Split/Second vs. Blur

  • Thread starter Thread starter Trunks
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

بهترین بین این دو !


  • مجموع رای دهنده‌ها
    134
انتظار داری 1 دقیقه بیفتی جلو؟ خوب بابا شاسگول که نیستن :دی
چه خبره یه دقیقه؟:دی من از صدم ثانیه حرف زدم نه دقیقه! AI یه بازی نه باید غیر معمول باشه نه ضعیف! یه چیزی بین این دوتا! الان همین AI عجیب میتونه باعث بشه گیمر از پای بازی پاشه
راستی این رانندش نامرییه؟:دی
 
آخرین ویرایش:
من SS رو فعلآ تا اواسطش رفتم و فرصت ندارم ادامه بدم. ولی چیزی که دیدم بیشتر از اینکه بتونیم بهش "هوش مصنوعی" بگیم باید یه چیزی تو مایه های "تقلب مصنوعی" بگیم ! یه فرمول ساده توی این بازی وجود داره. بقیه ماشینها کاری با همدیگه ندارن و فقط شما رو آدم حساب میکنن (البته به ندرت خلافش هم دیده میشه :دی) , اگه عقب باشین سرعتشون یه کم میاد پایین تا بهشون برسین , اگه جلو باشین چنان سریع میشن که همیشه پشت سر شما هستن. اگر هم خیلی ازشون جلوتر باشین و چند ثانیه اختلاف داشته باشین , کافیه به یه دیوار بکوبین تا عملیات respawn انقدر طول بکشه که از رتبه اول به رتبه 6 و 7 سقوط کنین ! کلآ از اون بازیهایی هست که هوش مصنوعی به نسبت جلوتر یا عقب تر بودن شما کاملآ تغییر پیدا میکنه !
 
سازنده ی های S/S اگه قابلیت دیدن روند طی کردن مسیر توسط هوش مصنوعی رو میزاشتن رو بازیشون از سوال ها و کنجکاوی های ما کم میشد...:دی
کلا رقیبا چسبیدن پشت سر بازیکن تکون نمیخورن در هر شرایطی!
 
آخرین ویرایش:
من SS رو فعلآ تا اواسطش رفتم و فرصت ندارم ادامه بدم. ولی چیزی که دیدم بیشتر از اینکه بتونیم بهش "هوش مصنوعی" بگیم باید یه چیزی تو مایه های "تقلب مصنوعی" بگیم ! یه فرمول ساده توی این بازی وجود داره. بقیه ماشینها کاری با همدیگه ندارن و فقط شما رو آدم حساب میکنن (البته به ندرت خلافش هم دیده میشه :دی) , اگه عقب باشین سرعتشون یه کم میاد پایین تا بهشون برسین , اگه جلو باشین چنان سریع میشن که همیشه پشت سر شما هستن. اگر هم خیلی ازشون جلوتر باشین و چند ثانیه اختلاف داشته باشین , کافیه به یه دیوار بکوبین تا عملیات respawn انقدر طول بکشه که از رتبه اول به رتبه 6 و 7 سقوط کنین ! کلآ از اون بازیهایی هست که هوش مصنوعی به نسبت جلوتر یا عقب تر بودن شما کاملآ تغییر پیدا میکنه !
البته آریا جان این حرکت توی آنلاین با هوش انسان :دی هم صدق میکنه. کافیه از پشت بزننت یا اشتباهی انجام بدی تا نفر آخر بشی.
 
من SS رو فعلآ تا اواسطش رفتم و فرصت ندارم ادامه بدم. ولی چیزی که دیدم بیشتر از اینکه بتونیم بهش "هوش مصنوعی" بگیم باید یه چیزی تو مایه های "تقلب مصنوعی" بگیم ! یه فرمول ساده توی این بازی وجود داره. بقیه ماشینها کاری با همدیگه ندارن و فقط شما رو آدم حساب میکنن (البته به ندرت خلافش هم دیده میشه :دی) , اگه عقب باشین سرعتشون یه کم میاد پایین تا بهشون برسین , اگه جلو باشین چنان سریع میشن که همیشه پشت سر شما هستن. اگر هم خیلی ازشون جلوتر باشین و چند ثانیه اختلاف داشته باشین , کافیه به یه دیوار بکوبین تا عملیات respawn انقدر طول بکشه که از رتبه اول به رتبه 6 و 7 سقوط کنین ! کلآ از اون بازیهایی هست که هوش مصنوعی به نسبت جلوتر یا عقب تر بودن شما کاملآ تغییر پیدا میکنه !
من قبلا هم گفتم اتفاقا خوبم به جون همدیگه میوفتن. هر ماشینی سعی میکنه ماشین جلوی خودش رو بتکونه!درخصوص سرعت همونطوری که وقتی شما عقب میوفتید سرعتتون اونقدر میشه که بتونید خودتون رو به نفرات اول نزدیک کنید، این قضیه برای اونا هم صدق میکنه!
به نظر من هوش مصنوعی بازی واقعا عالی کار شده. واقعا ادم رو به چاش میکشه.واقعا اگه براتون مشکل داره خب رو easy بازی کنید..
 
بله منم کاملا موافقم ماشین های دیگه هم به جون هم دیگه میفتن ، بار ها اینو دیدم حالا نه اینکه توی بلور خیلی هوش مصنوعی بالا و قوی هست؟؟!!
ولی قوب دارم که گیم پلی S/S زیاد هم در مقایسه با سایر قسمت هاش بالانس نیست!
 
خب یه کم توی فرومهای مختلف گشتم , دیدم خیلی ها به این مشکلات هوش مصنوعی اشاره کردن و البته برای این هوش مصنوعی زرنگ (!) عبارت خاصی هم به کار برده میشه : Rubber Band AI
Rubber Band AI طبق تعریف GiantBomb یعنی : Rubber Band AI is artificial intelligence in racing games that allows other players to catch-up and thus, artificially and unfairly balance gameplay.
و جالبه که اسم Split/Second هم در قسمت Rubber Band AI به چشم میخوره !
تعریف دقیق تر این نوع هوش مصنوعی :
If you have ever played a racing game and thought you were so far ahead that none of the CPU players could catch you, only to have them make up a 15 second gap in 3 seconds then you have experienced Rubber Band AI
در ادامه میگه :
The term refers to the occurrence of AI-controlled racers suddenly accelerating faster than the character should be able to go, in order to close the distance between them and the player, as if a rubber band connected them and was pulling them back.
دقیقآ همون حرفی که زدم !

البته آریا جان این حرکت توی آنلاین با هوش انسان :دی هم صدق میکنه. کافیه از پشت بزننت یا اشتباهی انجام بدی تا نفر آخر بشی.
فردین این در صورتی صدق میکنه که طرف فاصله کمی باهامون داشته باشه ! من مواردی رو میگم که فاصله زیاد باهاشون داریم ولی از ناکجا آباد پیدا میشن و با یه تصادف ازمون جلو میزنن ! ولی اونا که تصادف میکنن به اون اندازه از ما عقب نمی افتن.

واقعا اگه براتون مشکل داره خب رو easy بازی کنید..
ممنون از نصیحتتون :smile:
 
فردین این در صورتی صدق میکنه که طرف فاصله کمی باهامون داشته باشه ! من مواردی رو میگم که فاصله زیاد باهاشون داریم ولی از ناکجا آباد پیدا میشن و با یه تصادف ازمون جلو میزنن ! ولی اونا که تصادف میکنن به اون اندازه از ما عقب نمی افتن.
مثلا آریا تا حالا چقدر تونستی فاصله باز کنی باهاشون؟ 10 ثانیه شده؟ عمرا نمیشه. فقط تو آنلاین میتونی مثلا 10 ثاینه جلو بیفتی که خوب در این صورت یا با respawn شد نفر اولی یا دوم سوم.
اگر اختلافت بین 1 الی 3-4 ثانیه باشه چه در آنلاین چه در آفلاین حداقل 5 نفر عقب میوفتی.
 
مثلا آریا تا حالا چقدر تونستی فاصله باز کنی باهاشون؟ 10 ثانیه شده؟ عمرا نمیشه. فقط تو آنلاین میتونی مثلا 10 ثاینه جلو بیفتی که خوب در این صورت یا با respawn شد نفر اولی یا دوم سوم.
اگر اختلافت بین 1 الی 3-4 ثانیه باشه چه در آنلاین چه در آفلاین حداقل 5 نفر عقب میوفتی.
من رکوردم 5 ثانیه هست!:biggrin1: با اختلاف 5 ثاااانیه از نفر دوم اول شدم!
 
مثلا آریا تا حالا چقدر تونستی فاصله باز کنی باهاشون؟ 10 ثانیه شده؟ عمرا نمیشه. فقط تو آنلاین میتونی مثلا 10 ثاینه جلو بیفتی که خوب در این صورت یا با respawn شد نفر اولی یا دوم سوم.
اگر اختلافت بین 1 الی 3-4 ثانیه باشه چه در آنلاین چه در آفلاین حداقل 5 نفر عقب میوفتی.
10 ثانیه که اصلآ ! دقت نکردم ولی احتمالآ بیشتر از 4,5 ثانیه نبوده ! به نظرم این هم یکی دیگه از مشکلات هوش مصنوعی هست که همیشه باید بچسبه به بازیکن ! یعنی تو هر جوری بازی کنی نمیتونی فاصله رو بیشتر از 4,5 ثانیه کنی که IGN هم بهش اشاره کرده بود توی نقدش.

There are a few issues that have plagued arcade racers for years, and Split/Second demonstrates the worst of them. There will never be a race in Split/second's campaign where the AI fails to keep right on your tail, but there will be plenty of times where you're hopelessly outmatched and destined to finish in third or fourth - you're either winning a close race or getting completely destroyed.

دقیقآ IGN هم داره میگه که هوش مصنوعی بازی زیادی مصنوعی هست :دی هیچ وقت کم نمیاره ! به شخصه با هوش مصنوعی ای مثل Forza 3 بیشتر حال میکنم که بعضی وقتا میزنه توی خاکی و طبیعی تر هست ولی خب سبک بازیها هم فرق میکنه.
حالا باید بیشتر بازی کنم تا دستم بیاد ! ولی همین که تا حدودی حس Burnout Takedown , Revenge رو برام زنده کرد (حتی از نظر درجه سختی که توی Paradise فوق العاده آسون شده بود) خوبه !
 
البته یه جورایی هم مثل Paradise شده اریا ! تو گیج کردن گیمر . تو Paradise هم وقتی سرعت مسابقه زیاد میشد مسیر از دستت در میرفت ، من حس میکنم تو S/s هم یه نوع الگو برداری از این حرکت تو Paradise بوده .
 
به نظرم این هم یکی دیگه از مشکلات هوش مصنوعی هست که همیشه باید بچسبه به بازیکن ! یعنی تو هر جوری بازی کنی نمیتونی فاصله رو بیشتر از 4,5 ثانیه کنی که IGN هم بهش اشاره کرده بود توی نقدش.

البته از لحاظ فني شايد حق با شما باشه - ولي از لحاظ شخصي - شخصا با اين سيستم خيلي حال كردم -

چون استرس و جذابيت بازي فوق العاده بالا ميره ... همش دلهره اين رو داري كه با كوچك ترين اشتباه از بقيه عقب بموني - و همين امره كه وقتي اسپليت بازي ميكنم ميچسبم سره جام ...

واقعا سالها بود كه هيچ بازي ريسينگي اين لذت رو بهم نميداد ! حتي دٍرت2 كه به نظرم فوق العاده بود (ميدونم سبكشون فرق داره هااا !) ...
 
خب دیگه حالا از نظر امتیازات هم Split/Second جلو افتاد! در ضمن S/S اولین نمره کامل رو هم از Gaming Target در یافت کرد 10/10
میانگین نمرات Blur در Gamerankings
PS3: 82.36%
Xbox360: 81.98%
PC: 81.40%
میانگین نمرات Split/Second در Gamerankings
PS3: 83.59%
Xbox360:83.37%
PC: 82.87%
حتی نسخه PC بازی S/S نمراتش از نسخه 360 بازی Blur بیشتر شده!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or