Resident Evil 5 | PS3

Sweet Jesus

کاربر سایت
Oct 11, 2007
3,036
نام
امیر آزاد
این بحثها موقع Resi4 چرا نبود؟ :D همه برا من میخوان بازی رو بکوبن، فاتحه 4 سال پیش خونده شده داداش من، اون موقع گربه زبونتون رو تناول فرموده بوده؟
 

Captain Mitchell

کاربر سایت
Sep 21, 2007
4,228
درود ب همه
7-8 روز صبر و شکیبائی نتیجه داد و بلاخره امروزسهم ما هم رسید. دو عدد تهیه کردم یکی واسه خودم یکی واسه دوست عزیزم تورج (:D). متاسفانه هنوز بازی رو ننداختم تو حلقوم کمثول (:D) تا باشه فردا سر فرصت یه حالی ببریم هرچی باشه 4 سال دندون رو جیگر فشردم :D.
اینم عسکش :biggrin1:
http://i39.tinypic.com/16awo48.jpg


:rose:

منم فردا عکس ميگيرم ميزارم ... :biggrin1:

آره فريدون زحمت کشيد، اينهمه دندون رو جيگر گزاشتن ارزش داشت واقعاً!!!:biggrin1:

من حتی به احترام فريدون از نايلون باز نکردمش(چون امشب به کنسول دسترسی نداره)... فردا با هم همزمان ميزنيم تو رگ بازی رو ...:biggrin1::love:

منم مطمئنم با توجه به تعريف های دوستان ... بازی هست که لذت ببريم... گرچه به ابهت گذشته نيست ( 1, 2 , 3 ) ولی مطمئنم لذت ميبريم
 

BIIAA

کاربر سایت
Jan 9, 2007
293
که واقعا هم همینطوره !
من نمیدونم چه طور بعضی از دوستان میگن این بازی چرته و ... . یعنی خیلی عجیبه ها !! به نظر من این بازی جزو بهترین نسخه های سری Re هست ( که خب کاملا هم مشخصه مگر باز یه عده بیان این نکته رو هم انکار کنن ! ) و بی شک بهتر از شماره 4 هم هست .
مخصوصا داستان بازی که از یک لحاظ هایی واقعا پرباتر از نسخه های گذشته هست به عقیده من .
البته من منکر بعضی از ضعف های این بازی هم نمیشم اما تعدادی دیگه دارن خیلی بی انصافی میکنن .

اول : کی تو این دوره زماونه هست که گیمر باشه و اسم resident evil به گوشش نخرده باشه و اونو بازی نکرده باشه و نشناستش پس همه این بازی رو قبول دارند و باهاش پدر کشتگی ندارن که . . مگه کسی بهشون پول میده که بیان از این بازی بد بگن ؟ پس اگر هم چیزی میگن نظر شخصی خودشونه و از سر دلسوزیه !
دوما": من از این بازی بدم نمیاد که یکی از بهترین ها توی این سبک هست و بیام ازش بدی بگم ! شما دیدی که من به عنوان کسی که بازیو انجام داده و تا اخرش رفته نشستم هم از خوبی های بازی و هم از بدیهاش گفتم نه کسی که بازی رو انجام نداده و میاد ...... منم اگر میخواستم از این بازی بد بگم نمیومدم کلی پول بازی بدم و بخرمش و بیام اینجا و از بازی بد بگم ! من فقط همانطور که گفتم نظر شخصی خودمو به عنوان یکی از طرفداران این بازی و کسی که اون رو تموم کرده علام کردم نه چیز دیگه
ضعف های بازی که به کنار ولی این که معلومه این بازی از شماره قبلیش بهتره (مگه میشه با توجه به قدرت کنسول های نسل جدید پیشرفت نکرده باشه !) ولی درکل یکسری ضعفها داره که با مذاق من و یکسری کسای دیگه اصلا" سازگار نبود .
راجبع داستان هم که باید بگم من که گفتم نقطه قوت بازی داستانشه منتها مشکل اینجاست که اون پایان عالی که سازندگان قولشو داده بون رو نداشت و همانطور که گفتم تقریبا" داستان بازی رو میتونید حدس بزنید ولی در کل زیبایی نسخهای کلاسیک نمیرسه ولی بد نبود !

در اخرهم بگم که من یه عذر خواهی به دوستان بدهکارم بخاطر این که در بعضی جاها ناخوداگاه و برای اثبات حرفهام یک قسمتی کوچیکی از داستان رو لو میدادم (البته نمیشه اسمشو گذاشت داستان باید بگیم گیم پلی) در کل من از تمام اون دوستان عذر میخوام و ازشون میخوام منو حلال کنن . :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:

QuinT

کاربر سایت
Feb 16, 2007
1,454
نام
Mehdi
من توی پست قبلیم هم دقیقا ذکر کردم که این بازی به نظر من از شماره 4 بدون شک بهتر هست و هنوزم پای حرف هستم و خواهم هم موند .
پس دوستانی که اومدن پست من رو نقل قول کردن و بحث مقایسه این بازی با نسخه های کلاسیک رو مطرح کردن بدونن که من اصلا همچین بحثی نکردم و سعی کنن که در راستای همین پست من صحبت کنن . اگر کسی هم میخواد درباره چیز دیگه ای بحث کنه لطفا پست من رو نقل و قول نکنه .
طرف حساب من کسانی هستند که میان میگن این نسخه چرته و نسبت به شماره قبلی ( RE4 ) پیشرفت که نداشته هیچ حتی پسرفت هم کرده و ... .
اتفاقا در همین راستا یکی از دوستان حرف جالبی زد صفحه قبل :D
به گفته ایشون این بازی که موتور سواری داره پس چرا ماهیگیری نداره و خیلی از حرف های دیگه که اصلا من نمیدونم دلیل این حرف ها چیه و بر اساس چه منطقی میاد .
قبلا هم گفتم درسته این بازی ضعف هایی داره اما نه در حد اون چیزی که یه عده کلا از این نسخه نا امید شدن و گفتند که چرته و ... . البته نظر هر شخصی محترمه اما در حدی که قابل قبول باشه . نه اینکه هر کی میاد هر چیزی که به ذهنش میرسه رو اینجا بنویسه و اخرش هم بگه نظر شخصی منه . یه تعدادی هم که اصلا همین نظر شخصی رو هم نمینویسن !
به هر حال درسته جذابیتی که نسخه های کلاسیک برای خیلی از ماها داشت این نسخه نداره اما به کنار از این قضیعه واقعا یه بازی خیلی خوب به حساب میاد .
حداقل برای من یکی از هر لحاظ که فکرش رو میکنم این نسخه از شماره 4 مخصوصا از لحاظ داستانی خیلی بهتر هست و همین هم برای من کافیه با توجه به اینکه میدونم دوره RE کلاسیک تا اونجایی که اطلاع داریم دیگه گذشته مگر اینکه در اینده باز اتفاقات دیگه ای بیفته .

به هر حال هدف از پست قبلی من این بود که دوستانی که صرفا میان از بازی بد میگن لطف کنن یه چند تا دلیل منطقی هم کنار اون نظرشون بنویسن . چون طوری که یه عده صحبت میکنن هر کی میاد این تاپیک رو میبینه قید این بازی رو میزنه که اصلا نباید اینجوری بشه .
از همینجا هم من به همه دوستان میگم که بدون هیچ معطلی برید این بازی رو بخرید و مطمئن باشید که لذت میبرید . حالا یا مثل یه تعداد از دوستان , کم لذت میبرید از بازی یا مثل من و خیلی های دیگه لذت فراوانی از بازی خواهید برد :D !
 
آخرین ویرایش:

ehsan_srk

کاربر سایت
Sep 23, 2007
4,097
نام
Ehsan
چند تا نكته.
شما كه از بازي ايراد مي گيريد و مي گوييد RE هاي قديمي بهتر بود علتش را بگوييد؟ترس بيشتر داشت كه اون بيشترش به خاطر دوربينش بود.اگر اون دوربين را هم مي گذاشتند خيلي از شما مي آمديد و مي گفتيد كه دوربينش قديمي هست همان طور كه امديد و گفتيد كه چرا در حال حركت شليك نمي كند و اين قديمي است .يعني سازندگان بازي به اين بزرگي نمي توانستد اين حالت را بگذارند؟
اگر خيلي دوست دار ترس هستيد SILENT HILL را به شما پيشنهاد مي كنم.با اينكه مي دانم خيلي از شما ها اصلا سراغش نمي رويد.
مي خواهيد بگوييد داستانش بهتر بود؟RE5 داستانش بهتر از انها نباشد كمتر نيست همان طور كه خودتان اقرار مي كنيد.
يكي از دوستان مي گويد چرا يارويي كه اره برقي داره چرا اين قدر سخت مي ميرد.چرا فلان boss اش اين شكلي است.نمي توانيد بازي سخت انجام دهيد اين حرف ها را ندارد.آن قدر بازي آسون توي بازار ريخته كه جواب گوي نياز شما هست.آن وقت مي گوييد چرا Wii اين قدر مي فروشد و بازي ها اين قدر آبكي شده است و مثل قديم نيست.حالا خوبه خيلي از شما وقتي فلان سايت گفت در 8 ساعت تمام كرده است همه دم از كوتاهي مي زديد .حالا كه يك نفر را به سختي مي كشيد ناراحت هستيد.نكنه مي خواهيد فقط در يك محيط بدويد و بگييد به به چه بازي طولاني هست.
مي گوييد چرا زامبي موتور سوار و اسلحه بدست و ...... باز هم به اون نكته درحال شليك كردن هست كه اشاره مي كنم كه همه دم مي زنيد.مگه به غير اين است كه اين حالت اكشن بيشتري به وجود مي اورد .حالا كه اكشن بازي را بالا برده اند ناراحت هستيد .به قول امير اگر خيلي زامبي بي عقل مي خواهيد DEAD RISING هست با اينكه مي دانم آن جا هم مي گوييد چرا اين زامبي ها هوش مصنوعي ندارند.:mad:
مي خواهم بدانم كدام بازي هست كه بعد از تمام كردنش اين همه دليل براي دوباره رفتنش دارد .يك سر به قسمت هاي باز كردني بازي بزنيد تا ببنيد چه قدر چيز هاي مختلف دارد(سر همشون تمام كردن همه مراحل روي درجه S هست)
مي خواهيد از صداي بازي اشكال بگيريد يا از گرافيكش . خوبه از اين جور چيز ها نمي گوييد .
نمي گويم بازي انقلاب هست وكاري است كه ميكامي با RE1 و RE4 كرد ولي به قول امير كه حرف قشنگي زد مانند شماره دومش تكميل كننده هست و به خوبي شماره 4 را كامل كرده است.چرا وقتي شماره 4 اش آمد همه تعريف و تمجيد مي كرديد و وقتي در براير حضور بازي بزرگي مثل GOD از طرف اكثر سايت ها به عنوان بهترين بازي سال انتخاب شد همه اين انتخاب را تاييد مي كرديد.
نكنه انتظار داريد RE با هر قسمتش صنعت گيم را تكاني بدهد.باز دمه CAPCOM گرم كه باز اين كار را در بازي هايش مي كند شركت هاي ديگه كه اين همه از بازي هايشان تعريف مي كنيد چي انها نو آوري دارند.بگذاريد تند تر برويم.اين نو آوري بازي هاي GEARS OF WAR و UNCHARTED و DEAD SPACE و ... كه اين همه براي شما عزيز هستند را بگوييد.چرا CALL OF DUTY و RESISTANCE و ......... در سبكشان نو آوري نمي خواهيد.چرا نمي گوييد مثل نسخه قبلي شان هست .حالا كه به RE رسيد مثل نسخه قبلي بودن بد است.حالا خوبه بهترين بازي سال 2005 و بازي كه مال خود همين شركت هست وگرنه شما چه مي كرديد.حالا خوبه يكي از بهترين بازي هاي نسل قبل و كل ادوار بازي ها (جزو 4 تاي اول طبق نظر IGN )هست .
اميدوارم اين ايرادات بني اسراييلي را سر همه بازي ها بگيريد و فقط از روي بعضي نظرات شخصي اين جور ايراد نگيريد.
(يك چيز ديگر:چند درصد شما منتظر هستيد تا ببينيد 5شنبه چه بازي را CAPCOM معرفي مي كند:-")
اميدوارم CAPCOM طبق قولي كه داده در RE 6 دوباره انقلابي در صنعت گيم ايجاد كند تا دوستان راضي باشند و ايرادات عجيب نگيرند و بازي هاي ديگه هم با تابعيت از اين انقلاب در راه خود پيشرفت كند.
 
آخرین ویرایش:

nero_devilhunter

کاربر سایت
Feb 10, 2008
633
نام
بهنام
مثل اینکه بعضی از دوستان که بلد نیستن اون همه سوپرایز تو قسمت Bonus و قسمتهای دیگه رو ظاهر کنن میگن بازی ارزش چند بار رفتن نداره :) بامزه بود :)
 

MGS

کاربر سایت
Sep 30, 2005
3,336
نام
Hesam
منم پس از اتمام بازی نظری در موردش به خاطر بعضی نظرها نداده بودم ولی تو همین جا میگم که انگار یوزرهای این بخش قابل تحمل ترن.
نگاه کنید ابتدا برمیگردیم به RE4 اون شماره رو میشد انقلابی در سری رزیدنت به شمار اورد که قبلا پیش زمینه هایی مثل Dead Aim و از این قبیل اسپین اف ها داشت در رزیدنت 4 بازی به کل عوض شد ولی الان در رزیدنت 5 اون تغییرات به اوج خودش رسیده سیستم اکشن بازی نسبت به رزیدنت 4 کامل تر شده و وجود حالتی coop بازی رو بسیار جذاب تر کرده است از همین جا میگم که من هم بازی روی تکنفره رفتم هم coop با برادرم بسیار لذت بردم موقعی که coop رفتم بی شک قویترین بخش coop از ان re5 خواهد بود اما دوستان یه ایراد مسخره میگیرن میگن بازی ترسناک نیست درسته بازی نسبت رزیدنت 4 ترسش کمتره اما ترس رو به چه چیزی معنی میکنید من و برادرم بازی روی veteran میرفتیم که کمی سخت بود همش ترس و دلهره داشتیم که فلان باس نیاد فلان دشمن نیاد تیر کم اوردیم و از این قبیل چیزها که تمامی این فعالیت ها مدیون سیستم دو نفره قوی بازی هست میان میگن شیوا کنارتونه ترس دیگه نداره بر میگردیم به RE4 که اشلی مگه کنارمون نبود اونجا ترسناک بود اماهمین شیوا گیم پلی رو بهتره کرده به طور مثال وزن و قد کوتاه شیوا اونو تبدیل به کاراکتر سریع کرده اما کریس یک کاراکتر قدرتی هست که هنگام تقسیم کارها بسیار کارامد است در مورد طراحی مراحل به جرات RE4 بسیار بهتر عمل کرده بود و در کل حدود 1 تا 1.5 ساعت از این طولانی تر بود گرچه در مد وتران من رفتم که خیلی به گشت و گذار پرداختم بازی 18 ساعت طول کشید موقعی که صبح بازی رو بخرید و تا شب روی اماتور یا نرمال یه ریز برید به هیشکی مزه نمیده و بازی تو 10-12 ساعت تموم میشه سیستم اسلحه نسبت به RE4 پیشرفته تر شده و وجود به طور مثال اون فروشنده کمی روی اعصابه اما تغییراتی در دشمنان فکر نمیکنم ربطی به گیم پلی داشته باشه همونطور که این تغییر در طول داستان توجیه میشه اون ویروس اولیه هوش زامبی ها را میگرفت ولی الان این دشمنان با ویروس جدید هوش نسبتا نزدیکی به خودشون دارن و موتور سواری اینها ضربه ای به بازی وارد نکرده در مورد کنترل راستش من قبل از عرضه بازی بزرگترین اشکالی که میگرفتم نبود Run & Gun بود و کنترل خشک بازی بود اما الان که بازی کردم میبینم که سازندگان کار بسیار درستی کرده اند این کنترل و این ویژگی گرچه زمان میخواد تا بهش عادت کنید اما بازی رو بسیار جذاب تر کرده است البته الهام گیری از برخی از بازی ها در این شماره قابل لمسه که با پیشروی میفهمید
در کل از لحاظ گیم پلی یک سری مشکلات مانند کنترل سخت که عادت بهش کار هر کسی نیست و دوری از برخی از المان RE که شاید از RE قبلی روندش یعنی شروع شدن از یه روستا تا رسیدن به یه ازمایشگاه مونده و گیا ها و چند تا چیز جزئی که این واقعا قبول دارم ازار دهندس. حرف در مورد این بازی بسیاره که الان حضور ذهن ندارم.
در مورد داستان با اضافه کردن برخی از کاراکترها و حوادث داستان بسیار قوی به وجود نیاورده اند اما نسبت به RE های قبلی بهتر است و برخی صحنه ها در طول عمر این سری سابقه نداشته و زیبا تر هستند .
این شماره اتفاقا با وجود اچیومنت و تروفی و برخی از انلاک کردن و مدی که اخر بازی میشود و سیستم انلاین ارزش و اسلحه های زیاد ارزش بالایی برای تکرار دارد
در کل این شماره نباید با رزیدنت ها کلاسیک مقایسه کنید ان رزیدنت ها تموم شد از RE4 به بعد اگر بخواهیم این بازی را عناوین روز مقایسه کنیم باید بگوییم که واقعا بسیار بهتر از آنها عمل کرده است در مقایسه با RE4 هم نباید انتظار داشت بهتر از اون عمل میکرد با غیبت بعضی از سازندگان مانند میکامی و فوجینکاوا این انتظار غیر منطقی میرسید در ضمن فاصله ی بین شماره 3 تا 4 حدود 7 سال بود ولی الان 4 سال که این پروسه طولانی رزیدنت 4 بیشتر اونو مطرح کرده بود و طرفداران انتظار زیادی کشیده بودند اما حالا که تو این 4 سال هزار نوع بازی جورواجور از مشتقات گیم پلی رزیدنت 4 امده شاید برای بعضی از دوستان که بازی را فقط در منو اصلی و یه ربع اول خون و خونریزی و... میبینند جذاب نباشد درکل سری re بازی بزرگی است و به همین راحتی خراب نمیشه من بعد از متالگیر در کنار چند عنوان واقعا RE رو با هیچ بازی عوض نمیکنم
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
آفتابه لگن هفت دست.... :lol:
اقا یکی بیاد این افت فریم ها رو جم کنه. ویاریش 360 خطهای افقی داره ویرایش ps3 افت فریم. حالا خوبه باز محیط بازی یکم از RE4 بزرگتره وگرنه... .

پ.ن. وگرنه پیدا کنید پرتقال فروش را :laughing:.
=====================

ویرایش:
با کمال احترام باید عرض کنم دوستان Pirate خور ـه Piracy ـپیشه لطفا نقدی، انتقادی چیزی دارن در تاپیک مربوطه بیان کنن چون بازی هر ایرادی که داشته باشه شماها نباید صداتون در بیاد. هر مشکلی که داره به طرفدارنش مربوطه نه کسانی که پول یه پیتزا رو بالای 5 سال جون کندن 400 نفر دادن. خجالت خوب چیزیه... .
ترس:
اینم که میگن بازی ترسناک نیست جزو "مسخره" ـترین چیزهای هست که تا الان شنیدم. چنان از همه طرف میریزن سر آدم و اینقدر گلوله کمه و اینقدر هوش مصنوعی اینها بالا هست و اینقدر درجه سختی بازی عالی کار شده که دستام عرق میکنه وقتی بازی میکنم ( از شدت هیجان! ). کلا این اولین بازی هست که ترس از "مُردن" بهم دست میده. کاری که Siren 3 نتونست برام انجام بده :p.
نظر:
خوبی های بازی اینقدر زیاد هست که نمیخوام خورد خورد بگم و قصد ندارم بازی رو تو یه روز تموم کنم. یکم طول میکشه ولی حتما یه لیست از خوبی های منحصر بفرد این بازی تهیه میکنم.
زامبی (!!!):
آقا پاره شد این گلو از بس گفتیم B.O.W هستن نه Zombie. گرفتید؟ زامبی نیستن.
ايرادات بني اسراييلي:
یادمه وقتی Geow اومده بود یارو نمیدونست از کجاش ایراد بگیره یعنی گزک نداشت که دست بگیره گیر داده بود به گلوله ها که: چون وقتی تیر میزنی گلوله ها دیده میشن این بازی اَخِ، بده، خوف نیست، خُشُم نَمیآد. حالا شده داستان بعضی ها که مشکل میتراش. حالا خوب شدن نگفتن یارو اره برقی چرا یه چشم داره؟ (:laughing:).
 
آخرین ویرایش:

gtkiller

کاربر سایت
Jan 9, 2008
473
نام
سروش
منم منکر این نمیشم این بازی خوب هستش و تونسته گرافیک فوق العاده ای رو هم به نمایش بزاره ولی واسه کسی که طرفدار RE هستش و اکثر نسخه هاش رو بازی کرده داستان بازی به هیچ وجه قابل قبول نیست شاید از RE 4 بهتر باشه ولی قابل مقایسه با نسخه های قبل از RE 4 نیست
دوست عزیز نسخه 3 که همه گفتن داستانش خندست:cheesygri هالا نسخه 1 و2 رو بگی یک چیزی. من فکر میکنم روی کنسولهای نسل جدید به تنها بازی که میشه داستان دار گفت متال گیر4 است بقیه برای فروش بیشتر روی گرافیک و گیم پلی سریع و درگیر کننده تمرکز کردن;)
 

residentevil4

کاربر سایت
Oct 28, 2005
910
بازي رو انجام دادم و ميتونم بگم كه واقعا فوق العادست ، من واقعا نميدونم اين نظرات منفي براي چيه و از كجا مياد؟! چون اين بازي جايي براي بحث كردن نزاشته! اين دوستاني هم كه ميگن اين قسمت مثل فلان قسمت قبل نميشه مي خوان بگن كه ما جزو افراد خاص هستيم و يه جورايي روشن فكر تر از بقيه كساني هستيم كه re5 رو بازي ميكنن و خوششون مياد و تفكراتي از اين قبيل كه تو دنياي بازيهاي امروزي جايي نداره... بله منم قبول دارم كه سري كلاسيك re تو زمان خودش عالي بود ولي اگه همون سبك رو به همون شكل تا الان نگه ميداشتن با يه مقدار گرافيك بالاتر آيا نظراتتون همونطور باقي ميموند؟!
 

S.N.M

کاربر سایت
Oct 4, 2007
155
بله. از همون اول بازی با خرد شدن درب و دیوار توسط اون یارو طبری ـه ( که تو تمام تریلرها هست ) شروع میشه و با انفجارها کاملا این موضوع رو میتونید ببینید.
والا من الان مرحله 2-2 هستم اصلا افت فریم ندیدم , حالا نمیدونم شما چی دیدین!!:-"
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,803
نام
امین
حالا من که نسخه ی PS3 رو نمیدونم ولی XBOX360 ش که افت فریم داره بعضی ها :D البته اذیت نمیکنه ها ! تو صحنه های شلوغ بعضی وقت ها چند ثانیه افت فریم داره...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر