Spencer: ناراحتی عده‌ای بی‌دلیل است

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
phil_spencer_gamescom_2015-600x321.jpg



بخشی از طرفداران Xbox در پی انتشار خبر عرضه Quantum Break بر روی کنسول PC، خشمگین شدند و اعتراض خود را در شبکه‌های اجتماعی نشان دادند. حالا مدیر Xbox اطمینان خاطر داده که این حرکت ضربه‌ای به کنسول وان نخواهد زد.

او در دیشب در جواب کاربری خشمگین که گفته خوب پیش‌خرید خود را کنسل کرده است گفت:
"تو پیش‌خرید رو کنسل کردی چون دیگران هم قابلیت تجربه‌ی آن را روی ویندوز خواهند داشت؟"
اعتراضات در ادامه به صورت کلی به سه موضوع اشاره داشت: اول اینکه مایکروسافت آن‌ها را با تبلیغات غلط انحصاری‌هایی ترغیب به خرید کنسول کرده که بعد از مدتی از انحصار خارج شده‌اند. دوما بازی‌های انحصاری Xbox One کمی بعد بر روی PC قابل بازی خواهند بود پس دلیلی برای خرید کنسول وجود ندارد، و در آخر این حرکات نشان‌دهنده‌ی عدم سرمایه‌گذاری و حمایت کافی از این کنسول است.
اسپنسر در جواب این اعتراضات گفت:
" ما در طی 2 سال سیاست خود را تدوین و گسترش دادیم. ما همیشه سعی بر اشتراک اطلاعات در مورد بازی‌ها در کنفرانس‌هایی مثل GDC داشتیم و از طرف دیگر در حال گوش دادن به فیدبک طرفداران هستیم"
او در مورد نبود دلیلی برای خرید کنسول گفت:
"یک PC قوی قیمتی بسیار بیشتر از یک کنسول دارد. مردم کنسول می‌خرند چون از تجربه‌ی آن لذت می‌برند همان‌طوری که عده‌ای از تجربه‌ی PC."
و مایکروسافت به پشتیبانی خود از Xbox One ادامه خواهد داد:
" ما از سمت مدیریت کل بیشترین میزان حمایت ممکن را دریافت می‌کنیم، خیلی بیشتر از گذشته"
مایکروسافت معتقد است که امکان تجربه‌ی یک بازی برای مخاطبان بیشتر، یک بازی برد برد است چرا که باعث فروش بیشتر و سودآوری نیز می‌شود.
مطمئنن سیاست پویای مایکروسافت بر این محور است که استدیوهای وابسطه را به فروش بیشتر بازی‌ها ترغیب کند. سیاستی که پلتفرم Xbox را گسترش داد و PC و اسمارت فون‌ها زیر پرچم خود می‌آورد. مثال خوب آن بازی Fable Legends و Halo Wars 2 است.

اما تمامی این موضوعات، این سوال را به پیش می‌آورد که آیا بازی‌هایی مثل ScaleBound یا Gears of War 4 راه خود را به بازار PC باز خواهند کرد؟ Halo 5 چطور؟


منبع
 
به نظر منم خیلی عالیه که میتونی یه بازی رو برا xbox-one بخری و بعد رو ویندوز 10 هم مجانی بازی کنی مخصوصا برای ما ایرانی که نت درست حسابی نداریم هم برای بازیای مولتی یه امتیاز عالیه چون بلاخره رو pc ترفتدای زیادی برای افزایش کیفیت کانکشن هست که رو کنسول نیست من کلا به عنوان کسی که از سال 2001 تا حالا همراه کنسول مایکروسافت بودم از این قضیه راضیم اتفاقا به نظر من اینکه سونی فن ها بازیهای انحصاری مایکروسافت رو به منزله داشتن pc تجربه کنن خصوصا اگه مشکل پایرت حل بشه یه تبلیغ خیلی عالی برای مایکروسافت و برند xbox در اینده هست من خودم تو نسل پنجم وقتی نسخه pc بازی halo ce رو به چندین تا از دوستام که خوب اون زمان ps2 داشتن دادم باعث شد حداقل نصفیشون xbox هم بخرن
 
نظری که میدم نظر شخصی خودمه شاید درست باشه شاید هم اشتباه
من بشخصه پول خرید کنسول ها نسل هشتی ندارم , اگر یه روزی بتونم کنسولی بخرم حتما xbox one میگرفتم

اما وقتی با این دست خبر ها مثل همین Quantum Break برای pc تایید شده مواجه میشم با خودم فکر میکنم مگه دیونه ام 1 میلیونی خورده ای پولمو بدم کنسولی رو بخرم و 200 هزار بدم بازی Quantum Break هم براش بخرم , خوب مفتی روی pc ام بازی میکنم
همین خبر باعث میشه پولشم جور شه به هیچ وجه xbox one نخرم

دیگه مفتی خبری نیست :d . این بازی قراره روی استور Windows 10 عرضه بشه تا جایی که میدونم . اگر هم نسخه استیم داشته باشه به احتمال قوی مثل Rise Of Tomb Raider قفل داره
 
عملکرد کاملا روشنه و جای بحثی نداره.مایکروسافت دو تا پلتفرم داره(Windows ' Xbox One) که میخواد برای هر جفتش بازیهاشو عرضه کنه.ویندوز برای خودشه" ایکس باکس برای خودشه " بازیهایی هم که میخواد عرضه کنه یا تحت مالکیت خودشه و یا به هر نحوی اگه روی ویندوز منتشر بشن سودی ازش بدست میاره.

حالا کسایی که سیستم قدرتمند دارن یا میتونن برن PC چند هزار دلاری تهیه کنن از نهایت کیفیت این عناوین لذتشو میبرن کسایی هم که کنسول بازن یا قدرت خریدشون به اندازه کنسوله روی همون کنسول با یه کیفیت معقول بازیهای مذکور رو انجام میدن.

باور کنید اگه مایکروسافت تا سال 2020 حتی بگیم 80 میلیون Xbox One هم بفروشه از این تعداد شاید شاید نهایت چند میلیون نفر بتونن سیستم چند هزار دلاری تهیه کنن و یا الان دارن.در نتیجه حتی با وجود این سیاست از این به بعد هم تقریبا هر کس سر جاش باقی میمونه و اینطور نیست از فردا شاهد هجوم کنسول بازها به بازار برای بستن سیستم چند هزار دلاری باشیم/:)

پ.ن: این وسطم یه عده معدودی از سونی فن ها که سیستم N دلاری دارن و به هیچ عنوان حاضر نیستن Xbox بخرن از این عناوین با رخصت از دوستان Xboxفن مقداری لذت میبرن:d:d
 
"تو پیش‌خرید رو کنسل کردی چون دیگران هم قابلیت تجربه‌ی آن را روی ویندوز خواهند داشت؟"
این خنده دارترین توجیهی بود که به عمرم شنیدم:)) خب مرد مومن میبینی نمیتونی بازی رو انحصاری نگه داری از همون اول بگو خودتو خلاص کن:دی مردم رو گول میزنن بعد آقا از در مرام اشتراکی و مرام و معرفت درمیاد:دی
 
این خنده دارترین توجیهی بود که به عمرم شنیدم:)) خب مرد مومن میبینی نمیتونی بازی رو انحصاری نگه داری از همون اول بگو خودتو خلاص کن:دی مردم رو گول میزنن بعد آقا از در مرام اشتراکی و مرام و معرفت درمیاد:دی

=)):-b طبیعی بود!
 
به نظر می رسه مایکروسافت برگشت سود بازی رو تضمین شده نمی دونه.
البته دیدگاه اسپنسر قابل احترامه که می خواد هر دو پلتفرم رو با هم داشته باشن اما این کارا ظلم در حق دارندگان XOne هست.
 
این خنده دارترین توجیهی بود که به عمرم شنیدم:)) خب مرد مومن میبینی نمیتونی بازی رو انحصاری نگه داری از همون اول بگو خودتو خلاص کن:دی مردم رو گول میزنن بعد آقا از در مرام اشتراکی و مرام و معرفت درمیاد:دی

کاملا درسته
 
خداییش من موردی توی این کار مایکروسافت نمیبینم. برای اینکه بشه این بازی رو در حد کیفیت xbox رو pc بازی کرد حداقل باید یه سیستم 400 -500 دلاری داشته باشی.
در هر صورت دمش گرم که میزاره ما هم بازی کنیم :d
 
این خنده دارترین توجیهی بود که به عمرم شنیدم:)) خب مرد مومن میبینی نمیتونی بازی رو انحصاری نگه داری از همون اول بگو خودتو خلاص کن:دی مردم رو گول میزنن بعد آقا از در مرام اشتراکی و مرام و معرفت درمیاد:دی

IP بازی مال مایکروسافت. یعنی چی نمی تونی و این حرفا.
 
IP بازی مال مایکروسافت. یعنی چی نمی تونی و این حرفا.

مال خودشه باشه، به خریدارای کنسولش احترام بذاره سرشون رو شیره نماله.
سونی هم آی پی بازیای انحصاریش مال خودشه، ولی به طرفداراش احترام میذاره. خیلی راحت میتونه بازیهای انحصاریش رو برای هر پلتفرمی بخواد عرضه کنه. نینتندو هم همینطور-در حالیکه الان در مضیقه ست عمرا نمیاد به طرفداراش پشت کنه و بالعکس شدیدتر داره ساپرت انحصاری میکنه Wii U رو. در حالیکه جفت این کمپانیها لب تر کنن از استیم گرفته تا پلتفرمهای موبایل حاضرن پذیرای بازیهاشون باشن.
خیلیا که معترضن صرفا به خاطر این بازی وان خریدن وگرنه میرفتن سراغ PC و PS4
اسپنسر در کمال آرامش علنا میگه نمیخواید کوچ کنید پلتفرمهای دیگه برای انحصاری:دی
این حرفشم که نقل قول کردم دقیقا همطراز بعضی شخصیتهای وطنی بود-تو مایکروسافت حیف میشه بیاد اینجا واقعا میتونه پیشرفتهای زیادی کنه:دی البته متریک رو هم باید با خودش بیاره:دی
 
IP بازی مال مایکروسافت. یعنی چی نمی تونی و این حرفا.
ip رو نتونسته در انحصارش نگه داره،ببین اسپنسر گفت ما تو gamescom خبر عرضه رو میخواستیم بدیم یعنی 6 ماه پیش
حداقل از 6 ماه پیش میدونستن و برنامه ریزی کرده بودن که عنوان از انحصاری کنسول به انحصار مایکروسافت تغییر کرده ولی خبر ندادن
و منظور از نمیتونی این نیست اجازه ندارن،اینه که نتونسن انحصارشو نگه دارن
الته برا ما pc بازا خوبه
 
مال خودشه باشه، به خریدارای کنسولش احترام بذاره سرشون رو شیره نماله.
سونی هم آی پی بازیای انحصاریش مال خودشه، ولی به طرفداراش احترام میذاره. خیلی راحت میتونه بازیهای انحصاریش رو برای هر پلتفرمی بخواد عرضه کنه. نینتندو هم همینطور-در حالیکه الان در مضیقه ست عمرا نمیاد به طرفداراش پشت کنه و بالعکس شدیدتر داره ساپرت انحصاری میکنه Wii U رو. در حالیکه جفت این کمپانیها لب تر کنن از استیم گرفته تا پلتفرمهای موبایل حاضرن پذیرای بازیهاشون باشن.
خیلیا که معترضن صرفا به خاطر این بازی وان خریدن وگرنه میرفتن سراغ PC و PS4
اسپنسر در کمال آرامش علنا میگه نمیخواید کوچ کنید پلتفرمهای دیگه برای انحصاری:دی
این حرفشم که نقل قول کردم دقیقا همطراز بعضی شخصیتهای وطنی بود-تو مایکروسافت حیف میشه بیاد اینجا واقعا میتونه پیشرفتهای زیادی کنه:دی البته متریک رو هم باید با خودش بیاره:دی
این نکته رو فقط بگم در مورد نینتندو که الان حاضر شده از بازی‌ها و شخصیت‌های درونش برای پلتفرم موبایل استفاده بشه.. موضوعی که Iwata مخالف بود اما بعد فوتش به تصویب رسید..
 

ip رو نتونسته در انحصارش نگه داره،ببین اسپنسر گفت ما تو gamescom خبر عرضه رو میخواستیم بدیم یعنی 6 ماه پیش
حداقل از 6 ماه پیش میدونستن و برنامه ریزی کرده بودن که عنوان از انحصاری کنسول به انحصار مایکروسافت تغییر کرده ولی خبر ندادن
و منظور از نمیتونی این نیست اجازه ندارن،اینه که نتونسن انحصارشو نگه دارن
الته برا ما pc بازا خوبه

چنین حرفی نزده. گفته ما در طول این 2 سال مشغول کامل کردن استراتژیمون بودیم. در ادامه هم گفته که سعی میکنیم در زودترین زمان ممکن اون استراتژی رو بیان کنیم و از GDC و Gamescom و ... هم به عنوان همایشهایی که امکان انجام چنین کاری رو دارن صحبت کرده. در مورد زمان معرفی نسخه PC هم گفته حق با کاربرها هست و قبول کرده که کار جالبی نبوده.

We've been evolving our strategy over 2 years. We try to share as early as we can, GDC, Gamescom. I'll take the feedback on timing

بحث تونستن و نتونستن هم نیست. IP برای مایکروسافت هست و تمام حق و حقوقش هم دست خودشونه. واقعاً فکر میکنید هزینه‌ای که مایکروسافت سر QB کرده با فروشش روی W10 قرار هست جبران بشه؟ اون همه لایو اکشن و هزینه استدیو و مارکتینگ و ... . خیلی از بازیها قرار نیست و نمیتونن هزینه تولید رو برگردونن و این به عهده یسری بازی بزرگ و مطرح هست که بار اضافی ناشی از فروش کم/ناکافی سایر بازیها رو به دوش بکشن. منتهی با اومدن بازی روی W10 مایکروسافت بودجه بیشتری برای ساخت بازیهای جدیدش بدست میاره که این نکته مثبت قضیه هست. همین حرفها رو میتونید از زبون اسپنسر (قبلاً شنیدیم) و یوشیدا بشنوید:

It’s a hit-driven business. We look at our financial results of the titles, and probably three or four out of ten make money, and maybe one or two make all the money to cover the cost of the others titles. So we have to be able to maintain that hit ratio at a certain level to be able to continue in the business, so we always try to find out and support and help grow the talent. That’s the most important work that I believe myself and some of my management team at worldwide studios are doing.

Shuhei Yoshida - Gamelab 2014 full Q&A Session - Gamereactor

این کار برای اکثریت XB1 دارها هم خوبه، افرادی که خلاف این رو میگن یا اکثراً یا Xbox Gamer نیستن (که حضورشون توی این بحثها و تلاششون برای قانع کردن بقیه عجیبه) و یا اگر هم یک مصرف کننده Xbox باشن توجیهی غیر از گفتن اینکه کنسول انحصاری میخواد ندارن که البته این حرفشون تا یه جایی میتونه درست باشه، اما نه همیشه و نه در همه شرایط و اسپنسر هم این رو میدونه و راجبش صحبت کرده (البته باید منتظر موند و دید سیاست کلیشون چی هست). ولی حتی این دلیل هم ممکنه روی انتخاب یک بخش به مراتب کوچکتری از جامعه کلی Xbox Gamer ها اثر بذاره که شرایط خاصی دارن، نه همشون (افرادی که سخت افزار مناسب برای بازیهای انحصاری روی W10 رو دارن) که اونها هم باز میتونن بین Xbox Gamerها باقی بمونن و فقط باید تصمیم درست رو برای خودشون بگیرن (فروش کنسول یا نگه داشتنش به طور همزمان کنار PC).

در هر صورت اگر کسی بخواد Phantom Dust، CrackDown، Halo، GeoW، Forza، Fable، Forza Horizon، Scale Bound، Sea of Thieves، ReCore، Killer Instinct، Quantum Break، Halo Wars، Sunset Overdrive و ... رو بازی کنه یا باید حتماً XB1 تهیه کنه یا اینکه سیستمی رو تهیه کنه تا بتونه عناوین مشترک با W10 رو روی PC بازی کنه که در نهایت تبدیل میشه به یه Xbox Gamer. اما در هر صورت نمیشه این عناوین رو روی کنسول دیگه یا سرویس دیگه‌ای بازی کرد. یعنی باز هم در نهایت افرادی هستن که برای تجربه همین بازیها میرن و از محصولات مایکروسافت استفاده میکنن و با این سیاست بازیهای بیشتری هم به این لیست اضافه میشن و خواهند شد بدون شک.
 
این نکته رو فقط بگم در مورد نینتندو که الان حاضر شده از بازی‌ها و شخصیت‌های درونش برای پلتفرم موبایل استفاده بشه.. موضوعی که Iwata مخالف بود اما بعد فوتش به تصویب رسید..

استارت اومدن نینتندو به روی موبایل ها رو خود Iwata قبل از مرگش با اعلام همکاری با DeNA زد :)
 
استارت اومدن نینتندو به روی موبایل ها رو خود Iwata قبل از مرگش با اعلام همکاری با DeNA زد :)

میخواستم همین پست رو بدم که شما گفتین:دی
علاوه به Wii U البته 3DS هم هست واقعا ساپرت خوبی میشه از طرف نینتندو
حالا چهارتا شخصیت نینتندو رو بازی موبایل بیان فکر نکنم چیز خاصی باشه، انقدر انواع و اقسام بازی انحصاری خوب داره برای پلتفرمهای خودش میسازه که چنین چیزی به چشم نمیاد و طرفداراش کمبودی حس نمیکنن، سیاست خوبی هم هست
چپ و راست مدام بازی انحصاری میده برای پلتفرمهای خودش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or