلی راجع به انحطاط جوامع غربی صحبت کردی. تعجبی از شماها نیست چرا الان این اشکالات آبکی رو میگیرید. من یکی دو نفر بین شماها دیدم که خیلی اتفاقا قبولشون دارم و این برام عجیب که چجوری نسخه این بازی رو پیچیدن اونا.
حالا یه همچین مفهوم ارزشمندی که کارگردان بهش رسیده رو بیار بذار کنار نقد دوزاری که شما برای تأیید حرفت میذاری.:))
اینجا تاپیک بررسی فیلم یا سریال نیست که کارگردان بهش برسه
در دنیای گیم , گیمر با تجربه گیم پلی و انتخاب خودش باید به مفهوم ارزشمند برسه
در ویچر 2 , دو خط داستانی 2 موازی با هم وجود داره
گیمر می تونه بین همراهی با نیروهای Scoia'tael یا روچ , رییس گارد ویژه تمریا معروف به Blue Stripes یکی رو انتخاب کنه
اگه همراهی با روچ انتخاب کنیم به نیروهای پادشاه هنسالت می پیوندیم . در نهایت هنسالت تمام افراد روچ دار می زنه به دختری که همراه روچ بود (به نام وس) تجاوز میکنه
اینکه با صحنه که صد ها نفر به دار اویخته شدن و دختری که بهش تجاوز شده رو به رو بشیم انتخاب ما به عنوان گیمر بوده
گرالت و روچ در طی ماجرا های هنسالت را در یکی از خانه های شهر پیدا میکنن حالا روچ می خواهد هنسالت به خاطر کشتن تمام افرادش و تجاوز به وس بکشه , سرنوشت هنسالت (زنده ماندن یا کشته شدن ) به انتخاب گیمر در قالب گرالت بستگی داره

در ابتدای بازی یوروث رهبر گروه Scoia'tael شخصیت های منفی به نظر می رسن که به دنبال کشتن انسان ها هستن
در صورت انتخاب همراهی با یوروث گیمر متوجه می شه که نیروهای Scoia'tael گروهی از افراد غیر انسان هستند که از ظلم انسان ها خسته شدن
یوروث دو هدف داره , استقلال Pontar Valley. منطقه ای که همه موجودات با هر نژادی در کنار هم زندگی کنند و پادشاهی دختری به نام ساسکیا
در طول بازی ساسکیا مسوم می شه و تنها راه نجات جان ساسکیا خون یه پادشاه یا شاهزاده است
اولین مظنون مسوم کردن ساسکیا , شاهزاده استنیس ( محبوبیت و قدرت ساسکیا هراس داره ) مردم شهر با شورش، به سمت مقر اش هجوم می برن و سعی می کنن به بدترین شکل ممکن استنیس بکشن
سرنوشت شاهزاده استنیس در دست گرالت
گیمر می تونه صرفا نظاره گر سلاخی شدن استنیس توسط مردم باشه و از خونش برای نجات ساسکیا استفاده کنه
یا استنیس نجات بده

در پایان بازی گیمر می تونه حتی letho of gulet انتاگونیست اصلی بازی , قاتل پادشاهان و کسی که تریس معشوقه گرالت ربوده مبارزه نکنه ( به نظر من letho برای کار هاش دلایل منطقی داشت و نهایت اجازه دادم زنده بمونه )
این یعنی کارگردان داره تو بازی به پرسپکتیو اهمیت میده این همه به صراحت نشون میده تو همچین شرایطی خوب و بد دیگه معنی پیدا نمیکنه
CDPR روند داستانی و سرنوشت شخصیت ها به دست گیمر سپرده و این ما هستیم که تصمیم می گیریم , کدوم شخصیت بده یا خوب / کی لایق زنده ماندن هست یا نیست

ویچر 3 رو مثال نمی زنم
حتی ماموریت های فرعی هم کدوم شخصیت بده یا خوب / کی لایق زنده ماندن هست یا نیست به انتخاب و قضاوت گیمر وابسته است

last of us part 2 در حد همون مثال خودتون got , البته فصل های ابتدای نه فصل 8
یه سریال تعاملی که گیمر هیچ نقشی در روند اش نداره و فقط باید تصمیم های که نیل دراکمن قبلا گرفته رو تجربه کنه

اگه نیل دراکمن کارگردان و نویسنده بود , در انتهای بازی سرنوشت ابی به گیمر ها واگذار می کرد

------------------------------
دقیقه 9

این دستمون میگه
در تمام مدت گیم پلی و زمانی که دشمنی پلیر رو می گیره و برعکس و کات سین ها مربع تکرار می شه
مربع در واقع همون QTE
بعد از مدتی برای این دوستمون تبدیل به جوک شده که هر اتفاقی در بازی می افته با چند تا مربع حل می شه

-----------------
یادم میاد با خود شما سر خشونت سه گانه god of war بحث می کردم
خشونت سه گانه در مقابل tlou part 2 شبیه خاله بازی
دیگه با خشونت مشکلی نداری ؟
 
آخرین ویرایش:

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
حالا یه همچین مفهوم ارزشمندی که کارگردان بهش رسیده رو بیار بذار کنار نقد دوزاری که شما برای تأیید حرفت میذاری.:))
اینجا تاپیک بررسی فیلم یا سریال نیست که کارگردان بهش برسه
در دنیای گیم , گیمر با تجربه گیم پلی و انتخاب خودش باید به مفهوم ارزشمند برسه
کارگردان بهش برسه یعنی تونسته یه احساسی خلق کنه که تو مدیوم دیگه ای غیر ممکن بود این انتقال احساسات به مخاطب. نه این که کارگردان خودش بهش رسیده بقیه نرسیدن :D (باورم نمیشه این مسئله رو هم باید توضیح میدادم:D )
این یعنی کارگردان داره تو بازی به پرسپکتیو اهمیت میده این همه به صراحت نشون میده تو همچین شرایطی خوب و بد دیگه معنی پیدا نمیکنه
CDPR روند داستانی و سرنوشت شخصیت ها به دست گیمر سپرده و این ما هستیم که تصمیم می گیریم , کدوم شخصیت بده یا خوب / کی لایق زنده ماندن هست یا نیست
من متوجه نمیشم چرا باید پارت دو از این فانتزی های شما پیروی کنه؟ انتخاب یا آزادی عمل داستانی یه انتخاب که کارگردان تصمیم میگیره انجامش بده یا نه. این که مثلا تو بازی god of war ما توانایی انتخاب داستان رو نداریم دلیل بر ناقص بودن بازی نیست. مثل این میمونه من ناراحت بشم که چرا کریتوس زد اون همه آدم بیگناه کشت باید حق انتخاب میداد مثل ویچر! این اشکالاتی که داری میگیری استاندارد نیست دوست عزیز. کارگردان انتخابش این بوده که حسی رو که میخواد منتقل کنه و با توجه به همین نقدی که داری ازش دفاع میکنی موفق هم بوده. پرسپکتیوی که من راجع بهش حرف میزنم صرفا یه انتخاب moral مثل بازی ویچر یا مثلا fallout نیست که هر کسی انتخابی بکنه. این جا میخواد مفهوم کلی قضاوت زیر سوال ببره. میخواد تو رو جای تمام اضلاع جنگ و نفرت قرار بده تا ببینی حق با همست و حق با هیچکی نیست. این هدف با این شیوه تو هیچ مدیای دیگه ای انجام نشده بود.

اگه نیل دراکمن کارگردان و نویسنده بود , در انتهای بازی سرنوشت ابی به گیمر ها واگذار می کرد
:D عزیز من میخوای شما که کارگردانی برو جای دراکمن سرنوشت ابی رو به گیمر ها واگذار کن:D لول به همون همجنسگرایی گیر بدید سنگین تره این چیزایی که میگی رسما شوخی دیگه:D

این دستمون میگه
در تمام مدت گیم پلی و زمانی که دشمنی پلیر رو می گیره و برعکس و کات سین ها مربع تکرار می شه
مربع در واقع همون QTE
بعد از مدتی برای این دوستمون تبدیل به جوک شده که هر اتفاقی در بازی می افته با چند تا مربع حل می شه
خوب مثل این که شما واقعا دوست نداری یا نمیتونی اون قسمت ببینی من برات ترجمه میکنم:
melee combot is just dodge with l1 and spam square for punches. this repitition is fatguing.
میگه حمله نزدیک فقط از l1 و مربع استفاده میکنه و این خسته کنندست!.( بماند که همون l1 زدن به موقع خودش یه چالش و ترکیبش با مربع واقعا ارضا کنندس از نظر گیم پلی) این جملش بود.ثانیش اگه میخوای دقیقا ۹.۰۶ ثانیه.
یادم میاد با خود شما سر خشونت سه گانه god of war بحث می کردم
خشونت سه گانه در مقابل tlou part 2 شبیه خاله بازی
دیگه با خشونت مشکلی نداری ؟
نه متأسفانه خوب یادت نیست. شما از یه تریلر مثل کاری که الان میکنی به این نتیجه رسیده بودی که بازی ضد مرد و دراکمن یه sjw که سعی میکنه برتری زن ها رو نشون بده. بنده مثال gow3 رو زدم که صحنه دختر پوزایدن چه از نظر خشونت بی مورد چه از نظر کارگردانی جای اضافی بود و اگه میخوای ازین بازی اشکال بگیری پس gow هم بی مشکل نیست.
هر چند بر خلاف شما با تجربه کردن این بازی مطمئن شدم هیچ کدوم از صحنه های خشن بازی مثل اون صحنه دختر پوزایدن بی مورد نبود.

البته با شناختی که از شما تو این فروم دارم هیچ حرفی برات قانع کننده نیست و تهش دوباره با مغلطه حرفای قبلیت تکرار میکنی و کلا دنبال بحث نیستی ولی باز اینم گذاشتم که یه مقدار جو عجیبی که تو این فروم بر ضد بازیی که قبل از عرضه نسخش پیچیده بودی عوض شه کسی که تجربه نکرده تحت تأثیر این عجایبی که میگی قرار نگیره.ا
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,356
کارگردان بهش برسه یعنی تونسته یه احساسی خلق کنه که تو مدیوم دیگه ای غیر ممکن بود این انتقال احساسات به مخاطب. نه این که کارگردان خودش بهش رسیده بقیه نرسیدن :D (باورم نمیشه این مسئله رو هم باید توضیح میدادم:D )

من متوجه نمیشم چرا باید پارت دو از این فانتزی های شما پیروی کنه؟ انتخاب یا آزادی عمل داستانی یه انتخاب که کارگردان تصمیم میگیره انجامش بده یا نه. این که مثلا تو بازی god of war ما توانایی انتخاب داستان رو نداریم دلیل بر ناقص بودن بازی نیست. مثل این میمونه من ناراحت بشم که چرا کریتوس زد اون همه آدم بیگناه کشت باید حق انتخاب میداد مثل ویچر! این اشکالاتی که داری میگیری استاندارد نیست دوست عزیز. کارگردان انتخابش این بوده که حسی رو که میخواد منتقل کنه و با توجه به همین نقدی که داری ازش دفاع میکنی موفق هم بوده. پرسپکتیوی که من راجع بهش حرف میزنم صرفا یه انتخاب moral مثل بازی ویچر یا مثلا fallout نیست که هر کسی انتخابی بکنه. این جا میخواد مفهوم کلی قضاوت زیر سوال ببره. میخواد تو رو جای تمام اضلاع جنگ و نفرت قرار بده تا ببینی حق با همست و حق با هیچکی نیست. این هدف با این شیوه تو هیچ مدیای دیگه ای انجام نشده بود.


:D عزیز من میخوای شما که کارگردانی برو جای دراکمن سرنوشت ابی رو به گیمر ها واگذار کن:D لول به همون همجنسگرایی گیر بدید سنگین تره این چیزایی که میگی رسما شوخی دیگه:D


خوب مثل این که شما واقعا دوست نداری یا نمیتونی اون قسمت ببینی من برات ترجمه میکنم:

میگه حمله نزدیک فقط از l1 و مربع استفاده میکنه و این خسته کنندست!.( بماند که همون l1 زدن به موقع خودش یه چالش و ترکیبش با مربع واقعا ارضا کنندس از نظر گیم پلی) این جملش بود.ثانیش اگه میخوای دقیقا ۹.۰۶ ثانیه.

نه متأسفانه خوب یادت نیست. شما از یه تریلر مثل کاری که الان میکنی به این نتیجه رسیده بودی که بازی ضد مرد و دراکمن یه sjw که سعی میکنه برتری زن ها رو نشون بده. بنده مثال gow3 رو زدم که صحنه دختر پوزایدن چه از نظر خشونت بی مورد چه از نظر کارگردانی جای اضافی بود و اگه میخوای ازین بازی اشکال بگیری پس gow هم بی مشکل نیست.
هر چند بر خلاف شما با تجربه کردن این بازی مطمئن شدم هیچ کدوم از صحنه های خشن بازی مثل اون صحنه دختر پوزایدن بی مورد نبود.

البته با شناختی که از شما تو این فروم دارم هیچ حرفی برات قانع کننده نیست و تهش دوباره با مغلطه حرفای قبلیت تکرار میکنی و کلا دنبال بحث نیستی ولی باز اینم گذاشتم که یه مقدار جو عجیبی که تو این فروم بر ضد بازیی که قبل از عرضه نسخش پیچیده بودی عوض شه کسی که تجربه نکرده تحت تأثیر این عجایبی که میگی قرار نگیره.ا
مشکل دقیقا همین جاست
شما هدف بازی درک نکردی
تمام 11 ساعت کات سین و 12/15 ساعت گیم پلی هدفش رسیدن به انتخاب پایانی الی و بخشیدن ابی
نیل دراکمن بودجه عظیم سونی (مشخص نیست با توجه به تعدد کارمندان و زمان ساخت احتمالا 150 تا 200 میلیون دلار ) و 5 سال تلاش شبانه روزی 500 نفر از بهترین بازیساز های دنیا صرف کرده تا گیمر در نهایت با شخصیت ابی همراه بشه و همزاد‌پنداری کنه , و به این نتیجه برسه که انتقام گرفتن و کشتن دیگران باعث ارامش نمی شه برعکس همه چیز بدتر میکنه
خودت اشاره کردی
کارگردان دقیقا همین میخواد همین اذیت شدن شما موقع جنگیدن با الی همین احساسی که تو طول دو نسخه بازی کردن الی باعث شده درون شما بوجود بیاد این احساس میتونستی راجع به هر کدوم از اون دشمنای معمولی داشته باشی اگه داستانش سختی هاشون عقایدشون مثل الی درک میکردی
مثال های موفق در دنیای گیم داریم که دقیقا همین داستان به بهترین شکل ممکن پیاده کردن (witcher 2 / witcher 3 blood and wine /dishonored )

اگه گیمر انتخاب کنه که ابی کشته بشه تیم سازنده شکست خورده
انتخاب کنه زنده بمونه نشان دهنده موفقیت نیل دارکمن

اگه نیل دراکمن کارگردان و نویسنده بود
اگه به ایده داستانی خودش ایمان داشت
اگه به شخصیت پردازی ابی ایمان داشت
اگه به روایت داستانی خودش ایمان داشت
باید در پایان بازی انتخاب به گیمر واگذار می کرد
میزان موفقیت دراکمن به درصدی از گیمر ها که گزینه زنده ماندن ابی انتخاب می کردن بستگی داره
اینکه دراکمن خودش به جای گیمر ها تصمیم می گیره نشون میده به موفقیت داستان وشخصیت پردازی , روایت خودش ایمان نداره
کسی که به ساخته خودش ایمان نداره کارگردان و نویسنده به درد بخوری نیست

نتیجه هم مشخص
The Last of Us Part 2 Petition Calls for a 'Remake' of the Storyline

در witcher 2 / witcher 3 blood and wine کارگردان به داستان وشخصیت پردازی , روایت خودش ایمان داره و درنهایت انتخاب به گیمر واگذار میکنه
-------------
خب بعد از 25 تا 30 ساعت براش خسته کننده شده
مشکلش چیه ؟
-----------
در مورد مربع
خب بلاخره تموم شد تبریک میگم به هرکسی اینو تموم کرده، آخر بازی خیلی کمدی بود الی ابی رو از بالا میاره پایین باهم میرن توی ساحل آبی میخواد بره الی میگه بیا مبارزه کنیم آبی قبول نمیکنه چاقو میذاره روی گلوی اون بچه تا آبی قبول میکنه، آبی دندوناش تیزن مثل گرگ دوتا از انگشت های الی رو با دندون قطع میکنه (توی فیلم هندی هم این صحنه ها رو نمی‌بینیم) بعد در حین خفه کردن یه لحظه شاید چند صدم ثانیه قیافه جول با گیتار میاد جلوی چشمش بعد میبخشتش (من فکر کردم لابد توی خوابی چیزی میبینه جول میگه نه انتقام منو نگیر، یا جول ناراحته) این یه ثانیه که جول با گیتار اومد جلوی چشمش سریع فهمید انتقام خوب نیست گفت برو، این مبارزه آخر هم اینقدر مربع زدم ساعدم درد گرفت،من توی تاپیک اصلی نمره نمیدم چون دوستان ناراحت میشن بخوام نمره بدم با ارفاق 7.5 میدم گیم پلی خوبه انیمیشن ها عالیه بازی خیلی متنوع هست ولی مینی مپی نداره قسمت‌های با ابی زجر کامله، گرافیک بازی خوبه ولی منو تحت تاثیر قرار نداد، خیلی موقع ها از بس محیط بزرگه آدم قاطی میکنه کجا بره، توی صحنه هایی هم که باید مخفی کاری اگه مخفی کاری نکنی یه مشت آدم میریزن سرکله آت، بعد یه سری اسلحه ها دکورن مثل هفت تیر باید کلی تیر بزنی تا بمیره دشمن، بازی میتونست خیلی کوتاه‌تر باشه بنظرم همون قسمت که آبی میتونست سر این دوتا رو ببره باید سر میبرید تموم میشد میرفت، من دیگه از این IP زده شدم صد درصد شماره بعدی هم ساخته میشه بخاطر دلایل تجاری من به خودم عهد کردم که سمت شماره بعدی نرم چون از این بازی‌های آب بندی و فرسایشی متنفرم
این مبارزه آخر هم اینقدر مربع زدم ساعدم درد گرفت
 
آخرین ویرایش:

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
بازی رو تموم کردم و نظرات رو هنوز نخوندم اما باید بگم داستان بازی بشدت مشکل داره ، روایت بشدت مشکل داره. شالوده ی داستانی بازی و کشته شدن جوئل اونقدر بد شروع میشه که حتی ادامه بازی بجای اینکه دلیلی باشه بدتر با روایتش نمک میپاشه روی این زخم! داستان و روایت قسمت ابی مزخرف ترین چیزی بود که بازی کردم. در یک کلام نیل دراکمن نتنها نتونست ادامه ی مناسبی رو برای قسمت دوم یک شاهکار بسازه بلکه حتی باعث شده خاطره ی قسمت یک رو هم خراب کنه. من ١٨ساعت اول بازی و مخصوصا قسمت ابی رو فقط داشتم به نویسنده و کارگردان فحش میدادم و چقدر این قسمت رو اعصاب بود و مابقی بازی رو حسرت میخوردم که چرا باید جوئل کشته میشد وقتی هیچی درست درمونی از این مرگ در نیومده که بازی بخواد برای من ارائه بده. صد رحمت به رد دد! حتی صد رحمت به the way out ! بازی و داستان درکل شکل نگرفت و بقولی در نیومد و چقدر اه و افسوس که همچون میراثی رو به همچون روزی انداختن. نسخه ی یک اونقدر عالی بود که باید معجزه رخ میداد قسمت دوم بهتر ساخته میشد و حالا نتنها بهتر نشده بلکه کل نسخه ی یک رو هم خراب کرده!
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
من این متنو برای چند تا از دوستان و منتقد ها که به داستان بازی انتقاد داشتند فرستادم و گفتم اینجا هم قرار بدم به عنوان نظر شخصی خودم:
متن به صورت کامل داستان بازیو اسپویل میکنه و اگر تموم نکردید به هیچ عنوان نخونیدش:
من از داستان خیلی خوشم اومد به این دلیل که اول این حسو به مخاطب منتقل می‌کنه که باید بری انتقام بگیری و واقعا هم به شکل فوق العاده ای این حس همزادپنداری با الی و انتقام خون جوئلو ایجاد می‌کنه برات. جلوی چشمت مهم‌ترین شخصیت بازیو به بدترین شکل ممکن از بین میبره و در عمل فقط باید مرگشو نظاره گر باشی.
اما نیمه دوم بازی ناگهان کنترل همون فردی که تا دقیقه پیش قرار بوده ازش انتقام بگیرمو، میده دستت و اونجا بازی میاد کلی میپردازه به شخصیت اببی. از گذشتش میگه، عشقش، ترس از ارتفاع و ... و حتی در ادامه اتفاقاتی می افته که کامل این شخصیتو دگرگون می‌کنه و یک جورایی این شخصیت رابطه ای براش شکل میگیره که شبیه به رابطه جوئل و الی هستش. یعنی بازی تا آخر سعی می‌کنه که به مخاطب بگه که این کسی که الی داره می‌ره بکشه، مثل همه انسانه و حتی یک حس دوگانگی برات ایجاد می‌کنه که من الان باید طرفدار اببی باشم یا الی که تک تک افرادو به قتل رسونده.
در آخر دوباره سوییچ می‌کنه رو الی و حالا نوبت میرسه به مرحله انتقام که واقعا مرحله سختیه برای ما چون تا اونجا هر دو بخش داستانو دیدیم و کاملا می دونیم هر دو شخصیت چه کار هایی کردند.
اما الی تصمیم میگیره انتقام بگیره و وقتی ابیو از بالای جایی که زندانی شده نجات میده، اببی هم همون جا می‌ره سراغ نجات لیو و اصلا حضور الی براش مهم نیست (یک جورایی بازی دوباره رابطه الی و جوئلو در قالب رابطه اببی و لیو برای مخاطب و الی نمایش میده)
الی اینجا کوتاه میاد اما موقعی که تصمیم می گیره برگرده، چهره مرگ جوئل میاد جلوی چشمش و دوباره هدف انتقام براش زنده میشه.
بعد از این که در حال کشتن ابیه، دوباره چهره جوئل میاد تو ذهنش که اونجا به الی میگه اگر باز هم مجبور بشه و دوباره تاریخ تکرار بشه باز هم الیو از تو بیمارستان نجات میده.
اینجاست که الی به خودش میاد و اببیو رها می‌کنه تا بره و یک جورایی تو اببی و لیو، سرگدشت و شخصیت خودش و جوئلو میبینه.
در نهایت هم بعد از اون صحنه بازی به ما نشون میده که الی همه چیزو به خاطر این حس انتقام از دست داده.
درست مثل اببی که در طول بازی تمام دوستان و همه چیزشو به خاطر همون انتقام خون پدرش از دست میده.
 
آخرین ویرایش:

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
من این متنو برای چند تا از دوستان و منتقد ها که به داستان بازی انتقاد داشتند فرستادم و گفتم اینجا هم قرار بدم به عنوان نظر شخصی خودم:
متن به صورت کامل داستان بازیو اسپویل میکنه و اگر تموم نکردید به هیچ عنوان نخونیدش:
به نظرت داستان نسخه اول زیر سوال نمیره با پذیرش ابی ؟ این یه تیکه از نقدی که من راجع به داستان بازی نوشتم :
کارگردان جسور بازی بعد از کشتن جول و game over کردن بخشی از طرفداران ، حالا بی رحم تر و به هدف شکستن تابوی داستان نسخه اول ، رابطه پدر و فرزندی و نجات احساسی الی را اشتباه و لایق تاوان می داند ! از این جا به بعد شاید میتوان انتهای داستان را حدس زد ! شاید انتقامی در کار نخواهد بود . جول تاوان نجات الی و جلوگیری از ساخت واکسن را داده است . پدری که سال ها قبل دختر خود را به علت یک دستور اشتباه و یک اطاعت بی رحم از دست می دهد . با دختری به نام الی اشنا می شود و ابتدا به دید یک معامله به ان نگاه میکند اما رفته رفته این رابطه به یک رابطه پدر و فرزندی تبدیل شده و نمی تواند در برابر کشته شدنش بی تفاوت باشد . درست یا غلط او را نجات می دهد . اتفاقی که 90 درصد مخاطبان و طرفداران ان را دوست دارند ! یعنی نجات دادن الی ! اما این بار کارگردان عرصه را تنگ تر می کند . و بخش عمده ای از طرفداران نسخه اول را تحت فشار قرار داده و از ان ها میخواهد کنترل قاتل جول را به دست گرفته و بپذیرند کاری که در نسخه اول با جول انجام داده اند اشتباه بوده ! این بخش از داستان که به نظر نگارنده مهمترین بخش داستانی بازی هست جای ساعت ها و روز ها بحث و تفکر داشته و به سادگی نمی توان ان را انالیز و هضم کرد . در اینجا تصمیم با شماست ! ایا می توانید اتفاقات نسخه اول را اشتباه و اجازه کشته شدن الی را می دادید ؟ ایا در دنیای واقعی حاضر هستید عزیزتان را برای نجات بشریت از دست بدهید ؟ در واقع پاسخ به این سوال نقطه اختلاف مخالفان و موافقان داستان بازی است که از قضا هر دو جزو طرفداران نسخه اول هستند . عده ای متنفر می شوند و عده ای عاشق . هدفی که کارگردان داشته و ان را به سر انجام رسانده .
 

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
به نظرت داستان نسخه اول زیر سوال نمیره با پذیرش ابی ؟ این یه تیکه از نقدی که من راجع به داستان بازی نوشتم :
کارگردان جسور بازی بعد از کشتن جول و game over کردن بخشی از طرفداران ، حالا بی رحم تر و به هدف شکستن تابوی داستان نسخه اول ، رابطه پدر و فرزندی و نجات احساسی الی را اشتباه و لایق تاوان می داند ! از این جا به بعد شاید میتوان انتهای داستان را حدس زد ! شاید انتقامی در کار نخواهد بود . جول تاوان نجات الی و جلوگیری از ساخت واکسن را داده است . پدری که سال ها قبل دختر خود را به علت یک دستور اشتباه و یک اطاعت بی رحم از دست می دهد . با دختری به نام الی اشنا می شود و ابتدا به دید یک معامله به ان نگاه میکند اما رفته رفته این رابطه به یک رابطه پدر و فرزندی تبدیل شده و نمی تواند در برابر کشته شدنش بی تفاوت باشد . درست یا غلط او را نجات می دهد . اتفاقی که 90 درصد مخاطبان و طرفداران ان را دوست دارند ! یعنی نجات دادن الی ! اما این بار کارگردان عرصه را تنگ تر می کند . و بخش عمده ای از طرفداران نسخه اول را تحت فشار قرار داده و از ان ها میخواهد کنترل قاتل جول را به دست گرفته و بپذیرند کاری که در نسخه اول با جول انجام داده اند اشتباه بوده ! این بخش از داستان که به نظر نگارنده مهمترین بخش داستانی بازی هست جای ساعت ها و روز ها بحث و تفکر داشته و به سادگی نمی توان ان را انالیز و هضم کرد . در اینجا تصمیم با شماست ! ایا می توانید اتفاقات نسخه اول را اشتباه و اجازه کشته شدن الی را می دادید ؟ ایا در دنیای واقعی حاضر هستید عزیزتان را برای نجات بشریت از دست بدهید ؟ در واقع پاسخ به این سوال نقطه اختلاف مخالفان و موافقان داستان بازی است که از قضا هر دو جزو طرفداران نسخه اول هستند . عده ای متنفر می شوند و عده ای عاشق . هدفی که کارگردان داشته و ان را به سر انجام رسانده .
قطعا اگر هم زیر سوال بره، من به عنوان یک نکته منفی بهش نگاه نمی‌کنم و به نظرم ساختار شکنی کردن در شماره دوم و حداقل من که خیلی راضی بودم از اتفاقات داستانی.
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
قطعا اگر هم زیر سوال بره، من به عنوان یک نکته منفی بهش نگاه نمی‌کنم و به نظرم ساختار شکنی کردن در شماره دوم و حداقل من که خیلی راضی بودم از اتفاقات داستانی.
قطعا از لحاظ سلیقه ای که نمیشه در موردش بحث کرد . ولی از نظر تکنیکالی میتونیم قبول کنیم داستان نسخه اول زیر سوال رفت و در نتیجه خیلی از فن های نسخه اول میتونن با داستان زاویه پیدا کنن . البته من جزو این دسته نیستم و داستان و روایت پارت دوم رو بی نقص می دونم . هر چقدر هم که سنگین و تلخ باشه !
 

Kirk-Hammedd

Abandon the safety of mindless following
کاربر سایت
Oct 23, 2010
2,793
نام
حامد
بازی رو تازه تموم کردم. هنوز دارم به اندینگ فکر میکنم و دارم سعی میکنم هضمش کنم.
اومدم صفحات اول رو خوندم که ببینم چندین باری که نزدیک بود بازی برام اسپویل بشه چه خطری از بیخ گوشم رد شده. واقعا به نظرم خیلی از قسمت های مهم اسپویل شده بود و اینکه هی میگفتن لیک ها در برابر داستان کامل هیچی نیستن به نظر من برعکس مهم ترین پلات ها لیک شده بودن و فقط پلات چاپتر نهایی بازی لیک نشده بوده.
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM

awwmiiin b

کاربر سایت
Jun 8, 2017
9
تو‌ نگاه اول شما احساس می کنید ک کارگردان بازی یک شطرنج باز ناشی هست ک تمام مهره های ارزشمندش و از دست میده
مرگ جویل در ابتدای بازی حکم از دست دادن وزیر و داشت اما نه...
این و در نظر بگیر ک داستان قسمت اول در مورد ابی بود کسی ک پدرش تمام تلاشش رو می کنه تا دنیارو نجات بده ودر انتها بدست شخصی کشته میشه ... آیا شمانمی خواستید انتقام بگیرید؟!؟
داستان شخصیت های بازی دو نقطه ی مشترک دارند انتقام و رها کردن ...
ابی اطرافیان الی رو کشت و الی هم اطرافیان ابی ....
ابی در ابتدا از الی گذشت و در انتها هم الی از ابی ....
پایان بازی یکی از واقع گرایانه ترین احساسات هر آدم و به بهترین شکل نشان داد ...
آیا وسط انجام دادن کار بدی پشیمون شده اید ؟!؟ یا بهتره بپرسم وسط انجام کاری یاد خاطره یی افتاده اید و برای چند ثانیه دست از انجام آن کار بکشید؟!؟
و این و در نظر بگیرید ک الی در آخر تو اوج خستگی تصمیم ب رها کردن ابی کرد ...
و بعد از قطع شدن دو انگشتش توسط ابی ... احساس کرد ک با کشتن ابی چیز های بیشتری رو از دست میده ...
الی بعد از کشته شدن جویل به دینا میگه ک نمیخوام تورو از دست بدم...!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر