PlayStation *SPOILER ALERT* گفتگو در مورد داستان The Last of Us Part II (پست اول با دقت خوانده شود)

اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,030
نام
نیما
عزیز دوس داشتن یه غریبه باعث نمیشه تو در مورد مسایل شخصی اون فرد تصمیم بگیری...........الان مثلا من به هر دلیلی مجبور شم فورا برم اتاق عمل صرفا خانومم و یا پدر و مادرم میتونن در مورد اینکه برم یا نرم زیر تیغ جراحی نظر و رای بدن نه مثلا همکارم یا رفیقم که منو دوس داره

جویل بله خیلی علاقه مند بود به الی ولی حق اینو نداشت در مورد اینکه جراحی بشه یا نشه نظر بده و بدتر از اون یه ملتی رو هم بکشه(بدتر از ون خود الی هم موافق بود کشته بشه در این راه و مارلین هم که از بچگی الی رو میشناخت)

+

البته اینم بگم که ما از لحاظ عاطفی درک میکنیم این انتخاب جویل رو و همینه که بازی رو خیلی خیلی زیبا کرد ولی صرف علاقه به کسی نمیتونه مجوزی باشه برای هر کاری

.

متاسفانه با اینکه 1000 بار بحث شده یه سری فکر میکنن ما اگه به ابی حق میدیم که انتقام بگیره معنیش اینه که ما از جوئل و تصمیمی که گرفته متنفریم یا عاشق ابی هستیم !
نمیدونم چرا تفکیک احساس و منطق برای یه عده اینقدر سخته ! انگار اینا دو تا تیم فوتبالن که ما باید طرفدار یکیشون باشیم :D
متنفرم از این نگاه خیر و شر یا سیاه و سفیدی که به بازی میشه ~X(
اصلا هم به این توجه نمیکنن که الی مربوط به خود فایرفلایز بوده و جوئل وظیفه ش این بوده که الی رو منتقل کنه ...
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
685
عزیز دوس داشتن یه غریبه باعث نمیشه تو در مورد مسایل شخصی اون فرد تصمیم بگیری...........الان مثلا من به هر دلیلی مجبور شم فورا برم اتاق عمل صرفا خانومم و یا پدر و مادرم میتونن در مورد اینکه برم یا نرم زیر تیغ جراحی نظر و رای بدن نه مثلا همکارم یا رفیقم که منو دوس داره

جویل بله خیلی علاقه مند بود به الی ولی حق اینو نداشت در مورد اینکه جراحی بشه یا نشه نظر بده و بدتر از اون یه ملتی رو هم بکشه(بدتر از ون خود الی هم موافق بود کشته بشه در این راه و مارلین هم که از بچگی الی رو میشناخت)

+

البته اینم بگم که ما از لحاظ عاطفی درک میکنیم این انتخاب جویل رو و همینه که بازی رو خیلی خیلی زیبا کرد ولی صرف علاقه به کسی نمیتونه مجوزی باشه برای هر کاری

.
یه طوری دارین میگین انگار الی با رضایت نامه شخصی میخواست بره زیر تیغ جراحی. نه الی نه جوئل اصلا روحشون هم خبر نداشت چه خبره خود جوئل هم داخل بیمارستان وسط کار یه چیزایی فهمید. هر کسی دیگه هم جای جوئل بود از جمله بانو ابی که الان برای بعضیا شده قدیس همین کار رو می‌کرد. در مورد رفتن شما به اتاق عمل و نظر دادن خانواده اصلا هیچ ربطی نداشت پیام شما. چون الی نه اصلا خبر داشت چه خبر هست نه کسی رضایت نامه ایی ازش گرفت نه اصلا خانواده ایی داشت.
نمیدونم چرا تفکیک احساس و منطق برای یه عده اینقدر سخته !
چه ربطی داره؟ عادت کردین هر کس نظری داد به مزاج شما خوش نیومد به یه مورد دیگه ربطش بدین و یه چیزی سر هم کنین که طرف به فلان علت داره نظر اشتباه میده.
 
  • Like
Reactions: M@GNUM

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
اکثره نظرهای مثبتی که درباره بازی میخونم به نظرم بیشتر به خاطر فن پلتفرم بودن هست و سخته قبول کردن واقعیت اینکه دلست 2 فاصله داره با یک، اونم نه یک فاصله چند سطحی

کیلومترها بین این دو اثر فاصله است ...
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
اکثره نظرهای مثبتی که درباره بازی میخونم به نظرم بیشتر به خاطر فن پلتفرم بودن هست و سخته قبول کردن واقعیت اینکه دلست 2 فاصله داره با یک، اونم نه یک فاصله چند سطحی

کیلومترها بین این دو اثر فاصله است ...
متاسفانه حیف که یک انحصاری اکس باکسه و دیگه نمیتونم بگم ... دو برای من دنباله و مکمل یکه و قابل تفکیک نیستن ...
......
ولی خب از نظر فنی و لول دیزاین دو تو یه منظومه دیگه است ...
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,751
نام
مراد حلیمی
یه طوری دارین میگین انگار الی با رضایت نامه شخصی میخواست بره زیر تیغ جراحی. نه الی نه جوئل اصلا روحشون هم خبر نداشت چه خبره خود جوئل هم داخل بیمارستان وسط کار یه چیزایی فهمید. هر کسی دیگه هم جای جوئل بود از جمله بانو ابی که الان برای بعضیا شده قدیس همین کار رو می‌کرد. در مورد رفتن شما به اتاق عمل و نظر دادن خانواده اصلا هیچ ربطی نداشت پیام شما. چون الی نه اصلا خبر داشت چه خبر هست نه کسی رضایت نامه ایی ازش گرفت نه اصلا خانواده ایی داشت.

چه ربطی داره؟ عادت کردین هر کس نظری داد به مزاج شما خوش نیومد به یه مورد دیگه ربطش بدین و یه چیزی سر هم کنین که طرف به فلان علت داره نظر اشتباه میده.
اولا مادر الی اون رو به مارلین سپرده بود و گفته بود بعد از من مراقبش باش........پس کس و کار داشت اینقدرام بدون کس و کار نبود(عینا دیالوگش تو بازی هست)
دوما هم خود الی میدونست این مسیر خطر داره و هم جویل میدونست میل باطنیه الی چیه......وگرنه جویل نیازی نمی دید به الی دروغ بگه (میدونست نظر الی چیه که چند سال دروغ تحویلش داد)
سوما تو مکالمه بین مارلین و جویل هم مارلین به جویل میگه که اگر خود الی هم بود اینو میخواست و باز هم جویل ساکت میشه

چهارما باز همه اینا باعث نمیشه یه قاچاقچی به خاطر علاقه به یک نفر به جای اون تصمیم بگیره، مثه این میمونه که جویل که قبلا اسلحه هم قاچاق میکرد موقع تحویل می گفت از این اسلحه نباید تو این شرایط استفاده کنید و .......... .در کل معنی نداره یه قاچاقچی در مورد استفاده از جنسی که تحویل میده نظر بده

+

کلا از هر سمتی نگاه کنید جویل کاره ای تو اون جریان نبود.......فقط چون صرفا حس پدری پیدا کرد به الی اینکارو انجام داد
شاید من هم جای جویل و در شرایط جویل بودم همینکارو میکردم ولی بازم دلیل نمیشه که کارم درست باشه(چون هممون جویل رو دوس داریم میخواهیم یه جوری شرایط رو براش توجیه کنیم در صورتی که به نظرم باید نگاه از بالا داشته باشیم به داستان ...چیزی که نویسنده از شماره یک از مخاطبش میخواد)

اکثره نظرهای مثبتی که درباره بازی میخونم به نظرم بیشتر به خاطر فن پلتفرم بودن هست و سخته قبول کردن واقعیت اینکه دلست 2 فاصله داره با یک، اونم نه یک فاصله چند سطحی
کیلومترها بین این دو اثر فاصله است ...
من هم باور نمی کنم یه عده چطور هنوز برخی بازیا رو دوس دارن ولی چون من حال نمی کنم نمیام به اونا انگ چیزی رو بزنم که تو فن فلان آدم یا فلان پلتفرم و ..... هستی.
بپذیریم یه عده نظرشون با ما متفاوته .....گناه که نکردن خوششون اومده از بازی
+
این کلیومترها فاصله رو هم هیچ متر و معیاری نمیگه و اثبات نمیکنه..........وگرنه من هم میتونم بگم فلان بازی کیلومترها بهتر و بدتر از بازی دیگس پس ملت فن هستن که دوسش دارن

.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,999
نام
آریا
اکثره نظرهای مثبتی که درباره بازی میخونم به نظرم بیشتر به خاطر فن پلتفرم بودن هست و سخته قبول کردن واقعیت اینکه دلست 2 فاصله داره با یک، اونم نه یک فاصله چند سطحی

کیلومترها بین این دو اثر فاصله است ...
موافقم! :D کیلومترها فاصله بین گیم‌پلی دو بازی هست و TLoU2 از این نظر خیلی جلوتره. از نظر گرافیک هم با توجه به تغییر نسل طبیعیه که کیلومترها فاصله باشه.
می‌مونه داستان و موسیقی و این جور چیزها که سلیقه‌ای هستن و یکی ممکنه از نسخه اول بیشتر خوشش بیاد و یکی هم نسخه دوم، ولی به طور کلی فاصله زیادی با همدیگه ندارن. توی ریست‌ارا که ملت رأی خیلی بالایی به TLoU2 دادن. البته می‌دونم که اونجا آدم حساب نمیشن و مشکلات اخلاقی دارن! توی بازیسنتر هم TLoU2 جلوتر هست که خب اینجا هم باز آدم حساب نمیشن و به خاطر فن پلتفرم بودن هست. ولی متأسفانه از نظر نقدها و امتیازها هم فاصله کیلومتری دیده نمیشه که خب شاید اونا هم رشوه گرفتن، نمی‌دونم! :D
نسخه اول ۹۵ بوده و نسخه دوم ۹۴. دیگه همه می‌دونیم چقدر سخته وقتی یه بازی به ۹۵ می‌رسه، نسخه بعدی بتونه در حدی نظر منتقدها رو به خودش جلب کنه که فقط یک امتیاز پایین‌تر بشه. حالا اون ۹۴ در چه شرایطی هست؟ در حالی که تعداد امتیازهای کامل بازی حتی از نسخه اول هم بیشتره و ۱۰،۱۱ تا امتیاز کامل بیشتر از TLoU1 داره. ولی از اون طرف امتیازهای پایینش هم بیشتره، چون یه عده بازی رو در حدی فوق‌العاده دونستن که لایق ۱۰ هست و یه عده هم مشکلاتی داشتن و ۸ و اینا بهش دادن و در نهایت میانگین شده ۹۴ که آرزوی ۹۹٪ بازی‌هاست.
و باز یه بار دیگه میگم اون ۹۴ در چه شرایطی هست؟ در شرایطی که بازی یکی دو ماه قبل از انتشار لیک شده بود و بخش‌های اساسی از داستانش به طرز فجیعی لو رفته بود. اون هم داستانی که لو رفتنش یعنی پاره پاره شدن کل فضای بازی. چون داستان و نحوه روایتش اصلاً چیز معمولی‌ای نبوده که بگیم مشکلی نیست که لو رفت. مثلاً اگه بازی‌ای مثل God of War داستانش لو می‌رفت در این حد اتفاق خاصی نمی‌افتاد یا بازی‌های قبلی خود ناتی‌داگ. ولی اینجا با چیزی طرف هستیم که همین‌طوریش هم ملت اگه خودشون می‌رفتن سراغش، ممکن بود خیلی‌ها ازش متنفر بشن چه برسه به اینکه هفته‌ها قبل از تجربه بازی در جریان داستانش قرار بگیرن.
من کوچیک‌ترین شکی ندارم که اگه بازی لیک نشده بود و خیلی معمولی بدون لو رفتن وارد بازار می‌شد، موفقیتش از این هم بیشتر بود و حواشی اون هم خیلی کمتر. یعنی هم امتیازهاش از این بالاتر می‌رفت و تا ۹۵ یا حتی بالاتر هم می‌رسید و هم خیلی از بحث‌ها پیش نمی‌اومد (ساده‌ترین نمونه‌ش اینکه ابی ترنس هست! lol) و کلاً انقدر اتفاقات عجیب نمی‌افتاد. البته هنوز خیلی‌ها بودن که با داستان و بعضی شخصیت‌ها مشکل پیدا می‌کردن، چون سلیقه‌ها متفاوته و نمیشه به این قضیه گیر داد و خیلی‌ها ایراداتی به داستان دارن. ولی شرایط هم با امروز متفاوت بود و یه سری موج‌های عجیب غریب شکل نمی‌گرفت که یه عده به زور بگن هرکی از بازی‌ای با میانگین ۹۴ خوشش اومده، به خاطر فن بودن و تعصبش هست و از این صحبت‌ها.
میانگین ۹۴ یعنی چیزی که توی کل نسل فکر کنم ۶،۷ تا بازی در اون حد یا بالاتر امتیاز گرفتن که نصف اینا هم ریمستر بازی‌های نسل قبل هستن! ولی الآن باید به خاطر دوست داشتن بازی‌ای با این میانگین امتیاز جواب بدیم و ثابت کنیم «فن پلتفرم» نیستیم که اینم در نوع خودش جالبه!
کلاً کسی که اون لیک رو انجام داد کارش خیلی حرفه‌ای و حساب‌شده بود و حتی روی فروش بازی هم تأثیر گذاشت برای دو گروه از مردم، یعنی هم اون‌هایی که از نسخه اول خوششون اومده بود و هم گیمرهای جدید. خیلی از اعضای گروه اول که بازی براشون لو رفته، پیش خودشون میگن چرا پول بریزیم توی جیب ناتی‌داگ وقتی عشق و اسطوره‌مون رو توسط یه پهلوان ترنس به اون شکل کشته؟! پول نمیدیم و به جاش بازی رو یوتیوب‌خور می‌کنیم و زمانی رو که می‌خوایم پای بازی بذاریم هم صرف فحش دادن به دراکمن و لقب گذاشتن برای ایشون می‌کنیم! گروه دوم هم که دیگه بدتر، میگن ما که نسخه اول رو تجربه نکرده بودیم و نسخه دوم هم داستانش لو رفت و فهمیدیم چه بلایی سر شخصیت‌ها میاد، دیگه چه کاریه بازی رو بخریم؟ ولی اگه لیک‌ها اتفاق نمی‌افتاد و این امتیازهای درخشان از راه می‌رسیدن، تعداد خیلی بیشتری از مردم کنجکاو می‌شدن و تشویق می‌شدن سراغ بازی برن و هم از گیم‌پلی محشرش لذت ببرن و هم داستانش رو خودشون تجربه کنن، نه از طریق یه سری ویدیوی پراکنده توی اینترنت.
 
آخرین ویرایش:

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
685
شاید من هم جای جویل و در شرایط جویل بودم همینکارو میکردم ولی بازم دلیل نمیشه که کارم درست باشه(چون هممون جویل رو دوس داریم میخواهیم یه جوری شرایط رو براش توجیه کنیم در صورتی که به نظرم باید نگاه از بالا داشته باشیم به داستان ...چیزی که نویسنده از شماره یک از مخاطبش میخواد)

.
شما دارین توجیه میکنین که کار جوئل اشتباه بوده بعد خودت میگی منم جای جوئل بودم همون کار رو میکردم.

کار جوئل اشتباه نبود.

دختر بیچاره رو خفتش کردن به زور بردنش تو اتاق عمل میخوان بکشنش بعد یکی رفته نجاتش بده حالا اون بیچاره شده بد عالم و نفهم.
تمام این حرفهای شما موقعی درسته که الی از جریان خبر داشت و بهش گفته بودن و اونم با کمال میل میرفت تو اتاق عمل.
اگر با کشتن اون دختر بچه تمام عالم هم درست میشد بازم این کار از انسانیت دور بود.

ما انسانیم، حیوون یا کالا نیستیم.موضوعی که تو دنیای انسانها فراموش میشه و گند میزنه به زندگی انسان‌ها.


واقعا دیگه میل به ادامه این بحث ندارم.

احساس میکنم نویسنده داستان این بازی از عمد یه ملتی رو گذاشت سر کار.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,751
نام
مراد حلیمی
موافقم! :D کیلومترها فاصله بین گیم‌پلی دو بازی هست و TLoU2 از این نظر خیلی جلوتره. از نظر گرافیک هم با توجه به تغییر نسل طبیعیه که کیلومترها فاصله باشه.
می‌مونه داستان و موسیقی و این جور چیزها که سلیقه‌ای هستن و یکی ممکنه از نسخه اول بیشتر خوشش بیاد و یکی هم نسخه دوم، ولی به طور کلی فاصله زیادی با همدیگه ندارن. توی ریست‌ارا که ملت رأی خیلی بالایی به TLoU2 دادن. البته می‌دونم که اونجا آدم حساب نمیشن و مشکلات اخلاقی دارن! توی بازیسنتر هم TLoU2 جلوتر هست که خب اینجا هم باز آدم حساب نمیشن و به خاطر فن پلتفرم بودن هست. ولی متأسفانه از نظر نقدها و امتیازها هم فاصله کیلومتری دیده نمیشه که خب شاید اونا هم رشوه گرفتن، نمی‌دونم! :D
نسخه اول ۹۵ بوده و نسخه دوم ۹۴. دیگه همه می‌دونیم چقدر سخته وقتی یه بازی به ۹۵ می‌رسه، نسخه بعدی بتونه در حدی نظر منتقدها رو به خودش جلب کنه که فقط یک امتیاز پایین‌تر بشه. حالا اون ۹۴ در چه شرایطی هست؟ در حالی که تعداد امتیازهای کامل بازی حتی از نسخه اول هم بیشتره و ۱۰،۱۱ تا امتیاز کامل بیشتر از TLoU1 داره. ولی از اون طرف امتیازهای پایینش هم بیشتره، چون یه عده بازی رو در حدی فوق‌العاده دونستن که لایق ۱۰ هست و یه عده هم مشکلاتی داشتن و ۸ و اینا بهش دادن و در نهایت میانگین شده ۹۴ که آرزوی ۹۹٪ بازی‌هاست.
و باز یه بار دیگه میگم اون ۹۴ در چه شرایطی هست؟ در شرایطی که بازی یکی دو ماه قبل از انتشار لیک شده بود و بخش‌های اساسی از داستانش به طرز فجیعی لو رفته بود. اون هم داستانی که لو رفتنش یعنی پاره پاره شدن کل فضای بازی. چون داستان و نحوه روایتش اصلاً چیز معمولی‌ای نبوده که بگیم مشکلی نیست که لو رفت. مثلاً اگه بازی‌ای مثل God of War داستانش لو می‌رفت در این حد اتفاق خاصی نمی‌افتاد یا بازی‌های قبلی خود ناتی‌داگ. ولی اینجا با چیزی طرف هستیم که همین‌طوریش هم ملت اگه خودشون می‌رفتن سراغش، ممکن بود خیلی‌ها ازش متنفر بشن چه برسه به اینکه هفته‌ها قبل از تجربه بازی در جریان داستانش قرار بگیرن.
من کوچیک‌ترین شکی ندارم که اگه بازی لیک نشده بود و خیلی معمولی بدون لو رفتن وارد بازار می‌شد، موفقیتش از این هم بیشتر بود و حواشی اون هم خیلی کمتر. یعنی هم امتیازهاش از این بالاتر می‌رفت و تا ۹۵ یا حتی بالاتر هم می‌رسید و هم خیلی از بحث‌ها پیش نمی‌اومد (ساده‌ترین نمونه‌ش اینکه ابی ترنس هست! lol) و کلاً انقدر اتفاقات عجیب نمی‌افتاد. البته هنوز خیلی‌ها بودن که با داستان و بعضی شخصیت‌ها مشکل پیدا می‌کردن، چون سلیقه‌ها متفاوته و نمیشه به این قضیه گیر داد و خیلی‌ها ایراداتی به داستان دارن. ولی شرایط هم با امروز متفاوت بود و یه سری موج‌های عجیب غریب شکل نمی‌گرفت که یه عده به زور بگن هرکی از بازی‌ای با میانگین ۹۴ خوشش اومده، به خاطر فن بودن و تعصبش هست و از این صحبت‌ها.
میانگین ۹۴ یعنی چیزی که توی کل نسل فکر کنم ۶،۷ تا بازی در اون حد یا بالاتر امتیاز گرفتن که نصف اینا هم ریمستر بازی‌های نسل قبل هستن! ولی الآن باید به خاطر دوست داشتن بازی‌ای با این میانگین امتیاز جواب بدیم و ثابت کنیم «فن پلتفرم» نیستیم که اینم در نوع خودش جالبه!
کلاً کسی که اون لیک رو انجام داد کارش خیلی حرفه‌ای و حساب‌شده بود و حتی روی فروش بازی هم تأثیر گذاشت برای دو گروه از مردم، یعنی هم اون‌هایی که از نسخه اول خوششون اومده بود و هم گیمرهای جدید. خیلی از اعضای گروه اول که بازی براشون لو رفته، پیش خودشون میگن چرا پول بریزیم توی جیب ناتی‌داگ وقتی عشق و اسطوره‌مون رو توسط یه پهلوان ترنس به اون شکل کشته؟! پول نمیدیم و به جاش بازی رو یوتیوب‌خور می‌کنیم و زمانی رو که می‌خوایم پای بازی بذاریم هم صرف فحش دادن به دراکمن و لقب گذاشتن برای ایشون می‌کنیم! گروه دوم هم که دیگه بدتر، میگن ما که نسخه اول رو تجربه نکرده بودیم و نسخه دوم هم داستانش لو رفت و فهمیدیم چه بلایی سر شخصیت‌ها میاد، دیگه چه کاریه بازی رو بخریم؟ ولی اگه لیک‌ها اتفاق نمی‌افتاد و این امتیازهای درخشان از راه می‌رسیدن، تعداد خیلی بیشتری از مردم کنجکاو می‌شدن و تشویق می‌شدن سراغ بازی برن و هم از گیم‌پلی محشرش لذت ببرن و هم داستانش رو خودشون تجربه کنن، نه از طریق یه سری ویدیوی پراکنده توی اینترنت.
این حرفا طبیعیه خیلی نباید جدی گرفت و صرفا از بازی مورد علاقه لذت برد......... .
سر همین Halflife یه زمانی برخی کاربرا می گفتن این چه بازیه توش خرچنگ میپره سمتت(منظورشون head crap ها بودن) یا شخصیت بازی لاله و یه عکس ازش نیست(جز کاور بازی)
یا چرا دارک سولز اینقدر مسخرس.....یکی میزنن میمیری و چرا داستان نداره و داستان رو باید حدس بزنی و ...... .
یا Halo بازی قورباغه کشیه

هممون هم میدونیم این 3 تا بازی که مثال زدم چقدر بازیهای بزرگی هستن....کلایه عده اگه از چیزی خوششون نیومده باشه بقیه هم یا نباید خوششون بیاد یا اگر خوششون اومده حتما پشتش یه قصد و غرض شومی بوده.....وگرنه عمرا کسی از چیزی که خودشون خوششون نیومده خوشش بیاد :D

.
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
685
عجب


به خاطر یه نفر اون همه آدم رو بکشی میشه انسانیت

#پشمام
پس از نظر شما کل شخصیت‌های قابل بازی از جمله مثل مکس پین که با یه ارتش در می افتن برای نجات یه انسان بی گناه همه یه مشت قاتل زنجیری و احمق هستن.
این توجیهات رو هم برای خودتون نگه دارین چیزی عوض نمیشه.

یه بازیه زیاد سخت نگیرین. نویسنده و کارگردان دوست داشتن اینطوری قضایا پیش بره.
 
  • Like
Reactions: kourosh rm

kourosh rm

کاربر سایت
Jul 23, 2016
29
اولا این اثرو جلوش اسم دیگه ای نزار چون کلا فرق داره از دم با همه اینجا همه زندگی دارن آدمن احساس دارن دوست دارن آشنا دارن

والا ما سخت نگرفتیم این شماهاین که مو رو از ماست های لست میکشید بیرون

دقیقا بیخیال این یه بازیه

ولی اینو بدون جول از دید من و خیلیا یه قاچاقچی خودخواه هست که حتی قرارداد کاریشم به چپش گرفت
یه قاتل یه شکنجه گر و یه دروغگو

ببین چه حرکتی زده بود که پشمای تامی ریخت وقتی فهمید (با اون لحن تعجب کرد کاتسین اول بازی)

ببین چه گندی زده بود که الی وقتی فهمید پشماش ریخت قلبش داشت وایمیستاد

بعد حالا یه سری آش داغتر از کاسه شدن :D
اینم دیدی که وقتی رسیدن جکسون خود تامی بهش گفت منم اگه جات بودم همین کارو می کردم دیگه؟
 
  • Like
Reactions: 8030v2

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
اینم دیدی که وقتی رسیدن جکسون خود تامی بهش گفت منم اگه جات بودم همین کارو می کردم دیگه؟
البته خب اون شاید یه جمله بود برای ابراز همدردی و اینکه طرفتو آروم کنی چون خیلی وقت‌ها مثلا دوست آدم یه کار خیلی عجیب میکنه آدم میگه منم اگه بودم کاری جز اون نمی‌کردم ولی این برای اینه که طرف کمتر زیر فشار باشه
 

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
685
ولی اینو بدون جول از دید من و خیلیا یه قاچاقچی خودخواه هست که حتی قرارداد کاریشم به چپش گرفت
یه قاتل یه شکنجه گر و یه دروغگو

ببین چه حرکتی زده بود که پشمای تامی ریخت وقتی فهمید (با اون لحن تعجب کرد کاتسین اول بازی)

ببین چه گندی زده بود که الی وقتی فهمید پشماش ریخت قلبش داشت وایمیستاد

بعد حالا یه سری آش داغتر از کاسه شدن :D
همه قرار نیست فرشته باشن.
انسانها همه اشتباه دارن تو زندگیشون
ولی در مورد جوئل دیگه خیلی دارین تند میرین
جوئل اگه اون چیزی بود که شما میگین ابی رو پشمش حساب می‌کرد و میزاشت اینفکتها تیکه پارش کنن. چرا باید کمکش می‌کرد؟
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,751
نام
مراد حلیمی
همه قرار نیست فرشته باشن.
انسانها همه اشتباه دارن تو زندگیشون
ولی در مورد جوئل دیگه خیلی دارین تند میرین
جوئل اگه اون چیزی بود که شما میگین ابی رو پشمش حساب می‌کرد و میزاشت اینفکتها تیکه پارش کنن. چرا باید کمکش می‌کرد؟
بازی میخواد همینو بگه دیگه
بازی داره میگه همه انسانها صرفا خوب یا صرفا بد نیستن و بسته به شرایط گاها دست به کارهای خوب یا بدی میزنن(برعکس بقیه شخصیتای صنعت بازی که همش قهرمانن و هر کاری میکنن باحاله)
جویل پدر خوبی بود....برادر خوبی بود....ولی قاچاقچی بدی بود و گذشته تاریکی هم داشت(خودش چندین بار گفته بود)....کلی آدم بی گناه هم تو بیمارستان کشت (که نه اینفکتد بودن و نه دشمن جویل)
ابی دختر بابایی بود.....ولی دوست دختر خوبی نبود و بخاطر انتقام رابطشو با اوون داغون کرد.....به همه کمک میکرد و روحیه کمک داشت........ولی از اونطرف از خون پدرش نگذشت و انتقامشو تمام و کمال از جویل گرفت
الی هم همینطور بود............. .
در اون لحظه بسته به شرایط جویل یه تصمیم گرفت که جان دهها انسان بی گناه در بیمارستان رو گرفت و احتمالا جان میلیاردها نفر در آینده(اگر ویروسی کشف میشد) ولی در عوض اون کسی که بهش علاقه داشت رو نجات داد. از نظر انسانی تصمیم درستی نبود ولی از لحاظ عاطفی جویل به ندای قلبش گوش کرد

کل داستان لست1 و 2 بر این اساس بنا شده که ادما خاکسترین نه صرفا خوب و بد

+

راستی در مورد مکس پین هم بگم خدمتت که مکس پین تبهکار جماعتو میکشت ولی اخر بازی جویل فایرفلایها رو که ادمای خوبی بودن و میخواستن بشریت رو نجات بدن زد ترکوند..یه کوچولو اگر اجازه بدی فرق دارن :D

.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
موافقم! :D کیلومترها فاصله بین گیم‌پلی دو بازی هست و TLoU2 از این نظر خیلی جلوتره. از نظر گرافیک هم با توجه به تغییر نسل طبیعیه که کیلومترها فاصله باشه.
می‌مونه داستان و موسیقی و این جور چیزها که سلیقه‌ای هستن و یکی ممکنه از نسخه اول بیشتر خوشش بیاد و یکی هم نسخه دوم، ولی به طور کلی فاصله زیادی با همدیگه ندارن. توی ریست‌ارا که ملت رأی خیلی بالایی به TLoU2 دادن. البته می‌دونم که اونجا آدم حساب نمیشن و مشکلات اخلاقی دارن! توی بازیسنتر هم TLoU2 جلوتر هست که خب اینجا هم باز آدم حساب نمیشن و به خاطر فن پلتفرم بودن هست. ولی متأسفانه از نظر نقدها و امتیازها هم فاصله کیلومتری دیده نمیشه که خب شاید اونا هم رشوه گرفتن، نمی‌دونم! :D
نسخه اول ۹۵ بوده و نسخه دوم ۹۴. دیگه همه می‌دونیم چقدر سخته وقتی یه بازی به ۹۵ می‌رسه، نسخه بعدی بتونه در حدی نظر منتقدها رو به خودش جلب کنه که فقط یک امتیاز پایین‌تر بشه. حالا اون ۹۴ در چه شرایطی هست؟ در حالی که تعداد امتیازهای کامل بازی حتی از نسخه اول هم بیشتره و ۱۰،۱۱ تا امتیاز کامل بیشتر از TLoU1 داره. ولی از اون طرف امتیازهای پایینش هم بیشتره، چون یه عده بازی رو در حدی فوق‌العاده دونستن که لایق ۱۰ هست و یه عده هم مشکلاتی داشتن و ۸ و اینا بهش دادن و در نهایت میانگین شده ۹۴ که آرزوی ۹۹٪ بازی‌هاست.
و باز یه بار دیگه میگم اون ۹۴ در چه شرایطی هست؟ در شرایطی که بازی یکی دو ماه قبل از انتشار لیک شده بود و بخش‌های اساسی از داستانش به طرز فجیعی لو رفته بود. اون هم داستانی که لو رفتنش یعنی پاره پاره شدن کل فضای بازی. چون داستان و نحوه روایتش اصلاً چیز معمولی‌ای نبوده که بگیم مشکلی نیست که لو رفت. مثلاً اگه بازی‌ای مثل God of War داستانش لو می‌رفت در این حد اتفاق خاصی نمی‌افتاد یا بازی‌های قبلی خود ناتی‌داگ. ولی اینجا با چیزی طرف هستیم که همین‌طوریش هم ملت اگه خودشون می‌رفتن سراغش، ممکن بود خیلی‌ها ازش متنفر بشن چه برسه به اینکه هفته‌ها قبل از تجربه بازی در جریان داستانش قرار بگیرن.
من کوچیک‌ترین شکی ندارم که اگه بازی لیک نشده بود و خیلی معمولی بدون لو رفتن وارد بازار می‌شد، موفقیتش از این هم بیشتر بود و حواشی اون هم خیلی کمتر. یعنی هم امتیازهاش از این بالاتر می‌رفت و تا ۹۵ یا حتی بالاتر هم می‌رسید و هم خیلی از بحث‌ها پیش نمی‌اومد (ساده‌ترین نمونه‌ش اینکه ابی ترنس هست! lol) و کلاً انقدر اتفاقات عجیب نمی‌افتاد. البته هنوز خیلی‌ها بودن که با داستان و بعضی شخصیت‌ها مشکل پیدا می‌کردن، چون سلیقه‌ها متفاوته و نمیشه به این قضیه گیر داد و خیلی‌ها ایراداتی به داستان دارن. ولی شرایط هم با امروز متفاوت بود و یه سری موج‌های عجیب غریب شکل نمی‌گرفت که یه عده به زور بگن هرکی از بازی‌ای با میانگین ۹۴ خوشش اومده، به خاطر فن بودن و تعصبش هست و از این صحبت‌ها.
میانگین ۹۴ یعنی چیزی که توی کل نسل فکر کنم ۶،۷ تا بازی در اون حد یا بالاتر امتیاز گرفتن که نصف اینا هم ریمستر بازی‌های نسل قبل هستن! ولی الآن باید به خاطر دوست داشتن بازی‌ای با این میانگین امتیاز جواب بدیم و ثابت کنیم «فن پلتفرم» نیستیم که اینم در نوع خودش جالبه!
کلاً کسی که اون لیک رو انجام داد کارش خیلی حرفه‌ای و حساب‌شده بود و حتی روی فروش بازی هم تأثیر گذاشت برای دو گروه از مردم، یعنی هم اون‌هایی که از نسخه اول خوششون اومده بود و هم گیمرهای جدید. خیلی از اعضای گروه اول که بازی براشون لو رفته، پیش خودشون میگن چرا پول بریزیم توی جیب ناتی‌داگ وقتی عشق و اسطوره‌مون رو توسط یه پهلوان ترنس به اون شکل کشته؟! پول نمیدیم و به جاش بازی رو یوتیوب‌خور می‌کنیم و زمانی رو که می‌خوایم پای بازی بذاریم هم صرف فحش دادن به دراکمن و لقب گذاشتن برای ایشون می‌کنیم! گروه دوم هم که دیگه بدتر، میگن ما که نسخه اول رو تجربه نکرده بودیم و نسخه دوم هم داستانش لو رفت و فهمیدیم چه بلایی سر شخصیت‌ها میاد، دیگه چه کاریه بازی رو بخریم؟ ولی اگه لیک‌ها اتفاق نمی‌افتاد و این امتیازهای درخشان از راه می‌رسیدن، تعداد خیلی بیشتری از مردم کنجکاو می‌شدن و تشویق می‌شدن سراغ بازی برن و هم از گیم‌پلی محشرش لذت ببرن و هم داستانش رو خودشون تجربه کنن، نه از طریق یه سری ویدیوی پراکنده توی اینترنت.

گیمپلی هم دلست یک با محدودیت های سخت افزاری ps3 نسبت به PS4 خیلی بهتری بود نسبت به زمان عرضه تا دلست 2 و منطقی تر. برای مثال تو نسخه اول هوش مصنوعی همراه ها تو دیواره و دشمن ها نسبت به این همراه ها واکنش نشون نمیدند ولی حداقل خیلی بهتر از این بود که در نسخه دوم هم این مشکل هوض مصنوعی نصف و نیمه هست و بدتر این بار گیمر به خاطر هوش مصنوعی مشکل داره بازی مجازات میشه و با دیده شدن همراه ها شما باید وارده مبارزه بشین و یا کلی محیطهای بزرگ و زیادی که برای لوت خسته کننده وجود داره، از مراحل لو که کلا اضافیه و یا مخفی کاری بازی با اینکه محیطها بزرگتر شده خیلی دم دستی هست. نسخه اول هم مخفی کاری پیچیده ای نداشت ولی محدود بودن محیطها خودش یک فورسی روی پلیر برای دور زدن دشمن ها به وجود می اورد در حالی که اینجا با باز شدن محیطها لول دیزاین بازی آسیب خورده

و همین که میگی داستان و موسیقی و غیره سلیقه ای هست یعنی بد! اینکه کارکترت خارج از شخصیت تعریف شده باشه، اینکه پایانت به قول یکی از دوستانم out of lore باشه ربطی به سلیقه نداره، ایناها عیب و ایراد هست که به وضوح درون بازی مشخصه و این همه پست توجیح و توجیح و توجیح برای همین ضعف خط داستانی هست! وگرنه هیچ کدوم از افرادی که اینجا بازی رو تجربه کردند، نه عقب افتاده ذهنی هستند، نه همشون فن اکس باکس اند و نه هیتر اند و نه مورد خاصی ! نه این بحث واختلاف نظرها صرفا به خاطر شخصیت پردازی مشکل داره بازی هست. و گفتم این توجیات اکثرا برای مورادی هست که پشت دوربین رخ داده و هیچ سندیتی نداره ! (مثل اینکه جوئل در طول این چندسال آدم نرمی شده! در حالی که ما همچین چیزی ندیدیم و یکهو با جوئل احمقی طرف هستیم که 180 درجه فرق کرده)

وقتی میگم فاصله بین دلست 1 و 2 کیلومترهاست برای اینکه کل کنش گر اصلی دلست 2 که حدودا در دو ساعت اول داستان رخ میده و کل بار داستان تا ثانیه آخر روی این اتفاق میچرخه کشته شدن جوئل هست، جوئلی که کل باره شخصیت پردازی ش در یک شکل گرفته و اساسا دلست 2 به عنوان یک اثر مستقل هنری هیچ دستاورد ادبی در داستان سرایی نداره و صرفا از کاشته های فوق العاده دلست 1 برای روایت یک داستان از هم گیسخته است. و همونطوری که مبینیم دلست 2 در خلق شخصیت ابی به عنوان یک پروتاگونیست موفق عمل نکرده و نتونسته به اون عمق الی و جوئل در نسخه اول برسه. (نه اینکه ابی بد باشه، نه شاید هم به قول معروف جزییات بیشتری از خیلی کارکترهای نسل هشتمی داشته باشه ولی گفتم بحث در مقایسه با نسخه اول است که فاصله به مایل ها میرسه)

و جسارت نشه، باقی نوشته های شما صحبت های فرامتنی هست! چه جامعه اماری برای مطالعه داشتید که لیک باعث میشه فروش افت و یا حتی افزایش پیدا کنه و نظرات درباره متا و غیره!
بخش عمده جذابیت دلست 2 در جلوه های بصری و اورانیمتد بودنش هست که با گذرزمان و پیشرفت باقی استدیو و تکنولوژی ها رنگ خواهد باخت (به قول خیلیها حتی ترول میشه، الان جلوه و انیمیشن های دلست 2 از بازیهای معرفی شده نسل بعدی تره) ولی گفتم با گذرزمان این برتری از بین خواهد رفت همونطوری که الان دلست 1 گرافیک روز نیست و انیمیشن هاشم با گذرزمان کهنه شده ولی اون ادبیات و داستان هست که جاودانه اش کرده

آپدیت: مثلا یکی از مواردی که طرفدارهای نسخه دوم بشدت روش پافشاری میکنند که دلست 2 داستان انقلابی داره و تاثیرات عمل های انجام شده مارو نشون میده اونم حتی بر روی یک رندوم گای! مسخره است! میدونی چرا ؟ چون تو RDR2 این مسله به شکل خیلی تمیز و تاثیرگذار تر انجام شد و اونقدر خفن بود که حتی گیمر در رد دد2 نمیفهمه از کجا خورده و باید درباره اثر تفکر کنه و واقعا به اعمال گذشته اش فکرکنه! نه اینکه بیای صحنه گیمپلی بازی هفت سال پیش رو با تکنولوژی امروز در قالب اونم کات سین بازیابی کنی! و بگی رندوم گای زدی کشتی و حالا تاوان ش رو باید پس بدی! که اتفاقا هم زیاد رندوم گای نبوده و به نظر تنها دکتری بوده که میتونست با تومور الی بشریت رو درمان کنه


دلست 2 ممکنه حتی بهترین بازی سال هم شناخته بشه ولی قاعدتا با گذرزمان ارزش فعلش رو خواهد داشت؟
من قبول دارم، برای خیلی ها ممکنه سخت باشه که نتونند قبول کنند ناتی داگ نسل هفت > ناتی داگ نسل هشت و این افت درسته به فضاحت استدیوهایی مثل بایوور نبوده ولی کاملا ملموسه و اینجاست اون رگ فن بودند واکنش غریزی نشون میده
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: mikammi

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر