آخرین ویرایش:
اتفاقا دلیل اصلیش همین روی استیم نیومدنش بود(هنوزم نیومده) دیگه خودت میدونی کاربرای استیم چه تعصبی دارن روی این موضوعه انحصاری ی استور خاص کردن و اینکه لایبرری شون خراب نشه تو فرند های خودت نگاه کن موقع تخفیفا چقدر همه بازی میخرن اونم توی این شرایط اقتصادی و با دونستن اینکه پابلیشرا و دولوپرا اصلا ایرانیارو حساب نمیکنن حالا ببین بقیه دنیا که هم وضعشون بهتره هم تارگت ادینس دولوپرا هستن چقدر براشون لایبرری و این حمایته مهمه درنتیجه بنظرم هرگیمی روی استیم نیاد عملا فروشش روی pc نابوده همینیم که فروخته بخاطره کنسول بودهببخشید اگه یکم آف تاپیک هست سوالم!
حالا این بازی که واقعا با کیفیتیه و کاملا حقشه فروش خوبی که داره تجربه میکنه ولی نمیفهمم بخاطر فرنچایز داره اینقد میفروشه یا مارکتینگ و زمان انتشارش خیلی تاثیر مثبت داشته؟
چون مثلا Alan Wake 2 با اینکه هم متای بالاتری داشت هم از نظر فنی کار کم نقص تریه تازه امسال رسید به 2 میلیون فروش نسخه در صورتی که F تو همون روزای اول نصف این مقدارو فروخت!
حالا نبود نسخه استیم AW2 شاید تاثیر داشته باشه ولی بعید میدونم دیگه اینقد! اون زمان میگفتم شاید مردم دیگه مث قدیم بازی ترسناک نمیخرن اما دوتا سایلنت هیلا رد کردن این قضیه رو.
عکس آخریه رو خود اون مانسترها و دشمنهای تو بازی هم دلشون نمیاد حتی یه خش روش بندازن.


پسر سیستم مبارزات این بازی تا آخر همینقدر چرت و مضخرفه ؟
سایلنت هیل دو لااقل حال میداد این اصلا مبارزاتش خیلی رو مخن اینقدر رو مخمن اصلا دوس ندارم درگیر شم با دشمنا
یا لوله بهت میده بدبختی همونم خراب میشه باید لوله تعمیر کنی
یعنی چی آخه این چه مضخرفیه تو ساله۲۰۲۵
مبارزه ها بشدت خشک
لااقل همون فرمول بازی قبلی رو کپی میکردن
کی به اینا گفته اضافه کردن نوار خستگی بازی رو جذاب میکنه؟مگه دارم سول بازی میکنم آخه![]()
از نمایش ها معلوم بود که کامبت تو دیواره (اون زمان کامنت خودم هم هست که بازی نمایش های اولیه داشت)پسر سیستم مبارزات این بازی تا آخر همینقدر چرت و مضخرفه ؟
سایلنت هیل دو لااقل حال میداد این اصلا مبارزاتش خیلی رو مخن اینقدر رو مخمن اصلا دوس ندارم درگیر شم با دشمنا
یا لوله بهت میده بدبختی همونم خراب میشه باید لوله تعمیر کنی
یعنی چی آخه این چه مضخرفیه تو ساله۲۰۲۵
مبارزه ها بشدت خشک
لااقل همون فرمول بازی قبلی رو کپی میکردن
کی به اینا گفته اضافه کردن نوار خستگی بازی رو جذاب میکنه؟مگه دارم سول بازی میکنم آخه![]()
Sh2R انصافا شاهکار بود و لیاقت متا +۹۰ داشت . عسل بود لامصبانصافا sh2 متا 86 باشه اینم 86 ؟ خیلی نامردیه sh2 از تک تک لحظاتش لذت بردم
بخش زندان به کل این بازی میارزید
اینو فقط بخاطر داستان تا اخر رفتم تنها جایی که خوب در اوردن اما بقیه چیزا خسته کننده و معمولی.هر لحظه منتظر بودم دشمن ها بعد مردن ایتم بندازن.![]()
7/10
واقعا خوش حالم که بعد از اون، بازی مراحل خانه هینکو داشت وگرنه برام نابود می شد. بنظرم ضعف بزرگ بازی همین گیم پلی و مخصوصا این قدرت دست هینوکو تو نیمه دوم بازی بود که همه چی رو از اون روندش هی خارج می کرد و تمرکز داشت بیشتر روی درگیری و اکشن شدن های هک اند اسلشری که اصلا با گروه خونی سایلنت هیل سازگار نیست.می شه گفت سایلنت هیل می تونه وابسته و منوط به خود شهر نباشه ، بیشتر مشکلات و تراوشات و درگیری های ذهنی و روانی خود فرد گناهکاره که تجسم برزخ گونه به خود می گیرند و فرد در عالمی بین رویا و واقعیت با اونها درگیر و مواجه می شودمنم بازی بلخره تموم کردم.
همونطور که قبلا هم گفته بودم بنظرم می شه سایلنت هیل یا MGS و خیلی بازی های خوب و در حد عالی ساخت ولی هرچقدر هم اون ها عالی باشن نمی تونند خط امضا با ارزش سازنده های اصلی داشته باشند و اون رو تکرار کنند. سایلنت هیل f هم دقیقا بنظر از این مورد جدا نیست.
بازی واقعا خوب هست ایراد های کمی داره که متاسفانه یکی از اون ایراد ها تجربه عالی من از بازی رو تبدیل به یک تجربه نهایتا خوب کرد. بازی واقعا شروع فوقالعاده داشت و به لطف موزیک شاهکار یامائوکا حس سایلنت هیل بودن منتقل می کرد ولی همچنان نبود خود شهر و البته اتفاق افتادن داستان توی ژاپن به شدت از وایب سایلنت هیل دور بود برای من.
حقیقتا سازنده ها خوشبختانه به شدت با دنیا سایلنت هیل اشنا بودن این خیلی نکته مهمی بود. تعریف کردن داستان چند لایه ای که تا اخر های بازی هم پر از رمز و راز بود دست کمی از کار های کلاسیک این سری نداشت و درکنار شخصیت پردازی های خوب کار رو تموم کرده بود. همچنین تعریف کردن تاریخ خود شهر و اتفاق های مختلفی که درونش افتاده و معبد ها و کلن ها دقیقا و بهترین شکل مثل سایلنت هیل های قدیمی بود. از پیدا کردن دست نوشته های مختلف و حتی اشیا و مجله ها و عکس ها که همه اشاره به داستان بازی و کارکتر ها داشتن هم به بهترین شکل انجام شده بود. خود شهر اصلی اصلا وایب سایلنت هیل به من نداد ولی مرحله مدرسه و خانه هینوکو عالی بودن و دقیقا همون چیزی بود که سایلنت هیل باید باشه کاش این مراحل بیشتر بودن و ما تو مکان های بیشتری می چرخیدیم .( کاش به بیمارستان یا درمانگاهی چیزی هم تو این بازی سری زده می شد خیلی جاش خالی بود)
قسمت عالی دیگه بازی دشمن هاش بودن که همه با فکر و نماد در راستای داستان بازی بودن اگه دقت می کردید حتی وجودشون در برخی جا ها هم خودش باری از حجم روایت داستان به دوش می کشید.
حقیقتا خود من با ow این بازی زیاد حال نکردم داستان جالبی داشت پشت خودش ولی خیلی بهتر می تونست باشه هرچی بود به شدت از ow های معروف و کابوسی شکل سایلنت هیل دور بود.
برخلاف بقیه که خیلی از کمبت بازی ایراد می گرفتن و چی بگم یک عده مثلا منتقد کل نقدشون فقط درباره مبارزات بازی بود من اونقدر برام مبارزات بد نبود خب به هر حال عالی هم نبود ولی کلا سایلنت هیل بازی نبوده که روی گیم پلی و مبارزات زیاد مانور بده اصلا تجربه نشون داده زیاد از حد مانور دادن رو اون بخش به بازی بیشتر اسیب هم زده چون اصلا سایلنت هیل هیچ وقت نیومده گیم پلی خودش به رخ بکشه و گیمر تو این مورد غرق کنه بلکه قدرتش رو تو فضا سازی ها تکرار نشدنی و روایت داستان های چند لایه داشته که خب سایلنت هیل f تو این زمینه ها خیلی خوب بود و می تونم بگم فرا تر از انتظار. اما همین توجه زیاد سازنده ها به گیم پلی یک قسمت از بازی واقعا برام خراب کرد. دقیقا بعد از مراحل مدرسه و ow هاش اونجایی که هینوکو اون بازوی گرگیش رو گرفت بازی برای من یک لحظه از 10 بودن سقوط کرد روی 5 بودن واقعا بعد از اون مرحله خفن، بازی شبیه dmc شده بود برام و تمام استرس هام مقابله دشمن ها ریخته بود و جدی هینوکو می تونست با اون بازوش دانته ورجیل و نیرو با هم جر واجر کنه![]()
واقعا خوش حالم که بعد از اون، بازی مراحل خانه هینکو داشت وگرنه برام نابود می شد. بنظرم ضعف بزرگ بازی همین گیم پلی و مخصوصا این قدرت دست هینوکو تو نیمه دوم بازی بود که همه چی رو از اون روندش هی خارج می کرد و تمرکز داشت بیشتر روی درگیری و اکشن شدن های هک اند اسلشری که اصلا با گروه خونی سایلنت هیل سازگار نیست.
بازی هم انتظار داشتم ارتباطی حداقل با شهر اصلی سایلنت هیل داشته باشه که خب تنها مورد نزدیک بهش همون گل و دارو وایت کلودیا بود. این معنی f هم برام هنوز جای سوال داره؟!
در کل بازی خوبی بود داستان و مفهومش به بهترین شکل گفته و پیاده سازی شد. امتیاز من بهش با ارفاق 8 از 10 است.
اره خب در رابطه با این موضوع هم فیلم و حتی بازی های دیگه هم ساخته شده ولی خب تو سری بازی های اصلی سایلنت هیل در واقع این خود شهر سایلنت هیل بود که مثل اینه عمل می کرد و بازتاب حقیقی اون افراد و تاریک ترین افکار و ترس هاشون رو به روشون می اورد این مورد بود که اون خاص تر می کرد.می شه گفت سایلنت هیل می تونه وابسته و منوط به خود شهر نباشه ، بیشتر مشکلات و تراوشات و درگیری های ذهنی و روانی خود فرد گناهکاره که تجسم برزخ گونه به خود می گیرند و فرد در عالمی بین رویا و واقعیت با اونها درگیر و مواجه می شود

