سازنده
Capcom
تاریخ انتشار
May 2021
ناشر
Capcom
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
Blinking_warning.gif

صحبت در مورد هرگونه لیک داستانی در این تاپیک ممنوع میباشد در صورت رعایت نکردن برخورد میشه

146766



سازنده: Capcom
ناشر: Capcom
سبک: First-Person Survival Horror
پلتفورم ها: PS5, PS4, XSX, XBOXONE, PC
تاریخ انتشار: 7 می 2021 (17 اردیبهشت 1400)


اطلاعاتی که تا بحال منتشر شده:

  • وقایع بازی چندین سال بعد از RE7 رخ میدهد.
  • ایتن و میا وینترز بعد پشت سر گذاشتن حوادث هولناک RE7 و نجات یافتن از عمارت بیکرها، به ارامی و خوشحالی در گوشه ای به زندگی خود ادامه میدهند.
  • در این حین کریس ردفیلد چهره نام اشنای سری با حاظر شدن در محل زندگی وینترزها و انجام عملی غیرمنتظره دوباره مسیر زندگی ایتن را تغییر و او را در معرض زنجیره ای از حوادث قرار میدهد.
  • ایتن به دنبال یافتن پاسخی برای علت این حادثه و عمل کریس، سر از دهکده ای اسرار امیز در میاورد.
  • ایتن باید در محیط سرد و تاریک و پوشیده از برف دهکده با موجودات ناشناخته ای روبرو شود.
  • بازی بر خلاف RE7 تمرکز بیشتری روی مبارزه و جست و جو در محیط دارد.
  • بازی فاقد هرگونه لودینگی خواهد بود.
  • سیستم اینوتوری بازی مشابه RE4 (تتریس) خواهد بود.
نحوه اجرای بازی بر روی پلتفرم های مختلف:

RE Village.jpg

تصاویر:

ویدئوها:


 
Last edited by a moderator:

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,148
اون صحنه ای که شخصیت بازی ابتدای مرحله کشتی از پله ها میره بالا و دایماً روح اون دختر کوچولو که وجود فیزیکی نداره رو میبینه یا صحنه آخر که تا لحظه کشته شدن پیرزن اون رو به شکل دختر بچه میبینه بنظر شما ماوراءالطبیعه نیست؟
نه این اسمش hallucination یا توهم هست که ناشی از ذهن و یه چیز طبیعی و کاملا علمی داره. اینطور نیست که مثل سری فاتال فریم با یه روح واقعی تعامل داشته باشی :D همه اینها تاثیر مولدی هست که کرکتر رو الوده کرده. هیچ چیز ماوراالطبیعه در این مورد وجود نداره.

در مورد پدیده کنترل ذهن از قبل مخصوصا توی نسخه های پنجم و ششم با لاس پلاگاس بوده و چیز جدیدی نیست. کلا یه سری از چیز های توی این سری شاید مبنای علمی داشته باشن اما هنوز توی دنیای واقعی به اثبات نرسیدند و‌ وجود خارجی ندارند از جمله دشمن اصلی و قدیمی سری که زامبی ها باشند. کنترل ذهن که خوبه، ما توی بازی مثل Rev2 با مفهوم انتقال ذهن و ضمیر خوداگاه اشنا میشیم.

RE8 اونطور که معلومه خیلی بیشتر روی توهم زدایی تاکید داره و ‌یجورایی تم اصلی بازی هست، اما خیلی بعید میدونم چیز ماورایی داخل بازی باشه و مثلا جن، روح یا پری واقعی داشته باشه و احتمالا همه چیز یک مبنای علمی داشته باشه.

داسک گفته بازی‌ کراس جن لانچ میشه

So I've said before that I know for a fact (before COVID) this game was launching a cross-gen game aiming for a January 2021 release date.
Let me just say I got 100% confirm the game is still cross-gen, that will be revealed soon, release date is still aiming for first-half 2021.

از یه طرف بنظرم برای بازی یخورده عجیب و بد میشه وقتی از اول بازی رو بصورت انحصاری برای کنسول های نسل نه معرفی و با همون تریلر معرفی روی ویژگی های این کنسول ها و استفاده و بهره برداری از این ویژگی ها تاکید میکنند. اما از طرف دیگه برای ما و خیلی های دیگه که نمیتونند کنسول ها رو‌ موقع لانچ بگیرند خوبه. فقط امیدوارم نسخه های نسل هشتی در مقایسه با نسل نه خیلی توی دیوار نباشه. گرافیک در حد همون تریلر معرفی هم باشه خوبه اما امیدوارم فریم ریت بهتر باشه. :D
 

hoseinlu

کاربر سایت
Jan 28, 2008
478
نام
زهير
نه این اسمش hallucination یا توهم هست که ناشی از ذهن و یه چیز طبیعی و کاملا علمی داره. اینطور نیست که مثل سری فاتال فریم با یه روح واقعی تعامل داشته باشی :D همه اینها تاثیر مولدی هست که کرکتر رو الوده کرده. هیچ چیز ماوراالطبیعه در این مورد وجود نداره.

در مورد پدیده کنترل ذهن از قبل مخصوصا توی نسخه های پنجم و ششم با لاس پلاگاس بوده و چیز جدیدی نیست. کلا یه سری از چیز های توی این سری شاید مبنای علمی داشته باشن اما هنوز توی دنیای واقعی به اثبات نرسیدند و‌ وجود خارجی ندارند از جمله دشمن اصلی و قدیمی سری که زامبی ها باشند. کنترل ذهن که خوبه، ما توی بازی مثل Rev2 با مفهوم انتقال ذهن و ضمیر خوداگاه اشنا میشیم.

RE8 اونطور که معلومه خیلی بیشتر روی توهم زدایی تاکید داره و ‌یجورایی تم اصلی بازی هست، اما خیلی بعید میدونم چیز ماورایی داخل بازی باشه و مثلا جن، روح یا پری واقعی داشته باشه و احتمالا همه چیز یک مبنای علمی داشته باشه.



از یه طرف بنظرم برای بازی یخورده عجیب و بد میشه وقتی از اول بازی رو بصورت انحصاری برای کنسول های نسل نه معرفی و با همون تریلر معرفی روی ویژگی های این کنسول ها و استفاده و بهره برداری از این ویژگی ها تاکید میکنند. اما از طرف دیگه برای ما و خیلی های دیگه که نمیتونند کنسول ها رو‌ موقع لانچ بگیرند خوبه. فقط امیدوارم نسخه های نسل هشتی در مقایسه با نسل نه خیلی توی دیوار نباشه. گرافیک در حد همون تریلر معرفی هم باشه خوبه اما امیدوارم فریم ریت بهتر باشه. :D
آخه اینکه یه ویروس باعث توهم شه و شما همون چیزی رو ببینی که طرف مقابل بعنوان دشمن میخواد یکم زیادی اغراق آمیزه. ولی در کل من حسی که از سری قدیمی میگرفتم تو سری 7 خیلی کمتر بود حالا 5 یا 6 که بماند ولی واقعا ریمیک 2 برای طرفداری قدیمی سری مثل یه مسکن بود و کاملا عالی جواب داد.
 
  • Like
  • Love
Reactions: kamyy and saeed_sg

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
آخه اینکه یه ویروس باعث توهم شه و شما همون چیزی رو ببینی که طرف مقابل بعنوان دشمن میخواد یکم زیادی اغراق آمیزه. ولی در کل من حسی که از سری قدیمی میگرفتم تو سری 7 خیلی کمتر بود حالا 5 یا 6 که بماند ولی واقعا ریمیک 2 برای طرفداری قدیمی سری مثل یه مسکن بود و کاملا عالی جواب داد.
اغراق آمیز ؟

https___i.ytimg.com_vi_fgykEHq1hHM_maxresdefault.jpg
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
اینکه ویروس باعث بشه ایو به ذهن بقیه نفوذ کنه ماوراءالطبیعه نیست؟ قسمت پازل پیتر تو اون اتاق یه بچه بازی تمام عیاره. البته با شما موافقم که میگید کامبک بود چون بحرحال از رزیدنت 6 خیلی رزیدنت تر بود. ولی با کمال احترام به نظر شما نمیشه حتی نسخه 7 رو یه رزیدنت کامل بحساب آورد.

همین که یه ویروس باعث میشه مرده ها زنده شن به اندازه کافی ماوراءالطبیعیه هست
حالا اگه یه ویروس دیگه باعث شه فرد مرکزی بگیره افکار خودش رو به میزبان هاش القا کنه همچین هم در مقابل بقیه چیزهایی که تو رزیدنت اویل دیدیم ماوراء الطبیعیه باشه.
 

hoseinlu

کاربر سایت
Jan 28, 2008
478
نام
زهير
همین که یه ویروس باعث میشه مرده ها زنده شن به اندازه کافی ماوراءالطبیعیه هست
حالا اگه یه ویروس دیگه باعث شه فرد مرکزی بگیره افکار خودش رو به میزبان هاش القا کنه همچین هم در مقابل بقیه چیزهایی که تو رزیدنت اویل دیدیم ماوراء الطبیعیه باشه.
تو رزیدنت نمیمردن. زنده زنده تبدیل میشدن. این چیزی که شما میگید تو فیلمها و سریالها بیشتر اتفاق میوفته. میدونید یه انگلی هست که به مغز نوعی مورچه حمله میکنه و مورچه رو وحشی طور میکنه. بطور کلی رزیدنت های کلاسیک باورپذیرتر بودند. حداقل تو ذهنت میگفتی شاید 1 در هزار امکان رخ دادنش باشه. ولی بازم میگم اینکه ویروس باعث بشه همون چیزی رو ببینی که دشمنت میخواد اتفاق افتادنش غیر ممکنه.
 

hoseinlu

کاربر سایت
Jan 28, 2008
478
نام
زهير
اغراق آمیز ؟

View attachment 168541
تکثیر سلولی در علم بیولوژیک امکان پذیره. اساس بوجود آمدن موجودات زنده و سیر تکاملی و جهش ژنتیکی در علم به اثبات رسیده. میلیونها موجود زنده تو عمق اقیانوسها وجود دارن که شبیه همین موجود قشنگ هستند. اتفاقا باورپذیرترین باس بازی هستن ایشون.
یه نمونه تکثیر سلولی سریع و بیولوژیک.
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
اینکه ویروس باعث بشه ایو به ذهن بقیه نفوذ کنه ماوراءالطبیعه نیست؟ قسمت پازل پیتر تو اون اتاق یه بچه بازی تمام عیاره. البته با شما موافقم که میگید کامبک بود چون بحرحال از رزیدنت 6 خیلی رزیدنت تر بود. ولی با کمال احترام به نظر شما نمیشه حتی نسخه 7 رو یه رزیدنت کامل بحساب آورد.
با این منطق همه رزیدنت اویل ها ماوراالطبیعن چون اصلا خود کانسپت زامبی تو طبیعت جا نمیگیره:Dاین ایرادای بنی اسرائیلی رو بندازین دور بازی از نظر ریتم،روند،طراحی معماها،طراحی مراحل، مپ و...یه اویل کاملا واقعیه و به جز زاویه دوربینش هی چیزیش با یه اویل کلاسیک مغایرت نداره
 

hoseinlu

کاربر سایت
Jan 28, 2008
478
نام
زهير
با این منطق همه رزیدنت اویل ها ماوراالطبیعن چون اصلا خود کانسپت زامبی تو طبیعت جا نمیگیره:Dاین ایرادای بنی اسرائیلی رو بندازین دور بازی از نظر ریتم،روند،طراحی معماها،طراحی مراحل، مپ و...یه اویل کاملا واقعیه و به جز زاویه دوربینش هی چیزیش با یه اویل کلاسیک مغایرت نداره
بله خوب. نمونش هم ترکاندن بادکنک برای حل معما و ماشین سواری باس اول برای کشتن ایتن و ور رفتن با شعله گاز. اینست یک اویل واقعی .
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
@hoseinlu

مشکل شما و بقیه اینه که تو نوستالژی نسخه های گذشته گیر کردید خودت هم به این قضیه صفحه قبلی اعتراف کردی با نسخه ها کلاسیک و جوشون بیشتر حال میکنی وگرنه خیلی حرفه چنین پازلی رو بخوای مصخره کنی :


در مورد نوع ویروس هم نمیدونم شما رو چه حسابی دنبال منطق علمی میگردی همینجوری که تکثیر سلولی در کنار زنده شدن مرده ها منطقی به نظر میرسه همونقدر توهم زدن و کنترل ذهن هم منطقی به نظر میرسه خلاصه بهتره یکم از نوستالژی نسخه های قبلی دل بکنید تا فضا برا لذت بردن نسخه های جدیدتر باز بشه
 
آخرین ویرایش:

hoseinlu

کاربر سایت
Jan 28, 2008
478
نام
زهير
@hoseinlu

مشکل شما و بقیه اینه که تو نوستالژی نسخه های گذشته گیر کردید خودت هم به این قضیه صفحه قبلی اعتراف کردی با نسخه ها کلاسیک و جوشون بیشتر حال میکنی وگرنه خیلی حرفه چنین پازلی رو بخوای مصخره کنی :


در مورد نوع ویروس هم نمیدونم شما رو چه حسابی دنبال منطق علمی میگردی همینجوری که تکثیر سلولی در کنار زنده شدن مرده ها منی به نظر میرسه همونقدر توهم زدن و کنترل ذهن هم منطقی به نظر میرسه خلاصه بهتره یکم از نوستالژی نسخه های قبلی دل بکنید تا فضا برا لذت بردن نسخه های جدیدتر باز بشه
اگر من از واقعی بودن حرف میزنم بیشتر جدی بودن فضای بازیه . یعنی اینکه فضای بازی survival horror باید جدی باشه نه اینکه مثلا پیتر شروع کنه به مسخره کردن کرکتر و ما برای حل مشکل بادکنک بترکونیم . یک بازی sh محکوم به ایجاد یک فضای جدی هستش .
حقیقتش من مدتها بود که بیخیال دیدن یه رزدنت جدید در سبک و سیاق کلاسیک اون بودم تا اینکه ریمیک 2 رو بازی کردم و متوجه شدم چقدر اشتباه میکردم که سطح توقع خودمو پایین نگه داشتم . قطعا رزدنت های جدید در سبک کلاسیک خودشون میتونن خیلی قویتر و موفق تر باشن .
یه نظرسنجی بین ریمیک 2 و شماره 7 که هر دو با یک انجین و فاصله زمانی یکی دو ساله منتشر شدن تو همین تاپیک یا تاپیکهای مرتبط خیلی چیزها رو اثبات میکنه .
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
تکثیر سلولی در علم بیولوژیک امکان پذیره. اساس بوجود آمدن موجودات زنده و سیر تکاملی و جهش ژنتیکی در علم به اثبات رسیده. میلیونها موجود زنده تو عمق اقیانوسها وجود دارن که شبیه همین موجود قشنگ هستند. اتفاقا باورپذیرترین باس بازی هستن ایشون.
یه نمونه تکثیر سلولی سریع و بیولوژیک.
تکثیر سلولی یه واقعیت علمی هست اما بقا جرم و انرژی هم یک قانون علمی هست که از RE2 به اینور تو دنیای رزیدنت اویل رفته قاطی باقالیا
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,148
تو رزیدنت نمیمردن. زنده زنده تبدیل میشدن. این چیزی که شما میگید تو فیلمها و سریالها بیشتر اتفاق میوفته. میدونید یه انگلی هست که به مغز نوعی مورچه حمله میکنه و مورچه رو وحشی طور میکنه. بطور کلی رزیدنت های کلاسیک باورپذیرتر بودند. حداقل تو ذهنت میگفتی شاید 1 در هزار امکان رخ دادنش باشه. ولی بازم میگم اینکه ویروس باعث بشه همون چیزی رو ببینی که دشمنت میخواد اتفاق افتادنش غیر ممکنه.

حرف شما در مورد بعضی از ویروس های سری مثل ویروس اصلی سری یعنی T درست هست، ویروس تی نمیتونه مرده ها رو زنده کنه و برخلاف تصور اشتباهی که اکثرا دارند افراد آلوده نمی‌میرند بلکه به حالت کمای موقت فرو می‌روند و بعد دوباره بصورت زامبی برمیگردند. اما توی سری ویروس هایی هم هستند که می‌توانند مرده ها زنده کنند. در کل سه تا ویروس G، C و اوروبوروس این توانایی رو دارند که این وسط اوروبوروس از همه قویتره. گفتم این نکته رو بگم.

در مورد توهم هم من واقعا نمی فهمم چیزی که مبنای علمی داره و کاملا ثابت شده هست، چه فرقی با جهش و تکثیر سلولی داره و چطور باور پذیر نیست. خوبه خودتون هم مثال زدید توی دنیای واقعی بعضی از میکروارگانیسم ها هستند که باعث جنون و توهم توی موجودات زنده میشن اما هنوز ویروسی وجود نداره که باعث تبدیل شدن انسان ها به زامبی ها بشه. پس از این نظر RE7 باور پذیر تره. همانطور که گفتم هیچ چیز سوپرنچرال و غیرقابل باوری توی این مورد وجود ندارد.

بله خوب. نمونش هم ترکاندن بادکنک برای حل معما و ماشین سواری باس اول برای کشتن ایتن و ور رفتن با شعله گاز. اینست یک اویل واقعی .

معماها و پازل های بازی در کل خوب بودند هر چند می‌توانستند کمی بیشتر درگیر کننده و تعداد بیشتری باشند. اکثرا هم متناسب با انجین، زاویه دوربین و نوع لول دیزاین بازی طراحی شدند. شما که توقع ندارید به سبک بازی های کلاسیک هل دادن چند تا جعبه رو به عنوان پازل قرار بدهند. هر چند اگر واقعا بازی رو تجربه کردید میدونید پازل های به سبک کلاسیک هم مثل پیدا کردن سه تا لوح برای باز کردن درب اصلی عمارت یا پیدا کردن کلید های مختلف برای باز کردن درها وجود داره و همه اینها یه nod یا اشاره مستقیم به بازی های کلاسیک بود.
اتفاقا اون اتاق و اون پازل هم بنظرم از بهترین بخش های بازی و از معدود پازل های خوب بازی بود. نمی‌دونم چرا شما گیر دادید به ترکیدن بادکنک ها :D اینطور نیست که تمام اون پازل فقط شامل ترکوندن بادکنک بشه. خیلی از افرادی که قبلش این نوار ‌ویدئویی مربوطه رو ندیده باشند احتمالا یکی دوباری بمیرند یا توی پازل گیر کنند تا به راه حلش پی ببرند. اصلا همین نوارهای ویدئویی خودش یکی از ایده های جالب بازی بود. اما در کل بازی های سری هیچ موقع پازلهای سختی نداشتند و در مقایسه با سری مثل سایلنت هیل هیچوقت سعی نکردند با پازهای سخت و درگیر کننده مانع پیشرفت بازیکن بشن. چون همیشه اکشن و مبارزه و جنبه survival بازی بر پازل و ادونچر تا ارجحیت داشته. به استثنا شاید نسخه اورجینال RE3 و کدورونیکا که بعضی از پازل ها سخت تر بودند.
 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
حرف شما در مورد بعضی از ویروس های سری مثل ویروس اصلی سری یعنی T درست هست، ویروس تی نمیتونه مرده ها رو زنده کنه و برخلاف تصور اشتباهی که اکثرا دارند افراد آلوده نمی‌میرند بلکه به حالت کمای موقت فرو می‌روند و بعد دوباره بصورت زامبی برمیگردند. اما توی سری ویروس هایی هم هستند که می‌توانند مرده ها زنده کنند. در کل سه تا ویروس G، C و اوروبوروس این توانایی رو دارند که این وسط اوروبوروس از همه قویتره. گفتم این نکته رو بگم.

در مورد توهم هم من واقعا نمی فهمم چیزی که مبنای علمی داره و کاملا ثابت شده هست، چه فرقی با جهش و تکثیر سلولی داره و چطور باور پذیر نیست. خوبه خودتون هم مثال زدید توی دنیای واقعی بعضی از میکروارگانیسم ها هستند که باعث جنون و توهم توی موجودات زنده میشن اما هنوز ویروسی وجود نداره که باعث تبدیل شدن انسان ها به زامبی ها بشه. پس از این نظر RE7 باور پذیر تره. همانطور که گفتم هیچ چیز سوپرنچرال و غیرقابل باوری توی این مورد وجود ندارد.



معماها و پازل های بازی در کل خوب بودند هر چند می‌توانستند کمی بیشتر درگیر کننده و تعداد بیشتری باشند. اکثرا هم متناسب با انجین، زاویه دوربین و نوع لول دیزاین بازی طراحی شدند. شما که توقع ندارید به سبک بازی های کلاسیک هل دادن چند تا جعبه رو به عنوان پازل قرار بدهند. هر چند اگر واقعا بازی رو تجربه کردید میدونید پازل های به سبک کلاسیک هم مثل پیدا کردن سه تا لوح برای باز کردن درب اصلی عمارت یا پیدا کردن کلید های مختلف برای باز کردن درها وجود داره و همه اینها یه nod یا اشاره مستقیم به بازی های کلاسیک بود.
اتفاقا اون اتاق و اون پازل هم بنظرم از بهترین بخش های بازی و از معدود پازل های خوب بازی بود. نمی‌دونم چرا شما گیر دادید به ترکیدن بادکنک ها :D اینطور نیست که تمام اون پازل فقط شامل ترکوندن بادکنک بشه. خیلی از افرادی که قبلش این نوار ‌ویدئویی مربوطه رو ندیده باشند احتمالا یکی دوباری بمیرند یا توی پازل گیر کنند تا به راه حلش پی ببرند. اصلا همین نوارهای ویدئویی خودش یکی از ایده های جالب بازی بود. اما در کل بازی های سری هیچ موقع پازلهای سختی نداشتند و در مقایسه با سری مثل سایلنت هیل هیچوقت سعی نکردند با پازهای سخت و درگیر کننده مانع پیشرفت بازیکن بشن. چون همیشه اکشن و مبارزه و جنبه survival بازی بر پازل و ادونچر تا ارجحیت داشته. به استثنا شاید نسخه اورجینال RE3 و کدورونیکا که بعضی از پازل ها سخت تر بودند.
حرفات رو تا حدودی قبول دارم به جز اینکه پازل های اویل 3 کلاسیک سخت تر بودن اتفاقا ساده ترین پازل ها رو همین اویل 3 کلاسیک داشت از نظر طراحی و لول دیزاین و البته پازل های درست و حسابی اویل 1 (هم اورجینالش هم ریمیکش) تو یه سطح دیگه بودند بعد از اویل 1 سری تو پازل حداقل عقب گرد داشت
من نظرم رو راجع اویل 7 گفتم ولی می دونید بیشتر کسانی که الان از اویل 7 ایراد می گیرند به خاطر ریمیک 2 هست ریمیک 2 واقعا اویل سطح بالایی بود (از نظر من که یکی از سه اویل برتریه که تا به حال ساخته شده) وقتی ریمیک 2 رو دیدن یه مقدار اویل 7 از چشمشون افتاد و طبیعی هم هست ولی واقعا نمیشه منکر نجات این سری با اویل 7 بشیم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر