Multi Platform Silent Hill 2 Remake

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1666219058148.jpg

• عنوان Silent Hill 2 ساخته Bloober Team معرفی شد
• ساخته شده با Unreal Engine 5
• بازی انحصاری زمانی PS5 می باشد، همینطور برای PC هم منتشر میشود.
• حضرات Masahiro Ito و Akira Yamaoka برای تولید موسیقی بازی به طور نزدیک با Bloober همکاری کردند.
• کارگردان بازی Mateusz Lenart می باشد که Creative Director عنوان Medium بود .
• دوربین روی شانه و گیمپلی مدرن دارد
• طراحی صدای جدید
• تاریخ انتشار 2023

اطلاعات رسمی در مورد انجین بازی و ویژگی های بازی برای پلیرهای PS5 توسط بلوبرتیم (ترجمه اختصاصی):
عنوان Silent Hill 2 Remake ساخته شده با Unreal Engine 5 هست و ما در حال به‌روزرسانی آن هستیم. ما با امکانات Unreal Engine 5، شهر مه آلود و شوم را به روش هایی زنده می کنیم که تا این لحظه غیرممکن بود. این بازی بازیکنان PS5 را از نظر بصری، شنیداری و احساسی، بی اندازه به وجد خواهد آورد.

برخی از ویژگی‌های Unreal Engine 5 که واقعاً خواهند درخشید، Lumen و Nanite هستند. با این ویژگی ها گرافیک بازی را به سطوح جدید، بسیار دقیق و واقع گرایانه ارتقا می دهیم.

تکنیک Lumen یک راه حل برای نورپردازی جهان بازی است که کاملاً پویا است که بلافاصله به تغییرات صحنه و نور واکنش نشان می دهد. این بدان معناست که نور به طور واقع بینانه با محیط تعامل دارد، درست مانند دنیای واقعی باعث میشود کل محیط بازی به صورت طبیعی تری نورپردازی می شود.
از سوی دیگر، فناوری Nanite ابزار شگفت انگیزی برای طراحان سطوح است. با این تکنیک آن‌ها می‌توانند جهان‌هایی با جزئیات فوق‌العاده و محیط‌های واقعی‌تر ایجاد کنند که ظاهر و احساسی تقریباً واقعی دارند.

ویژگی های جدید PS5 اگرچه فقط گرافیک نیست. بسیاری از فضای استرس زای سایلنت هیل از موسیقی و طراحی صدا در آن ناشی می شود. به لطف قابلیت‌های صوتی سه بعدی PS5، بازیکنان می‌توانند مسیر دقیقی را که صدا از کدام طرف می‌آید را تعیین کنند. موتور صوتی WWise یک جلوه صوتی واقعی و باورپذیر ایجاد می کند که به بازیکنان کمک می کند احساس کنند واقعاً در بازی هستند.

البته کنترلر DualSense را فراموش نمی کنیم. ما قبلاً با عنوان قبلی خود یعنی The Medium نشان داده‌ایم که می‌توانیم در مورد بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی بسیار خلاق باشیم. ما ایده‌های جدید بیشتری را برای Silent Hill 2 ارائه می‌کنیم، اما اجازه دهید فعلاً این را یک راز نگه داریم.

آخرین پیشرفت بزرگی که می خواهم به آن اشاره کنم، فناوری ذخیره سازی SSD است. جریان فوق سریع داده ها به این معنی است که بازیکنان هیچ صفحه بارگیری را نمی بینند، زیرا آنها به طور یکپارچه کل شهر Silent Hill را کاوش می کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها، امیدواریم Silent Hill 2 را برای طرفداران قدیمی و جدید تجربه‌ای دلهره آور تر و فراموش‌نشدنی‌تر کنیم. ما مطمئن هستیم که می توانیم آن حس یونیک را در مورد عناوین کلاسیک فرقه ای را تکرار کنیم و جانی تازه در گیم پلی آن ببخشیم. نتیجه نهایی یک بازی سایلنت هیل خواهد بود که گرافیک و صدایی بهتر از هر بازی قبلی دارد. در حالی که توسعه هنوز تمام نشده است، ما نمی توانیم منتظر باشیم تا طرفداران آن را تجربه کنند.


 
Last edited by a moderator:
منم این مشکلو داشتم
مشکل از محیط های بسته، تو در تو و تاریک بازی هست.
سر آلن ویک ۲ هیچ مشکلی نداشتم. چون محیط ها باز بودن و به لحاظ لول دیزاین عالی بود. ولی این سایلنت هیل ۲ سرویسم کرده.

فعلا بازی نمیکنم تا مغزم سبک بشه.
 
هر چپتر بازی میانگین پنج شش مدل فوبیای مختلف رو روی روانت تست میکنه. این یکسال اخیر خیلی روی ذهن گیمر جماعت فشار بوده. از پارسال تابحال چیا عرضه شد؟
Lies of p
Lords of the fallen
Shadow of erdtree
Allan wake 2
و...
Silent hill 2 re

میزان انرژی ای که اینا از روان آدم میبرن خیلی زیاده. در کل حجم پیچیدگی بازی ها سال به سال زیاد شده و ریکاوری زیادی میطلبه تحت تاثیر این حجم داده و پردازش قرار گرفتن.

البته که خاطره میشن تهش ولی حواسمون باید باشه رو ناخودآگاهمون چه اثری میزارن. مثلا من واقعا دیگه کشش یک بازی استرس زای دیگر رو بعد از dlc الدن رینگ نداشتم ولی سایلنت هیل رو پیش خرید کردم... .
 
هر چپتر بازی میانگین پنج شش مدل فوبیای مختلف رو روی روانت تست میکنه. این یکسال اخیر خیلی روی ذهن گیمر جماعت فشار بوده. از پارسال تابحال چیا عرضه شد؟
Lies of p
Lords of the fallen
Shadow of erdtree
Allan wake 2
و...
Silent hill 2 re

میزان انرژی ای که اینا از روان آدم میبرن خیلی زیاده. در کل حجم پیچیدگی بازی ها سال به سال زیاد شده و ریکاوری زیادی میطلبه تحت تاثیر این حجم داده و پردازش قرار گرفتن.

البته که خاطره میشن تهش ولی حواسمون باید باشه رو ناخودآگاهمون چه اثری میزارن. مثلا من واقعا دیگه کشش یک بازی استرس زای دیگر رو بعد از dlc الدن رینگ نداشتم ولی سایلنت هیل رو پیش خرید کردم... .
بنظر من این سبک بازیهایی که روان آدمو تحت تاثیر قرار میدن یکی دو ماه بعد از بازی کردنشون به مغزمون استراحت بدیم یا سبک بازیمونو برای یه مدت کوتاه عوض کنیم مثل بازی کردن pes fifa کشتی کج بازیهایی که زیاد گیمر تحت فشار روانی و استرس قرار نگیره
دقیقا منم 3 ساله همین رویه رو پیش گرفتم فعلا آخرین بازی که روانمو خراب کرد alan wake 2 بود که ازش 5 ماه میگزره و الان کاملا آماده بازی کردن silent hill 2 هستم
 
انقدر بچگی بازی ترسناک کردم که کلا نه فیلم نه بازی روم تاثیری ندارن.حتی silent hill 2 remake رو میزاشتم شبا بازی کنم که یکم بترسم.😃 ولی واقعا چسبید جوری که برای اولین بار یه بازی تموم کردم سریع رفتم از اول بازیش کردم.
 
انقدر بچگی بازی ترسناک کردم که کلا نه فیلم نه بازی روم تاثیری ندارن.حتی silent hill 2 remake رو میزاشتم شبا بازی کنم که یکم بترسم.😃 ولی واقعا چسبید جوری که برای اولین بار یه بازی تموم کردم سریع رفتم از اول بازیش کردم.
شمارو نمیدونم ولی من زمانی که مجرد بودم تنهایی تو طبقه جداگانه خونمون اونقدر بازیهای ترسناک فیلمهای ترسناک و هیجانی میدیدم که ذره ای نمیترسیدم حتی شبها به تنهایی میخابیدم
ولی الان 10 ساله ازدواج کردم حدود 5 سالی میشه حتی یک ساعت شبها نمیتونم تنهایی بخابم یعنی معضلی شده مقصرش هم همین بازیهای ترسناک و فیلمهای ترسناکی بوده که شاید نصف عمرم رو صرف نگاه فیلم ترسناک و بازیهای ترسناک کردم
 
دقیقا متوجهم منظورت رو.منم مطمعنم بخاطر این که سن کم این چیزارو تجربه کردم مخصوصا silent hill ها تاثیر بدی رو روانم گذاشته.این هم فکر کنم همگانیه که هرچی سن میره بالاتر تنهایی دردناکتر میشه.برعکس دوران نوجوونی دیگه تنهایی برام راحت نیست.
شمارو نمیدونم ولی من زمانی که مجرد بودم تنهایی تو طبقه جداگانه خونمون اونقدر بازیهای ترسناک فیلمهای ترسناک و هیجانی میدیدم که ذره ای نمیترسیدم حتی شبها به تنهایی میخابیدم
ولی الان 10 ساله ازدواج کردم حدود 5 سالی میشه حتی یک ساعت شبها نمیتونم تنهایی بخابم یعنی معضلی شده مقصرش هم همین بازیهای ترسناک و فیلمهای ترسناکی بوده که شاید نصف عمرم رو صرف نگاه فیلم ترسناک و بازیهای ترسناک کردم
 
بنظر من این سبک بازیهایی که روان آدمو تحت تاثیر قرار میدن یکی دو ماه بعد از بازی کردنشون به مغزمون استراحت بدیم یا سبک بازیمونو برای یه مدت کوتاه عوض کنیم مثل بازی کردن pes fifa کشتی کج بازیهایی که زیاد گیمر تحت فشار روانی و استرس قرار نگیره
دقیقا منم 3 ساله همین رویه رو پیش گرفتم فعلا آخرین بازی که روانمو خراب کرد alan wake 2 بود که ازش 5 ماه میگزره و الان کاملا آماده بازی کردن silent hill 2 هستم
Fifa؟ بیخیال :دی ویکند لیگ یا فوت چمپیون لابد پلی ندادی از ۳ تا بازی آخر سه وین بخوای یا از ۴ تا بازی یه وین بخوای و سه تای اولش رو ببازی😟😨
هیچ گیمی اینقدر استرس و تپش قلب به من ندادکه اون داد!
 
گرافیکش واقعا بالاست. تنها مورد اینه که نمیدونم چطور توضیح بدم چون تو زمینه فنی خبره نیستم، اونم این که این و ریمیک mgs 3 یه جورایی آبجکت ها پرلبه هستن جوری که آنتی آلیاسینگ رو بیاری پایین مثلا موهای جیمز بدجور میشه.
حالا نمیدونم شایدم چرت گفتم و مورد دیگه س:دی
شخصیتها هم تا اینجای کار خوب بودن. طراحی جدید خوب بود.
این گیم پلی که سه تا مود داشت ولی روی حالت دیفالت دارم میرم تا ببینم چی میشه.
موزیک که حرف نداره.
فقط درمورد گرافیک باز وارد محیطهای جدید میشم یه استاتر ریزی میگیره.

زیرنویس فارسی که دادن هم کاش پولی میکردن درعوض بهش می رسیدن. ترجیح میدم انگلیسی برم.

ادیت : استاتر و یه کم کندیش (اینو الان متوجه شدم وقتی دیدم فرق کرده) الان با آپدیت درایور کارت گرافیکم+آپدیت خود بازی تقریبا درست شد.
شخصیتها اصلا مثل نمایشای اولیه نبودن. به نظرم طبیعیه کپی پیست نسخه ارجینال نباشن الان.
اون نمایشهای اولیه به نظرم سکانسها هم کمی فرق داشت و چیز مسخره ای بود این اوکیه.
فقط گیم پلی و داستان میمونه که باید تموم کنم نظر نهاییو بدم.
 
آخرین ویرایش:
گرافیکش واقعا بالاست. تنها مورد اینه که نمیدونم چطور توضیح بدم چون تو زمینه فنی خبره نیستم، اونم این که این و ریمیک mgs 3 یه جورایی آبجکت ها پرلبه هستن جوری که آنتی آلیاسینگ رو بیاری پایین مثلا موهای جیمز بدجور میشه.
حالا نمیدونم شایدم چرت گفتم و مورد دیگه س:دی
شخصیتها هم تا اینجای کار خوب بودن. طراحی جدید خوب بود.
این گیم پلی که سه تا مود داشت ولی روی حالت دیفالت دارم میرم تا ببینم چی میشه.
موزیک که حرف نداره.
فقط درمورد گرافیک باز وارد محیطهای جدید میشم یه استاتر ریزی میگیره.

زیرنویس فارسی که دادن هم کاش پولی میکردن درعوض بهش می رسیدن. ترجیح میدم انگلیسی برم.

ادیت : استاتر و یه کم کندیش (اینو الان متوجه شدم وقتی دیدم فرق کرده) الان با آپدیت درایور کارت گرافیکم+آپدیت خود بازی تقریبا درست شد.
شخصیتها اصلا مثل نمایشای اولیه نبودن. به نظرم طبیعیه کپی پیست نسخه ارجینال نباشن الان.
اون نمایشهای اولیه به نظرم سکانسها هم کمی فرق داشت و چیز مسخره ای بود این اوکیه.
فقط گیم پلی و داستان میمونه که باید تموم کنم نظر نهاییو بدم.

خوبه كه با خودت كنار اومدى و ول كن معامله شدى :D
 
خوبه كه با خودت كنار اومدى و ول كن معامله شدى :D
آره
منم کلا تریلر بازیها قبل ریلیز رو نصفه نیمه میبینم جذابیتش حفظ شه
اینم از این قاعده مستثنی نبود
دیگه خب وقتی ما ورژنهای اولیه و بتا رو دیدیم با اون وضع، زده شدیم. ظاهر انجلا هم واقعا تو اون ورژن اولیه مسخره بود یادت باشه تو نسخه اصلی لاغر بود.

ولی نسخه نهایی که الان دارم میبینم ۱۸۰ درجه با اون تفاوت داره. مثلا سکانس آغازین، جیمز تو دستشویی دستشو نگاه میکنه رگهای دستش معلومه و یه حس دلهره عجیبی القا میشه.
یا انجلا یه ظاهر معمولی داره مثل نسخه اصلی و اوکی هست.

واقعا فکرشم نمیکردم بازی نهایی انقدر با اون نمایشها تفاوت داشته باشه. خصوصا تو زمینه کارگردانی سکانس های مهم که تو اون ورژنها کرکر خنده بود اون سکانس قبرستون که انجلا با اون ظاهر چاق ظاهر میشد.

الان باید بگم شاید اگه استدیوی خفنی مثل بلوپوینت میساخت به بالای ۹۰ میرسید
ولی تو زمینه القای ترس کاری که بلوبر به نحو احسنت انجام داده احتمالا به این شکل نبود.
مطمئنم ۳ یا ۱ رو ریمیک کنن راحت ریمیکشون بالای ۹۰ میشه.
این چون خیلی بازی خاصی بوده سخت گیری کردن.
مثل ماها انتظار نداشتن اینهمه خوب باشه.
 
خب من بازیش کردم و تجربمو بگم

خب بازی از لحاظ خیلی از شاخص ها جز بهترین عناوینی بود که امتحان کردم ولی یه ایراداتی هم داشت که توضیح میدم همشو.
گیم پلی بازی خوبه و گیراست اما یه مشکلی که داره کُندی بیش از حده جیمز هست. یعنی وسط فایت شما اگر بخای اسلحه عوض کنی تقریبآ باید در نظر بگیری که یه دمیج نوش جان کنی و بعدش اسلحه عوض بشه. سرعتش خیلی کمه، من نمیدونم این چیه جدیدا باب شده که کاراکتر نمیتونه سریع بدوئه چون باید واقعی باشه!!! بابا اومدیم بازی کنیم دیگه، این کارا چیه :D
به نظرم خیلی به واقعیت نزدیک کردن بازیا رو زننده میکنه( البته این نظر منه که به شدت هم hot take هست)
بگذریم.
تنوع اسلحه ها. به نظرم اون چوب یا چماق :D اول بازی خیلی بهتر از pipe بود یا اگر اون چاقو هم که لورا بهش داد میشد استفاده کرد جذاب میشد. سایر سلاح ها هم چیز خاصی نداشت.

مثبت ترین نکته بازی، اتمسفر بازیه... به معنای واقعی من ترس رو تجربه کردم. یعنی به یاد ندارم فیلم، سریال یا یه بازی منو انقدر ترسونده باشه و یا هیجان زده کنه. آخرین بار یادمه اون ویدئوی فیلم ring منو ترسوند و بعدش هیچ اثر هنری ای منو نترسوند ولی این بازیه یه لول بالاتر از تمام بازیهای این ژانر بود در خصوص اتمسفر. به نظرم رمز موفقیتش در صدا گذاری های مناسب روی دشمن ها، موزیک مناسب که ضرب خوبی در بعضی جاها داشت و همچنین مِه!!! به همین سادگی. یه جاهاییش خیلی زیادی تاریک بود که واقعا عذاب بود واسم.

و برسیم سراغ منفی ترین نکته ای که من به نظرم رسید...
طولانی بودن بیش از حد! یعنی واقعا دیگه از سر اون زندان به بعد به نظرم کاملا بیخود بود و به شدت رو مخ بود. یعنی طولانی بودنش واقعا یه جاهایی عذاب آور بود و هر لحظه میگفتم واااای الان یهو یه چیزی نزار جلوم که پرده برداری کنم ازش و برم دنبال 6 تا کلیدو .... :))
به نظرم خیلی خوبه بازی طولانی باشه ولی یه ذره دیگه تکراری بود.
شما تو بیمارستان، اون خونه که الان یادم نیست اسمش، هتل و حتی زندان کارهای یکسانی انجام میدید که واقعا تفاوتی با هم ندارن هرچند که تو محیط و... کاملا متفاوتن.

پازلهای بازی هم یکی دو جا دیگه خیلی زیاد شد. انگار سازندگان بازی یه سیستمی رو یاد گرفته بودن و جواب گرفته بودن و دیگه هر جایی داشتن اینو نشون میدادن، هرجا میدیدی پازل و ریوارد داشت که زیاد از حد بود.

یکی دیگه از خوبیای بازی اینه که شما میتونید کامل بهش اعتماد کنید. یعنی اگر بازی به شما کلید مثلا 110 میده، شما میدونید که دیگه هرچی هست باید دراپ کنید و برید سراغ 110 و بعدشم روال بازی میره جلو، من این نوع خطی بودن رو دوس دارم، اگر این بازی میرفت تو فاز سندباکس شدن مطمئنآ دراپش میکردم. چون این محیط های وحشتناکی که بعد از مدتی دشمناش دوباره زنده میشن، اصلا فکر چرخ زدن توش به ذهن آدم نمیرسه.

اما داستان بازی! به نظرم خیلی گیرا بود و تا آخرین لحظه ذهن رو درگیر میکرد و حتی همین الان که مینویسم ذهنم درگیرشه. خیلی خوب بود، واقعا دست مریزاد بهشون که همچین شاهکاری اون سال نوشتن و الان ریمیک کردن. واقعا داستانشو دوس داشتم و خودم پایان leave رو گرفتم. سایر پایان ها هم به جز یکی دو تا به نظرم خیلی مسخرس ، مثلا ufo یا اون dog ! (مورد پسند من نیست)

ترجیحم این بود بازی تو 10 ساعت تموم بشه و کلا زندان حذف شه و جاش هتل بیاد.
به خصوص اون قسمتی که تازه با ماریا اشنا شدیم و طوفان شد هم به نظرم خیلی بیخود بود. چنتا کات سین هم خیلی زیادی بود.
یه چیزی یادم رفت بگم! اون موجودات دو انگشتی! وای که چقدررررر عصبی کردن منو


مجموعا بازی رو خیلی دوس داشتم، من یه ذره دقیق به بازیا نگاه میکنم و شاید ایرادای زیادی گرفتم ولی بازم میگم تو عمرم چنین اتمسفری تجربه نکرده بودم و به نظرم شاهکار بود و یه جاهایی از سنگینی فضاش دوس داشتم زودتر تموم شه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or