Xbox Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
May 21, 2024
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:
کامنتت که ارزش پاسخ نداره ولی همین یه جملت.
سه چهار بار نسخه کامپیوتر به اضافه یک بار نسخه ایکس باکس که یعنی جمعن میشه حدود 5 بار شما این بازی رو صد در صد کردی. بازی که نه تنها تو مبارزات تکراری میشد بلکه بازی هیچ عمقی نداشت...
هیچی دیگه. موفق باشی))
چرا میخوای بزور به بقیه بقلوبانی، سیستم مبارزات بازی ، سیستم کمبت بازی، سیستم گیم پلی بازی بخاطر مریضی کارکتر اول بازی هست نه به خاطر بودجه، و وسعت کم بازی ؟
مگه غیر از اینه دوربین رو شونه کارکتر هست یکی تو گوش چپش بهش میگه فلان شدی ، نابود شدی ، به فا... رفتی، اون یکی صدا تو گوش راستش بهش میگه ادامه بده ، نام امید نشو و فلان نشو .. یعنی الان سیستم کمبت درست حسابی بازی داشت نمیشد همین طوری صدا ها رو تو گوشش گذاشت؟😂😆
دقیقا همین مشکل رو آلن ویک نسخه اولش داشت، داستان خدا، شخصیت پردازی خدا، اتمسفر خدا، ولی گیمپلی تکراری و بدون هیچ عمقی
یا خیلی مثال دیگه میتونم برات بزنم که بازی ها از همین نداشتن عمق نو گیم پلی رنج می‌برند
در مورد بازی هم که این همه با تمام وجود تمومش کردم بخاطر اینه واقعا از شخصیت سنوا خوشم میاد، اتمسفر بازی خیلی خوب بود و حتی اون باس فنریر هم جز بهترین باس فایتی های بوده که دیدم ولی این دلیل نمیشه که مشکلات بازی رو نگیم


در ضمن هم اگر فکر میکنی کامنت من ارزش پاسخ نداره، پاسخ نده چرا هم اعصاب خودت رو خراب می‌کنی ، هم اعصاب منو؟ قشنگ بلاک کن رد شو از قضیه...
 
هل بلید یکش فوق العاده بود تمام بازی های نینجا تیوری عالی هستن یک بازی ساختن اول دو نسل پیش با اسم هونلی سورد هنوز عجیبه- این دوستانی که بازی قسمت یک رو که با بودجه محدود ساخته شده و قیمتش هم از اول 29 دلار بوده مقایسه میکنن با بازی های AAA انحصاری که بودجه های 200 میلیون دلاری احتمالا حالشون خوب نیست . :))
الن ویک شوتر هراسناکه قسمت اولش اصلا سبک رمدیه - 19 سال بعدش کوانتوم همون بود هنوز - هل 1 بازی لو بادجت ایندی باید حسابش بشه اونقت برای ایندی گیم شاهکاره حالا قسمت دومش میاد متوجه میشیم که بودجه زیاد بدی نینجا تیوری چه میکنه
 
چرا میخوای بزور به بقیه بقلوبانی، سیستم مبارزات بازی ، سیستم کمبت بازی، سیستم گیم پلی بازی بخاطر مریضی کارکتر اول بازی هست نه به خاطر بودجه، و وسعت کم بازی ؟
مگه غیر از اینه دوربین رو شونه کارکتر هست یکی تو گوش چپش بهش میگه فلان شدی ، نابود شدی ، به فا... رفتی، اون یکی صدا تو گوش راستش بهش میگه ادامه بده ، نام امید نشو و فلان نشو .. یعنی الان سیستم کمبت درست حسابی بازی داشت نمیشد همین طوری صدا ها رو تو گوشش گذاشت؟😂😆
دقیقا همین مشکل رو آلن ویک نسخه اولش داشت، داستان خدا، شخصیت پردازی خدا، اتمسفر خدا، ولی گیمپلی تکراری و بدون هیچ عمقی
یا خیلی مثال دیگه میتونم برات بزنم که بازی ها از همین نداشتن عمق نو گیم پلی رنج می‌برند
در مورد بازی هم که این همه با تمام وجود تمومش کردم بخاطر اینه واقعا از شخصیت سنوا خوشم میاد، اتمسفر بازی خیلی خوب بود و حتی اون باس فنریر هم جز بهترین باس فایتی های بوده که دیدم ولی این دلیل نمیشه که مشکلات بازی رو نگیم


در ضمن هم اگر فکر میکنی کامنت من ارزش پاسخ نداره، پاسخ نده چرا هم اعصاب خودت رو خراب می‌کنی ، هم اعصاب منو؟ قشنگ بلاک کن رد شو از قضیه...
حاجی شما میای میگی بیست بار پلات کردم بعد میای بازی ایندی رو میکوبی :)) =)) ؟؟ اگر 5 بار بردی تا آخر که باید بهترین بازی عمرت باشه ؟ چون قبول کن همه بازیبازیم خیلی وقت ها لااقل من که نمیرسم بیشتر از یک بار بازی کنم بازی رو مگر بازی کوتاه باشه یا دیگه خیلی خوشم بیاد بازیها الان عظیم شدنه اکثرا دیگه برای کسانی که مشغله دارن یکبار فقط اگر برسن تازه . خودت هم میخندی چون سه بزرگی کردی اشکال نداره =)) =)) =))
 
اقا نمیفهمم یعنی شما به عنوان یک گیمر انتظار پیشرفت گیم پلی با یک ناشر پولدار از بازی ندارید؟
از اونچایی که شماره یک بازی کردم با توجه به نمایش ها میگم بازی همون نسخه شماره قبل با گرافیک بالاتر از لحاظ گیم پلی پیشرفتی من ندیدم که خب خوب نیست
باز هم من ادم فریب خورده ای هستم که جبهه مقابل انتخاب کردم شاید چشمام به روی نمایش بازی بستم و نمیتونم پیشرفت گیم پلی ببینم
بازی هنوزم کاملا خطی پیش میره که خب شاید سبک بازی باشه ولی تنوع گیم پلی و پیشرفتش , الزام برای دنباله هر سری بازی میشه که تو این نمایش دیده نشد باز ایشالا نمایش دیگه شاید فرجی شد
 
راستش من حدس میزنم ساده بودن سیستم مبارزات در هلبلید عمدی بود. جدا از مواردی که گفته شد، یکی از دلایل اصلیش به نظرم همین sic بودن بیش از حد فضای بازیه.
یعنی تصور کن اون اتمسفر دارک با داستان و شخصیت های کریپی بهش یه کامبت سیستم چالشی و پیچیده هم اضافه میکردن، عملن بازی برای عده ای غیر قابل تحمل میشد.

راستش به نظر من ساده بودن کامبت Hellblade دلیل خیلی واضحی داره، اینکه بازی اصلا HnS یا اکشن نیست! هرکسی که Hellblade رو بای کرده باشه به وضوح متوجه میشه کامبت Gameplay Core بازی نیست، بلکه بخشی از اونه. اونم بخش کوچیک، اصل گیم پلی Hellblade تو تجربه یه نریشن خاص خلاصه شده بود، یعنی درک حس و حال یه آدم سایکو طور و قرار گرفتن تو دنیای ذهنی دیوانه وار این آدم و به اقتضای این اتمسفر ما گیم پلی مکنیک های مختلف میدیدم، یه جا به شکل پازل، یه جا به شکل چالش های پلتفرمر، یه جا فرار کردن از دست یه آتیش، یه جا عین کورها تو یه محیط تاریک حرکت کردن.... و یه جاهایی هم اکشن و مبارزه.

تو این فرمول گیم پلی اتفاقا کامبت بازی به اندازه و مناسب بود و طبیعیه که یه چیز مثلا کامبو محور با اسکیل تری و ... نباشه. مثل AW2 مثلا که من خودم خیلی نزدیک به Hellblade میدونمش، تو این بازی هم اکشن بخش کوچکی از بازیه و تو بیشتر موارد داری راه میری، و به طرق مختلف داستان رو تجربه میکنی. در نتیجه طبیعیه که مثلا تو این بازی مبارزه و اکشن در مقایسه با یه بازی مثل TLoU، زمین تا آسمون فرق داشته باشه، خیلی ساده تر.

تا الان هم که هر موقع Hellblade 2 نمایش داشته و میدیدم دوستان میگفتن پس چرا گیم پلی (کامبت) نشون نمیدید، من تعجب میکردم! چون هل بلید همینه واقعا. یه گیم پلی اکسپریمنتال داره، و قراره با مکنیک های مختلف و متنوع یه داستان مریض رو روایت کنه و هدفش نه ساخت اکشن و درگیر کردن پلیرها تو مبارزات که هل دادنش تو ذهن سئونا و دنیای عجیب غریبشه. اگه کسی با دید GoW به این بازی نگاه کنه طبیعیه که میخوره تو ذوقش و کاری هم نمیشه کرد.
 
آخرین ویرایش:
بطور کلی گرافیک و گیم پلی تو هر بازی مکمل یکدیگه هستن . نقص تو هر کدوم از اونها شانس masterpiece شدن بازی رو ازشون میگیره .نمونش rise of ronin که شاید بلحاظ گیم پلی سطح بالا و پیچیده باشه ولی بدلیل گرافیک نسل هفتمی که از الان داریم میبینیم قطعا یه بازی شاهکار و سطح بالا نخواهد شد و نهایتا یه بازی معمولی . البته برای قضاوت در مورد hellblade زوده ولی به احتمال بسیار بالا رویه همون رویه شماره اول هست که حقیقتا حیفه بازی با این گرافیک خیره کننده در بحث گیم پلی بسیار ساده و سطحی طراحی شده باشه .
 
من بیشتر برام معما و چالش های این مدلی توی گیم پلی جذاب تره تا اینکه صرفا مبارزات شمشیرزنی و ... باشه.
از نظر گرافیک و داستان و افکت های صوتی که خیالم کاملا راحته و از اون انتظار سمت مبارزات سنگین از سنوا ندارم چون کلا نه کاراکتر ورزیده ای هست و نه تو نسخه قبل چنین پیش زمینه ای وجود داشت. یه آدم کاملا نوب و معمولی که تو یه چاله ذهنی افتاده.
اما در عوض انتظارم اینه که همین آدم با چالش های معمایی زیادی روبرو بشه و برای حلش دهن خودش و خودمون سرویس بشه.
 
راستش به نظر من ساده بودن کامبت Hellblade دلیل خیلی واضحی داره، اینکه بازی اصلا HnS یا اکشن نیست! هرکسی که Hellblade رو بای کرده باشه به وضوح متوجه میشه کامبت Gameplay Core بازی نیست، بلکه بخشی از اونه. اونم بخش کوچیک، اصل گیم پلی Hellblade تو تجربه یه نریشن خاص خلاصه شده بود، یعنی درک حس و حال یه آدم سایکو طور و قرار گرفتن تو دنیای ذهنی دیوانه وار این آدم و به اقتضای این اتمسفر ما گیم پلی مکنیک های مختلف میدیدم، یه جا به شکل پازل، یه جا به شکل چالش های پلتفرمر، یه جا فرار کردن از دست یه آتیش، یه جا عین کورها تو یه محیط تاریک حرکت کردن.... و یه جاهایی هم اکشن و مبارزه.

تو این فرمول گیم پلی اتفاقا کامبت بازی به اندازه و مناسب بود و طبیعیه که یه چیز مثلا کامبو محور با اسکیل تری و ... نباشه. مثل AW2 مثلا که من خودم خیلی نزدیک به Hellblade میدونمش، تو این بازی هم اکشن بخش کوچکی از بازیه و تو بیشتر موارد داری راه میری، و به طرق مختلف داستان رو تجربه میکنی. در نتیجه طبیعیه که مثلا تو این بازی مبارزه و اکشن در مقایسه با یه بازی مثل TLoU، زمین تا آسمون فرق داشته باشه، خیلی ساده تر.

تا الان هم که هر موقع Hellblade 2 نمایش داشته و میدیدم دوستان میگفتن پس چرا گیم پلی (کامبت) نشون نمیدید، من تعجب میکردم! چون هل بلید همینه واقعا. یه گیم پلی اکسپریمنتال داره، و قراره با مکنیک های مختلف و متنوع یه داستان مریض رو روایت کنه و هدفش نه ساخت اکشن و درگیر کردن پلیرها تو مبارزات که هل دادنش تو ذهن سئونا و دنیای عجیب غریبشه. اگه کسی با دید GoW به این بازی نگاه کنه طبیعیه که میخوره تو ذوقش و کاری هم نمیشه کرد.

بيشتر از كامبت به نظرم اينتركشناى محيطى حداقل بايد بهش توجه بشه.
مثلا يه چيزى مثل اون mind palce ساگا توى الن ويك،حالا در كنارش يكم عمق مبارزات بيشتر بشه خيلى خوبه.
ولى بخواد عينا مثل نسخه اول باشه بيشتر انگار يه شوكيس گرافيكى ميخوان تحويل بدن كه بهتر بود اول نسل اقدام ميشد :D
در مورد گرافيكم من هنوز يكم شك دارم ١٠٠ درصد چيزى كه نشون دادن واقعا باشه تو محصول نهايي ولى استوديويي هستن كه هميشه تو گرافيك حرف واسه زدن داشتن يادمه همون نسل ٧ اينا اوايل نسل يه heavenly sword واسه ps3 دادن بيرون كه تا اخر نسل جزو گرافيكاى خوب بود هر چند اونم گيم پلى خوبى نداشت.
نسخه اول واسه حد خودش واقعا خوب بود.
ولى هم كوتاه بود (اونم اخراش خسته كننده ميشد) هم اينكه ارزش تكرار نداشت من نيمدونم اون دوستمون چطور پنج بار تمومش كرده تازه به نظرش عمق هم نداشته :D
 
از تک تک تریلرایی که تا الان اومده گرفته تا نسبت تصویر نامتعارفی که فک کنم حدود 20:9 باشه، مشخصه هدف سازنده نه روی کامبت و اکشن بلکه تاکید موکد روی روایت و شکل‌دهی شخصیت بازی از طریق جنبه‌های سینماتیک چه بصری و چه سمعی بوده. به نظرم ذات گیم‌پلی بازی، منفعله. بیشتر ناظریم و کم‌تر تعاملگر. نسخه اول یه تجربه چند ساعته بی‌نظیر بود. قیمت گذاری یه بازی AAA رو نداشت و ذاتا یه محصول کاملا غیرتجاری بود. اما سری اکس از روز معرفی، اسمش گره خورده به Hellblade 2. عملا تو این چند سال بعد معرفی، به یه وزنه مهم برای پلتفرمش تبدیل شده و یه شوکیس بلقوه. به نظرم رسالتی که تو نسخه اول سازنده دنبالش بود یکم ناخواسته رفته تو حاشیه و الان دیگه بازی شاید نتونه به اندازه نسخه اول قشر گسترده تر رو نادیده بگیره. این تقریبا بلاک باستر طور شدن بازی، یه سری مقتضیات داره و حداقلش یکم پر زرق و برق تر شدن سیستم کامبت بازیه. من که شخصا پلتفرم این بازیو ندارم تا بتونم تجربه‌ش کنم ولی در کل، به نظرم هر چی تا الان نشون دادن، به شکل قابل تحسینی به ماهیت نسخه اول وفادار بوده و اون سرمایه و پروداکشن بیشتر، صرف تقویت جنبه‌های مورد تاکید نسخه اول شده (جنبه‌های روایی، بصری و شنیداری)و نه تلاش برای تغییر ماهیت بازی به چیزی که نیست، و این عالیه. اما مخاطبی که سالها منتظر این بازی بوده با انتظارات ویژه خودش، شاید توی ذوقش بخوره.
 
بيشتر از كامبت به نظرم اينتركشناى محيطى حداقل بايد بهش توجه بشه.

نکته این بازی ها اینتراکشن محیطی نیست، گیم مکنیک های مختلف و متنوع بر اساس داستانه. یعنی باید داستان و نریشن طوری طراحی بشه که مدام از پلیر بخواد کارهای متفاوت بکنه. مثل شماره اول. اگه این بخش رو خوب در بیارن و ما مدام کارهای مختلف بکنیم، بازی جذابیتش رو حفظ میکنه، در غیر این صورت اگه فقط راه رفتن باشه نه افت میکنه.

من موافق عمیق شدن مبارزات خیلی نیستم، برعکس فکر میکنم این یه دام برای بازیه و باعث میشه از هویتش جدا بیفته. HB2 اکشن هک اند اسلش نیست! نباید هم به این سمت بره، البته به نظر من! من دوست دارم داستان و پیچیدگی های روایی باعث بشه مدام چیزهای مختلف و عجیب غریب ببینیم. از پلیر بخواد یه کار جدید بکنه. حالا یه جا راه بره، یه جا از در و دیوار بالا بره، یه جا بجنگه، یه جا فرار کنه و .... این کارو خوب انجام بده کارو در آورده و بدون اینکه هویتش رو از دست بده بازی جذابی میمونه.
 
نینجا تئوری تیم انیماتورهاش رو بیشتر از یک سال برده کلاس مبارزات رزمی که بتونه بهترین و دقیقترین کامبت و mele رو برای بازیشون بسازن و من شک ندارم بازی که عرضه بشه همه رو سوپرایز کنه تو این قسمت. حتی تو همین چند صحنه های کوتاه گیمپلی میتونین ببین چقدر انیمیشنها تو ری‌اکشن ها دقیق هستند جوری که حس میکنی کل اتفاقات کامبت ها از قبل بطور پیوسطه موشن کپچر شده و شاید همین باعث شده ذهنیت همه این باشه کل کامبت QTE محور باشه و مورد توجه قرار نگرفته آنچنان! نینجا تئوری هدفشون هم از اول واقعگرایانه بودن تا حد ممکن بوده و از صحبت های خودشون و نمایشی که داشته میشه فهمید اینها بدنبال کیفیت و عمق بیشتر در کامبت ها هستند تا کمیت.
در مورد ساده بودن کامبت هم میشه تو همین تریلر دید که کامبت عمق بیشتری داره و همینطور بروتال فینیشر ها و اتک/ضربه های بیشتری رو داره نسبت به HB1.
 
انتظار یـ سری از دوستان از بازی مثل این میمونه که طرفدارای Silent Hill بیان اعتراض کنن و بگن نسخه بعدی بازی باید بره سمت رزیدنت اویل شدن !!!! یا طرفدارای آنچارد بیان بگن نسخه بعدیش باید شبیه تلو بشه (از نظر هسته گیم پلی) این بازی از همون نسخه اول رسالتش کاملا معلوم بود بار ها و بار ها هم گفتیم اگه سازنده های بازی میخواستن به اون سمتا برن حداقل تو خونه اول یـ Hud برا بازی میزاشتن ! از خودتون سوال کنید چرا بازی یـ Hud ساده نداره و کل تجربه بازی به صورت Seamless بدون هیچگونه Hud هستش ؟ واقعا گذاشتن یـ Hud ساده برا سازنده کاری داشت ؟ همین نداشتن Hud خودش یـ چالش محصوب میشه حالا چرا سازنده ها تصمیم گرفتن این چالش رو به جون بخرن ؟ جوابش خیلی سادس . ما یـ محصول ساختیم که میخواد یونیک باشه . فک نکنم درک این قضیه زیاد سخت باشه .

میگید بودجه بازی افزایش پیدا کرده خوب رو چه حسابی باری حتما باید سمت کامبت محور تر شدن بره ؟ اصلا کی گفته این بودجه فقط قرار ـه صرف گسترش کامبت بازی بشه و بشه هایلایت تریلر دیشب ؟ بودجه بازی به غیر کامبت قرار ـه خرج استرس زا تر شدن بازی بشه . قرار ـه خرج باور پذیر تر شدنش بشه . قرار هستش خرج موجودات Creepy و عجیب غریب بشه (ثانیه 40 پشت سر سنوا و دقیقه 1:35) خرج یـ سری مرحله مثل اونی که تو نسخه اول همه جا تاریک بود و باید تو تاریکی محض راهتون رو با صدا پیدا میکردید بشه . خرج صنحه های نفس گیری مثل دقیقه 2:03 بشه . تریلر اخیر نشون میداد تو همه ی این موارد بازی پیشرفت کرده و با ویژوال فوق خفن دقیقا همون چیزی بود که انتظار میرفت .

کامبت قطعا پیشرفت های خودش رو کرده انیمیشنا که از نو ضبط شدن و تا فیها خالدون واقع گرایانه شدن این قضیه تو تریلر کاملا مشهود بود و از این نظر اصلا قابل مقایسه با نسخه اول نیست (تو دقیقه 1:56 سنوا طرف رو میزنه زمین موقع برخورد طرف به زمین اول میوفته رو یـ دشمن دیگه که رو زمین افتاده بعد بلند میشه برید فقط نحوه برخود کمر طرف به دشمن مرده روی زمین و بعد بلند شدنش رو ببنید تا متوجه بشید چقدر بازی از این نظر پیشرفت کرده) . سه مدل دشمن جدید اضافه کردن + کلی فینیشر جور واجور . باس فایت هاش هم که از همین الان میشه گفت از نظر کیفیت و تنوع بیشتر خواهند شد و احتملا باس فایت های عجیب و غریب تری نسبت به نسخه قبلی خواهیم دید .
 
آخرین ویرایش:
همین گرافیک بالا باعث شکست این بازی میشه. همه چیزو فدا میکنه سازنده تا بتونه این گرافیک رو بیاره رو کنسول همین تریلری که نشون دادن گواهه بازی تو بخش گیم پلی رسما ری.ده! کل بازی اسکریپت شده و تلفیقی از کات سین و گیم پلی ناقصه! وقتی منابع رو درگیر گرافیک میکنی باید از بخش های دیگه بزنی یه بخش که قربانی میشه پیچیدگی گیم پلی و خصوصا سیستم مبارزه هست.

پ.ن: داداش @Bahram چی شد؟
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or