Xbox Senua's Saga: Hellblade II

سازنده
Ninja Theory
تاریخ انتشار
2024
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
image(1)(2).png


داستان سنــوآ ادامه دارد...
______________________________________________________________________________________

اطلاعات منتشر شده از بازی :

  • مراحل ساخت این نسخه قبل از خریداری شدن نینجا تئوری توسط مایکروسافت شروع شده است.
  • مِلیـنا یورگِنز همانند نسخه اول در نقش سنــوآ به ایفای نقش خواهد پرداخت.
  • تمامی تصاویر موجود در تریلر معرفی، به صورت in-engine ضبط شده است.
  • موتور گرافیکی ساخت بازی Unreal Engine 5 می باشد.
______________________________________________________________________________________

تریلــر ها:



______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2021):

______________________________________________________________________________________
تـصاویر منتشر شده (TGA2019):

______________________________________________________________________________________
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
lol
من نمیدونم ما اینجا عبری یا عربی تایپ میکنیم؟ بعضی از دوستان درباره چیزی حرف میزنن که اصلا بحثش نیست، کسی نگفت Hellblade 2017 از Hellblade 2 گرافیکش بهتره! یا جزئیات تریلر چند روز پیش پایین تر از قسمت اول هست. خوشم میاد حرف تو دهن بقیه میذارین بعد برای همدیگه پپسی هم باز میکنین، lol
من گفتم فیس Senua نسبت به تریلر TGA 2019 داونگرید شده، خوبه بعضی از دوستان هم اشاره کردن، موضوع اینه که اسپنسر TGA 2019 رو استیج گفت "چیزی که قراره ببینین" و بعدش یه مکث میکنه ( یعنی با یه چیز ماورایی طرف هستین، که واقعا هم ماورایی بود) و بعدش میگه " مخصوص سری X ساخته شده و قراره از تمام قدرت کامل کنسول نسل بعدی ما استفاده کنه" چطور صورت Senua در این حد داونگرید شده!؟
مورد بعد من نگفتم جزییات صورت قسمت اول بیشتر از تریلر چند روز پیش هست، من گفتم برخلاف Environment بازی که کاملا نسل نهمی هستش، وقتی صورت نسل نهمی رو مقایسه میکنین با نسل هشتمی در اون حد حس نسل بعدی نمیده، حالا یه سری از دوستان گفتن بخاطر lighting، منم گفتم امیدوارم اینطور باشه، این تنظیمات گرافیکی هم فل و بل هست بحث خنده داریه. Ninja Theory وقتی دو سال بعد معرفی میاد تریلر گیمپلی میده باید به معنای کلمه Perfection باشه، از lighting و صحنه بهتری استفاده میکرد نه اینکه بگیم "حالا بهتر خواهد شد تا عرضه" مخصوصا که هم اسپنسر و هم Tameem Antoniades گفتن ما هیچ محدودیت مالی و عجله ای نداریم. پس اصلا بحث مقایسه نسخه اول با دوم نیست، مقایسه باید با تریلر In-engine باشه.
کی گفت Hellblade باید مثل GOW باشه؟ داونگرید چه ربطی به تنوع IP مایکروسافت داره؟ بحث رو چرا سعی میکنین VS کنین؟ باز هم خودتون یه چیزی میگید، خودتون هم تکرار میکنین! آفرین، دقیقا از یه بازی خطی که Scale خیلی بزرگی نداره و داستان محور هست انتظار میره از نظر جزییات گرافیکی مخصوصا صورت اشخاص در بهترین حالت باشه، حداقل باید در حد چیزی که وعده داده شده (In-engine) بود باشه. ما داریم میگیم تو این صنعت بازیها نباید از n سال قبل معرفی بشن، یا وعده های گرافیکی فیک داده بشه، بعد یک سری هزاران توجیه و داستان مینویسن که به این دلیل. lol
به عنوان فن Ninja Theory و قسمت اول شخصا امیدوارم تا تریلر بعدی یا عرضه کامل، Hellblade 2 شبیه به چیزی که اسپنسر ادعا کرده بود بشه، چون بعد عرضه هم با همون مقایسه خواهد شد.

این رو هم صرفا برای مرور گذشته میذارم
البته این مرحله در چند روز و چند هفته ساخته نشده
6 ماه پیش در تریلر Senua's Saga: Hellblade II - A Saga In The Making دقیقا همین مرحله رو نمایش دادن
View attachment Senua's Saga_ Hellblade II - A Saga In The Making - YouTube - Google Chrome 2021-12-13 14-58-09.mp4
1639395573862.png
حداقل 8 ماه روی این مرحله کار کردن
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,984
نام
مهدی
یعنی چون نسخه‌ی اول (که بودجه نداشته و با امکانات کم ساخته شده) گیم پلی درست و درمونی نداشته، از این نسخه (که مشکل بودجه و امکانات نداره) هم نباید انتظار گیم پلی درست و حسابی داشت؟
حالا درصد زیادی از عشاق این نسخه که صرفا بخاطر انحصاری شدنش عاشق بازی شدن (همون طور که درصد زیادی هم به همین دلیل ازش متنفر شدن) ولی برام عجیبه که طرفدارای خود بازی هم انگار دوست ندارن اون فضاسازی و داستان و روایت فوق‌العاده‌ی نسخه‌ی اول رو با گیم‌پلی بهتر تجربه کنن!
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
یعنی چون نسخه‌ی اول (که بودجه نداشته و با امکانات کم ساخته شده) گیم پلی درست و درمونی نداشته، از این نسخه (که مشکل بودجه و امکانات نداره) هم نباید انتظار گیم پلی درست و حسابی داشت؟
حالا درصد زیادی از عشاق این نسخه که صرفا بخاطر انحصاری شدنش عاشق بازی شدن (همون طور که درصد زیادی هم به همین دلیل ازش متنفر شدن) ولی برام عجیبه که طرفدارای خود بازی هم انگار دوست ندارن اون فضاسازی و داستان و روایت فوق‌العاده‌ی نسخه‌ی اول رو با گیم‌پلی بهتر تجربه کنن!
از همون دموی سینمایی، نسخه بازی رو پیچیدین که گیمپلی درست حسابی نداره؟
تو این دمو هیچ کامبتی نبود و نمیدونم چقدر استخدامی هارو دیدین و خبر دارین که نینجا تئوری تمرکز بزرگی روی کامبت این بازی گذاشته. همچنین کلا NT از قدیم از بهترین کامبت سازان بوده و هست. DmC و هونلی سورد به طور مثال. حتی همون Bleeding Edge یی که همه ترولش میکنن، کامبت خوبی داشت.

هل بلید هم یک بالانس خیلی خوبی بین روایت سینمایی و گیمپلی پازل/کامبت درست کرده بود. تو همون بازی اولم پر از این صحنه ها بود و در کنارش قسمت های پازلی و کامبت زیادی داشت.
اینکه الان نینجا بودجه بیشتری داره دلیل نمیشه اون صحنه های سینمایی و گیمپلی اسکریپت شده رو کلا حذف کنن. همونجور که خیلی از بازیای این سبک پر از صحنه های سینمایی و گیمپلی اسکریپت شده هستن. حالا تو نمایش های بعدی اگر کامبت رو نشون بدن بیشتر میشه فهمید که تونستن اون گیمپلی درست و حسابی (به قول شما) رو عملی کنن یا نه.

=========================================

من خودم موافق اینم که صورت سنوا هنوز اون کیفیت مورد انتظار رو نداشت. از تکنیک های blur و دیگه قضایا بگیر تا facial animation های نا کامل (چیزی که نسخه اول واقعا در این قسمت جزو بهترینای صنعت بود). هرچند اینم باید در نظر گرفت تیم بزرگی نیستن و تا لانچ قطعا بهبود میبخشن.

=========================================

جدای این بحثا باید بگم این یکی تریلر بازی با اسم Hellblade 2: Senua's Saga نشون داده شد. توی تریلر معرفی برعکس بود (Senua's Saga: Hellblade 2).
که قطعا تصمیم درستی بود. نام بازی تو معرفی واقعا گیج کننده بود :D
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,080
آخرین ویرایش:

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,984
نام
مهدی
از همون دموی سینمایی، نسخه بازی رو پیچیدین که گیمپلی درست حسابی نداره؟
اینکه الان نینجا بودجه بیشتری داره دلیل نمیشه اون صحنه های سینمایی و گیمپلی اسکریپت شده رو کلا حذف کنن.
من کلا دو تا پست راجع به این تریلر دادم و تو هیچ کدوم نه پرونده‌ی گیم‌پلی بازی رو بستم، و نه گفتم باید صحنه‌های سینماتیکش حذف بشه. واقعا نمی‌دونم از کجای پستم همچین برداشتی کردی! :D

قضیه اینه که یه تریلر به عنوان «رونمایی از گیم‌پلی» منتشر شده، و ضعیف‌ترین بخش تریلر هم با اختلاف همین بخش گیم‌پلی بوده. من نوعی می‌گه این گیم‌پلی نیست و این تریلر برای نشون دادن گیم‌پلی تریلر خوبی نیست، و اگر قرار باشه تعریف سازنده‌ی بازی از گیم‌پلی همچین چیزی باشه، پس احتمالا قرار نیست تحول چندانی توی گیم‌پلی ساده‌ی نسخه‌ی قبلی ببینیم. اگر هم گیم‌پلی این نسخه قراره نسبت به نواقص گیم‌پلی نسخه‌ی قبل برتری داشته باشه، پس این تریلر تریلر خوبی برای رونمایی گیم‌پلی نبوده. این نه به معنای بستن پرونده‌ی گیم‌پلی بازیه، نه به معنای خواستار حذف صحنه‌های سینمایی بازی بودن. ولی در جواب چی می‌شنویم؟ اینکه اولا این گیم‌پلی ته گیم‌پلی بازی نیست، و اینکه اصلا از محصول نهایی هم نباید انتظار گیم‌پلی فلانی داشت، چون نسخه‌ی اول گیم‌پلی بهمانی داشته! که خب به شخصه برای من عجیب و غریبه! چون الان سازنده‌های هلبلید نه مشکل مالی دارن، نه مشکل زمانی، و می‌تونن هم به ریشه‌های بازی وفادار باشن، هم نواقصش رو برطرف کنن.
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
من کلا دو تا پست راجع به این تریلر دادم و تو هیچ کدوم نه پرونده‌ی گیم‌پلی بازی رو بستم، و نه گفتم باید صحنه‌های سینماتیکش حذف بشه. واقعا نمی‌دونم از کجای پستم همچین برداشتی کردی! :D

قضیه اینه که یه تریلر به عنوان «رونمایی از گیم‌پلی» منتشر شده، و ضعیف‌ترین بخش تریلر هم با اختلاف همین بخش گیم‌پلی بوده. من نوعی می‌گه این گیم‌پلی نیست و این تریلر برای نشون دادن گیم‌پلی تریلر خوبی نیست، و اگر قرار باشه تعریف سازنده‌ی بازی از گیم‌پلی همچین چیزی باشه، پس احتمالا قرار نیست تحول چندانی توی گیم‌پلی ساده‌ی نسخه‌ی قبلی ببینیم. اگر هم گیم‌پلی این نسخه قراره نسبت به نواقص گیم‌پلی نسخه‌ی قبل برتری داشته باشه، پس این تریلر تریلر خوبی برای رونمایی گیم‌پلی نبوده. این نه به معنای بستن پرونده‌ی گیم‌پلی بازیه، نه به معنای خواستار حذف صحنه‌های سینمایی بازی بودن. ولی در جواب چی می‌شنویم؟ اینکه اولا این گیم‌پلی ته گیم‌پلی بازی نیست، و اینکه اصلا از محصول نهایی هم نباید انتظار گیم‌پلی فلانی داشت، چون نسخه‌ی اول گیم‌پلی بهمانی داشته! که خب به شخصه برای من عجیب و غریبه! چون الان سازنده‌های هلبلید نه مشکل مالی دارن، نه مشکل زمانی، و می‌تونن هم به ریشه‌های بازی وفادار باشن، هم نواقصش رو برطرف کنن.

بیشتر فکر کنم اشتباه کار تو این قضیست که روی تریلر لیبل gameplay reveal خورده چون هرچند در واقع اولین رونمایی از گیمپلی بوده ولی خب چیزی از گیمپلیش ندیدیم. قطعا ته گیمپلی این نیست. همونجور که نسخه اول نبوده. و بیشتر این تریلر برای نشون دادن قدرت ویژوال و بعدش داستان پردازی بازی بوده. اصلا فکر نکنم بیشتر از 30-40 درصد این نمایش رو پلیر میتونست "بازی" کنه. بخاطر همینه که میگم این قضیه gameplay بودنش بیشتر نشون دهنده visual بازی تو حالت گیمپلیه نه اینکه بخواد خود گیمپلی و مکانیزم ها و کامبت رو نشون بده.
حالا فکر کنم سال بعد tga و یا E3 بهتر بشه کامبت رو دید.

پ.ن. راجب نینجا تئوری اینا از اولش میخواستن فرهنگ تیمشون حفظ بشه و تیم خیلی بزرگی نشن. پروژه هم قطعا در حد بازیای ND بزرگ نیست. خودشون میگفتن اسکیل بازی در حد نسخه قبله. تفاوت اینجا بودجه بشدت بیشتره که خب داریم میبینیم خروجیش چطوری بوده. سر گیمپلی هم بگم جدای اینکه افراد خیلی نخبه ای جذب کردن، توی dev diary ها (نمیدونم دیدید یا نه. صفحات قبل هستش) هم گفته بودن شمشیر باز های حرفه ای رو استخدام کردن که کل تیم mocap و انیمیشن رو آموزش بدن و بتونن کامبت رو بهتر در بیارن. بازیگر سنوا میگفت 2 ساله داره روزانه تمرین شمشیر زنی میکنه تا بتونه نقشو بهتر ایفا کنه. همچنین خیلی گفتن کامبت بازی ریلیستیکه و تمرکز بزرگی روش گذاشتن.

در کل بنظرم یکم بیمورده این نگرانی. اقلا از این تریلر منطقی نیست که نگران این مسائل باشیم.

من خودم مدتیه که دیگه کمتر اشتیاقی برای گیمپلی های سینمایی و اسکریپت شده دارم و برای خودمم موقع تماشا تریلر، یکم let down بود این مورد ولی خب مسئله اینجاست که نسخه اول هم خیلی از این صحنه ها داشت و اگر به طور محدود برای ساخت ستپیس های سینمایی در جهت روایت داستانی باشه بنظرم مشکلی نداره...
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
lol
من نمیدونم ما اینجا عبری یا عربی تایپ میکنیم؟ بعضی از دوستان درباره چیزی حرف میزنن که اصلا بحثش نیست، کسی نگفت Hellblade 2017 از Hellblade 2 گرافیکش بهتره! یا جزئیات تریلر چند روز پیش پایین تر از قسمت اول هست. خوشم میاد حرف تو دهن بقیه میذارین بعد برای همدیگه پپسی هم باز میکنین، lol
من گفتم فیس Senua نسبت به تریلر TGA 2019 داونگرید شده، خوبه بعضی از دوستان هم اشاره کردن، موضوع اینه که اسپنسر TGA 2019 رو استیج گفت "چیزی که قراره ببینین" و بعدش یه مکث میکنه ( یعنی با یه چیز ماورایی طرف هستین، که واقعا هم ماورایی بود) و بعدش میگه " مخصوص سری X ساخته شده و قراره از تمام قدرت کامل کنسول نسل بعدی ما استفاده کنه" چطور صورت Senua در این حد داونگرید شده!؟
مورد بعد من نگفتم جزییات صورت قسمت اول بیشتر از تریلر چند روز پیش هست، من گفتم برخلاف Environment بازی که کاملا نسل نهمی هستش، وقتی صورت نسل نهمی رو مقایسه میکنین با نسل هشتمی در اون حد حس نسل بعدی نمیده، حالا یه سری از دوستان گفتن بخاطر lighting، منم گفتم امیدوارم اینطور باشه، این تنظیمات گرافیکی هم فل و بل هست بحث خنده داریه. Ninja Theory وقتی دو سال بعد معرفی میاد تریلر گیمپلی میده باید به معنای کلمه Perfection باشه، از lighting و صحنه بهتری استفاده میکرد نه اینکه بگیم "حالا بهتر خواهد شد تا عرضه" مخصوصا که هم اسپنسر و هم Tameem Antoniades گفتن ما هیچ محدودیت مالی و عجله ای نداریم. پس اصلا بحث مقایسه نسخه اول با دوم نیست، مقایسه باید با تریلر In-engine باشه.
کی گفت Hellblade باید مثل GOW باشه؟ داونگرید چه ربطی به تنوع IP مایکروسافت داره؟ بحث رو چرا سعی میکنین VS کنین؟ باز هم خودتون یه چیزی میگید، خودتون هم تکرار میکنین! آفرین، دقیقا از یه بازی خطی که Scale خیلی بزرگی نداره و داستان محور هست انتظار میره از نظر جزییات گرافیکی مخصوصا صورت اشخاص در بهترین حالت باشه، حداقل باید در حد چیزی که وعده داده شده (In-engine) بود باشه. ما داریم میگیم تو این صنعت بازیها نباید از n سال قبل معرفی بشن، یا وعده های گرافیکی فیک داده بشه، بعد یک سری هزاران توجیه و داستان مینویسن که به این دلیل. lol
به عنوان فن Ninja Theory و قسمت اول شخصا امیدوارم تا تریلر بعدی یا عرضه کامل، Hellblade 2 شبیه به چیزی که اسپنسر ادعا کرده بود بشه، چون بعد عرضه هم با همون مقایسه خواهد شد.

این رو هم صرفا برای مرور گذشته میذارم
بد گیری دادید به صورت ها بدجور .دوست من اون نمایش اولی سی جی ای بود صورته! چهار تا کوادرو p6000هم نمیتونه رندر کنه اون صحنه رو . ولی محیط ها که نشون داد با الان تقریبا به همون سطح فیدلتی رسیده ‌‌ . هیچ کسی نمیدونه بازی چقدر بزرگه یا ابعاد چیه چند ماه پیش هم همین بحث مطرح شد .نه من میدونم نه شما نه هیچ کسی دیگه .شاید عظیم تر باشه شاید هم نباشه ‌‌.
 
  • Like
Reactions: AmirPh78

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
بیشتر فکر کنم اشتباه کار تو این قضیست که روی تریلر لیبل gameplay reveal خورده چون هرچند در واقع اولین رونمایی از گیمپلی بوده ولی خب چیزی از گیمپلیش ندیدیم. قطعا ته گیمپلی این نیست. همونجور که نسخه اول نبوده. و بیشتر این تریلر برای نشون دادن قدرت ویژوال و بعدش داستان پردازی بازی بوده. اصلا فکر نکنم بیشتر از 30-40 درصد این نمایش رو پلیر میتونست "بازی" کنه. بخاطر همینه که میگم این قضیه gameplay بودنش بیشتر نشون دهنده visual بازی تو حالت گیمپلیه نه اینکه بخواد خود گیمپلی و مکانیزم ها و کامبت رو نشون بده.
حالا فکر کنم سال بعد tga و یا E3 بهتر بشه کامبت رو دید.

پ.ن. راجب نینجا تئوری اینا از اولش میخواستن فرهنگ تیمشون حفظ بشه و تیم خیلی بزرگی نشن. پروژه هم قطعا در حد بازیای ND بزرگ نیست. خودشون میگفتن اسکیل بازی در حد نسخه قبله. تفاوت اینجا بودجه بشدت بیشتره که خب داریم میبینیم خروجیش چطوری بوده. سر گیمپلی هم بگم جدای اینکه افراد خیلی نخبه ای جذب کردن، توی dev diary ها (نمیدونم دیدید یا نه. صفحات قبل هستش) هم گفته بودن شمشیر باز های حرفه ای رو استخدام کردن که کل تیم mocap و انیمیشن رو آموزش بدن و بتونن کامبت رو بهتر در بیارن. بازیگر سنوا میگفت 2 ساله داره روزانه تمرین شمشیر زنی میکنه تا بتونه نقشو بهتر ایفا کنه. همچنین خیلی گفتن کامبت بازی ریلیستیکه و تمرکز بزرگی روش گذاشتن.

در کل بنظرم یکم بیمورده این نگرانی. اقلا از این تریلر منطقی نیست که نگران این مسائل باشیم.

من خودم مدتیه که دیگه کمتر اشتیاقی برای گیمپلی های سینمایی و اسکریپت شده دارم و برای خودمم موقع تماشا تریلر، یکم let down بود این مورد ولی خب مسئله اینجاست که نسخه اول هم خیلی از این صحنه ها داشت و اگر به طور محدود برای ساخت ستپیس های سینمایی در جهت روایت داستانی باشه بنظرم مشکلی نداره...
وقتی داری راه میری تو محیط میشه گیم پلی .
 
  • Like
Reactions: AmirPh78

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
دوستان power on : story of xbox رو ببنید بخش یک عرضه شده مستند عالی
البته هر ۵ قسمت منتشر شدن (هر کدوم تقریبا ۴۰ دقیقه). من تقریبا نصفش رو وقت کردم ببینم، هنوز تو دوران ایکس باکس اوریجینال هستن و بشدت هم جذاب و جالب بوده تا الان. :D
 

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
البته هر ۵ قسمت منتشر شدن (هر کدوم تقریبا ۴۰ دقیقه). من تقریبا نصفش رو وقت کردم ببینم، هنوز تو دوران ایکس باکس اوریجینال هستن و بشدت هم جذاب و جالب بوده تا الان. :D
اره همش رو باهم من سه رو دیدم عجب مستندی چه داستانی یک چیزهایی میدونستم ولی خیلی جالبه مستندش ‌‌. قسمت چهار اسنوب داگ در باره رد رینگ صحبت میکنه ادم از خنده میمیره .🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
یعنی چون نسخه‌ی اول (که بودجه نداشته و با امکانات کم ساخته شده) گیم پلی درست و درمونی نداشته، از این نسخه (که مشکل بودجه و امکانات نداره) هم نباید انتظار گیم پلی درست و حسابی داشت؟
حالا درصد زیادی از عشاق این نسخه که صرفا بخاطر انحصاری شدنش عاشق بازی شدن (همون طور که درصد زیادی هم به همین دلیل ازش متنفر شدن) ولی برام عجیبه که طرفدارای خود بازی هم انگار دوست ندارن اون فضاسازی و داستان و روایت فوق‌العاده‌ی نسخه‌ی اول رو با گیم‌پلی بهتر تجربه کنن!
کسی فک نمیکنم گفته باشه از بازی گیم پلی بهتر نمیخواد منتهی یـ بنده خدایی اومد کوت اشتباهی از یـ نفر دیگه اورد و پای یـ بازی دیگه رو اینجا باز کرد که هیچ ربطی نداشت . اگه الان دیدی یکی مثل من کمی به این قضیه واکنش نشون داده دقیقا به خاطر همین قضیست (الان که حرف اصلی جز کوردن رو گوش دادم برا خودم احساس تاسف کردم که چرا باید وقتم رو سر اون کوت و اون پست تلف کنم)

کامبت بهتر پازل های بیشتر و بهتر همه تو لیست درخواستی های فن نسخه اول هستن. با این حال وقتی به نسخه قبلی و نقاط قوتش نگاه میکنی متوجه میشی که تمام اینا در اختیار روایت بازی بودن . بزار یـ چیزی رو کلی بگم چند تا از بهترین بخشای بازی اونجا هایی بودن که عملا بازی شمشیر رو از سنوا میگیره. شما کجا میتونی تاریکی مطلق رو تجربه کنی تاریکی که باید با صدا توش راهت رو پیدا کنی ؟!! نقاط قوط بازی دقیقا همینجاها بود . من فن ، دقیقا از این قسمتا میخوام . میخوام روایت بازی ما رو اینجوری Immerse کنه . حرف هم همینه بازی قرار ـه روی نقاط قوتش ساخته بشه و درکنارش بقیه قسمتاش هم بهبود پیدا کنه. این بازی مثل Uncharted میمونه (از نظر ساختار گیم پلی) خود Uncharted متهم هستش به گیم پلی خطی و سینمایی (چیزی که خیلی دوستش دارم) هلبلید این وسط یـ تفاوت داره بر خلاف انچارتد تا خر خره میخواد کنترل Narrative دست خودش بگیره و پلیر ها رو Immerse کنه تو خودش واسه این کار هم از ویژوال و داستان عجیب غریب اسفاده میکنه. فقط کافیه نحوه کارگردانی نسخه قبلی و جوری که داستان روایت میشه رو دیده باشی تا متوجه حرف بنده بشی .

در مورد این بحث بودجه هم فک میکنم چندین بار خود من سر این قضیه اینجا بحث کردم خیلی از المان های نسخه قبلی خیلی از ستون هاش صرفا فقط به خاطر بودجه محدود نشده بودن . مثلا همین HUD رو مثال میزنم :

چرا و به چه دلیل بازی نباید HUD داشته باشه ؟ چرا اصلا هیچگونه Tutorial روی صفحه وجود نداره ؟ خوب پشت همه اینا تصمیمات سازنده بازی خوابیده . سازنده اومده بود خیلی از مکانیک ها رو هل داده بود تو روایت داستان یـ سری از مکانیک های ساده رو باید حتما از زبون اون صداهای تو سر سنوا میفهمیدی حالا اون بودجه ای که شما میگی کجا میتونست اختصاص پیدا کنه ؟ یـ جایی مثل Tutorial اونم نه Tutorial معمولی یـ Tutorial که تو طول بازی تو خود مکانیک هاش نهفته شده . بزار اینجوری بگم ، کامبت بازی چندین و چند مدل کمبو داشت ولی طبق مشاهده من از حدود 20 تا walkthrough که از یوتیوبر های متفاوت از بازی دیدم شاید پنج تاشون فهمیدن چجوری از کامبت بازی درست استفاده کنن (با آزمون و خطا) خیلیاشون تا آخر بازی فقط چند تا حرکت ابتدایی رو بلد بودن استفاده کنن ! آیا سازنده بازی نمیتونست اینا رو با یـ منو ساده رفع کنه و پلیر ها رو راهنمایی کنه ؟ چرا میتونست ولی این کار رو نکرد چون نمیخواست از HUD به کل استفاده کنه ! کل بازی روی این فلسفه ساخته بود که تمامش از دید خود سنوا روایت میشه هرچی که تو بازی میدیدی تجربه شخصی خود سنواست حتی پازل هاش ! خلاصه NT تنها جایی که میتونست پلیر رو وادار کنه از کامبت بازی کار بکشه تو طول خود بازی توسط چیزایی مثل صدا بود (المانی که خیلی روش فوکوس داشت) اگه سازنده میخواست این قضه رو گسترش بده به چی نیاز داشت ؟ بودجه بیشتر ، با بودجه بیشتر کمپین رو گسترش میداد و چند تا بخش دیگه به بازی اضافه میکرد ولی خوب بودجه نداشت و به هر دلیلی نتوسنته بود اون چیزی که میخواست رو کامل پیاده کنه .

Tutorial فقط یـ چیز بیسیک بود که سازنده به عمد اومده بود واسه خودش تبدیل به کابوس کرده بود. بقیه بخش ها کاملا واضح ـن که نبود بودجه چه بر سرشون اورده و با بودجه بیشتر میتونستن رفع بشن نه اینکه بودجه بیشتر صرفا مساوی با گیم پلی بیشتر .
 
آخرین ویرایش:

darksider666

کاربر سایت
Mar 8, 2016
1,049
نام
رضا قاسمی
بزرگترین‌ضربه به یک بازی سینمایی یا بازی که بزرگه و میخواد بزرگ بمونه اینه‌که با توتاریل شروع‌ بشه به قول کارگردان doom eternal هوگو مارتین نابغه نباید بازی بخش اموزشی داشته باشه گفت اگر ما doom 2016رو شرو ع میکردیم که مثلا دووم گای نشسته بود روی‌صندلی وسط اتاق بعد یک شخصی یا صدایی بهش میگفت این کارو کن اون کار رو کن سریع بازیباز میگفت اها این از اون بازی هاست ....
ولی با شروع طوفانی بازیباز میدونه با چی‌طرفه‌ و میگه اوکی این بازی اصلا شوخی نداره .
هل بلید اصلا نباید با اموزش شروع‌بشه چون هدف اصلی خلق ایمرژن و غوطه‌ور سازی در این دنیای گویا سایکودلیک واره اصلا باید هل بدن ادم رو‌بداخل جهان بازی تا حس توهم رو‌بگیره نه شروع بشه بگه خوب حالا دوست من دکمه فلان رو‌بزن تا فلان کار انجام بشه و بعد اینکار و ....میشه جک ... هلبلید قسمت اول یکی از متفاوت ترین بازی هایی است که بازی کردم خلق دنیای بسیار ایزوله اصلا انگا رواقعا هل هایم است از دل نورث میتاس در امده. استادانه خیالات و توهمات سنوا رو نشون میشده بعد در دل اینها یک داستان شخصی روایت میکنه در همین حال کلی درباره اسطوره شناسی نورث چیز یاد میگیریم .
قسمت اول برای خودش شاهکاریه .
 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
653
استاد هم کیفیت کار Ninja Theory رو تایید کرد.
Screenshot 2021-12-14 204242.png

بد گیری دادید به صورت ها بدجور .دوست من اون نمایش اولی سی جی ای بود صورته! چهار تا کوادرو p6000هم نمیتونه رندر کنه اون صحنه رو . ولی محیط ها که نشون داد با الان تقریبا به همون سطح فیدلتی رسیده ‌‌ . هیچ کسی نمیدونه بازی چقدر بزرگه یا ابعاد چیه چند ماه پیش هم همین بحث مطرح شد .نه من میدونم نه شما نه هیچ کسی دیگه .شاید عظیم تر باشه شاید هم نباشه ‌‌.
صرفا تفاوت انتظارات، همین.
فعلا یه 20/30 نفری اینجا باور دارن که فقط بخاطر نورپردازیه. فکر کنم تا نمایش بعدی باید صبر کرد، گفتنی ها درباره تریلر TGA 2021 گفته شد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر