Xbox Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
May 21, 2024
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:
هل بلید ۱‌ صرفا یک بازی نبود، یک تجربه غریبی بود. برای شماره ی دوم هم مشخصات با وسواس و دقت تمام زمان و منابع رو صرف گسترش همون تجربه کردن. به نظر من سیستم کامبت شماره ی ۱ کافی و به اندازه بود. اصلا قرار نیست تو این بازی درگیر کامبو و کامبت پیشرفته بشی، که اگر دنبال این کار برن تجربه ی بازی از نظر من یکی حداقل کاملا مختل میشه
 
حتی اگر فرض کنیم بازی صرفا یه شوکیس گرافیکی هست و گیم پلی خاصی نداره مثل نسخه اول باز هم ارزششو داره.همیم که یه بازی بیاد که قدرت کنسول ها رو نشون بده خودش ارزشمنده تو نسل قبل همون سال اول order داشتیم که درسته از نظر گیم پلی تعطیل بود ولی یه چیزی نشون داد که همه قبول داشتن جهش نسلی رو داره کامل معنا می کنه.این نسل اندازه انگشتای یه دست بازی نداشتیم اونقدر اختلاف داشته باشه با مثلا last of us 2 یا red dead و بازی های اواخر نسل ۸.این بازی ولی چیزی تا الان دیدیم گرافیک و انیمیشناش عجیب غریب خوبن.
 
  • Like
Reactions: Taha75
همین گرافیک بالا باعث شکست این بازی میشه. همه چیزو فدا میکنه سازنده تا بتونه این گرافیک رو بیاره رو کنسول همین تریلری که نشون دادن گواهه بازی تو بخش گیم پلی رسما ری.ده! کل بازی اسکریپت شده و تلفیقی از کات سین و گیم پلی ناقصه! وقتی منابع رو درگیر گرافیک میکنی باید از بخش های دیگه بزنی یه بخش که قربانی میشه پیچیدگی گیم پلی و خصوصا سیستم مبارزه هست.

پ.ن: داداش @Bahram چی شد؟
شما تو پیغام خصوصی از من پرسیدی و گفتم بررسی میکنم دیگه.
 
رفقا نسخه قبل تو ۵ رشته کاندید TGA شد و در ۳ رشته هم جایزه رو گرفت.
Best Audio
Best Performance
Games for Impact

اینکه کسی از بازی خوشش نیاد یک بحث جدا هست،اتفاقا خودم هم مشکلات زیادی با نسخه قبل داشتم که خیلی امید دارم در این نسخه برطرف بشوند.ولی مقایسه با The Order یا Ryse واقعا عجیب و حتی خنده دار است!
 
این بازی میاد که یاد و خاطره The Order و Ryse اول نسل 8 رو زنده کنه. گرافیک تا خرخره زیاد، افکت ها همینطور، صدا گذاری و جلوه های سینمایی شبیه به CGI ولی در نهایت یک واک سیمولیتور. قرار نیست نه مستر پیس بشه نه شاهکاری بی بدیل که تا مدت ها ازش یاد کنه کسی. جالبه که حتی مدت زمان استوری مد نسخه اول هم با دوتا بازی که اشاره کردم یکیه!

به نظرم که دور ریزی پوله ساخت همچین عناوینی که فقط نشون بدی موتور بازی سازی و SoC کنسول چه توانایی خوفی داره. بازی باید یه چیزی ارائه بده که تو همه جنبه ها موندگار بشه از جمله کیم پلی و روایت داستانی. حالا گرافیکش هم بالا بود که چه بهتر. صد البته که این نظر منه و خیلی ها با نسخه اول حال کردن، شدیدا هم منتظر نسخه دوما. ولی من یکی همون نسخه اول رو با قایق به خشکی رسیدم شیفت دلیت کردم :)
این دوتا بازی که شما نام اوردی عملا به غیر گرافیک گولاخ و گیم پلی خطی QTE گونه هیچی نداشتن ته تهش The Order رو بتونیم واسه اتمسفر ازش تعریف کنیم ولی نسخه اول هل بلید یـ تجربه یونیک بود . اگه اینا میخواستن همون رویه The Order و Ryse رو ادامه بدن قشنگ با مغز میخوردن زمین . فوتیج اولیه هلبلید دقیقا همین جوری بود و کلی هم سرش فحش خوردن که خوب زدن بازی رو ریبوت کردن و رفتن سمت یـ دایرکشن دیگه . به وضوح از دوز کامبت زدن و به مبحث Psychology اضافه کردن رمز موفقیت بازی هم همینجا بود . خلاصه که نه ، شما در این مورد هیچ ایده ای نداری و نمیدونی داری در مورد چی حرف میزنی .

پ.ن : خیلی وقتا نیاز نیست ساخته شما یـ اثر سپور انقلابی باشه بعضی وقتا هم میشه از اون گوشه کنارا رد شد و مخاطبای خاص خودت رو داشت . خلاصه از این فاز که بازی حتما باید به یـ پرفکشن تبدیل بشه و حد وسطی واسش وجود نداره بیاید بیرون که به شدت بحث نخ نمایی ـه
 
آخرین ویرایش:
کامبت قطعا پیشرفت های خودش رو کرده انیمیشنا که از نو ضبط شدن و تا فیها خالدون واقع گرایانه شدن این قضیه تو تریلر کاملا مشهود بود و از این نظر اصلا قابل مقایسه با نسخه اول نیست (تو دقیقه 1:56 سنوا طرف رو میزنه زمین موقع برخورد طرف به زمین اول میوفته رو یـ دشمن دیگه که رو زمین افتاده بعد بلند میشه برید فقط نحوه برخود کمر طرف به دشمن مرده روی زمین و بعد بلند شدنش رو ببنید تا متوجه بشید چقدر بازی از این نظر پیشرفت کرده) . سه مدل دشمن جدید اضافه کردن + کلی فینیشر جور واجور . باس فایت هاش هم که از همین الان میشه گفت از نظر کیفیت و تنوع بیشتر خواهند شد و احتملا باس فایت های عجیب و غریب تری نسبت به نسخه قبلی خواهیم دید .
یه نکته دیگه تو کامبتی که نشون دادن یه جایی سنوا کانتر اتک میزنه اونم با تبر دشمن:
combat01.jpg
اینجا دشمن میاد با تبر به سنوا ضربه وارد کنه که سنوا با چاغو میزنه تو کتف دشمن و همون لحظه تبرشو از دستش میگیره و میزنه تو سرش.


یا مثلا تو یه قسمت دیگه سنوا شمشیرش رو تو شکم دشمن فرو میکنه و همون لحظه دشمن تو همون حالت سعی میکنه گرزشو ببره بالا و به سنوا ضربه بزنه:
combat02.jpg
 
یه نکته دیگه تو کامبتی که نشون دادن یه جایی سنوا کانتر اتک میزنه اونم با تبر دشمن:
View attachment 321658
اینجا دشمن میاد با تبر به سنوا ضربه وارد کنه که سنوا با چاغو میزنه تو کتف دشمن و همون لحظه تبرشو از دستش میگیره و میزنه تو سرش.


یا مثلا تو یه قسمت دیگه سنوا شمشیرش رو تو شکم دشمن فرو میکنه و همون لحظه دشمن تو همون حالت سعی میکنه گرزشو ببره بالا و به سنوا ضربه بزنه:
View attachment 321659
میلی کامبت تا اینجا خیلی شبیه TLOU 2 شده تا God of War دلیلش هم خودت توضیح دادی واقع گرایانه بودن هرچه بیشتر بازی
 
دوباره آنلاین دارم کامنت هایی مشابه زمان قبل از عرضه نسخه اول میبینم. بازم یه عده دارن انتظارات رو (خواسته یا ناخواسته) از کامبت و لوپ گیم پلی بالا میبرن.

این بازی نسخه دوم Hellblade هست، چرا باید سیستم مبارزات DmC داشته باشه؟ اصلا ماهیت این سری با Hack & Slash همخونی نداره.
 
هل بلید 1 جالبه در واقع یک ایندی گیم بود و اینقد خوب بود که دوستان توقعات یک شاهکار AAA رو ازش داشتن و دارن - هل بلید یک تجربه فوق العاده ای بود قسمت دوم بر خلاف دوستمون که میگه بودجه زیاد مهم نیست خیلی مهمه و با کمک بودجه خوب و پشتیبانی فرست پارتی و موتور قدرتمند و این چیز هایی که تا الان دیدم یک شاهکار سایکودلیک فراموش نشدنی خواهد بود و کمبت هاش هم فوق العاده هراسناک به نظر میرسید و انیمیشن های صورت و مبارزه و بعد خود ویژال بازی تکسچر ورک و افکت های پست پراسیسینگ مثل ابجکت بلار روی تحرک دشمن ها و سلاح ها خیلی دیدنی بود اگر 30فریم الترا و 60 فریم 2Kfsr باشه خیلی خوب میشه چون مبارزاتش کولاک به نظر میاد و اون حس ریتمیک یک رو من خیلی دوست داشتم و با کمک ویژال کیو ها کم کم هی بهتر میشدی در مبارزه چون ددرواقع هر دشمنی یک تمرین دیگه بود برای بهتر شدن شما در مبارزه- فکر میکنم قسمت دوم باز خیلی خوبی در بیاد . گرافییکش که واقعا ورای نسله بالاتر از هر چیزی که تا الان دیدم و بالاترین گرافیک ها رو همه رو این نسل تجربه کردم. میتوث نورث اینقد سیاهه و جذابه - (برخلاف مسخره بازی های هالییودی که مثلا نورث میتوس ساختنه همه چی توشه به غیر از نورث میتولوژی فقط اسم ها رو میدونن شنیدنه ثور ادین و-.... واقعا جک هستن) اینا از دل اسطورهای تاریک نورث و اون نگاهشون به موضوع مرگ و زندگی و اون داستان والکری ها که میان مردگان شجاع میدان نبرد رو با خودشون میبرن به والهالا تا در کنار خدایان میگساری کنن کلا بسیار جذابه نورث میتوس -حالا اینا بیان یک ذهن در آشوب را درگیر این اسطوره ها کنن نتیجه میشه این - فوق العاده از بعد روایی - از گرافیک و صدا هم که هیچ هنوز صدا گذاری نشنیدم بعد از DEAD SPACE 1 مثل هل بلید
 
دیجیتال فاندری اعلام کرده که بازی Hellblade II کیفیت گرافیکش دست کمی از دموی بازی Matrix Awakens نداره و میشه گفت با یک بازی جهش یافته کاملا نسل 9 روبرو هستیم

همچنین استودیوی Ninja Theory تأیید کرد تمام چیزهایی که در تریلر رونمایی شد In-Game بوده‌اند و برروی اکس‌باکس سریز X اجرا شده‌
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or