Multi Platform Silent Hill f

سازنده
NeoBards Entertainment Limited
تاریخ انتشار
September 25, 2025
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Silent-Hill-f.jpg

تاپیک به ز.دی آپدیت میشه

تریلر 1
تریلر 2
ویدئو 40 دقیقه معرفی بازی در silent hill transmission 2025 : لینک
بازی رو از امروز در ps و xbox و steam و epic به whishlist خودتون اضافه کنید

1ble7k629joe1.jpeg


 
آخرین ویرایش:
من سه ساعتی رفتم . گرافیک هنری و طراحی محیط عالیه . قشنگ حس و حال ژاپن دهه ۵۰ ۶۰ القا می کنه . اتمسفر جنگلی و یک شهر کوچک در دل کوهستان آرام زیباست .

طراحی دشمنان عالیه .

فقط با کامبت بازی حال نکردم . البته که وقتی کارکتر اصلی بازی یک دختر نوجوان لاغر مردنی هست ، نمی شه که بهش روولور و شات گان و وینچستر بدی . با لوله و داس باید به استقبال عزیزان رفت . باشد که رستگار شوند
 
  • Like
Reactions: SMM9
همین الان بازیو با همه پایان ها تموم کردم و بنظرم ی اثره هنری بود همه چیز جز گیم پلی پرفکت بودش (گیم پلیش نه انقدر خوبه که نقطه قوت بازی باشه نه بد که نقطه ضعف باشه)
از اونجای که خودم فقط همین بازی و ریمیک شماره 2 بازی کردم زیاد اشنای ندارم با نحوه روایت داستان توی این سری ولی چیزی که برداشت کردمو میگم دوستان ببینن درسته
چیزی که من برداشت کردم اینه کل اتفاقات بازی حاصل توهمات هیناکو در اثره فشار های روحی که جامعه دوستاش و خانواده بهش وارد کردن و استفاده از کپسول های که شو بهش داده هست و دراصل اون شهر به دلیل پخش شدن گازی که توی اندینگ خوب راجبش توی رادیو میشنویم کامل تخلیه شده و هیناکو و شو و بقیه توی رنج 20 سالگی هستن و اون مدرسه و یونیفورم و fog monster و ... همه توهمات هیناکو هستش و غیر از اندینگ اورجینال که هیناکو مجبور میشه ازدواج کنه و توی مراسم کنترل خودشو از دست میده و خانواده کسای که اونجا هستنو میکشه توی بقیه اندینگ ها عملا هیچکس نمیمره و همه اتفاقا توهمه خوده هیناکوئه، توی اندینگ بد با کوتویوکی ازدواج میکنه توی اندینگ خوب با شو فرار میکنن از مراسم عروسی و توی اندینگ اصلی هم که با بخش دیگه ی از خودش کنار میاد و کوتویوکی مراسم رو بهم میزنه و هم به خودش هم هیناکو فرصت میده تا ببینن واقعا از زندگی چی میخوان و درکل تمامه این تراژدی های که توی مسیر بازی میبینیم فقط تو ذهنه هیناکوئه + اینکه رینکو میگه هیناکو مرده منظورش اینه هیناکوی که اونا میشناختن مرده حالا توی هر اندینگ میتونه ی جوری برداشت بشه مثلا توی اندینگ بد منظورش اینه هیانکو ازدواج کرده و رفته و دیگه توی زندگیش نیست و به رینکو نیازی نداره پس برای اون مرده همینطور وقتی ساکوکو به هیناکو میگه خائن اشاره میکنه به قولی که بهم دادن که هیچوقت همدیگرو تنها نذارن که هیناکو حالا یا با فرار کردن با شو یا با ازدواج با کوتویوکی بهش خیانت کرده
علاوه بر همه اینا توی اندینگ خوب هیناکو به شو میگه you look really wired in a tie و شو هم میگه yeah well you look really wierd in that که منظورم لباس عروسه (درحالی که جفتشون یونیفورم مدرسه تنشونه) یعنی شو، هیناکو رو از مراسم عروسی فراری داده و کلا باس فایت کوتویوکی و همه چی توهم بوده
 
آخرین ویرایش:
نیمه‌ی ابتدایی بازی یک اثر بسیار شایسته و قابل قبول در سری هست ولی متاسفانه حجم مولفه های تخیلی در نیمه.ی دوم به قدری بالا میره و آش رو شور میکنن که گیمر به اکراه میوفته. مخصوصا از لحاظ کامبت که مراحل پایانی یک فاجعه‌ی به تمام معنا رو شاهدیم. عملا سیستم ضد و خورد رو از بس کلانکی و فرسایشی طراحی کردن که قراره کلی اذیت بشید. داستان بازی هم بحث ...

دگردیسی و transformation هویت رو انقدر میچپونه تو چشم گیمر که از یه جا به بعد تمام مولفه های داستانی روی همین مسئله تمرکز میکنن. نویسندگان بازی متاسفانه این مسئله رو بسیار فراتر از چیزی که باید بولد میکنن. کارکتری دوقطبی که بخاطر فشارهای خانواده و جامعه و دوستانش بابت رفتارهای خودش که شبیه پسراس، از همه چیز و همه کس بریده. بین پسرا یه دوست قابل اتکا پیدا کرده که اونم در خفا با دوستان دیگرش کاری جز شونه خالی کردن و اذیت نداره. واسه همین از اتفاقات ماوراءالطبیعه دور و اطرافش برای قوی تر شدن و انتقام گرفتن از همه استفاده میکنه تا حدی که هیچکس حق زندگی کردن در دهکده محل زندگی شون رو نداره... .

کلا از لحاظ داستانی، میل بازی به تینیجر بودن و محدود نگه داشتنِ گفتمان بازی به فضای تینیجری و ایام بلوغ و چشم و هم چشمی ها خیلی بالاست ولی تا دلتون بخواد بازی پر از استعارات نمادین و سمبلیک از مسائل فرهنگی و اجتماعی مختلف هست.
بازی حدود ۱۲ ساعت طول میکشه. اندینگ ها تغییرات ng+ رو میتونید توی یوتوب دنبال کنید. شش هفت ساعت نخست بازی کیفیت بسیار بالاتری داشت ولی از یکجا به بعد بخاطر اینکه بتونن ایده‌ی مدنظرشون در داستان رو عملیاتی کنن لاجرم باید به زیاد شدنِ عناصر تخیلی رو می‌آوردن که با فضای بالانس واقعیت و تخیل در ترس روانشناختی سایلنت هیل در تضاد بود.


موسیقی متن: ۸ از ۱۰
صداگذاری: ۱۰ از ۱۰
گرافیک: ۹ از ۱۰ [از اواسط بازی دیگه چشم به تکرار میوفته]
گرافیک هنری: ۱۰ از ۱۰
گیم پلی: ۵ از ۱۰
ارزش تکرار: به دلیل گیم پلی ۵ از ۱۰
داستان: ۷ از ۱۰


نمره کل: ۷.۵ از ۱۰
 
چرا اینقد صداگذاری و موسیقی قویه؟ اصلا فکرشو نمیکردم اینقد پشم ریزون باشه!

طراحی محیطا هم جز خفن ترین چیزاییه که دیدم، بشدت دیتیل محیط بالاس فقط تنها مشکلی که داره مثل بقیه بازیای آنریل، استاتیک بودن بیش از حد محیطاس! ریمیک هم همین مشکلو داشت.
تقریبا همه چی ثابته، شاید با باد و ... تکون بخورن اما هیچ چیز Interactive دیگه ای وجود نداره مگه اینکه بخشی از مراحل باشه.
 
چرا اینقد صداگذاری و موسیقی قویه؟ اصلا فکرشو نمیکردم اینقد پشم ریزون باشه!

طراحی محیطا هم جز خفن ترین چیزاییه که دیدم، بشدت دیتیل محیط بالاس فقط تنها مشکلی که داره مثل بقیه بازیای آنریل، استاتیک بودن بیش از حد محیطاس! ریمیک هم همین مشکلو داشت.
تقریبا همه چی ثابته، شاید با باد و ... تکون بخورن اما هیچ چیز Interactive دیگه ای وجود نداره مگه اینکه بخشی از مراحل باشه.
من تازه اوایل بازیم و فقط می تونم بگم همین اول کاری یامائوکا و همکاراش یک تنه شروع نشده بازی رو نجات دادن به خصوص تو کاتسین ها. همه چی بازی فعلا برام اصلا وایب سایلنت هیل نمی ده ولی این موزیک بازی مثل یه طناب هی من می کشه به سمت خودش و مدام یادت می ندازه که داری سایلنت هیل بازی می کنی .
 
تموم شد ولی کاش تموم نمیشد :(
به جز گیم پلی اش ایرادی به بازی وارد نمی دونم. داستانی واقعا قوی و عالی ساخته شده بود و گرافیک و طراحی هنری هر چی بگم کم گفتم چقدر بازی زیبا بود.
نمیدونم اشاره شده اینجا یا نه ولی منبع الهام شهر Ebisugaoka یک منطقه به نام Kanayama هست.
تو ردیت هم یک پستی رو دیدم که طرف رفته بوده به این شهر کم جمعیت سر زده بوده.
 
بازی خوبی بود و برای یک بار تجربه مناسبه. منتها خیلی زیاد از حد روی بازی هایپ بود که من انتظار یه شاهکار داشتم.
بازی قطعا قشنگه ولی در مقایسه با سایلنت هیل 2 به نظرم نمرش خیلی کمتر میشه.

کمبت بازی واقعا حرص در بیاره. یدونه r1 میزنی کلی طول میکشه با میله ضربه بزنه
مجموعا اتمسفر خوبی داشت ولی داستان بازی جذابیت لازم رو حداقل برای من نداشت
راستی
منظورشون از f چی بود حالا؟
 
کامبت این بازی به نظرم واقعا عالیه. یعنی تا دقیقا قبل از جایی که تلفن زنگ میخوره تو خونه شو و باید برگردی خونه پدر و مادرت کامبت خوبه و خب بعد اون تیکه هم خوبه
مشکل دقیقا همون تیکه (و معادل آینه ای اش تو سکانس های آخر بازیه)
یعنی من نمیدونم چرا اون جوری دیزاین کردن اون تیکه رو. اگه یه دولوپر میخواست هم نمیتونست این جوری با تبر بزنه به پاشنه آشیل گیم پلی خودش :دی اونم دقیقا تو یه بخش به خصوص بازی

بازی تماما به کامبت با سلاح سرد اتکا می کنه و کشتن دشمن ها اگه درست از حرکاتت استفاده کنی به هیچ وجه سخت نیستند.
منتهی یه سری ریزه کاری داره که همینا خیلی کمک می کنه کامبت مخصوصا تو درجه سختی بالا حسابی اون اتمسفر دلهره آور بازی رو حفظ کنه
  • انیمیشن های ضربه زدن، Wind up و فراز و فرود هر کدوم به شدت طولانیه. کاملا مشخصه این مورد عامدانه تو گیم پلی اومده و بین سلاح های سبک تر (مثل داس و چاقو) تا سلاح های متوسط (لوله استیل و دیلم) و سلاح های سنگین (چکش و تبر) به شدت طول انیمیشن ها تفاوت دارند.
  • علی رغم کاربرد شدید داج، تو بازی خیلی مبرهن ـه که اسپم کردن داج، استامینا رو در یک آن خالی می کنه. البته با آپگرید ها تو Late Game این یخورده برطرف میشه. دوباره انیمیشن های داج هم خیلی طولانی اند به نسبت
  • طبیعتا کسایی که بازی کردن میدونن، کلیدی ترین ابزار هیناکو تو مبارزات، ضدحمله ها و فوکوس اتک شه. فوکوس اتک به واسطه مصرف حداکثر Sanity کامل بالانسه (مخصوصا تو NG+ که نمیتونی قرص بخوری واسه بازیابی Sanity)
  • ضدحمله ولی با همون قضیه اول که انیمیشن هاست بالانس میشه. در حقیقت هم تو داج کردن هم تو اتک زدن نمیشه ضدحمله زد (و اصلا علامتش رو دید) دوباره این باعث میشه اسپم کردن حملات و جاخالی به ضرر بازیکن باشه
این چهارتا مورد به خودی خود خوب مبارزات رو بالانس می کنن ولی دو تا مورد کلیدی دیگه هست

یکی اینه که بازی با سلاح های سرد مثل مهمات برخورد می کنه. به شدت همشون جون کمی دارند و اگه بخواید هر کی بین راهتون بود رو بزنید (مخصوصا تو درجه های سختی بالا) خیلی سریع به مشکل می خورید
یه جورایی بازی از شما می خواید مبارزه خودتون رو خودتون انتخاب کنید. طبیعتا چون داریم در مورد یه بازی ترسناک صحبت می کنیم. خیلی جاها سایلنت هیل اف زیرپا میزنه بهت و تو یه موقعیت هایی میذاره که این فرار کردن خیلی سخت و استرس زا شه
مورد دوم هم اینه که اساسا این سیستم جوری طراحی شده که یک به یک جواب باشه. یعنی شما دو به یک شید واقعا تیکه پاره میشید بسته به ترکیب دشمن ها. (مخصوصا مواقعی که یکی از دشمن ها کارش صرفا Stun کردنه)

اینا همه باعث میشه عملا تا 80 درصد بازی هیچ چیزی مانع اتمسفر و فضای بازی در ازای اکشن اش نشه
با این حال بازی به طرز عجیبی نمیدونم چرا تصمیم میگیره چندتا دشمن رو به صورت اجباری تو اواخر بازی تو این آرنا ها به جونت بندازه :| رسما همه چیزهایی که تا الان گفتم این ساختار آرنایی زیر پا میذاره کامل :D مسئله این جاست باس فایت ها به خاطر سختی و خاصی و نادر بودنشون این مشکل رو ندارن. ولی این آرناها صرفا اعصاب خورد کنی ـه و تو همون دو سه بخش از بازی هم هی پشت سر هم ظاهر میشن. انگار هفت خوان هیناکو رو داریم میگذرونیم :دی

===============

نظر شخصی کلیم در مورد بازی هم به صورت خلاصه اینه که صرف نقاط قوت و داستان چندلایه و شخصیت های خاصی که این بازی داره حتی اگه الان هم یخورده سرش بحث و جدل و اختلاف سلیقه باشه، یه چند سال که بگذره خیلی راحت Silent Hill f هم ردیف 4 نسخه اصلی به عنوان آثار کلاسیک سری شناخته میشه.
تا این حد بازی خوبه
 
راستی
منظورشون از f چی بود حالا؟
کارگردان بازی تعریف درستی ارائه نداده و گذاشته طرفدارها خودشون در مورد این حرف f تئوری های خودشون رو بسازن.
ولی خب میتونه به خیلی چیز ها در بازی اشاره بکنه مثل Flower, female, friends, family, fog, fox, faith
دو تا تئوری دیگه هم هست که یکی در مورد مشابهت در زبان ژاپنی هست.
Japanese Hiragana:
Some theories suggest the 'f' could represent the Japanese hiragana character ふ (fu), a homophone for 腐 (fu), meaning "decay" or "rotten," which aligns with the game's horror themes
یک معنای دیگه به موسیقی برمیگرده که خودم فکر نمی کنم خیلی ربطی داشته باشه ولی بازم یک تئوری هست.
A Musical Cue:
The 'f' in the game's logo is stylized as ƒ, which is a musical direction meaning "loud" or "strong".

این ویدئو پائین بهترین توضیحی هست که میشه در موردش داد.
 
ببخشید اگه یکم آف تاپیک هست سوالم!

حالا این بازی که واقعا با کیفیتیه و کاملا حقشه فروش خوبی که داره تجربه میکنه ولی نمیفهمم بخاطر فرنچایز داره اینقد میفروشه یا مارکتینگ و زمان انتشارش خیلی تاثیر مثبت داشته؟
چون مثلا Alan Wake 2 با اینکه هم متای بالاتری داشت هم از نظر فنی کار کم نقص تریه تازه امسال رسید به 2 میلیون فروش نسخه در صورتی که F تو همون روزای اول نصف این مقدارو فروخت!

حالا نبود نسخه استیم AW2 شاید تاثیر داشته باشه ولی بعید میدونم دیگه اینقد! اون زمان میگفتم شاید مردم دیگه مث قدیم بازی ترسناک نمیخرن اما دوتا سایلنت هیلا رد کردن این قضیه رو.
 
ببخشید اگه یکم آف تاپیک هست سوالم!

حالا این بازی که واقعا با کیفیتیه و کاملا حقشه فروش خوبی که داره تجربه میکنه ولی نمیفهمم بخاطر فرنچایز داره اینقد میفروشه یا مارکتینگ و زمان انتشارش خیلی تاثیر مثبت داشته؟
چون مثلا Alan Wake 2 با اینکه هم متای بالاتری داشت هم از نظر فنی کار کم نقص تریه تازه امسال رسید به 2 میلیون فروش نسخه در صورتی که F تو همون روزای اول نصف این مقدارو فروخت!

حالا نبود نسخه استیم AW2 شاید تاثیر داشته باشه ولی بعید میدونم دیگه اینقد! اون زمان میگفتم شاید مردم دیگه مث قدیم بازی ترسناک نمیخرن اما دوتا سایلنت هیلا رد کردن این قضیه رو.
این یک مورد برای منم سواله مگر اینکه واقعا تاثیر استیم خیلی بیشتر از اینها باشه هر چند چرا روی کنسول نتونست فروش خوبی داسته باشه؟
 
به آخرای بازی رسیدم . همه چیز عالیه بوده . محیط مریض و کریپی

بعد Evil Within 1 خیلی کم با یک محیط بیمارگونه مواجه شدم .

فقط کامبت بازی مالی نیست . جای یک شات گان با سیستم قطع عضو تو بازی خیلی احساس می شد
 
بعد Silent Hill 2 Remake نمیتونم با این گیم پلی خودمو راضی کنم
واقعا SH2 به غیر اتمسفر و داستان ، کامبت خوبی هم داشت.
;کاش بیشتر رو گیم پلی کار می کردن.





ببخشید اگه یکم آف تاپیک هست سوالم!

حالا این بازی که واقعا با کیفیتیه و کاملا حقشه فروش خوبی که داره تجربه میکنه ولی نمیفهمم بخاطر فرنچایز داره اینقد میفروشه یا مارکتینگ و زمان انتشارش خیلی تاثیر مثبت داشته؟
چون مثلا Alan Wake 2 با اینکه هم متای بالاتری داشت هم از نظر فنی کار کم نقص تریه تازه امسال رسید به 2 میلیون فروش نسخه در صورتی که F تو همون روزای اول نصف این مقدارو فروخت!

حالا نبود نسخه استیم AW2 شاید تاثیر داشته باشه ولی بعید میدونم دیگه اینقد! اون زمان میگفتم شاید مردم دیگه مث قدیم بازی ترسناک نمیخرن اما دوتا سایلنت هیلا رد کردن این قضیه رو.
استارت کارو بد زدن
همون اول یعنی 2023 هم نسخه فیزیکی نداشت هم استیم

ولی بازم برام جای تعجب داره چون حقیقتا بازی خیلی قویی بود و بهتر از این دوتا سایلنت ها بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or