اگر کسی نمیخواد داستان بازی براش اسپویل بشه به هیچ وجه این تاپیک رو دنبال نکنه .
View attachment 153075
من واقعا درک نمیکنم این جماعت رو ... فقط شاید سلولهاشون تکثیر شده و بدنشون گنده شده ، وگرنه عقلشون در حد همون سه سال مونده ...با وجود اینا گیمینگ باید در همون اتاری ۲۶۰۰ و سوپر نینتندو میموند
View attachment 153075
من واقعا درک نمیکنم این جماعت رو ... فقط شاید سلولهاشون تکثیر شده و بدنشون گنده شده ، وگرنه عقلشون در حد همون سه سال مونده ...با وجود اینا گیمینگ باید در همون اتاری ۲۶۰۰ و سوپر نینتندو میموند
چجوری شما کریتوس رو با جول مقایسه میکنین ؟ هدف سانتامونیکا با کریتوس این بود که محبوب ترین شخصیت دنیای گیم رو بسازه و تو این کارم موفق بود و تبدیل به نماد پلی استیشن شد و ناتی داگ همین کارو با کرش و نیتن دریک قبلا کرده بود ولی در مورد Tlou اصلا قضیه فرق میکنه و دراکمن اصلا نمیخواسته با این سری در مسیر قهرمان سازی حرکت کنه و بیشتر میخواسته بازی هاش پیام داشته باشن . هدف اصلا این دو بازی از هم جدا هس و حمایت بارلوگ دلیل بر این نمیشه که بخواد در مسیر لست 2 حرکت کنه .من کاری به این جماعت ندارم ولی امیدوارم این روند رو بقیه استودیوها در پیش نگیرن. شاید فضای آخرالزمانی لست تحمل این نوع داستان رو داشته باشه ولی تصور این حرکات توی بقیه بازی ها واقعا غیر قابل تحمل هست
فرض کنید :
1- تو گاد 5 یه بابایی میزنه کریتوس رو نیست و نابود میکنه بعد کنترل همون بابا رو میدن دستمون که باهاش همذات پنداری کنیم که آره یه زمانی کریتوس زده بابای این طرف رو نفله کرده
2- نیتین دریک خیلی ها رو توی آنچارتدها کشته دیگه خب یکی این وسط باباش رو از دست داده میاد نیتین رو نابود میکنه . تازه نیدین و کلوئی هم که
3- کاشف به عمل میاد آلبرت وسکر فرزندی داشته و حالا قرار هست انتقامش رو از کریس و ... بگیریم
============
بازی قرار هست بازی باشه و قرار نیست سینما بشه. برای همین هم هنوز که هنوزه متروید و ماریو وزلدا نینتندو اینقدر جذابن و طرفدار دارن. مهمترین وزنه توی بازی کاراکتر قهرمان و همه فن حریف هست. قرار نیست بازی تبدیل به دارم بشه و بشینیم پاش زار زار گریه کنیم.
حرفت درسته مخصوصا اینکه نیل هم وقتی یه آنچارتد(بازی مثبت ۱۶ سال) با شخصیتهای شوخ و شیطون افتاد دستش تبدیلش نکرد به یک بازی دارک و خود نیل هم حد و حدودشو میدونه ولی اگه تلو پارت ۲ باعث میشه که کارگردانا دست و بالشون توی داستان رو بازتر ببینن و بیشتر شجاعت به خرج بدن به نظرم تاثیرش رو گذاشته. مخصوصا ip هایی که تو آینده خواهند اومد. این RE8 هم از تلو تاثیر نگرفته ولی اونم ایدههای داستانی جالبی داره. مثلا وقتی میبینن یه کارکتر طرفدار داره پر و بال زیادی بهش ندن که فنسرویس بشه. تو حد خودشون باقی بمونن. البته منم ترجیح میدم توی نسخه بعد بزنن کریتوس رو بکشن ولی نه شبیه جول. باید مردنش حماسی باشهمن کاری به این جماعت ندارم ولی امیدوارم این روند رو بقیه استودیوها در پیش نگیرن. شاید فضای آخرالزمانی لست تحمل این نوع داستان رو داشته باشه ولی تصور این حرکات توی بقیه بازی ها واقعا غیر قابل تحمل هست
فرض کنید :
1- تو گاد 5 یه بابایی میزنه کریتوس رو نیست و نابود میکنه بعد کنترل همون بابا رو میدن دستمون که باهاش همذات پنداری کنیم که آره یه زمانی کریتوس زده بابای این طرف رو نفله کرده
2- نیتین دریک خیلی ها رو توی آنچارتدها کشته دیگه خب یکی این وسط باباش رو از دست داده میاد نیتین رو نابود میکنه . تازه نیدین و کلوئی هم که
3- کاشف به عمل میاد آلبرت وسکر فرزندی داشته و حالا قرار هست انتقامش رو از کریس و ... بگیریم
============
بازی قرار هست بازی باشه و قرار نیست سینما بشه. برای همین هم هنوز که هنوزه متروید و ماریو وزلدا نینتندو اینقدر جذابن و طرفدار دارن. مهمترین وزنه توی بازی کاراکتر قهرمان و همه فن حریف هست. قرار نیست بازی تبدیل به دارم بشه و بشینیم پاش زار زار گریه کنیم.
قرار نیست همه داستان ها یک سناریو رو طی کنن، طرف داره فشار یا پرشر حرف میزنه، طرف بازی شاد و شنگول با نهایتا چند تااکت هیجان انگیز میخواد ، نه چیزای ناراحت کننده ... خوب برن ریسینگ بزنن .. کراش 4 در راهه ، بازی های دوست داشتنی مثل هورایزن و kena هم هست ... کوری از نسخه قبل به نظر برنامه هایی داره برای مرگ کریتوس ... و هیچ ربطی به tlou نداشته... اینکه کلا مرک شخصیت محبوب ملت باعث ریج زدنشون بشه .. آرزو میکنم گیمینگ رو ببوسن بزارن کنار ، تا اینطور سنگ جلوی پای رشد داستان گویی تو بازی ها نشن....من کاری به این جماعت ندارم ولی امیدوارم این روند رو بقیه استودیوها در پیش نگیرن. شاید فضای آخرالزمانی لست تحمل این نوع داستان رو داشته باشه ولی تصور این حرکات توی بقیه بازی ها واقعا غیر قابل تحمل هست
فرض کنید :
1- تو گاد 5 یه بابایی میزنه کریتوس رو نیست و نابود میکنه بعد کنترل همون بابا رو میدن دستمون که باهاش همذات پنداری کنیم که آره یه زمانی کریتوس زده بابای این طرف رو نفله کرده
2- نیتین دریک خیلی ها رو توی آنچارتدها کشته دیگه خب یکی این وسط باباش رو از دست داده میاد نیتین رو نابود میکنه . تازه نیدین و کلوئی هم که
3- کاشف به عمل میاد آلبرت وسکر فرزندی داشته و حالا قرار هست انتقامش رو از کریس و ... بگیریم
============
بازی قرار هست بازی باشه و قرار نیست سینما بشه. برای همین هم هنوز که هنوزه متروید و ماریو وزلدا نینتندو اینقدر جذابن و طرفدار دارن. مهمترین وزنه توی بازی کاراکتر قهرمان و همه فن حریف هست. قرار نیست بازی تبدیل به دارم بشه و بشینیم پاش زار زار گریه کنیم.
قرار نیست همه داستان ها یک سناریو رو طی کنن، طرف داره فشار یا پرشر حرف میزنه، طرف بازی شاد و شنگول با نهایتا چند تااکت هیجان انگیز میخواد ، نه چیزای ناراحت کننده ... خوب برن ریسینگ بزنن .. کراش 4 در راهه ، بازی های دوست داشتنی مثل هورایزن و kena هم هست ... کوری از نسخه قبل به نظر برنامه هایی داره برای مرگ کریتوس ... و هیچ ربطی به tlou نداشته... اینکه کلا مرک شخصیت محبوب ملت باعث ریج زدنشون بشه .. آرزو میکنم گیمینگ رو ببوسن بزارن کنار ، تا اینطور سنگ جلوی پای رشد داستان گویی تو بازی ها نشن....
چرا که نه؟بازی قرار هست بازی باشه و قرار نیست سینما بشه. برای همین هم هنوز که هنوزه متروید و ماریو وزلدا نینتندو اینقدر جذابن و طرفدار دارن. مهمترین وزنه توی بازی کاراکتر قهرمان و همه فن حریف هست. قرار نیست بازی تبدیل به دارم بشه و بشینیم پاش زار زار گریه کنیم.
اخه اصلا کسی میتونه به کریتوس چپ نگاه کنه که بخواد به اون وضع کشته بشه ؟اون که از نقاشی رو دیوار معلوم بود
منظورم مرگ کاراکتر نیست چون قبلا تو بازیهای دیگه هم داشتیم. شخصیت های بزرگی مثل کریتوس باید مرگ در خور داشته باشن و داستان تلو برای اونا تکرار نشه.
حرف من اینه. داستان تلو برای همین تلو و فضای اون مناسب هست و نباید توی بازی دیگه ای تکرار بشه
چرا که نه؟
بازیهای قهرمانمحور تا دلت بخواد داریم...چرا وقتی یه استدیو سعی میکنه یکمی از این ساختار خارج بشه، انقدر باید مقاومت نشون بدیم؟
الان که انیمیشن و گرافیک به سطحی رسیده که میشه مخاطب رو بشدت درگیر شخصیتها و روابطشون کنه، چرا بگیم "بیخیال! همون بازی قهرمانمحور من رو بده بزنم همه رو نابود کنم آخرشم با یه آدم بد بجنگم و دنیا رو نجات بدم."
اینم بگم خودم عاشق همین جور بازیهای قهرمانمحور هستم که اصلا نیازی به دیالوگ نداره تا خفن باشه (دووم گای سلام میرسونه ) ولی به نظرم انقدر مقاومت در خصوص بازیهایی که احساسات ملت رو به چالش میکشه درست نیست و اینجور بازیا هم باید قسمتی از صنعت گیم رو در اختیار داشته باشن.
الان یه چیزی بین اکثر افرادی که بازیو تموم کردن ترند شده...اونم شدت درگیرکننده بودن بازی بوده که باعث شده شاید چند روز نخوان در موردش حرف بزنن تا بتونن هضمش کنن و سخت بتونن بازی دیگهای رو بردارن بازی کنن. به نظرم همچین چیزی ارزشمنده و قدرت بازیها رو نسبت به بقیه مدیومها نشون میده که به خاطر تعاملی بودنش تاثیر تجربهاش به مدت زیادی باهات میمونه.
آخه کی میاد یه سناریو رو تکرار کنه ، ملت بهشون میخندن ...اون که از نقاشی رو دیوار معلوم بود
منظورم مرگ کاراکتر نیست چون قبلا تو بازیهای دیگه هم داشتیم. شخصیت های بزرگی مثل کریتوس باید مرگ در خور داشته باشن و داستان تلو برای اونا تکرار نشه.
حرف من اینه. داستان تلو برای همین تلو و فضای اون مناسب هست و نباید توی بازی دیگه ای تکرار بشه
آخه کی میاد یه سناریو رو تکرار کنه ، ملت بهشون میخندن ...
ولی اینکه این بساط سر مردن شخصیت ها تکرار بشه چیزیه که غیر قابل قبوله ....
والا جوئل تو نسخه اول برای من یه کارکتر خوب بود ... جوئل تو نسخه دوم برای من یه افسانه شد ...
ضمن اینکه مهم نیست دراکمن چی کار کنه ،، مهم نیست tlou part 1 رو بنویسه و بسازه.
مهم نیست داستان انچارتد رو تو نسخه ۴ به همچین بلوغ برسونه ....
آخرش میشه وای وای ،، شاه پسر ما رو دختر کرده ... ،، فلان فلان شده sjw ، با اون اجندای ننگینش
RE6؟؟؟- کاشف به عمل میاد آلبرت وسکر فرزندی داشته و حالا قرار هست انتقامش رو از کریس و ... بگیریم