Multi Platform Silent Hill f

سازنده
NeoBards Entertainment Limited
تاریخ انتشار
September 25, 2025
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Silent-Hill-f.jpg

تاپیک به ز.دی آپدیت میشه

تریلر 1
تریلر 2
ویدئو 40 دقیقه معرفی بازی در silent hill transmission 2025 : لینک
بازی رو از امروز در ps و xbox و steam و epic به whishlist خودتون اضافه کنید

1ble7k629joe1.jpeg


 
آخرین ویرایش:
واقعا بیایم به عنوان بی طرف نه یک نفر که طرفدار سری سایلنت هیل هست نظر بدیم بیاییم نظر رو از طرف افرادی که فقط سایلنت هیل 2 ریمیک و این نسخه رو بازی کردند بدیم آیا واقعا این نسخه در حد اندازه ساینت هیل 2 ریمیک بود ؟ واقعیت اینه که از هر نظر که نگاه کنی سایلنت هیل 2 ریمیک این نسخه را نابود می کنه .

مرسی بابت سوال خوبتون. ریمیک ۲ کاملا بهتر بود :D البته من نسخه ۴ رو هم بازی کردم ولی خب تمومش نکردم. ریمیک ۲ اولین تجربه‌ی کاملم ازین سری بود که شدیدا هم لذت بردم. نکات جالبی گفتی تو پستت در مورد اینکه چرا سایلنت هیل نیست. در این مورد نمیتونم نظری بدم و بهتره باقی بچه‌هایی که سال‌هاس پیگیر این فرنچایز هستن نظر بدن اما در مورد ترسناک نبودن موافقم. دلیل اصلی مخالفتم با ایجاد تمام این محدودیت‌ها در گیم‌پلی و کامبت هم دقیقا همینه. هیچکدوم بازی رو ترسناک نکردن فقط پلیر رو اذیت میکنن. من توی ریمیک ۲ حتی وقتی مهمات به اندازه کافی داشتم اما بازم اون اتمسفر محیط ترس و استرس رو مینداخت به جونم. سایلنت هیل ف برای من تجربه بدی نبوده و حتی بیشتر بخشای بازی رو دوس داشتم خصوصا به خاطر جاپونی بودنش ولی خب بحث مقایسه باشه ریمیک ۲ رو کاملا ترجیح میدم. حالا این مقایسه رو بیشتر و بهتر داخل اون تاپیک سایلنت هیل ادامه بدید ما هم استفاده کنیم :D
 
چرا این بازی باید با سایلنت هیل 2 مقایسه بشه؟
خود سایلنت هیل اونموقع که تو اوج بود و تیم سازندش سرپا بود نتونستن اون سطح از کیفیت کلی رو تو نسخه سوم/چهارم تکرار کنن.
این بازی یه نسخه فرعیه که تفکر جدیدی با رویکرد جدیدتر ویژگیهای تازه ای رو به این مجوعه آوردن.

اگه منظور تشابه نمرات متاست که طی سال ما کلی بازی AAA ، ایندی ، AA داریم که متاشون مشابه و نزدیک به هم میشه.
این دلیل نمیشه که بشه اونها رو با هم مقایسه کرد.
 
چرا این بازی باید با سایلنت هیل 2 مقایسه بشه؟
خود سایلنت هیل اونموقع که تو اوج بود و تیم سازندش سرپا بود نتونستن اون سطح از کیفیت کلی رو تو نسخه سوم/چهارم تکرار کنن.
این بازی یه نسخه فرعیه که تفکر جدیدی با رویکرد جدیدتر ویژگیهای تازه ای رو به این مجوعه آوردن.

اگه منظور تشابه نمرات متاست که طی سال ما کلی بازی AAA ، ایندی ، AA داریم که متاشون مشابه و نزدیک به هم میشه.
این دلیل نمیشه که بشه اونها رو با هم مقایسه کرد.

به عنوان کسی که از بیرون به کامیونیتی SH نگاه میکرد، از همون روزی که ف معرفی شد بخشی از کامیونیتی واسش شمشیر کشیدن. یه عده که گفتن ما عمرا اینو بازی نخواهیم کرد ولی یه عده دیگه هم بودن که میگفتن بازیش میکنیم ولی مطمئنیم خوشمون نمیاد. حقیقتش دلم واسه بازی میسوخت :D چون واقعا بد به نظر نمیرسید. من خودم دوس داشتم نمایشای بازی رو. وقتی بازی ریلیز شد این دو دستگی کامیونیتی بیشتر هم شد. یعنی این بحث که آیا SHf سایلنت هیل هست یا نه خیلی داغه بین طرفدارا. برا همین دوس دارم بچه‌ها تو اون یکی تاپیک در این مورد بحث کنن ببینیم نظرشون چیه. من در مورد باقی نسخه‌های فرعی سری اطلاع ندارم اما این بیچاره به نظرم فاجعه نیست :D
 
منم بازی را تموم کردم و باید بگم این بازی رفت کنار
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Silenthill homecoming به عنوان بدترین سایلنت هیلی که بازی کردم .
واقعا الان دارم می فهمم چقدر امتیاز متا بی ارزشه که این بازی 10 نمره بالاتر از silenthill 4 the room گرفته. واقعا میشه گفت چقدر این به اصطلاح منتقد ها فلسفه سایلنت هیل را درک نکردند.
من یک جا توی همین تاپیک گفتم این بازی هر چیزی هست جز سایلنت هیل اون موقع بازی نیومده بود ولی الان دیگه مطمئن شدم این هر چیزی هست جز ساینت هیل .
فکر کنم بالای 24 الی 25 سالی هست سایلنت هیل بازی می کنم این دورترین چیزی بود که از فلسفه ساینت هیل با نام سایلنت هیل ساخته شده .
این عدم پیوستگی توی fog world و otherworld به معنای واقعی کلمه آزار دهنده بود شما سلاح هایی که توی otherworld بدست می آوردید را توی fog world نمی تونستید استفاده کنید ولی جالبه تمامی آیتم های دیگه مثل هیلینگ آیتم ها به راحتی منتقل میشد. اصلا بین دو گانگی موندند چی کار کنند. اصلا خود این انتقال به otherworld هم افتضاح بود باید می خوابید تا otherworld رو ببینه:|
نکته دیگه ای که واقعا آدمو اذیت می کنه اینه که بازی اصلا ترسناک نیست واقعا بدترین نسخه های ساینت هیل هم ترسناک هستند این هیچ جوره ترسناک نیست.
مورد دیگه اینه که کی تو ذهن اینا این ایده رو گذاشته که ساینت هیل توذهن طرفه نه یک مکان مشخص همه سایلنت هیل ها اتفاقاتشون داخل خود شهر سایلنت هیل یا حداقل شهر های اطرافش بود که آخرش شما تو لوکیشن های سایلنت هیل حضور پیدا می کردید. این یکی اصلا یه نقطه دیگه ی دنیا روایت میشد اینکه چه ربطی به سایلنت هیل داشت که اسمش رو گذاشته بودند سایلنت هیل خدا می دونه.
گیم پلی بازی هم یه آش شله قلم کاری بود برای خودش من تا یک جاهایی ازش خوشم اومد ولی اون قسمت آخرش توی otherworld دیگه چه سمی بود بازی از سولز لایت شد یهو هک اند اسلش .
داستان بازی هم بگی نگی بدک نبود درسته کیلومتر ها از 4 نسخه اصلی فاصله داشت ولی حداقل از عناوینی که بعد از سایلنت هیل 4 اومدند بهتر بود و حداقل توی این مورد میشه امتیاز قبولی بهش داد ولی گیم پلی و عدم پیوستگی لازم بازم به داستان ضربه می زنه و خیلی از نکات را غیر منطقی می کنه.
واقعیت فقط از موسیقی بازی خوشم اومد اونم دستکار آقای یامائوکای عزیز بود جالبه Silenthill homecoming رو هم فقط موزیکش رو دوست داشتم .
واقعا بیایم به عنوان بی طرف نه یک نفر که طرفدار سری سایلنت هیل هست نظر بدیم بیاییم نظر رو از طرف افرادی که فقط سایلنت هیل 2 ریمیک و این نسخه رو بازی کردند بدیم آیا واقعا این نسخه در حد اندازه ساینت هیل 2 ریمیک بود ؟ واقعیت اینه که از هر نظر که نگاه کنی سایلنت هیل 2 ریمیک این نسخه را نابود می کنه .

نمیدونم دقت کردی یا نه، ولی دلیل اصلی ترسناک نبودن بازی تاکید زیاد به فضاهای بازه! عملا بیشتر بازی تو محیط های آزاد جریان داره. حتی زمانهایی که شخصیت اصلی برمیگرده و میبینه دوستاش که کنارش بودن و الآن نیستن و باید مسیر رو دوباره تنهایی بره، هیچ حس تنهایی به مخاطب منتقل نمیشه! مطلقا قابل قیاس با حس تنهایی و فلاکت SH2 نیست :D مورد دیگه شما محیط های بسته SH2 مثل بیمارستان یا زندان رو با محیط های بسته SHF مثلا مدرسه مقایسه کنی، تفاوت های وحشتناک ساختاری بین این دو بازی مشخص میشه! مثل روانشناسی محیطی و تاثیر روانی اون بر مخاطب. هر دست نوشته ای رو توی محیط پیدا میکردی یه لول به میزان ترست اضافه میشد، ولی اینجا... :D
.
.
.

دلایل مقایسه SH2 با SHF بیشماره! :D

- هر دو بازی در واقع بازگشت Konami و ریبرند عنوان SH برای نسل جدید گیمرها محسوب میشه
- هر دوبازی هم سبک هستن با تشابهات فلسفی نزدیک بهم
- ساختار گیم پلی هر دوبازی مشابه هستن (فاکتور سلاح گرم SH2)
- تکنیک های بصری استفاده شده مشابه UE5 در هر دوبازی که با فاصله در SH2 بهتر بکار رفته بود
- توجه هر دو به انیمیشن های چهره و انتقال دقیق احساسات به عنوان بخشی از ساختار اصلی بازی (متاسفانه اینجا هم فاصله زیاده)
و...

اصلا کل موارد بالا رو بیخیال بشی، این بازی مگه SH نیست؟ با چی باید مقایسه بشه؟ Call Of Duty 🤔 اتفاقا یه جاهایی شباهت هایی بین SHF و COD BO6 هست! :D

مثلا GOW بعدی که اومد با SHF مقایسه ش کنیم، یا مثلا Super Mario و RE4...

نکنه SHF یه عنوان انقلابی بوده و فقط باید با خودش مقایسه بشه؟ 🤔 البته هر کسی نظری داره و اگه این عنوان براش انقلابی بوده قابل احترامه. (مثلا کسی که خیلی به ژاپن علاقمنده)
 
به عنوان کسی که از بیرون به کامیونیتی SH نگاه میکرد، از همون روزی که ف معرفی شد بخشی از کامیونیتی واسش شمشیر کشیدن. یه عده که گفتن ما عمرا اینو بازی نخواهیم کرد ولی یه عده دیگه هم بودن که میگفتن بازیش میکنیم ولی مطمئنیم خوشمون نمیاد. حقیقتش دلم واسه بازی میسوخت :D چون واقعا بد به نظر نمیرسید. من خودم دوس داشتم نمایشای بازی رو. وقتی بازی ریلیز شد این دو دستگی کامیونیتی بیشتر هم شد. یعنی این بحث که آیا SHf سایلنت هیل هست یا نه خیلی داغه بین طرفدارا. برا همین دوس دارم بچه‌ها تو اون یکی تاپیک در این مورد بحث کنن ببینیم نظرشون چیه. من در مورد باقی نسخه‌های فرعی سری اطلاع ندارم اما این بیچاره به نظرم فاجعه نیست :D
هدف پستم کامنتی که نوشتی نبود.
تو پستهای قبلی دوستان دیگه با SH2 مقایسش کردن و حتی بحث متاش رو هم پیش کشیدن که چرا با اون یکیه با اینکه از لحاظ کیفی به اون نمیرسه.

بحث در مورد بازی و ویژگیهایی که درش کار میکنه و یا نه... که خیلی جذابه ولی اینکه بخوان SH2 رو چوب کنن و بزنن تو سر F دیگه خیلی بی انصافیه.
حتما SH2 بهترین و کاملترین بازی مجموعست ولی برای یه بازی فرعی بودن F بدون شک بهترین اونهاست ، یه سروگردن از باقی فرعی ها بهتره.
یعنی بعد از آخرین نسخه خوب مجموعه که نسخه چهارم The room بود ، F بهترین بازی ساخته شده با تگ سایلنت هیله که ایده اوریجینالی هم داشته.
اگه کسی بگه F حتی براش یادآور SH4 هم بوده ، اون توازن نداشتن کیفیت بازی تو نیمه آخر بازی و... یا اینکه حتی از نسخه چهارم بازی بهتری بوده هم باز چیز عجیبی نیست.

ولی به نظرم بهتره که این موارد بیشتر دیده بشه و بهش توجه بشه تا اینکه برگردیم با سایلنت هیل 2 مقایسش کنیم یا حتی ریمیک SH2 که به نظرم کاملا مقایسه درستی نیست.

اصلا کل موارد بالا رو بیخیال بشی، این بازی مگه SH نیست؟ با چی باید مقایسه بشه؟ Call Of Duty 🤔 اتفاقا یه جاهایی شباهت هایی بین SHF و COD BO6 هست! :D

مثلا GOW بعدی که اومد با SHF مقایسه ش کنیم، یا مثلا Super Mario و RE4...

نکنه SHF یه عنوان انقلابی بوده و فقط باید با خودش مقایسه بشه؟ 🤔 البته هر کسی نظری داره و اگه این عنوان براش انقلابی بوده قابل احترامه. (مثلا کسی که خیلی به ژاپن علاقمنده)
همین طرز فکر رو میگم که به نظرم اشتباست.

پلیر جدید اشتباه میکنه و هیچ ایده ای نداره ، به همین راحتی.

چرا F رو باید با بهترین نسخه سری مقایسه کنی؟
چرا با نسخه سوم/چهارم یا فرعی ها مقایسه نکنیم؟
تنها دلیلش این نیست که پلیرهای جدید فقط این دو عنوان رو بازی کردن چون انتشارشون به هم نزدیک بوده؟

خب پس به عنوان یه طرفدار قدیمی مجموعه که همه نسخه هارو بازی کرده این حق رو دارم که بگم چرا باید F رو با نسخه ای مقایسه کنیم که خود تیم اصلی هم حتی نتونست اون موفقیت رو تکرار کنه.
F رو باید با کلیت مجموعه سنجید نه بهترینشون.
 
آخرین ویرایش:
هدف پستم کامنتی که نوشتی نبود.
تو پستهای قبلی دوستان دیگه با SH2 مقایسش کردن و حتی بحث متاش رو هم پیش کشیدن که چرا با اون یکیه با اینکه از لحاظ کیفی به اون نمیرسه.

بحث در مورد بازی و ویژگیهایی که درش کار میکنه و یا نه... که خیلی جذابه ولی اینکه بخوان SH2 رو چوب کنن و بزنن تو سر F دیگه خیلی بی انصافیه.
حتما SH2 بهترین و کاملترین بازی مجموعست ولی برای یه بازی فرعی بودن F بدون شک بهترین اونهاست ، یه سروگردن از باقی فرعی ها بهتره.
یعنی بعد از آخرین نسخه خوب مجموعه که نسخه چهارم The room بود ، F بهترین بازی ساخته شده با تگ سایلنت هیله که ایده اوریجینالی هم داشته.
اگه کسی بگه F حتی براش یادآور SH4 هم بوده ، اون توازن نداشتن کیفیت بازی تو نیمه آخر بازی و... یا اینکه حتی از نسخه چهارم بازی بهتری بوده هم باز چیز عجیبی نیست.

ولی به نظرم بهتره که این موارد بیشتر دیده بشه و بهش توجه بشه تا اینکه برگردیم با سایلنت هیل 2 مقایسش کنیم یا حتی ریمیک SH2 که به نظرم کاملا مقایسه درستی نیست.


همین طرز فکر رو میگم که به نظرم اشتباست.

پلیر جدید اشتباه میکنه و هیچ ایده ای نداره ، به همین راحتی.

چرا F رو باید با بهترین نسخه سری مقایسه کنی؟
چرا با نسخه سوم/چهارم یا فرعی ها مقایسه نکنیم؟
تنها دلیلش این نیست که پلیرهای جدید فقط این دو عنوان رو بازی کردن چون انتشارشون به هم نزدیک بوده؟

خب پس به عنوان یه طرفدار قدیمی مجموعه که همه نسخه هارو بازی کرده این حق رو دارم که بگم چرا باید F رو با نسخه ای مقایسه کنیم که خود تیم اصلی هم حتی نتونست اون موفقیت رو تکرار کنه.
F رو باید با کلیت مجموعه سنجید نه بهترینشون.

ببین دقیقا داری درست میگی که باید با سری مقایسه بشه و مقایسه ش فقط با 2 ریمیک اشتباهه. منم یا هرکس دیگه ای که به بازی نقد داره (بنظرم) قصدش کوبیدن بازی نیست! اتفاقا خیلی اصیل و به یاد ماندنی ه (بواسطه موسیقی و صداگذاری) هنوزم وقت نکردم تمومش کنم (یک سومش هنوز مونده) و نظرم کلی نیست.

ولی برای مقایسه ما دو مسیر داریم: 1.فنی 2. هنری

میشه با SH2 Remake در هر دو مسیر مقایسه ش کرد

ولی با عناوین قبلی که بهشون اشاره کردی فقط از مسیر هنری قابل قیاس هستن (مگر اینکه یک نفر مثل خودت در زمان عرضه اولیه اونها همه رو تجربه کرده باشه که اینجا میتونه از مسیر اول هم ورود کنه)

پس کلا SH 2 remake رو فاکتور میگیریم و مثلا با The room مقایسه ش میکنیم (متاسفانه نسخه های قبلیش مخصوصا نسخه 2 رو بخاطر دوربین سرطانش، زمان خودش بیشتر از نیم ساعت تحمل نکردم! نسخه 3 رو شانس گند من دیسکش خراب شد ولی چون هر سه تا بازی رو باهم خریده بودم فروشنده برام عوضش کرد، آوردشم خونه اونم اجرا نشد! :D)

اینجا خودت از نظر فنی برای یه بازی 20 سال پیش کلاهت رو قاضی کن چه حسی فقط از یه عکس میگیری؟

1000028222.png

چیزی جز Horror واقعی می‌بینی؟

1000028223.jpg

یا اینجا از نظر ترس های روان شناختی؟
(تازه فلسفه the room کاملا با SHF فرق می‌کرد)

1000028221.jpg


من زمانی که SH 4 The room رو بازی کردم 10~12 سالم بود (بیشتر بازی رو هم به کمک بقیه رفتم، چون نه انگلیسی می‌فهمیدم نه جرئت تنهایی رفتن)
بخوام‌ مثلا با پلیر جدیدی که الآن SHF رو بازی میکنه مقایسه کنم بنظرم افراد بالای 16 سال هیچ ترسی در طول بازی تجربه نمیکنن. (مخصوصا اگه با هدفون هم بازی نکنن)

یک سری از مسائل ترس هم ثابته و سن و سال نمیشناسه. (بر پایه ریشه های روانشناختی)

اینجا دیگه هنر سازنده س که بتونه اون ترس رو منتقل کنه. حتی بازی میتونه سبک Horror و زیر شاخه هاش نباشه ولی اون حس رو با زاویه هایی منتقل کنه. ولی برای یک بازی که درواقع ایل و تبارش پرچم دار القای ترس های روانی هستن، SHF خیلی عقیم بود!

الآن تکنولوژی نسبت به 20 سال پیش وحشتناک پیشرفت کرده، چرا از نظر فنی SHF با اینکه از تکنولوژیها و موتور مشابه SH2 Remake استفاده کرد، در انتقال حس های واقعی ناکام موند؟ (حداقل از نظر من) بنظرت نباید اینجا واکاوی بشه؟

SH2 Remake و F درواقع ریبرند های سری هستن و معرفی و عرضه اینا کنار هم با فاصله زمانی محدود نشون از اینه که Konami با SHF (که یک عنوان فرعیه) عملا داره جاده آینده سری رو صاف میکنه و میخواد مسیر جدید رو نشون بده. (متاسفانه با فروش عجیب و غریبی هم که تجربه کرد فک کنم همین مسیر ترس ناقص رو ادامه بدن و بازی رو عمومی تر کنن و کاری با نظر افرادی که به میزان ترس بازی نقد دارن نداشته باشن! :D)
 
ببین دقیقا داری درست میگی که باید با سری مقایسه بشه و مقایسه ش فقط با 2 ریمیک اشتباهه. منم یا هرکس دیگه ای که به بازی نقد داره (بنظرم) قصدش کوبیدن بازی نیست! اتفاقا خیلی اصیل و به یاد ماندنی ه (بواسطه موسیقی و صداگذاری) هنوزم وقت نکردم تمومش کنم (یک سومش هنوز مونده) و نظرم کلی نیست.

ولی برای مقایسه ما دو مسیر داریم: 1.فنی 2. هنری

میشه با SH2 Remake در هر دو مسیر مقایسه ش کرد

ولی با عناوین قبلی که بهشون اشاره کردی فقط از مسیر هنری قابل قیاس هستن (مگر اینکه یک نفر مثل خودت در زمان عرضه اولیه اونها همه رو تجربه کرده باشه که اینجا میتونه از مسیر اول هم ورود کنه)

پس کلا SH 2 remake رو فاکتور میگیریم و مثلا با The room مقایسه ش میکنیم (متاسفانه نسخه های قبلیش مخصوصا نسخه 2 رو بخاطر دوربین سرطانش، زمان خودش بیشتر از نیم ساعت تحمل نکردم! نسخه 3 رو شانس گند من دیسکش خراب شد ولی چون هر سه تا بازی رو باهم خریده بودم فروشنده برام عوضش کرد، آوردشم خونه اونم اجرا نشد! :D)

اینجا خودت از نظر فنی برای یه بازی 20 سال پیش کلاهت رو قاضی کن چه حسی فقط از یه عکس میگیری؟

View attachment 395541

چیزی جز Horror واقعی می‌بینی؟

View attachment 395542

یا اینجا از نظر ترس های روان شناختی؟
(تازه فلسفه the room کاملا با SHF فرق می‌کرد)

View attachment 395543


من زمانی که SH 4 The room رو بازی کردم 10~12 سالم بود (بیشتر بازی رو هم به کمک بقیه رفتم، چون نه انگلیسی می‌فهمیدم نه جرئت تنهایی رفتن)
بخوام‌ مثلا با پلیر جدیدی که الآن SHF رو بازی میکنه مقایسه کنم بنظرم افراد بالای 16 سال هیچ ترسی در طول بازی تجربه نمیکنن. (مخصوصا اگه با هدفون هم بازی نکنن)

یک سری از مسائل ترس هم ثابته و سن و سال نمیشناسه. (بر پایه ریشه های روانشناختی)

اینجا دیگه هنر سازنده س که بتونه اون ترس رو منتقل کنه. حتی بازی میتونه سبک Horror و زیر شاخه هاش نباشه ولی اون حس رو با زاویه هایی منتقل کنه. ولی برای یک بازی که درواقع ایل و تبارش پرچم دار القای ترس های روانی هستن، SHF خیلی عقیم بود!

الآن تکنولوژی نسبت به 20 سال پیش وحشتناک پیشرفت کرده، چرا از نظر فنی SHF با اینکه از تکنولوژیها و موتور مشابه SH2 Remake استفاده کرد، در انتقال حس های واقعی ناکام موند؟ (حداقل از نظر من) بنظرت نباید اینجا واکاوی بشه؟

SH2 Remake و F درواقع ریبرند های سری هستن و معرفی و عرضه اینا کنار هم با فاصله زمانی محدود نشون از اینه که Konami با SHF (که یک عنوان فرعیه) عملا داره جاده آینده سری رو صاف میکنه و میخواد مسیر جدید رو نشون بده. (متاسفانه با فروش عجیب و غریبی هم که تجربه کرد فک کنم همین مسیر ترس ناقص رو ادامه بدن و بازی رو عمومی تر کنن و کاری با نظر افرادی که به میزان ترس بازی نقد دارن نداشته باشن! :D)
من تمام نظری که در مورد SH 4 داری رو تایید میکنم.
فقط این رو میخوام بگم که 20 سال نه ، 5 سال دیگه نظرات گیمرها رو بخون و ببین در مورد F چی میگن.
این افتخاری نیست ولی من زمان انتشار نسخه چهارم 18 سالم بود .
کاملا یادمه که همین فضایی که الان برای F ایجاد شده و طرفدارها دو دسته شدن و... برای ایشون هم وجود داشت.
اینکه این بازی که سایلنت هیل نیست چونکه اونجا اتفاق نمی افته و...
چرا اینقدر فرق داره ؟
نیمه دوم بازی چقدر ضعیف ساخته شده؟
بک ترک ضعیف ، طراحی مراحل ضعیف تر...
شخصیت اصلی چرا اینقدر گنگه و مثل سندروم داونی ها اینقدر بی تفاوت و آرومه؟
مبارزه بازی چرا اینقدر بده؟ مخصوصا بعد نسخه سوم که مبارزش خیلی بهتر بود و...

ولی خب بعدها که نسخه های فرعی اومد و هم کمی فاصله گرفتیم این بازی شد کالت و با همه نقصهاش کلی هم ازش تمجید شد و برآیند نظر عمومی در مودرش خیلی بهتر شد.
یکی از همونها خودم بودم چونکه اولین نسخه از سری بود که بازی میکردم و برام عجیب بود که طرفدارهای مجموعه چرا دو دسته شدن!

میخوام بگم این رفتار طرفدارها و پلیرهای جدید همیشه همینطور بوده و چیز جدیدی نیست.
فقط بحث زمانه که بعدها از همین F هم تمجید بشه و همین ایشون رو میزنیم تو سر نسخه های بعدی.

حالا اینکه بازی ویژگی ترس درش کم دیده میشه یه نقد منطقیه، من اصلا با این مخالفتی ندارم.
بحثم این بود که با گل مجموعه(SH2) مقایسه کردن کار منصفانه ای نیست.
این کار رو اگه پلیر جدید میکنه خب حق داره چون همین دوتا رو تجربه کرده ولی از نگاه طرفدار قدیمی تر این کاملا اشتباست.
 
واقعا دلیل هیت به این بازی رو متوجه نمیشم مثلا میخواهید خودتون فن متعصب سری نشون بدید؟
سلیقه شخصی هرشخص محترم که ازیک عنوان خوشش نیاد ولی اینکه دارید یک بازی کاملا موفق مثل silent hill f زیر سوال میبرید واقعا جای تعجب داره.
بخواهید تا چند روز میشه در مورد داستان و روایت این نسخه، روایت محیطی ، منطق روایی ، شخصیت پردازی پیچیده و پرجزئیات کارکترها ،اتمسفر قدرتمند، ترس روان شناختی، طراحی محیط و لول دیزاین ،طراحی هنرمندانه و در عین حال فلسفی هیولا ها،ستینگ جدید و ده ها المان دیگه صحبت کرد.
نمیگم‌ با یک سایلنت هیل پرفکت طرف هستیم خودم به بخش یک سوم پایانی و لول دیزاینش نقد دارم ولی این نیست که بخاطر چند تا مشکل کل هویت این بازی رو زیرسوال برم.
مقایسه silent hill 2 با این نسخه کاملا یک مقایسه بی معنی هست.
حتی اگر تیمی که نسخه دوم رو ساخت همین الان‌جمع بشن دیگه نمیتونن اون شاهکار تکرار کنن بعدها دیدیم که همون تیم با نسخه چهارم دچار افت شد.
سایلنت هیل دو یکی از بهترین روایت ها تاریخ گیم رو داره و همیشه در دسته بهترین روایت ها این صنعت کنار بزرگانی مثل bioshock قرار گرفته.
مثل این میمونه بخواهیم انقلابی که resident evil 4 داشت از هر نسخه ایول انتظارش داشته باشیم نمیشه همچین چیزی ، انقلاب یک بار اتفاق میوفته.
سایلنت هیل اف هم نه ادعای انقلاب در این ژانر داشته و نه کسی میگه انقلابی مثل silent hill 2 ایجادکرده.
این که میگید داستان بدک هم نبود این هم‌ منصفانه نیست، منتقدا متفق القول همه از داستان و روایت بازی تعریف کردن.
داستان بازی و روایتش یکی از بهترین در این سری محسوب میشه.
داستان و روایتی چند لایه که به اندازه ای گسترده ، پیچیده و غنی هست که برای روایت کامل چهار بار باید بازی رو تموم کنید و هر سری بازی از لحاظ روایت محیطی با وارد کردن المان ها و جورنال ها جدید یک تجربه متفاوت ارائه میده و این روایت چندلایه یک نقطه قوت هست.
چطور میشه یک بازی مثل هوم کامینگ که از هر منظر بهش نگاه کنی یک سقوط اساسی و افتضاح محسوب میشد و چند لول پایینتر از f قرار میگیره رو با سایلنت هیل اف مقایسه کرد.
بعضی ها هم‌که کلا محدوده دیدشون از سایلنت هیل فقط در حد فرقه و خود شهر گیر کرده یخرده فراتر هم ببینید به گفته ریوکشی سون نویسنده بازی سایلنت هیل در اصل یک تفکر هست نه محدود به مکان جغرافیایی.
خود تیم سایلنت همون سال 2004 فهمید که نمیتونن تا ابد بازی رو در خود شهر بسازن و یک فرمول موفق ده بار تکرار کنن و با عرضه نسخه چهارم بازی رو در یک ستینگ جدید قرار دادن ، از نبودن بازی در خود شهر تا اضافه کردن دوربین اول شخص و تاکید بر اکشن بیشتر تا تغییرات گسترده در لول دیزاین و گیم پلی بازی.
هنوز بعضی فن ها هستن میگن چرا شهر سایلنت هیل نداریم انگار تو بیست سال گذشته گیر کردن فن بودن به نقد کردن و کوبیدن بازی نیست همه میتونن مثل فراستی نقد کنن‌.
یک جا هم دیدم از لوکیشن مدرسه ایراد میگرفتن آقا جان نمیدونم چقدر سایلنت هیل بازی کردید ولی لوکیشن مدرسه در silent hill f یکی از بهترین لوکیشن ها ساخته شده در کل سری محسوب میشه و این لوکیشن مثل یک نامه عاشقانه به فن ها نسخه اول هست و از هر منظر یک لوکیشن پرفکت در این نسخه محسوب میشه.
سایلنت هیل اف با گرفتن متا 86 و فروش عالی که داشته بعد از بیست و اندی سال بازگشتی شکوهمندانه رقم زده.
اگر واقعا فن هستید
باید خوشحال باشیدچون تو این بیست سال و اندی هیچ زمانی به اندازه الان آینده سری روشن و درخشان تر نبوده.
 
من تمام نظری که در مورد SH 4 داری رو تایید میکنم.
فقط این رو میخوام بگم که 20 سال نه ، 5 سال دیگه نظرات گیمرها رو بخون و ببین در مورد F چی میگن.
این افتخاری نیست ولی من زمان انتشار نسخه چهارم 18 سالم بود .
کاملا یادمه که همین فضایی که الان برای F ایجاد شده و طرفدارها دو دسته شدن و... برای ایشون هم وجود داشت.
اینکه این بازی که سایلنت هیل نیست چونکه اونجا اتفاق نمی افته و...
چرا اینقدر فرق داره ؟
نیمه دوم بازی چقدر ضعیف ساخته شده؟
بک ترک ضعیف ، طراحی مراحل ضعیف تر...
شخصیت اصلی چرا اینقدر گنگه و مثل سندروم داونی ها اینقدر بی تفاوت و آرومه؟
مبارزه بازی چرا اینقدر بده؟ مخصوصا بعد نسخه سوم که مبارزش خیلی بهتر بود و...

ولی خب بعدها که نسخه های فرعی اومد و هم کمی فاصله گرفتیم این بازی شد کالت و با همه نقصهاش کلی هم ازش تمجید شد و برآیند نظر عمومی در مودرش خیلی بهتر شد.
یکی از همونها خودم بودم چونکه اولین نسخه از سری بود که بازی میکردم و برام عجیب بود که طرفدارهای مجموعه چرا دو دسته شدن!

میخوام بگم این رفتار طرفدارها و پلیرهای جدید همیشه همینطور بوده و چیز جدیدی نیست.
فقط بحث زمانه که بعدها از همین F هم تمجید بشه و همین ایشون رو میزنیم تو سر نسخه های بعدی.

حالا اینکه بازی ویژگی ترس درش کم دیده میشه یه نقد منطقیه، من اصلا با این مخالفتی ندارم.
بحثم این بود که با گل مجموعه(SH2) مقایسه کردن کار منصفانه ای نیست.
این کار رو اگه پلیر جدید میکنه خب حق داره چون همین دوتا رو تجربه کرده ولی از نگاه طرفدار قدیمی تر این کاملا اشتباست.
من دقیقا زمان سایلنت هیل 4 تمام مشکلاتی که به بازی می گرفتند رو یادمه و دقیقا همین الان هم همون مشکلات رو می گیرند ولی هیچ وقت سایلنت هیل 4 عنوانی نبود که ساینت هیل نباشه همون بازی هم کلی ارجاعات به ساینت هیل داشت اصلا شخصیت اصلی سایلنت هیل 4 که والتر سالیوان باشه شروع اتفاقاتش از ساینلت هیل 2 و روزنامه توی زباله ها و اون سنگ قبر ها بود .
این لامصب هیچیش شبیه ساینت هیل نیست به کنار اصلا حس ترس رو هم به آدم نمیده جالبه سایلنت هیل 4 به خاطر همون ایراداتی که بهش می گرفتند که ساینت هیل نیست و ساختار ساینت هیلی نداره (که خیلی بیشتر از ساینت هیل f ساختار ساینت هیل داشت ) کلی کوبیده شد و حتی به خاطر نبود چراغ قوه و رادیو کلی کوبیدنش و متاش شد 76 این یکی در حد ساینت هیل 2 ریمیک امتیاز آورد.
این نسخه شاید بازی نسبتا خوبی باشه ولی هر چی هست ساینت هیل نیست و از سایلنت هیل بودن خیلی خیلی دوره
 
آخرین ویرایش:
کلا بازی بدی نیست . سعی کرده اتمسفر قوی و مریض و بیمارگونه دربیاره

کشمکش های درونی هیناکو و بار مرموز بودن خوب پیاده کرده .

دو جهان به موازات هم زیبا جلو می روند

فقط در مبحث گیم پلی ضعف داره

در کل نه عالیه نه بد . متوسط رو به خوبه
 
بارها گفتم بعضى از دوستان يكم زيادى ناموسى با مقوله ويديو گيم برخورد ميكنن و باعث ميشه نتونن از همه چى لذت ببرن.
يه بازى ترسناك خوش ساخت منتشر شده و اسم يه فرنچايزى هم روشه و حالا شما به جاى لذت بردن از واقعيت وجودى خود اين محصول هى داريد كند و كاو و مقايسه عقب نگر و ريشه ايي ميكنيد.

خود محصول فعلى خوبه و به عنوان يه اثر مستقل كه حتى تو پسوند عنوان هم اين استقلال نمود داره بايد بهش نگاه بشه نه اينكه چرا شبيه فلان بازى نيست فلان چيزش.
 
کلا من مشکلی با تعویض ساختار تو بازیها ندارم.

وقتی یه مجموعه شماره دار نباشه بیشتر این مفهوم رو میرسونه که ممکنه تو شماره بعدی شما مواردی ببینی که ممکنه با نسخه قبل تفاوت داشته باشه.
این بازی هم همینه و از همون اول هم مشخص بود تو مواردی تفاوت داره که ممکنه یه عده موافق یا مخالفش باشن.

در کل نباید همیشه دنبال یه فرمول ثابت بود و چاشنی و طعم متفاوت همیشه لذبخش تر از یه فرمول تکراریه.
 
من دقیقا زمان سایلنت هیل 4 تمام مشکلاتی که به بازی می گرفتند رو یادمه و دقیقا همین الان هم همون مشکلات رو می گیرند ولی هیچ وقت سایلنت هیل 4 عنوانی نبود که ساینت هیل نباشه همون بازی هم کلی ارجاعات به ساینت هیل داشت اصلا شخصیت اصلی سایلنت هیل 4 که والتر سالیوان باشه شروع اتفاقاتش از ساینلت هیل 2 و روزنامه توی زباله ها و اون سنگ قبر ها بود .
این لامصب هیچیش شبیه ساینت هیل نیست به کنار اصلا حس ترس رو هم به آدم نمیده جالبه سایلنت هیل 4 به خاطر همون ایراداتی که بهش می گرفتند که ساینت هیل نیست و ساختار ساینت هیلی نداره (که خیلی بیشتر از ساینت هیل f ساختار ساینت هیل داشت ) کلی کوبیده شد و حتی به خاطر نبود چراغ قوه و رادیو کلی کوبیدنش و متاش شد 76 این یکی در حد ساینت هیل 2 ریمیک امتیاز آورد.
این نسخه شاید بازی نسبتا خوبی باشه ولی هر چی هست ساینت هیل نیست و از سایلنت هیل بودن خیلی خیلی دوره
خب آره F حتما مثل چهارگانه اصلی دارک و ترسناک نیست.
اما خب نمیشه به این خاطر گفت که چرا متاش با ریمیک برابر شده؟!
حتما وجود یا عدم وجود عامل ترس باعث نمیشه یه بازی 10 نمره بیشتر بگیره یا کمتر.
هر دوبازی نقاط ضعف و قدرت خودشون رو دارن و خب میانگین شد این.
یه جورایی میشه با RE7 , Village مقایسشون کرد که با اینکه RE7 و مخصوصا نیمه ابتداییش شاید بشه گفت ترسناک ترین نسخه تو مجموعست ولی نهایتا دو نمره بهتر از ویلیج بالاتر گرفته که شاید جزو اکشن ترین نسخه های مجموعه باشه.

F مثل تمام نسخه های دیگه ضعفهای خودش رو داره و همینطور بخشهایی که عالی کار شده.
از این لحاظ F بیشتر یه درام یا تراژدی در اومده تا اینکه بخواد ترس روانشناختی ارائه کنه ، من این رو قبول دارم.
ولی همونقدر هم قبول دارم که این نسخه فرعیه.
اینکه خیلی نخواستن به مفاهیم و ویژگیهای پیش فرض داستانی اصلی مجموعه ارتباطش بدن و خب بالطبع دست خودشون رو هم برای این ویژگیهای جدید باز گذاشتن.

نقطه قوت این نسخه برای من تمرکز روی داستان و روایتش بود ، اگه نسخه های آینده بخوان یک ویژگی از این بازی رو قرض بگیرن اون همین بخشه.

===========
===========
دوستانی که بازی رو تموم کردن حتما دورهای بعدی رو برای درک بهتر داستان برید.
حتی شده بزارید روی Easy و فقط تموم کنین.
اگه آشنا نیستید برای پایان واقعی باید ++NG رو برید یعنی سه بار باید بازی رو تموم کنین.
ولی اگه حوصله ندارین فقط همون +NG رو برید ، چون بیشترین تغییر و اضافات داستانی رو ایشون دارن ولی همه چی رو بخونین و سعی کنین که متوجه بشین.
این کار رو انجام بدین دیگه نیوگیمهای بعدی خیلی مهم نیستن و میتونین تو یوتوب و... اون پایانها رو ببینین.

اگه حوصله هیچکدوم رو ندارین و حوصله خوندن و... رو هم ندارین یا سطح انگلیسیتون در حدی که باید نیست، یه ویدئوی "explained" تو یوتوب کارتون رو راه میندازه.
زیرنویس فارسی رو روشن کنین و لذت ببرین.
البته یوتوبرهای ایرانی هم ویدئوهای خوبی درست کردن که من یکیش رو دیدم کاملا از روی همون ویدئوهای انگلیسی برگردان کرده بود ولی خب چرا که نه؟

در کل میخوام بگم یه شیرجه تو بخش داستانی عمیق و باکیفیت بازی واقعا ارزشش رو داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or